240 km/h moottoritiellä, rajoitus 120 km/h
200 km/h maantiellä, rajoitus 100 km/h
160 km/h maantiellä, rajoitus 80 km/h
140 km/h maantiellä, rajoitus 70 km/h
120 km/h maantiellä, rajoitus 60 km/h
100 km/h taajamassa, rajoitus 50 km/h
80 km/h taajamassa, rajoitus 40 km/h
60 km/h taajamassa, rajoitus 30 km/h
Minä olen Vetomies, 100%:a ylinopeutta on amatööreille
Turvallisuus-syistä kakkosta piti painaa.
Selitys:
Heinäkuun alkupäivä, klo 20.00. Länsi-Suomalainen maantie, 10 km suoraa. Muuta liikennettä ei ollenkaan ja peltoa molemmin puolin kilometritolkulla. Nopeusrajoitus 100, mittarissa +200.
kyllä se tohon motariin kallistuu... on ainakin tilaa enempi väistellä
somewhere out there
Mikään noista ei ole paha. Täytyy muistaa, että pyöräilijä asettaa vain itsensä alttiiksi. Eli 300km/h motarilla, ni ketä muuta se kiinnostaa ku sitä kuskia? Joo valtion kirstunvartijaa tietenki, mut noin yleensä. Eri asia on jos joku ajaa kakspäällä, ni sillon täytyy ottaa vastuu myös siitä toisesta.
Jos olisi tämän valtion fuhrer, ni porukka saisi ajaa ykspäällä ihan niin lujaa ku sielu ja kantti kestää.
Sokeat papat ja mummot meitä tappaa, ei vauhti.
pidetään nyt sitten koko rahalla hauskaa 240km/h tietty
Don't hate the player, Hate the game
moottoritie on kuuma...
![]()
vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
toi eka jos vaan puimakone kulkis !
Mut tosimiehet ajaa rajotusten mukaan
eiks se niin sovittu alkukesästä
Triumph Tiger 800 XRX
Sen verran tunnustan että AINA on pakko yhdellä
lentokoneiden varalaskukentällä hiukka kokeilla tota
huippunopeutta...siellä ku on tilaa.
VIELÄ ei oo ollut poliiseja![]()
Life is hard, then you die...
En nyt tiedä mikä on vähiten huono, mutta itse tulee vähän väliä jollakin mutkapätkällä ajettua 120km/h 60:n alueella...
Siihen meni ruksi.... mutta jos ajattelee muille aiheuttamaa vaaraa ehkä se moottoritiellä ajettu ylinopeus on vaarattomampi (ainakin jos sen ajaa ruuhka-ajan ulkopuolella).
Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
Taajama kuin taajama(melkein), niin
60 km on aika pieni vauhti. 30 km/h taulut on
usein idioottimaisissa paikoissa.
..Ja eipä paljon damagea, kun pärrä
pysähtyy kuin seinään kuudestakympistä
(vrt. 240km/h)
Aja millä ajat kunhan ajat...
Kyllä 30km/h rajoituksilla taitaa aika usein tulla cruisittua 50-60km/h...
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Vähiten mielestäni vaarantaa toi motarin 240.
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
30km/h alueita on välillä sellaisissakin paikoissa, missä on ihan hyvä näkyvyys eikä sen kummempia vaarapaikkoja. Niissä voi usein porukka ajaa vahingossa 60km/h vaarantamatta sivullisia, aivan kuten Merix kirjoitti.
Esimerkiksi Vuosaaressa Kalvikintie ennen Shelliä. Siinä ei oikeesti kukaan ajaa 30km/h, keskinopeus on varmaan sellanen 50-60km/h. Eikä siinä varsinkaan päiväsaikaan hyvällä näkyyvydellä ketään vaaranneta silloin.
Vastaan siis 60km/h 30km/h alueella. Siihen "syyllistyy" joskus suuri osa tielläliikkujista ihan huomaamattaan, eikä se nyt mitään vaaraaa aiheuta tietyissä paikoissa.
Näitä on paha alkaa yleistämään, kun hommat on aina riippuvaisia ajasta, paikasta, muusta liikenteestä ja olosuhteista yms. Mutta kun joku piti valita niin valitsin tuon..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kerran olen kokeillut autobahnalla ja ei ollut tylsää. Tossa vauhdissa motaritkin on aika mutkaisia.(ZL 900 @ Huhti. 27 2005,08:59) kirjoitti
Ylin.. eiköhän ne kaikki "hyvät syyt" ole jo mainittu.![]()
Vanhus:
Honda CBR 600f -89
Hiljainen hyväkuntoinen 80km/h tie maaseudulla ja siinä pitkä suora peltojen reunustamana. 160-180km/h voisi helposti ajaa, mutta julkisesti en tunnusta näin tehneeni. Aika hyvin se pyörä vielä 160 km/h vauhdista hiljenee. Tietysti tyhjä moottoritiekin olisi ihan jees, mutta 240km/h on jo aika paljon. 230km/h tuli likenteen seassa vedettyä Saksassa ja se oli jo liikaa, tuulisella ruuhkaisella tiellä. Onneksi ei mitään sattunut. Välillä on reikä päässä, ei sille mitään voi.
Ääni meni ylimmälle ihan vaan sen takia ku siinä mentiin kaikista lujimpaa. Olis pitäny olla vielä vaihto ehtona 300km/h 120km/h alueella *![]()
Drive like a DEVIL......feel like a GOD!!!
Tuo 60@30 on vähiten pahin, riippuen juuri paikasta ja ajasta. Joskus jopa on tullut vedettyä 120km/h mutta ei siitä sen enempää...
80@40 ei myöskään ole paha. Riippuu toki paikasta, missään asuinalueella tota ei kannata todellakaan vetää.
Oli kyllä pakko vastata toi viiminen vaihtoehto. 100% on ihan nössöille!![]()
![]()
Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Pistin 200km/h@100km/h, koska: On olemassa kaksikaistaisia teitä joilla tuon pystyy ajamaan aika helposti ja toki vaikka 5-tiellä myös. Päivällä se kuitenkin paha olisi, kun liikennettä on paljon ja silloin ei saa kaahailla![]()
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
Omasta mielestä toi 60@30, koska on aika pien nopeus viel toi 60. Tiedetää, että 30 tiet on tosi kapeita ja pikkulapset juoksentelee. Ite tosin ajellu sellasilla 30 teillä, että sais nopeusrajotus olla 40 tai 50.
suurimmassa osassa tuplanopeudet *
ottaen huomioon tuon jäännösnopeuden,moniko tietää?
niin valinta motari.
-liittymät tiedossa ja mahdolliset eteen tulijat helpoiten ennakoitavissa
-harvemmin jalankulkijoita ja pysäköityjä ajoneuvoja (jopa viranomaisten toimesta ts. kilvettömiä) paitsi suomessa
muokx..
yllättäväm moni valinnut vaihtoehdon..
60 km/h taajamassa, rajoitus 30 km/h
minkäköhän takia...jäännösnopeus,jäännösnopeus..
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Kunnioitan nopeusrajoituksia joka tiella ,ja usein tulee ajettua alinopeutta.![]()
The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
Kaippa se tuo motari ja 240 on se vähiten paha, puuttuu risteävä liikenne. En koe että se ketään erityisesti vaarantaisi...
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Aika moni tuollainen 80 km/h pätkä on sellainen että tuollainen 160 km/h nopeus menee ihan mukavasti. Ylinopeuteenhan riittää hetkellinenkin ylitys, eiköstä vaan - en yritä sanoa että pitäisi vetää monta kilometriä putkeen jokaisen piharisteyksen kohdalla, vaan tilannekohtaisesti.
Tässäkin maassa taisi olla aika, jolloin 80 km/h-yleisrajoitusta ei ollut, vaan nopeudet olivat rajoittamattomat. Kumma kyllä se ymmärtääkseni tarkoitti sitä, että ihmiset ajoivat paikoitellen alle 80 km/h, ja käyttivät päätään...
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Kunhan ei kukaan puusilmä tunge rampista eteen ja ohituksissa pitää olla tosi tarkkana.(pepper @ Elo. 02 2009,11:15) kirjoitti
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
Kuopiossa on ollut jo pitkään ns. vanhalla 5-tiellä pitkälahdessa 30 rajoitus työmaan takia ja rajoituksia ei muuteta vaikka työt ei ole käynnissä.![]()
Muualla en muistaakseni ole törmännyt kyseiseen rajoitukseen kuin sairaala-alueella, jossa 60km/h vaikeaa toteuttaa.![]()
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
Ei kai sieltä rampilta suoraan vasemmalle kaistalle tullakaan.(Number28 @ Elo. 02 2009,13:29) kirjoitti
![]()
Ohittaminen nopeuserolla 100+kmh onkin sitten jo silkkaa typeryyttä..
636 -> 998
Kai se valinta osuis tohon motarivaihtoehtoon... Vaiks enhän mä oo noin lujaa edes ajanu... Paitsi lentokentällä...
Taajamissa pyrin jättään ylinopeudet vallan...![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
(bombertore @ Elo. 02 2009,11:12) kirjoitti
Minäkin montakertaa päivässä ja vielä yleensä risteysalueella.
Ei tule vetomiestä kun ei taitu pyörä ylinopeutta risteyksissä ja Kukkahattu en ole kun aina on ylinopeus risteyksien jälkeen.
10% yli on niinkauan hyvä, kun muut ajaa keskim. +5% yli.![]()
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
30 km/h alueella 60 km/h on kutakuinkin normi ainakin Tapiolassa Merituulentiellä n. 60% autoilijoista mielestä. Kyllä on hienosti pidetty 30 km/h rajoitusta siellä ja myös Olarinluomassa vaikka työkonetta tai työmiehiä siellä ei ole näkynyt parhaimmillaan kuukausiin.
Siihen rysä ja kaikki tienkäyttäjät menevät töihin bussilla siitä saakka.