Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 67:sta
  1. #1
    Osaisiko joku kertoa miten 600-kuutioisissa 72 kW kuristus on toteutettu. Isoimmissahan kuristetaan kaasarin kurkkuja, mutta tuskin sentään näin pieneen, 6 kW-"säätöön" sellaisia tarvitaan? Ja kyseessähän on tuontipyörä.
    Cbr 600f -99 -> YZF 600R -01 -> Cbr 600f -01 -> R1 -04 -> Carina II -88
  2. #2
    Lainaa (Jando @ Elo. 10 2004,12:27) kirjoitti
    Osaisiko joku kertoa miten 600-kuutioisissa 72 kW kuristus on toteutettu. Isoimmissahan kuristetaan kaasarin kurkkuja, mutta tuskin sentään näin pieneen, 6 kW-"säätöön" sellaisia tarvitaan? Ja kyseessähän on tuontipyörä.
    Löytyikös tuohon yllä olevaan asiaan ratkaisua? Omasta f4:stä on nyt kaasarin kurkut tullut jo katottua ja sieltä ei mitään kuristuksia löytänyt. Saksan rekisteriotteessa on kuitenkin alkuperäinen K78/12500 vedetty yli ja tilalle on kirjoitettu K72/11900. Lisäksi lisätietoja kohtaan on kirjoitettu näin: ZIFF. 6+7: LEISTUNGS RED.D. GASZUGANSCHLAG, KENNZ. MOTORRADLAND 163.

    Saksaa en ymmärrä yhtään joten aika tuskaista on ollut yrittää käännellä babelfishillä saksan kielisiä sivuja etsien ratkaisua...
  3. #3
    Kysykee sakuilta iteltään suoraan, englannilla pärjää http://www.motor-talk.de/ ite sain hankalan kuristukseen apua täältä kun soomipoika ei tiennyt
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  4. #4
    Omassa ´98 600 separissa on kahdessa kaasarissa ilmasuuttimet tulpattu saksalaisten toimesta. Muita kuristuksia ei ollu.

    Nuo tulppaukset vetävät kierrosten yläpään rikkaalle. Eikä kone jaksa vetää rajoitimelle

    Ne porataan pois IP-Dynotestilla kunhan ajokelit saapuu.
    Samalla pultataan uus slipari ja tehdään ilmakanava muutoksia kaasareihin. Sitte katotaan penkissä miten paljon se tahtoo lisää soppaa.



  5. #5
    Lainaa (Boozey @ Tammi. 16 2005,20:38) kirjoitti
    Omassa ´98 600 separissa on kahdessa kaasarissa ilmasuuttimet tulpattu saksalaisten toimesta. Muita kuristuksia ei ollu.

    Ne porataan pois IP-Dynotestilla kunhan ajokelit saapuu.
    Samalla pultataan uus slipari ja tehdään ilmakanava muutoksia kaasareihin. Sitte katotaan penkissä miten paljon se tahtoo lisää bensaa ja ilmaa. *
    rupesin ittekkin tutkii papereita, mulla lukee ja 72kW.
    Power: 106.00 HV (78kW)) @ 12000 RPM , olis kait oikea.
    Ihme että oli lussupaska koko mopo, olin jo kerinnyt vaihtaa ennen joulua suuttimet ja neulat joudunko tosiaa repii taas kaasarit irti.
    Mitäs mun täytyy ettii, ilmasuuttimet tukittu?
    Mopohan on 98mallia pc31



    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  6. #6
    Muistaakseni 2. ja 4. kaasarissa on ilmasuuttimet "tukossa". Kun ottaa "ilmatorvet" pois, niin nuo huomaa heti..

    Vittumaisia temppuja tommoset
  7. #7
    Lainaa (Boozey @ Tammi. 16 2005,21:00) kirjoitti
    Muistaakseni 2. ja 4. kaasarissa on ilmasuuttimet "tukossa". Kun ottaa "ilmatorvet" pois, niin nuo huomaa heti..

    Vittumaisia temppuja tommoset
    Ok täytyy tutkia.
    Kiitos tiedosta, tietää vähän mitä hakee.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  8. #8
    [QUOTE= (cloaca @ Tammi. 15 2005,10:33)]Tuossahan on virallinen tieto siitä, että maksimiteho on pudotettu kierrosten vähentämisellä.
    Ei kierrä rajottimelle *



  9. #9
    [QUOTE= (Boozey @ Tammi. 17 2005,08:22)][QUOTE= (cloaca @ Tammi. 15 2005,10:33)]
    Lainaa Saksan rekisteriotteessa on kuitenkin alkuperäinen K78/12500 vedetty yli ja tilalle on kirjoitettu K72/11900..[/QUOTE kirjoitti
    Tuossahan on virallinen tieto siitä, että maksimiteho on pudotettu kierrosten vähentämisellä.
    Ei kierrä rajottimelle
    hyvin kiertää rajoittimelle asti, eli eiköhän tuo tarkoita että maksimitehot tulee noilla kierroksilla? Penkissäkin pyörä on testattu ja vaikuttaa että jotkut kuristukset on kuitenkin paikallaan(antoi moottorilta n.100hp). Pitänee ensi viikonloppuna kattoa noita kaasareita vielä tarkemmin.



  10. #10
    Kerrohan mitä sieltä kaasareista löyty, jos kerkeet katteleen. Ite en en oo vielä saanu aikaseksi, kun pyörä on aikas kaukana talvisäilössä. Odottelen tietoja *
    Cbr 600f -99 -> YZF 600R -01 -> Cbr 600f -01 -> R1 -04 -> Carina II -88
  11. #11
    Saksan pojat kuristuksista

    Löysin hyvän saitin Saksaksi tosin.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  12. #12
    Nyt on kysytty brandtin teknisestä tuesta apua kuristuksiin. Tietoa eivät löytäneet -99 mallista, mutta -98 on kuristettu heidän mukaan vain imukurkuilla. Ja sama pitäisi olla -99:ssä, joten jääkö tässä enää jäljelle se vaihtoehto että kuristukset on jo poistettu ja penkissä saatu tulos heittää sen kymmenen heppaa? Vai voiko säädöt olla päin persettä vaikka tehokäyrä on aivan tasainen?

    Laitoin juuri paikoilleen rombon sliparin ja olen aikeissa ostaa vielä lisäksi suutinsarjan, joten pitänee viedä keväällä penkkiin säädettäväksi jos sieltä vaikka vielä syy löytyisi...
  13. #13
    Lainaa (cloaca @ Tammi. 24 2005,15:10) kirjoitti
    Nyt on kysytty brandtin teknisestä tuesta apua kuristuksiin. Tietoa eivät löytäneet -99 mallista, mutta -98 on kuristettu heidän mukaan vain imukurkuilla. Ja sama pitäisi olla -99:ssä, joten jääkö tässä enää jäljelle se vaihtoehto että kuristukset on jo poistettu ja penkissä saatu tulos heittää sen kymmenen heppaa? Vai voiko säädöt olla päin persettä vaikka tehokäyrä on aivan tasainen?
    Ei ne siellä brantilla välttämättä tiedä muiden maiden kuristuksista. Saksalaisillahan voi olla jotain ihan omia kikkailuja kun kuristuksetkin ovat erilaisia 78kw->72kw. Eihän tuollaisia kuristuksia edes suomessa tehdä, joten enpä ihmettelisi, vaikka maahantuoja ei tietäisi niistä mitään. 78kw->25kw kuristuksessa vaihdetaan sekä saksassa että suomessa ainakin imukurkut, ja ilmeisesti suomessa siis ainoastaan ne. Näin siis pc-31:ssä ainakin.
    Noi ilmasuuttimet pitää vielä kattoo omastakin moposta, kun mullakin on saksasta tuotu pc-31. En kyllä usko, että tommonen kuristus on kovinkaan helppo huomata ajossa, jos se vaan rikastaa vähän yläpäätä. Pienemmillä vaihteilla kelaa varmasti silti rajoittajalle kevyesti, 6:sella saattaa ruveta jo tahmaamaan >10000rpm.

    Boozey:
    Millä nuo ilmasuutimet on tukittu? Pitääkö porata auki? Onko se joku niistä suuttimista, jotka ovat "torvien" takana, vai pitääkö torvetkin irroittaa?
  14. #14
    [QUOTE= (Stobias @ Tammi. 31 2005,23:50)]
    Lainaa cloaca,Tammi. 24 2005,15:10 kirjoitti
    Boozey:
    Millä nuo ilmasuutimet on tukittu? Pitääkö porata auki? Onko se joku niistä suuttimista, jotka ovat "torvien" takana, vai pitääkö torvetkin irroittaa?
    Ilmasuuttimet on ilma"torvien" alla. Suuttimia ei nähtävästi saa irti vaan ne on porattava kaasareisssa kiinni. Prässätty kiinni ehkä
  15. #15
    Paljonko 1995 PC31:ssä (F3) on ollut rajoittamaton teho? Mulla saksasta tuotu laite ja rekisteriotteessa just tuo 72KW. Käsittääkseni siellois reservissä vielä pari KW ja jos ne mullakin on tuommoisten tulppien "takana" niin alanpa tonkimaan minäkin kaasareita.
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  16. #16
    76,6 KW
  17. #17
    Oma pyörä (CBR 600 f -98) oli tehopenkissä ja otti tasasesti kierrokset rajottimelle saakka. Tehot jäi kyllä n. 90-92hp väliin (voin tarkistaa lapuista myöh.). Nyt, kun luin täältä noita kuristus juttuja, ni päätin ittekin tarkistaa oman pyörän. Kaasarin ja sylinterin (jokaisessa) välissä on muovi/kumi laippa, jossa on teksti 72 kw. Saksasta uitettu. Kun otan laipat pois, pitääköhan ostaa isommat tilalle? Vai voisko se olla vaan joku pieni välilaippa, jonka saa pois ilman uusia hankintoja?
  18. #18
    Lainaa (Mehu @ Helmi. 03 2005,08:45) kirjoitti
    Oma pyörä (CBR 600 f -98) oli tehopenkissä ja otti tasasesti kierrokset rajottimelle saakka. Tehot jäi kyllä n. 90-92hp väliin (voin tarkistaa lapuista myöh.). Nyt, kun luin täältä noita kuristus juttuja, ni päätin ittekin tarkistaa oman pyörän. Kaasarin ja sylinterin (jokaisessa) välissä on muovi/kumi laippa, jossa on teksti 72 kw. Saksasta uitettu. Kun otan laipat pois, pitääköhan ostaa isommat tilalle? Vai voisko se olla vaan joku pieni välilaippa, jonka saa pois ilman uusia hankintoja?
    Oliko toi arvioitu koneteho vai takapyöräteho? Takapyörältä kuullostaa f3:selle ihan normaalilta teholta. Jos imukurkussa lukee "72kw", niin kyllä niitä on varmaan vähän kuristettu. Sisäpinnalla on varmaan joku rengas, jolla kurkun halkaisijaa on vähän pienennetty. Täystehoisessa kumikurkussa sisähalkaisija on täsmälleen sama kuin imukanavan halkaisija. Jos imukurkuissa on jotkut metalliset renkaat pienentämässä kurkun halkaisijaa, voi niitä työstää niin, että eivät enää rajoita kurkun halkaisijaa. Jos metallirenkaat poistaa kokonaan, voi olla että liitos ei ole enää tiivis, kun metallirengas ei ole enää tukemassa tiivistepintoja.



  19. #19
    Lainaa (Boozey @ Helmi. 01 2005,00:49) kirjoitti
    Ilmasuuttimet on ilma"torvien" alla. Suuttimia ei nähtävästi saa irti vaan ne on porattava kaasareisssa kiinni. Prässätty kiinni ehkä *
    Siellä on mulla 4 suutinta per kaasari. Reunimmaisissa kaasareissa on yksi näistä neljästä suuttimesta tukossa. Kuuluuko noin ollakin? Suuttimet eivät ole mitenkään jälkeenpäin tukkittujen näköisiä, näissä suuttimissa ei ole vaan reikää ollenkaan.
  20. #20
    Lainaa (Stobias @ Helmi. 03 2005,19:59) kirjoitti
    Oliko toi arvioitu koneteho vai takapyöräteho? Takapyörältä kuullostaa f3:selle ihan normaalilta teholta. Jos imukurkussa lukee "72kw", niin kyllä niitä on varmaan vähän kuristettu. Sisäpinnalla on varmaan joku rengas, jolla kurkun halkaisijaa on vähän pienennetty. Täystehoisessa kumikurkussa sisähalkaisija on täsmälleen sama kuin imukanavan halkaisija. Jos imukurkuissa on jotkut metalliset renkaat pienentämässä kurkun halkaisijaa, voi niitä työstää niin, että eivät enää rajoita kurkun halkaisijaa. Jos metallirenkaat poistaa kokonaan, voi olla että liitos ei ole enää tiivis, kun metallirengas ei ole enää tukemassa tiivistepintoja.
    Nyt löyty laput penkistä.
    Elikkä: CBR 600 f PC31AV -98
    - Crankshaft 98,9 hp
    - Gearbox 94,5 hp
    - Wheel 90,7 hp
    - Roller 80,9 hp

    Toi vimppa (Roller) jäi ittellee arvotukseks.
    Tarkoitus?
    Messu viikonloppu tulossa, joten kaasareiden avaus jää ens viikkoo.
    Kiitos, viesti autto hahmottamaan taas vähä lisää uuden pelini sisällöstä.




  21. #21
    Tossa yläpuolella joku olikin postannut linkin saksalaisten keskutelupalstalle, jossa on havainnollisia kuvia noista imukurkuista, vaikkei saksaa ymmärräkään. Ilmeisesti se metallirengas voi olla joko erillinen osa kumikurkun päällä tai siihen kiinteästi asennettu. Oman pyörän kurkuissa luki "25kw", vaikka se kulki kuin tauti (ainakin silloin ensimmäisenä kesänä ). Pyörä oli ollut jossain vaiheessa 25kw ja sakemanni oli tehnyt siitä taas täysitehoisen repimällä rajoitinpalat väkivalloin irti ja tiivisteet oli niin huonossa kunnossa, että piti ostaa brantilta uudet kumikurkut(oli muistaakseni aika sikahintaisia, niin kuin kaikki alkuperäisosat yleensäkin).
  22. #22
    Lainaa (Stobias @ Helmi. 03 2005,22:46) kirjoitti
    Tossa yläpuolella joku olikin postannut linkin saksalaisten keskutelupalstalle, jossa on havainnollisia kuvia noista imukurkuista, vaikkei saksaa ymmärräkään. Ilmeisesti se metallirengas voi olla joko erillinen osa kumikurkun päällä tai siihen kiinteästi asennettu. Oman pyörän kurkuissa luki "25kw", vaikka se kulki kuin tauti (ainakin silloin ensimmäisenä kesänä ). Pyörä oli ollut jossain vaiheessa 25kw ja sakemanni oli tehnyt siitä taas täysitehoisen repimällä rajoitinpalat väkivalloin irti ja tiivisteet oli niin huonossa kunnossa, että piti ostaa brantilta uudet kumikurkut(oli muistaakseni aika sikahintaisia, niin kuin kaikki alkuperäisosat yleensäkin).
    Babelkääntö toimii ihan hyvin

    Itse kanssa messuviikon jälkeen avaan kaasarit uudelleen tarkastukseen ja kuvaan tällä kertaa tarkasti kameralla kaikki.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  23. #23
    Gyntherit on myös tehny jotain mun ilmansuodatinkotelolle. Kotelon kannesta on sisäpuolelta selvästi poistettu materiaalia. Onkohan tuossa joku väliseinä joskus ollut, vai mikä?
    Ois kiva nähdä kuvia siitä minkälainen sen pitäis olla. En nyt ole mikään virtausoppi-expertti, mutta luulisin, ettei ne hondan insinöörit mitään turhia muotoja sinne boksiin oo väsänny.
  24. #24
    en ole vielä koskaan aukaissut putsaria (yhden kesän ollut tää mopo vasta) mutta korjausoppaan mukaan kannen sisäpuolella on joku "sub air cleaner". Siis jonkin asteinen väliseinä siinä kohdassa mistä ilma tulee D.A.I torvista sisään ja väliseinässä muka joku filtteri. useassa kohtaa opasta on myös kuvia missä näkyy miten ilma kiertää(!) tämän "subair cleanerin" niin että oisko se jokin isomman roskan pysäyttäjä vaan?

    en myöskään ole mikään virtausmekaniikan asiantuntija mutta arvaan että tällä väliseinällä ehkä vois olla myös jokin paineen vaihteluja tasaava vaikutus?

    oman pyöräni D.A.I:n toimivuuden suhteen olen kyllä vähän skeptinen. laite kulkee ihan hyvin mutta mahtaakohan nuo 10V vanhassa pyörässä nuo solenoidiventtilit ja releet enää toimia. senhän pitäis vaihdella asentoja nopeuden mukaan. onko kokemusta kellään? kuinka dramaattinen vaikutus on jos D.A.I systeemi ei toimi - huomaako alhaisissa nopeuksissa ollenkaan?
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  25. #25
    Lainaa (fiuri @ Helmi. 06 2005,15:09) kirjoitti
    en ole vielä koskaan aukaissut putsaria (yhden kesän ollut tää mopo vasta) mutta korjausoppaan mukaan kannen sisäpuolella on joku "sub air cleaner". Siis jonkin asteinen väliseinä siinä kohdassa mistä ilma tulee D.A.I torvista sisään ja väliseinässä muka joku filtteri. useassa kohtaa opasta on myös kuvia missä näkyy miten ilma kiertää(!) tämän "subair cleanerin" niin että oisko se jokin isomman roskan pysäyttäjä vaan?

    en myöskään ole mikään virtausmekaniikan asiantuntija mutta arvaan että tällä väliseinällä ehkä vois olla myös jokin paineen vaihteluja tasaava vaikutus?

    oman pyöräni D.A.I:n toimivuuden suhteen olen kyllä vähän skeptinen. laite kulkee ihan hyvin mutta mahtaakohan nuo 10V vanhassa pyörässä nuo solenoidiventtilit ja releet enää toimia. senhän pitäis vaihdella asentoja nopeuden mukaan. onko kokemusta kellään? kuinka dramaattinen vaikutus on jos D.A.I systeemi ei toimi - huomaako alhaisissa nopeuksissa ollenkaan?
    Enpä jaksa manuskaa tänään avata, mutta ilmeisemmin tarkoittaa paikkaa jossa jonkin sortin vaimennus ilman sisääntulolle on, KN putsarissa tilalle tulee pelkkä kumilevy korvaamaan tuon suodantin rätin tjsp.
    Imuääntä sen varmasti on tarkoitus vaimentaa.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  26. #26
    Terve kaikille!
    Itselläni on saksan pc-31 -97 ja papereissa siis tuo maaginen 72kw.
    Tarkastin oman kaasaripaketin ja siellä todellakin on kaasuttimissa 1 ja 4 tukkeessa tuo yksi suutin neljästä (ilmasuuttimet). Onkohan noin täys/vakio-tehoisessakin?

    Mitkäs on vakiopääsuutinkoot kaasareissa, onko keskimmäisissä(2 ja 3) isommat?
  27. #27
    Lainaa (hene @ Helmi. 09 2005,18:29) kirjoitti
    Terve kaikille!
    Itselläni on saksan pc-31 -97 *ja papereissa siis tuo maaginen 72kw.
    Tarkastin oman kaasaripaketin ja siellä todellakin on *kaasuttimissa 1 ja 4 tukkeessa tuo yksi suutin neljästä (ilmasuuttimet). Onkohan noin täys/vakio-tehoisessakin?

    Mitkäs on vakiopääsuutinkoot kaasareissa, onko keskimmäisissä(2 ja 3) isommat?
    140 2-3 kaasarit
    138 1-4 kaasarit

    Itse menen tulevana viikonloppuna tarkistaan kaasarit uudelleen, näkee miltä näyttää.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  28. #28
    Lainaa (mopokuume @ Helmi. 04 2005,01:24) kirjoitti
    Lainaa (Stobias @ Helmi. 03 2005,22:46) kirjoitti
    Tossa yläpuolella joku olikin postannut linkin saksalaisten keskutelupalstalle, jossa on havainnollisia kuvia noista imukurkuista, vaikkei saksaa ymmärräkään. Ilmeisesti se metallirengas voi olla joko erillinen osa kumikurkun päällä tai siihen kiinteästi asennettu. Oman pyörän kurkuissa luki "25kw", vaikka se kulki kuin tauti (ainakin silloin ensimmäisenä kesänä ). Pyörä oli ollut jossain vaiheessa 25kw ja sakemanni oli tehnyt siitä taas täysitehoisen repimällä rajoitinpalat väkivalloin irti ja tiivisteet oli niin huonossa kunnossa, että piti ostaa brantilta uudet kumikurkut(oli muistaakseni aika sikahintaisia, niin kuin kaikki alkuperäisosat yleensäkin).
    Babelkääntö toimii ihan hyvin

    Itse kanssa messuviikon jälkeen avaan kaasarit uudelleen tarkastukseen ja kuvaan tällä kertaa tarkasti kameralla kaikki.
    hellou kaikille,
    ei hyvältä näyttänyt mun mopon kumikurkkuosasto. siellä näytti pilkistävä ne metallirenkaat joista saksan pojatkin oli kuvia ottaneet. lisäksi liitos näytti olevan lievästi sanottuna epämääräinen joka kaasarissa. ihan kuin kurkut ei ois kunnolla paikoillaan sillä kumiakin(!) oli näkyvissä/kuristamassa 1-1.5mm leveä suikale/kalotti joka kaasarin kanavassa.

    otin kuviakin vaan en tiedä miten ne tänne sais kätevimmin. miten? ois kuva siitä väliseinästäkin joka joltain puuttu.

    mistä näitä kumikurkkuja sais muuten tilattua kohtuuhinnalla? paljonko alkuperäiset maksaa?

    positiivsta tässä päivässä oli se että mulla näky olevan K&N jo valmiiksi. no se raha menee nyt sitten noihin kumikurkkuihin...jos edes riittää.
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  29. #29
    Lainaa (fiuri @ Helmi. 13 2005,10:54) kirjoitti
    otin kuviakin vaan en tiedä miten ne tänne sais kätevimmin. miten? ois kuva siitä väliseinästäkin joka joltain puuttu.

    mistä näitä kumikurkkuja sais muuten tilattua kohtuuhinnalla? paljonko alkuperäiset maksaa?
    Alle 300KB kuvia saa orgin albumeihinkin lisättyä. Jos sulla on palveluntarjoajalta kotisivutilaa, niin kannattaa pistää kuvat sinne ja postaa linkki tänne.
    Ite en viitsinyt alkaa metsästämään kurkkuja viime kesänä kesken ajokautta, vaan ostin brantilta, 84e/4kpl.
  30.  
  31. #30
    Saksassa taisi joskus 90-luvulla olla muotia toi 72 kw tyyppikatsastus useimmille prätkille. Siellä muistaakseni on tehorajoituksia vakuutusehdoissa ja vehkeet tyyppikatsastetaan "tehottomammiksi", jotta maallikoilla olisi varaa niitä ylläpitää. Myös 90-luvun lopun 750 gixxerit on pääsääntöisesti 72kw papruilla mutta käytännössä kaikki sielläkin on nykyään jo täysitehoisiksi roplattu. Suurin osa kuulemma jo ennen myyntiä. Toi 72 kw tais vastata n.100 heppaa. Suomeenkin tuotiin 90-luvun lopulla 100 heppaiseksi kuristettuja vessoja mutta eipä niitä juurikaan liikenteessä sellaisena enää liiku. Eli suurin osa niistä nahkahousulta ostetuista 72 kw mopoista on kuitenkin täysitehoisia. Tottakai poikkeuksiakin varmaan löytyy.

    Edit: Tällaista tietoutta minulle jakoi vuonna 2003 saksalainen valtuutettu suzukikauppias, jolla on myös oma kisatiimi.



Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen