Minkä reiän kautta vaihetaan polttoaine suodatin tankkiin.
k1200rs,vaihtoväli.Minkälainen homma.![]()
JOVAIN SAMAST REIJÄST
No eihä siinä ou muita reikilöi ko mist sie sen vaihat. Tee vaa se ainooki tuumaa isommaks eli se korkikehys vaa irti ja poes nii käjetki sopii. Helppo savotta ei kestä tovin. Ite oun vaihtanu aina joka viijes yhtkyytiiajon jälkee elis 30000km. Manuaaliski muistaakseni julistivat sen noi.
Eläkes rupee osthelee mithän kopiosuotimii, vain orginaalis pysyt niin pitkään ohjastat !
K100.seen olen vaihtanut useasti,mutta en k1200.seen.erilainen.Kauluksessa kiinni kaksi letkua,eikä tule kuin vähän ulos.Tankissa kolme aukkoa,täyttö,mittari ja ala aukko missä lähtö, tulo ja pumpun virta liitos.
Kerran olen vaihtanut kaverin pyörään ja taisi olla niin, että tankin oikealla puolella alareunasssa on luukku, josta suodattimenkin saa ulos. Siirsimme suodattimen samassa yhteydessä satulan alle, josta sille löytyi sopivasti tilaa ja on helppo vaihtaa tarvittaessa. Omaan boxeriinkin olen vaihtanut suodattimen tankin ulkopuolelle.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Kiitos. sieltä kautta suodatin tuli ulos.Ei mitenkään helpoin suodattimen vaihto paikka.Täytyy varmaan vaihtoväliä pidentää?Suodattimen siirtoa täytyy harkita,ainoo haitta siinä on se,että joutuu vetämään korkeapaineista letkua puolimetriä tankin ulkopuolella.Ja mihin saa sijoitettua suotimen.
Mahtaneeko putsarin siirto olla tarpeen..? Harvoinhan tuota vaihtaan joutuu, eikä sinne satulan alle edes mahdu oikein mitään.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
-97 RS:ään ainakin mahtui sievästi kuski perseen alle. Ja kate peittää letkut. Tämä muutos tehtiin kun lähdimme toissa kesänä Venäjälle ja varauduimme mahdollisesti epäpuhtaan polttoaineen mukanaan tuomaan suodattimen tukkeutumiseen ja niin ollen suodattimen helppoon vaihtoon.
Meillä tai yleensäkin länsioloisssa tuohon ei tarvinne varautua. Tosin on sitä sattunut. Kaverin -00 R 1100 RT:ssä tuli käyntihäiriöitä ja ne poistui suodattimen vaihdolla. Suodatin oli ollut osin tukossa.
Lisäksi suodattimen ulkoistaminen mehdollistaa tarvittaesssa bensa saannin helposti tankista. Suodattimelta lemmari auki. Letkun pää astiaan ja starttinappulasta painaen tavaraa tulee vauhdilla. Tämä ominaisuus pelasti viime syksynä laivasta myöhästymiseltä Lyypekissä kun oli ihan helvetillinen kiire ja kaverin VN:ssä oli bensa vähissä eikä tietenkään löytynyt huoltoasemaa ja tavara loppui. Oltiin ajettu harhaan ja muutenkin oli laskelmat menny pieleen.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45