zrx viä sisäänajossa mutta hyvin alkaa nostaa jo 3000 kierrokselta kun vähän jo avasin..
kawassani ei oo muuten kaskoa..
arvoisa raati - saanko keulia?
nimim
epätietoinen
En tajua mitä yrität sanoa perseilläsi. En muista viime kesältä yhtään kuolemantapausta joka olisi johtunut tarkoituksellisesta keulimisesta tai muusta stunttityyppisestä ajosta. Hallitsematon kaahaaminen taajamassa on typerää ja tuomittavaa, mutta sitä tekevätkin toiset sekopäät kuin ne jotka oikeasti osaavat keulia.(Cubix @ Huhti. 25 2005,14:05) kirjoitti
Mutta pistä nyt vaikka lista kun kerran näkyy tietoa olevan.
Luuletko tosiaan että kaikki tulee lehtiin(b1200 @ Huhti. 25 2005,14:21) kirjoitti
kyllä niitä on viisi ainaskin
1. heinolassa keuli suoraan auton nokkapellille ja siitä kuski lensi takana tulevan auton alle
2. Jo lehdissäkin ollut ja kyllä siitä keskusteluakin käytiin foorumilla. keuli sillan pilariin
3. sodankylässä keuli auton ohi, lähti hanskasta ja ojaan lopputulos on selvä
.
.
.
.
.
Ja se siitä en jaksa noita muistella ite enään menneet on menneitä ja tuleva kesä toivottavasti ei ole yhtä synkkä
Juupajuu jarru on vaudin surmahttp://jariklemetti.tarinoi.fi/
Hmm, minulla ei muuten ole mennyt kertaakaan yksikään ajoneuvo lunastukseen - eikä yhdeltäkään tuntemaltani aktiiviselta pommittajalta, ainakaan niin että olisin siitä kuullut. Kaatoja näen "parhaimmillaan" lukuisia vuoden aikana. Kukaan ei ole koskaan loukkaantunut pahasti. Rata-ajossa on yksi kaveri muistaakseni kaatanut pyöränsä kerran. En tuntisi huonoa omaa tuntoa vaikka vakuutusyhtiö joskus joutuisi minulle jotain korvaamaan...(Cubix @ Huhti. 25 2005,14:23) kirjoitti
Eikö rata-ajosta ja pommituksesta ole hyötyä ajotaidon karttuessa ? Vaikka juuri väitit, että 20% (?!?) kuolemaan johtaneista moottoripyöräonnettomuuksista on tapahtunut keulimalla / leikkimällä. On suuri osa moottoripyöräonnettomuuksista silti suistumisia ja kohtaamisonnettomuuksia (vai sisältyykö keulimisturmat nimenomaan noihin - en tiedä?)
Mihin perustuu väitteesi "suurin osa korvauksista on leikkimisen vikaa" ? Tähän pitäisi jo liittää tilastotietoa... Muuten kuulostaa aikas uskomattomalta.
Eikö radalla, muuten "leikkien" opi taitoja, joista voi olla hyötyä ? Eikö ajoharjoittelun tuoma kokemus ja taito hallita pyörää myös poikkeavissa/ääriolosuhteissa mahdollista sen, että vältytään kalliiden henkilövahinkojen loukkaantumisten hoidosta...
Ymmärsinkö, että minun täytyy maksaa endurokuljettajan onnettomuus metsätiellä, matkamotoristin nukahtaminen wingin sarviin, custom-miehen singon lipsahdettua pinnojen väliin - mutta radalla harjoittelevaa tai parkkipaikalla keulivaa ei muut motoristit pidä "lajitoverina".
Eikö ole parempi kolhia suljetulla alueella, kuin yleisessä liikenteessä (kuten sinä) ?
Ei kai ennakoivan ajon koulutuksessa kaadettujakaan sitten pidä korvata ?
*** Poliisi on parasta huumetta! ***
[url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
[url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
Tai sitten tehtäis silleen, että vakuutusyhtiöt kehittäis jonkinlaisen lisävakutuksen "leikkimiskaskon", jonka hintataso vastaisi näistä aiheutuneita kuluja. Muille vakuutusmaksut sitten luonnollisesti pienenisi!(Cubix @ Huhti. 25 2005,14:23) kirjoitti
![]()
ehkä ilmaisin itseni väärin pahoittelen ja korjaan asian *(b1200 @ Huhti. 25 2005,14:43) kirjoitti
En tarkoittanut että mittään rata ajoa ei pitäisi korvata. Radaksihan luokitellaan myös keilojen pujottelu. Tarkoitin lähinnä Jännityksen hakemista ja rajojen´rikkomista moottori radoilla (osa hakee kuten sinä? ajo taitoja radalla? eli ei ylitä omia rajojaan vaan ajaa taitojen mukaan ja nostaa nopeutta sen mukaan
Ja toi parkkipaikalla keuliminen on ok. Mutta tiedän lukemattomat tapaukset (tosin kevari poikia) mitkä on mennyt hakemaan korvauksia hajonneisiin NSR:rän katteisiin kun on leikkimällä hajottanut ne *
Ehkä en osaa kertoa kantaani kirjoittamalla mutta esim Rata-ajo käsitekkin on niin laaja *
Ja kuten sanoin ovat omat vahingot käyneet päivittäisessä liikenteessä ja niitä sattuu kaikille
En luule. Asiallista tietoa on vain vaikea saada käsiinsä. Yleensä tietoja julkaiseva media tai tutkija vetää omia johtopäätöksiään ja jättää numerotiedon arvailujen varaan.(Cubix @ Huhti. 25 2005,14:35) kirjoitti
Onko sinusta nämä muut onnettomuustyypit, esim suistuminen jotenkin hyväksyttävämpiä ?
Ja keulimis-onnettomuuksista puhuttaessa voitaisiin taas tarkentaa, moniko noista tapauksista ovat olleet aktiivisten pommittajien ja kuinka moni mopoa lainanneiden/rattijuoppojen/varkaiden tms. aikaansaannoksia.
Lopuksi vielä: toivon todellakin, että motoristeja ei kuolisi enää yhtään. Viimeksi tänäänkin sai yhdestä valitettavasta tapauksesta lukea..
...Realistina kuitenkin tiedän, että kun ajetaan moottoripyörällä, ollaan aina suuremmassa riskissä loukkaantua, kuin sohvalla maaten. Ajetaanko sitten takarenkaalla, ironbuttia väsyneenä tai muuta extremeä tehden lisää riskiä varmasti aina. Ymmärrän kuitenkin moottoripyöräilyä kaikessa kirjavuudessaan - jopa siihen liittyvää riskinottoa.
[url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
Tai erikoistuneita vakuutusyhtiötä / vakuutuksia:(bubblefaerie @ Huhti. 25 2005,14:48) kirjoitti
Meiltä nyt hirvi-palo-varkaus-pompsahdus-ja-sladitteluvakuutus - korvaa kaiken paitsi sivulaukut ja ape-hanger-stongat. Ei kawasakeille, eikä kaksisylinterisille alle tuhatkuutioisille . Ei vasenkätisille Rukan goreissa ajaville. Ei korvata keilojen pujottelua, ellei sitä tehdä jalkakäytävällä.
.. oikeastaan nuo säännöthän selvyydessään alkavat muistuttamaan oikeita vakuutusehtoja.![]()
Tuokin on totta Ja vahinkoja sattuu kaikille Ikävä kyllä *(b1200 @ Huhti. 25 2005,14:56) kirjoitti
En puhunut aktiivisita (Mites sen sanoisi) Keulijoista\leikkijöistä, olen nähnyt taitaviakin tyyppejä mitkä sen hommansa todella hallitsee *Mutta sitä en tiedä että onkos noi kuoleman tapaukset aktiivi harrastelijoita vai sunnuntai keulijoita *
Ja mikään onnettomuus\tapahtuma ei ole hyväksyttävä, mutta rajahan kulkee jossain ja se on jokaisen omasta mielestä kiinni. Minun rajani kulkee kun nostetaan keulaa\leikitään ja se tehdään tietoisesti niin sitä ei pitäisi korvata *Mutta nykyajan mopottimet ovat niin tehokkaita ja vahinkoja sattuu ja se on ikävää *
nyt meni överiks kun möhlin *
Pienten tarkennusten jälkeen huomaan, ettei ajatusmaailmamme olekaan _niin_ kaukana(Cubix @ Huhti. 25 2005,15:04) kirjoitti
Osittain ohi aiheesta: Olen vain aina tyrmistynyt tämän foorumin ahdasmielisestä ilmapiiristä.. Noin b-foorumiin ja mp-foorumiin verraten täällä näkee paljon ahdasmielisempiä kirjoituksia liittyen moottoripyöräilyyn.. Ah niin kovin kypsät herrasmiehet kuittaavat keuliville pelleille aina, kun on mahdollista - vaikka vastaavaa "nälvimistä" homosohva -termin lisäksi ei muualta juurikaan löydy. Aikaisemmin taisi täälläkin olla liivimiehet sinkoineen niitä motoristien maineen pilaajia.. eikös juuri motoristien pitäisi ensimmäisenä ymmärtää, ettei se nyt ole kaikki ihan siinä, mitä keltainen lehdistö ja pahimmat esimerkit kertovat...
http://www.motosurvival.com/Onnettom...oonta2004.html
FYI: Tuossa vähän tilastoa alkuun. Ainakin kahteen noista liittyi keuliminen.
Aika huono provo, ja asian (ilmeisesti) tahallaan väärinymmärrys.(Tylyttäjä @ Huhti. 25 2005,12:48) kirjoitti
Edelleenkään kyse ei ollut itse keulimisesta vaan siitä aiheeseen liittyvästä lässytyksestä, jota sinäkin olet ahkerasti harrastanut, ja tuon kommentin (kokonaisuudessaan) melko oikeaan osuneeksi todistanut.
Näyttää siltä että moni täälläkin saa kiksit siitä kun saa orgissa aikaan ziisusteluvyöryn, jonka sekaan voi sitten viisastella.
Hohhoijaa. Louskutusta kyllä piisaa, mutta missä on se keskustelu itse aiheesta, eli siitä keulimiseen liittyvistä hienouksista yms? Vai onko se ziisustelun aikaansaaminen koko juttu? Jos (keulimis)aiheesta ei netissä keskustele tai ikää on jo 30+, ei automaattisesti tarkoita sitä että tuo 'kukkahattuvanhus' ei tiedä mitään keulimisesta. Tai jos ei elvistele, on automaattisesti sitä vastaan. Kuten sanottu, paljon melua tyhjästä.
No jaa, ihan miten vaan. Itse en ole kovin paljoa tässä ketjussa varsinaista keulimisasiaa tai sen yksityiskohdista keskustelua nähnyt. Itse aiheeseen liittyvät tekniset hienoudet voisivat kiinnostaa jopa suurempaa yleisöä, mutta tähän asti juttu on ollut sitä tavanomaista itteään.kirjoitti
Äyh, itse olenkin aina inhonnut Klamydiaa...
Ai on jossain nettifoorumin keulimislässytys jokin 'elämän' mitta vai? No elämänmuotoja on toki monenlaisia. Olen minäkin joskus "elämättömän" elämäni aikana ja normaaliliikenteessäkin keulinut, mutta en näe siinä mitään ihmeellistä, saati netissä elvistelyn aihetta.
Mutta sepäs siitä. Juttu jatkunee vielä ainakin pari sivua joka tapauksessa.![]()
Että ei ole opetettu ... niin täysin puppua kuin vain olla voi ...(mekanik @ Huhti. 25 2005,10:37) kirjoitti
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Ok, palataanpa aiheeseen. Monellako sormella käyttelette kytkintä, kun nappaatte hytin pystyyn, vai vedättekö raakasti pelkällä kaasulla/pumppauksella?![]()
Ohi aiheen. Ei täällä niin ahdasmielinen ilmapiiri oo. Tässä kuten muissakin vastaavan aihepiirin keskusteluissa vain tuppaa aina olemaan ne samat nickit "vääntämässä kättä"(b1200 @ Huhti. 25 2005,15:17) kirjoitti
*Me vähemmän ahdasmieliset käkätellään täällä taustalla
Ja takaisin aiheeseen
Yhellä sormella nykyään kun kytkin on sen verran luistava, että se pitää päästää todella nopeesti, jotta tolla louskulla sais keulan pystyyn suht järkevästä nopeudesta... kahella pitäs taas harjotella, jotta sais noita coastereita alkaa yrittämään. Tai sit vaan vaihtaa sormien lukumäärää siinä välissä, mut se taas vaatii vähän aikaa ja keskittymistä.(gmarx @ Huhti. 25 2005,16:37) kirjoitti
Tehokkaammalla mopolla kaks sormee on ihan hyvä ku ei tarvi repästä niin kovaa
En oo vielä niin miehekkäällä pelillä päässy ajamaan, että kaasulla nostaminen ois ollu järkevää, siinä kun tuppaa nopeus nousemaan nopeesti niin kovaks ja sit pitää heti alkaa jarruttelee... helpompaa alotella vähä hiljasemmasta vauhdista ja nostaa kytkimellä heti niin ylös, ettei sitä vauhtia kerry paljoakaan lisää...
Mun mielestä aihe ei tosin ollu keulimisen tekniikka vaan se miksi siitä ei saa keskustella. Mut mulle kelpaa tää aihe ihan loistavasti![]()
Autoihinkin pitäisi laittaa joku tunnistin että jos auto menee solmuun kun luistonesto on kytketty pois niin vakuutus ei korvaa. Hih. Viimekesänähän joltakin karkas 1000RR honda keulimisen jälkeisen tankslapperintakia, vaikka siinä on superälykäsohjausiskarikin, sois menevän jo takuun piikkiin, vai mitä?
KTM 690SM
Nykyisin yleensä nostan kakkosella keskikierroksilla kytkintä räpsäyttämällä. Nousee helpoiten ja aika pienillä kierroksilla. En muista monellako sormella sen teen, tässä tapauksessa sillä ei ole väliä kun ei tarvitse stongasta kiskoa yhtään tai pumpata tms. Luultavasti kahta tai kolmea sormea käytän, ja pieni näpäytys riittää.(MadMan @ Huhti. 25 2005,16:48) kirjoitti
Välillä sitten ihan vaan kaasua kääntämällä, ykkösellä nousee ihan milloin vaan ja about millä kierroksilla vaan, eikä tartte vetää läheskään pohjaan.
Kakkosella rivakampi kaasunkääntö nostaa keulan suunnilleen alueella 70km/h-140km/h ilman kytkintäkin. Siitä voi sitten jatkaa kakkosen loppuun tai vaihtaa jopa kolmoselle, sillä jos vetää loppuun menee jo aika lujaa. Kakkosella menee n. 200km/h mittariin.
Kakkosella on parempi keulia, ei ole niin "kiikkerä". Oikeestaan suurin homma siinä oli tottua siihen kulmaan, kun siihen on tottunu niin se on aika helppoa, kun voi about tasakaasulla ajella keula pystyssä.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
1. Siksi, että siten kukaan kukkahattutäti ja vanha uusiomotoristimoralisti ei pääse kitisemään.(b1200 @ Huhti. 25 2005,12:24) kirjoitti
2. Sitä en tiedä. Vaikkapa kannatuksen vuoksi? Kun noudatat näitä teesejä, et ehkä tarvitsekaan kaskoa, tai ainakin se lippaaminen kirpaisee taloudellisesti enemmän, joka osaltaan opettaa keulimaan huolellisemmin..
Mitä tarkoitetaan ajotaidon karttuessa-ilmaisulla?(b1200 @ Huhti. 25 2005,14:43) kirjoitti
Mikä on ajotaitoa - yksi osa on tietenkin laitteiston hallinta, mutta
se ei yksin riitä, kuten itsekin tiedätte. Toinen asia on liikenteen
"hallinta". Taju siitä, että mitä ja missä voi temppuja tehdä, siten
että ei aiheuta vaaraa tai pelkoa muissa tielläliikkujissa ts. että ymmärtää
ettei temppuja tehdä julkisen liikenteen puolella. Tämä
tarkoittaa pelisilmää, enkä usko lainkaan, että pelisilmästä tai
ymmärryksestä olisi puutetta. "Taitava ehkä selviytyy tilanteesta,
johon järkevä ei joudu." Liikennetilanteiden tulee olla mahdollisimman
hyvin ennakoitavissa. Ennakoimattomasta tilanteesta on hyvä
(mutta ikävä) esimerkki Sörnäisten rantatien onnettomuus, jossa
pari autoilijaa kisasi ja taksi kääntyi vasemmalle suoraan eteen,
kun ei mitenkään voinut tajuta kisailijoiden todellista nopeutta.
Itsekin olen hölmöillyt ja tunaroin taatusti edelleen, mutta en
toivottavasti ihan niin paljon aivan tarkoituksella ja tahallaan -
enkä pidä itseäni erityisen taitavana kuskina muutenkaan.
Keulinta tai bamberointi on mielestäni ihan OK, kunhan se
tapahtuu jossain muualla kuin yleisillä paikoilla. Mielestäni olisi melko
kohtuullista, että tuommoisia paikkoja järjestyisi. Laiteiston
kunnollinen hallinta ei ole huono asia. Huonoa on se, kun sitä pitää
harrastella siihen sopimattomissa paikoissa. Vakuutusasia on sitten
toinen tähän liittyvä asia. Voin hyvin kuvitella, että bamberointi
olisi vähintäänkin rata-ajoon rinnastettavissa olevaa puuhaa ja
maksut ja/tai korvaukset sitä myöten. Mutta eihän se sinänsä
haittaisi, koska vahinkojahan tapahtuu äärimmäisen harvoin - vai
miten noita perusteluja äsken olin lukevinani.
Jos on vaijerikytkin niin kokeile easy-clutchia elikkäs kytkimenkeventäjää. Mä laitoin semmosen ihan testimielessä mun 636:een ja hyvin pelittää.(MadMan @ Huhti. 25 2005,16:48) kirjoitti
Helpottuu ne coasteritkin kun voit käyttää kytkintä yhdellä sormella!*Oma coasteri enkka muuten viimekesältä 160 metriä ja tänä kesänä pitää päästä pidemmälle!
![]()
Just joo! Ihanan kiva mielikuvitus maailma sulla. Vaikka yhtään kuolemantapausta tai kaatoa ei tänä suvena tulisi, voisin lyödä vetoa vakuutusmaksujen noususta ensi kaudella noin 5-10%.(bubblefaerie @ Huhti. 25 2005,14:48) kirjoitti
Ei ne keulimiset vakuutusmaksuja nosta - Ihan ne yhtiöt niitä hintoja nostelee..
Tää keskustelu on yhtä järkevää kuin keskustella siitä mikä on nopein väri
Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!
Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
Kottarainen nousee näpsäkästi kakkosella kaasulla ja kytkimellä, persettä vähän taake ja nopea vilautus kaasukahvaan ja pitkän siivun kulma on heti hallussa, vauhtia tuossa on jotain 30-40kmh.(MadMan @ Huhti. 25 2005,16:48) kirjoitti
Jos 60 jälkeen haluaa nostaa niin sitten pitää livauttaa vähä kytkintä ja iskeä isompaa tupaan jos isompaa haluaa pikkunätin sijaan.
Kuhan sais tehtyy nailonit niin vois kokeilla ykköselläkin, on nääs niin kammolyhyt ryömintä vaihde tuossa että meno alkaa olla perkeleen epävakaata siinä 20-30kmh vauhdissa kun kärsä sojottaa ylös, paineita pitäis laskee roimasti että pysyis ees jotenki lapasessa..
Miksi jengi skimbaa, lumilautailee tekee temppuja jne, siksi kun se on kivaa.
Miksi jengi hyppää benji hppyjä ja hyppää ulos täysin toimivasta lentokoneesta laskuvarjon kanssa, siksi kun se on kivaa.
Miksi joku ajaa jeesuspitkää touring ajoa sormet jännetuppitulehduksen raiskaamana ja jalat tunnottomana, siksi kun se on niiden mielestä kivaa.
Miksi jotkut ajavat johinkin vitun kokkareihin vetämään järjettömät lärvit ja huudattamaan prätkää punarajalla ammuyöhön asti ja örveltämään... kun se on kivaa.
Miksi joku ajaa radalla moottoriprällä lujaa ja riskeeraa kaatumista ja kalustotappioita.. siksi kun se on kivaa.
Miksi jotkut hytittelevät jossain takasurkeen teollisuusalueella... ehkäpä siksi kun se on kivaa.
Nykyään eletään aika hedonistisessa maailmassa, henkilön elämänlaatu ja huvin saaminen on aika korkea prioriteetti elämässä... toisin kuin joskus keski-ajalla jolloin tärkein asia mitä sai miettiä että meneekö henki kun halla vei vilja ja perunsadon ja lehmätkin kuoli.
Oliko muuta?
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
keulintaa ei saa lopetettua mitenkään! lähes aina on keulittu, ja tästä eteenpäin tullaan keulimaan! toisinaan harjottelen itse polkupyörällä keulimista (pikkupojasta saakka vanha asennevamma), ja senkin suoritan paikoissa missä voi olla muitakin ihmisiä! nykyinen prätkäni vaatii kolmen tonnin tunkin alleen että keula nousee, mut tolla menetelmällä saa "muita vaarantamatta" keulia lukkojen takana ihan rauhassa!![]()
ei ristus ja hyvää päivää, tää keskustelu on parasta turhaa paskanjauhantaa mitä mä oon hetkeen lukenu!mut pitääkö tästä aiheesta vääntää rautalankaa joka helvetin kevät? Pitää!! lisään siis omat jauhettuni sekahan! parhaat naurut pitkään aikaan, jatkakaa!
aiheeseen, saa keskustella! keulia voi missä vaan, se on omasta päästään kiinni missä kukakin sitä harjottaa! idiootit on oma juttunsa, ja he kärsivät tekosistaan mikäli jäävät itse henkiin!
pois aiheesta ja ps. tänäänki meni ruuvarin kärki käden sisään, vaikka oon ruuvannu jo mopoikää nuoremmasta saakka!![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Mutta eivät kumminkaan ns. "Aleksanterinkadulla". Siinä ero.(sakuc @ Huhti. 25 2005,23:32) kirjoitti
Hyvä kun otit esille .. sillä tätä minäkin olen ihmetellyt .. todella outoa ..(sakuc @ Huhti. 25 2005,23:32) kirjoitti
![]()
Nyt selvisi, en osaa keulia.
Tämä valaistus tapahtui kun ystävällisesti alkoi tulla noita nopeuksia näkyviin.
Kytkimellä en uskalla nostaa, koska pelkään että karkaa pyörä puuhun, tai ehkä jopa kuuhun. Ja kuski asvalttiin.
Olen tähän asti nostanut kaasulla ja se tuntuu ainakin minulla vaativan hiukan kierroksia onnistuakseen. Se taas tarkoittaa että nopeutta on 70-80 km/h kun alan nostaa ja koska en uskalla keulia kunnolla. Vaan teen vaan sellaisia pikkunostoja niin nopeus alkaa olla >100 km/h suorituksen aikana.
No tähän on kai tyytyminen, sillä sen verran paljon pelkään/kunnioitan pyöräni tehoja, että en ollenkaan usko hallitsevani niitä.![]()
Ja vieläkun oppisi kirjoittamaan ei tarttis editoida.
Ja kyllä se nopein väri on punainen
No ei kun harjoittelemaan. http://www.teamx-treem.net/wheelie.htm(anttari @ Huhti. 25 2005,20:59) kirjoitti
Itse keulin yleensä niin, että kakkosella kierrokset jossain 4-5000, sitten kykää pohjaan ja niin että kiekat nousee johonkin 7-8000, nopeasti siis. Näin siis kuussatkulla Fazerilla, pyörä joka todellakaan ei keuli kaasusta edes ykkösellä. Ainakaan vakiovälityksillä.
Väreistä punaisen on pakko olla hitain koska jarruvalo on punainen.
Joo, nimenomaan se 'pitää' nostaa kytkimellä ylös jos haluaa nopeasti oikean kulman ja pitää vauhdin alhaalla, yksinkertaistahan se on. Jos et saa kulmaa heti oikeaksi niin sun pitää kokoajan kompensoida antamalla lisää syöttöä -> Kova vauhti.(Marsu @ Huhti. 26 2005,06:41) kirjoitti
Välitysten lyhentäminen auttaa myös huomattavasti, noissa litrakyykyissä kun tuppaa olemaan noi 2 ekaa vaihdetta niin pitkiä että suomessa molemmilla vaihteilla saa motarillakin kortin kuivumaan.![]()
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Aika miehekäs matka on kyllä toi 160 metriä(Hermanni Hiiri @ Huhti. 25 2005,22:24) kirjoitti
Ite en tota osaa vielä ollenkaan. Kilpi menee maahan kyllä, mut jarrua on sen verran reilusti, et jos kytkimen painaa pohjaan, niin keula tupsahtaa alas aika vauhdilla... ja sit ku se kytkin on niin raskas
Tollanen kytkimen keventäjä ois hyvä kokeilla, mut voisin epäillä, että mun pyörä vaatii niin ison liikkeen toimiakseen kunnolla, ettei pelitä hyvin sit normaaliajossa tollanen...
Aika jännä, että kolmosella on kiikkerämpi. Mun mielestä hankalinta on pitää noissa tehokkaissa vehkeissä kaasun määrä sopivana pienillä vaihteilla, jolloin meno tasottuu isommalla vaihteella huomattavasti. Tossa tosin on kakkonen jo niin pitkä... Enkä mä oo kokeillu noita tonnisia ku kuussatkuja vaan(Tylyttäjä @ tuolla edellisellä sivulla jossain) kirjoitti
Sama vika, kakkosella 30-40km/h on yleisin vauhti mistä nostan. Siitä nousee tohtorillakin vielä "helposti".(sakuc @ melkein heti Tylyttäjän jälkeen) kirjoitti
Niin. Kadehdin. Mun mopolla jos meinaa kuudenkympin jälkeen nostaa, pitää olla kolmonen pykälässä ja seistä takatapeilla ja silti on vähä hakusessa. Enkä oo uskaltanu jalkaa siirrellä sit vaihdepolkimelle hytti pystyssä, niin kone huutaa ikävästi jo siinä 80 vauhissa, mitä pitää ajaa jos meinais oikeen pitkän siivun vetästä. Toinen vaihtoehto on sit seistä penkin päällä, jolloin keula nousee kolmosella vielä helposti, mut siitä ei ainakaan uskalla enää neloselle vaihtamista yrittää... ja istualtaan keuliessa väsyy kädet parin kilsan jälkeenkirjoitti
*lievää leveilyä*
Välillä tekee mieli tehokkaampaa mopoa ihan vaan sen takia, ettei tarvis aina hidastaa tohon neljäänkymppiin ku alkaa keulimaan...
Tätä oon iteki nyt vähä alkanu harjottelee... tollasta neljääkymppiä pystyy ajelee kyllä kakkosella, mut vähä alkaa huojumaan... rengaspaineen laskua en oo viitiny ees kokeilla ku on noita siirtymiä kuitenkin suuri osa matkasta.kirjoitti
Ja toi sun "se on kivaa" -juttu oli just totta. Näin se on, se on vaan kivaa![]()