Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 198:sta
    aivan loistavaa!

Keskustelu on sinänsä _minun_ mielestäni hieman älytöntä, koska ei keulimisen kannattajat eikä keulimisen vastustajat kumpikaan varmastikaan mieltänsä muuta foorumi-kirjotusten jälkeen....-->Hieman hyödytöntä sinänsä...

Mut ei siinä mitään, jos mielipidettä kysytään ni jokainen tekee mitä tekee, kunhan ei vaaranna toisia!
    Miksi olla vaikea, kun pienellä vaivalla voi olla
    mahdoton...?

V*ttuako mä muiden mielipiteillä, mulla on omat!

Before thinking, do it. Twice.
    Lainaa (Heksa @ Huhti. 25 2005,11:19) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 25 2005,11:11) kirjoitti
    Eiköhän kaikki täysjärkiset suorita noi keulimiset yms sellasissa paikoissa, missä niistä ei ole muille harmia.
    Niinno... Ehkä täysjärkiset, mutta valitettavasti joukossa on niitäkin joilla ei paljoa järki päätä pakota.
    Nehän valitettavasti antavat sen huonon kuvan suurelle yleisölle.
    Kaikella on paikkansa, myös keulimisella.
    Niinpä niin..

Olen kuullut tapauksesta, jossa motoristi suoritti ohituksen hytti pystyssä huomattavalla ylinopeudella. Ja sit voukui kuin pikkulapsi kuinka väärin sakotettiin ja annettiin ajokielto. Eikä ko. motoristi luonnollisesti ollut ensimmäistä kertaa asialla.
    Lainaa (b1200 @ Huhti. 25 2005,10:37) kirjoitti
    ..Jokavuotisiin keulimisketjuihin olen itse laittanut suunnilleen samansisältöisen viestin: "voisiko joku 'bomberi' selittää selkeästi ja perustellusti, miksi jollakin pienryhmällä pitäisi olla oikeus rikkoa liikennesääntöjä, tulkita ja soveltaa niitä omalla tavallaan?"

Yhtään kovinkaan asiapitoista vastausta tähän en ole vielä saanut. Miksiköhän?
    Ehkä siksi, että ihan omassa mielikuvituksessasi olet kehittänyt oletuksen siitä, että Bomberit yhteisesti haluaisivat jollakin pienryhmällä olevan oikeus rikkoa liikennesääntöjä tai tulkita ja soveltaa niitä omalla tavallaan

Oliko tämä asiaton vastaus ?

Vertaa: Yksikään satanisti ei ole perustellut miksi jonkun ryhmän pitäisi saada kaataa hautakiviä. - Mikä tuossa taas on vikana: Oletetaan, että satanistit kaatavat hautakiviä. Oletetaan, että satanistit ovat kiinnostuneita asian laillisuudesta. Oletetaan, että yksittäinen satanisti on kiinnostunut puolustamaan humalaisten hippien hautakiven kaatoa..[/QUOTE]
    Joo, viestisi ei ollut asiaton. Vaan etpä kertonutkaan vastausta kysymykseeni.

Olen kuvitellut, että osa moottoripyörällä ajavista on sitä mieltä, että kadulla tai vähintään 'hiljaisella varastoalueella' pitää saada keulia ja harjoitella lainvastaiseksikin ajoksi laskettavia asioita.
    Kun he saavat sen vuoksi sakkoja, he nostavat melkoisen älämölön.

Painotan siis jotkut, eivät kaikki.

Tuo satanistiasia meni vertauksena vähän ohi. Eiväthän he kitise missään, että kaadettiin hautakiviä ja saatiin paskajepareilta sakot, voi voi.
    Eivät tietääkseni myöskään yritäkään väittää missään, että hautakivien kaatelu pitäisi olla laillista tai että se olisi edes jotenkin järkevää... Ja ennen kaikkea, he eivät varmaan koskaan kaada niitä kiviä muiden ihmisten keskellä!

Mutta joo, kyse oli alunperin siitä, että saako täällä keskustella keulimisesta. Vastaus on, kuten näkyy, kyllä saa.
    * Arctic Ranger *
    Lainaa (MagnaMan @ Huhti. 25 2005,10:29) kirjoitti
    Lainaa (tane @ Huhti. 25 2005,10:08) kirjoitti
    Lainaa (kap57 @ Huhti. 25 2005,09:47) kirjoitti
    Custom -pyöriä ei kuolonkolareista taida löytyä ollenkaan.
    Aika räikeä väite. En tiedä mitä lasket custom pyöräksi, mutta kyllä kuolonkolareita ajetaan ihan kaikenlaisilla pyörillä. Viime kesänä henki lähti mm. Royal Enfieldin ja Triumph Speedmasterin kanssa.
    Ai noi on customeita
    No se kapin lausahdus oli tosiaan ihan yhtä mustavalkoinen kuin koko tämä keskustelu. Kyllä siellä oli ja on ollut kustomeitakin kuolonkolareiden joukossa. Esimerkkinä vaikkapa viime kesän HD-kuskin päätyminen eteen kääntyneen auton keulakoristeeksi.
    Tai no, kohta varmaan joku nillittää että eihän hooteetakaan lasketa kustomiksi...
    Mä nyt tiivistän tän customikeskustelun niin ei siitä tartte vääntää kättä:

Kaikilla pyörätyypeillä onnettomuuksia sattuu, laiskoilla custom-tyyppisillä vaan vähemmän kun pikakiitureilla.
    Minun tietääksen kustomilla tarkoitetaan modifioitua moottoripyörää, ei pelkästään sohvia tai koptereita. Näin ollen väitän olevani kustomisti..

Kaksi teesiä keulijalle:

1. Kun keulit, keuli niin, että kukaan sivullinen ei ole näkemässä.

2. Kun lippaat keuliessasi, älä marssi vakuutusyhtiöön, vaan maksa korjauskulut itse.

Näitä teesejä noudattamalla saat puolestani keulia niin paljon, kuin haluat.

Ei noissa Pampers-Weekendeissä sun muissa järjestetyissä tapahtumissa ole mitään pahaa, kun niissä on aidat, katsomot, turva-alueet eikä ole liikennettä. Sehän on mitä hienointa viihdettä katsella, kun joku todella hallitsee pyöränsä. Kikkailumielessä siis.. Tämä ei kuitenkaan millään tavalla liity liikenteessä tapahtuvaan keulimiseen eikä näitä mestarikikkailijoita pidä sekoittaa tähän college-paitaitaiseen laumaan, sillä he tuskin harjoittelevat aamuruuhkassa.

Liikenteen seassa tapahtuvaa keulittelua ja muuta rällästystä en käsitä, enkä hyväksy. Koko pommitus- "aate" on jäänyt myös minulle hieman epäselväksi.

Niin kuin Jyri jo mainitsikin, melkeinpä kaikki sporttipyörän omistavat ovat joskus vähän kokeilleet, eikä siinä mitään kun on oikea aika ja paikka. Keulitelkaamme siis jossain syrjässä... Pamperssit ja kaikki muutkin. Tosin, sehän rikkoo Pamppers-sääntöjä, kun silloin ei voi järkyttää ajollaan muuta liikennettä.

Ja joo, myös minä olen muutamaan kertaan nostanut Duccen keulaa, mutta olen ihan aikuisten oikeasti tehnyt tämän muualla kuin taajamassa ja hetkellä jolloin paikalla ei ole ollut muuta liikennettä.
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
    Lainaa (mekanik @ Huhti. 25 2005,10:15) kirjoitti
    Lainaa (rico @ Huhti. 25 2005,10:05) kirjoitti
    .... perustellusti, miksi jollakin pienryhmällä pitäisi olla oikeus rikkoa liikennesääntöjä, tulkita ja soveltaa niitä omalla tavallaan?"
    Itse en ole bomberi, mutta vastaanpa kuitenkin...

... Yleisesti ottaen "bomberit" taitavat harjoitella syrjäsemmillä alueilla missä ei ole muita vaaratekijöitä mutta joukkoon tietenkin mahtuu niitäkin jotka keulivat liikenteen seassa...

Pyörän käsittelystä sen verran että enemmän luottaisin johonkin "bomberiin" kuin johonkin 50 villitystä potevaan uusiomotoristiin...
    En ole koskaan tuominnut jossakin laitakaupungin varastoalueella 'harjoittelevia' mopoilijoita.
    Omaa **tutuskäyrääni nostavat tehokkaimmin kaupunkiliikenteen valoista lähtevät muusta liikenteestä piittaamattomat pellet.

Pyörän käsittelystä en tainnut mitään itse mainita, mutta mitäpä jos aluksi vähennettäisiin tuota perinteistä nuoret pampperssit - vanhat uusiohomosohvailijat -vastakkainasettelua.

Lienee meissä vanhemman polven mopoilijoissa 'muutama' sellainenkin, jotka ovat vuosikausia ajelleet. Ehkäpä enemmän kuin moni nuorempi on vielä ehtinytkään. Eivät kaikki ole ostaneet ekaa pyöräänsä keski-ikäisinä..

Ja huimapäistä; eikös täällä Mansessakin ole muutamakin ihan varttunut kaveri, joilla on ollut kortti lepäämässä pikku kiihdytysten vuoksi..

Mutta jatketaan juttelua - jokakeväinen perinnehän tämä jo on..
    * Arctic Ranger *
    Lainaa (tkay @ Huhti. 25 2005,11:54) kirjoitti
    2. Kun lippaat keuliessasi, älä marssi vakuutusyhtiöön, vaan maksa korjauskulut itse.
    Ja tuohan pätee sitten myös rata-ajoon ja muuhun ylimääräiseen riskinottoon, vai mitä? Silti tuntuu olevan kovin tärkeä yksityiskohta tälläkin palstalla ratakaatojen korvaus vakuutusyhtiötä valittaessa.
    Lainaa (rico @ Huhti. 25 2005,11:46) kirjoitti
    Lainaa (b1200 @ Huhti. 25 2005,10:37) kirjoitti
    ..Jokavuotisiin keulimisketjuihin olen itse laittanut suunnilleen samansisältöisen viestin: "voisiko joku 'bomberi' selittää selkeästi ja perustellusti, miksi jollakin pienryhmällä pitäisi olla oikeus rikkoa liikennesääntöjä, tulkita ja soveltaa niitä omalla tavallaan?"

Yhtään kovinkaan asiapitoista vastausta tähän en ole vielä saanut. Miksiköhän? * *
    Ehkä siksi, että ihan omassa mielikuvituksessasi olet kehittänyt oletuksen siitä, että Bomberit yhteisesti haluaisivat jollakin pienryhmällä olevan oikeus rikkoa liikennesääntöjä tai *tulkita ja soveltaa niitä omalla tavallaan

Oliko tämä asiaton vastaus ?

Vertaa: Yksikään satanisti ei ole perustellut miksi jonkun ryhmän pitäisi saada kaataa hautakiviä. - Mikä tuossa taas on vikana: Oletetaan, että satanistit kaatavat hautakiviä. Oletetaan, että satanistit ovat kiinnostuneita asian laillisuudesta. Oletetaan, että yksittäinen satanisti on kiinnostunut puolustamaan humalaisten hippien hautakiven kaatoa..
    Joo, viestisi ei ollut asiaton. Vaan etpä kertonutkaan vastausta kysymykseeni. *

Olen kuvitellut, että osa moottoripyörällä ajavista on sitä mieltä, että kadulla tai vähintään 'hiljaisella varastoalueella' pitää saada keulia ja harjoitella lainvastaiseksikin ajoksi laskettavia asioita.
    Kun he saavat sen vuoksi sakkoja, he nostavat melkoisen älämölön.

Painotan siis jotkut, eivät kaikki. *

Tuo satanistiasia meni vertauksena vähän ohi. Eiväthän he kitise missään, että kaadettiin hautakiviä ja saatiin paskajepareilta sakot, voi voi.
    Eivät tietääkseni myöskään yritäkään väittää missään, että hautakivien kaatelu pitäisi olla laillista tai että se olisi edes jotenkin järkevää... * * * Ja ennen kaikkea, he eivät varmaan koskaan kaada niitä kiviä muiden ihmisten keskellä!

Mutta joo, kyse oli alunperin siitä, että saako täällä keskustella keulimisesta. Vastaus on, kuten näkyy, kyllä saa. * *[/QUOTE]
    Satanisti-vertauksella yritin havainnollistaa, että esittämäsi kysymykset eivät aina koske, niitä joilta yrität kysyä...

En nyt varsinaisesti muista, että yksikään bomberi olisi minun nähden vaatinut myöskään liikenteessä keulimisen dekriminalisointia. Sensijaan olen nähnyt useita vaateita,pyyntöjä ja toiveita laillisen harrastuspaikan saamiseksi. Tällaisia projekteja onkin aktiivisten harrastajien toimesta jo meneillään.

Harva pommittaja myöskään hyväksyy temppuilun kovassa nopeudessa keskellä kaupunkia. En muista tällaisia mielipiteitä missään...

Kaikki keulijat eivät lue itseään pommittajiksi.

Harvat bomberit kitisevät paskajepareilta saaduista sakoista - Osa esittää kritiikkiä rangaistuksista ja siitä, kuinka rangaistukset sopivat omaan oikeustajuun = Tätä teen minäkin välillä.

Ja lopuksi: Eikä tämä kaikki silti välttämättä tarkoita, että pommitus olisi jokapojan viaton ja vaaraton harrastus...
    *** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
    Minun tietääksen kustomilla tarkoitetaan modifioitua moottoripyörää, ei pelkästään sohvia tai koptereita. Näin ollen väitän olevani kustomisti..

Kaksi teesiä keulijalle:

Näitä teesejä noudattamalla saat puolestani keulia niin paljon, kuin haluat. *
    1. Miksi ?

2. Miksi otan sitten vapaaehtoisia vakuutuksia ?
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    Lainaa (muke83 @ Huhti. 25 2005,11:25) kirjoitti
    aivan loistavaa!

Keskustelu on sinänsä _minun_ mielestäni hieman älytöntä, koska ei keulimisen kannattajat eikä keulimisen vastustajat kumpikaan varmastikaan mieltänsä muuta foorumi-kirjotusten jälkeen....-->Hieman hyödytöntä sinänsä...

Mut ei siinä mitään, jos mielipidettä kysytään ni jokainen tekee mitä tekee, kunhan ei vaaranna toisia!
    Niinpä.
    Kyllähän tuo 'keskustelu' oikeastaan kiteytyy jo ketjun pariin ensimmäiseen kommenttiin. Itse teknisestä suorituksesta ja sen hienouksista ei asiaa tule oikeastaan ollenkaan, vaan eniten tulee lähinnä verbaalionaniaa ja kinaa, jonka on kaiketi tarkoituskin provosoida 'rakasta vihollista'.

Toisaalla elämöidään (elämän)kokemattomuuden syvällä rintaäänellä, ja toisaalla siihen vastataan ahtaiksi jumiutuneiden asenteiden läpi. Kaitpa nämä kaksi seurakuntaa tarvitsevat toisiaan, ja ovat toisensa ansainneet.

Ehkä joku oikea wheelie -topiikki olisi tosiaan mahdollinen jossain, mutta ainakin täällä se näyttää vetävän puoleensa vain mustavalkoista ajattelua, puolin ja toisin. Mikä näkyy hyvin jo tämän ketjun läpi lukiessa. Sitä saa mitä tilaa.
    Sitäpaitsi ne jotka wheelie -touhun parhaiten taitavat ja siitä eniten nauttivat, tekevät sitä enimmäkseen mopotin päällä eikä tietokoneen ääressä.
    Lainaa (tertsunen @ Huhti. 25 2005,10:35) kirjoitti
    Lainaa (mekanik @ Huhti. 25 2005,07:40) kirjoitti
    Lainaa (tertsunen @ Huhti. 25 2005,00:48) kirjoitti
    Minusta keulimisessa ei ole mitään pahaa, jos sen osaa.
    Suurempana riskinä näe nämä kaistanvaihtelijat/puikkelehtijat sekä etupyörällä ajelijat.
    Mitäs vikaa etupyörällä (endo) ajamisessa on? *Sekin on hienon näköstä jos sen osaa. *Tietenkin pitää varmistaa ettei perässä tuu ketää... Muuten endot on helpompia kun esim. keuliminen (imho).
    Näin eilen ensimmäisen melkein osuman, kun ajeltiin etupyörällä.

Keulimisesta aiheutuneita onnettomuuksia en ole vielä nähnyt/kuullut yhtään???
    Tällä tarkoitan sitä, että on ajettu kolari, eikä kaaduttu omatoimisesti.
    Minun muistikuvissa on viimevuosilta toistaiseksi pari johonkin tolppaan tai vastaavaan päättynyttä keulimista, joka on vaatinut kuljettajan hengen. Voisin sanoa, jopa yllättävän vähän noita sattuu / näkee...

En muista kuulleeni yhdestäkään onnettomuudesta koskaan, jossa motoristi olisi esimerkiksi suojatiellä ollutta päin törmännyt keula pystyssä.. ja vaikka näin kerran tapahtuisikin - ei se osoittaisi tilastojen valossa vielä mitään.

En muista koskaan kuulleeni Suomessa endo-onnettomuudesta - en ainakaan sellaisesta, joka olisiva vahingoittanut sivullisia. Mopovideoilla välillä näkyy joskus ikäviä törmäilyjä tosin...
    Itse kokeilin tota keulimista männä viikolla nousihan se pystyyn mutta alas tullessa pallit löi tankkiin eli kipeetä teki
    Canepazzo kirjoitti "Toisaalla elämöidään (elämän)kokemattomuuden syvällä rintaäänellä, ja toisaalla siihen vastataan ahtaiksi jumiutuneiden asenteiden läpi. Kaitpa nämä kaksi seurakuntaa tarvitsevat toisiaan, ja ovat toisensa ansainneet.
    "

Siinä se totuus ja mitäpä siihen lisäämään. On vaan niin kiva ziisustella.
    * Arctic Ranger *
    Lainaa (rico @ Huhti. 25 2005,12:43) kirjoitti
    Canepazzo kirjoitti "Toisaalla elämöidään (elämän)kokemattomuuden syvällä rintaäänellä, ja toisaalla siihen vastataan ahtaiksi jumiutuneiden asenteiden läpi. Kaitpa nämä kaksi seurakuntaa tarvitsevat toisiaan, ja ovat toisensa ansainneet.
    "

Siinä se totuus ja mitäpä siihen lisäämään. On vaan niin kiva ziisustella. *
    Aika hieno yleistys, että keulijoilla ei ole elämänkokemusta

Entäs jos on samanikäiset kaverit, muuten samanlaiset laiffit eläneet, mutta toinen on keulinut.. Hmm.. Kaiken järjen mukaan keulijalla on enemmän elämänkokemusta
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Saa ja pitää keulia, eihän koko mopoilussa ole muuta hauskaa kuin keulia, siinä saa kovasti ihailevia katseita, vai oonko ymmärtänyt ne käsien ravistelut väärin kun lähden liikennevaloista.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
    (poistettu tili)
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 25 2005,12:48) kirjoitti
    Aika hieno yleistys, että keulijoilla ei ole elämänkokemusta *

Entäs jos on samanikäiset kaverit, muuten samanlaiset laiffit eläneet, mutta toinen on keulinut.. Hmm.. Kaiken järjen mukaan keulijalla on enemmän elämänkokemusta *
    Juu, toi on loogista jos keulimisen voi laskea elämänkokemukseksi.

Ja voihan sen, jos laskee vaan ja laittaa CV:hen: olen keulinut niin perusteellisen paljon!

Ja muuten olen varmaan poikkeava kun koko aihe ei oikein kiinnosta tai herätä mitään muutakaan tunnetta.

Lainaa (MattiR @ Huhti. 25 2005,06:52) kirjoitti
    Temppujen tekemiseen liittyy se, että niitä tehdään muita varten.
    Jos kukaan tai ketään ei ole katsomassa, niin tuskin niitä tehtäisiin.
    Itse en ainakaan yleisön takia keuli. Keulin (lue=yritän keulia ) aivan yhtä paljon,oli sitten yö tai päivä. Yleensä aina kun eteen avautuu suora ja ei ole pikkulapsia leikkimässä legoilla tiellä jne. tai muita välittömässä läheisyydessä ni nostan keulaa. Ihan vain sen takia koska se on vaan niin prkleen hauskaa..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Ja selvennykseksi vielä, että keula pystyssä kiihdyttäminen ei sitten ole mitään keulimista. Jos ei muuta osaa kuin noita "power keuloja" niin se on vaan merkki siitä, että homma ei ole hanskassa ja niitä tyyppejä kannattaa varoa mikäli kohdalle osuu "taitojaan" esittelemään.

Kunnon keulimista sporttipyörällä mä en oo montaa kertaa liikenteessä nähnyt. Ja se johtuu siitä, että ne tyypit joilla homma on ihan oikeasti hanskassa harrastaa sitä jossain ihan muualla kuin liikenteessä.

Lainaa (rico @ Huhti. 25 2005,12:43) kirjoitti
    "

Siinä se totuus ja mitäpä siihen lisäämään. On vaan niin kiva ziisustella. *

Entäs jos on samanikäiset kaverit, muuten samanlaiset laiffit eläneet, mutta toinen on keulinut.. Hmm.. Kaiken järjen mukaan keulijalla on enemmän elämänkokemusta *
    Jostain syystä kun henkinen kehitys tai vaikkapa elämänkokemus tulee keskustelussa ilmi (yleensä sitä yritetään käyttää, kun oikeat argumentit loppuvat), alkaa minun kypsymättömässä päässäni soimaan, laulu ja soitinyhtye, Klamydian sanat "No onhan sulla ikää, mut et oo eläny päivääkään"
    Lainaa (MotorArse @ Huhti. 24 2005,20:24) kirjoitti
    Miksi org:ssa ei saa keskustella keulimisesta?

Kaikki eivät ole selkäsuorassa BMW:llä ajavia herrasmiehiä
    Saa keskustella, kai. Moderaattoreistahan se osittain riippuu.

Vähemmällä kädenväännöllä tosin selviää, kun ei keulitteluistaan näihin foorumeihin kirjoittele.

Eli minä en ole keulinut, en keuli, enkä tule keulimaan. Tuomitsen jyrkästi myös kaiken lakienvastaisen toiminnan, omatuntoni antoi tähän luvan. Raippaa runkkareille, sanon minä (niveakin käy)!
    Hmmmmm....
    Pitää keulia, joskus, vähäsen tai soppelisti!!! heh...
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 25 2005,12:55) kirjoitti

Juu, toi on loogista jos keulimisen voi laskea elämänkokemukseksi.

Ja voihan sen, jos laskee vaan ja laittaa CV:hen: olen keulinut niin perusteellisen paljon!

Ja muuten olen varmaan poikkeava kun koko aihe ei oikein kiinnosta tai herätä mitään muutakaan tunnetta.
    Toisilla keulimisesta on tullut ammatti - joillakin se on jäänyt mukavaksi harrastukseksi.

Itse kun en hommaa hallitse, olen tyytynyt keräämään CV:heni mm. keulimisen kuvaamista ja moisen tuotannon julkaisemista dvd-muodossa. Onpahan aihetta sivuten tullut kirjoiteltua lukuisia artikkeleja lehtiinkin.

Luulen, että CV:ssä harrastuksena: Streetbike Extreme tai Stunt Riding saattaa kuulostaa positiiviselta verrattuna sauvakävelyyn... tämä siis ihan vain mutuna.
    Itse pidin hienon näköisenä sellaista että kaasulla nostetaan keulaa kun lähdetään liikennevaloista mutta kun kävin kattoo stunt-ajon SM-kisoja niin näki hyvin miten tosimiehet keulii kävelyvauhtia ja pitää sen etupyörän ilmassa myös kääntyessä kun taas vähemmän ammattilaiset keuli powerilla eikä se siinä kisassa näyttäny yhtään miltään.
    Lähinnä korpee kun katsoo esim. AVK:lla romupyöriä ja näkee heti että keulittu on ympäri. Sen tietää et on ollu taas kallis paukku vakuutusyhtiölle. Itse taas ei viitsi omaa pyörää kovin helposti särkeä kun tietää että sen modifioiminen samanlaiseksi kuin nyt vie älyttömästi aikaa ja vaivaa. Toisaalta tulee maksettua kallista kaskoa vaikkei sille näytä kovin helposti vastinetta omalla ajotyylillä saavan. Pitää alkaa treenaa keulimista
    ai jaahas liikenne turvallisuutta parantamaan * Eikös kellään muistu mieleen viime kesä tulee mieleen ainkin viisi onnettomutta missä kuoli motoristi * ja mihin oli syynä leikkiminen\keuliminen *

Edit: ja niin ikinä en keulimista ole opetellut enkä opettele aivan turhaa liikenteen vaarantamista

Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
    Lainaa (Cubix @ Huhti. 25 2005,14:05) kirjoitti
    ai jaahas liikenne turvallisuutta parantamaan * Eikös kellään muistu mieleen viime kesä tulee mieleen ainkin viisi onnettomutta missä kuoli motoristi * ja mihin oli syynä leikkiminen\keuliminen *

Edit: ja niin ikinä en keulimista ole opetellut enkä opettele aivan turhaa liikenteen vaarantamista *
    Oho, Voiko joku vahvistaa viisi tapausta ? Muistatko yksityiskohtia.. Minä en nyt pahalla tahdollakaan, muista kuin yhden..

Luulisi, että keulimisesta puhuttaisiin enemmänkin ?
    Lainaa (canepazzo @ Huhti. 25 2005,11:46) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Huhti. 25 2005,10:29) kirjoitti
    Lainaa (tane @ Huhti. 25 2005,10:08) kirjoitti
    Lainaa (kap57 @ Huhti. 25 2005,09:47) kirjoitti
    Custom -pyöriä ei kuolonkolareista taida löytyä ollenkaan.
    Aika räikeä väite. En tiedä mitä lasket custom pyöräksi, mutta kyllä kuolonkolareita ajetaan ihan kaikenlaisilla pyörillä. Viime kesänä henki lähti mm. Royal Enfieldin ja Triumph Speedmasterin kanssa.
    Ai noi on customeita
    No se kapin lausahdus oli tosiaan ihan yhtä mustavalkoinen kuin koko tämä keskustelu. Kyllä siellä oli ja on ollut kustomeitakin kuolonkolareiden joukossa. Esimerkkinä vaikkapa viime kesän HD-kuskin päätyminen eteen kääntyneen auton keulakoristeeksi.
    Tai no, kohta varmaan joku nillittää että eihän hooteetakaan lasketa kustomiksi...
    Käytin lauseessani sanaa "taidan" juuri siksi, että väitteeni perustui muistikuvaani onnettomuusselostuksista. Korjaan ,siis peräti ainakin yksi kansakielellä custom -pyöräksi kutsuttu ajoneuvo on ollut osapuolena kuolonuhrin vaatineessa mp-onnettomuudessa...

Mustavalkoinen mielipide, saattaa olla. Faktaa kuitenkin on, että tehokkaat katupyörät ovat olleet muita ryhmiä useammin kohtalokkaissa kolareissa. Keuliminen ei suoranaisesti ole aiheuttanut montaakaa kuolemaa, ylinopeudet/piittaamaton ajotapa kylläkin.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Lainaa (b1200 @ Huhti. 25 2005,12:24) kirjoitti

Kaksi teesiä keulijalle:

Näitä teesejä noudattamalla saat puolestani keulia niin paljon, kuin haluat. *
    1. Miksi ?

2. Miksi otan sitten vapaaehtoisia vakuutuksia ?
    Tää on just tätä Mikään ei varmaan nosta vakuutus maksuja kun ylenpalttinen korvausten hakeminen Elikkäs vakuutus yhtiöiden pitäisi lopettaa korvaaminen:
    a) Rata-ajossa sattuneissa vahingoissa (sinne pitäs mennä omalla vastuulla

B) keulimis ja stoppien pieleen menosta (v*ttuako leikit)

Minun mielipide. Ja kyllä toikin jo niitä maksuja laskisi koska vahvasti epäilen että suurin osa korvauksista on leikkimisen vikaa. en sano että en olisi itse mopoani kaatanut. Kaksi mopoa on mennyt lunastukseen mutta pointti on siinä että ne on molemmat kolhittu normi liikenteessä.

että silleen
    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
  30.  
    Lainaa (rico @ Huhti. 25 2005,11:46) kirjoitti
    Eivät tietääkseni myöskään yritäkään väittää missään, että hautakivien kaatelu pitäisi olla laillista tai että se olisi edes jotenkin järkevää... * * * Ja ennen kaikkea, he eivät varmaan koskaan kaada niitä kiviä muiden ihmisten keskellä!
    <size="1">Ja tähän väliin hieman offtopiccia:
    Satanisti ei yleensä kaada hautakiviä, saatananpaapoja saattaa niin vaikka tehdäkin. Mut mistäs näistä varmaksi tietää... Satanismistä lisää.

<size="+2">
    Itse asiasta: Keulia saa, kunhan ei tee kenellekään sivulliselle vahinkoa. Poliisi valvoo, syyttäjä syyttää ja tuomari tuomitsee. Mikä vielä on epäselvää ?
    Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
    ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen