Nyt kun tuo menovesi maksaa jo maltaita, ja varmaan nousee edelleen, ja jokainen säästetty sentti on tarpeen, niin kysymys kuuluu. Onko haittaa jos laitan tankkiin 95, 98 sijasta. pyörä on -93 cbr600f![]()
Ei.
"Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
Mulla sama pyörä ja sama vuosimalli,tankkasin sunnuntaina tankin täyteen 98sia,tänään illasta läksin pienelle lenkille niin jotenkin tuntui ettei mopo vastannu kaasuun ihan samalla tavalla kun edellispäivänä jolloin tankissa oli 95sta(tosin kylmä ilmakin varmaan vaikutti asiaan),muutenkin tuntu mopo käyvän nätimmin 95sella.sinäänsä hassua luulisi olevan toisinpäin.. joku viisaampi saa kommentoida asiaa tarkemmin...
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Samaa asiaa minäkin, urpona, uutta (ensimmäistä) katupyörää hakiessa kyselin. Että onko perusteita käyttää 98, niinkuin olen 2-t koneissa tottunut käyttämään. Huolto/kauppias vastasi, että Hondat on suunniteltu toimimaan 91 okt. bentsiinillä.
Itse olisin kuitenkin veikannu 98, kun onhan näissä koneissa rutistuksia kuitenkin aika paljon...?! Laitetaan sitten 95... Onhan se HALPAA...
Pyörä: Hornet 600 -05
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Itse asiassa jos hommaa mennään katsomaan kemiallisen koostumuksen kannalta, sisältää iso-oktaanin vuoksi 98 ripauksen enemmän happea => pitäisi palaa paremmin => pitäisi antaa paremman tehonItse en ole kyllä mitään eroa huomannut en autossa, prätkässä enkä 2t mopossakaan. Samaa tahtia se 95:kin noissa kaikissa on tankista kadonnut kuin 98:kin. Tosin nykyinen auto käy sillä mustan letkun tuotteella, mutta kun tuppaa sekin per... vilahtamaan yli 1e/l tasolle ja päällehän tulee vielä ne vuotuiset monikäyttöauton käyttövoimaverotkin
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Paitsi että, puristuskestävyyttä parantavat aineet huonontavat palo-ominaisuuksia. Elikäs kandee käyttää alinta mahdollista oktaanilukemaa, millä ei nakuta.(HiTec @ Huhti. 19 2005,08:41) kirjoitti
Tietysti hapekkaammat bensat on parempia. Mutta en usko, että 98:ssa on yhtään enempää happea kuin 95:ssä. Kisabensat on sitten jo tasalaatuisempia ja paremmin palavia.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
mites 750äffä suzuki.oon ajellu 98:lla edellisen omistajan ohjeiden mukaan mutta oon harkinnu siirtymistä 95:een.mopo on 89vuosimalli
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Ja tästä hyvänä esimerkkinä oma moponi, joka Saksasta saatavalla 92:lla kuluttaa himpan vähemmän kuin 95:llä. Mitä herkemmin syttyy ja puhtaammin palaa, sitä suurempi on energiantuotto/yksikkö.(Tylyttäjä @ Huhti. 19 2005,08:39) kirjoitti
Jeps --> Salmon
Tosiaan 4-t japsit taitaa kaikki olla suuniteltu (jenkkien?) 91:lle.
Eli 95 käy parhaiten jos peli on vakio eikä pyri nakuttelemaan kuumana vedätettäessä.
Oma -89 äffäni oli uutena niin laihoilla että nakutti (detonoi)silloisella 92:lla kuumana vedätettäessä noin 4-6 t rpm:llä. Nakutus hävisi (+ kaasuun vastaavuus parani) kun nostin neuloja pykälällä + avasin 1/4 kierr. pilotti ruuveja.
Sen detonaatio nakutuksen kyllä erottaa / kuulee jos ei ihan kuuro tai tampio ole. Siis kilinää/kilkutusta/rasahtelua joka ilmenee vain kuumalla koneella ja raskaalla kuormalla suht pienillä kierroksilla ja häviää kun kaasua keventää.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
joo kiitän tiedosta.ei toi mun mopo mitään kilinää/nakutusta ole ainakaan toistaiseksi pitäny.joten siirryn halvempaan bensaan ja kuullostelen mitä siitä sanoo(Hsippe @ Huhti. 19 2005,11:32) kirjoitti
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
95-oktaanisella ajellut, eikä mitään onkkelmaa
*** Triumph Speed Triple ***
* Ex. Honda CBR 600 *
Lisää vettä.
Mulle parikin prutkujen ammattiroplaajaa on väittäny, että 95 on pyörille huonompaa pensaa kuin 98. Kuulemma lisäainekset yms. 98 pitää kuulemma kaasuttajan puhtaampana ja käyntihäiriöitä vähemmän eli, jos 95:n kanssa joitakin käyntihäiriöitä, ne vähenevät tai poistuvat 98:a käytettäessä.
Mää ja tiijä.
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
joskus kans kuullu,et 98 olis suositeltavampaa kuin 95.
Venttiileille parempaa tai jotain. ohjekirjan mukaan kunhan oktaani luku on vähintään 91 niin hyvä on. Itse oon tankannut sitä,mikä letku ensin käteen osuu(ei diesel).yleensä 95:sta
Mitenkä on vanhemman pelin kanssa, honda cb750 -79, onko syytä käyttää lisäaineita? Siis tätä venttiilinsuojalisäainetta? 95/98 ei liene merkitystä?
Myyjä kehotti käyttään lisäaineitta.. tiedä häntä sitten.
Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993