Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 198:sta
  1. #91
    zrx viä sisäänajossa mutta hyvin alkaa nostaa jo 3000 kierrokselta kun vähän jo avasin..

    kawassani ei oo muuten kaskoa..

    arvoisa raati - saanko keulia?

    nimim
    epätietoinen
  2. #92
    Lainaa (Cubix @ Huhti. 25 2005,14:05) kirjoitti
    Eikös kellään muistu mieleen viime kesä tulee mieleen ainkin viisi onnettomutta missä kuoli motoristi ja mihin oli syynä leikkiminen\keuliminen
    En tajua mitä yrität sanoa perseilläsi. En muista viime kesältä yhtään kuolemantapausta joka olisi johtunut tarkoituksellisesta keulimisesta tai muusta stunttityyppisestä ajosta. Hallitsematon kaahaaminen taajamassa on typerää ja tuomittavaa, mutta sitä tekevätkin toiset sekopäät kuin ne jotka oikeasti osaavat keulia.

    Mutta pistä nyt vaikka lista kun kerran näkyy tietoa olevan.
  3. #93
    Lainaa (b1200 @ Huhti. 25 2005,14:21) kirjoitti
    Lainaa (Cubix @ Huhti. 25 2005,14:05) kirjoitti
    ai jaahas liikenne turvallisuutta parantamaan * Eikös kellään muistu mieleen viime kesä tulee mieleen ainkin viisi onnettomutta missä kuoli motoristi * ja mihin oli syynä leikkiminen\keuliminen *

    Edit: ja niin ikinä en keulimista ole opetellut enkä opettele aivan turhaa liikenteen vaarantamista *
    Oho, Voiko joku vahvistaa viisi tapausta ? Muistatko yksityiskohtia.. Minä en nyt pahalla tahdollakaan, muista kuin yhden..

    Luulisi, että keulimisesta puhuttaisiin enemmänkin ?
    Luuletko tosiaan että kaikki tulee lehtiin

    kyllä niitä on viisi ainaskin

    1. heinolassa keuli suoraan auton nokkapellille ja siitä kuski lensi takana tulevan auton alle

    2. Jo lehdissäkin ollut ja kyllä siitä keskusteluakin käytiin foorumilla. keuli sillan pilariin

    3. sodankylässä keuli auton ohi, lähti hanskasta ja ojaan lopputulos on selvä

    .
    .
    .
    .
    .


    Ja se siitä en jaksa noita muistella ite enään menneet on menneitä ja tuleva kesä toivottavasti ei ole yhtä synkkä
    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
  4. #94
    Lainaa (Cubix @ Huhti. 25 2005,14:23) kirjoitti
    Lainaa (b1200 @ Huhti. 25 2005,12:24) kirjoitti
    Lainaa (tkay @ Huhti. 25 2005,11:54) kirjoitti
    Minun tietääksen kustomilla tarkoitetaan modifioitua moottoripyörää, ei pelkästään sohvia tai koptereita. Näin ollen väitän olevani kustomisti..

    Kaksi teesiä keulijalle:

    1. Kun keulit, keuli niin, että kukaan sivullinen ei ole näkemässä.

    2. Kun lippaat keuliessasi, älä marssi vakuutusyhtiöön, vaan maksa korjauskulut itse.

    Näitä teesejä noudattamalla saat puolestani keulia niin paljon, kuin haluat. *
    1. Miksi ?

    2. Miksi otan sitten vapaaehtoisia vakuutuksia ?
    Tää on just tätä * Mikään ei varmaan nosta vakuutus maksuja kun ylenpalttinen korvausten hakeminen * Elikkäs vakuutus yhtiöiden pitäisi lopettaa korvaaminen:
    a) Rata-ajossa sattuneissa vahingoissa (sinne pitäs mennä omalla vastuulla

    B) keulimis ja stoppien pieleen menosta (v*ttuako leikit)

    Minun mielipide. Ja kyllä toikin jo niitä maksuja laskisi koska vahvasti epäilen että suurin osa korvauksista on leikkimisen vikaa. en sano että en olisi itse mopoani kaatanut. Kaksi mopoa on mennyt lunastukseen mutta pointti on siinä että ne on molemmat kolhittu normi liikenteessä.

    että silleen *
    Hmm, minulla ei muuten ole mennyt kertaakaan yksikään ajoneuvo lunastukseen - eikä yhdeltäkään tuntemaltani aktiiviselta pommittajalta, ainakaan niin että olisin siitä kuullut. Kaatoja näen "parhaimmillaan" lukuisia vuoden aikana. Kukaan ei ole koskaan loukkaantunut pahasti. Rata-ajossa on yksi kaveri muistaakseni kaatanut pyöränsä kerran. En tuntisi huonoa omaa tuntoa vaikka vakuutusyhtiö joskus joutuisi minulle jotain korvaamaan...

    Eikö rata-ajosta ja pommituksesta ole hyötyä ajotaidon karttuessa ? Vaikka juuri väitit, että 20% (?!?) kuolemaan johtaneista moottoripyöräonnettomuuksista on tapahtunut keulimalla / leikkimällä. On suuri osa moottoripyöräonnettomuuksista silti suistumisia ja kohtaamisonnettomuuksia (vai sisältyykö keulimisturmat nimenomaan noihin - en tiedä?)

    Mihin perustuu väitteesi "suurin osa korvauksista on leikkimisen vikaa" ? Tähän pitäisi jo liittää tilastotietoa... Muuten kuulostaa aikas uskomattomalta.

    Eikö radalla, muuten "leikkien" opi taitoja, joista voi olla hyötyä ? Eikö ajoharjoittelun tuoma kokemus ja taito hallita pyörää myös poikkeavissa/ääriolosuhteissa mahdollista sen, että vältytään kalliiden henkilövahinkojen loukkaantumisten hoidosta...

    Ymmärsinkö, että minun täytyy maksaa endurokuljettajan onnettomuus metsätiellä, matkamotoristin nukahtaminen wingin sarviin, custom-miehen singon lipsahdettua pinnojen väliin - mutta radalla harjoittelevaa tai parkkipaikalla keulivaa ei muut motoristit pidä "lajitoverina".

    Eikö ole parempi kolhia suljetulla alueella, kuin yleisessä liikenteessä (kuten sinä) ?

    Ei kai ennakoivan ajon koulutuksessa kaadettujakaan sitten pidä korvata ?
    *** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
  5. #95
    Lainaa (Cubix @ Huhti. 25 2005,14:23) kirjoitti
    Mikään ei varmaan nosta vakuutus maksuja kun ylenpalttinen korvausten hakeminen * Elikkäs vakuutus yhtiöiden pitäisi lopettaa korvaaminen:
    a) Rata-ajossa sattuneissa vahingoissa (sinne pitäs mennä omalla vastuulla

    B) keulimis ja stoppien pieleen menosta (v*ttuako leikit)
    Tai sitten tehtäis silleen, että vakuutusyhtiöt kehittäis jonkinlaisen lisävakutuksen "leikkimiskaskon", jonka hintataso vastaisi näistä aiheutuneita kuluja. Muille vakuutusmaksut sitten luonnollisesti pienenisi!
  6. #96
    Lainaa (b1200 @ Huhti. 25 2005,14:43) kirjoitti
    Lainaa (Cubix @ Huhti. 25 2005,14:23) kirjoitti
    Lainaa (b1200 @ Huhti. 25 2005,12:24) kirjoitti
    Lainaa (tkay @ Huhti. 25 2005,11:54) kirjoitti
    Minun tietääksen kustomilla tarkoitetaan modifioitua moottoripyörää, ei pelkästään sohvia tai koptereita. Näin ollen väitän olevani kustomisti..

    Kaksi teesiä keulijalle:

    1. Kun keulit, keuli niin, että kukaan sivullinen ei ole näkemässä.

    2. Kun lippaat keuliessasi, älä marssi vakuutusyhtiöön, vaan maksa korjauskulut itse.

    Näitä teesejä noudattamalla saat puolestani keulia niin paljon, kuin haluat. *
    1. Miksi ?

    2. Miksi otan sitten vapaaehtoisia vakuutuksia ?
    Tää on just tätä * Mikään ei varmaan nosta vakuutus maksuja kun ylenpalttinen korvausten hakeminen * Elikkäs vakuutus yhtiöiden pitäisi lopettaa korvaaminen:
    a) Rata-ajossa sattuneissa vahingoissa (sinne pitäs mennä omalla vastuulla

    B) keulimis ja stoppien pieleen menosta (v*ttuako leikit)

    Minun mielipide. Ja kyllä toikin jo niitä maksuja laskisi koska vahvasti epäilen että suurin osa korvauksista on leikkimisen vikaa. en sano että en olisi itse mopoani kaatanut. Kaksi mopoa on mennyt lunastukseen mutta pointti on siinä että ne on molemmat kolhittu normi liikenteessä.

    että silleen *
    Hmm, minulla ei muuten ole mennyt kertaakaan yksikään ajoneuvo lunastukseen - eikä yhdeltäkään tuntemaltani aktiiviselta pommittajalta, ainakaan niin että olisin siitä kuullut. Kaatoja näen "parhaimmillaan" lukuisia vuoden aikana. Kukaan ei ole koskaan loukkaantunut pahasti. Rata-ajossa on yksi kaveri muistaakseni kaatanut pyöränsä kerran. En tuntisi huonoa omaa tuntoa vaikka vakuutusyhtiö joskus joutuisi minulle jotain korvaamaan...

    Eikö rata-ajosta ja pommituksesta ole hyötyä ajotaidon karttuessa ? Vaikka juuri väitit, että 20% (?!?) kuolemaan johtaneista moottoripyöräonnettomuuksista on tapahtunut keulimalla / leikkimällä. On suuri osa moottoripyöräonnettomuuksista silti suistumisia ja kohtaamisonnettomuuksia (vai sisältyykö keulimisturmat nimenomaan noihin - en tiedä?)

    Mihin perustuu väitteesi "suurin osa korvauksista on leikkimisen vikaa" ? Tähän pitäisi jo liittää tilastotietoa... Muuten kuulostaa aikas uskomattomalta.

    Eikö radalla, muuten "leikkien" opi taitoja, joista voi olla hyötyä ? Eikö ajoharjoittelun tuoma kokemus ja taito hallita pyörää myös poikkeavissa/ääriolosuhteissa mahdollista sen, että vältytään kalliiden henkilövahinkojen loukkaantumisten hoidosta...

    Ymmärsinkö, että minun täytyy maksaa endurokuljettajan onnettomuus metsätiellä, matkamotoristin nukahtaminen wingin sarviin, custom-miehen singon lipsahdettua pinnojen väliin - mutta radalla harjoittelevaa tai parkkipaikalla keulivaa ei muut motoristit pidä "lajitoverina".

    Eikö ole parempi kolhia suljetulla alueella, kuin yleisessä liikenteessä (kuten sinä) *?

    Ei kai ennakoivan ajon koulutuksessa kaadettujakaan sitten pidä korvata ?
    ehkä ilmaisin itseni väärin pahoittelen ja korjaan asian *

    En tarkoittanut että mittään rata ajoa ei pitäisi korvata. Radaksihan luokitellaan myös keilojen pujottelu. Tarkoitin lähinnä Jännityksen hakemista ja rajojen´rikkomista moottori radoilla (osa hakee kuten sinä? ajo taitoja radalla? eli ei ylitä omia rajojaan vaan ajaa taitojen mukaan ja nostaa nopeutta sen mukaan

    Ja toi parkkipaikalla keuliminen on ok. Mutta tiedän lukemattomat tapaukset (tosin kevari poikia) mitkä on mennyt hakemaan korvauksia hajonneisiin NSR:rän katteisiin kun on leikkimällä hajottanut ne *

    Ehkä en osaa kertoa kantaani kirjoittamalla mutta esim Rata-ajo käsitekkin on niin laaja *

    Ja kuten sanoin ovat omat vahingot käyneet päivittäisessä liikenteessä ja niitä sattuu kaikille



    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
  7. #97
    Lainaa (Cubix @ Huhti. 25 2005,14:35) kirjoitti
    Luuletko tosiaan että kaikki tulee lehtiin

    kyllä niitä on viisi ainaskin

    1. heinolassa keuli suoraan auton nokkapellille ja siitä kuski lensi takana tulevan auton alle

    2. Jo lehdissäkin ollut ja kyllä siitä keskusteluakin käytiin foorumilla. keuli sillan pilariin

    3. sodankylässä keuli auton ohi, lähti hanskasta ja ojaan lopputulos on selvä

    .
    .
    .
    .
    .


    Ja se siitä en jaksa noita muistella ite enään menneet on menneitä ja tuleva kesä toivottavasti ei ole yhtä synkkä
    En luule. Asiallista tietoa on vain vaikea saada käsiinsä. Yleensä tietoja julkaiseva media tai tutkija vetää omia johtopäätöksiään ja jättää numerotiedon arvailujen varaan.

    Onko sinusta nämä muut onnettomuustyypit, esim suistuminen jotenkin hyväksyttävämpiä ?

    Ja keulimis-onnettomuuksista puhuttaessa voitaisiin taas tarkentaa, moniko noista tapauksista ovat olleet aktiivisten pommittajien ja kuinka moni mopoa lainanneiden/rattijuoppojen/varkaiden tms. aikaansaannoksia.

    Lopuksi vielä: toivon todellakin, että motoristeja ei kuolisi enää yhtään. Viimeksi tänäänkin sai yhdestä valitettavasta tapauksesta lukea..

    ...Realistina kuitenkin tiedän, että kun ajetaan moottoripyörällä, ollaan aina suuremmassa riskissä loukkaantua, kuin sohvalla maaten. Ajetaanko sitten takarenkaalla, ironbuttia väsyneenä tai muuta extremeä tehden lisää riskiä varmasti aina. Ymmärrän kuitenkin moottoripyöräilyä kaikessa kirjavuudessaan - jopa siihen liittyvää riskinottoa.
    *** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
  8. #98
    Lainaa (bubblefaerie @ Huhti. 25 2005,14:48) kirjoitti
    Lainaa (Cubix @ Huhti. 25 2005,14:23) kirjoitti
    Mikään ei varmaan nosta vakuutus maksuja kun ylenpalttinen korvausten hakeminen * Elikkäs vakuutus yhtiöiden pitäisi lopettaa korvaaminen:
    a) Rata-ajossa sattuneissa vahingoissa (sinne pitäs mennä omalla vastuulla

    B) keulimis ja stoppien pieleen menosta (v*ttuako leikit)
    Tai sitten tehtäis silleen, että vakuutusyhtiöt kehittäis jonkinlaisen lisävakutuksen "leikkimiskaskon", jonka hintataso vastaisi näistä aiheutuneita kuluja. Muille vakuutusmaksut sitten luonnollisesti pienenisi! *
    Tai erikoistuneita vakuutusyhtiötä / vakuutuksia:

    Meiltä nyt hirvi-palo-varkaus-pompsahdus-ja-sladitteluvakuutus - korvaa kaiken paitsi sivulaukut ja ape-hanger-stongat. Ei kawasakeille, eikä kaksisylinterisille alle tuhatkuutioisille . Ei vasenkätisille Rukan goreissa ajaville. Ei korvata keilojen pujottelua, ellei sitä tehdä jalkakäytävällä.

    .. oikeastaan nuo säännöthän selvyydessään alkavat muistuttamaan oikeita vakuutusehtoja.
    *** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
  9. #99
    Lainaa (b1200 @ Huhti. 25 2005,14:56) kirjoitti
    Lainaa (Cubix @ Huhti. 25 2005,14:35) kirjoitti
    Luuletko tosiaan että kaikki tulee lehtiin

    kyllä niitä on viisi ainaskin

    1. heinolassa keuli suoraan auton nokkapellille ja siitä kuski lensi takana tulevan auton alle

    2. Jo lehdissäkin ollut ja kyllä siitä keskusteluakin käytiin foorumilla. keuli sillan pilariin

    3. sodankylässä keuli auton ohi, lähti hanskasta ja ojaan lopputulos on selvä

    .
    .
    .
    .
    .


    Ja se siitä en jaksa noita muistella ite enään menneet on menneitä ja tuleva kesä toivottavasti ei ole yhtä synkkä
    En luule. Asiallista tietoa on vain vaikea saada käsiinsä. Yleensä tietoja julkaiseva media tai tutkija vetää omia johtopäätöksiään ja jättää numerotiedon arvailujen varaan.

    Onko sinusta nämä muut onnettomuustyypit, esim suistuminen jotenkin hyväksyttävämpiä ?

    Ja keulimis-onnettomuuksista puhuttaessa voitaisiin taas tarkentaa, moniko noista tapauksista ovat olleet aktiivisten pommittajien ja kuinka moni mopoa lainanneiden/rattijuoppojen/varkaiden tms. aikaansaannoksia.

    Lopuksi vielä: toivon todellakin, että motoristeja ei kuolisi enää yhtään. Viimeksi tänäänkin sai yhdestä valitettavasta tapauksesta lukea..

    ...Realistina kuitenkin tiedän, että kun ajetaan moottoripyörällä, ollaan aina suuremmassa riskissä loukkaantua, kuin sohvalla maaten. Ajetaanko sitten takarenkaalla, ironbuttia väsyneenä tai muuta extremeä tehden lisää riskiä varmasti aina. Ymmärrän kuitenkin moottoripyöräilyä kaikessa kirjavuudessaan - jopa siihen liittyvää riskinottoa.
    Tuokin on totta Ja vahinkoja sattuu kaikille Ikävä kyllä *
    En puhunut aktiivisita (Mites sen sanoisi) Keulijoista\leikkijöistä, olen nähnyt taitaviakin tyyppejä mitkä sen hommansa todella hallitsee * Mutta sitä en tiedä että onkos noi kuoleman tapaukset aktiivi harrastelijoita vai sunnuntai keulijoita *

    Ja mikään onnettomuus\tapahtuma ei ole hyväksyttävä, mutta rajahan kulkee jossain ja se on jokaisen omasta mielestä kiinni. Minun rajani kulkee kun nostetaan keulaa\leikitään ja se tehdään tietoisesti niin sitä ei pitäisi korvata * Mutta nykyajan mopottimet ovat niin tehokkaita ja vahinkoja sattuu ja se on ikävää *



    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
  10. #100
    nyt meni överiks kun möhlin *



    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
  11. #101
    Lainaa (Cubix @ Huhti. 25 2005,15:04) kirjoitti
    Tuokin on totta Ja vahinkoja sattuu kaikille Ikävä kyllä *
    En puhunut aktiivisita (Mites sen sanoisi) Keulijoista\leikkijöistä, olen nähnyt taitaviakin tyyppejä mitkä sen hommansa todella hallitsee * Mutta sitä en tiedä että onkos noi kuoleman tapaukset aktiivi harrastelijoita vai sunnuntai keulijoita *

    Ja mikään onnettomuus\tapahtuma ei ole hyväksyttävä, mutta rajahan kulkee jossain ja se on jokaisen omasta mielestä kiinni. Minun rajani kulkee kun nostetaan keulaa ja se tehdään tietoisesti niin sitä ei pitäisi korvata * Mutta nykyajan mopottimet ovat niin tehokkaita ja vahinkoja sattuu ja se on ikävää *
    Pienten tarkennusten jälkeen huomaan, ettei ajatusmaailmamme olekaan _niin_ kaukana

    Osittain ohi aiheesta: Olen vain aina tyrmistynyt tämän foorumin ahdasmielisestä ilmapiiristä.. Noin b-foorumiin ja mp-foorumiin verraten täällä näkee paljon ahdasmielisempiä kirjoituksia liittyen moottoripyöräilyyn.. Ah niin kovin kypsät herrasmiehet kuittaavat keuliville pelleille aina, kun on mahdollista - vaikka vastaavaa "nälvimistä" homosohva -termin lisäksi ei muualta juurikaan löydy. Aikaisemmin taisi täälläkin olla liivimiehet sinkoineen niitä motoristien maineen pilaajia.. eikös juuri motoristien pitäisi ensimmäisenä ymmärtää, ettei se nyt ole kaikki ihan siinä, mitä keltainen lehdistö ja pahimmat esimerkit kertovat...
    *** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
  12. #102
    http://www.motosurvival.com/Onnettom...oonta2004.html

    FYI: Tuossa vähän tilastoa alkuun. Ainakin kahteen noista liittyi keuliminen.
    *** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
  13. #103
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 25 2005,12:48) kirjoitti
    Lainaa (rico @ Huhti. 25 2005,12:43) kirjoitti
    Canepazzo kirjoitti "Toisaalla elämöidään (elämän)kokemattomuuden syvällä rintaäänellä, ja toisaalla siihen vastataan ahtaiksi jumiutuneiden asenteiden läpi. Kaitpa nämä kaksi seurakuntaa tarvitsevat toisiaan, ja ovat toisensa ansainneet.
    "

    Siinä se totuus ja mitäpä siihen lisäämään. On vaan niin kiva ziisustella.
    Aika hieno yleistys, että keulijoilla ei ole elämänkokemusta
    Aika huono provo, ja asian (ilmeisesti) tahallaan väärinymmärrys.
    Edelleenkään kyse ei ollut itse keulimisesta vaan siitä aiheeseen liittyvästä lässytyksestä, jota sinäkin olet ahkerasti harrastanut, ja tuon kommentin (kokonaisuudessaan) melko oikeaan osuneeksi todistanut.

    Näyttää siltä että moni täälläkin saa kiksit siitä kun saa orgissa aikaan ziisusteluvyöryn, jonka sekaan voi sitten viisastella.
    Hohhoijaa. Louskutusta kyllä piisaa, mutta missä on se keskustelu itse aiheesta, eli siitä keulimiseen liittyvistä hienouksista yms? Vai onko se ziisustelun aikaansaaminen koko juttu? Jos (keulimis)aiheesta ei netissä keskustele tai ikää on jo 30+, ei automaattisesti tarkoita sitä että tuo 'kukkahattuvanhus' ei tiedä mitään keulimisesta. Tai jos ei elvistele, on automaattisesti sitä vastaan. Kuten sanottu, paljon melua tyhjästä.

    Lainaa kirjoitti
    Jostain syystä kun henkinen kehitys tai vaikkapa elämänkokemus tulee keskustelussa ilmi (yleensä sitä yritetään käyttää, kun oikeat argumentit loppuvat), alkaa minun kypsymättömässä päässäni soimaan, laulu ja soitinyhtye, Klamydian sanat "No onhan sulla ikää, mut et oo eläny päivääkään"
    No jaa, ihan miten vaan. Itse en ole kovin paljoa tässä ketjussa varsinaista keulimisasiaa tai sen yksityiskohdista keskustelua nähnyt. Itse aiheeseen liittyvät tekniset hienoudet voisivat kiinnostaa jopa suurempaa yleisöä, mutta tähän asti juttu on ollut sitä tavanomaista itteään.
    Äyh, itse olenkin aina inhonnut Klamydiaa...
    Ai on jossain nettifoorumin keulimislässytys jokin 'elämän' mitta vai? No elämänmuotoja on toki monenlaisia. Olen minäkin joskus "elämättömän" elämäni aikana ja normaaliliikenteessäkin keulinut, mutta en näe siinä mitään ihmeellistä, saati netissä elvistelyn aihetta.
    Mutta sepäs siitä. Juttu jatkunee vielä ainakin pari sivua joka tapauksessa.
  14. #104
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (mekanik @ Huhti. 25 2005,10:37) kirjoitti
    Vanhemmalle sukupolvelle ei olla esim. opetettu ennakoivaa ajoa.
    Että ei ole opetettu ... niin täysin puppua kuin vain olla voi ...
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  15. #105
    Ok, palataanpa aiheeseen. Monellako sormella käyttelette kytkintä, kun nappaatte hytin pystyyn, vai vedättekö raakasti pelkällä kaasulla/pumppauksella?
  16. #106
    Lainaa (b1200 @ Huhti. 25 2005,15:17) kirjoitti
    Osittain ohi aiheesta: Olen vain aina tyrmistynyt tämän foorumin ahdasmielisestä ilmapiiristä.. Noin b-foorumiin ja mp-foorumiin verraten täällä näkee paljon ahdasmielisempiä kirjoituksia liittyen moottoripyöräilyyn.. Ah niin kovin kypsät herrasmiehet kuittaavat keuliville pelleille aina, kun on mahdollista - vaikka vastaavaa "nälvimistä" homosohva -termin lisäksi ei muualta juurikaan löydy. Aikaisemmin taisi täälläkin olla liivimiehet sinkoineen niitä motoristien maineen pilaajia.. eikös juuri motoristien pitäisi ensimmäisenä ymmärtää, ettei se nyt ole kaikki ihan siinä, mitä keltainen lehdistö ja pahimmat esimerkit kertovat...
    Ohi aiheen. Ei täällä niin ahdasmielinen ilmapiiri oo. Tässä kuten muissakin vastaavan aihepiirin keskusteluissa vain tuppaa aina olemaan ne samat nickit "vääntämässä kättä" *Me vähemmän ahdasmieliset käkätellään täällä taustalla

    Ja takaisin aiheeseen
  17. #107
    Lainaa (gmarx @ Huhti. 25 2005,16:37) kirjoitti
    Ok, palataanpa aiheeseen. Monellako sormella käyttelette kytkintä, kun nappaatte hytin pystyyn, vai vedättekö raakasti pelkällä kaasulla/pumppauksella?
    Yhellä sormella nykyään kun kytkin on sen verran luistava, että se pitää päästää todella nopeesti, jotta tolla louskulla sais keulan pystyyn suht järkevästä nopeudesta... kahella pitäs taas harjotella, jotta sais noita coastereita alkaa yrittämään. Tai sit vaan vaihtaa sormien lukumäärää siinä välissä, mut se taas vaatii vähän aikaa ja keskittymistä.

    Tehokkaammalla mopolla kaks sormee on ihan hyvä ku ei tarvi repästä niin kovaa

    En oo vielä niin miehekkäällä pelillä päässy ajamaan, että kaasulla nostaminen ois ollu järkevää, siinä kun tuppaa nopeus nousemaan nopeesti niin kovaks ja sit pitää heti alkaa jarruttelee... helpompaa alotella vähä hiljasemmasta vauhdista ja nostaa kytkimellä heti niin ylös, ettei sitä vauhtia kerry paljoakaan lisää...

    Mun mielestä aihe ei tosin ollu keulimisen tekniikka vaan se miksi siitä ei saa keskustella. Mut mulle kelpaa tää aihe ihan loistavasti
  18. #108
    Autoihinkin pitäisi laittaa joku tunnistin että jos auto menee solmuun kun luistonesto on kytketty pois niin vakuutus ei korvaa. Hih. Viimekesänähän joltakin karkas 1000RR honda keulimisen jälkeisen tankslapperintakia, vaikka siinä on superälykäsohjausiskarikin, sois menevän jo takuun piikkiin, vai mitä?
    KTM 690SM
  19. #109
    Lainaa (MadMan @ Huhti. 25 2005,16:48) kirjoitti
    Lainaa (gmarx @ Huhti. 25 2005,16:37) kirjoitti
    Ok, palataanpa aiheeseen. Monellako sormella käyttelette kytkintä, kun nappaatte hytin pystyyn, vai vedättekö raakasti pelkällä kaasulla/pumppauksella? *
    Yhellä sormella nykyään kun kytkin on sen verran luistava, että se pitää päästää todella nopeesti, jotta tolla louskulla sais keulan pystyyn suht järkevästä nopeudesta... kahella pitäs taas harjotella, jotta sais noita coastereita alkaa yrittämään. Tai sit vaan vaihtaa sormien lukumäärää siinä välissä, mut se taas vaatii vähän aikaa ja keskittymistä.

    Tehokkaammalla mopolla kaks sormee on ihan hyvä ku ei tarvi repästä niin kovaa

    En oo vielä niin miehekkäällä pelillä päässy ajamaan, että kaasulla nostaminen ois ollu järkevää, siinä kun tuppaa nopeus nousemaan nopeesti niin kovaks ja sit pitää heti alkaa jarruttelee... helpompaa alotella vähä hiljasemmasta vauhdista ja nostaa kytkimellä heti niin ylös, ettei sitä vauhtia kerry paljoakaan lisää...

    Mun mielestä aihe ei tosin ollu keulimisen tekniikka vaan se miksi siitä ei saa keskustella. Mut mulle kelpaa tää aihe ihan loistavasti
    Nykyisin yleensä nostan kakkosella keskikierroksilla kytkintä räpsäyttämällä. Nousee helpoiten ja aika pienillä kierroksilla. En muista monellako sormella sen teen, tässä tapauksessa sillä ei ole väliä kun ei tarvitse stongasta kiskoa yhtään tai pumpata tms. Luultavasti kahta tai kolmea sormea käytän, ja pieni näpäytys riittää.

    Välillä sitten ihan vaan kaasua kääntämällä, ykkösellä nousee ihan milloin vaan ja about millä kierroksilla vaan, eikä tartte vetää läheskään pohjaan.

    Kakkosella rivakampi kaasunkääntö nostaa keulan suunnilleen alueella 70km/h-140km/h ilman kytkintäkin. Siitä voi sitten jatkaa kakkosen loppuun tai vaihtaa jopa kolmoselle, sillä jos vetää loppuun menee jo aika lujaa. Kakkosella menee n. 200km/h mittariin.

    Kakkosella on parempi keulia, ei ole niin "kiikkerä". Oikeestaan suurin homma siinä oli tottua siihen kulmaan, kun siihen on tottunu niin se on aika helppoa, kun voi about tasakaasulla ajella keula pystyssä.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  20. #110
    Lainaa (b1200 @ Huhti. 25 2005,12:24) kirjoitti
    Lainaa (tkay @ Huhti. 25 2005,11:54) kirjoitti
    Minun tietääksen kustomilla tarkoitetaan modifioitua moottoripyörää, ei pelkästään sohvia tai koptereita. Näin ollen väitän olevani kustomisti..

    Kaksi teesiä keulijalle:

    1. Kun keulit, keuli niin, että kukaan sivullinen ei ole näkemässä.

    2. Kun lippaat keuliessasi, älä marssi vakuutusyhtiöön, vaan maksa korjauskulut itse.

    Näitä teesejä noudattamalla saat puolestani keulia niin paljon, kuin haluat.
    1. Miksi ?

    2. Miksi otan sitten vapaaehtoisia vakuutuksia ?
    1. Siksi, että siten kukaan kukkahattutäti ja vanha uusiomotoristimoralisti ei pääse kitisemään.

    2. Sitä en tiedä. Vaikkapa kannatuksen vuoksi? Kun noudatat näitä teesejä, et ehkä tarvitsekaan kaskoa, tai ainakin se lippaaminen kirpaisee taloudellisesti enemmän, joka osaltaan opettaa keulimaan huolellisemmin..



  21. #111
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (b1200 @ Huhti. 25 2005,14:43) kirjoitti
    Eikö rata-ajosta ja pommituksesta ole hyötyä ajotaidon karttuessa?
    Mitä tarkoitetaan ajotaidon karttuessa-ilmaisulla?
    Mikä on ajotaitoa - yksi osa on tietenkin laitteiston hallinta, mutta
    se ei yksin riitä, kuten itsekin tiedätte. Toinen asia on liikenteen
    "hallinta". Taju siitä, että mitä ja missä voi temppuja tehdä, siten
    että ei aiheuta vaaraa tai pelkoa muissa tielläliikkujissa ts. että ymmärtää
    ettei temppuja tehdä julkisen liikenteen puolella. Tämä
    tarkoittaa pelisilmää, enkä usko lainkaan, että pelisilmästä tai
    ymmärryksestä olisi puutetta. "Taitava ehkä selviytyy tilanteesta,
    johon järkevä ei joudu." Liikennetilanteiden tulee olla mahdollisimman
    hyvin ennakoitavissa. Ennakoimattomasta tilanteesta on hyvä
    (mutta ikävä) esimerkki Sörnäisten rantatien onnettomuus, jossa
    pari autoilijaa kisasi ja taksi kääntyi vasemmalle suoraan eteen,
    kun ei mitenkään voinut tajuta kisailijoiden todellista nopeutta.

    Itsekin olen hölmöillyt ja tunaroin taatusti edelleen, mutta en
    toivottavasti ihan niin paljon aivan tarkoituksella ja tahallaan -
    enkä pidä itseäni erityisen taitavana kuskina muutenkaan.

    Keulinta tai bamberointi on mielestäni ihan OK, kunhan se
    tapahtuu jossain muualla kuin yleisillä paikoilla. Mielestäni olisi melko
    kohtuullista, että tuommoisia paikkoja järjestyisi. Laiteiston
    kunnollinen hallinta ei ole huono asia. Huonoa on se, kun sitä pitää
    harrastella siihen sopimattomissa paikoissa. Vakuutusasia on sitten
    toinen tähän liittyvä asia. Voin hyvin kuvitella, että bamberointi
    olisi vähintäänkin rata-ajoon rinnastettavissa olevaa puuhaa ja
    maksut ja/tai korvaukset sitä myöten. Mutta eihän se sinänsä
    haittaisi, koska vahinkojahan tapahtuu äärimmäisen harvoin - vai
    miten noita perusteluja äsken olin lukevinani.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  22. #112
    Lainaa (MadMan @ Huhti. 25 2005,16:48) kirjoitti
    Lainaa (gmarx @ Huhti. 25 2005,16:37) kirjoitti
    Ok, palataanpa aiheeseen. Monellako sormella käyttelette kytkintä, kun nappaatte hytin pystyyn, vai vedättekö raakasti pelkällä kaasulla/pumppauksella? *
    Yhellä sormella nykyään kun kytkin on sen verran luistava, että se pitää päästää todella nopeesti, jotta tolla louskulla sais keulan pystyyn suht järkevästä nopeudesta... kahella pitäs taas harjotella, jotta sais noita coastereita alkaa yrittämään. Tai sit vaan vaihtaa sormien lukumäärää siinä välissä, mut se taas vaatii vähän aikaa ja keskittymistä.

    Tehokkaammalla mopolla kaks sormee on ihan hyvä ku ei tarvi repästä niin kovaa

    En oo vielä niin miehekkäällä pelillä päässy ajamaan, että kaasulla nostaminen ois ollu järkevää, siinä kun tuppaa nopeus nousemaan nopeesti niin kovaks ja sit pitää heti alkaa jarruttelee... helpompaa alotella vähä hiljasemmasta vauhdista ja nostaa kytkimellä heti niin ylös, ettei sitä vauhtia kerry paljoakaan lisää...

    Mun mielestä aihe ei tosin ollu keulimisen tekniikka vaan se miksi siitä ei saa keskustella. Mut mulle kelpaa tää aihe ihan loistavasti
    Jos on vaijerikytkin niin kokeile easy-clutchia elikkäs kytkimenkeventäjää. Mä laitoin semmosen ihan testimielessä mun 636:een ja hyvin pelittää.
    Helpottuu ne coasteritkin kun voit käyttää kytkintä yhdellä sormella! *Oma coasteri enkka muuten viimekesältä 160 metriä ja tänä kesänä pitää päästä pidemmälle!
  23. #113
    Lainaa (bubblefaerie @ Huhti. 25 2005,14:48) kirjoitti
    Lainaa (Cubix @ Huhti. 25 2005,14:23) kirjoitti
    Mikään ei varmaan nosta vakuutus maksuja kun ylenpalttinen korvausten hakeminen * Elikkäs vakuutus yhtiöiden pitäisi lopettaa korvaaminen:
    a) Rata-ajossa sattuneissa vahingoissa (sinne pitäs mennä omalla vastuulla

    B) keulimis ja stoppien pieleen menosta (v*ttuako leikit)
    Tai sitten tehtäis silleen, että vakuutusyhtiöt kehittäis jonkinlaisen lisävakutuksen "leikkimiskaskon", jonka hintataso vastaisi näistä aiheutuneita kuluja. Muille vakuutusmaksut sitten luonnollisesti pienenisi! *
    Just joo! Ihanan kiva mielikuvitus maailma sulla. Vaikka yhtään kuolemantapausta tai kaatoa ei tänä suvena tulisi, voisin lyödä vetoa vakuutusmaksujen noususta ensi kaudella noin 5-10%.

    Ei ne keulimiset vakuutusmaksuja nosta - Ihan ne yhtiöt niitä hintoja nostelee..

    Tää keskustelu on yhtä järkevää kuin keskustella siitä mikä on nopein väri
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  24. #114
    Lainaa (MadMan @ Huhti. 25 2005,16:48) kirjoitti
    Lainaa (gmarx @ Huhti. 25 2005,16:37) kirjoitti
    Ok, palataanpa aiheeseen. Monellako sormella käyttelette kytkintä, kun nappaatte hytin pystyyn, vai vedättekö raakasti pelkällä kaasulla/pumppauksella?
    Yhellä sormella nykyään kun kytkin on sen verran luistava, että se pitää päästää todella nopeesti, jotta tolla louskulla sais keulan pystyyn suht järkevästä nopeudesta... kahella pitäs taas harjotella, jotta sais noita coastereita alkaa yrittämään. Tai sit vaan vaihtaa sormien lukumäärää siinä välissä, mut se taas vaatii vähän aikaa ja keskittymistä.

    Tehokkaammalla mopolla kaks sormee on ihan hyvä ku ei tarvi repästä niin kovaa

    En oo vielä niin miehekkäällä pelillä päässy ajamaan, että kaasulla nostaminen ois ollu järkevää, siinä kun tuppaa nopeus nousemaan nopeesti niin kovaks ja sit pitää heti alkaa jarruttelee... helpompaa alotella vähä hiljasemmasta vauhdista ja nostaa kytkimellä heti niin ylös, ettei sitä vauhtia kerry paljoakaan lisää...

    Mun mielestä aihe ei tosin ollu keulimisen tekniikka vaan se miksi siitä ei saa keskustella. Mut mulle kelpaa tää aihe ihan loistavasti
    Kottarainen nousee näpsäkästi kakkosella kaasulla ja kytkimellä, persettä vähän taake ja nopea vilautus kaasukahvaan ja pitkän siivun kulma on heti hallussa, vauhtia tuossa on jotain 30-40kmh.

    Jos 60 jälkeen haluaa nostaa niin sitten pitää livauttaa vähä kytkintä ja iskeä isompaa tupaan jos isompaa haluaa pikkunätin sijaan.

    Kuhan sais tehtyy nailonit niin vois kokeilla ykköselläkin, on nääs niin kammolyhyt ryömintä vaihde tuossa että meno alkaa olla perkeleen epävakaata siinä 20-30kmh vauhdissa kun kärsä sojottaa ylös, paineita pitäis laskee roimasti että pysyis ees jotenki lapasessa..

    Miksi jengi skimbaa, lumilautailee tekee temppuja jne, siksi kun se on kivaa.

    Miksi jengi hyppää benji hppyjä ja hyppää ulos täysin toimivasta lentokoneesta laskuvarjon kanssa, siksi kun se on kivaa.

    Miksi joku ajaa jeesuspitkää touring ajoa sormet jännetuppitulehduksen raiskaamana ja jalat tunnottomana, siksi kun se on niiden mielestä kivaa.

    Miksi jotkut ajavat johinkin vitun kokkareihin vetämään järjettömät lärvit ja huudattamaan prätkää punarajalla ammuyöhön asti ja örveltämään... kun se on kivaa.

    Miksi joku ajaa radalla moottoriprällä lujaa ja riskeeraa kaatumista ja kalustotappioita.. siksi kun se on kivaa.

    Miksi jotkut hytittelevät jossain takasurkeen teollisuusalueella... ehkäpä siksi kun se on kivaa.

    Nykyään eletään aika hedonistisessa maailmassa, henkilön elämänlaatu ja huvin saaminen on aika korkea prioriteetti elämässä... toisin kuin joskus keski-ajalla jolloin tärkein asia mitä sai miettiä että meneekö henki kun halla vei vilja ja perunsadon ja lehmätkin kuoli.

    Oliko muuta?
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  25. #115
    keulintaa ei saa lopetettua mitenkään! lähes aina on keulittu, ja tästä eteenpäin tullaan keulimaan! toisinaan harjottelen itse polkupyörällä keulimista (pikkupojasta saakka vanha asennevamma), ja senkin suoritan paikoissa missä voi olla muitakin ihmisiä! nykyinen prätkäni vaatii kolmen tonnin tunkin alleen että keula nousee, mut tolla menetelmällä saa "muita vaarantamatta" keulia lukkojen takana ihan rauhassa!

    ei ristus ja hyvää päivää, tää keskustelu on parasta turhaa paskanjauhantaa mitä mä oon hetkeen lukenu! mut pitääkö tästä aiheesta vääntää rautalankaa joka helvetin kevät? Pitää!! lisään siis omat jauhettuni sekahan! parhaat naurut pitkään aikaan, jatkakaa!

    aiheeseen, saa keskustella! keulia voi missä vaan, se on omasta päästään kiinni missä kukakin sitä harjottaa! idiootit on oma juttunsa, ja he kärsivät tekosistaan mikäli jäävät itse henkiin!

    pois aiheesta ja ps. tänäänki meni ruuvarin kärki käden sisään, vaikka oon ruuvannu jo mopoikää nuoremmasta saakka!
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  26. #116
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (sakuc @ Huhti. 25 2005,23:32) kirjoitti
    Miksi jengi skimbaa, lumilautailee tekee temppuja jne, siksi kun se on kivaa.
    Mutta eivät kumminkaan ns. "Aleksanterinkadulla". Siinä ero.

    Lainaa (sakuc @ Huhti. 25 2005,23:32) kirjoitti
    Miksi hyppää ulos täysin toimivasta lentokoneesta laskuvarjon kanssa,...
    Hyvä kun otit esille .. sillä tätä minäkin olen ihmetellyt .. todella outoa ..
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  27. #117
    Nyt selvisi, en osaa keulia.

    Tämä valaistus tapahtui kun ystävällisesti alkoi tulla noita nopeuksia näkyviin.

    Kytkimellä en uskalla nostaa, koska pelkään että karkaa pyörä puuhun, tai ehkä jopa kuuhun. Ja kuski asvalttiin.

    Olen tähän asti nostanut kaasulla ja se tuntuu ainakin minulla vaativan hiukan kierroksia onnistuakseen. Se taas tarkoittaa että nopeutta on 70-80 km/h kun alan nostaa ja koska en uskalla keulia kunnolla. Vaan teen vaan sellaisia pikkunostoja niin nopeus alkaa olla >100 km/h suorituksen aikana.



    No tähän on kai tyytyminen, sillä sen verran paljon pelkään/kunnioitan pyöräni tehoja, että en ollenkaan usko hallitsevani niitä.

    Ja vieläkun oppisi kirjoittamaan ei tarttis editoida.

    Ja kyllä se nopein väri on punainen



  28. #118
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Lainaa (anttari @ Huhti. 25 2005,20:59) kirjoitti
    Lainaa (sami71 @ Huhti. 24 2005,23:16) kirjoitti
    Itsekkin keulisin, jos osaisin Opetteleen en ala, koska se on nurin kuitenkin...
    Samma här
    No ei kun harjoittelemaan. http://www.teamx-treem.net/wheelie.htm

    Itse keulin yleensä niin, että kakkosella kierrokset jossain 4-5000, sitten kykää pohjaan ja niin että kiekat nousee johonkin 7-8000, nopeasti siis. Näin siis kuussatkulla Fazerilla, pyörä joka todellakaan ei keuli kaasusta edes ykkösellä. Ainakaan vakiovälityksillä.

    Väreistä punaisen on pakko olla hitain koska jarruvalo on punainen.



  29. #119
    Lainaa (Marsu @ Huhti. 26 2005,06:41) kirjoitti
    Nyt selvisi, en osaa keulia.

    Tämä valaistus tapahtui kun ystävällisesti alkoi tulla noita nopeuksia näkyviin.

    Kytkimellä en uskalla nostaa, koska pelkään että karkaa pyörä puuhun, tai ehkä jopa kuuhun. Ja kuski asvalttiin.

    Olen tähän asti nostanut kaasulla ja se tuntuu ainakin minulla vaativan hiukan kierroksia onnistuakseen. Se taas tarkoittaa että nopeutta on 70-80 km/h kun alan nostaa ja koska en uskalla keulia kunnolla. Vaan teen vaan sellaisia pikkunostoja niin nopeus alkaa olla >100 km/h suorituksen aikana.
    Joo, nimenomaan se 'pitää' nostaa kytkimellä ylös jos haluaa nopeasti oikean kulman ja pitää vauhdin alhaalla, yksinkertaistahan se on. Jos et saa kulmaa heti oikeaksi niin sun pitää kokoajan kompensoida antamalla lisää syöttöä -> Kova vauhti.

    Välitysten lyhentäminen auttaa myös huomattavasti, noissa litrakyykyissä kun tuppaa olemaan noi 2 ekaa vaihdetta niin pitkiä että suomessa molemmilla vaihteilla saa motarillakin kortin kuivumaan.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  30.  
  31. #120
    Lainaa (Hermanni Hiiri @ Huhti. 25 2005,22:24) kirjoitti
    Lainaa (MadMan @ Huhti. 25 2005,16:48) kirjoitti
    Lainaa (gmarx @ Huhti. 25 2005,16:37) kirjoitti
    Ok, palataanpa aiheeseen. Monellako sormella käyttelette kytkintä, kun nappaatte hytin pystyyn, vai vedättekö raakasti pelkällä kaasulla/pumppauksella?
    Yhellä sormella nykyään kun kytkin on sen verran luistava, että se pitää päästää todella nopeesti, jotta tolla louskulla sais keulan pystyyn suht järkevästä nopeudesta... kahella pitäs taas harjotella, jotta sais noita coastereita alkaa yrittämään. Tai sit vaan vaihtaa sormien lukumäärää siinä välissä, mut se taas vaatii vähän aikaa ja keskittymistä.
    Jos on vaijerikytkin niin kokeile easy-clutchia elikkäs kytkimenkeventäjää. Mä laitoin semmosen ihan testimielessä mun 636:een ja hyvin pelittää.
    Helpottuu ne coasteritkin kun voit käyttää kytkintä yhdellä sormella! Oma coasteri enkka muuten viimekesältä 160 metriä ja tänä kesänä pitää päästä pidemmälle!
    Aika miehekäs matka on kyllä toi 160 metriä Ite en tota osaa vielä ollenkaan. Kilpi menee maahan kyllä, mut jarrua on sen verran reilusti, et jos kytkimen painaa pohjaan, niin keula tupsahtaa alas aika vauhdilla... ja sit ku se kytkin on niin raskas Tollanen kytkimen keventäjä ois hyvä kokeilla, mut voisin epäillä, että mun pyörä vaatii niin ison liikkeen toimiakseen kunnolla, ettei pelitä hyvin sit normaaliajossa tollanen...

    Lainaa (Tylyttäjä @ tuolla edellisellä sivulla jossain) kirjoitti
    Kakkosella on parempi keulia, ei ole niin "kiikkerä". Oikeestaan suurin homma siinä oli tottua siihen kulmaan, kun siihen on tottunu niin se on aika helppoa, kun voi about tasakaasulla ajella keula pystyssä.
    Aika jännä, että kolmosella on kiikkerämpi. Mun mielestä hankalinta on pitää noissa tehokkaissa vehkeissä kaasun määrä sopivana pienillä vaihteilla, jolloin meno tasottuu isommalla vaihteella huomattavasti. Tossa tosin on kakkonen jo niin pitkä... Enkä mä oo kokeillu noita tonnisia ku kuussatkuja vaan

    Lainaa (sakuc @ melkein heti Tylyttäjän jälkeen) kirjoitti
    Kottarainen nousee näpsäkästi kakkosella kaasulla ja kytkimellä, persettä vähän taake ja nopea vilautus kaasukahvaan ja pitkän siivun kulma on heti hallussa, vauhtia tuossa on jotain 30-40kmh.
    Sama vika, kakkosella 30-40km/h on yleisin vauhti mistä nostan. Siitä nousee tohtorillakin vielä "helposti".

    Lainaa kirjoitti
    Jos 60 jälkeen haluaa nostaa niin sitten pitää livauttaa vähä kytkintä ja iskeä isompaa tupaan jos isompaa haluaa pikkunätin sijaan.
    Niin. Kadehdin. Mun mopolla jos meinaa kuudenkympin jälkeen nostaa, pitää olla kolmonen pykälässä ja seistä takatapeilla ja silti on vähä hakusessa. Enkä oo uskaltanu jalkaa siirrellä sit vaihdepolkimelle hytti pystyssä, niin kone huutaa ikävästi jo siinä 80 vauhissa, mitä pitää ajaa jos meinais oikeen pitkän siivun vetästä. Toinen vaihtoehto on sit seistä penkin päällä, jolloin keula nousee kolmosella vielä helposti, mut siitä ei ainakaan uskalla enää neloselle vaihtamista yrittää... ja istualtaan keuliessa väsyy kädet parin kilsan jälkeen *lievää leveilyä*

    Välillä tekee mieli tehokkaampaa mopoa ihan vaan sen takia, ettei tarvis aina hidastaa tohon neljäänkymppiin ku alkaa keulimaan...

    Lainaa kirjoitti
    Kuhan sais tehtyy nailonit niin vois kokeilla ykköselläkin, on nääs niin kammolyhyt ryömintä vaihde tuossa että meno alkaa olla perkeleen epävakaata siinä 20-30kmh vauhdissa kun kärsä sojottaa ylös, paineita pitäis laskee roimasti että pysyis ees jotenki lapasessa..
    Tätä oon iteki nyt vähä alkanu harjottelee... tollasta neljääkymppiä pystyy ajelee kyllä kakkosella, mut vähä alkaa huojumaan... rengaspaineen laskua en oo viitiny ees kokeilla ku on noita siirtymiä kuitenkin suuri osa matkasta.

    Ja toi sun "se on kivaa" -juttu oli just totta. Näin se on, se on vaan kivaa
Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen