Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 53:sta
    Kaipailisin vastauksia miten käytännössä asia hoituu. A4-kokoisen paperin kuljettaminen ei kovastikaan innosta, joten ajattelin ottaa siitä kopion kokoon A5. Löytyisikö kokemuksia poliisien suhtautumisesta moiseen ?
    No, itellä se kulkee joko repun sivutaskussa tai sit takin povarissa. Oon pistäny sen A4:n sellasen muovitaskuun, taittanu kerran puoliks ja siitä vielä kerran puoliks. En kuitenkaan kunnon terävää taitosta.

Muovitasku pitää veden ulkopuolella ja muutenkin paperin hyvässä kunnossa. Koskaan se ei ole vaivannut tai aiheuttanut ongelmia. Kulkee mukana sangen huomaamattomasti
    Kawasaki ZX-9R Ninja -04
    Ei mulla ole ollenkaan mukana. Lakkasin kuljettamasta siinä kohtaa, kun siitä tuli A4 kokoinen. Olen siitä poliiseillekin maininnut epäkohdasta sakotuksen tai muun pysäytyksen yhteydessä, eikä heillä ole ollut mitään sanottavaa siitä..

Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Mulla ainakin on pelkkä kopio. En tiedä mitä konstaapelit siitä tuumaavat kun ei ole vielä tarvinnut sitä esitellä, mutta se selviää sitten kun pysäyttävät.

Alkuperäisen mukana pitäminen on mun mielestäni täysin älytöntä. Vaikka sen suojaisit miten niin varmasti se saa kipeää ja kosteutta sen verran, että siitä ei ole mitään jäljellä syksyllä. Ulkomaanreissut ovat tietysti asia erikseen.
    Minäpä soitin virkavallalle ja kysyin miten on asian laita.
    Vastaus oli yksiselitteinen: Alkuperäinen on oltava mukana, laista löyty sellanen pykälä. Siispä en taida ottaa riskiä ja käyttää kopiota, harmi.
    Onneks uusi ote ei maltaita maksa.
    Huru Ukko Huristaa, Fazerin sinisellä
    Mulla on vielä onneksi "vanhanaikainen" ote... menee kätsästi lompakkoon.
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
    Uusi mallikin kulkee povarissa kun sen nätisti taittelee vaikkapa minigrip pussiin... ainakin mulla on kulkee, sillä jos sattuu kohdalle kovin virkaintoinen setä/täti niin se on sakon paikka jos ei ole mukana/alkuperäinen...
    Life sucks and then you die...
    Kuolema kuittaa univelat...
    MULLA SAMA VIKA
    lompakkoon mahtuu ei viel sijoitus vaikeuksia.....
    zzr600-vm90
    siis se vanha.....
    zzr600-vm90
    Ihan uteliaisuudesta, eikö tuo vanha ole mennyt teillä lompakon välissä nopeasti huonoon kuntoon? Ainakin minulla on sellainen lompakko (käppyrä, kun on täynnä kortteja ja kolikoita ym.), että siellä menisi ote kuin ote pilalle viikossa (ainakin takataskussa).

Mitä uuteen tulee, kun sellainen nyt itselläkin on, niin mukanahan se on oltava, en vain vielä tiedä löytyykö aina sopivaa taskua kuiteista. Pitääkö kukaan tuota satulan alla olevassa säilössä? Kosteaahan siellä on pidemmän päälle, mutta jos on tosiaan tiiviissä Minigripissä tai vastaavassa.

Uudessa otteessa ei ole edes ohjeita taittelemiselle. Ehkä tuollainen "ensin puoliksi, sitten vielä puoliksi" on se järkevin tapa. Ja siten, että tekstit jäävät sisäänpäin? Entisessähän oli se ohjeteksti, että "taita tämä puoli sisään", jota en aikoinaan huomannut ja kotilon hanskalokerossahan se sulaa heti muovitaskuun kiinni ja puolet musteesta irtosi paperista tuota poisotettaessa...

alkuperäinen on mukana tosin se on jo 11 kk ikäinen ja siitä ei ota mitään tolkkua itte pirukaan.... notta woikohan siitä sakottaa kun sitä ei pysty lukemaan?? wai osaako " ne " lukeakkaan kuullun ymmärtäminen ainakin on heikkoa

<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
    Missähän sekin lappu mahtaa olla?
    Desmo Jugend
    Mä kans järkytyin kun näin ensimmäistä kertaa sen lakanan livenä,kysyin katsastuskontuurin tätsyltä et mihinkäs tallasen pyörällä kulkiessa laitat? tätsy katto murhaavasti ja mukis jotain (ilm. ajatteli et tunge se vaikka hanuriis ) mä olen laittanu verhon kirjekuoreen ja taitellu nätisti povariin.... mopoon en kyllä jättäisi vaikka olisi säilytys kotelo,jos pyörä pöllitään niin menee myös rek.ote...

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
    Lainaa (666F @ Huhti. 26 2005,23:49) kirjoitti
    mopoon en kyllä jättäisi vaikka olisi säilytys kotelo,jos pyörä pöllitään niin menee myös rek.ote...
    Toki rekisteriotteen teknisen osan, siis sen jonka on oltava ajossa mukana, menttäminen pöllityn pyörän mukana ei paljua haittaa. Paitti jos rosmo kattoo viä osoitteenkin ja tulee tekemään sun himaan pahojaan.
    Ilmoitusosa, joka ainakin mulla on GE-riistolassa, on sitten toinen juttu. Tältä ainakin nyt tuntuu.
    Lainaa (EskimoR1 @ Huhti. 26 2005,23:58) kirjoitti
    Lainaa (666F @ Huhti. 26 2005,23:49) kirjoitti
    mopoon en kyllä jättäisi vaikka olisi säilytys kotelo,jos pyörä pöllitään niin menee myös rek.ote...
    Toki rekisteriotteen teknisen osan, siis sen jonka on oltava ajossa mukana, menttäminen pöllityn pyörän mukana ei paljua haittaa. Paitti jos rosmo kattoo viä osoitteenkin ja tulee tekemään sun himaan pahojaan.
    Ilmoitusosa, joka ainakin mulla on GE-riistolassa, on sitten toinen juttu. Tältä ainakin nyt tuntuu.
    Juu,myyntiosa pysyy tiukasti kotona,mutten viitsisi teknistäkään osaa rosvolle lahjottaa... tosin kun en säitlytä sitä mopossa niin täytyisi olla aika tyhmä rosvo jos yrittää varastaa myös kuskin kyllä siinä vaiheessa helähtää ja lujaa pataan,ja sitten huudetaan vorolle lujaa et ANNA OLLA VIIMINEN KERTA STANA...

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
    Onnex mun mopo on senverran vanha vessa, että siinä on tommonen vanhanmallinen rekisteriote *

Hyvin se ote on kulkenut povarissa mukana, ja pysynyt kuivana ja suht hyvässä kunnossa, kun se on laitettu minigrip-pussiin.

Kunhan sen vielä aina ajoon lähdettäessä muistaisi siirtää oikean ajotakin taskuun *

ZX-10R + ZX-6RR
    Otatte tyhjän poretabletti purkin ja rullaatte sen otteen sinne purkkiin, purkki satulan alle siellä sijaitsevan kumilenksun alle ja siellä pysyy, ehjänä, kuivana ja lukon takana * tälläin mulla on ollu ja kunnossa on pysyny *
    Älä koskaan siirrä huomiseen sitä minkä voit välttää jo tänään.
    Ei mitään uutta auringon alla. Tämäkin keskustelu on käyty monta kertaa.

Itsekin aikanaan virkavallalle aiheesta julmistelin ja kyselin syytä siihen, miksi se oikein pitää olla mukana. Se syy on yksinkertainen. Jos vielä joskus sellainen poliisi löytyy, että osaa katsoa, onko prätkässä jotain vikana, niin siihen rekisteriotteeseen se skrivaa mitä pitää korjattaman. Seuraava sitten tsekkaa, onko korjattu.

Olenkin huolestuneena seurannut, koska ne rupee kuskaan desibelimittareita mukana.

Muuten! Varokaa niiden kopioiden kanssa. Se ei saa olla liian hyvä tai rapsahtaa sakko asiakirjan väärennyksestä.
    ... jotain piti muistaa
    Lainaa (Fannitozu @ Huhti. 27 2005,07:52) kirjoitti
    Otatte tyhjän poretabletti purkin ja rullaatte sen otteen sinne purkkiin, purkki satulan alle siellä sijaitsevan kumilenksun alle ja siellä pysyy, ehjänä, kuivana ja lukon takana tälläin mulla on ollu ja kunnossa on pysyny
    Tosiaan, miksi rekisteriotetta pitäisi kuljettaa taskussa? Ja kukapa säillyttäisi autonsakaan rek.otetta missään muualla kuin hanskalokerossa..?
    Mun moposta löytyy satulan alta sellanen kotelo, johon mahtuu huotokirja ja muitakin papereita. Varmaan moinen paikka on järjestettävissä joka pyörään ja tuo poretablettipurkki-idea ei ole ollenkaan hassumpi juttu.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa (Fannitozu @ Huhti. 27 2005,07:52) kirjoitti
    Otatte tyhjän poretabletti purkin ja rullaatte sen otteen sinne purkkiin, purkki satulan alle siellä sijaitsevan kumilenksun alle ja siellä pysyy, ehjänä, kuivana ja lukon takana * tälläin mulla on ollu ja kunnossa on pysyny *
    Mihkäs ketjuvaha purkki sitten laitetaan..

Onneksi on vielä kuitenkin se vanhanmallinen, mahtuu povitaskuun mukavasti..
    Lainaa (seku @ Huhti. 27 2005,08:17) kirjoitti
    ...Itsekin aikanaan virkavallalle aiheesta julmistelin ja kyselin syytä siihen, miksi se oikein pitää olla mukana. Se syy on yksinkertainen. Jos vielä joskus sellainen poliisi löytyy, että osaa katsoa, onko prätkässä jotain vikana, niin siihen rekisteriotteeseen se skrivaa mitä pitää korjattaman. Seuraava sitten tsekkaa, onko korjattu.
    Tuosta taas (kaverit kertoi) selvisi ainakin ennen siten, että hups, rekisteriote hukkui ja uusi ei paljon maksanut... eikä ollut enää mitään turhia korjausmääräyksiä mukana.
    * Arctic Ranger *
    Mä vetäisin otteen päälle kontaktimuovin, tosin vain siihen etupuolelle. Sitten taittelu sopivaan kokoon, teipillä kiinni ja satulan alle. Toimii.

Kun taustapuolen runoruudun jättää muovittamatta, niin kelpaa poliiseillekin.
    Olen kyllä pitänyt vain kopiota mukana siitä A4 lakanasta...

Eikä viime kesänä ollut mp-poliisillakaan siitä mitään sanottavaa kun kirjoitti minulle lottokuponkia.

Nyt olen kyllä kahden vaiheilla, että pitäisikö se alkuperäinen laittaa satulan alle, vai jatkaa vanhalla kopiolla kunnes toisin käsketään...
    Originaali muovipussissa penkin alla.
    Suzuki GSR600
    Kopio kulkee mukana ja se saa riittää jatkossakin. Ei sitä oo yhtään kertaa edes kysytty kun ei ole pysäytettykään. *
    "Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan, mä saan" - J. Karjalainen -
    Kopio mukana. Alkuperäinen on vielä siinä kunnossa, että siitä saa kopiot jos on tarvis.
    Lainaa (Miro @ Huhti. 26 2005,21:36) kirjoitti
    Minäpä soitin virkavallalle ja kysyin miten on asian laita.
    Vastaus oli yksiselitteinen: Alkuperäinen on oltava mukana, laista löyty sellanen pykälä. Siispä en taida ottaa riskiä ja käyttää kopiota, harmi.
    Onneks uusi ote ei maltaita maksa.
    Joo, mutta onneks näköjään jotkut poliisit osaa käyttää järkeä eikä anna siitä sakkoa. En ole siitäkään saanut koskaan, jos ei ole korttia ollut mukana.

Ei niitä lakeja nyt niin orjallisesti tartte noudattaa...
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Alkuperäinen (se pieni) on mukana lompakossa muitten papereitten joukossa. Rispaantuuko, ehkä, muttei minun sitä tarvitse lukea, se on sen poliisin murhe, joka osaa lukea . Toivottovasti ei joudu jatkamaan keskustelua sen kirjoitustaitoisen kanssa.
    Bring M. Backalive

Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
    Mä taas LAMINOIN sen ... ja pidän sitä SELKÄPANSSARINA! Ei kato tarvii erillistä panssaria ostella.

...no ei... minigrpi ruulez!
  30.  
    Mulla on pelkkä kopio mukana. Jos tulee sakot niin sit tulee
    Z1000SX -18
    Z900 -20
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen