Elikkäs. Mulla on tuommonen vakiokuntonen zx-6r -96 johon tarttis saaha vähän ääntä lisää. Tolta rombolta löytyis noita slipareita helvetin halvalla mutta kun tarttis olla bolt-on. Elikkä mimmonen viritys täytyy tehdä että saa sliparin kiinni tavalliseen putkeen?
Nimi kertoo... bolt on ruuvataan siihen alkuperäiseen laippaan kiinni, eli ei tule mukana ns. väliputkea. Ei tarvita mitään virityksiä jne.
Fun is not a straight line
No tätähän minä vissiin kysyinkin tässä.. Elikkäs selvennetään nyt sitten vielä vähän.(Sebu @ Huhti. 14 2005,16:47) kirjoitti
Tuolla rombo merkkisellä valmistajalla ei tietääkseni ole bolt-on änkkäriä minun pyörään, joten joudun pistämään siihen slip-on änkkärin. Niin kysymys oli siinä, että minkälaisia virityksiä tuohon täytyy tehdä, että saan slip-on änkkärin tuohon alkuperäseen putkeen kiinni missä on se laippakiinnitys.
sliparis pitäs tulla myös se väliputki mukaan...
www.alphaindigo.net
www.soulhealermusic.com
Esim. Mivv on edullinen (tai ainakin Motoxissa mainostavat niin) niiltä löytyy sulle varmaan slipari ettei tarvi tehdä virityksiä!
http://www.motoxi.fi/pori/
Fun is not a straight line
No kyllä mä jonkunlaisen virityksen joudun tekemään jos sliparin meinaan tohon päjäyttää kiinni. Putki on kiinteä alusta loppuun saakka. Elikkäs 4-1 tavallaan. Alkukäyrät uppoaa suoraan yhteen paksuun putkeen ja siinä paksussa putkessa on sitte se kiinnityslaippa kiinni.
itselläni oli sama juttu, kun ostin ixilin sliparin omaan pyörään. eli piti sahata rautasahalla se vakiopönttö poies tietystä kohtaa. ainakin ixilin putken mukana tuli selkeä ohje mistä kohtaa putki piti sahata, mukana tuli myös ns. jatkopala jolla saan vakioputken takaisin pyörään kiinni ja 2kpl kunnon klemmareita joilla saa sliparin oman väliputken alkuperäisen pakoputken päälle tiiviisti kiinnitettyä. omasta mielestä yksi klemmari riittää sliparin kanssa, mutta jos vakio pöntön laittaa kiinni niin sitten molemmat klemmarit käyttöön.(Naama @ Huhti. 14 2005,21:21) kirjoitti
varmista sitten sliparia ostaessa että tuleeko siinä mukana sitä jatkopalaa, jos kerta vakioputki on yhtä rööriä koko pituudeltaan.
Hei!
Alkuperäinen putki on 4-2-1, vaikka näyttääkin ulospäin 4-1 putkelta. Eli siinä paksussa putkessa joka tulee vaimentimeen, siinä kulkee väliseinä sisällä. Helpoimmalla pääset jos hommaat bolt-on pöntön. Jos sliparin meinaat asentaan, niin joudut varmaankin katkaisemaan putken kollektorilta ja tekemään siitä uuden putken vaimentimelle. Eli muuttuu 4-1 putkeks. Alakierrosvääntövarmaan huononee. Omassa -95 mallissa on seuraavanlainen ratkaisu: vakiopönttö josta on otettu yksi väliseinä pois (se reikälevy, jos otat pöntön irti ja katsot sisälle) ja dynojetin suutinsarja. Äänet kasvoi mielestäni sopivasti ja vaimentimesta löytyy se E-merkki.