Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 83:sta
    Harley ohjelmaa katselin Discoveryltä.
    Harley-Davidsonin historiasta ohjelma lähti, tullen sitten HelvetinEnkeleihin ja muihin mp-clubeihin.
    Juontaja sanoi, että enemmän nämä "jengit" ovat pyörämerkille mainetta ja kunniaa tuoneet kuin se, että poliisi ajaa myös Harrikalla.
    Mietin vain tätä nykyistä suuntausta tässäkin foorumissa.
    Viimeisin kommentti, joka minua ihmetytti oli tuo KawaGT:n vastaus Kurapolun aiheessa.
    Se, että tästä harrastuksesta yritetään väkisin vääntää mallikansalaisten harrastus.Kaikki, mikä vilahtaa asetusten ulkopuolelle, tai edes haiskahtaa sille et joku on tehnyt itsenäisen ratkaisun tienpäällä,saa heti hereille kymmenen tai parikymmentä sormenheristäjää.
    Olisikohan tosiaan niin kuin joku viisaampi sanoi.
    Hyväosaiset, mukavasti toimeentulevat ihmiset ovat omineet harrastuksen itselleen.He eivät missään tapauksessa halua tulla samaistetuiksi lainrikkojiin.He haluavat epätoivoisesti päästä moottoripyöräilyn perinteisestä maineesta eroon?
    Ja siitä sitten johtuisi tämä sormienheristely ja hyihyi-kuoro, joka aiheesta.Valitus vakuutusmaksujen nousemisesta ja poliisin tiukentuneesta asenteesta.
    Mutta kun moottoripyöräilyyn kuuluu niin vahvasti kapinallinen elämäntapa.
    Minä itse rikon tietoisesti sovinnaisia käsityksiä naisesta ja naisen paikasta.Siinä kun työpaikan pihasta miehet lähtee kunniallisesti perheautolla, minä lähden mp:llä.
    Se ON kapinaa.
    Mutta kun harrastuskin on sitten niin monimuotoinen.
    Tuskin GoldWingin kuljettajaa kukaan epäilee Helvetin Enkeliksi.
    Kyykkypyörät nyt lähinnä sitten mielletään Bombereiksi, tuskin niitäkään kaikkia.Mustat nahkatakkimiehet Harrikan selässä saa kylmät väreet juoksemaan kunniallisen kansalaisen selkäpiitä pitkin.
    Vanhempi herrasmies tai nainen customin selässä taas ei pelota ketään.Rottapyörät kyllä saattaa nostaa hiuksia pystyyn, mutta kiinnostavat ihmisiä kylläkin.Kopterit ovat oma lukunsa.Ne herättävät kiinnostuksen erikoisella runkorakenteellaan.
    En missään tapauksessa haluaisi, että harrastus latistetaan hajuttomaksi, mauttomaksi ja värittömäksi.
    Epätavallisesta ne legendat syntyvät....ei siitä että kuljemme maistraatin myöntämä "hyvän tytön" kunniakirja otsaan liimattuna- kunnon käytöksestä.
    En oikein tiedä, mistä tulee tuo kummallinen ajatus, että meidän pitää olla kunnolla, etteivät vakuutusmaksut nouse ja liikennekuri tiukkene.
    Nuo kaksi asiaa ovat yhteiskunnan trendi tällä hetkellä ja se koskettaa autoilijoita yhtä paljon kuin meitäkin.
    Väki on vain muuttunut niin kumman herkkänahkaiseksi ja araksi.
    Kohta mennään joukolla puskan taa piiloon, jos näyttää siltä että poliisi partioi kyseisellä tiellä.
    Tarkoitan tällä, että homma alkaa olla jo vainoharhaista.
    No niin suolatkaas nyt sitten....
    Lainaa (Kawasaki ZL @ Kesä. 05 2005,16:14) kirjoitti
    Se, että tästä harrastuksesta yritetään väkisin vääntää mallikansalaisten harrastus.Kaikki, mikä vilahtaa asetusten ulkopuolelle, tai edes haiskahtaa sille et joku on tehnyt itsenäisen ratkaisun tienpäällä,saa heti hereille kymmenen tai parikymmentä sormenheristäjää.
    Olisikohan tosiaan niin kuin joku viisaampi sanoi.
    Hyväosaiset, mukavasti toimeentulevat ihmiset ovat omineet harrastuksen itselleen.He eivät missään tapauksessa halua tulla samaistetuiksi lainrikkojiin.He haluavat epätoivoisesti päästä moottoripyöräilyn perinteisestä maineesta eroon?
    Hyvin kirjoitettu.
    Tällainen kaikenlaisille motoristeille avoin foorumi osoittaa selkeästi
    kahtiajaon 'kapinallisten' ja 'heristäjien' välillä; lähes kaikki
    ei-tekniset keskustelut päätyvät kinaan jeesustelusta. Näin ei ole tilanne
    esim. eräällä 'kapinallisten' naapurifoorumilla, jossa kaikki tietävät
    pelinsä hengen ja erimielisyydet hoidetaan konekivääreillä. ;)
    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
    Täytyy kyllä ihan kroonisena vastarannankiiskenä kysyä, että kuinka moottoripyörällä kapinoidaan? Samalla tavalla, kuin seinään piirtämällä tai roskaamalla?

Tästä voisikin kehittää jonkin sortin kyselyn, eli jos moottoripyöräily on sinulle epäsovinnaisuutta ja kapinaa, niin mitä arvoja, käsityksiä tai tapoja haluat kyseenalaistaa?
    Desmo Jugend
    Hyvä keskustelun avaus, mietitäänpä harrastuskenttää hieman syvällisemmin... Motoristeja voidaan karsinoida varmaan kymmeniin eri alakulttuureihin pyörän mallin, merkin, käyttötavan tms. perusteella, mutta itse kallistuisin kahden "pääryhmän" kannalle. Eli nuoremman polven ajajat, kuitenkaan ei välttämättä kokemattomat kuskit . Harrastuksessa viehättää juuri vauhti ja sen mukana vaaran viehätys, ehkä toveittain suurien riskien ottoa ja siitä nauttimista, ajotapa ja kalusto aiheuttavat juuri kapinointia ainakin tieliikennelakeja vastaan eikä pahennuksen herättäminen hetkauta suuntaan tai toiseen.
    Toiseen kategoriaan ahdetaan suurin osa uusiomotoristeista eli ikää jo 40+ . Toiset cruisailee custom -pyörillä, toiset matkapyörillä tai nostalgia -nakuilla. Jo pelkkä kahdella pyörällä liikkuminen suo tarpeeksi suurta nautintoa eikä "kiksejä" haeta vauhdilla ja vaaroilla. Ikäluokasta johtuen ( vanhoja kansakoulun käyneitä ) lakien noudattaminen ja esivallan kunnioitus opittu jo vuosikymmeniä sitten. Suurin osa kasvattanut lapsistaan jo täysi-ikäisiä ja vanhemmuuden kokemuksella katsovat jokaisen ihmisen velvollisuudeksi opastaa nuorempia elämään ihmisiksi .
    Moottoripyöräilyyn liittyvä sosiaalinen elämä melko tärkeää, siksi kannetaan huolta myös yleisestä mielipiteestä. Osalle jo pelkkä nahkapukuun sonnustautuminen on suurta "kapinaa" .

Itse lukeudun juuri jälkimmäiseen ryhmään enkä näe siinä mitään hävettävää. Maaseudulla ihmiset myös tuntevat toisensa ja liikennekäyttäytymisessä on senkin takia jonkinlainen sosiaalinen paine; tien päällä toilailu ei välttämättä ole hyväksi bisneksille tms. arkipäivän asioille

Tuntuu, että juuri nämä kaksi porukkaa ovat täällä napit vastakkain vai meneekö pahasti pieleen... ?
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Näillä foorumeilla saa ehkä väärän kuvan motoristeista kokonaisuutena, koska netissä kun ollaan, tuppaa enemmistö olemaan työssäkäyvää/opiskelevaa, keskiluokka/nörtti porukkaa.. poikkeuksia luonnollisesti on.. Eipä niitä helvetin enkeleitäkään täällä ole taidettu nähdä
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Olen harrastellut moottoripyöriä yli 30 v., välillä aktiivisemmin, välillä vähemmän.
    Olen vain nauttinut tekemisistäni, enkä koskaan ole hakenut mitään rikollista tai kapinallista imagoa. Enkä senkummemmin yritä olla mikään elämäntapamotoristi.

Mielestäni moottoripyöräilyä voi harrastaa aidosti ja tosissaan vääntämättä siitä mitään live to ride, ride to live rebell juttua.

Se on ihan yhdentekevää, vaikka ihan tavalliset ihmiset ostaa pyöriä. Ei kaikkien tarvitse alkaa "oikeiksi" motoristeiksi.

Tuo moottoripyöräilyn "perinteinen" maine taitaa olla tuontitavaraa lännen ihmemaasta.
    Ducati 900 SS
    Lainaa (verner @ Kesä. 05 2005,16:54) kirjoitti
    Täytyy kyllä ihan kroonisena vastarannankiiskenä kysyä, että kuinka moottoripyörällä kapinoidaan? Samalla tavalla, kuin seinään piirtämällä tai roskaamalla?

Tästä voisikin kehittää jonkin sortin kyselyn, eli jos moottoripyöräily on sinulle epäsovinnaisuutta ja kapinaa, niin mitä arvoja, käsityksiä tai tapoja haluat kyseenalaistaa?
    Kuten aiheen otsikkokin kertoo, nyt puhutaan elämäntavasta.
    Eli kapinointi moottoripyöräilyssä on kapinaa yhteiskuntamme
    perusarvoja, koulu-työ-koti-lapset, vastaan. Kapinallliset ajavat
    mieluumin pyörällä ja rähisevät keskenään kuin maksavat
    asuntolainaa ja leikkaavat ruohoa.
    Eihän tällainen 'kapina' nyt tietenkään monenkaan elämässä konkretisoidu,
    mutta ehkä kuitenkin suuntaa muutamien elämänarvoja ja asenteita.

Mutta tämä nyt sitten vaan minun mielipiteeni.
    Taitaa toi kapinointi olla samaa jauhantaa kuin "vapaudentunne", mitä jotkut kertovat kokevansa ajaessaan.
    Ducati 900 SS
    Kawasaki ZL, nyt mä näkisin, että sä oot asian ytimessä

DUCATI is just the Italian word for Harley.
    Lainaa (Paolo @ Kesä. 05 2005,17:05) kirjoitti

Eihän tällainen 'kapina' nyt tietenkään monenkaan elämässä *konkretisoidu,
    mutta ehkä kuitenkin suuntaa muutamien elämänarvoja ja asenteita.

Mutta tämä nyt sitten vaan minun mielipiteeni.
    Kummankin puheenvuorot sisältää asiaa..
    Itse olen vähän huono ilmaisemaan asioita...joten tuo Vernerin kysely tulee tarpeeseen.En tietenkään tarkoita vandalismia.
    Tietysti, sitten taas....kyllähän hienot tagitkin on näyttö tekijänsä taiteellisuudesta...en tuomitse niitäkään 100%
    Mut tuo on parempi..."mitä haluat kyseenalaistaa."
    tavanomaisia käsityksiä ihmisten rooleista....varmaankin.
    Ja naisena kaipaa kaikken vähiten miehiä, jotka kertovat mitä minun sopii tehdä
    Ja Paolon kanssa siinä samaa mieltä, ettei "kapinan" tarvitse olla mitään rikollista.Riittää, kun kertoo olemuksellaan poikeavansa normeista?
    Luvalla sanoen...eikö ne mielenkiintoisimmat ihmiset olekin niitä, jotka eivät ole tavallisia?
    Ainakaan minä en jaksa puhua lastenkasvatuksesta ja siivouksesta 10 min enempää....koska...ne eivät ole minun elämäni päällimmäisiä asioita.
    Jollekin ovat.
    Lainaa (Paolo @ Kesä. 05 2005,16:05) kirjoitti
    Ei se ihan noinkaan ole, kyllä se työ-perhe-koti kolminaisuus on ainakin tuntemilleni "hard core" bikereille enemmän kuin tärkeä; miten muuten voi omistaa tarpeeksi aikaa ja rahaa elämäntavalleen kuin pitämällä perusasiat kunnossa?

Se, noudattaako sitten aina yhteiskunnan asettamia normeja on aivan toinen juttu. Moni ei niin tee, ja hyvä niin; typerät normit voi muuttua vain kun ne osoitetaan typeriksi.

Jos kapinallisuutta on se luja yhteenkuuluvuus ja kunnioitus veljeä kohtaan, hänen puolisoaan ja lapsiaan kohtaan ja avoin kiinnostus mielipiteisiin ja niitten vaihtoon, niin voisiko ollakin niin, että siellä on monelle oppimista? Kyseenalaistaako tuo kapinallisuus sitten kuitenkin sen itsekkään ja itsekeskeisen, toiset huomioonottamattoman ja kylmän nykytodellisuuden, minusta kyllä.
    Miksi ihmeessä "hyvätapaiset keskiluokkaiset" olisivat "omineeet" harrastuksen itselleen. Ei kai kukaan moottoripyöräilyä omista/kontrolloi/määrittele. Se tarkoittaa, että mopoilua harrastaa juuri se sama kirjo ihmisiä, joka yleensä tätä maailmaa tallaa. Osa "kapinallisia", osa meitä tavallisia ihmisiä, jotka harrastavat mopoilua ihan omaksi ilokseen ilman sen kummempia viestinvälitystarpeita. En mää ymmärrä... Mootoripyöräily harrastuksena on verrattavissa leijan lennätykseen tai posliinimaalaukseen. Harrastuksen merkitys ihmiselle rakentuu omien korvien välissä. Osalle se on kapinaa. Toiset taas kapinoivat jollain toisella harrastuksella. Jotkut taas eivät tunne tarvetta kapinoida.

Itse mopoilen siksi, että se on niin pirun kivaa. En siksi, että tuolla välittäisin jotain viestiä...
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa (pete @ Kesä. 05 2005,18:20) kirjoitti
    miten muuten voi omistaa tarpeeksi aikaa ja rahaa elämäntavalleen kuin pitämällä perusasiat kunnossa?
    Hmm, järjestäytyneellä rikollisuudella?

Ei vainen, kyllähän se aina tapauskohtaista mitä kukin mistäkin
    hakee. Ja kuten kirjoitin, tuo oli vain minun mielipiteeni, ja näkemykseni
    tuntemistani 'kapinallisista'.

Perheenisät ja -äidit kapinoikoot sitten jotain muuta vastaan, jos huvittaa.

edit: Ja ei se kapinointi aina tarkoita viestin välittämistä. Moottoripyörä
    lieveilmiöineen on oiva väline työstää nuoruuden uhoa, kuten
    vaikkapa tämän päivän punkkarit tekevät.

Lainaa (Paolo @ Kesä. 05 2005,17:34) kirjoitti
    Ei vainen, kyllähän se aina tapauskohtaista mitä kukin mistäkin
    hakee. Ja kuten kirjoitin, tuo oli vain minun mielipiteeni, ja näkemykseni
    tuntemistani 'kapinallisista'.

Perheenisät ja -äidit kapinoikoot sitten jotain muuta vastaan, jos huvittaa.
    Toki mielipiteitä on oltava, siksi minäkin omani esitin ettei mene liian helpoksi ja yksipuoliseksi koko keskustelu. Avaus oli niin hyvä, että tästä voi ja viitsii vaikka keskustellakin, ainakin niin kauan kun juttujen taso pysyy asiallisena.

Ja mitä tuohon isä/äiti juttuun tulee, niin pienenä vähemmistönä on mun tuttavapiirissä tyystin perheettömät. Kun ei se perhekään asioissa se hajoittavatekijä olla; perheen ja ystävät voi säilyttää kummatkin.
    Perheenisäuusiosomohohvamotoristina kyytsään perheen nuorimpia ja nykyään ajoaloite tulee usein siltä suunnalta. "Isi, et sä oikeesti niin väsyny voi olla, ettei voitas mennä ajelee.."

Kapinaa ja sisältöä elämään, ts irti arjesta. Sitä se on. Ihan eri juttu ajaa sateessa töihin mopolla kuin autolla.

Silloin ne kädet nousee, jotka liikenteessä vastaan tulee. Märkää ja hauskaa. Kuivalla kelillä toki mukavampaa, kun ei tartte pynttäytyä sadehaalariin. Poliisista ei sateella suurta murhetta. Niitä ei silloin kiinnosta pysäytellä pikkujutuista.

Nostan hattua nimenomaan naismotoristeille. Se on käytännön kapinaa miesten maailmaa muuttaakseen. Mukavaa sellaista.

Siispä en heristele juurikaan sormia edes tempuille liikenteessä, kunhan ne ei aiheuta ympäristölle todellista vaaraa. Drive on boyz n' girls.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Mihis kategoriaan laitetaan sitten ne, jotka vaan ajelee, eikä ajattele imagoaan?

Kaiken kaikkiaan kuulostaa siltä, että kauheesti nyt vaivataan päätä kysymyksellä: "Mitä minusta ajatellaan?". Ja kaikki on kauheen huolissaan siitä, ettei vaan olla "taviksia". Mitäs sillä on väliä? Jos vain tekis sitä mitä tykkäis, eikä välitä siitä jos moni muukin siitä tykkää.

Tulee sellainen olo, että "tosimotoristi" on sellainen yksinäinen susi, joka satavarmasti lopettaisi moottoripyörällä ajelun jos suurin osa ihmisistä liikkuisi pyörällä eikä autolla. Tästä voimme päätellä, että tärkeää ei olekaan itse harrastus, vaan se, että on erilainen kuin muut?

Plääh... yks hailee. Maantielle kurvailemaan siitä!
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Aloitusviestissähän puhuttiin siitä että moottoripyöräilyn on alkanut
    'omimaan' nämä sormenheristäjät joille se kaikkien motoristien
    maineenpuhdistaminen on syystä tai kolmannesta tärkeää.

Sillä ei ole mitään väliä mitä muut minusta jattelevat, ahdistaa
    vain tuollaiset nössykät jotka ajattelevat että mitä muut heistä
    ajattelevat muiden motoristien tekojen vuoksi. Tai eipä edes
    ahdista. Taidan palata tuonne naapurifoorumin.
    Soorry etten lukenut, laitan oman motoristi-elämäntapa-arveluni tähän:

Moottoripyöräily elämäntapakulttuurina on kuollut siinä kuin rokkikin. Aikoinaan tätä harrastusta käytettiin ehkä valtakulttuurin kyseenalaistamisessa, mutta nyt tuntuu usein siltä että aika on ohi ja motoristien päät harmaantuneet.

Paitsi niiden nuorten bomberimotoristien, joiden ajatukset ovat erillään perinteisestä motoristivaltakulttuurista jälleen, eli hiukan kapinointia vielä jäljellä siellä. Tosin ulkoapäin kuminpoltossa ja kikkailuissa en niissäkään kauheasti kapinaa nyt näe, poliisin pakoonajamisessa hiukan ehkä enemmän. Kakarat taitaa aina haluta tehdä päinvastoin kuin aiempi sukupolvi, joten joskus tulee sitten aika konservatiivista jälkeä.

Tuo voi olla aika hyväkin havainto tuolta Sonny Bargerilta että HA on tehnyt enemmän HD:n menestyksen eteen kuin kukaan - tehnyt H-D:stä haluttavan viestivälineen. Ei tarvitse kuin katsella porukkaa, joka on pukeutunut nahkoihin ja musta-oransseihin tekstiileihin ja on ulkomuotonsa puolesta homogeenista muutenkin (vrt. esim. entisajan körttiläiset tai lestadiolaiset...). Tässä viestissä vain väline ylittää sen mitä lähettäjä on, usein.

Olen monesti huomannut että kapinallisuus loppuu ulkonäköön. Aikoinaan kun menin metallitehtaaseen töihin, arvelin että siellä on väkeä, joka tietää mitä on porukkahenki, että he pitävät pintansa. Mutta ei se ollut niin, tosipaikan tullen paljastuikin että lujatahtoisten miesten tilalla olikin päivähoidossa käyviä pikkupoikia, joiden elämänhallinta tapahtui muiden toimesta.

Näin se taitaa olla motoristienkin parissa. Motorismi on kuollut...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Kesä. 05 2005,19:15) kirjoitti
    Näin se taitaa olla motoristienkin parissa. Motorismi on kuollut...
    Onko..? Vai oisko vain hautautunut nyky-moottoripyöräilijöiden taakse haluamatta mainostaa itseään niin suuresti..?

Kukin tyylillään, minä omallani!
    Lainaa (Kawasaki ZL @ Kesä. 05 2005,16:14) kirjoitti
    Minä itse rikon tietoisesti sovinnaisia käsityksiä naisesta ja naisen paikasta.Siinä kun työpaikan pihasta miehet lähtee kunniallisesti perheautolla, minä lähden mp:llä.
    Se ON kapinaa.

Eipä ole tullut mieleen. Outo on ympäristö, missä elelet, jos mopolla työssä käyminen käy naiselta kapinasta. Vai olenko mä vaan kuuro ja sokea ja täysin epäherkkä palautteelle? Vaikka esim. aiempi työpaikkani oli vanhakantaisista vanhakantaisin enkä sen arvoja koskaan omaksunut, mopolla töissä kävin vain siksi, että niin työpäivässä oli varmasti ainakin kaksi hyvää hetkeä.

Miksi ylipäänsä tarkoituksella kapinoida? Mitä ihmeen väliä sillä on, vastaako omalla olemisella ympäristön odotuksiin vai ei? Sen verran herkkyyttä mullakin on, että ilmeisesti myös monissa muissa asioissa taidan poiketa sovinnaisista naiskäsityksistä, mutta EVVK. Ei aiheuta sen enempää tarvetta korjata kuin korostaakaan käytöstä. Ahtaiden rooliodotusten vanki on aivan yhtä paljon niitä vartavasten rikkoessaan kuin noudattaessaankin.

Mä en tajua alkuunkaan noita kapinapuheita. Nainen ajaa mopolla, onpa ihmeellistä!

Ehkä joskus 50 vuotta sitten, mutta nyt eletään vuotta 2005 eikä mopolla ajamisessa ole mitään ihmeellistä riippumatta kuskin sukupuolesta, iästä ja pyörästä. Ajavathan naisetkin nykyään niillä perheautoilla. Se se vasta onkin ihmeellistä ja kapinahenkistä.

Toisin kuin monet tuntuvat luulevan, mopoilija ei ole mikään nykypäivän kaikkien jumaloima lainsuojaton, josta maksetaan pino dollareita elävänä tai kuolleena - vaikka autoilijoiden käytöksestä voisi välillä muuta päätelläkin.

Lainaa kirjoitti
    eletään vuotta 2005 eikä mopolla ajamisessa ole mitään ihmeellistä riippumatta kuskin sukupuolesta, iästä ja pyörästä
    Tyttö, 7v ajamassa yksin 10r:ää. Mulla ainakin leuka loksahtais. :P
    Elämäntapa ja harrastus ovat kaksi eri asiaa. Luulisin, että ne joiden elämäntapana on moottoripyöräily ja siihen liittyvät jutut, eivät pahemmin lue tätä(kään) palstaa tai ainakaan heitä ei paljoa liikuta, mitä täällä kirjoitellaan. Tämä sen perusteella, mitä luulen ko. elämätavan sisältävän.
    Jos harrastuksen leviäminen ”kansan” piiriin häiritsee, on kyseessä enemmänkin (ainakin jonkin tasoinen) trend-setter tai muu erilaisuuden tavoittelija. Heille se, että harrastuksen mystisyys hälvenee ja siitä tulee joka päivänen juttu, pilaa koko homman.

Itse olen tällainen ”sunnuntaimoottoripyöräilijä”, joka tyhjentää päätään tällä harrastuksella. En ole omimassa mitään, koska en ole edes ymmärtänyt tämän harrastuksen kuuluvan jollekin tietylle ihmistyypille. Enkä oikeasti tunne edes tarvetta kuulua mihinkään ryhmään. Liikennesääntöjä räikeästi rikkovat eivät ole mielestäni kapinallisia, he ovat välinpitämättömiä minä-minä-maailmassa eläviä. Ei kukaan voi tosissaan kuvitella muuttavansa nopeusrajoituksia ajamalla ylinopeutta, eihän?!? Oman ajatusmaailmani mukaan liikennesäännöt ovat sitä varten, että kaikki sujuisi paremmin, kuljettaja voi paremmin ennustaa toisten seuraavan liikkeen ja päästäisiin mahdollisimman (kaikin puolin) kivuttomasti perille. Liikennesääntöjen noudattaminen tarkoittaa myös toisten kunnioittamista. Jos joku tuntee tarvetta kertoa omista tekemisistään netin keskustelupalstalla, en ymmärrä miksi en saisi vastata ketjuun.

Oma elinpiirini on ilmeisesti erilainen kuin aloitusviestin kirjoittajan, koska nainen moottoripyörällä ei ole NIIN iso juttu. Ja mikä on naisen paikka?!?! Kyllä se on ihan se, minkä itse sen haluaa olevan. Olen myös kuvitellut, että vanhakantaiset rooliodotukset olisivat jo vähitellen menneen talven lumia. Mutta ilmeisesti ei, elän sitten itse vain hieman erilaisessa ympäristössä ja ajattelen asioista erilailla. Tinkimättä naisellisuudesta. Eikä sekään ole kapinaa, se on minun elämäni.
    I can only please one person per day. Today is not your day. And tomorrow does not look good either.
    (Jack Dusty's Earth 2000 Ltd)
    Maailmahan on muuttunut viime vuosikymmeninä aika lailla. Aikaisemmin oli varmaan konservatiivisempi meininki ja jokaiseen kohdistui ne tietyt yhteiskunnalliset odotukset, varsinkin naisiin, mennä naimisiin, hankkia lapsia ja talo ym. Kaikki jotka näistä malleista olivat erimieltä erottuivat automaattisesti pukeutumalla erilailla, ajamalla moottoripyörällä tms. Mutta nykyään siihen on jo totuttu että ihmiset on erilaisia ne pukeutuu erilailla käyttäytyy erilailla ja käyttää erilaisia kulkuvälineitä. Joten siinä missä aikaisemmin jo moottoripyörän hankkiminen tuntui kapinalta, nykyään sitä voidaan pitää vaan hyvänä ratkaisuna liikennemääriä ajatellen.
    There shall in that time be rumors of things going astray, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things with the sort of raffia-work base, that has an attachment.

At that time, a friend shall lose his friend's hammer, and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock.
    Tästä nainen+mopo -asiasta... Vaikka eletään kuinka 2000-lukua, vanhat tavat ja asenteet on silti juurtunut melko syvään tässä kansassa. Naisen pitäis hanskata perhe, työ, ym ym. Entä jos se ei kiinnosta? Väitän että vaikka miten moottoripyöräilijät lisääntyy ja naiset pyörien päällä siinä sivussa, se silti on jonkinlainen harvinaisuus. Eikä pelkästään se ajaminen ja hyvältä näyttäminen, näitähän riittää mopolehtien palstoilla ihan tarpeeksi ...Enemmänkin sitä tässä varmaan haettiin takaa alunperin, että nainen tekee muutakin kuin ajaa. Korjaa, roplaa, harrastaa. Siitä se lähtee se motorismi..

Muuten samoilla linjoilla kun Bonne, ei se motorismi ole hävinnyt, en ainakaan ihan niin usko. Esim veteraanipiireissä sitä näyttää olevan hyvän verran vielä jäljellä, toisin kun.. No, empä sano missä

Allekirjoittanut ei kapinaa ole tullut ajatelleeksi, moottoripyöräily on jatkumoa sille mopon kanssa seikkailemiselle ja itsensä sotkemiselle paikoissa minne ei autolla pääse eikä kävellen viitsi mennä. Motivaationa koko harrastukseen ennenkaikkea on irroittautuminen arjesta mm. tutustumalla lähitienoisiin illan pörähdyksillä. Lomilla sitten seikkailu suomen korpiteillä etsien uusia kyläkahviloita persoonallisine henkilökuntineen, maisemista nauttimista ja esim. sodanaikaisen historian hämmästelyä maastossa minne mopolla helposti pääsee mutta nelipyöräisellä ei ole asiaa... Autolla ei tulisi mieleenkään lähteä metsäautoteille seikkailemaan päämäränä ei mikään, prätkällä se on ihan sikahauskaa vaikkei siinä mitään hauskaa pitäisi olla Vielä kun lyö makkarapaketin ja juotavaa matkaan niin voi käristää evästä laavun tai nuotiopaikan osuessa kohdalle....

moottoripyöräilyyn allekirjoittaneella kuuluu myös huolto ja tekniikkaan perehtyminen, se on osa harrastusta ja mopon huolto ei ole sillä tavalla rasite kuin oman kotitietokoneen korjaaminen Mopon varaosien tai lisävarusteiden osto on kivaa, auton osien ostelu rahan tuhlausta ja vastenmielistä ajanhaaskausta.
    KTM
    älkää nyt sotkeutuko lillukanvarsiin, eli minuun.
    Toivon keskustelua siitä mitä se moottoripyöräily oikein on.
    Tuolla seassa on paljon hyviä ajatuksia...
    Pääasiassa se on irtiottoa arjesta...ja........
    Xjrrrräyh saattaa olla oikeassa ........

Jaa, toivottavasti olen väärässä sen motorismin kuolemisen suhteen, kuten tietty toivon olevani rokinkin suhteen...

Mutta aikansa kutakin.

Moottoripyörässä on viehätyksensä, ajamiseen keskittyminen ja välittömän vuorovaikutuksen tunne ympäristön kanssa. Mutta mielenkiintoista on myös tekniikka, sen hallitseminen ja siitä oppiminen. Minusta on hauska oppia katsomaan asioita eri tavoin, esim. siten kuin teknisesti ajatteleva, jota itse en alunperin ollenkaan ole. Se vaatii sitä roplaamista ja tutkimista.

Meilläkään ei vaimo näe moottoripyöräilyä omalla kohdallaan minään kapinana, joku toinen voisi hänen kohdallaan nähdäkin, mutta siis ulkopuolisena, onhan hänellä muitakin "perimiehekkäitä" harrastuksia.

Kukin tosiaan tavallaan. Mutta yksittäisistä tapauksista tulee kokonaisuus ja sen vivahteitahan tässä olikin tarkoitus pohtia...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    höh, moottoripyörähän on liikkumisväline siinä missä muutkin.ei kai siinä sen kummempaa. tosin talvi on pikkasen kylmä,mut sit mä oonkin kotona
  30.  
    Lainaa (kap57 @ Kesä. 05 2005,16:54) kirjoitti
    Toiseen kategoriaan ahdetaan suurin osa uusiomotoristeista eli ikää jo 40+ . Toiset cruisailee custom -pyörillä, toiset matkapyörillä tai nostalgia -nakuilla. Jo pelkkä kahdella pyörällä liikkuminen suo tarpeeksi suurta nautintoa eikä "kiksejä" haeta vauhdilla ja vaaroilla. Ikäluokasta johtuen ( vanhoja kansakoulun käyneitä ) lakien noudattaminen ja esivallan kunnioitus opittu jo vuosikymmeniä sitten.
    Unohtui kolmas ryhmä, keski-ikäiset kansakoulun, oppikoulun ja yliopiston käyneet kyykyllä ajavat kuskit. He ajavat sen verran joustavasti, että matka joutuu ja eivät ole niin tarkkoja kaikkien tieliikennelain säännösten noudattamisesta eivätkä viitsi kunnioittaa liikennepoliiseja.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen