Eli olen kattellu kawaa tai giksua seuraajaksi ryköselle, ja nyt kun oma myyty niin on tullut kateltua kaikenlaisia. Sellaasta olisin kysellyt että onko mitään järkee ostaa n.20tkm. ajettua, kun niihin kilometreihin saisi jo rueta ketjuja ja rattaita päivittään.? Ja miten on tuon huoltojen laita millon gixerissä venttiilien säätö ym. isompia huoltoja?
Kait siinä jonku euron säästää kun ostaa jo valmiiksi huolletun pyörän?
04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
08- Honda CR 250 vm-04
13- Ei pyörää
Gixxereissä on venojen säädöt 24tkm välein, muuten normaalia huoltoa niinkuin muissakin pyörissä.
Fun is not a straight line
Kiitos tämän halusinkin tietää.(Sebu @ Helmi. 08 2007,20:09) kirjoitti
04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
08- Honda CR 250 vm-04
13- Ei pyörää
Mulla kesti K3:ssa orkkisketjut yli 40 tuhatta kilsaa. Joten jos ketjuja on hoidettu asiallisesti, pitäisi kilsoja olla vielä edessä ihan hyvin. Muutenkin hyviä pyöriä, aika vapaita lastentaudeista ja toimintavarmoja! Suosittelen!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Tuossa tapauksessa kannattaa odottaa rikastumista tai vaihtaa harrastusta. Moottoripyöräily ei ole missään vaiheessa halpaa, jos ajaa "normaalisti" eikä pidä pyörää tallissa näyttelykappaleena, niin että kuluvat osat ei kulu.(welmu @ Helmi. 08 2007,19:54) kirjoitti
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Siis ostat 10k€ pyörää etkä haluais laittaa vähä toista sataa € ketju+ratapakettiin? Tahi paria sataa euroa huoltoon(jos ei tee itse, eikä tarvi säätää venoja). *
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
kuulostaa todella...amatööriltä. Suosittelen menemään takaisin kotiin ja säästämään...tai oikeastaan sijoita rahasi muualle.
Helppoo on arvostella, jos rahaa on niin ettei p*skalle taivu.. Oikeasti kyllä mopoilussakin voi säästää järkevästi toimimalla.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Kerroppa mistä saat tonniseen nykykyykkyyn kunnollisen ketju-rataspaketin alle 150 €??(J.V. @ Helmi. 09 2007,23:45) kirjoitti
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
Kannattaa ostaa lussumpi vehje niin ei kulu takarengas niin nopeasti.. Tollaseen menee uus takakumi normiajossa 6 tuhannen välein. *
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Jopas se niissä sitten kestääkin..(Toyboy @ Helmi. 12 2007,08:23) kirjoitti
![]()
Nothing beats cubic inches. Except turbo.
No juu alle 200€ kuiteniin ilman alennuksia.(Vito78 @ Helmi. 11 2007,21:02) kirjoitti
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Kiitos asiallisesta kommentistasi. Minäkun luulin että täällä foorumilla voi kysyä neuvoja mieltä askartaviin kysymyksiin mutta näköjään joittenkin mielestä mitään ei saa kysyä vaan kaikki pitää tietää ja sitten pitää tulla kun joku kysyy jotain nii välittömästi avautuun asiosta joista ei itsekään mitään ymmärrä. Jotkut runkut kun osaavat pilata koko porukan maineen(jarrarit @ Helmi. 10 2007,00:23) kirjoitti
Vituttaa nii saatanasti tollaset runkut.
04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
08- Honda CR 250 vm-04
13- Ei pyörää
Omalla k4:llä oon ajnut hiukan vajaat 20 tkm ja ketjut sekä rattaat on todella hyvässä kunnossa. Niitä kun viitsii voidella vaihteistoöljyllä hammasharjaa apuna käyttäen niin kestävät varmaan vielä toiset 20. Mopokin on kaupan, joten ota yhteyttä jos kiinnostaa.
Laitoin privaa.(Mänty @ Helmi. 12 2007,18:17) kirjoitti
04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
08- Honda CR 250 vm-04
13- Ei pyörää
Lainatakseni kesämiestä:(Athene @ Helmi. 11 2007,20:28) kirjoitti
"Uutta ei kannata ostaa, kun ne on kalliita ja huoltoväli on 6000km. Sit vähän ajettua ei kannata ostaa, kun siihen joutuu kuitenkin kohta ostaa uudet gummit. Sit siitä vähän enemmän ajettua ei kannata ostaa, ku tulee jo huoltoväli. Sit taas tulee kohta huolto. Sit siitä vähän enemmän ajettua ei varsinkaan kannata ostaa ku voi joutua vaihtaa ketjut. Sit jos se onki ollu semmosella omistajalla, joka on huoltanut hyvin ketjut eikä ketjuja tarvikkaan vaihtaa 20000km:ssa, niin sit joutuu kuitenkin tarkistaa/säätää venat. Sit ne ketjut kuitenkin kuluu ja sit ne joutuu ostaa ja vaihtaa. Sit jos pyörään onki tehty kaikki huollot sekä vaihdettu kaikki liikkuvat, kuluvat, tuunatut ja kromatut osat, niin sit se onki kalliimpi. Sit joku osa voi kuitenkin laueta. Sit ku sillä ajaa, niin sit pitää taas vaihtaa öljyt ja käyttää huollossa. Sit tehopenkissä on ihan must käyttää. Sit taas joutuu gummia vaihtaa. Sit ku just oot vaihtanut uudet gummit, niin sit menee kumi puhki.... Plaa plaa. Sit mopo onki niin vanha, että öljyä saa kaataa samaan tahtiin ku bensaa tankkiin. Sit se rämisee ja kolisee ja onhan se jo rumakin."
Joo, neuvottelemalla myyjien kanssa voi säästää, mutta pelkäämällä kuluvien osien ostoa/vaihtoa jo tuossa vaiheessa, niin se on ylireagointia. Esim. kun möin Ex-pyörän, niin sanoin uudelle omistajalle, että ketjut on paskat, joten mukaan annan DID:n ketju-rataspaketin. Homma oli sillä bueno.
Noin 20 000km ajettu pyörä on kuitenkin melko uusi ja harvemmin sieltä mitään maata mullistavaa rahan reikää ilmenee normikulujen ja kulutusosien päälle - Varsinkin, kun on kyse Suskasta.*
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
No, riippuu hinnasta. Nimenomaan siitä hinnasta minkä on neuvotellut myyjän kanssa.(welmu @ Helmi. 08 2007,19:54) kirjoitti
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Heh! Älähän nyt paukuta rajotinta vasten(welmu @ Helmi. 12 2007,18:02) kirjoitti
Todellakin kuulosti hieman huvittavalta jättää yli kympin maksavan mopon kaupat tekemättä, jos siinä on huonot ketjut, senhän voi kompensoida hinnassa. Onhan se rahaa se parisataakin, ihan itsekullekin. Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa, sekä voorumin maineen pilaamista.
Olet oikeassa ketjujen kanssa mutta kun kyse oli juurikin siitä että kun ostaa tollasen mihin joutuu heti rueta aikaa varaamaan isompaan huoltoon ja ketjuihinkin menee se parisataa, niin onhan se minusta jo rahan menoa. Kun myynnissä on huollettujakin. Asiasta toiseen, minkä verran on venojen säätöön mennyt työtunteja eli paljonko tulee n.maksamaan?(jarrarit @ Helmi. 12 2007,21:10) kirjoitti
04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
08- Honda CR 250 vm-04
13- Ei pyörää
Tuolta näet ohjeellisia työaikoja eri huolloille.
Jv-motorsport
Minneköhän oot privaa laittanut? Ei ainakaan oo tullu perille.(welmu @ Helmi. 12 2007,18:22) kirjoitti
Lauantaina mennään katsomaan ihan vakio kuntoista vm-04 limited giksua23000km mittarissa eli melkein uusi
Eikös vain. Venojen säätö tosiaan edessä mutta hinnassa kompataan. On se limiteddi vaan nii makeen värinen
Toivottavasti saadaan kaupat hierottua
![]()
04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
08- Honda CR 250 vm-04
13- Ei pyörää
Itsellä riitti pelkkä venojan tarkistus 2 tkm enempi ajetussa vehkeessä.....(welmu @ Helmi. 19 2007,21:24) kirjoitti
(joka myös keväällä myynnissä sopivaan hintaan....) *![]()
*Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
*Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
No niin Uusi suzuki kuski ilmottautuuK4 LE:n kävin ostamassa. Kawan sijasta, valinta oli vaikea mutta tunne ratkaisi
![]()
04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
08- Honda CR 250 vm-04
13- Ei pyörää
Mulla kävi Gixu venojen tsekkauksessa 26 tuhannessa. Ei ollut säätötarvetta, pelkkä tarkistus riitti. Harvoin kuulemma noissa kilometreissä tarvitsee mitään tehdä. Penkissäkin pyörän käytin ja kaikki hevoset oli tallissa(Anthony @ Helmi. 20 2007,07:24) kirjoitti
!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Ei suzukia yleensä tartte noissa kilometreissä säädellä, ei mulla ainakaan.Toisin oli silloin kun mulla oli kawa...
Honda VFR 1200 F -13
Honda Goldwing GL 1100 Interstate -81