Lekan alusta on TTM:llä.
Lopen kauden lopetuksessa oli pikkunelari alla, ja sain jonkinlaisen ilmestyksen siitä, mitä alustan pitäisi olla.
Leka kusee vaimennuksien puolesta alleen heti, kun kysytään isompia. Mun vauhdilla pikkunelari käyttää kivikossa puoli putkea, ehkä reilu, kun leka melkein pohjaa. Ei ihme, ettei rullaa kiven yli.
Jos rupulikelit jatkuvat, niin joulukuussa ehtis testailla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Veikkaan, että tulee ihan uus peli.
Oot varmaan tunnustellut ranteilla, että "ompa jäykkä" ja sit löysännyt vaimennuksia.
Ja nyt kun se on ihan löysä, niin kivet hakkaa käsille entistä kovempaa. Eli sitä pitäis jämäköittää, jotta ranteille tuntuis pehmeemmältä.
Outoa tuo kurapyöräily![]()
Braaaaap
No jaa. Takaa meno yks auki, ja paluu kaks. Edestä ripari jotain 5 auki ja meno 18.
Keulasta katoo kaikki herkkyys jos menoa tiukkaa, mut ei se paljoa vaikuta siihen, kuinka syvällä käydään ja kuinka nopeasti. Alkaa vain pompottamaan. Riparikin on noilla naksuilla käytännössä kiinni, mutta keula tulee silmille isommasta pompusta, ja isosti.
Vaan eipä tota alustaa ole kannonkiertoon tehtykään ja 15 vuoden jälkeen voi osa simmeistä olla aika rapsakassa kunnossa.
Odotan jännityksellä Mäen visiota.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kurapyörässä vaikuttaa myös tosi paljon käyttö alustan kulumiseen. Mulla oli viime keulahuoltojen välissä 32h. Ajo yksinkertaistettuna pelkkää patteikkoa tai crossirataa.
Tossa ajassa öljyt oli tosi rujossa kunnossa pelkällä keulan öljyjen vaihdolla parani vauhti noin 2s per ajettu minuutti.
Saman verran suht tasaista talvispooria ja sieltä tulee melkein uudet öljyt pihalle. Kehitystä ajamiseen on haettu kovasti harjoittelemalla, mutta pitäisi ymmärtää tässä iässä jo oma rajallisuutensa ja käyttää sekin aika ja raha kaluston paranteluun![]()
---
^
Nyt saat käsityksen siitä, millä on ajettu. Se tuntuu melkein kivireeltä lekaan verrattuna... jousien vaihdon jälkeen.
Vakiona se oli Järilässä jännä^3. Nyt vaan ehkä jännä x jännä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
SXC:ssä vakiona 42 ja hitaan puolen vaimennus mitättömän ja olemattoman välillä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Pro asialla:
https://www.youtube.com/watch?v=tb94lo65lBI
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Hypnoottinen setä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Lekan alusta tuli TTM:ltä tovi sitten ja tänään Oripäässä 40 kilsaa testiä.
Jouset edessä 5,0 ja takana 70
Ennen huoltoa 4,6/66
Orggis 4,2/63
Molemmat päät shimmattiin uusiks. Keulassa ei ollut yhtään suoraa shimmiä, kaikki kupilla
Anyway, ekasta rauhallisesta vastapatista selvää, että just tää. Otti pehmeesti vastaan ja tuli pehmeesti ylös. Mäki antoi säätöohjeet tyyliin Oripää/ tekninen enska, ja olin ruuvannut molempia päitä pari kolme naksua löysemmälle ennen ekaa settiä.
Ekaks ruuvasin keulan kompin TTM:n suosituksiin. Seuraavalla rundilla riparin. Parani vähän.
Sitten perä. Komppi meni naksun kiinni. En huomannut mitään ihmeellistä.
Sitten ripari. Olin pumpannut perää suositusasennossa tallilla ja todennut, että ei vittu. Ihan hissi. Avataanpas puoliväliin.
No ruuvailin sen perän riparin naksun/ kaks (pitää kattoa) vajaa suositus ja puolvälissä kierrosta sytty lamppu päässä.
Keulaa kiipee paljon helpommin patin päällä kaasulla syliin kun perä ei karkaa ketjuvoimasta alta, ku iskari vähän jarruttaa.
Nyt mä tajuun? miks perän ripari haetaan pakkauspäästä miinus naksu/ kaks, eikä takakorkea päästä plus naksu kaks.
Häh?
Anyway, epäilen vielä potentiaalia järilässä, mut koitetaan. Perän esijännä on aika lailla minimissä, että keulan säädöillä sit koitettava hieroa.
Mut olihan jees reissu. Nyt toi ei rankaissu pikkumokista ja sai vauhtia vähän jyrkempäänkin pattiin enempi.
Ei se pikkunelarilta tuntunut, mut se onkin isolohko.
Pitääpä mitata säkit vielä jossain välissä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
^👍 kehitys kehittyy
Ite säädin eka painumat tallilla. Sitten compit ja viimeks reb. Alotin reb perästä, niin että takakorkeet patikossa loppu. Sen jälkeen keulan reb kulkemaan samaan tahtiin perän kanssa. Pariin kertaan sai reb tiukata. Niin tiukalla vaimennuksella ajan kuin polvet kestää, ainakin toistaiseksi 🙂
KL Service kx250x -23
Tuli mieleen ihan kuningasvisio.
Möhkön kulku pehmeällä voi olla edelleen vaivalloista ja sen sinne säätäminen voi olla typerää, koska voi mennä niin chopperiksi, eikä ole sitten hyvä muualla.
Isot pojat ovat kertoneet, että ovat laittaneet ihan lyhyempää PDS-iskaria löysälle. Lekassa toi onnistuis säädettävillä koiranluilla. Muutaman minuutin homma, jos parin pultinpaikan säätö olis.
Iskarikin toimis oikeassa stroukissa.
Pitääpä kattella tommosia ihan varuuks. Yheltä sepältäkin jo kyselin, et oisko iso homma tehdä. Se lupas mulkaista pintapuolisesti asiaa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Katselinpa kuvia, kun en kalsareissani kymmenenasteiseen talliin tohtinut mennä. Reikäjaolla ei taida olla tehtävissä, koska tiputus olisi niin järkky. Ois sitten kierteillä säädettävä mokomat pötköt... paska idea.![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Oikein pehmeässä juoksuhiekassa alusta on parantunut omalla kohdalla enimmäkseen aika reippaalla määrällä treeni tunteja.
Nykyään ei tule hiekalle kuin ehkä vähän lisättyä paluuta taakse ja keulan comppi ns. kantavaksi.. käytännössä ei useemmiten ei jaksa ruuvailla mitään.
https://youtu.be/RQBTnhHzthU
Tossa on ihan hyvää ajatusta hiekasta
---
^
Juu. Tunteja totta, ja posia on, että isolohkossa on voimaa. Sitähän se tos peräänkuulutti
Sitä vaan, että asioissa on vähän eroa, minkä huomasin, kun koitin paria kevyttä huijausmopoa temuttuani vakioalustaisella isolohkolla tovin.
Täysin vaaraton semmoinen laite pehmeällä, vaikkei täysiä pukkaiskaan.
Pitää päästä tota päivitettyä omaa laitetta koittamaan
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Saako siihen askarreltua säädettäviä koiranluita, eli esim. Pallonivel vasenkätisellä kierteellä - tanko väliin - pallonivel oikeekätisellä ruuvilla ja tämä tietenki kertaa kaksi.
Mun 450 on vähän sellanen huijausmopo isolohkon vaatteissa. Ei paina juuri mitn. ja sen potkii käyntiin vaikka sandaalit jalassa. Täytyy käydä sotkemassa oma wanha tc510 vanhus joku kerta enskapätkällä, niin pääsee oikeeseen tunnelmaan.
Puolipuristinkin puuttuu, että tietää miltä se poljin tuntuu jalkapohjassa![]()
---
Ehkäpä sais, ja mitoittelu scuubankin ehdotukseen pitänee tutkia. Toi kierrehomma tuntuu vittumaiselta säätää vain.... näin piirustuspöydän ääressä.
Piste puolipuristimen puuttumisesta. Se kyllä vähennetään pois, jos kiksi on raukkamaisesti oikean käden puolella, että pääsee polkaisemaan pyörää sivujalalla.
Sivujalan puolella se kiksin kuuluu olla![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Aika tasan sama määrä olisi irroitettavia muttereita tuollaisia useampireikäisiä säätäessä, kuin vaihtaisi suoraan eri pituiset koiranluut paikoillen.
Ja ne koiranluuthan ei sitten ole suorat, linkun pää kapeammalla kuin rungon.
Eikä niiden reikien tarvitse olla suorassa linjassa keskenään.
Jos siis korkeuden puolesta mahtuisi linkun pään reiät w muodostelmaan?
Ne viisneloset on ihan persepaikassa. Toki, kun on tarpeeksi motia, niin sitten helpossa paikassa.![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eiks ton räjäytyksen mukaan koiranluiden toinen pää on pultilla ja mutterilla?
Ostaa samanlaiset koiranluut, muotoilee toista paria ja hitsauttaa ne kiinni alkuperäseen, vähän eri reikävälillä.
Viri viri, poks...
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mitenkä tämä taulukko pitää vielä paikkansa, keulan painaumat saa kyllä taulukon mukaiseksi, mutta takaiskarin kanssa menee käsi päähän. Olen kokeillut neljää erinlaista vieteriä ja eri esijännityksiä, tämä staattinen painauma on suurempi, kuin 5-10mm ja tämä uppouma kuljettajan kanssa jää alle ohjearvon. Pyörä bmw s1000rr,vm -10, takajousi 85 ja koehenkilö 90kg. Mittaus staattinen painauma 17mm ja kuskin kanssa 26mm. Missä vika, mittaajassako
Lisätty vuosimalli.