Eli pöntön on täytettävä em päästöarvot. Nyt tuosta ei kuitenkaan selvinnyt että pitääkö se mittauttaa katsastuskonttorilla ja tehdä virallinen muutoskatsastus.2. B. Moottoripyörät, joissa ei ole katalysaattoria
Muiden kuin tyyppihyväksyttyjen moottoripyörien pakokaasupäästöt mitataan katsastuskonttorilla. Myös sellaisten tyyppihyväksyttyjen pyörien, joissa ei ole katalysaattoria (Euro 1-taso), päästöt mitataan katsastuskonttorilla. Ennen 1.1.1991 käyttöönotetuilla moottoripyörillä ei ole alunperinkään ollut päästövaatimuksia, joten niissä mittausta ei tarvita lainkaan. Aikavälillä 1.1.1991 - 16.6.1999 käyttöönotettujen moottoripyörien raja-arvot ovat CO 4,5 % ja HC 1000 ppm. 17.6.1999 tai sen jälkeen käyttöönotettujen moottoripyörien, joissa ei vielä ole katalysaattoria, raja-arvot ovat CO 3,5 % ja HC 600 ppm.
SMOTO:n ja MMAF:n omien mittausten perusteella tiedämme, että jos moottori on kunnossa ja seossuhde hyvin säädetty, melkein mikä tahansa pyörä läpäisee yllä mainitut raja-arvot. Muun ohella eräs vm. 1947 Harley Knucklehead olisi läpäissyt ne ongelmitta.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kilvissä olevaa tuollaista prätkää ei tarvitse mittauttaa, jos mölyarvot/hyväksyntä voidaan todistaa jollain tavalla... yleensä konttorit ei anna mittaustuloksia mukaan muulloin kun muutoskatsastaessa... eli joku muu todistus muoto on oltava mukana. Itse muutoskatsastin 9R:n siksi, ettei tarvitse asiasta kinata poliisinplantun kanssa.... Niin ja se raja on tuonikäisessä 103db max
Ei kiinnosta pätkääkään
Ymmärsinkö oikein, ettei katsastuksessa mitata päästöjä ei tyyppihyväksytystä pyörästä?
Samba2:n ysi oli ilmeisesti menossa konttorille joka tapauksessa, eli hänen kannattaneen testata jossain esnin että menee mölyistä läpi ja laitattaa kontorilla otteeseen merkintä muun katsastuksen ohellla![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Eli jos ymmärsin oikein, niin käyn mittauttamassa muualla melut, jolloin saan HIENON lappusen sieltä mukkaan. Sitten sen kanssa menen laittamaan pyörän kilpiin niin ne ei ala edes mittauttamaan pakoputken ääniä vaan laittavat suoraan paperiin merkinnän, että kyseinen slipari on paikoillaan ja alittaa meluarvon ?
Jee Jee
Et ihan, paitsi jos käyt mittauttamassa VTT:lläMeinasin et käyt jossain missä on riittävän luotettava mittari ja mittaat oikealla mittausmenetelmällä, että mittaus menee myös konttorilla läpi.
Mittareita löytyneen muun muassa ammattikorkeakouluilta tms. jos sinulla on sinne esim. jotain suhteita.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Täällä saatu vihdoin jo jonkun verran projektia eteenpäin.
Seuraavaksi olisi katteet käsittelyssä niin alakaapi olemaan jo valmista, mutta vielä pitkä matka.
Tuossa ilmanputsarissa on kahdelle letkulle paikka tuossa takana. Toinen on tuo "hengitysletku" mikä tullee öljytilasta putsariin kiinni,
mutta toinen on pienemmälle letkulle oleva nipukka tuon isomman letkun vasemmalla puolen, mikäs se on ?
![]()
Jee Jee
Aikaisemmassa vuosimallissa on tyhjennysletku ilmansuotimen öljylle - siis jos/kun filtteristä valuu öljyä pesun ja uudelleenöljyämisen jälkeen. Letkun alapäässä on läpinäkyvä kuppi, josta näkee onkoa öljyä valunut.
Huomasin tuossa että tuossa omassa ysissä uupuu pala etujarrusylinteristä siitä kohtta missä j-nestesäiliöltä tuleva letku yhdistyy sylinteriin ja pitää varmaan pistää se uusiks. Elikkä mietin tuossa että onkohan minkä vuosimallin yseissä samanlaisia sylintereitä/kahvoja? Entäs muissa Kawan malleissa? Ottaisin kuvan omasta mutta mopo on talvisäilössä reilun 70km päässä. Muistaakseni Nissinin valmistama se ainakin on.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Asian tarkistaminen on näin helppoa. Valitse moposi ja etsi haluamasi osa. Sen jälkeen voit käydä vertaileen osanumeroa muiden mallien vastaaviin osanumeroihin. Eli katot hajotus kuvasta osan numeron, etsin ko numeron listasta ja klikkaat. Tällöin saat oikean osanumeron joita voit sit vertailla keskenään.
Niin ja tuolta saat tietysti tilattu alkuperäisosat. Homma hoituu nopeasti ja pienellä vaivalla. Kääntöpuolena on luonnollisesti kalliit hinnat, mutta kerkiää ajella enemmän, kun aika ei mene siihen, että yrittää metsästää ebaystä halvalla osia, jotka tulee postissa tullin kautta joskus jos tulee![]()
Viimeksi muokannut: sky; 04.02.2013 klo 01:52.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
En oo ihan varma katoinko oikein mutta näyttäs että c1 eteenpäin olis sama sylinteri. Hinnat vaan näky vaihtelevan. On kieltämättä melko tyyriitä uutena. Taidan vielä metästellä purkaamoilta kun on ajokeleihinkin vielä aikaa ja köyhälle kaikki on kallistaKiitosta taas avusta
![]()
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
joo koko sylinteriä kun tuosta en erikko numeroo löytäny tuolle ite sylinterin "rungolle". Pittääpä tutkailla vielä vähän tarkempaan noita.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Joo. Samaa ihmettelin kanssa. Esim se mäntä löytyy, mutta en ymmärrä mitenkä se pelkkä mäntä voi hajota, männäntiiviste voi toki antaa periks![]()
Näyttäis ainakin tuossa jarrupääsylinteriosion räjäytyskuvassa olevan 5-numeroiset koodit. Eli yleensä samalle osalla on sama numero kuvassa, mutta sitten ostoslistalla näkyy 5 ekaa numero + 4 numeroa. Ja näistä muodostuu sit se todellinen osanumero.
Tosiaan kun ihmettelin, niin koko hässäkän numero ja hinta vaihtuu, mutta esim. itse jarrunestesäiliö "43078 1099" on tismalleen sama C,D,E ja F mallissa
Semmosen huomasin, että vaikka pääsylinteriryhmää on kolmea eri mallia, niin jarruletkut tuleet kuitenkin C,D,E ja F mallissa kiinni samalla panjopultilla "921530627". Eli periaatteessa voit lyödä pyörään kiinni minkä tahansa C, D, E ja F mallin ryhmästä satut löytämään romuttamolta. Jarrusatuloiden erot ovat lähinnä siinä, että minkä verran niissä on mäntiä ja minkä kokoiset männät ovat. Uskaltaisin epäillä, että toimii kuitenkin millä tahansa jarrupääsylinterillä.
Tuossa on yksi hyvä vaihtoehto![]()
Viimeksi muokannut: sky; 06.02.2013 klo 10:54.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Apuja ihmisiltä kyselisin eturattaan irroituksesta.
Takaratas ja ketjus näytti olevan ok. kunnossa, mutta eturatas näytti olevan sen verran kulunut, että ajattelin sen vaihtaa.
Olen lukenut, että se on pirun tiukassa joskus ja täällä taitaa olla myös
Elikkä minkäskokoisella hylsyllä olette sitä ottaneet irti ja onko väliä hylsyn mallilla,
eikös niitä ole 6 kulmaisia ja sitten sillä tiheämmälläkin kulmalla ?
Manuaalistakaan en löytänyt, että minkälaisella vempaimella pitäs ottaa poijes.
Jee Jee
Eri pyörä mutta kawasaki silti, eli z750.. Oli aivan helevetin tiukassa, ei irronnut ns. pulttipyssyllä ruksuttamalla, eli normaalilla jatkovarrella olevalla räikällä vääntämällä eikä räikällä + metrin jatkovarrella vääntämällä... ja oli siis huoltofirma joka irroitti, itse katsoin vierestä.. lopulta lähti irti kun kuumailmapuhaltimella kuumaa ja välistä kylmäsprayllä kylmää ja kuumaa ja kylmää ja ja.. sitten irtosi pulttipyssyllä![]()
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Olikos tossa joku semmonen jippo, että ketjut jätetään paikoilleen kun eturatasta irroitetaan ja kaveri avuksi painamaan takajarrua? Metrin jatkovarrella lähtee moottorikin varmasti pyörimään
Btw, motonetistä saa edullisesti todella pitkiä nivelvääntimiä (~1 M). Osta vaikka suosista 3/4 tuuman väänin ja siihen kaveriks 3/4 -> 1/2 adapteri![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Saattaapi löytyä tallista tuommoinen jatkovarsi väännin. En uskalla laitella mitän tuohon vanteen ja takahaarukan väliin, ettei maalipinta mene huonoksi eli hätyy saaha kaveri takajarrulle.
Yksin yritin tuota aukaista ja liikahti, mutta huomasin sittenkin, että oli hylsy päässy pyörähtämään tyhjää :/
Eli ekaksi tuo hylsyn koko minkäskokoista pitäisi käyttää, kun tuossahan on tuo rattaan mutteri ihmeellisen mallinen:
Pitääkö tuossa vääntää tuota neliön muotoisesta kohdasta vai tuosta takimmaisesta kohdasta ja tosiaan hylsyn koon, kun tietäis. En haluaisi ostaa montaa erinkokoista hylsyä![]()
Jee Jee
Sorkkarauta+pyyhe käärittynä ja tunget sen vaan renkaan väliin ja avaat eturattaan pultin räikällä/jatkovarrella. Ja ripaus uskoa tekemiseen niin kyllä se aukeaa![]()
Jokin rätti suojana niin ei niitä jälkiäkään pääse tulemaan
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
On juu ihmeellisen mallinen, Takimmaisesta kohdasta itse kääntäisin
Mut naputtele ekaksi toi lukitus pois edestä.. Tuo käännetty prikkahan estää mutteria pyörimästä
niin ja hylsyn koon tiedät 100% ku mittaat sen mauserilla tai vaikka rullamitalla
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Reps, ei sais nauraa, mutta nauroin silti
Näyttää kyllä aika pyöreäkulmaiselta mutterilta. Ei yllätä, vaikka pyörisi hylsy tyhjää. Ei ainakaan kannata käyttää 16 kulmasta hylsyäJos toi on samaa kappaletta ton "neliö"-osan kanssa, niin siihen vois lykätä kunnon jakarin kiinni ja teräsputki jatkovarreksi
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mulla Jammussa oli eturattaan mutteri sen verran jämäkästi jumissa, että takajarrussa ei pito riittänyt. Sitten siirryttiin puupalikkaan haarukan ja vanteen puolan väliin. Puupalikka alkoi antamaan periksi (paksumpi ei mahtunut). Sitten haettiin pulttipyssy… Ei mitään kunnes ahaa-oivallus! Jos ketjut on löysällä, pulttipyssyn terävin isku menee sen ketjun kireälle vetoon ja voima jää siihen. Sitten vaan ketju "esikireälle" eturattaaseen nähden ja pyssy nakuttamaan. Irti.![]()
Viimeksi muokannut: sky; 09.02.2013 klo 20:52.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
No joo mulla on toi sataviiskiloa, mutta XJ:n jarru ei tietty ole mikään erityisen napakka…
Eturattaan vaihdolla saa toki lisä kilsoja alleen, mut ootko satawarma että ketjut ovat ok kunnossa? Lenkit ei jumissa eikä ylimääräistä kulumista oo päässyt tapahtumaan muuta kuin eturattaassa. Kiristys varaa löytyy?
Täältä saat sit joskus kun tarve tilailtua suht hyvään hintaan koko paketin. http://www.motorradteile-hamburg.de/
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Tere.
Aika on vierähtänyt, kun on tullut sairasteltua melkein kaks viikkoa mutta.
Eturattaan sain vihdoin vaihdettua ja kylä oli piukassa.
32mm pitkä hylsy piti käydä hankkimassa ja pulttipyssyllä lähti sitten lopuksi irti.
Eli jos olis heti ollu oikeat työkalut ja toinen kaveri jarrulla, rattaan olisi saanut irti 5 minuutissa.
Mutta näinhän sitä oppii, kai...
Ja ketjut kyllä tuntuu jämäkiltä ja kiristysvaraakin löytyy vielä, että kyllä nuilla ainakin tulevan kauden pääsee helposti,
vielä kun katteet sais maalautettua niin tämäkin alkaisi olemaan jotenkin valmis![]()
Jee Jee
Nonniin, eli luvassa tiukkoja kysymyksiä Dynojetin suutinsarjan asentamisesta.
Uhrina toimii vm.2003 9R.
Suutinsarjan ohjekirjan kannessa lukee 2002 ZX-9R Stage 1, eiköhän nuo ole käypäset minunkin mopottimeen, vai täytyykö käydä nakkaamassa fillariteline Stormin tuulikaappiin ??
Pyörässä on Micronin pönttö ja väliputki, ei siis täysputkistoa. Näiden lisäksi asennusta odottaa BMC:n vapaavirtaussuodin.
Ohjeissa sanotaan suuttimien koosta seuraavaa:
*If you are running an aftermarket exhaust or slip-on with a high flow baffle use the DJ160 main jets
Voisikos tuon ymmärtää siten, että tuo olisi just mun tapaus.
Sitten päästään neuloihin, ohjeissa sanotaan näin:
*Install Dynojet needles on groove #4 from the top. Use all stock spacers (Fig. A). Install the small
Dynojet washers above the E-clip (2 per needle).
Elikkäs laitan lukkoprikan päälle nuo kaksi mukana tullutta prikkaa ? Kai ne siellä pysyy ??
Ja jos annoin ymmärtää itseäni oikein, tuohon 'slide lift' ei tarvitse välttämättä porata reikää eikä jäykempää jousta laittaa kun kuitenkin olen kunnollinen ja lainkuuliainen poika.
Eli 160 suuttimet, klippi neulan neljänteen uraan prikat päälle, seosruuveja 1 1/2 kierrosta auki ja sitten menoksi tukka putkella, vai näin kuten tässä postauksessa on mainittu.
klik tuossa seosruuveja aukaistiin 2 1/2 auki ja käytettiin 165 suuttimia ja jousia.
'03 ZX-9R
Terve!
Osaisikohan joku auttaa minua ongelmassani Kawasakia kohtaan? Malli ZX9R B - 1997
Pyörässä oli virtalukko hajotettu varkaitten toimesta kun sen ostin. Ei muuta kuin tarvike-virtalukko tilalle ja 100ohm vastus johdon väliin jolloin toimii, ilman tätä menee väärä jännite-määrä cdi-boksille.
Pyörässä oli tämän jälkeen pieni vika, kun yritti käynnistää pyörää, moottori pyöri hyvin, muttei antanut kipinää. akun miinus kaapelin kun irroitti ja laitti takas niin antoi kipinän ja käynnistyi. Toisinaan siis käynnistyi ja toisinaan ei, perjaatteessa tuntui kuin pyörässä asuisi pieni henki ja hyvinä päivinä starttasi ja huonoina ei.
Nyt talven jälkeen, kävin pyörän käynnistämässä ja sama vika alkoi uudelleen. Eikä tunnu poistuvan millään.. Mistähän vikaa lähtisi etsimään? Uusi cdi boksi kotoota löytyy, jahka sitä pääsee koittamaan mutta epäilen että siinä on vikaa... Voisiko tämä laittamani vastus alkaa olemaan hengetön? Onko kenelläkään muulla ollu samoja oireita?
- Terveisin Virta