Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Mistä kannattais hankkia Touring -mallinen katepleksi zzr-1100:an? Selasin Duellin, Tokimoton ja Storm -motorin luettelot läpi ja kaikista löytyi pleksit:

Duell - Puig touringkate 95€
    Tokimoto - PowerBronze Airflow spoileripleksi 89€
    Storm - MRA katelasi touring 99€

Eli hinnoissa ei hirveämmin eroa, pitäisi vaan löytää se oikea. Syy katteen hankkimiseen on kuskin pituus, 190cm pitkällä tuntuu nuo tuulen tuiverrukset melko ikävästi kypärässä. Ja vakiokate nostaa tuulivirran juuri kypärän korkeudelle. Kun päätä nostaa normaalista ajoasennosta huminat katoaa kun kate ohjaa ilmavirran kaulalle (mutta eihän tuollee pirukaan aja).

Eli onko kokemusta noista katteista, kuvia löysin vain MRA:n katteesta. Se vaikutti ihan asialliselle mutta riittääköhän sen pieni käyristys ohjaamaan ilman tarpeeksi ylös...

Niin ja sitten...jos jollain on kuleksimassa turha touringpleksi zetoriin niin tarjouksia otetaan vastaan
    Pistin kans tuossa viime kesänä touring pleksin pyörääni (Gpz) kiinni ja ajomukavuus minun tapauksessani heikkeni. Orgis pleksillä ilmavirta tuli kaulan tietämille ja touring malli heittää ilmavirran keskelle visiiriä aiheuttaen korkeataajuista tärinää, joka on todella häiritsevää.

Eipä tuo selviä varmaan muuta kuin kokeilemalla, siihenhän vaikuttaa kuskin koko ynnä muut seikat.

Ostin Jammu XJ 900 jossa oli touring-pleksi ja ihmettelin kovaa huminaa kypärässä , onneks joku osas kertoo että kokeile sitä alkuperäistä . Laitoin alkuperäisen kiinni ja huminat loppu siihen paikkaan .
    Lainaa (pulle @ Huhti. 24 2005,14:06) kirjoitti
    Pistin kans tuossa viime kesänä touring pleksin pyörääni (Gpz) kiinni ja ajomukavuus minun tapauksessani heikkeni. Orgis pleksillä ilmavirta tuli kaulan tietämille ja touring malli heittää ilmavirran keskelle visiiriä aiheuttaen korkeataajuista tärinää, joka on todella häiritsevää.

Eipä tuo selviä varmaan muuta kuin kokeilemalla, siihenhän vaikuttaa kuskin koko ynnä muut seikat.
    vastaavia kokemuksia täällä, pyörä zzr-600 ja kuskin pituus 175.
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
    Lainaa (gurdi @ Huhti. 24 2005,13:19) kirjoitti
    Mistä kannattais hankkia Touring -mallinen katepleksi zzr-1100:an? Selasin Duellin, Tokimoton ja Storm -motorin luettelot läpi ja kaikista löytyi pleksit:

Eli onko kokemusta noista katteista, kuvia löysin vain MRA:n katteesta. Se vaikutti ihan asialliselle mutta riittääköhän sen pieni käyristys ohjaamaan ilman tarpeeksi ylös...
    Mulla on tonnisatasessa zetorissa Mra:n tourinpleksi ja pituutta mulla on 188 cm. Kokeilin myös vakiopleksiä ja touring vie KIRKKAASTI voiton. Ei hakkaa tuuli päätä ja piste.
    enää ei oo mitä irrota
    Mutta touringpleksi on sikaruma!
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
    Lainaa (Julle @ Huhti. 24 2005,18:19) kirjoitti
    Kuka sitä kerkee kattelemaan .... paitsi ehkä kahvitauolla
    enää ei oo mitä irrota
    Lainaa (sulaahulluutta @ Huhti. 24 2005,22:00) kirjoitti
    Lainaa (Julle @ Huhti. 24 2005,18:19) kirjoitti
    Kuka sitä kerkee kattelemaan .... paitsi ehkä kahvitauolla
    Hmmh...näyttää olevan melkolailla kuskin pituudesta kiinni tuo pleksin vaikutus. Itseä vaan kovasti kiinnostaisi kokeilla kun nääs tällähetkellä vakiopleksillä katteen työntämä ilmavirta osuu juuri kypärän keski-ylä -osaan... Josko se "touring-komistus" sais ohjattua ilmat yli.

Tai sitten pitää ajaa vain mutkaisia teitä ja unohtaa pidemmän siirtymiset isoilla teillä. Toisaalta tämä voi olla kevään tottumattomuuttakin... Pitääpäs kysäistä kaverilta josko sais koeajaa sen zetorin, siinäkin on kiinni jokin touring-katepleksi...

Sulaahulluutta : onko se sinun katteesi tämän näköinen MRA Touring ?
    Näkyy olevan tarjolla spoiler screenikin MRA:n tuotesivuilla.
    Lainaa (gurdi @ Huhti. 25 2005,06:59) kirjoitti
    Sulaahulluutta : onko se sinun katteesi tämän näköinen
    Täsmälleen sama.
    enää ei oo mitä irrota
    Lainaa (sulaahulluutta @ Huhti. 25 2005,09:41) kirjoitti
    Lainaa (gurdi @ Huhti. 25 2005,06:59) kirjoitti
    Sulaahulluutta : onko se sinun katteesi tämän näköinen
    Täsmälleen sama.
    Jaahas, pitänee pistää hankintaan...
    FiveStarin touringplexi toimii moitteettomasti, en tiedä saako Suomesta. Eikä oo hirveen pahan näköinenkään loppupeleissä omasta mielestä.
    Onkos kellään kokemusta tuplakuplasta isossa Zetorissa? Jenkki foorumeilla kehuvat, mutta olis kiva saada ihan kotimaistakin infoa. Näkyy löytyvän ainakin MRA:n, Zero Gravityn ja Powerbronzen valikoimista.
    http://www.mra.de/Marken/KAWASAKI/zzr110093.htm
    http://www.zerogravity-racing.com/sp...sptbks/271.htm
    Marko
    Kawasaki ZZR 1400 & Yamaha YZ400F
    Nothing is so simple that it cannot be misunderstood!
    Lainaa (lammmar @ Huhti. 26 2005,01:53) kirjoitti
    Onkos kellään kokemusta tuplakuplasta isossa Zetorissa? Jenkki foorumeilla kehuvat, mutta olis kiva saada ihan kotimaistakin infoa. Näkyy löytyvän ainakin MRA:n, Zero Gravityn ja Powerbronzen valikoimista.
    http://www.mra.de/Marken/KAWASAKI/zzr110093.htm
    http://www.zerogravity-racing.com/sp...sptbks/271.htm
    Ohhoh...ei tosiaankaan paskemman näköinen alkuperäiseen tai touringiin verrattuna. Voisi myös toimia... Niitä kokemuksia nyt sitten odotellaan...
    Mulla oli Zetorissa Zero Gravityn musta tuplakupla ja tykkäsin kovasti. Omalla kohdallani pauketta ei ollut samaan malliin kuin alkuperäisellä. Ulkonäöstä vielä ISO plussa! Sopii kuin otsatukka sialle!

KUVA (kliketi klik)
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
    Lainaa (Julle @ Huhti. 27 2005,17:24) kirjoitti
    Mulla oli Zetorissa Zero Gravityn musta tuplakupla ja tykkäsin kovasti. Omalla kohdallani pauketta ei ollut samaan malliin kuin alkuperäisellä. Ulkonäöstä vielä ISO plussa! Sopii kuin otsatukka sialle!

KUVA (kliketi klik)
    Näyttää kyllä hyvältä. Pitääkin tässä nyt ruveta vakavasti harkitsemaan moisen hankintaa. Mistä muuten hankit omasi?
    Marko
    Kawasaki ZZR 1400 & Yamaha YZ400F
    Nothing is so simple that it cannot be misunderstood!
    Lainaa (lammmar @ Huhti. 27 2005,20:39) kirjoitti

KUVA (kliketi klik)
    Näyttää kyllä hyvältä. Pitääkin tässä nyt ruveta vakavasti harkitsemaan moisen hankintaa. Mistä muuten hankit omasi?
    Tilasin aikoinaan Motovelhojen kautta.
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15

KUVA (kliketi klik)
    eipä tosiaan, mutta toimiiko se yhtä hyvin kuin touringpleksi Toimivuudesta kait oli tässä topicissa kyse.
    enää ei oo mitä irrota
    Ostin ja asensin pari päivää sitten zetoriin givin GH-mallin pleksin...toimii todella hyvin mun pituiselle(184cm),mutta ei se kyllä mikään nätti mielestäni ole
    Siinä ei ole sitä yläosan käyristystä,vaan vähän kuin tuplakupla.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi

KUVA (kliketi klik)
    Wauh...tuota saa varmaan savun värisenäkin, vois sopia omaani paremmin. Miksi ikinä suunnittelinkaan touring mallia (no siksi kun en tienny että vanhaan sotaratsuunkin sais tuplakuplan)
    Tuli vihdoin hommattua MRA:n racing mallinen katevisiiri. Näyttää ihan asialliselle, mutta melko pienelle muovinlärpäkkeelle. Kuvien perusteella mielsin kuskinpuoleisen pleksinpään korotuksen hieman isommaksi kuin mitä näin irtopleksin kanssa voisin kuvitella. Aiemmissa viesteissähän valittelin kypärään ohjautuvaa ilmavirtaa, siitä oli tarkoitus hankkiutua eroon.

Alkavan viikon aikana olisi tarkoitus kokeilla pleksiä paikalleen, joten sitten voisin arvioida miten eroa kertyy vakiopleksiin. Aloin kuitenkin miettimään josko sittenkin vaihtaisin tuon racing-mallin sport-touringiin... Olisiko jollakin zetorissa paikallaan tuollainen MRA:n touringi? Olisi näppärää jos sellaisesta saisi hieman mittoja, esim. miten kauas pleksin pää yltää sen etureunasta ja miten korkealle sen pää tulee esim. mittaristosta mitattuna. Sen perusteella voisin hieman verrata tuohon racingiin. Kuvatkin olisivat mukavia... *

Muutamia kuvia olen netistä nähnyt ja niiden perusteella tuokaan touring ei nouse ihan alyttömän korkealle...

Ajossahan tuon racingin toiminnan saisi tietysti parhaiten testattua mutta parkkihallissa on hieman hankala testata matkanopeuksia.

Prkl. Otanko tuon racingin vai vaihdanko touringiin. Äääh!?!

Oisko kellään kuopion seudulla MRA:n touringia paikallaan? Vois käydä vilkaisemallsa?

Itse hommasin Polosta tällaisen MRA:n pleksin. Korotus on pieni, mutta ratkaiseva. Ajomukavuus on nyt ihan eri luokkaa.

Lisäksi yläosaa voi säätää kuskin mukaan.
    Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
    Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)
    Mulla on kesän ollu -01 zetorissa MRA:n racing-plexi ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ulkonäkö parantui huomattavasti ja plexi ohjaa ilmavirtojakin kohtuullisesti, se on selvää että eihän se suojaa kummosesti mutta kypärää ei ainakaan ravista. Ite olen 187cm pitkä ja mulla se toimii paremmin kuin orkkis.
    Lainaa (Kawanaattori @ Tammi. 12 2006,09:56) kirjoitti
    Mulla on kesän ollu -01 zetorissa MRA:n racing-plexi ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ulkonäkö parantui huomattavasti ja plexi ohjaa ilmavirtojakin kohtuullisesti, se on selvää että eihän se suojaa kummosesti mutta kypärää ei ainakaan ravista. Ite olen 187cm pitkä ja mulla se toimii paremmin kuin orkkis.
    Jep, ei mullakaan tuo vakiopleksi tarviis kovin isoa korotusta kun ilmavirrat menis jo paljon suotuisammin. Joskus ajellessa on tullut laitettua käsi "lippamaisesti" vakiopleksiä korottamaan ja pauke on loppunut. Niinpä tuplakuplallakin voisi saada aikaan tarpeeksi ison korotuksen. En vaan ole vielä laittanut tuota omaani paikalleen, se näytti niin pieneltä (kaupassa palautusoptio).

Olisko sulla kuvaa tai mieluummin kuvia omasta zetorista racingin kanssa? Vertaappa tuohon zero gravityn malliin Zero Gravity vertailu ja kerro onko sinusta isoja eroja. Minusta ainakin kuvan perusteella tuo zero grav näyttää melko paljon pidemmälle kuin MRA...
  25.  
    Laita ihmeessa plexi paikalleen, hyvä se on. Tohon Zeron plexiin verrattuna MRA:n plexi on todellakin lyhempi, mutta huomattavasti paremman näköinen. Mulla on se plexi tosi tumma, siitä ei juuri nää läpi mutta ei ole tarviskaan, jollei nyt sit ajele ihan "imatranajo-tyylillä"

Tieenkin riippuu mitä käyttötarkoitusta plexiltä haet. MRA:ssa parasta ulkonäkö. Kyllä viimekesänä tuli kierrettyä lappikin ja en ainakaan voi sanoa että plexi olis ollu pettymys.