Sivu: 2 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 198:sta
  1. #31
    Yksi juttu...

    Nämä uudet kiloset kyykyt keulii pelkästään jos niillä vaan kiihdyttää hiukan rankemmin, ei edes tarvi tappiin asti vetää.

    Eli samalla pitää tumoita jo kiihdyttäminen jos keuliminen halutaan tuomita.
  2. #32
    Lainaa (MattiR @ Huhti. 25 2005,06:52) kirjoitti
    Temppujen tekemiseen liittyy se, että niitä tehdään muita varten.
    Jos kukaan tai ketään ei ole katsomassa, niin tuskin niitä tehtäisiin.
    Tästä näytönä ns. bambers-illat, jossa 5-10 "ArtsiNyqvistiä" tekee
    temppuja ja sata pissistä on ihmettelemässä autojensa ja
    pussikaljojensa kanssa. Seassa on siviili-mp-poliiseja ja lappuja
    jaellaan ahkerasti ja kortteja joutuu kuivumaan ja on tosi kivaa.
    Vaikuttaa aika kornille ainakin näin hätäisesti ajateltuna.

    No, ei siinä mitään.. siitä vaan ... jos harrastuneisuutta riittää ...

    Edith:
    PS. Kun kadunkulmaan tai torille laittaa pienen lavan ja siihen
    maikrofonen ja ämyrit ja stage on vapaa. Sinne änkee höpöttämään
    sellaiset, joilla ihan vähiten on mitään sanottavaa ja muut
    ympärillä naureskelevat toisten älyttömyyttä.
    Tämä on niin totta, kuin olla voi. Loistokommentti!
  3. #33
    Lainaa (tkay @ Huhti. 25 2005,08:38) kirjoitti
    Lainaa (MattiR @ Huhti. 25 2005,06:52) kirjoitti
    Temppujen tekemiseen liittyy se, että niitä tehdään muita varten.
    Jos kukaan tai ketään ei ole katsomassa, niin tuskin niitä tehtäisiin.
    Tästä näytönä ns. bambers-illat, jossa 5-10 "ArtsiNyqvistiä" tekee
    temppuja ja sata pissistä on ihmettelemässä autojensa ja
    pussikaljojensa kanssa. Seassa on siviili-mp-poliiseja ja lappuja
    jaellaan ahkerasti ja kortteja joutuu kuivumaan ja on tosi kivaa.
    Vaikuttaa aika kornille ainakin näin hätäisesti ajateltuna.

    No, ei siinä mitään.. siitä vaan ... jos harrastuneisuutta riittää ...

    Edith:
    PS. Kun kadunkulmaan tai torille laittaa pienen lavan ja siihen
    maikrofonen ja ämyrit ja stage on vapaa. Sinne änkee höpöttämään
    sellaiset, joilla ihan vähiten on mitään sanottavaa ja muut
    ympärillä naureskelevat toisten älyttömyyttä.
    Tämä on niin totta, kuin olla voi. Loistokommentti! *


    Niinpä, sitä saa mitä tilaa...
  4. #34
    Lainaa (sakuc @ Huhti. 24 2005,22:02) kirjoitti
    Lainaa (zuha @ Huhti. 24 2005,21:34) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Kiinnostus keulimiseen tms. kikkailuun vähenee, kun korvantaustat kuivuvat...
    Asiaa...
    Tai ei muutu mihinkään.

    nimim. tunnen monia lähellä 40vee jannuja jotka hytittelevät enemmän kuin 'märkäkorvat'

    Että se siitä..
    Asumme ilmeisesti kovin erilaisessa ympäristössä; itse en tiedä yhtään yli 25 vuotiasta "kikkailijaa" lähiympäristössä... Toki porukka tykkää ajaa välillä lujaakin, lähinnä mutkateillä eikä missään tapauksessa itsetuhoisesti. Se vain on tosiasia ( jonkun mielestä varmaan ikävä sellainen ), että kun tulee enemmän ikää, perustaa perheen, saa jälkikasvua, ottaa velkaa asuntoon yms. : ihmiselle kehittyy vastuuntunto - ei oteta turhia riskejä. Toki suomalaiselle liikenne on hankala ympäristö koko eliniän, sitä en kiellä. Tavalliset lainkuuliaiset kansalaiset muuttuvat ratin takana aivan toiseksi persoonaksi, liekö sitten tukahdutettua "keulimishalua"...

    Komeaa katseltavaa? Kenen mielestä on, kenen mielestä ei... . Mutta vielä selvennys: keulimisintoilijoilla tahtoo ajotapa olla muutenkin poliisitermein sanottuna lähes täydellistä piittaamattomuutta liikennesäännöistä, jokainen varmaan tietää sanonnan merkityksen. Ja uusiomotoristien onnettomuuksista: olen lukenut kaikki kuolemaan johtaneiden mp-onnettomuuksien taustat eri lähteistä enkä vielä ole löytänyt vahvistusta ko. ryhmän koheltamisesta. Eräs toinen ryhmä sieltä kuitenkin löytyy vahvasti edustettuna... . "Vanhukset" tietenkin tekevät pikku lippoja parkkipaikoilla tms. ympäristössä, mutta vahingot ovat pieniä ja yleensä halpoja. Moni vielä nuolee haavansa itse eikä hae korvauksia vakuutusyhtiöltä. Custom -pyöriä ei kuolonkolareista taida löytyä ollenkaan.

    Mutta jokainen tekee mitä kukkaro kestää. Silti, jos haluamme saada jotain parannusta motoristin heikkoon asemaan nykyisessä liikenneympäristössä ja -kehityksessä, ei keulimisihannointikeskustelu Suomen johtavalla mp-foorumilla ainakaan tätä työtä helpota.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  5. #35
    Keulimisen osaaminen moottoripyörän hallintaa parantavana tekijänä mä en ihan yksiselitteisesti allekirjoita. Jos Vale Rossi tulee keula pystyssä voittajana maaliin, se on jo kisan aikan osoittanut hallintansa muilla tavoin, ei maaliviivalla.

    Pikkupoikana katselin kun Uri Geller taivutteli taitavasti lusikoita, mutta ei sen pöytätavat ole yhtään paremmat kuin mun

    Keulimislipat tuskin näkyy tilastoissa, koska kuka sitä niin tyhmä olisi että kaaduttuaan jossakin syrjätiellä, menisi ja ilmoittaisi poliisille ja vakuutusyhtiölle keulineensa ja lipanneensa. Ennemmin sitä keksii vaikka väistäneensä tielle rynnännyttä oravaa

    Antakaa palaa vain, mutta kattokaa missä sen teette, Thanks.
  6. #36
    Eilen juuri katselin telkkarista jotain ohjelmaa missä kerrottiin että nykyään eniten vahinkoja sattuu 30-50 vuotialle henkilöille jotka ovat saaneet A-kortin "lahjana." Että sillee... Te, vanhukset, olette se riskiryhmä!
    Pain is just weakness leaving the body
  7. #37
    Lainaa (MotorArse @ Huhti. 24 2005,20:24) kirjoitti
    Miksi org:ssa ei saa keskustella keulimisesta?

    Kaikki eivät ole selkäsuorassa BMW:llä ajavia herrasmiehiä
    No, luepa tätä ketjua niin huomaat, että jo tässä vaiheessa se menee tällaiseksi juupas-eipäs-jeesus-saapas -väittelyksi.

    Kyllä täällä keulimisesta keskustella saa, mutta koska aihe on kuuma, jossakin vaiheessa jonkun hernetili täyttyy ja aletaan mennä **ttuilun ja henkilökohtaisuuksien puolelle, sitten poistetaan pahimpia herjoja ja sitten valitetaan modejen mielivallasta. Niin se menee melki joka kerta.


    Jokavuotisiin keulimisketjuihin olen itse laittanut suunnilleen samansisältöisen viestin: "voisiko joku 'bomberi' selittää selkeästi ja perustellusti, miksi jollakin pienryhmällä pitäisi olla oikeus rikkoa liikennesääntöjä, tulkita ja soveltaa niitä omalla tavallaan?"

    Yhtään kovinkaan asiapitoista vastausta tähän en ole vielä saanut. Miksiköhän?
    * Arctic Ranger *
  8. #38
    Lainaa (kap57 @ Huhti. 25 2005,09:47) kirjoitti
    Custom -pyöriä ei kuolonkolareista taida löytyä ollenkaan.
    Aika räikeä väite. En tiedä mitä lasket custom pyöräksi, mutta kyllä kuolonkolareita ajetaan ihan kaikenlaisilla pyörillä. Viime kesänä henki lähti mm. Royal Enfieldin ja Triumph Speedmasterin kanssa.
  9. #39
    Lainaa (rico @ Huhti. 25 2005,10:05) kirjoitti
    Jokavuotisiin keulimisketjuihin olen itse laittanut suunnilleen samansisältöisen viestin: "voisiko joku 'bomberi' selittää selkeästi ja perustellusti, miksi jollakin pienryhmällä pitäisi olla oikeus rikkoa liikennesääntöjä, tulkita ja soveltaa niitä omalla tavallaan?"
    Itse en ole bomberi, mutta vastaanpa kuitenkin...

    Ei kenelläkään pitäisi olla oikeutta rikkoa liikennesääntöjä. Jokainen tekee sitä omalla vastuullaan ja jos kortti lähtee niin se on kyynel ja kärsitään kuukausi pari. Yleisesti ottaen "bomberit" taitavat harjoitella syrjäsemmillä alueilla missä ei ole muita vaaratekijöitä mutta joukkoon tietenkin mahtuu niitäkin jotka keulivat liikenteen seassa...

    Pyörän käsittelystä sen verran että enemmän luottaisin johonkin "bomberiin" kuin johonkin 50 villitystä potevaan uusiomotoristiin...
    Pain is just weakness leaving the body
  10. #40
    Lainaa (kap57 @ Huhti. 25 2005,09:47) kirjoitti
    Lainaa (sakuc @ Huhti. 24 2005,22:02) kirjoitti
    Lainaa (zuha @ Huhti. 24 2005,21:34) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Kiinnostus keulimiseen tms. kikkailuun vähenee, kun korvantaustat kuivuvat... *
    Asiaa... *
    Tai ei muutu mihinkään.

    nimim. tunnen monia lähellä 40vee jannuja jotka hytittelevät enemmän kuin 'märkäkorvat'

    Että se siitä..
    Asumme ilmeisesti kovin erilaisessa ympäristössä; itse en tiedä yhtään yli 25 vuotiasta "kikkailijaa" lähiympäristössä... Toki porukka tykkää ajaa välillä lujaakin, lähinnä mutkateillä eikä missään tapauksessa itsetuhoisesti. Se vain on tosiasia ( jonkun mielestä varmaan ikävä sellainen ), että kun tulee enemmän ikää, perustaa perheen, saa jälkikasvua, ottaa velkaa asuntoon yms. : ihmiselle kehittyy vastuuntunto - ei oteta turhia riskejä. Toki suomalaiselle liikenne on hankala ympäristö koko eliniän, sitä en kiellä. Tavalliset lainkuuliaiset kansalaiset muuttuvat ratin takana aivan toiseksi persoonaksi, liekö sitten tukahdutettua "keulimishalua"... *

    Komeaa katseltavaa? Kenen mielestä on, kenen mielestä ei... . Mutta vielä selvennys: keulimisintoilijoilla tahtoo ajotapa olla muutenkin poliisitermein sanottuna lähes täydellistä piittaamattomuutta liikennesäännöistä, jokainen varmaan tietää sanonnan merkityksen. Ja uusiomotoristien onnettomuuksista: olen lukenut kaikki kuolemaan johtaneiden mp-onnettomuuksien taustat eri lähteistä enkä vielä ole löytänyt vahvistusta ko. ryhmän koheltamisesta. Eräs toinen ryhmä sieltä kuitenkin löytyy vahvasti edustettuna... * . "Vanhukset" tietenkin tekevät pikku lippoja parkkipaikoilla tms. ympäristössä, mutta vahingot ovat pieniä ja yleensä halpoja. Moni vielä nuolee haavansa itse eikä hae korvauksia vakuutusyhtiöltä. Custom -pyöriä ei kuolonkolareista taida löytyä ollenkaan.

    Mutta jokainen tekee mitä kukkaro kestää. Silti, jos haluamme saada jotain parannusta motoristin heikkoon asemaan nykyisessä liikenneympäristössä ja -kehityksessä, ei keulimisihannointikeskustelu Suomen johtavalla mp-foorumilla ainakaan tätä työtä helpota.
    Kannattaa tutustua "alan" ammattilaisiin. Taitaa olla useita yli 25-vuotiaita huippuosaajina. Tiettävästi eräs jo hieman varttuneempi "Artsikin" hallitsee lapsellisuudet edelleen..

    Omien havaintojen perusteella ikä ja jälkikasvut, eivät tuo ihmisille kypsyyttä, vastuuntuntoa - Riskien ottokin muuttuu vain toisenlaiseksi.

    Se onko keuliminen komeaa katsottavaa, on toki subjektiivista. Se on vain mielenkiintoista, että yleensä nämä lapselliset tapahtumat (Bomberweekend, B-Dayt, FMX Challenge) joita mainostetaan moisella toiminnalla - ovat Suomen suurimpia moottoripyörätapahtumia = paljon riittää lapsellisia ihmisiä ?? Mm. pari vuotta sitten Motokeitaan B-tapahtumien yleisössä taisi olla ihan keski-ikäisiä enemmän, kuin vaikkapa niitä pissiksiä.. Näkyi mummuja & vaareja, lapsiperheitä jne.. Yllättävää ?

    Jos olet tutustunut tilastoihin, niin kerrohan kuinka suuri promille onnettomuuksista on keulimisen seurausta ?

    Edistääkö motoristien asemaa keulimispaheksuntakeskustelu tai vääristelevä propaganda (tarkoitan tällä sitä, että esimerkiksi keuliminen on nostettu kohtuuttoman vaaralliseksi ilman, että se näkyisi yleisenä onnettomuussyynä tilastoissa jne)
    *** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
  11. #41
    Lainaa (tane @ Huhti. 25 2005,10:08) kirjoitti
    Lainaa (kap57 @ Huhti. 25 2005,09:47) kirjoitti
    Custom -pyöriä ei kuolonkolareista taida löytyä ollenkaan.
    Aika räikeä väite. En tiedä mitä lasket custom pyöräksi, mutta kyllä kuolonkolareita ajetaan ihan kaikenlaisilla pyörillä. Viime kesänä henki lähti mm. Royal Enfieldin ja Triumph Speedmasterin kanssa.
    Ai noi on customeita
  12. #42
    Lainaa (b1200 @ Huhti. 25 2005,10:29) kirjoitti
    Jos olet tutustunut tilastoihin, niin kerrohan kuinka suuri promille onnettomuuksista on keulimisen seurausta ?
    Pieni kommentti aiheesta pari viestiä ylempänä... mutua, ei faktaa...
  13. #43
    Lainaa (mekanik @ Huhti. 25 2005,10:15) kirjoitti
    Pyörän käsittelystä sen verran että enemmän luottaisin johonkin "bomberiin" kuin johonkin 50 villitystä potevaan uusiomotoristiin...
    Tähän kommentoin mitenkään muuten keskusteluun kantaa ottamatta...

    Liikenteessä on muitakin tärkeitä juttuja kun pyörän käsittely. Liikenteessä on muitakin kun sinä tai minä
  14. #44
    Lainaa (MagnaMan @ Huhti. 25 2005,10:29) kirjoitti
    Lainaa (tane @ Huhti. 25 2005,10:08) kirjoitti
    Lainaa (kap57 @ Huhti. 25 2005,09:47) kirjoitti
    Custom -pyöriä ei kuolonkolareista taida löytyä ollenkaan.
    Aika räikeä väite. En tiedä mitä lasket custom pyöräksi, mutta kyllä kuolonkolareita ajetaan ihan kaikenlaisilla pyörillä. Viime kesänä henki lähti mm. Royal Enfieldin ja Triumph Speedmasterin kanssa.
    Ai noi on customeita
    Onhan ne nyt lähempänä kustomia ku kyykkyä
    Pain is just weakness leaving the body
  15. #45
    Lainaa (mekanik @ Huhti. 25 2005,10:05) kirjoitti
    Eilen juuri katselin telkkarista jotain ohjelmaa missä kerrottiin että nykyään eniten vahinkoja sattuu 30-50 vuotialle henkilöille jotka ovat saaneet A-kortin "lahjana." Että sillee... Te, vanhukset, olette se riskiryhmä! *
    30 wee on jo vanhus?
  16. #46
    Lainaa (mekanik @ Huhti. 25 2005,07:40) kirjoitti
    Lainaa (tertsunen @ Huhti. 25 2005,00:48) kirjoitti
    Minusta keulimisessa ei ole mitään pahaa, jos sen osaa.
    Suurempana riskinä näe nämä kaistanvaihtelijat/puikkelehtijat sekä etupyörällä ajelijat.
    Mitäs vikaa etupyörällä (endo) ajamisessa on? Sekin on hienon näköstä jos sen osaa. Tietenkin pitää varmistaa ettei perässä tuu ketää... Muuten endot on helpompia kun esim. keuliminen (imho).
    Näin eilen ensimmäisen melkein osuman, kun ajeltiin etupyörällä.

    Keulimisesta aiheutuneita onnettomuuksia en ole vielä nähnyt/kuullut yhtään???
    Tällä tarkoitan sitä, että on ajettu kolari, eikä kaaduttu omatoimisesti.
  17. #47
    Lainaa (rico @ Huhti. 25 2005,10:05) kirjoitti
    Lainaa (MotorArse @ Huhti. 24 2005,20:24) kirjoitti
    Miksi org:ssa ei saa keskustella keulimisesta?

    Kaikki eivät ole selkäsuorassa BMW:llä ajavia herrasmiehiä
    No, luepa tätä ketjua niin huomaat, että jo tässä vaiheessa se menee tällaiseksi juupas-eipäs-jeesus-saapas -väittelyksi. * *

    Kyllä täällä keulimisesta keskustella saa, mutta koska aihe on kuuma, jossakin vaiheessa jonkun hernetili täyttyy ja aletaan mennä **ttuilun ja henkilökohtaisuuksien puolelle, sitten poistetaan pahimpia herjoja ja sitten valitetaan modejen mielivallasta. Niin se menee melki joka kerta. *


    Jokavuotisiin keulimisketjuihin olen itse laittanut suunnilleen samansisältöisen viestin: "voisiko joku 'bomberi' selittää selkeästi ja perustellusti, miksi jollakin pienryhmällä pitäisi olla oikeus rikkoa liikennesääntöjä, tulkita ja soveltaa niitä omalla tavallaan?"

    Yhtään kovinkaan asiapitoista vastausta tähän en ole vielä saanut. Miksiköhän? * *
    Ehkä siksi, että ihan omassa mielikuvituksessasi olet kehittänyt oletuksen siitä, että Bomberit yhteisesti haluaisivat jollakin pienryhmällä olevan oikeus rikkoa liikennesääntöjä tai tulkita ja soveltaa niitä omalla tavallaan

    Oliko tämä asiaton vastaus ?

    Vertaa: Yksikään satanisti ei ole perustellut miksi jonkun ryhmän pitäisi saada kaataa hautakiviä. - Mikä tuossa taas on vikana: Oletetaan, että satanistit kaatavat hautakiviä. Oletetaan, että satanistit ovat kiinnostuneita asian laillisuudesta. Oletetaan, että yksittäinen satanisti on kiinnostunut puolustamaan humalaisten hippien hautakiven kaatoa..

    Aijoo, ja ennen kuin suututan b-miehiä - en _todellakaan_ vertaa keulimista ja hautakivien kaatoa tekoina toisiinsa ;)
    *** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
  18. #48
    Lainaa (bubblefaerie @ Huhti. 25 2005,10:32) kirjoitti
    Lainaa (mekanik @ Huhti. 25 2005,10:15) kirjoitti
    Pyörän käsittelystä sen verran että enemmän luottaisin johonkin "bomberiin" kuin johonkin 50 villitystä potevaan uusiomotoristiin...
    Tähän kommentoin mitenkään muuten keskusteluun kantaa ottamatta...

    Liikenteessä on muitakin tärkeitä juttuja kun pyörän käsittely. Liikenteessä on muitakin kun sinä tai minä *
    No siis totta kai, mutta kanta ei muutu siltikään. Vanhemmalle sukupolvelle ei olla esim. opetettu ennakoivaa ajoa. Samalla heillä ei ole "moottoripyöräilijän pelisilmää" tuolla liikenteessä mitä nuoremmilla saattaa jo olla.

    Nuoremmille on toitotettu jo autokoulusta lähtien että moottoripyöräilijä on näkymätön jotenka ajakaa sen mukaisesti. Vanhemmat ovat taas tottuneet ajamaan autolla ja kun he hyppäävät pyörän sarviin, he olettavat että he näkyvät liikenteen seassa yhtä hyvin kuin autollakin.
    Pain is just weakness leaving the body
  19. #49
    Lainaa (mekanik @ Huhti. 25 2005,10:33) kirjoitti
    Ai noi on customeita
    Onhan ne nyt lähempänä kustomia ku kyykkyä *[/QUOTE]
    Ei mun mielestä, vaan selviä kyykkyjä noi on

    Mut oikeesti, onhan muitakin mopotyyppejä kuin kyykyt ja customit.
  20. #50
    Lainaa (MagnaMan @ Huhti. 25 2005,10:35) kirjoitti
    Lainaa (mekanik @ Huhti. 25 2005,10:05) kirjoitti
    Eilen juuri katselin telkkarista jotain ohjelmaa missä kerrottiin että nykyään eniten vahinkoja sattuu 30-50 vuotialle henkilöille jotka ovat saaneet A-kortin "lahjana." Että sillee... Te, vanhukset, olette se riskiryhmä! *
    30 wee on jo vanhus?
    No ei vanhus mutta vanhempi...
    Pain is just weakness leaving the body
  21. #51
    Lainaa (mekanik @ Huhti. 25 2005,10:37) kirjoitti
    No siis totta kai, mutta kanta ei muutu siltikään. *Vanhemmalle sukupolvelle ei olla esim. opetettu ennakoivaa ajoa. *Samalla heillä ei ole "moottoripyöräilijän pelisilmää" tuolla liikenteessä mitä nuoremmilla saattaa jo olla. *

    Nuoremmille on toitotettu jo autokoulusta lähtien että moottoripyöräilijä on näkymätön jotenka ajakaa sen mukaisesti. *Vanhemmat ovat taas tottuneet ajamaan autolla ja kun he hyppäävät pyörän sarviin, he olettavat että he näkyvät liikenteen seassa yhtä hyvin kuin autollakin.
    Monelle vanhemmalle kuskille on vaan saattanut kertyä sitä kokemuksen tuomaa liikennesilmää ihan jo auton ratissa. Saatika sitten sitä malttia. Joillekin siis, en yleistä.
  22. #52
    Onhan noita esimerkkejä keulimisesta. Tuttu kaveri lävisti opiskelijatytön auton, kikkaillessaan tonnisella kyykkypyörällään. Onneksi ei tarvinnut sytyttää kynttilää siinä tapauksessa, mutta sairaalareissu_tuli_kummallekin.

    Ennemmin itse ajan radalla huvikseni, kikkailen siellä sitten, jos kikkailen. Mielestäni bomber-aate kusee - näytetään kaahausvideota ja ei oikein tiedetä mitä koko idealla haetaan.

    Ei keulimisesta tarvitse tehdä niin mustavalkoista, ei asia ole niin yksiselitteinen kuin pappa-bmw-kuski versus himopomperi. Lähes jokainen sporttipyörällä ajava joskus nauttii tehosta ja kikkailee hiukan pyörällään...

    Minusta sitä kikkailua ei kannata tehdä liikenteessä. Rata-ajo on sitä paitsi paljon, paljon haastavampaa...
  23. #53
    Lainaa (bubblefaerie @ Huhti. 25 2005,10:44) kirjoitti
    Monelle vanhemmalle kuskille on vaan saattanut kertyä sitä kokemuksen tuomaa liikennesilmää ihan jo auton ratissa. Saatika sitten sitä malttia. Joillekin siis, en yleistä. *
    Joopa joo mutta autoillessa tarvii erilaista liikennesilmää ku mopolla...
    Pain is just weakness leaving the body
  24. #54
    Ei ymmärrä mikä tarve aikuisilla on tulla viisastelemaan jos jotkut puhuvat keulimisesta? Luulisi aikuisten oppineen sen verran tapoja ettei huudella vieraisiin pöytiin, vaan annetaan muiden keskustella rauhassa, vai onko kyse siitä perinteisestä kateudesta että itse ei osata/pystytä sillä saatanan sohvalla keulimaan niin perkele ei muidenkaan sitten pidä niin tehdä.
    Meteant, dum obient
  25. #55
    (poistettu tili)
    Lainaa (mekanik @ Huhti. 25 2005,10:37) kirjoitti
    *Vanhemmalle sukupolvelle ei olla esim. opetettu ennakoivaa ajoa. *Samalla heillä ei ole "moottoripyöräilijän pelisilmää" tuolla liikenteessä mitä nuoremmilla saattaa jo olla. *

    Nuoremmille on toitotettu jo autokoulusta lähtien että moottoripyöräilijä on näkymätön jotenka ajakaa sen mukaisesti. *Vanhemmat ovat taas tottuneet ajamaan autolla ja kun he hyppäävät pyörän sarviin, he olettavat että he näkyvät liikenteen seassa yhtä hyvin kuin autollakin.
    Täyttä roskaa ja kuvastaa vaan sitä asennetta "minä olen keskitasoa parempi kuski". Ja toi toinen on huonompi. Oikeasti liikenteessä on aika huonoja kuskeja, sekä nuoria että vanhoja. Kannattaa varoa kaikkia muita.

    Kokemattomille sattuu lipsahduksia, olipa ne vanhoja tai nuoria.

    Hölmöä kuvitella että käymällä autokoulun osaisi ajaa loistavasti. Silloin saa vasta luvan harjoitella.
  26. #56
    Lainaa (Jyri @ Huhti. 25 2005,10:51) kirjoitti
    Rata-ajo on sitä paitsi paljon, paljon haastavampaa...
    Lähes tulkoon kaikki pystyvät ajamaan radan ympäri kahdella pyörällä, mutta kuka tekee sen yhdellä pyörällä?
    Jos noin niinku aletaan haastavuudesta puhumaan.
    Meteant, dum obient
  27. #57
    Lainaa kirjoitti
    Ei kenelläkään pitäisi olla oikeutta rikkoa liikennesääntöjä. Jokainen tekee sitä omalla vastuullaan ja jos kortti lähtee niin se on kyynel ja kärsitään kuukausi pari. Yleisesti ottaen "bomberit" taitavat harjoitella syrjäsemmillä alueilla missä ei ole muita vaaratekijöitä mutta joukkoon tietenkin mahtuu niitäkin jotka keulivat liikenteen seassa...
    Harjoittelun lisäksi toteutuksetkin tulisi jättää sinne syrjäiselle ja suljetulle alueelle... Yleisessä liikenteessä pelleily on yhtä kuin vieraiden hengellä leikkiminen, mä en ainakaan halua niskaani coolia "stoppieta" harjoittelevaa pamperssia keskellä kaupunkia saati etupyörää takaraivoon. Keulimistapahtumat syrjäisillä teollisuusalueilla on ihan jees koska siellä ei ole lastenvaunuja, näkövammasia tai vanhuksia hönöilemässä kuten kaupungissa on... Ajotaidoista voi olla montaa mieltä, mopon hallinta on paljon muutakin kuin etujarrulla takapyörän nosto ja kaasulla keulan hyppyyttäminen. Noi oppii kuka tahansa päivässä jos on oikeanlainen pyörä?!
    Ammattitempuntekijät on rakentaneet pyörät juurikin tätä temppuilua varten, niillä pyörillä keuliminen tehdään näytöksissä kävelyvauhdissa, ei sata lasissa kaupungissa. Se vaatiikin jo vähän tasapainoa eikä pelkästään reikää päässä ;)
    KTM
  28. #58
    Lainaa (zuha @ Huhti. 25 2005,11:00) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Ei kenelläkään pitäisi olla oikeutta rikkoa liikennesääntöjä. Jokainen tekee sitä omalla vastuullaan ja jos kortti lähtee niin se on kyynel ja kärsitään kuukausi pari. *Yleisesti ottaen "bomberit" taitavat harjoitella syrjäsemmillä alueilla missä ei ole muita vaaratekijöitä mutta joukkoon tietenkin mahtuu niitäkin jotka keulivat liikenteen seassa...
    Harjoittelun lisäksi toteutuksetkin tulisi jättää sinne syrjäiselle ja suljetulle alueelle... Yleisessä liikenteessä pelleily on yhtä kuin vieraiden hengellä leikkiminen, mä en ainakaan halua niskaani coolia "stoppieta" harjoittelevaa pamperssia keskellä kaupunkia saati etupyörää takaraivoon. Keulimistapahtumat syrjäisillä teollisuusalueilla on ihan jees koska siellä ei ole lastenvaunuja, näkövammasia tai vanhuksia hönöilemässä kuten kaupungissa on... *Ajotaidoista voi olla montaa mieltä, mopon hallinta on paljon muutakin kuin etujarrulla takapyörän nosto ja kaasulla keulan hyppyyttäminen. Noi oppii kuka tahansa päivässä jos on oikeanlainen pyörä?!
    Ammattitempuntekijät on rakentaneet pyörät juurikin tätä temppuilua varten, niillä pyörillä keuliminen tehdään näytöksissä kävelyvauhdissa, ei sata lasissa kaupungissa. Se vaatiikin jo vähän tasapainoa eikä pelkästään reikää päässä ;)
    No tuu vetää vaikka mun pyörällä 500m keula pystyssä kun se on niin helppoa?

    Maksat toki pannut sitten itse...

    Eiköhän tässä ole moneen kertaan sanottu, että tuskin kukaan sun niskaan tulee. Eiköhän kaikki täysjärkiset suorita noi keulimiset yms sellasissa paikoissa, missä niistä ei ole muille harmia.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  29. #59
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 25 2005,11:11) kirjoitti
    Eiköhän kaikki täysjärkiset suorita noi keulimiset yms sellasissa paikoissa, missä niistä ei ole muille harmia.
    Niinno... Ehkä täysjärkiset, mutta valitettavasti joukossa on niitäkin joilla ei paljoa järki päätä pakota.
    Nehän valitettavasti antavat sen huonon kuvan suurelle yleisölle.
    Kaikella on paikkansa, myös keulimisella.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  30.  
  31. #60
    Lainaa kirjoitti
    Eiköhän kaikki täysjärkiset suorita noi keulimiset yms sellasissa paikoissa, missä niistä ei ole muille harmia.
    aivan samaa mieltä, tässä varmaan suurin kritiikki kohdistuu kaupunkiliikenteessä pelleilyyn. Niskaan tulee just ne jotka ei osaa, siitähän ei ole epäilystäkään Edelleen kaasun kanssa keuliminen on helppoa, sitähän se amatöörikeuliminene taitaa enemmän juuri olla? Pidemmät matkat on mukavempi ajaa keula maassa ;)
    Ammattimiehillä on takaratas melkein fillarin kokoinen ja meno onkin enemmän akrobatiaa kuin kovaa vauhtia!
    KTM
Sivu: 2 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen