Katso äänestykset tulokset: Ylinopeus - Huonoista vaihtoehdoista VÄHITEN huono?

Äänestäjät
645. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 240 km/h moottoritiellä, rajoitus 120 km/h

    301 46,67%
  • 200 km/h maantiellä, rajoitus 100 km/h

    52 8,06%
  • 160 km/h maantiellä, rajoitus 80 km/h

    65 10,08%
  • 140 km/h maantiellä, rajoitus 70 km/h

    16 2,48%
  • 120 km/h maantiellä, rajoitus 60 km/h

    28 4,34%
  • 100 km/h taajamassa, rajoitus 50 km/h

    24 3,72%
  • 80 km/h taajamassa, rajoitus 40 km/h

    19 2,95%
  • 60 km/h taajamassa, rajoitus 30 km/h

    101 15,66%
  • Minä olen Vetomies, 100%:a ylinopeutta on amatööreille

    39 6,05%
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 75:een 75:sta
  1. #61
    Nykyään on yleistynyt nopeusrajoituksien laskeminen syystä tai syyttä.
    30-40 rajoitus pääsääntöisesti asuinkaduille.
    50-60 kulkuväylille asuinalueilla
    70-80 asuinalueiden välisille siitymäteille.

    Toiveeni olisi ed.
    FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?
  2. #62
    Mua vituttaa mm. tuo Uudenmaantien rajotukset Turku-Kaarina-Piikkiö. Siinä on 60-70km/h rajotukset. Tulee yleensä vedettyä jotain 100km/h, koska tilannenopeus sallii sen. Olisin tyytyväinen edes, jos tossa sais ajaa ees 80km/h mutku ei!
    Nopeusrajotus-kylttien alle pitäis sijoitta lisäkilvet, joissa lukis 10km/h liukuminen suuntaan tai toiseen tilanteesta riippuen.
    Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
    Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
  3. #63
    Kyllä vähiten paha on 30 alueella 60 ajaminen, lähinnä sellaisissa taajamissa missä ei ole edes kouluja yms. lähellä, näitä paikkoja on Espoo täynnä.
    Hornet 600-> VTR1000F-> Z750-> Voskhod 150cc-> CBR600F-> VTR1000F-> VN1500 Classic-> 690 SMC- TL1000R
  4. #64
    Lainaa (Tuppervaari @ Elo. 02 2009,09:27) kirjoitti
    yllättäväm moni valinnut vaihtoehdon..

    60 km/h taajamassa, rajoitus 30 km/h

    minkäköhän takia...jäännösnopeus,jäännösnopeus..
    Jäännösnopeushan on se nopeus mikä jää jäljelle siitä, kun tutka havaitaan siihen hetkeen, kun se lukittuu. Tuossa 60@30 vaihtoehdossa on erinomaiset mahdollisuudet selvitä täysin ilman huomautusta..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  5. #65
    Ylimpään meni, lapsia ja vanhuksia ei pitäisi koikkelehtia motarilla.
    En kyl itse pystyisi esim. Tarvontietä vetään tuplana, onneton kun olen.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  6. #66
    Lainaa (vuohi @ Touko. 03 2005,17:58) kirjoitti
    60/30 tulee monessa paikassa petollisen helposti. jossain tietyöalueilla näkee tuota 30 rajoitusta ja kaikki ukot kopissa istumassa niin tulee siin helposti 60 laskettua.
    Juu ja meilläpäin jos on kaivinkone 25 metrin päässä (siis keskellä korpea, ei taajamassa, kuten vaihtoehto 60/30 kai tarkoittaa) tiestä pellolla, on nopeus rajoitukset tuota luokkaa kilometrin suuntaansa, joten en tasan ala jarrutella. Kyllä liikenteen sujuvuus on paljon tärkeämpää, kuin pilkkutarkka rajoitusten noudattaminen. Tosin sedät voi olla eri mieltä, mut rankaiskoon ne, jos Jumala ei kerkee ensin *



  7. #67
    Itse sanoisin tuon 160@80.

    Perustelut:
    - 80 alueella ei ole enää liikennevalojen mahdollisuutta
    - 160 nopeudessa vielä ees jotenkin pystyy havainnoimaan sivuille ja hidastamaan tarvittaessa seuraavaan kurviin yms

    Olisin muuten vastannut motarivaihtoehdon, mutta 240 lasissa on motarillakin aivan liian kova nopeus, jos nyt siis puhutaan siitä että tuota vakionopeutta pitäisi tykittää. Tuossa nopeudessa havainnointikenttä silmissä on niin suppea ettei todellakaan ehdi reagoimaan mitenkään mihinkään poikkeavaan toimintaan. Puhumattakaan jarrutusmatkasta joka voitaneen unohtaa kokonaan koska se on jo nelinkertainen normaaliin motarinopeuden jarrutusmatkaan verrattuna.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  8. #68
    Lainaa (Wasserschwein @ Huhti. 26 2005,20:54) kirjoitti
    Moottoritiellä kaahaamiselle meni ääni. Asia ei tosin ole ihan näin yksioikoinen. Oikea paikka ajaa reipasta ylinopeutta kun riippuu vähän paikasta, kelistä, muusta liikenteestä yms. eikä puhtaasti nopeusrajoituksesta.
    Juuri näin.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

    Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
    Sananl. 31:6
  9. #69
    60/30. Ko. vaihtoehdoista hitain vauhti, jolloin jää eniten aikaa reagoida. Vahingon sattuessa myös vammoilla on tapana olla vakavampia suurissa nopeuksissa.
  10. #70
    Kuopiossa pitkälahden ABC:n liikenneympyrään tullessa on 60 rajoitus. ennen ympyrää on laitettu 30 rajoitus 2m jäkeen tulee 60 rajoitus.
    Saiskohan sakot jos ajaisi 2m 30 rajoituksella 60km/h.
    FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?
  11. #71
    Kaikki hyviä, mahdoton valita

    -hh-
  12. #72
    Motarilla kun tuikkaa 240 on huomisen iltalehdessä, tietyömaalla yöllä 60 niin saako edes toruja poliiseilta
  13. #73
    Mulle kelpaa kyllä...vaikka tietysti ajan aina hiljaa ja varovasti.



    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  14. #74
    60 30:n alueella, vähiten tulisi vaurioita onnettomuuden sattuessa... Nopeus niin pieni ettei kauheasti vaaraa aiheuta
    Yamaha FZS 600 -99 -> Yamaha FZS 1000 -04 -> Yamaha XJR 1300 -01
  15.  
  16. #75
    Motarille meni ääni, vaikken kannatakaan ylinopeutta, niin mieluiten motarilla siellä kun on periaatteliseesti pienin mahdollisuus törmätä risteävään liikenteeseen.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123