Minulla on pc 25 -mallin cbr 600. En tiedä olenko tyhmä vai mitä mutta kysyn kuitenkin, että miten tulpat saa irroitettua vähimmällä vaivalla? Täytyykö sivukatteet riisua kokonaan? Tankki ja ilmanputsari pois, ei kai? Aika hankalassa raossa näyttävät tulpat olevan. Lähteekö ne oranssit tulpan päälikumit ihan vetämällä, vai onko niissä jokin jippo? Kun tuntuvat olevan tiukassa...
Honda Monkey Z 50 J -94, Yamaha TZR 125 ypvs -91, Yamaha RD 350 LC ypvs -87, Honda CBR 600 f -91, Yamaha YZF 600 R -98. Yamaha YZF 600 R -03
ite otan aina suosiolla tankin veks. eiköhän ole aika yleinen toimenpide pyörämallista riippumatta, joissa vaan on rivikone...
Niin ja itellä o kawa.
Kawasaki GPX 750R -89
Kawasaki ZZR 1100 -95
ei oo kokemuksia kyseisestä moposta,mutta veikkaan että pitää ottaa tankki pois.helpottaa huomattavasti hommailua
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Ei tarvii muuta purkaa kuin ne pienet luukut sivukatteista ja sitten notkein rantein vaihtamaan...
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Kiitoksia vaan vastauksista. Haluaisin vielä siihen viimeiseen kysymykseen vastauksen eli miten ne oranssit tulpan päälikumit saa irti? Vetämällä voimalla? Kiertämällä? Etten kattokaas hajota niitä.![]()
Honda Monkey Z 50 J -94, Yamaha TZR 125 ypvs -91, Yamaha RD 350 LC ypvs -87, Honda CBR 600 f -91, Yamaha YZF 600 R -98. Yamaha YZF 600 R -03
minä ainakin vedin vaan. eiköhän ne tulpan hatut aina oo painamalla vaan kiini. tiukassa olivat (nämäkin)
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Öhöm...Tulpan hatut sain kyllä irti, mutta sitten iskikin ylläri. Miten saan tulpat irti? Ei oo mitään tulpanavainta. Pitäis varmaan olla? Olen tottunut kaksitahtipeleihin, joten näin nämä hommat tökkii...
Stormista löytyy. Meikä sai avaimen lainaa allrightista.(markovilja @ Huhti. 26 2005,16:51) kirjoitti
Kawassa on aika tiukka kolo, joten ostin hylsyn biltemasta ja sorvilla ohensin seinämää notta mahtu reikään.
KTM 690SM
Ne tulpat on aika syvällä joten semmonen ihan lyhyt tumppi ei oikein avaimeksi kelpaa, ja sit siinä ois hyvä olla semmonen kumihässäkkä, joka pitää tulpan avaimessa kiinni, niin että sen saa nostettua sieltä kolosta pois![]()
Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.
"Ei sun kannata
ei kai kannata
pitää päällä vilkkua
jos oot jo ojassa"
Mä vaihdoin PC-25:n tulpat etukautta, siirsin suosiolla syyläriä eteenpäin. Sitten mahtui työskentelämään ilman tuskia momenttiavaimellakin. Isoin hankaluus oli saada riittävästi voimaa siihen tulpanhatun takaisin laittoon kun ovat niin huonossa paikassa.
Tankin olen minäkin suosiolla irrottanut kun pc25 tulpat tsekannu. Hatusta vetämällä lähtee tulpan hatut irti. Taistelin tosin varmaan puoltoista tuntia yhtä tulppaa paikalleen, oli sen verran runkopalkki tiellä, käytössä oli asiallinen räikkäsarja, mutta vaikea oli saada takas, onnea vaan.
Japi vaan..
Jep, tankki vaan pois ja vaihtelemaan. Ei tuo todellakaan ihme homma ole jos sattuu räikkäsärjan omistamaan jossa mukana kunnollinen nivel.
Robinhoodista sai eurolla sellasen tulppavaimen mitä ei tarvinnu ruveta sorvailemaan. Äläkä sitten liian tiukkaan niitä vääntele.
Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
Ei tarvi tankkia irrottaa, irrota ne pienet luukut katteista ja siitä saat vaihdettua. Tulppa-avain löytyy alkuperäisestä työkalusarjasta. ainakin pc 31 on näin, kyllä kai 25:kin.
Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä!!!
Eipä sitä tankkia tietysti pakko ole irrottaa, mutta kyllä turkasen ahasta on sitten tulppia vaihdella. Ite vaihoin ilmanputsarin, niin meni ne tulpat helposti siinä samalla.
Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.