Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Nyt vois tietäjät auttaa..

    Kone käy laihoilla seoksilla, ei tahdo pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä (varsinkaan kylmällä). Muuten kone pelittänyt hyvin, kunnessa eilen.
    Aluksi ei tahtonut monsteri lähteä käyntiin ja kun lähdin ajelemaan oli tehot kateissa. Kierroksia kone ottaa kohtuullisesti, mutta vääntö puuttuu kokonaan?? Mikä vikana? Tulpat kuulemma yleinen vika, voiko johtua niistä? Vai pitäisikö kone viedä säädettäväksi?

    Iso KIITOS etukäteen!
    polkupyörä
    ex ZX-6R 03
    ex Nonster 600 01
  2. #2
    kuulostais siltä että saattaisi hyvinkin käydä vain yhdellä pytyllä, eli nyppäses tulpanhatut vuoroitellen irti ja kokeile muuttuuko käynti. Jos ei muutu jomman kumman tulpan kohdalla niin rikki on
    1198+RG500
  3. #3
    Tulpan saa tekohengitettyä toimintaan ottamalla sytytysjohdon irti ja pitämällä sitä hiukan irti tulpan päästä.

    Menee hetkonen, ja kipinä palaa oikeille paikoilleen. Saattaa toimia pitkäänkin tuolla tavoin elvytettynä.

    Syy toimimattomuuteen on usein tulpan eristeen päälle kertynyt lika joka purkaa kipinän osittain rungon kautta.

    Kun lisätään vastusta (kipinäetäisyys n.1kv/mm ilmassa) ja siitä aiheutuvaa kipinän jännitettä, alkaa tulpan kärkien väliinkin jäädä jo energiaa kipinään ja kun kipinöi, niin lika poistuu varren juuresta ja tulppa kipinöi taas normaalisti.

    Jos käy vain yhdellä, niin se selviää heti kun sytytysjohto irrotetaan. PS. Käytä hanskoja, niin ei lyö käsille..
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  4. #4
    Niin tai nopeasti kokeilet vain pakokäyrästä,että kumpi putki on kuuma ja kumpi kylmä...
    Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyyn pääsee.
  5. #5
    Jos pakokäyrästä haluat kokeilla lämpöjä niin lataa puhdasta vettä sellaiseen käsipumppu ruiskupulloon ja tööttäät vettä siihen pakosarjaan ja katsot kuinka vesi haihtuu, tai ei.

    Ei sormet pala.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  6. #6
    Jos tankissa ei oo ollu talvisäilön aikaan stabilaattoria bensan seassa (säilöntäinetta) niin bensakin (tai sen lisäaineet) voi kuivaessaan paakkunntua ja tukkia suuttimia ja aiheuttaa käyntiongelmia - kaasarin avaus/puhistus vois auttaa (varsinkin, jos onnistuu itseltä).
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  7. #7
    Alkuperäiseen aiheeseen: mitä suurimmalla todennäköisyydellä toinen tulppa on pimeä. En osaa sanoa, kannattaako sen enempää seoksien säätöjä murehtia (vaikuttaahan ne tietysti tulppien ikään??), mutta tulpanvaihdolla selviät.
  8. #8
    Lainaa (Nahkaparturi @ Huhti. 18 2005,16:37) kirjoitti
    Alkuperäiseen aiheeseen: mitä suurimmalla todennäköisyydellä toinen tulppa on pimeä. En osaa sanoa, kannattaako sen enempää seoksien säätöjä murehtia (vaikuttaahan ne tietysti tulppien ikään??), mutta tulpanvaihdolla selviät.
    tämä oli myös omassa monsterissani joka keväinen juttu! takasylinteri poltti tulpan jatkuvasti kylmillä ilmoilla!

    ei muutaku kevääks pykälää kuumempi tulppa ja lämpimille ne ysit taas paikalleen! seoksia ei toinna muutella sen kummemmin!
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  9. #9
    vastaus alkup. aiheeseen (ei p..... jauhantaan)

    Mulla ollut parin asteen lämpötiloissa ongelmana kaasuttimien jäätyminen. Tyhjä käynti katoaa ja käynti muuttuu muutenkin hankalaksi. Moottorin sammutus hetkeksi ja kun lämpö nousee kaasuttimiin poistuu ongelma... vähäksi aikaa.

    Pimeä tulppakin on kokeiltu, silloin pikku-monsta ei jaksanut kulkea kolmosta isommalla vaihteella.
    m583"s"

    Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
  10.  
  11. #10
    Kiitos!

    Tulpat vaihdettu ja taas monsteri toiminnassa. Saa nähdä mitä huominen takatalvi tuo tullessaan.
    Mitä tähän "asialliseen" keskusteluun muuten tulee... Täytyy sanoa, että oikean merkin oon valinnut, sen verran tuntuu olevan tiukkoja mielipiteitä puolesta ja vastaan.
    polkupyörä
    ex ZX-6R 03
    ex Nonster 600 01