Saavuin tapamiseen hieman epävarmana. Olin etuajassa puoli tuntia ja yritin keksiä jotain tekosyytä odotukselle. Täyttelin auton renkaat, pissapojan ja laitoin penkit paikoilleen, koska olivat jääneet tavaran kuljetuksen jäljiltä kaadetuiksi. Yht'äkkiä kuulin takaa pehmeän hyrinän. arvasin heti, että nyt se saapui. Käänsin päätäni, ja virnistin tyytyväisenä - se oli upeampi kuin osasin kuvitellakaan. Olinhan nähnyt sen vain valokuvissa aikaisemmin. Ajoin auton viereen, nousin ulos ja esittelin itseni. Sovimme saattajan kanssa, että vien hänet autolla ystävälleen ja tulen takaisin sen luokse hetken päästä.
Saattajasta päästyäni ajoin takaisin kuin heikkopäinen, koska en voinut odottaa enää kauempaa. Ajoin auton talliin ja juoksin kotiin laittamaan jotain sopivampaa asua päälleni. Tunsin hien nousevan pintaan ja yritin hillitä itseäni. Astelin teennäisen rauhallisesti hissiin ja pelkäsin, ettei kukaan vaan näe minua tässä tilassa. Kädet vapisivat ja kostutin kielellä kuivuneita huuliani. Sydän hakkasi ja veri kohisi päässäni. Astuin ulos, ja siinä se oli aivan edessäni odottamassa.
Katselin sitä palvovasti jo hämärtyvässä valossa. Se oli uskomaton. Hiki valui ohimoiltani, kun lähestyin sitä. Onneksi kävi raikas tuulen henkäys, joka helpotti oloani. Astuin lähemmäksi ja kosketin sitä. Se tuntui niin täydelliseltä. En voinut uskoa, että tämä tapahtuu juuri minulle. Palvoin sitä katseellani joka puolelta ja tunsin itseni hölmön epävarmaksi. Onko siitä tosiaan jo puoli vuotta, kun viimeksi olen saanut koskettaa tuollaista ihmeellistä luomusta. Tämä tapaus tuntui aivan erityiseltä. Se oli uusi, raikas ja vielä niin kokematon. Annoin käteni vaeltaa sen upealla pinnalla ja koskettelin sitä varovasti.
Kuin yhteisestä sopimuksesta viimein nousin sen päälle ja laitoin suojavarusteet ylleni. Kosketin pientä punaista nappulaa herkästi sormellani ja se säpsähti alkaen hyristä tyytyväisenä. Painoin vasemmalla jalalla varovasti ja tunsin pienen värähdyksen. Odottelin hetken, tunsin tilanteen tasaantuvan ja varovasti lisäsin kierroksia. Veri kohisi päässäni. Tunsin kuinka lähdimme pehmeästi liikkeelle. Puristin itseäni tukevammin sitä vasten ja lisäsin vauhtia. Tuntui aivan uskomattomalta. Pelkäsin hetken, että olen liian raju ja hidastin nopeasti vauhtia. Imuäänet kuuluivat vienosti tummenevassa yössä. Puristin käsiäni tukevammin ja lisäsin jälleen vauhtia. Kohta tuntui jälleen, että pitää hellittää, ennen kuin käy köpelösti.
Ihmeellisen äkkiä kaikki epävarmuus oli poissa ja olin aivan hurmiossa. Lopulta en voinut enää hillitä itseäni, vaan laitoin kaiken peliin. Nyt oli pakko päästää puolen vuoden paineet pihalle. Vauhti kiihtyi ja uskomaton voima repi minua eteenpäin. Tunsin sen alkavan väristä allani enkä voinut enää hidastaa. Mourunta kiihtyi allani ja äkkiä päästin vauhdin pois ja polkaisin alaspäin. Säpsähdimme ja polkaisin taas yhä uudestaan ja uudestaan. Uskomaton hyvän olon tunne säkenöi lävitseni kun painauduin tiiviimmin sitä vasten. Olin aivan hurmiossa. Se jatkuin joka polkaisulla lopulta vaimentuen lopulta tasaiseksi värinäksi. Lopulta vetäydyin sivuun ja tankkasimme molemmat itsemme. Katsoin sitä vielä pitkään ja tyytyväisenä. Olin varma, että tämä onni tulee jatkumaan pitkään.
![]()
Dixi et animam levavi
onnea ensikokemuksille ja pyörälle.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kertomuksesta jäi se vaikutelma, että taisit tykätä![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Koeta kestää... Elämä on täynnä toinen toistaan kamalampia kärsimyksiä...![]()
Hieno pyörä ... ja novellista puuttuu vain paperikannet.![]()
"Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
Jo vain, vähän maallisemmin ilmaistuna omat ajokokemukseni K1200S:stä ensimmäisten 500 km jälkeen. Pyörä tuntuu tosi hyvältä ja vakaalta ja myös helpolta ajaa. Edellinen (K1200Rs) oli 40 kg raskaampi ja tehottomampi. Tämän eron huomaa. Alusta säädettävine jousituksineen yms. on erittäin hyvä, ero comfort ja sport asennon välillä on suuri, niinkuin pitääkin. Aerodynamiikka on minulle hyvä (182 cm). Kypärään tulee laminaarista ilmaa ja se hakkaava meluava pyörteilu puuttuu täysin. Kahvalämppärit ovat paljon tehokkaammat kuin entisessä, Klanin sisälämmitteiset hanskat taitavat jäädä käyttämättä.
Vaimoni kehuu myös estotta, alusta ja aerodynamiikka paremmat myös hänelle. Ei muuten hakannut selkään nyrkillä vielä 160 vauhdissa. Myös vaihtoisto toimii jo uutena erittäin hyvin, eikä näytä kaipaavan samanlaista sisäänajoa kuten entisessä pelissä. Ainoa pieni negatiivinen piirre on mootorin käynti noin 1900 kierroksen kohdalla jossa pientä röpötystä jos haluaa ajaa juuri tällä kierrosluvulla. Johtunee ilmeisesti siitä että tyhjäkäynti on noin 1200- 1100 kohdalla ja tuo vajaa 2000 ole vielä oikein mitään verrattuna koko kierrosalueeseen. So far so gooooood....![]()
Jaahas..vai että pyörä...Alku oli sellanen et odotin jotain eroottista novellia..
![]()
no mut onneks olkoon vaan
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
JOVAIN SEON HOPSULLE!
Olihan tuo soma koeajjaa ja onse vain hopsulle ohjastajalle ehoto jos ei ou maisemia mitä katastella niikus saksan autoväylil.
Mut jos maisemia on, niikus yliperäll tai Jyykeäs, niin sit mie kuletan piironkii ja sohvii mukana, on se lystimpi istua selekä suorana vain kun jutaa.
Kokemuksia vuodattelen kuitennii tähä vähä:
-Ompi tuo gearboksi kunon, niin nyt ompi hyvä! Ei tarvii laikhan enää kytkilöi ylös ei alas eikäs kolahtele niinkus muis mallilois.
-Keula on kans tosi soma, ei niijas ei venkuloi ja jarruttaes hyvin ohjastelee, on niinkus ei mithän!
-Puoliks integraalijarrut (ABS) tosi hyvät! Vain pikkusornel ku puristaa kahvast nii jo het toppaa kun molemmat pyörät jarruttelee vaan ei suhoks, katos takajarru on sit omansa.
-Tankki ol semmonen jotta polvil saa kunno puristeet vaik en ratal jutaile, pyssyy hyvästi ohjastaja paikoillansa (mie oun kasvanu 182 settiseks vain)
-MItäs sit muuta ku tehhoo tuntus olevan nii että Huurusukotki tämmössee vois ihastuu jos oltas kiireissiä reissuloissa, vaan met on ruukaattu ajjaa tasasesti pitempää.
Huonova jos oikehin keksin niin:
-Ei se ennää nättis ole
-Ruputtaa ku perärotkuri Tenoll
-Ei ossaa sannoo, ei siinä mittäs huonova ou!![]()
Työt haittaa harrastuksia ja tänään olisi ollut hieno päivä pärräillä. Taas alkoi ilta hämärtää kun pääsin kotiin. Ajattelin koittaa nahkapukua, miten sillä tarkenee. Olisiko ollut vielä jotain 5 astetta lämmintä. Laitoin lyhyet kalsarit, t-paidan, pitkät kalsarit ja -paidan, verkkahousut sekä wind stopper -pusakan ja -kaulurin. Kävi vähän nahkapuku ahtaaksi ja hiki tuli, vaikka parvekkeella ähelsin nuttua niskaan. Vähän olisi varmaan auttanut, jos rytkyt olisivat olleet valmiiksi parvekkeella jäähtyneinä. Ei meinannut taipua laittamaan saappaita jalkaan ja muttenkin paketti näytti joltain raskaan sarjan painonnostajalta.
Rytkyjä oli ihan sopivasti, eikä tullut vilu eikä hiki ajaessa. Ainoastaan munaskuissa vähän tuli viileä, muttei mitenkään mahottomasti parin tunnin lenkillä. Täytyy varmaan tutkia löytyisikö vastaavia wind stopper -pöksyjä.
KS:n pleksi on aivan loistava 180cm kuskille. Ei tule mitään järkyttävää huminaa eikä pyörteitä kuuppaan tai ylävartaloon. Vähän jos laskee päätään normaalista, niin Schuberth S1:n ilmeisesti ilmanottoaukosta tulee ihan pieni vihellys. Jos nostaa päätä, niin vähän enemmän suhisee ilmeisesti kypärän alaosasta. Ei ollut korvatulppia, eikä alkanut kaivatakaan.
KS:n jarrut ovat ihan käsittämättömät. Ensimmäinen jarrutus oli yllätys kun pysähdyin ensimmäisiin valoihin. Pieni hipaisu ja hyvä ettei ollut takapyörä ilmassa. Äkkiä niihinkin tottui, mutta ovat kyllä todella tehokkaat.
Kaasukahvastakin tuli positiivinen yllätys. Ei tarvitse mitään throttle rockereita tms. Kahvaa ei tarvitse matka-ajossa puristaa, vaan riittää kun pitää kämmenet kahvalla ja vauhti pysyy vakiona. Sormet voi olla vaikka jarrukahvalla valmiiksi. Tosin tuli pieni yllätys kun yllättävän kurvin ilmestyessä hamusin jarrua ja kämmenellä jotenkin läppäsin lisää kaasua, jolloin hyökkäsikin samantien lisää vauhtia. Onneksi tietä riitti. Kyllähän nuo metkut äkkiä oppii, kunhan jonkun aikaa tutustuu. Kaasun alussa on vähän turhan paljon tyhjää. Täytyy säädellä jossain välissä. Lisäksi kaasu on vähän kuin lokaritminen, joten tavallisessa kruisailussa ei tule suotta turhaan hötkyiltyä. Potku alkaa vasta kunnon kahvan väännöllä. Eilen tuntui ajo vähän kämmenpohjissa ja ranteissa, mutta tänään ei ollut mitään ongelmaa. Olisiko tuo täyteen ahdettu nahkapuku jotenkin tukenut ylöspäin. Tuskin sitä ranteisiin ruista yhdessä päivässä juuri tuli. Tai sitten sitä vaan eilen puristi turhaan oudokseltaan.
Varsinkin mukulakivetyksellä tuon sähkösäätöisen jousituksen eri asetuksia oli helppo havaita. Comfort-asennossa oli kuin olisi asfaltilla mennyt. Sport-asentokaan ei mikään kivireki ole, mutta kyllä sen tiukennuksen huomaa.
Vaihdelaatikossa on mennyt ykkönen pesään valoissa joka kerta ilman kytkimen nostelua tai mopon liikuttelua. Pikkuvaihteet vähän klonksahtelee, jos ei kaasulla sovittele kierroksia sopivaksi.
Bensatankkia pidän liian pienenä ja sen täyttöaukossa on minusta turhan syvä onkalo. Pari viimeistä litraa saa lorotella turhan kauan, jos haluaa koko tankin käyttöön. KRS:ssä oli ylitäyttöputket, jotka laskivat takapyörän eteen ylimääräiset bensat - tuli kerran ahnehdittua liikaa löpöä. Ei tullut tuossa koitettua, kuinka paljon sinne vielä olisi sopinut.
Ajovalot ovat ihan hyvät, mutta suuntaus on vähän liian alas. Niitä voi säätää, mutta en alkanut pimeässä etsimään säätönappulaa. Täytyy tutkia joku päivä. Ajovalot vähän himmenee, kun koskee jarrukahvaa. Ilmeisesti tuo tehostettu jarru vie sähköä, vai olisiko ihan vaan jarruvalon ansiota.
Penkki tuntuu mukavalta, eikä tullut mitään sanottavaa parin tunnin aikana. Etuosastaa se on todella kapea. Myös tankki on takaosastaan todella kapea ja tankkiin jalkoja varten tehdyt upotukset ovat hyvät, kun voi käyttää niitäkin pyörän hallitsemiseen. Piukoissa mutkissa vähän ranteet välillä ottavat tankin upotusten reunoihin.
Etupään jousitus tuntuu tosi aikas metkalta. Vähän se niiaan jarrutettaessa enemmän kuin Telelever. Ohjattavuus on loistava. Ihan pienessä vauhdissa se on vähän ehkä tavallista raskaampi, mutta helppo kuitenkin käsitellä. Montut jousitus poimii tosi hienosti.
Ainoa häiritsevä piirre tähän mennessä on, että vauhti ei oikeastaan tunnu missään. Kyllä tuolla helposti kortistaan pääsee.
Dixi et animam levavi
Viikon olen ehtinyt pyörällä kurvata ja tonnin huoltokin on jo tehty. Ainoa vika laitteessa on virheilmoitus takavalon toiminnasta. Systeemi kertoo, että takalamppu on palanut, vaikka näin ei olekaan. Huollossa sitä ei myöskään saatu poistettua, olisi pitänyt kuulemma käydä kaikki sähköt läpi... tällä viikolla pitäisi tulla uusi softa maahan, jonka käyn laitattamassa pyörääni. Jos se vaikka sitten lopettaisi herjaamisen.
Ai niin, kuulin säätäjä-ässältä että ne joille ei pyörän tehot riitä vakiona, niin lambdan siirrolla ovat lisänneet tehoja jopa 185 - 190 hevoseen saakka! Takuuhan siinä menee mutta ne tehot...
- Rajatonta Voimaa! -
Mitenkäs se lamda pitäisi siirtää? Onko tarkempaa tietoa? Kone on säädetty niin laihalle, että voihan tuo jotain vaikka vaikuttaa.
Dixi et animam levavi
Emme menneet yksityiskohtiin, mutta sitä oli siirretty noin 20 cm putkien alkupäätä kohti. Sen verran rikkaalle oli soosit menneet, että lisäpuhtia tuli. Tankillisella ei tosin välttämättä enää kovin pitkään ajele. Jos olet kiinostunut aiheesta, niin voin tiedustella asiaa loppuviikosta, kun olen muutoinkin yhteyksissä pajalle pyöräni päivityksestä.(ek@ @ Huhti. 25 2005,13:04) kirjoitti
- Rajatonta Voimaa! -
Toki kiinnostaa. Vielä jos olisi ihan faktaa, mittaustuloksia ym.
Dixi et animam levavi
Tuota noin, uskookohan tuohon kukaan. Ei millään pahalla, mutta Lambdan siirtohan antais jotakuinkin 25 pollea lisää?(Tommy @ Huhti. 25 2005,10:23) kirjoitti
Epäilen, että tää on jokin essonbaarihemmojen vedätystä? Jos se olisi noin helpppoa, niin olisihan tuon jo kuullut/lukenut pelicanparts.com:sta tai s-boxer.de:stä. Nää hemmot seuraa fanaattisesti kaikkee mikä liittyy Bemareihin.
Odotellaan siis faktaa dynomittausten muodossa.![]()
tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
Vielä sen verran K1200S:stä, että kuinkahan paljon noita on jo rekisteröity/liikenteessä tällä hetkellä?
Meinaan vaan kun tänään 20:00 aikoihin Helsingin Tapanilassa tuli 2kpl (tummanharmaita) K1200S:ää noin 300 metrin erolla vastaan, joista taaempi kääntyi Tapanilan suuntaan.
Ei kai tästä S:stä tule vaan uusi hondacbr1100xx malli, kun niitä noin tiuhaan tulee vastaan? Menee vielä maine koko merkiltä![]()
tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
Jos tuo hintataso verrattuna "kilpaileviin" merkkeihin pysyy samana ja laite osoittautuu kestäväksi, niin varmasti siitä melko yleinen malli tulee.(toma @ Huhti. 25 2005,23:43) kirjoitti
En minäkään vielä muutama vuosi sitten olisi edes harkinnut ostavani Bmw-merkkistä moottoripyörää.
Nyt kun ne sitten alkavat vihdoin tehdä jotain edes likimain sopivaa, niin mikäs tässä enää auttaa...
Jos sitä nyt oikein erikoisen pyörän haluaa, niin tokkopa siihen mikään sarjatuotanto-bemari kelpaa. Eikös niitä kuitenkin valmisteta aika isoja määriä vuosittain?
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Ai no jos sitä ei internetissä lue niin sittenhän se on valhetta(toma @ Huhti. 25 2005,23:25) kirjoitti
Lähdekritiikki on hyvästä, mutta en ensimmäisenä valtuutetun huollon kaveria lähde valehtelijaksi moittimaan... mutta kuten totesin, palataan asiaan jos/kun saan lisäinfoa.
- Rajatonta Voimaa! -