Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 198:sta
    (poistettu tili)
    Kuullostaa kivalta. Pitäsköhän näillä ohjeilla ryhtyä harjoittelee? Ettekö ole koskaan kaataneet mopoa, siis silloin aloittelijana? Eihän kaikki voi olla mestareita syntyessään.

Muista en tiedä, mutta mä ostin mopon siksi että olis kivaa, siis leikkikaluksi.
    Lainaa (MadMan @ Huhti. 26 2005,09:50) kirjoitti
    Lainaa (MadMan @ Huhti. 25 2005,16:48) kirjoitti
    Aika jännä, että kolmosella on kiikkerämpi. Mun mielestä hankalinta on pitää noissa tehokkaissa vehkeissä kaasun määrä sopivana pienillä vaihteilla, jolloin meno tasottuu isommalla vaihteella huomattavasti. Tossa tosin on kakkonen jo niin pitkä... Enkä mä oo kokeillu noita tonnisia ku kuussatkuja vaan
    Sori, ilmaisin itseäni huonosti. Tarkoitin, että kakkosella on parempi keulia kuin ykkösellä, se on niin kiikkerä sillä. Kyllä se silläkin menee kunhan oppii saamaan suoraan sen oikeen kulman, että voi ajaa tasakaasulla. Kolmosella mennään jo helvetin lujaa. Usein mulle riittää kun vetää kakkosen tappiin, vauhtia on silläkin tarpeeks.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 26 2005,09:59) kirjoitti
    Kuullostaa kivalta. Pitäsköhän näillä ohjeilla ryhtyä harjoittelee? Ettekö ole koskaan kaataneet mopoa, siis silloin aloittelijana? Eihän kaikki voi olla mestareita syntyessään.

Muista en tiedä, mutta mä ostin mopon siksi että olis kivaa, siis leikkikaluksi.
    No ensin varmaan kannattaa harjotella ihan perinteisellä polkupyörällä. Jos lippaa, niin vauriotkin pysyy minimaalisina.

Ite harjottelin enskaprätkällä ja tais se kerran mennä yli mutta muuten en oo kaatunu keuliessa. Nykyään pystyy vetään hytti pystyssä niin pitkälle kun jaksaa... Tosin samaan en pysty Cebarilla vielä.
    Pain is just weakness leaving the body
    Eiköhän täälläkin ole lähes kaikki saaneet alkunsa keulinnan tuloksena...
    Lainaa (Karban @ Huhti. 26 2005,07:59) kirjoitti
    Näin siis kuussatkulla Fazerilla, pyörä joka todellakaan ei keuli kaasusta edes ykkösellä. Ainakaan vakiovälityksillä.
    Kyllä se pumppaamalla nousee myös vakiovälityksillä, mutta sepä ei olekaan enää varsinainen powerwheelie. Keväisestä hiekasta on myös jotain iloa, kun vetää tupin nurin sopivassa paikassa ja odottelee että takakumi ottaa taas pitoa.

Kerran oon keulinu mopolla ympäri ja seki oli ihan omaa tyhmyyttä. Trialimopolla olin tulossa metästä ku oli jarrupoljin menny poikki. Ajattelin sitte viihdyttää itteäni keulimalla ku aattelin, että on siinä sen verran kova moottorijarru, että keula tulee alas tarvittaessa. Vitosella keulin sellasta kuuttakymppiä ja aloin hidastelemaan ku kotiristeys lähesty, joten keulaa vähän pystympään ja "Oho! Missäs H*lvetissä se jarrupoljin on??" Ja ei se moottorijarru sit vitosella ollukaan niin vahva ku ois pitäny

Itelle ei käyny kuinkaan, vähä tais jalkaan tai käteen sattua, en muista. Mopon takahäkki meni säpäleiks, mut paikallinen venetehdas sitten senkin hitsasi kasaan puoli-ilmaiseksi

Fillarillahan toi kannattaa harjotella, mut eipä sitä kovin nopeesti uskalla niin ylös nostaa, että ympäri vahingossa menis. Kerran oli itellä harjotteluvaiheessa lähellä ku vaihdoin vaihdetta liian kovilla kierroksilla ja keula liian ylhäällä. Tuntu hirveeltä, vaikka varaa nostaa vielä oli. Sitähän en tosin silloin tiennyt. Kaasun sulkeminen riitti tiputtamaan keulan taas maahan. Jos haluaa tehostaa tota moottorijarrun voimaa ihan varmuuden vuoksi, niin kannattaa ennen keulimista painaa takajarrua sillee, että se alkaa ottaa ja pitää se siinä koko suorituksen ajan. Tulee keula alas ihan erilailla ku kaasun päästää. Tosin aika turhaa ennenku alkaa olee korkeempi kulma... mut tuo varmuutta ku tietää et se keula kans tulee alas ku tarvii.

Että reenaamaan vaan

Lainaa (Tylyttäjä @ just äsken) kirjoitti
    Sori, ilmaisin itseäni huonosti. Tarkoitin, että kakkosella on parempi keulia kuin ykkösellä, se on niin kiikkerä sillä. Kyllä se silläkin menee kunhan oppii saamaan suoraan sen oikeen kulman, että voi ajaa tasakaasulla. Kolmosella mennään jo helvetin lujaa. Usein mulle riittää kun vetää kakkosen tappiin, vauhtia on silläkin tarpeeks.
    No nyt se tekee aistia (makes sense). Näin se homma juuri etenee.
    En oo nykyisellä juuri etutassua nostanut, osakasko riittänee syyksi. Joskus pelkällä kaasulla voi vähän keventää mutta jätän plan-B temput suosiolla muille.
    ZX-9R 2002
    Yamaha YZ 250 2001

" R.I.P. Dimebag 1966-2004 "
    Pakka kirjoittaa, vaikka tämä koko ketju on taas ilman aikuista p*****.
    Minulla on lasissa jo 50 ja keulin, jopa mamma tykkää perällä kun vedetään hytti ylhäällää (=ei eika kertaa takapenkillä) Mutta tämä tapahtuu aina jossain rauhallisessa paikassa ja tulee varmistettua ettei ole muita tienkäyttäjiä lähistöllä.
    Ja nuoremmille tiedoksi kyllä h***sohvakin keulii jopa Jawa 175 nostaa, nuo tietysti vaativat hieman enemmän harjoittelua kuin nykyiste tehopyörät, jotka eivät tarvitse kuin kahvan käännön keulan nousemiseksi, sen jälkeen on sitten normaali opettelu tehojen ja motoriikan hallitsemiseksi.

Mutta yksiselitteistä on se että liikenteen seassa keuliminen on laitonta.
    Lainaa (gmarx @ Huhti. 26 2005,12:19) kirjoitti
    Lainaa (Karban @ Huhti. 26 2005,07:59) kirjoitti
    Näin siis kuussatkulla Fazerilla, pyörä joka todellakaan ei keuli kaasusta edes ykkösellä. Ainakaan vakiovälityksillä.
    Kyllä se pumppaamalla nousee myös vakiovälityksillä, mutta sepä ei olekaan enää varsinainen powerwheelie. Keväisestä hiekasta on myös jotain iloa, kun vetää tupin nurin sopivassa paikassa ja odottelee että takakumi ottaa taas pitoa.
    Ainakin -03 nostaa keulaa kiihdytyksissä ihan riuhtomattakin...
    Desmo Jugend
    Lainaa (tertsunen @ Huhti. 26 2005,10:35) kirjoitti
    Eiköhän täälläkin ole lähes kaikki saaneet alkunsa keulinnan tuloksena... * *
    Saattaskohan olla niin, että toi keuliminen on em. syystä kaikilla jo geeneissä, toisilla enemmän toisilla vähemmän?
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
    Lainaa (verner @ Huhti. 26 2005,14:52) kirjoitti
    Ainakin -03 nostaa keulaa kiihdytyksissä ihan riuhtomattakin...
    Hmm, ehkä on ollut liian vajaa takakeno, tai jotain, kun ei ole onnistunut hieman vanhemmalla mallilla. Yleensä vaatii kaasun pois käyttämisen, että saa keulan niiaamaan. Sen vastapompusta sitten lähteekin suht helposti.

Itse olen lipannut ihan helvetisti (oikeasti yli 20 kertaa).

Mutta kertaakaan (omista lipoista siis) en ole hakenut rahaa pelin korjaukseen.

Tosin työkaluna olikin LC4 Supermoto joka ei ottanut nokkiinsa pahemmin pannuista. Vaihdepolkimia hitsattiin paljon ja kromitahnalla tasoteltiin naarmuja metalliosista ja vahalla skraiduja pois ämpärimuoveista (nekin 20eur kpl).

Kolme kertaa piti vetää takakautta ympäri ennekuin vittu oikeesti tajusi että JALKA AINA JARRUPOLKIMELLA, sillä saa ihan oikeasti pelastettua aika monta tilannetta, sitten ei olekkaan menny takakautta ympäri ja pelit pysyny pystyssä.

Että sellasta tällä kertaa, ehkä tämäkin valotti taas mun ajatusmaailmaa jollekkin kukkahattutädille.

Ei riemulla rajaa kun takiksella ajaa.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
    Ymmärrän, mutta en hyväksy... Hyväksyn, mutta en ymmärrä...

Onpa kinkkinen juttu tämä keuliminen
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Enno koskaan keulinu. Enkä keuli. Ja sen kyllä huomaa.
    ZZR 1200
    Keuliminen on huippua, jos se tapahtuu oikeessa paikassa eikä missään neljän ruuhkassa keskellä kaupunkia. Piste.
    Kun tuo kytkin on aika jäykkä niin uskaltaakohan sitä napauttaa neljällä sormella? Pelkään että vasen käsi irtoaa tangosta kesken riuhtasun ja sitten istutaan mopon kyydissä seuraavat 0,2 sekuntia tyhmän oloisena..

edit. hah, hassu virhe.

Lainaa (kuulapää @ Huhti. 28 2005,16:18) kirjoitti
    Kun tuo kytkin on aika jäykkä niin uskaltaakohan sitä napauttaa neljällä sormella? Pelkään että vasen käsi irtoaa tangosta kesken riuhtasun ja sitten istutaan mopon kyydissä seuraavat 0,2 sekuntia tyhmän oloisena..

edit. hah, hassu virhe.
    Kyl sen pystyy niinki tekee, alottelee vaan varovasti. Meikäläisen mopolla ei onnistu, ku pitää tangosta riuhtasta, jotta saa keulan nousemaan kunnolla, mut tehokkaammilla pyörillä voi tehä näinkin. Kannattaa tietty ensin kokeilla ihan normaaleja rivakoita kiihdytyksiä neljä sormee kytkinkahvalla ja kattoa pysyykö ote. Peukalolla saa puristettua kahvaa kans aika kivasti. Toisaalta voit kokeilla puristaa tankoa pikkusormella ja puristaa kytkintä lopuilla. Tai vastaavasti etusormella tangosta ja loput kytkimellä... kandee vaan kokeilla erilailla.

Mut toisaalta jos kytkin on noin jäykkä, lienee vaijeri aika huonossa hapessa.
    Muistan kun nuorempana harjoteltiin fillarilla keulimaan niin ne oli semmosia 2-7 metrin siivuja maksimissaan. Aina yks jannu kymmenestä keuli "niin paljon kun tarpeen" (+100m) En minä! Fillarilla on siis mun muistin mukaan vaikea keulia. Onko mopolla helpompi keulia kun fillarilla??

"For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
    -Citigroup Global Markets, 2010
    Lainaa (whosia @ Huhti. 28 2005,17:31) kirjoitti
    Onko mopolla helpompi keulia kun fillarilla??
    kyllä on, mopoa ei tartte polkee keuliessa! tainno, ikänä en oo poljettavalla vaaritunturilla kenenkään nähny polkevan keula ilmassa! kaasu, jarru ja tasapaino! siinäpä ne!
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    Lainaa (whosia @ Huhti. 28 2005,17:31) kirjoitti
    Muistan kun nuorempana harjoteltiin fillarilla keulimaan niin ne oli semmosia 2-7 metrin siivuja maksimissaan. Aina yks jannu kymmenestä keuli "niin paljon kun tarpeen" (+100m) En minä! Fillarilla on siis mun muistin mukaan vaikea keulia. Onko mopolla helpompi keulia kun fillarilla??
    Tosi vaikee sanoa... toi seittemän metriä on kyl helpompi mopolla

Mä harjottelin fillarilla keulimista about ala-asteen neljänneltä luokalta asti ja about kasilla tai ysillä osasin sit keulia niin pitkälle ku tarvis oli, pari kilsaa kai pisimmillään.

Mopolla alko sujumaan vastaavalla tavalla vasta viime syksynä, eli kolmannen kauden loppupuolella.

Aikalailla yhtä vaikeeta (tai helppoo kun osaa) on molemmilla, sanoisin. Mut sit taas fillarilla jos keulit kymmenen metriä koko ajan kiihdyttäen, vastaa se tehokkaalla mopolla sataa tai kahtasataa metriä, joka on aika helppo oppia ja näyttää paljo paremmalta ku se fillarilla vetästy hätänen kymmenen metriä
    Tässä teille mallia miten keulitaan.

edit: katsokaa video.

Pirulauta kun saiskin joskus etusen ilmaan, kyllä olisin iloinen ainakin viikon.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
    Tuli tässä juuri mietittyä, kun mut on tuolla laajan kansan keskuudessa tunnustettu papiksi ja saarnaan he#ran sanaa... Niin mä annan suostumukseni keulimiselle ja se on täysin hyväksyttävää. Kunhan tekee sitä vakavasti harkiten ja oikeissa paikoissa!
    Ja kun vakavamielinen ihminen nyt olen, ni tää on nyt sit fakta eli turha väittää vastaan!
    Siunausta!!!
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    AAMEN
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
    Lainaa (kaasunalle @ Huhti. 29 2005,12:06) kirjoitti
    Lainaa (suzukai @ Huhti. 25 2005,21:48) kirjoitti
    Tää keskustelu on yhtä järkevää kuin keskustella siitä mikä on nopein väri
    Silläkin uhalla, että tämäkin viestini katoaa yllättäen, kerron, että keltainen on nopein väri, koska kaverini keuliessaan lippasi Cagivani niin, että keltaisella polttimolla varustettu umpio jäi ylimmäiseksi. Johtuiko edellisen, täysin provosoimattoman viestin poisto kenties siitä, että siinä mainittiin fakta keuliessa sattuneista lipoista, vai oliko maininta valon nopeudesta liikaa jollekulle?
    Viestin poisto varmaan johtui siitä, että se ei liittyny aiheeseen oikeestaan mitenkään. Jos joku heittää, että "Tää on turhempaa ku joku toinen!", niin keskustelun aiheena on kuitenkin se tää, eikä se toinen

Mä en kyl tajunnu oikeen sitäkään et miten se nopeempi polttimo jää siihen päälle... jos se nousee nopeemmin ylös, sen takia ku se on nopeempi ja mopo menee sit kallelleen sille toiselle puolelle ja sit ku se tulee alas, niin eikse nopeempi pitäs tulla yhtä paljo nopeemmin alas ja sit se ois taas niinku suorassa se mopo ku keula on alhaalla... sitäpaitsi siinä vaiheessa ku se keula on nousemassa, se polttimo, joka jää alemmas, liikkuu nopeemmin eteenpäin, koska se on loppupelissä edempänä ku se toinen, joten se joutuu ohittamaan sen toisen, eli se toinen onkin nopeempi ku toinen eli ensimmäinen. Ja nyt ku mä en tajuu enää itekään mitä mä yritän kertoa, niin ois hyvä aika lopettaa ja jonkun moden poistaa sekä tämä, että kaasunallen turha viesti... tai ainaki tämä. jookostakookostajoo?
    Kun kerran pappikin antoi luvan keulimiselle niin keulitaan aina ja jokapaikassa

Turha on kenenkään itkeä et vakuutukset nousee vahinkojen perusteella, tosiasia on että ne nousee jokatapauksessa vaikkei ainuttakaan vahinkoa syntyis, vakuutus firmat varmasti eivät tee hyväntekeväisyyttä.
    Kaikki kallistuu joten vakutuukset nousee 100 varmasti ensivuonnakin miksei siis kallistuneita vakuutuksia ei saisi hyödyntää kikkailemalla moponsa romuksi.
    Itse olen maksanut henkilökohtaisesti vuodesta 1992 kaskoja ja liikennettä ja kaiken maailman koti/henkivakuutuksia, tänä aikana olen 1kerran nostanut vakuutuksia itselleni sekin että autovarastettiin mutta löytyi myöhemmin korvauksia sain 800mk, eli luulen että jos moponi noin 8000€ menee lunariin niin olen varmasti maksanut omani monta kertaa.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
    Lainaa (MadMan @ Huhti. 29 2005,12:04) kirjoitti
    Ja nyt ku mä en tajuu enää itekään mitä mä yritän kertoa, niin ois hyvä aika lopettaa ja jonkun moden poistaa sekä tämä, että kaasunallen turha viesti... tai ainaki tämä. jookostakookostajoo?
    Suoritin itsesensuurisen viestinpoiston. Ainakin jollekulle tuli varmasti hyvä mieli.
    ei saa keulii..
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
    Heh, aina tää on yhtä huvittavaa.Saako keulia vai eikö...kunnon motoristi ei keuli...eikä aja yinopeutta...no huh huh.
    Tulee mieleen, et minkähän symbolismi se tämä motorismi on aina ollut...siis tietty näihin päiviin asti.
    Kapinallisuuden...yksilöllisyyden....laista ja asetuksista irtautumisen....plus sit ne ääri-ilmiöt, gangsterismi, Helvetin enkelit...
    Se on ollut jotain, mikä on ihmiselle antanut vapauden ja irralliisuuden tunteen.
    Ja nyt te lyötte sitä rautoihin....moraalin kahleisiin?
    En tarkoita vaarallista käyttäytymistä maantiellä (kokemattomilta kuskeilta), mut keuliminen ei välttämättä sitä ole.
    Jotenkin ei jaksa enää katsoa, kun tää moralisointi menee näin pitkälle...samassa muotissa pitäis kaikkien naama vakavana ajella.Ja samalla naamalla katsoa pahasti, kun joku yöllä kokoontumisajossa revittää pyöräänsä, narisee siitä järkkäreille seuraavana aamuna.
    Ja ennenkuin joku hyökkää kimppuun, ni ilmoitan olevani keski-ikäinen rouvashenkilö.Tuskin keulin maantiellä, mut voin aina ihailla, kun joku osaava sen tekee.
    Liika jäykkäniskaisuuskaan ei jaksa aina innostaa....Ja tietynlainen arjesta irtautuminen piristää...

30.  
    Jos tuntuu hyvältä niin keulii , pitää varoo vaan ettei mee ylipitkäksi
    Tulee aika jolloin p.....t tervataan! Ja niin tosiaan, asiantuntijalausuntoja aiheesta riippumatta. Takuu!
Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen