Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    pistetääs tännekin...

Olen vaihtamassa omaa CBR 600cc -96 isompaan ja uudempaan.

kaksi vaihtoehto on noussut ylitse muiden:

Honda CBR 900cc Fireblade -00
    Ajettu 40 000km, hinta 10 400 euroa
    ainakin päällisin puolin täydellisessä kunnossa

ja

Honda CBR 900cc Fireblade -99
    Ajettu 6200km, hinta 10 900 euroa
    ainakin päällisin puolin täydellisessä kunnossa

Eli ostaisitko vuoden vanhemman ja vähemmän ajetun vai uudemman ja enemmän ajetun?

voisiko joku tietäjä vielä kertoa suurimmat erot jotka noiden vuosimallien välillä on?
    Mistä johtuu että kuusi kesää käytetyn pyörän mittarissa on vain 6200km? Vaatii kyllä luotettavan selvityksen. En uskoisi pelkkään huoltokirjaan.
    näin nykyinen omistaja kertoo:

"Vaihdoin siihen juuri viime viikonloppuna uudet öljyt sisään, samalla otin muutaman tuoreen kuvankin.
    Tänään ostin uuden akun.
    Sillä on siis tarkkaan ajettu tuo kuvassakin näkyvä 6161km. Tällä hinnalla vastaavat ovat lähes kaikki yli 30tkm ajettuja.
    Niinkuin kuvistakin voit todeta pyörä on erinomaisessa kunnossa.

Se on ollut minulla vuodesta 2000 lähtien, olen toinen omistaja. En ole sillä juurikaan ajanut lukuisista/pitkistä työkomennuksistani johtuen.
    Lisäksi pyörän oston jälkeen on perheeseen syntynyt kaksi lasta, joten ei sitä aikaa senkään puolesta ole harrastukselle jäänyt.

Oli ajettu n.2000 km kun ostin sen, eli itse olen ajanut n.4000km. Lähinnä nuo kilometrit tulivat meidän häämatkalta elokuussa 2000 kun ajoimme sillä Euroopassa.
    Ostin yksityiseltä (paperit löytyy).
    Ei ole 100% suomipyörä mutta ei ole tuontipyöräkään. Asuimme 03/2000-05/2004 Saksassa ja ostin pyörän 06/2000 itselleni omaan käyttöön.
    Kun muutimme takaisin Suomeen niin toin sen muuttokuormassa mukana. Verot on maksettu ja siinä on Suomi-kilvet.
    Eli tätä ei voi missään tapauksessa verrata ns. tuontipyöriin.
    Takatelineen saa kyllä helposti pois. Itse sen siihen laitoinkin eikä ollut paha homma.
    Renkaat kyllä vielä menee, katsastettu viime kesänä-OK.

Huom. Kaikki mahdolliset paperit löytyy joten ei huolta sen puolesta.
    Sehän oli huollettu noin 5000km jälkeen merkkiliikkeessä jolloin takuutakin oli vielä jäljellä. Kaikki oli OK eikä puutteita löytynyt.
    Huollon paperit löytyy. "
    Osoitteessa www.bikez.com saat itse vertailtua.
    Ja mikäli tuohon luottamusta niin 1999 ei ilmeisesti ole Fireblade, tiedä siten mistä tuo johtuisi

Mutta nopeasti 1999
    teho 125hp
    vääntö 94 Nm
    märkäpaino 203
    huiput 254km/h

vm 2000
    teho 152 hp
    vääntö 103 Nm
    kuivapaino 170 kg
    huiput 280 km/h

Itellä 2000 malli ja on kyllä mielestäni upea laitos
    Huomioi noissa painossa tuo märkä ja kuiva paino juttu.
    Kuvista kun katsot niin uudemmassa ei enään katetta tuettu erikseen ja "perän" muotoilussa huomattavaa eroa.

Ja muista myös tutustua HRof kun olet saannut pyörän hommattua.
    Siis tottakai -99 on Fireblade. Se on ollut Fireblade jo vuodesta -92 lähtien.

Ottaisin kyllä mieluummin ton -00 mallisen. Siinä on ruisku, enemmän tehoa, isompi etuvanne, paljon paremman näköinen yms. -99 mallinen perustuu vielä hyvin pitkälti siihen ekaan -92 malliin. -00 on taas ihan uusi konstruktio. Etsit vaan vähän vähemmän ajetun -00 mallisen samaan hintaan. Tai ei 40000 km vielä paljon sille myllylle ole, jos pyörä muuten on hyvässä kunnossa. Ehkä toi -99 mallinen on pikkasen luotettavampaa tekniikkaa...
    Yamaha YZF R1 -04
    KTM 450 EXC -05
    Mitsubishi Lancer Evolution VIII GSR -04
    Siis nimenomaan ne ensimmäiset on niitä The Bladeja ja myöhemmät kesymmän oloisia, vaikka tehoja on enemmän...
    Kannattaa lukea uusimmasta Bikesta artikkeli "The Bladen" historiasta, pyörästä joka näytti uuden suunnan sporttipyörille... Tai en tiedä onko se enää uusin, mutta ainakin toiseksi uusin sitten. Ihan hyvä juttu Biken jutuksi.
    Yamaha YZF R1 -04
    KTM 450 EXC -05
    Lainaa (JEK @ Huhti. 26 2005,17:41) kirjoitti
    Siis nimenomaan ne ensimmäiset on niitä The Bladeja ja myöhemmät kesymmän oloisia, vaikka tehoja on enemmän...
    Vaikka itse ajelen -99:llä, niin mieluummin kyllä kurvailisin -00 mallisella. Ei tossa -99:ssä silti mitään vikaa ole.
    Yamaha YZF R1 -04
    KTM 450 EXC -05
    Lainaa (temppa @ Huhti. 26 2005,14:26) kirjoitti
    Siis tottakai -99 on Fireblade. Se on ollut Fireblade jo vuodesta -92 lähtien.

Ottaisin kyllä mieluummin ton -00 mallisen. Siinä on ruisku, enemmän tehoa, isompi etuvanne, paljon paremman näköinen yms. -99 mallinen perustuu vielä hyvin pitkälti siihen ekaan -92 malliin. -00 on taas ihan uusi konstruktio. Etsit vaan vähän vähemmän ajetun -00 mallisen samaan hintaan. Tai ei 40000 km vielä paljon sille myllylle ole, jos pyörä muuten on hyvässä kunnossa. Ehkä toi -99 mallinen on pikkasen luotettavampaa tekniikkaa...
    Juuri näin, vanteet/renkaat on 00:ssa "standardikokoa" eli kumeja on huomattavasti helpompi löytää jne. Tossa tapahtui sellainen sukupolvenvaihdos (ruutta, paremmat jarrut, tuntuvasti enempi tehoa...) että tuo 00 on kyllä huomattavasti nykyaikaisempi laitos.
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  10.  
    Itellä -oo blade. Josta kytkin luistaa isolla vaihteella, eli kierrokset nousee kun kaasua vääntää, muttei mopo liiku sen kovempaa?
    Kaverilla -92 blade ja sama vika. -Ehkä Akilleen kantapää? Testaa kytkin ennenkuin ostat, -aja jyrkkään ylämäkeen isolla vaihteella hiljaisella vauhdilla ja lipsuta kytkintä, jos kierrokset jää huutamaan niin, -kohta on sullaki sama vika.
    Vertailla voit kätevästi täällä, COMPARE on linkki: www.motorbikes.be