Onko E(00-01)- ja F(02-03)-mallin yseillä merkittäviä eroja?
Ainakin jarrut näkyy muuttuneen nelimäntäisiksi.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
etuvisiirin tuenta on muuttunut toisenlaiseksi, eli tyhmä häkki on poistunut. Oisko takakahvat poistuneet? Kaasarit ovat vaihtuneet ja tehoalue taitaa olla hiukan parempi keskialueelta.(Utah @ Kesä. 07 2010,16:36) kirjoitti
Veikkaisin että tuo kaasarit on se merkittävin...![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Noni, ekat ajot tällä kaudella ahvenisolla ja uudet pohjat kehissä: 1:33,5 *(sky @ Elo. 25 2009,18:46) kirjoitti
Modaukset:
-metalliset jarrupunosletkut edessä
-perää nostettu prikkojen avulla
-Takajousi vaihdettu progressiiviseen jouseen
-etuputkia nostettu 4 mm
-taakse lisätty +2 piikki rattaaseen
-taakse vaihdettu 55 profiilin rengas
Viime "talven" modaukset:
-Yoshimuran kokoränni
-Webcamin nokat (säädetty antamaan lisähöökiä keskialueelle)
-suutinsatsi
-Jalkatappien siirtosarja
Tuli sitten haettua pyörän kallistusvarat selville, mootrin vasen poski osui maahan, mutta en kaatunut. Hyvät skraapathan siitä jäi, onneks ei mennyt puhki *
Eli kyllä toi 1:32-1:33 taitaa olla aika maksimi tolle matkalehmälle, ei riitä kallistukset vaikka perää on nostettu. Tietysti jos poistais tuota keulan laskua, niin se vois auttaa. Mutta kuiteskin tuosta 1:33 alle mentäessä aletaan liikkua kallistuksen kannalta karikkoisilla vesillä... *Ja kun mulla on vielä se slicksi-korttikin käyttämättä... *
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Joo aika pientä hienosäätöä siis mutta parempaan suuntaan kuitenkin. Toi F-mallin ysihän voisi olla vahva ehdokas seuraavaksi pyöräksi kun wanhaa kymppikawaa kyllästyy ropaamaan.(sky @ Kesä. 09 2010,15:46) kirjoitti
Mihinhän hintaan nuo F-mallit liikkuu? Nettimotossa näkyy olevan hintahaitari laaja, enemmän ajetut reilusta 4k€:sta yli 7:ään (mikä on kyllä ihan liikaa, on se kuitenkin hieman jo viime vuosituhannen tekniikkaa).
Saksassa -03 <20tkm ajetut huippukuntoiset n.4k€. Siihen tonni veroja niin ollaan 5k€ hinnoissa. Hmm... halpalento Saksaan ja pyörällä takas...
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
noniin nyt olis vm02 9R tiedossa.. onko mitään vakiovikoja kyseisessä vuosmallis.
Eipä noissa oikein mitään ole. Varmoja vehkeitä nuo ysit -98 ja siittä eteenpäin.(Petri85 @ Kesä. 09 2010,23:34) kirjoitti
paskapuhetta mutta otan sen silti...
-98 muuttui ysi teknisesti paljon, ennen sitä on ollut kansi ongelmia jne. Tuosta eteenpäin varmoja kamppeita ilman mitään isompia ongelmia(Overlap @ Kesä. 10 2010,11:33) kirjoitti
![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Jep, meitsi on notkunut täällä 2007 vuodesta lähtien ja kerran on täällä ilmoiteltu kun on kone lasahtanut... Perkeleeltä kö se meni? No varmoja pelejä ovat ja niistä saa pienellä säädöllä ja laitolla ihan hyviä pelejä(pepper @ Kesä. 10 2010,13:02) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Hellou!
Ostin juuri nakuksi riisutun '01 9R:rän ja siinä on pari ongelmaa johon pitää alkaa etsimään ratkaisuja: ensinnäkin etujarru aiheuttaa nykimistä vaikka levyt on juuri vaihdettu. Paloista ei tietoa. Ohjauslaakeri kaiketi kannattaa tarkistaa, mutta mitä muuta?
Ja toisekseen n. 5500-6500 rpm välillä isommissa nopeuksissa meno hyytyy täysin (eli laihalle taitaa mennä ja reippaasti). Säätöihin saaminen ilmeisesti on ongelma kun katteet on riisuttu, mutta en nyt ainakaan kesken kesää ole kateostoksille lähtemässä, joten neuvoja kaivataan.
Nykyinen: Kawasaki ZX-9R 2001
Entinen: Honda NX650 Dominator Supermoto
Jenkkifoorumilla puhuivat 2000-mallin (eli E1) runkomurtumista joita on tavattu ainakin jonkunverran. Kukaan moiseen törmännyt?(pepper @ Kesä. 10 2010,13:02) kirjoitti
Niin kaasareiden kanssa oli kanssa jotain häikkää, nehän vaihtuikin sitten F-malliin.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
En tiedä onko vika nokissa vai kaasareissa mutta ysit käy tosi huonosti pienillä kierroksilla (pientä nypytystä) 1000 - 3000 rpm. Jotkut ovat kuulemma saaneet korjattua ogelmaa vaihtamalla suuttimia. Mulla ainakin paheni ongelma kun vaihoin nokat jotka antavat lisähöökiä keskialueelle. Ehkä myös suora putki vaikuttaa asiaan.(Utah @ Kesä. 11 2010,16:07) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tuli tässä käytyä katomassa 9r ja hieman niistä äänistä huolestuin. Venttiilit kyllä piti hyvin ääntä mutta myös kolina joka voimistu kun antoi kaasua. Kaveri meinas että alakerrasta kuului mut ei ollut varma. Osaisko joku antaa vinkkiä mistä se ääni johtuis? Kampiakselista??
Tuli tässä käytyä katomassa 9r ja hieman niistä äänistä huolestuin. Venttiilit kyllä piti hyvin ääntä mutta myös kolina joka voimistu kun antoi kaasua. Kaveri meinas että alakerrasta kuului mut ei ollut varma. Osaisko joku antaa vinkkiä mistä se ääni johtuis? Kampiakselista??
Ei viitsis heti ostaa romua jota pitäs rempata koko kesä.
Millanen homma olis vaihtaa venttilikopan tiiviste 02 9ärrään? Pystyykö vaihtaan paikallaan vai täytyykö tiputtaa motti pois?
Ei tarvi tiputtaa.. eli ei kummoinen homma.(marshall @ Kesä. 13 2010,23:09) kirjoitti
- P
Paha sanoo, mutta jättäsin ostamatta jos kolinaa koneesta kuuluu.(Petri85 @ Kesä. 13 2010,21:58) kirjoitti
Äänekkäitähän nuo ovat mutta ei niiden kolista kuulu...
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Pistetään vielä kuva siitä kun kokeilin paljonko ysiä pystyy kallistamaan...
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
hello 9r hemmot.mitkä nakit alla teitillä?alle olis tulossa meikän 9 ärrään continental race attackt.onko kokemuksia,kuin toimii..reilussa maantie ajossa ja ehkä radalla??i
Makuasioitahan nämä pitkälti on. Itse olen ajellut Dunlop Sportmaxeilla niin kadulla kuin radallakin, monet ovat kehuneet misukan pilot poweria (2ct)... Varmaan nuo contitkin ihan hyviä.(salamanteri @ Heinä. 05 2010,23:28) kirjoitti
ZX-9R -99
Hei, olisko SKY tai joku muu nyt avulias??
Tarvitsisin tietää -98-99 tai vaikka -00 -02 pyörästä mittoja. Eli vakio(tai vakiokorkeudella olevasta) jalkatapin yläreunasta mitta penkin yläpintaan(siihen penkin etummaiseen kohtaan mikä on tankkia vasten).
Syyhän tähän on se että oon leikannu -98 vuotisen pärrän takahäkin kiinnikkeet pois ja uutta häkkiä olen vääntämässä, ja haluaisin saada uuden takakatteen/penkin suht oikealla kohdalle.
Kiirehän tällä infolla olis... *
Nyt joku avulias mittailee? Tarjoon pullakahvit joskus ja jossain *![]()
![]()
![]()
Tuo peränkorotus prikkojen avulla askarruttaa vieläkin. Onko mahdollista -99 mallissa. Iskarihan on kiinni poikittain läpimenevillä pulteilla, joten mihin väliin prikat siis oikein tulevat? hmmm. Ei vaan tajua![]()
ZX-9r -99
Ite aikoinaan suunnittelin samaa, mut päädyin ostamaan nämä Koiranluut, jotka oli totella helppo vaihtaa. Sivulta 9 tais alkaa puinnit peränkorotuksista ja kuvaakin oli tarjolla jollakin sivulla prikkojen laitosta.(helve @ Elo. 13 2010,11:42) kirjoitti
Monster 620
ex. ZX-9R
mun vakio jalktappisarjat on lipaston latikossa. Eli mitta pitäis saada jostain muualta, jos se pitäis ottaa mun pärrästä.(deede @ Elo. 05 2010,21:06) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
C-mallissa korkeuden säätö ei onnistukaan prikoilla. Tuo prikkasäätö on ainakin F-mallissa, voi olla että on E-mallissakin.(helve @ Elo. 13 2010,11:42) kirjoitti
ZZR 1400 ABS -07
ZX-9R -03/-04
ZZR 600 -93
ZZR 500 -90
RD 125 DX -77
on myös e-mallissa. C- ja D-mallin (-98 ja -99) rungot ovat hieman erilaisia ja niissä ei toimi prikkaviritys.(khassi @ Elo. 15 2010,10:49) kirjoitti
Mitä kattelin pikasesti 98/99 runkoa, niin ei sinne ole olemassa oikein mitään muuta järkevää tapaa kuin nuo koiran luut. Jos haluat parantaa perää, niin suosittelen, että hankit samassa rytäkässä selkeästi jäykemmän takajousen. Maksaneen ehkä n. 160€, mutta on varmasti hintansa väärti vekotin.nimin, kokemusta on.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Hmm, no sit vaikka siitä ylemmästä jalkatapin kiinnityspultin kohdasta?(sky @ Elo. 15 2010,09:51) kirjoitti
40cm näyttäisi olevan. Eli jalkatapista penkkiin. (siihen mihi perus tulee)(deede @ Elo. 05 2010,21:06) kirjoitti
![]()
zx-9r
Siihe mihi persus tulee vai siihe mihi munat tulee?
Tosiaan olis tarkoitus saada selville välimatka tapin yläpinnasta siihen penkin ylimpään kohtaan, juurikin siinä kohdassa missä penkki ja tankki kohtaa toisensa.
Kiitos!