Sivu: 111 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1161101109110111
Tulokset 3301:stä 3325:een 3325:sta
  1. #3301
    Lainaa mopokuume kirjoitti Katso viesti
    Kertokaas viisammat, kun olen irroittamassa ohjauksen laakerit, kaikki muu on purettu, paitsi T ylä ja ala kertaa. Akselin keskellä 12mm kuusiokolo avaimelle paikka, mutta en saa auki pulttipyssyllä, enkä putken kanssa vääntämällä. Huoltokirjassa ei löydy ohjetta moisen irroittamiseen. Potilas on 1996. Hondista olen pystynyt tämän itse tekemään, mutta onko vain voiman vähyyttä , vai tyhmyys??
    Vastaan itselleni. Voimaa vain niin irtosi.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  2. #3302
    Miten tiuhasti bensapumpun pitäs pumpata tyhjäkäynnillä tai sitten kun antaa paikallaan kierroksia esim 5000? Tuntuis että aika hitaasti se sytkyttää.
  3. #3303
    Mulla on muistikuva että pumpussa olisi painekytkin, jonka perusteella pumpun käyntiä pätkitään.

    Onko päällä jotain ongelmaa, jonka vuoksi kyselet?
  4. #3304
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Mulla on muistikuva että pumpussa olisi painekytkin, jonka perusteella pumpun käyntiä pätkitään.

    Onko päällä jotain ongelmaa, jonka vuoksi kyselet?

    Pyörä ollut käyttämättä reilun vuoden ja ilm jo silloin ollut jotain käyntihäikkää ainakin satasen vauhdin yläpuolella. Nyt lähtee hyvin käyntiin mutta tyhjäkäynnillä ei tunnu kaikki sylinterit olevan mukana ja kaasua antaessa jättää kierrokset välillä leijumaan. Tulpat uudet, johdot tarkistettu ja myös puolat. Kaasuttimet on kyllä puhdistettu mutta ei niitä säädetty ole. Mietin vaan, että pystyskö tuo pumppu aiheuttamaan ongelmaa ettei saa soppaa tarpeeksi kun käyntioireita ollut silloin ed omistajan aikana.
  5. #3305
    Lainaa juhahe kirjoitti Katso viesti
    Nyt lähtee hyvin käyntiin mutta tyhjäkäynnillä ei tunnu kaikki sylinterit olevan mukana ja kaasua antaessa jättää kierrokset välillä leijumaan.
    Imuvuoto ja/tai synkka tulee ekana mieleen.

    Kyllähän tuo siltä haiskahtaa, että olisi hyvä käydä ns kaikki läpi. Puristuspaineet, venttiilivälykset, kaasarit pöydälle ja läpikäynti. Pumppu ei ehkä ole syypää. Silloin bensa loppuisi vedättäessä. Tyhjäkäynnillä on helppo suihkutella vettä pakosarjalle ja todeta, mikä sylinteri on kylmänä.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  6. #3306
    Lainaa juhahe kirjoitti Katso viesti
    ...ollut jotain käyntihäikkää ainakin satasen vauhdin yläpuolella.... tyhjäkäynnillä ei tunnu kaikki sylinterit olevan mukana
    Voisitko täsmentää millaisista oireista on kyse.
  7. #3307
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Voisitko täsmentää millaisista oireista on kyse.
    Ite en oo pyörällä ajanu muuta ku pihassa siirtäny. Ed omistajan aikana kait satasen tuolla puolen ollut jotain röpötystä tms.
    Ekan kerran kun laitoin käyntiin, käynti aaltoili ja jätti kierrokset leijumaan välillä jonnekin neljään tonniin. Kaasuttimet sen jälk pahimmasta töhnästä putsattu. Juuri testasin suihkevedellä putkien lämpenemisen niin kyllä kaikki oli kuumia, tosin vasen lämpes hitaammin kuin muut. Pitänee avata kaasuttimet uudelleen ja ne reiät syynätä tarkasti. Niitä en sen kummemmin tutkinut vielä. Ilmavuotoon tuo itestänikin nyt viittaa.
  8. #3308
    Vähimmällä vaivalla saattaa päästä, kun irroituksen jälkeen ultraäänipesee kaikki kaasarit.
    Käyntiongelmat pyörässä, joka on ollut kohtalaisen pitkän aikaa käyttämättömänä, kulminoituvat yleensä kaasuttimiin. Silmämääräinen tarkistus ja pahimpien mömmöjen mekaaninen puhdistus ei riitä juuri koskaan.
  9. #3309
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Vähimmällä vaivalla saattaa päästä, kun irroituksen jälkeen ultraäänipesee kaikki kaasarit.
    Käyntiongelmat pyörässä, joka on ollut kohtalaisen pitkän aikaa käyttämättömänä, kulminoituvat yleensä kaasuttimiin. Silmämääräinen tarkistus ja pahimpien mömmöjen mekaaninen puhdistus ei riitä juuri koskaan.
    Laittelen tietoa kunhan homma edistyy. Ultraäänipesuri tulollaan.
  10. #3310
    Lainaa juhahe kirjoitti Katso viesti
    Laittelen tietoa kunhan homma edistyy. Ultraäänipesuri tulollaan.
    Kaasareiden pesu auttoi aika paljon tilanteeseen Vähän tuntuis vieläkin aaltoilevan käynti tyhjäkäynnin tuntumassa. Seosruuvit tuossa noin kaksi kiekkaa auki. Luistien kumit oli kyllä ehjät mutta vähän venähtäneet.
  11. #3311
    Mm kaasareiden synkkaus vaikuttaa tyhjäkäynnin tasaisuuteen. Kannattaa tarkastaa.
  12. #3312
    Kannattaa pesun jälkeen myös tarkastaa et röörit on auki.
    Ei tarvii monta kertaa jumpata auki.
  13. #3313
    Kone saatu käymään kaikilla neljällä mutta nyt ongelma seuraava: paikallaan ottaa kierroksia hyvin ja tottelee kaasukahvan liikkeisiin koko kierrosalueella mutta kun ajamaan lähtee niin 5000 kiertää maks ja alkaa röpöttämään. Ei sammu ja pienillä kierroksilla toimii hyvin. Oma arvio on ettei saa bensaa tarpeeksi. No pumppu on uus ja samoin suodatin. Rele tuntus pa -pumpulle toimivan mutta en tiedä kuin tiheästi sen pitäs antaa pumpulle virtaa. Mistähän tuota lähtis seuraavaksi vikaa etsimään?
  14. #3314
    Lainaa juhahe kirjoitti Katso viesti
    Kone saatu käymään kaikilla neljällä mutta nyt ongelma seuraava: paikallaan ottaa kierroksia hyvin ja tottelee kaasukahvan liikkeisiin koko kierrosalueella mutta kun ajamaan lähtee niin 5000 kiertää maks ja alkaa röpöttämään. Ei sammu ja pienillä kierroksilla toimii hyvin. Oma arvio on ettei saa bensaa tarpeeksi. No pumppu on uus ja samoin suodatin. Rele tuntus pa -pumpulle toimivan mutta en tiedä kuin tiheästi sen pitäs antaa pumpulle virtaa. Mistähän tuota lähtis seuraavaksi vikaa etsimään?
    Tiedän että ZZR1100 tekee tuon jos on jäänyt ram air putkesta kiinnittämättä kohokammioihin letku. Tarkistapa se ensimmäisenä. Zetorissa se on eräänlainen Y-haara joka tulee airboxia ennen ilmanottoon. Käsittääkseni ysissä on samanlainen.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  15. #3315
    Ilmanputsarin kotelo pois ja katsomaan josko kaikki luistit nousevat kaasutellessa yhtäaikaa ja kattoon saakka.
  16. #3316
    Kiitos vinkeistä, täytyy alkaa näillä tutkimaan.
  17. #3317
    Lainaa juhahe kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vinkeistä, täytyy alkaa näillä tutkimaan.

    Vuosimallista ja tyypistä (saastelaitteet eri maiden mallissa) riippuen 1/2 ja 3/4 kaasarien välissä on letkut jotka menevät joko keskelle alipainevermeisiin tai oikealta puolelta alkaen airboxiin.

    Kuten aina tarkka vuosimalli auttaisi.

    Tässä on yksi kuva ja samassa paikassa olevassa modausvideossa näkyy erilainen ratkaisu.
    https://www.zxforums.com/threads/car...-issues.66080/
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  18. #3318
    Sepähän tietenni jääny pois se vuosimalli, 1995 ja Italian versio. Ainakin nuo lampun alle tulevat kumiletkut oli alkupäästä täynnä töhkää, ei virrannut ilma lainkaan kaasareille.
  19. #3319
    Lainaa juhahe kirjoitti Katso viesti
    Sepähän tietenni jääny pois se vuosimalli, 1995 ja Italian versio. Ainakin nuo lampun alle tulevat kumiletkut oli alkupäästä täynnä töhkää, ei virrannut ilma lainkaan kaasareille.
    No kerrohan sitten operaation valmistuttua kuinka kävi, josko tällä alkaisi Kawasaki kulkemaan jälleen kuten pitää.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  20. #3320
    Ram-airit alkaa vaikuttamaan siellä 200 kmh -vauhdeissa - joihin nyt ei päästy.
  21. #3321
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Ram-airit alkaa vaikuttamaan siellä 200 kmh -vauhdeissa - joihin nyt ei päästy.
    Oi suuri tietäjä! Selitähän toki, miksi oma ZZR1100 alkaa heti röpöttämään jo 40km/h vauhdissa, kun ilmanotolta kohokammioille menevän letkun ottaa irti. Röpötys loppuu välittömästi kun letkun kytkee takaisin. Testattu on vauhdissa sisäkate auki.

    Ysikansa toteaa monikansallisesti
    "without those hose connected properly the bike will not run well at all especially over like 20 mph."
    https://www.zxforums.com/threads/zx9...am-air.210430/

    Ehkä kyseessä on massahysteria? Onko 20 mph perästä unohtunut nolla? Vai olisiko matalapainebensapumpulla ja kaasuttimilla jotain tekemistä kaasarien hengityspuolen paineen kanssa?
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  22. #3322
    Minä väitin ainoastaan, että ram-airit alkavat vaikuttamaan vasta todella isoissa nopeuksissa.

    En tunne noiden letkujen kytkentää sen tarkemmin, joten en pysty kommentoijan suureen mielenkuohuntaan sen paremmin vastaamaan. Hyvin aikuismainen oli vastaus kuitenkin......NOT.
  23. #3323
    carb funnel.jpg

    Jos ram airit vaikuttavat vasta todella isoissa nopeuksissa, niin miten puutteellinen kytkentä kaasareista ram airiin sekoittaa käynnin jo mopon vauhdissa? Ohessa kuva tyylikkäästä fighteriratkaisusta jolla on ratkaistu puuttuva ram air vetämällä kohokammioiden hengitys tuloilmaan hieman vakiosta poikkeavalla tavalla mutta käynti korjaantui kuitenkin. Toinen vaihtoehto on alkaa veivaamaan suuttimia uusiksi oikein urakalla, sen järkevyyttä voi harkita jos vakiosysteeminkin voi saada toimimaan hyvin.

    Sen kyllä uskon, että tehoihin ei ram air vaikuta pienillä nopeuksilla, mutta seoksiin kyllä vaikuttaa Kawasakin ratkaisussa muuttuvan bensanpinnan myötä. Tällä kertaa ei ollut kyse +200km/h nopeuksien tehon puutteesta vaan jo pienten nopeuksien huonosta käynnistä. Kommenttisi huomioiminen vie joron jäljille tämän vian jäljityksessä, joten mielestäni on epäasiallista viisastella yleisesti "ei vaikuta". Epäasialliseen kommenttiin tuli sitten epäasiallinen vastaus. Pitääkö meidän molempien ostaa peilit ja kasvaa aikuiseksi? Ehkä, mutta tämä on .ORG ja sana on vapaa mutta pakollinen.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  24. #3324
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Tiedän että ZZR1100 tekee tuon jos on jäänyt ram air putkesta kiinnittämättä kohokammioihin letku. Tarkistapa se ensimmäisenä. Zetorissa se on eräänlainen Y-haara joka tulee airboxia ennen ilmanottoon. Käsittääkseni ysissä on samanlainen.

    Suuret kiitokset avusta Pyörä alkoi toimia normaalisti kun puhdistin nämä kaasuttimille menevät letkut. Tässä tapauksessa ei ollut mitään saastejuttuja välissä, vain kaksi letkua keulasta ja kannen päällä molemmissa sihdit. Keulassa lampun alla verkon takana muoviset suppilot. Suppiloiden ja kumiletkujen liitosten kohta niin tukossa ettei lähtenyt paineilmallakaan ensin auki.
  25.  
  26. #3325
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa juhahe kirjoitti Katso viesti
    Suuret kiitokset avusta Pyörä alkoi toimia normaalisti kun puhdistin nämä kaasuttimille menevät letkut. Tässä tapauksessa ei ollut mitään saastejuttuja välissä, vain kaksi letkua keulasta ja kannen päällä molemmissa sihdit. Keulassa lampun alla verkon takana muoviset suppilot. Suppiloiden ja kumiletkujen liitosten kohta niin tukossa ettei lähtenyt paineilmallakaan ensin auki.
    Foorumivoimaa!
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sivu: 111 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1161101109110111