Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Hankin tuossa viimeviikolla Cbr 600f:n vm. 2003 ja nyt tuntuu että tyhjäkäynnilla, ajolenkin jälkeen lämmöt nousevat liian ylös. Ilman lämpötila +6 astetta, jolloin lämpömittari näytti maantienopeudessa tasaisesti 79 astetta. Parkkipaikalle tullessani jätin moottorin tyhjäkäynnille ja välittömästi lämpömittari lähti nousemaan nopeasti aina 99 asteeseen, jolloin sammutin moottorin. Missä lämpötilassa flektin pitäisi lähteä pyörimään? Jäähdytinnesteen tasoa ei oikein tahdo kunnolla nähdä kirkkaassa auringonpaisteessa, mutta paperiliuskalla kun sinne tökkisin niin ainakin se kastui....
  2. #2
    Mulla on samalainen -04, eli käytännössä sama peli. Toi +79 astetta normaalissa matka-ajossa on vielä vähän kesällä ajettaessa, eli kun kun on vain +6 niin se on täysin ok.

    Se flekti hyrähtää käyntiin vasta siinä jossain 107-108 asteessa, eli älä huoli. Kaupunkiajossa moottorin lämmöt on helposti yli sadan koko ajan.

    Turvallisia ilometrejä!
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  3. #3
    Ok. Ei siis aihetta huoleen.

    Pyörään olen muuten joka suhteessa todella tyytyväinen, pikkasen vain tuo lämpö pelästytti

    Kun vaan nuo kelit vielä pikkasen lämpenisivät

    Ja kiitos pikaisesta vastauksesta!
  4. #4
    Oletko kokeillut että flekti kuitenkin jossain vaiheessa lähtee pyörimään?

    Ite huomasin talven jälkeen ettei flekti lähtenyt pyörimään vaikka lämmöt nousivat yli sen rajan jossa flekti normaalisti hyrähti päälle.

    Sulake oli kyrvähtänyt ja syy siihen oli johtojen liitoksessa.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  5. #5
    Ajelin töistä kotiin eilen ilman lämpötilan ollessa +13 astetta. Edelleen maantienopeudessa jäähdytysnesteen lämpötila 78-80 astetta.

    Kun pääsin kotipihalle tarkastin:
    Jäähdytinneste: OK
    Flektin sulake: OK
    Johdot ja liittimet: OK

    Eikun käymään...

    Moottori lämpeni taas suht nopeasti 80...90...100...105...

    Kun taulussa oli 108 astetta niin flekti lähti käymään, pyöri about 30sek ja sammui, samalla lämpötila putosi 105 asteeseen.

    Eli kaikki on sitten ihan normaalia? Onkohan tuohon saatavissa anturia/kytkintä joka kytkeytyisi alemmassa lämpötilassa??? Vai onko edes järkevää?
  6. #6
    Ajelin eilen kehä 1:n ruuhkassa , ja oikeastaan kokomatkan flekti huusi, neula oli lähellä punaista.. aina kun jono pysähtyi niin lämmöt nousi. Kyllä ne vaan kuumana käy
  7. #7
    Lainaa (eot @ Huhti. 27 2005,10:58) kirjoitti
    Ajelin töistä kotiin eilen ilman lämpötilan ollessa +13 astetta. Edelleen maantienopeudessa jäähdytysnesteen lämpötila 78-80 astetta.

    Kun pääsin kotipihalle tarkastin:
    Jäähdytinneste: OK
    Flektin sulake: OK
    Johdot ja liittimet: OK

    Eikun käymään...

    Moottori lämpeni taas suht nopeasti 80...90...100...105...

    Kun taulussa oli 108 astetta niin flekti lähti käymään, pyöri about 30sek ja sammui, samalla lämpötila putosi 105 asteeseen.

    Eli kaikki on sitten ihan normaalia? Onkohan tuohon saatavissa anturia/kytkintä joka kytkeytyisi alemmassa lämpötilassa??? Vai onko edes järkevää?
    Aivan samanlaisen kuvauksen voin kertoa -04:n F:n lämmöistä joita on tullut seurailtua yksi kesä. Joten normaalilta miusta kuulostaa. En lähtis muuttelemaan mitään.
  8.  
  9. #8
    Ei varmaan kannata mitään säätöjä alkaa tekemään.
    Polttaa isommalla lämmöllä ja näin ollen päästöt vähän pienemmät *