Miten sais vm95 pysymään repsikan penkin kunnolla kiinni? Lonksuu jotenki ihmeellisesti.. onks muilla samaa vikaa?
Tero Eskelinen
Vois pikkuhiljaa toi lumentulo loppua ja kevät aurinko paistaan, niin sais puuttuvan motivaation laittaa pyörään loputkin osaset kiinni...
Sen verran ainakin oppinut tästä talvesta, että kesällä eristän tallin...Niin
Heh, hokasin tuolla nettimotossa että näkyy olevan meikän entinen ja rakentama ysi-ärrä myynnissä.
Jos tiedät jonku joka on meinannutkaan ostaa ko. laitetta niin se ei todellakaan ole 2000 vuosimallinen vaan -99 ja siihen on vaihdettu vaan -01 kutos ärrän etukate. Ja kilsat![]()
.
eli tästä on kyse.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Mulla on Z1000 '07. Samalla lailla paukutteli putkessa, mutta tulppasin, eli laitoin teippiä putsarin nippaan ja sitten se letku siihen päälle. Muuta en tehnyt ja paukuttelu loppui käytännössä täysin. Nyt se kleeni ei saa alipainetta, eikä päästä täten ilmaan putkeen.(-KoSSu- @ Tammi. 13 2010,07:11) kirjoitti
Säätäjäkin "tulppasi" letkun sellaisia kirurgin puristuspihtejä käyttäen.
?
tarkoitukseni on vaihtaa lomalla molemmat kaasuvaijerit, sekä kaasareiden tiivisteet:
http://www.storm-motor.fi/shop....-CAB-K7
onks toi kuin keljumainen hommeli?
Tero Eskelinen
Ei kovinkaan keljumainen... öö muutama tunti ja lonkerotölkki(FireBladeESE @ Helmi. 06 2010,12:49) kirjoitti
Lonkerotölkkiä käyttäisin ehken tuhkakuppina...(Peltsi72 @ Helmi. 06 2010,19:55) kirjoitti
![]()
Kertokeepas onko B-ysin kytkinkruunu ns. kelluva. Ammuin tuossa muutama päivä takaperin kytkimen keskimutteria pyssyllä, mutta ei suostunut irtoamaan. Sen sijaan itse kruunu sekä jousiprikka kyllä löystyivät. Menikö lootasta jotain särki vai kuuluuko tuon kruunun heilua? Kun levyt ja painelevyn kasaa päälle, niin kaikki palikat kyllä kiristyvät niin kuin pitääkin.
Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
Nyt alkaa pyörä oleen siinä jamassa, että keväällä vaan tulille ja baanalle. Peilit kun vielä tulee niin sitten ei puutu muuta... Lunta mokomaa vaan tulee koko ajan lisää![]()
mun piti tehdä täl viikkoo vaik mitä mut en oo saanu aikaseks....![]()
Tero Eskelinen
Käyköhän tuo setti myös C-malliseen? Eli onko näissä samat kaasarit?? C:ssä on ainakin Keihin CVKD 40mm mutta mitkä B:ssä..??(FireBladeESE @ Helmi. 06 2010,12:49) kirjoitti
ZX-9R -99
Terve vaan kaikille. Täällä jo jonkin aikaa selaillut loistavaa foorumia ja nyt olis itsellä muutama kysymys heittää ilmoille.
Tuli kipattua lievästi oma 9r vm02 *loppu syksystä oikealle kyljelle.
Onneksi selvittiin katevaurioilla.
Eli nyt olis hakusessa alakate ja oikea sivukate. Kyselin Tampereen rm-heinolta, joka on kawan maahantuoja noiden osien hintoja ja meinasin lentää perseelleni, kun kuulin hinnat. Alakate 300€+lämpösuojat 30€. Sivukate maalattuna 480€!
En laittanut tilaukseen.
Eli apua kaivataan osien hankinnassa. Mistä mahtais saada hivenen edukkaammin? Sivukatteen pystyy ehkä pelastamaan mutta alakate on entinen.
Selailin ebayta ja siellä oli kokonaisia katesarjoja ilmeisesti kiinalaisia n. 400 €. Onko kellään kokemuksia
Laittaakaahan palautetta tulemaan! Kiitos!
Kiinan-sarjat ihan ok tasoa, eivät vastaa alkuperäisiä, mutta menettelevät.(Jamboree @ Maalis. 04 2010,18:24) kirjoitti
Käytä hakua (vinkki -> mp-tallin puolelta).. kyseisistä löytyy jokusia threadeja joissa keskusteltu noiden laadusta yms.
Huomioon kannattaa ottaa se, että tuon hintaisiin setteihin tulee sitten verot + alvit, eli jonkin verran saat laskea hintaa lisää.
- P
Kävin tänään katsomassa vm.98 ZX-9R Kawaa. Tuontipyörä, ajettu karvan yli 40tkm, tosi siisti kuntoinen ainakin päällisin puolin. Hintaa oli 4400e.
Lähellä oli että ei tullut jo kauppoja.
Jotain uudistuksia tai tulla vuonna.98? Mistä tunnistaa onko kyseinen pyörä jo uudempaa mallia? Onko jotakin mikä pitäisi ehdottomasti tarkastaa ennen kaupantekoa? Varmaan maanantaina käyn kirjoittamassa nimen paperiin. *![]()
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
Onko kellään myynnissä vakioputkea vuosimallia 2000-2001.
Täytyy laittaa AVK:n tuliainen kilpiin ja pieni epäilys ettei katsastusmies pidä Micronin sliparista.
voisihan sitä putkea myös lainata katsastuksen ajaksi![]()
Haeppas Bomber -foorumilta, siellä on aika ajoin kohtuu halvalla myynnissä katteita. Omaan ostin pikkuvikaisen sivukatteen 60 eurolla(jonka jälkeen tottakai tuli täysin ehjä myyntiin halvemmalla...). Purkaamoilta tietysti kannattaa myös kysellä.(Jamboree @ Maalis. 04 2010,18:24) kirjoitti
Ps. Sivukate ja alakate on muuten tietääkseni sama vuosimallista -98 alkaen.
ZX-9R -99
-98 nämä muuttui C-malliseksi, eli käytännössä koko pyörä on erilainen(parempi) verrattuna vanhempiin. C-mallisessa on mm. kestävämpi kansi yms. Hae vaikka Googlella niin näet erot.(Sportive @ Maalis. 05 2010,18:11) kirjoitti
B ja C -mallit erottaa kyllä jo ensisilmäyksellä esim. katteista.
ZX-9R -99
Tuusmotorin sivuilta Jopen rompetorilla näyttäis olevan myynnissä iskemätön alkuperäinen hormi , hintapyyntöä 130 Equu......(stand-by @ Maalis. 05 2010,18:18) kirjoitti
![]()
Mä laittelin omaani Kiinan katteet kun skipatun pyörän syksyllä ostin. Ihan hyvää tasoa hintaansa nähden. 90 euroo muistaakseni oli tullit kyseiselle katesarjalle..(Jamboree @ Maalis. 04 2010,18:24) kirjoitti
Kuvankin voin laittaa jos kiinnostaa....
Itse juuri eilen kilvetin oman 9r Bossin putkella eikä ollut ongelmaa! Mittas desipelit ja merkkas otteeseen putken tyypin!(Puppe 67 @ Maalis. 06 2010,22:37) kirjoitti
![]()
[quote=urporuuna,Maalis. 11 2010,19:57]Mä laittelin omaani Kiinan katteet kun skipatun pyörän syksyllä ostin. Ihan hyvää tasoa hintaansa nähden. 90 euroo muistaakseni oli tullit kyseiselle katesarjalle..
Kuvankin voin laittaa jos kiinnostaa....
Juu laita ihmeessä kuvia!
janim110@luukku.com
Miltä sivustolta tilasit ja kuinka toi käytännössä onnistuu. Ikinä ei meinaan ole netistä tullut mitään tilailtua...
Toinen 9-r hommattu talliin. Ei tartte enää ratapäivillä sääliä omaa rekisteröityä ysiä.. Se on tuommonen projekti, mutta enköhän saa sen kasaan kesäksi. Kone nurkassa, renkaita ei vielä ole, sähköt ja pakolliset hilppeet löytyy, kevennetty runko, tankin tilavuutta pienennetty noin 7 litraan, sebimoton kuitukatteet jotka verhoiltu SEEPRA kuviollisella kankaalla!!(edellisen om toimesta) On niin "karut" etten ota edes pois
. Täytyy hommata vaan nuo vanteet ja kumit(slicksit) niin saa nostaa myllyn paikalleen tai sit rakentaa pukit..
"Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
Morjenttes. Pitäisi pyörä hommata kesäksi ja ysi ois aika passelivaihtoehto. Kävin paikallisessa liikkeessä koeistumassa mallin ja hyvältä vaikutti.
Olen käsittänyt että pyörät on kaasari koneilla(?) vaikka jo 2000 lukua käydään. Aika hassua sinänsä mielestäni.
Onko jotain mihin kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota pyörän kuntoa tarkistettaessa, tietenkin perus hommelit eli että kaikki vaihteet löytyy yms , mutta onko jtn mallille tyypillisiä vikoja / puutteita mitä kannattaa etsiä? Varmasti löytyisi foorumilta kun jaksaisi selata nuo kaikki 60 sivua läpi :P. Tarkennukseksi että -01 pyörää olen menossa mahdollisesti katsomaan ensiviikon lopulla.
ex- Ducati 750 ss -01
Kawasaki Zx-9R -01
Kaasarikoneilla ovat kyllä. Perustuu siihen, että Kawasaki päätti uudistaa ysin konstruktiota rankasti ensin C-mallin kohdalla ja vielä lisää kun siirryttiin E-malliin. Heillä oli juttujen mukaan kovakin paine "vastata" R1:n ja Gikserin luomaan paineeseen tehokkaiden litraisten osalta, mutta päätyivät jatkamaan ysillä vielä tuon vuosituhannen vaihteen alun. Sen jälkeen puskettiinkin 10r markkinoille täyttämään tuota segmenttiä kawan tarjonnassa.(Juxxa @ Maalis. 17 2010,20:15) kirjoitti
Ysin mosa kylläkin jatkoi elämäänsä sitten tonnisen Zetan kanssa, eli melko pitkälti sama kone, mutta nykyaikaistettuna mm. ruiskujen lisäämisellä.
Kaasareissa on kuitenkin myös hyvätkin puolensa. Mm. on-off tyyppistä kaasuun (jos säädöissä) vastaavuutta ei ole yms.
Hyvin se pelittää kaasareillakin eli sen kanssa tuskin ongelmia koet. Lähtee myös, kunnossa ollessaan, hyvin käyntiin kylmästäkin jne. vaikka kaasaripeli kyseessä. Myös talviseisonnan jälkeen omani lähti aina kuin palmun alta.
Tyyppäreitä noista e1-e2 mallisista (jos sulla 2001 tähtäimessä niin on e2-mallia) ei hirveämmin tule mieleen. Pientä nypytystä noissa esiintyy, varsinkin vakioroippeilla, ala-kiekoilla. Eli ei sinänsä ole vika, vaan hieman ärsyttävä ominaisuus joka tulee esiin kaupunkiajossa. Omastani tuo ominaisuus hävisi suutinsarjan ja muun säätämisen jälkeen.
Käyt koeajamassa ja testaat että vetää koko kierrosalueen (suljetulla alueella toki) kunnolla läpi, ilman röpöttämisiä tai vastaavia. Samalla annan koneen käydä kunnolla kuumaksi, jotta huomaat että vesi kiertää koneessa, flekti lähtee pyörimään oikeissa asteissa jne. perusjutut. Pakokaasun värejäkin voi paikallaan kaasutellessa seurata, ettei kovin rikkaalla olisi (mustaa savua reilusti).. lisäksi jos jaksaa, niin kai sitä öljyäkin voi nuuskia
ettei bensalle kovin lemahda. Tarkoitan ettei holvaa bensaa alakertaan. Tuommoisessa tapauksessa kyllä sitten pitäisi olla käynnissäkin jotain poikkeavaa.. Kytkin ja vaihteisto eivät ehkä mitään ihan hifi-tasoa noissa ole. Tarkistele tosiaan, että vaihteet menevät kunnolla sisään ja myös että esim. kakkonen pysyy kunnolla päällä eikä tiputa vapaalle. Omassani oli hieman tuota ongelmaa, että joskus vaihtaessa 1 -> 2 tipahti hetken päästä vapaalle. Olisi varmaankin ollut jossain vaiheessa siirtäjän/hampaiden tarkistusta edessä, mutta vaihdoin kymppiin. Varmista myös ettei kytkin kovin luistele. Kun kytkinoireilu alkaa, niin vaikuttaa ensin isommilla vaihteilla.. eli vedätä kiihdytyksiä 4,5 ja 6 vaihteilla ja jos kesken kaiken tulee efekti, kuin sutisi, eli kiekat nousevat yhtäkkiä luonnottoman korkeiksi = kytkin luistaa. Ongelman pahetessa, vaikuttaa sitten enemmän ja enemmän myös pikkuvaihteille.
Noilla alkuun.
- P
Kiitos ihan sairaasti laajasta vastauksesta.palailen asiaan jos tulee pyörä hommattua
![]()
ex- Ducati 750 ss -01
Kawasaki Zx-9R -01
[QUOTE= (Jamboree @ Maalis. 14 2010,15:47)]Nyt kerkesin vasta laittaa niitä kuvia s-postiin. Ebayn kautta tosiaan katteet tilasin ja käsittääkseni se on varsin turvallinen kauppapaikka. Ainakin jos ostaa suoraan firmoilta. Palautteistahan sen pitkälti näkee, keneen voi luottaa ja keneen taas ei... Tähän hätään en muista sitä firman nimeä mistä noi ostin, mutta kuiteistahan sekin selviäisurporuuna,Maalis. 11 2010,19:57 kirjoitti
Mites tarkkaan tossa katsastuksessa pyörä syynätään? Niin ja paljonko moinen lysti maksoi ja kauanko meni aikaa?(Kawa-sika @ Maalis. 12 2010,17:19) kirjoitti