Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Tässä etuiskarien huollon yhteydessä havaitsin, että alue jolla stefat liukuvat on jonkinverran naarmuja. Millä niitä voisi siloitella? Olisiko Autosolin tahnasta apua?
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
    Jos ei vuoda niin kuin otaksuisinkin niin eipä kannata tehdä yhtään mitään
    1198+RG500
    Kyllä vuoti. Ei noissa nyt mitään isoja naarmuja ole, mutta ajattelin, että niitä olisi hyvä siloitella kun uudet stefat laitan...
    tuntuuko jurmut selvästi kynnellä kokeillen, jos ei niin eivät aiheuta vuotoa. Jos tuntuu niin sitten *hienolla hiomapaperilla (1200) varovasti kohollaan olevia "purseita" hiot pois. Vaakasuuntaan pyöritellen kuivana ja sitten öljyn kanssa kiillotat

1198+RG500
    Yks vinkki on lyhentää ihan vähän siinä stefassa olevaa "vaijeria", silloin siitä tulee tiukempi. Siinä vaijerissa on jenga, josta sen saa auki ja sitten vaan napasasee siitä naaraspäästä. Tämän kertoi yks mp-korjaaja kun pari vuotta sitten hain stefoja 90-luvun alun kawaan.

Tiedä sitten, kuinka suositeltaavaa tuo on, mutta stefat eivät korkanneet ainakaan seuraavien tuhansien aikana. Ei varmaan tarpeen uudempien pyörien kanssa, mutta vanhoissa putkissa voi olla jo hiukan kulumaa ja tuon ansiosta voi stefojen kesto olla kuulemma parempi.
    Honda VTR 1000F
    Jeps tuolla jousen lyhennyksellöä saa kanssa apua, mutta jos etuputkissa on purseita niin ne rikkoo stefat heti uudestaan. Jousen lyhennys on muuten näppäräsormisen puuhaa, itse olen saanut useimmiten jousen venymään jostain päin yhtä paljon tai enemmän kuin mitä olen lyhentänyt. Ehjä stefa alkuperäisellä jousellakin puristaa tehokkaasti kunhan stefan huulta ei ole mikään pärsä rikkomassa
    1198+RG500
  7.  
    OK, kokeillaan. Kiitos.