Olen ostamassa ensimmäistä moottoripyörääni. Olen harkinnut siihen tarkoitukseen Yamaha XVS 650 Drag Staria. Voisitteko kertoa, onko tuo pyörä hyvä malli ensimmäiseksi moottoripyöräksi?
Hieman taustatietoja:
Olen 27-vuotias mies, 165-senttinen (lyhyet jalat)
Ajattelin ajella pyörällä sekä yksin että tyttöystävän kanssa
Ajattelin ajella pyörällä sekä lyhyitä matkoja että pidempiä reissuja (kuitenkin suomenmaassa pysytellen)
Kaikki apu on tervetullutta!
Moro.
Mulla on dragunov nyt ekaa kesää siis toi pyörä. Saksasta hain talvella. En tiedä mitkä taitosi ovat, mutta kyllä tuo pyörä on helppo ajella. Todella vakaa ja selkeä ajettava. Vääntö on mukava ja helpottaa hidasajoja. Neiti kyydissä on vähän kenkkuileva johtuen normaalista painopisteen siirtymisestä ylemmäksi. Kannattaa ajella ensin reilusti ja ottaa tuntumaa ennenkuin ottaa lyyliä kyytiin. Itse olen todella tyytyväinen pyörään ja sen ominaisuuksiin. Ekana vaan vaihdat siihen 105cm tangon niin tulee vähän munaa![]()
En tiedä, saako Dragstariin kyytiläisen jalkatappien jatkeita, mutta ne auttaa yllättävän paljon tuohon painopisteeseen. Itse laitoin sellaiset intikkaan just, ja ero on huomattava. Jalathan painavat aika paljon, ja näillä ne siirtyvät alemmas.
Kiitoksia vain paljon neuvoista!
Harri S: Miten muuten Intruder, jos ajattelisi tuollaista 700-750sta. Kävisikö se miten hyvin ekaksi pyöräksi?
Ja muitakin kommentteja sekä Intruderista että Yamahasta otan vielä mielellään...![]()
En ole kokenut kyytiläistä enempää ongelmaksi kuin muissakaan mopoissa.. Hyvä pyörä, kun ei ole liian kiire. Siistin näköinen, helppohoitoinen ja mukava ajaa. Vähän painava tietysti paikallaan heitellessä, että totutella saa hetkisen, varsinkaan jos ei aiempaa kokemusta ole.![]()
* Arctic Ranger *
Käy varmasti sekin ensipyöräksi. Erittäin vakaa ja helppo ajettava, toimintavarma ja helppo korjaillakin. Nuo seiskapätkät on vanhempaa ikäluokkaa (86-92 tms.), mutta luotettavuutta ei kauheasti tarvi epäillä jos ei ihan hämyhistoria ole takana.(JapaG @ Huhti. 27 2005,14:22) kirjoitti
Tämän kokoluokan customeista varmaan joka merkiltä löytyy hyvä peli. Jammut on kyllä muskelimman oloisia, tuo mainittu Dragstar tuntuu paljon kookkaammalta. Jos enemmän kyydität, alle 700-kuutioinen painava pyörä _voi_ tuntua vähän nuhaiselta ohituksissa, mutta tuskin näillä nopeuksilla juurikaan häiritsee.
Kustomeistahan en itse tiedä/välitä juurikaan, mutta jos muitakin merkkejä ja malleja vielä mietitään, niin yksi varteenotettava olisi Suskan VZ 800 (marauder)??
Huono tie, parempi mieli
Juu, tällä hetkellä kaikki tuollaiset suunnilleen 600-800 kuutioiset customit ovat vaihtoehtojen joukossa. Lähinnä valintaa rajoittaa se, mitä Tampereella on tarjolla...
Kun minulla ei ole autoa, niin ei viitsisi lähteä kovin kauas turhaan pyöriä katsomaan.
Ja tosiaan kyllä tuo marauderkin näyttäisi ihan kiva olevan. Tosin en ole vielä koeajanut mitään, joten eiköhän se anna sitten enemmän osviittaa...
Sitten vähän eri aiheesta:
Olen kuullut että kardaaniveto olisi paljon huoltovapaampi kuin ketjuvetoinen peli. Minkälaisia kokemuksia on tästä, ja kuinka paljon tuollaiselle seikalle kannattaa arvoa pistää?
Ja sitten vielä, samalta kaverilta kuulin, että alumiinivanteet on turvallisempia/huolettomampia kuin pinnivanteet. Mitä olette tästä mieltä?
Kardaani- ja remmiveto on tietty huolettomampi, sitä ei tartte putsata tai rasvata. Mutta sillä on hintansa. Ei toi nykyketjujen huolto nyt niin hirvee juttu ole. Pitkillä matkoilla mulla on mukana vain Castrolin ketjuvahasuihkepullo ja silloinkin käytän sitä kun on vesisadetta. Keskituella varustetulla mopolla parin minuutin homma.
Pinnivanteista ei ole kokemuksia. Uskoisin, että tää on eka pyörässä lillukanvarsia.
Mutta jos pari neuvoa. Nykypyörät ovat ihan kelpo pyöriä ihan kaikki. Pääasia on, että pyörä istuu hyvin sulle käteen, sitten matkustajan istuvuus ja sitten matkatavarat. Kiinnitä huomiota mielummin kunnon ajokamppeisiin ja semmoisiin, joita kehtaa pitää ainakin seuraavat viisi vuotta. Mutta älä osta hirmu vanhaa mopoa, niissä tahtoo olla sähkövikoja enemmän kuin lääkäri määrää. Mikään ei vituta enempää kuin hakea sähkökorjaajaa matkan päällä.
ite mietin pari kesää sitte samoja asioita . laitoin kerralla 1600 wildstarin ja päivääkään en ole katunut pyörääni. kävin testaamassa 1100 dragstaria oulun motormanilla ja kyllä täytyy sanoa että vähän mopon oloinen oli ja varmaan jo kesän jälkeen käy pieneksi . tietysti makuasia.. seuraava pyörä on joko hióndan f6c tai harrikan fättäri
Kardaani on helppo hoitoinen, kerran vuoteen kun öljyt vaihtaa niin siinäpä se huolto on. Esim. intruderin tai viragon kardaania ei varmaan ajamalla rikki saa, tosin kuin ketjuja ja rattaita joutuu vaihtamaan.
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91