Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Hondan omalla avaimella tietysti hinta kohdallaan joten mitä olette käyttäneet? Onko esim. Bilteman myymä kolmisakarainen käyttökelpoinen. Autovaraosa liikkeistä ei tunnu löytyvän noin pienelle suodattimelle siihen päähän sopivaa saman mallista kuin Hondan oikea avain, monesta sain vastauksen että Opelin avain on pienin mitä löytyy. *
    Minulla on sellainen Bilteman ketjumallinen suodatinavain, jolla kyllä lähtee, ei tarvitse edes katteita irrotella.
    Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
    Eikö siis käsin lähde irti, vai onko XX:n suodatin niin hankalassa paikassa ettei käsin pääse kääntämään?
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Putkipihdit, suodatin rutistuu, mut hällä väliä tossa vaiheessa...
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
    Ei taida putkipihdit mahtua koloseen, jos ei katteita irrota
    Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
    Lainaa (Markku @ Huhti. 01 2005,18:27) kirjoitti
    Ei taida putkipihdit mahtua koloseen, jos ei katteita irrota *
    Katteiden irroitus on melko pieni vaiva. Pahin kohta ovat ne kaksi muovista pikakiinnitintä keskellä alhaalla. Yleensä niiden rakoset ovat täynnä hiekkaa niin etteivät tahdo aueta. Olen vaan huomannut, että moni homma sujuisi nopeammin ja vähemmällä kiroamisella ja haavoilla käsissä, kun ottaisi sovinnolla ne katteet pois. Yksi sellainen on ajovalopolttimon vaihto. Kun yläkatteen irroittamisen opettelee, niin se ei monen minuutin homma ole, kun kate on kädessä irtonaisena. Vielä kun investoisi sähkömeisseliin.
    -Timppa-

Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
    Käsin
    Ilosest´ ellää pittää, vaikk´ päivää vähemmä
    Itse olen 1000 F mallin suodattimen irroittanu painamalla ruuvimeesselin suodattimen läpi ja vääntäny sillä sen auki. Öljyt tosin tulee käsille reijästä jos alakautta irroittaa. En tiiä onnistuuko XX:n suodattimen irroitus näin, kun ei oo vielä tarvinnu XX:n suodatinta vaihtaa.
    Lainaa (Harba @ Huhti. 25 2005,14:43) kirjoitti
    Itse olen 1000 F mallin suodattimen irroittanu painamalla ruuvimeesselin suodattimen läpi ja vääntäny sillä sen auki. Öljyt tosin tulee käsille reijästä jos alakautta irroittaa. En tiiä onnistuuko XX:n suodattimen irroitus näin, kun ei oo vielä tarvinnu XX:n suodatinta vaihtaa.
    Jeps, sivukate pois, ruuvari läpi vanhasta suodattimesta ja auki. Uus paikalleen käsin. Toimi täysin ainakin omassa XX:ssä. *

Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
    XX:n suodatin on sen verran pieni halkaisijaltaan, että sinne mahtuu siirtoleukapihditkin väliin, joilla saa juuri riittävästi löysättyä. Kiinni päinhän käsin kiristys riittää, joten avaamishomma ei kummoisia kaluja tarvitse.
    -Timppa-

Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
    Pyörän ohjekirjassa sanotaan että öljynsuodatin pitäisi kiristää tiettyyn momenttiin (en nyt muista paljon, kyseessä CBR600F eikä siis XX).

Lähinnä kiinnostaisi tietää voiko suodattimen kiristää kädellä vai kannattaako laittaa momenttiavaimella?
  12.  
    Lainaa (lurjus @ Huhti. 27 2005,10:18) kirjoitti
    Pyörän ohjekirjassa sanotaan että öljynsuodatin pitäisi kiristää tiettyyn momenttiin (en nyt muista paljon, kyseessä CBR600F eikä siis XX).

Lähinnä kiinnostaisi tietää voiko suodattimen kiristää kädellä vai kannattaako laittaa momenttiavaimella?
    Käsin kiristys riittää
    Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa