Onks kellään kokemusta/tietoo meneekö -01 ysiin taakse +3 piikkiä isompi takaratas, jos etunen ja ketjut on vakiokokoiset?
Tää on se viimenen epätoivoinen yritys saada lisää puhtia ysiin, jotta ahvenistolla saa sen 1 sekunnin pois kierrosajasta
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ei mene, jos ketjut ei ole valmiiksi jo vähintäänkin finaalissa. Tuo +3 on jo kooltaan niin paljon isompi, ettei vakioketju oikein anna myöten. Mulla oli muistaakseni muutamaa / kolmea lenkkiä vakiota pidempi ketju tuon +4 rattaan kanssa.(sky @ Elo. 17 2009,10:28) kirjoitti
Jos väliaikaisesti haluat testailla, niin varmaan se -1 sitten eteen, niin pääset helpommalla.
- P
Puigilta löytyy ainakin useisiin kyykkäreihin kohtuu hyviä pleksejä. Sorry etten ole mitään vastannut, nyt vasta hokasin tän sun viestin. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan
Toisaalta MRA on kyllä tuttu & turvallinen merkki, joten ei välttämättä hirveästi kummene vaihtamisella.
Jos hommaat kuitenkin esim. Puigin pleksin, niin vaikka Sakemannien ebaysta ennen kuin suomesta.. täällä on ilmaa hinnoissa niin jurkeleesti!
- P
Eipä niitä oikein viitsi testaillakaan, kun maksavat 50-100€ kappale, eli näillä mennään *
zx9r -00
Onnistuin lykkäämään taakse +2 piikkisen. Sen pitäisi ilmeisesti kompensoida 55 profiili juuri ja juuri.(Perkele @ Elo. 17 2009,11:18) kirjoitti
Ikävä kyllä akseliväli tippui n. 1 cm, eli nyt se on minimissään. Se voi olla että keula alkaa ikävästi nyppimään *
Huomenna ahvenistolle testaamaan saanko tehtyä uudet enkat pääsuoralla. Viimeperjantainen Kemora on hyvästi pohjalla, joten jos sää on hyvä, niin mahdollisuudet uuteen kierrosenkkaankin on olemassa. *
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Juu. kyllä suoranopeudet nousi. Pääsuoran nopeusenkka kasvoi 6 km/h, eli 189 km/h. Mittari virhettä ei tuosta 2 piikin lisäyksestä tule kuin n. 10 km/h satasen vauhdissa. Ahvenistolle vois huoletta pistää eteen vielä lisäksi -1 piikkiä.
Kurvit ei tänään oikein kulkeneet, perä lipsui aika pahasti nopeammilla kierroksilla syheröosuudella. Renkailla on ajettu nyt vissiin viisi kertaa radalla, joten paras pito on ilmeisesti jo menetetty. Oisko myös n. 1,5 cm lyhennys takahaarukassa aiheuttanut sen, että reboundia pitäis lisätä. Eli kun haarukka on lyhyempi niin voima on pienempi, jolla pyörän ja kuskin massa painaa kurvissa haarukkaa tiehen. Asiaa voisi testata seuraavalla kerralla. Takasessa saattoi tosin olla aavistus liian vähän painetta, kun ilma ei ollut kaikkein lämpimin. Ainakin tuuli oli aika kylmä.
Pyörän taittuvuus parani selkeästi, kun takahaarukka lyheni. Nopein kurvi meni huomattavasti helpommin kuin aikaisemmin. kaupungissa pyörä kääntyi kuin kaarnalaiva aallokossa ja motarinopeudessa väistöliikkeet onnistui paljon paremmin kuin ennen. Eli tämä ratastus muutos oli pelkästään plussaa. Jostain kun raaskis ostaa sen pöntön, niin jo olis homma hyvällä mallilla. Niin ja ne oikeat racingjouset ois aika hyvä lisä kanssa.
Niin juu, keula ei kyllä kevennyt sitten nimekskään
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Eihän sinulla olisi tuosta kuvaa kun pleksi on paikallaan...?(-KoSSu- @ Elo. 17 2009,07:37) kirjoitti
ZX-9R -99
Katti poistettu, kierrosherkkyyttä tais vähän tulla ja sitkeyttä/vääntöä?
Vehkeet rokkaa täydellisesti!
Koitin ilmeisesti vanhemman 9R:än sliparia ja sillä piti paljon matalempaa ääntä?
Slipari tarttis jostain saada...
Kammiovaimennin ei pahemmin pörise, vaikka siitä välistä oltas ns. "ykköskatti" poistettu, jos semmoinen on. Toinen on vaimentimen sisällä..(EdTotal @ Elo. 22 2009,21:57) kirjoitti
Mutta toki pörisee matalalta ja paremmin sliparilla (veikkaan, että bolt-on tuossa sun ikäisessä kuitenkin kyseessä?). kammiovaimennin kuitenkin syö myös soundeja paljon, verrattuna suoraan slipariin/bolttariin jossa ei ole kuin villaa hieman välissä.
- P
Edit: mainitsen vaan, etten jaksa kännissä korjata kirotusvihreitä prkl!
MakeK:lle
Kuva siitä kuplasta:
http://picasaweb.google.com/antti.naukkarinen/Mopotin#
ZX-9R -99
Juu äänet on vieläkin "homomaiset" mutta matala ääni ainakin koveni selvästi ja muutenkin..(Perkele @ Elo. 23 2009,02:57) kirjoitti
Tosiaan putkesta ennen varsinaista änkkäriä poistin turhan peltilirpakkeen.
Änkkärin saa tosiaan kolmella pultilla irti putkesta
Täytyy varmaan talven aikana hommata slipari?
Saako noihin ihan bolt-on palikoita ja mitä ne maxaa? Ja mixxi?![]()
Tuosta pikaisesti googletin bolt- oneja ja aika nihkeesti tuntu löytyvän. Kokoputkistoja sitten oli mm. Devililtä. Mainittakoon muuten tässä välissä, että kun otin oman pöntön tuossa viime talvena irti niin tiivistehän siinä repesi tohjoksi. Tiivistetökötti on aika tiukkaa tavaraa. Löysin uuden tiivisteen JMT autopalvelulta. Tais olla Chevyn kollektorin laippatiivisteAnnoin vaan reikien mitan ja heti löyty. Maksoikin huimat 5€.
Että kyllä osia noihin putkistoihin on sitten vaikka ja missä..
ZX-9R -99
Eli jos pyöräsi on 98-01 välille eli C tai E - malli, niin bolt-on tyyppinen kiinnitys löytyy tuosta.. Johtuu tuon vakioputken rakenteesta siis, sliparia tuohon ei käytännössä ole putken mallin takia.(EdTotal @ Elo. 23 2009,22:14) kirjoitti
Eli vaihtoehtoina on bolttari tai sitten kokoränni.
Hinnat menee jostain 100€ (käytetty) jonnekin 1300€ luokkaan (uusi kokoränni, esim. Akra tai Yoshi). Noita kokoröörejä saa kyllä käytettynäkin esim. ebaysta jos jaksaa vaikka talven ajan metsästää rauhassa.
Mulla olis ylimääräisenä Remuksen bolt-on tuohon malliin. Oli omassa joskus pari vuotta sitten paikoillaan pari viikkoa ennen kuin hommasin Yoshimuran TRS:n kokoputken.
- P
Edit: eli jos laitat pelkän vaimentimen, niin tuosta katinpoistostasi oli hyötyä hyvinkin. Kokoputkihan eliminoi sitten suorilta tuon kattihässäkän.
Edit2: <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1998-NINJA-ZX9R-ZX-900-YOSHIMURA-CARBON-FULL-EXHAUST_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0Q
2em14QQhashZitem5882bc33acQQitemZ380150494124QQptZ MotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories" target="_blank">TUOSTA</a> vähän kärsinyt Akran kokoputkisto, ottanut tosiaan vähän injurea, mutta sais tuosta varmaan pienellä vaivalla hyvän. Hinta ei ainakaan ole noussut kovin pahaksi ja postitkin oli suomeen jotain alle 80$ + tullit voi tulla päälle, mutta jos pysyy kokonaisuudessaan esim. alle 200€ niin ei tule pahat tullit + alvitkaan.
(sky @ Elo. 19 2009,20:17) kirjoitti
No Sky ... menikö alle 1.35:den ..??
Ny ku sulla on noi ratastuksen kohillaan ja alustakin melkein säädettynä ja et vieläkään raaski ostaa sitä Kybää niin ajattelin vaan ,että oliskohan nyt aika avartaa sitä hengityspuolta hieman.Nakkaa se hormis mäkeen (lue autotallin nurkkaan ) ja vaihda siihen kokoränni . Neuloja ylöspäin ja säätöihin . 4 Trmp jälkeen ero alkuperäiseen nousee selvästi kierrosten myötä . Vääntö kasvaa myös .Ja radallahan ei alle 4 donan juurikaan ajeta ....??? Ps .Noilla modeilla pitäis sitten se 1.35:nen mennä rikki , jos nyt Ysillä yleensä ajelee ....Ps. Vois sen ilmafilsunkin vaihtaa tiätty ...![]()
Teoriassa on mennyt monta kertaa rikki. Eikä se oo oikeestaan siitä hengityksestäkään kiinni. Alkaa vaan näin huonolla kuskilla tulemaan katurenkaiden pito vastaan! Jos pistäis pehmeät licksit alle niin toi 1:35 menis kevyesti rikki. Näillä säillä alkaa tommoset 5 kertaa radalla käyneet katurenkaat lipsua aika vietävästi. Toki alustaa pitäs vissiin osata säätää, niin sillä vois saada sitä pitoa riittävästi pari sekuntia parempiin kierrosaikoihin.(Puppe 67 @ Elo. 24 2009,10:29) kirjoitti
Mutta jos laitetaan alle uudet renkaat, niin kyse on vain kuskista, meneekö se 1:35 rikki. Mulla ei tuu vielä riittävän tasasta tulosta, jotta sais ajettua täydellisiä kierroksia.
Mutta ehkä suurin ongelma on se että puuttuu se tarvittava kilpailuhenkinJonkun ysikuskin pitäis mennä heittää ahvenistolle pohjat, niin voisin koittaa rikkoa ne ja silloin tuis yritettyä tosissaan!
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Pyörä -00.(Perkele @ Elo. 24 2009,10:29) kirjoitti
Kokoputki olis asiallinen, ebaystä en oo vielä harjotellu tilaamista...
Vaikuttiko tuo remus positiivisesti muuhunkin kun ääneen?
Ja mitä sillasella olis hintaa?
Täytyy varmaan pikamessutella teikäläistä...
Sait yv:tä.(EdTotal @ Elo. 24 2009,11:12) kirjoitti
- P
Laitetaan nyt oikein kuvan kanssa mikä ysissä mättää
Eli kuvat on kemorasta, lähtösuoran alusta.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Onko tosiaan näin, että 98-01 on vaan bolt on? Mulla on 98 ysi ja siinä on tällä hetkellä josimuran trs slipari. Ja aikasemmin oli devilin, mutta rosvot veivät sen. Oiskohan tuo sitten joku ihme malli, belgiasta kotosin.(Perkele @ Elo. 24 2009,10:29) kirjoitti
Jep, saas nähä miten muuttuu ysin luonne, ois tossa -1 piikkinen etunen *![]()
zx-9r
Suosittelen laittaan taakse sen +3 samalla kertaa. Jos +2 lisäs mulla (-01) mittariheittoa satkun tietämillä n. 10 km/h, niin joku 23 km/h satasen vauhdissa ei olis vielä paha. Kiskois varmaan kolmosella sopivasti kahteen markkaan ja aika rivakasti, Keulaa keventäen(esanahka @ Elo. 24 2009,17:15) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/00-KAWASAKI-ZX9R-EXHAUST-ZX9-R-ZX-9_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhash Zitem5(esanahka @ Elo. 24 2009,17:15) kirjoitti
63489f65dQQitemZ370248644189QQptZMotorcyclesQ5fPar tsQ5fAccessories" target="_blank">Koska vakioputki</a> on tuon mallinen, niin tuohon on vähän hankala ns. sliparityyppistä ratkaisua tehdä. Pitäisi olla julmetun pitkä väliputki mikä ns. sliparikiinnitteisissä on, väliputki siis, ei niin julmetun pitkä(olipa taas selkeästi selitetty). Edit: eiku perskeles, eihän tuohon tosiaan pysty tekemään, koska muistaakseni vakioputki on yhtä palaa käyrästöltä tuonne vaimentimelle saakka?
Semmoisia oon nähnyt, että joillain on ollut ostaessa valmiiksi jonkin toisen osapuolen valmistama käyrästö + väliputki ja noihinhan saa sitten vaihtelevalla menestyksellä myös eri merkkisiä slipareita helpohkosti kiinni.
98-01 malleihin, esim. jos katsoo Yoshin tai vastaavan valikoimia, ovat aina bolt-on tyyppisiä, tai sitten kokorööri jotka ovat aina ns. sliparityyppisiä ratkaisuita.
- P
edit: <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VIPER-ROUND-BOLT-ON-EXHAUST-KAWASAKI-ZX9R-ZX-9R-98-99_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0
Q2em14QQhashZitem56344cd99eQQitemZ370244639134QQpt ZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories" target="_blank">Bolttari</a>, <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YOSHIMURA-RS-3-BOLT-ON-EXHAUST-00-01-KAWASAKI-ZX9R_W0QQitemZ390076065639QQcmdZViewItemQQpt
ZMotorcycles_Parts_Accessories?hash=item5ad2586767 &_trksid=p4506.c0.m245" target="_blank">toinen</a>, <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/03-Kawasaki-ZX9-ZX-9-ZX9r-Jardine-Exhaust-Slip-on_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em
14QQhashZitem53dc81055dQQitemZ360181728605QQptZMot orcyclesQ5fPartsQ5fAccessories" target="_blank">F-mallissa onkin sitten taas sliparityyppinen</a>, <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Micron-Exhaust-NEW-IN-BOX-No-Resv-98-02-Kawasaki-ZX9R_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0
Q2em14QQhashZitem56348a96e4QQitemZ370248685284QQpt ZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories" target="_blank">C ja E taas bolttari, merkki taas eri</a>.. eli kyllä se bolt-on tyyppinen on tuossa C:ssä & E:ssä toi kiinnitys.
Jep, niin se varmaan on sit(Perkele @ Elo. 24 2009,18:08) kirjoitti
Oiskohan tuohon sitten vaihdettu toi alkukäyrästö? alkukäyrästö loppuu juuri tuonne alas(sinne oikean alakatteen alle) Vai onko tuo sitten koko ränni?
Huh, ompas tiukkaan tuo eturattaan mutteri! Kohta pari tuntii liotellu crc:tä väliin eikä irtoo sitten millään :/ Joutuu varmaa johki pajalle viemään ton.
zx-9r
Lähtee se irti, kun näyttää jotain puolentoistametrin jatkovartta samalla kun 100kg kaveri seisoo takajarrun päällä(esanahka @ Elo. 24 2009,18:40) kirjoitti
![]()
Ja joskus vielä hirvee paukahdus kaupanpäälle, että saat jarrutusjälet alkkareihinvaikkei sieltä mitään hajoakaan.
- P
Joo pitää kattoo kuin toi alkaa vinkuu noilla väleillä, jossei pahasti ni voishan tota takaratastakin vaihella isompaan :P(sky @ Elo. 24 2009,17:42) kirjoitti
Paljonkos sulla on kierroksia noilla välityksillä 100:sen vauhdissa?
zx-9r
Täytyy todeta että valot on paremmat kun monessa autossa.
Onko noi jalkatapit vakiot?
Ne näkee tästä
Eivät ole .Vakiotapit ovat kumiset.......(EdTotal @ Elo. 25 2009,10:13) kirjoitti
Sky:lle vastaus edelliseen väittämään ...
![]()
Vi****tuut siinä mikä mätä , se kaveri ketä oli siinä ekassa kuvassa on jo näköjään tipahtanut kyydistä ....![]()
Kiitos v*ttuilusta, se tuotta heti tulosta *(Puppe 67 @ Elo. 25 2009,10:27) kirjoitti
Uusi kierroennätys syntyi tänään ahvenistolla: 1:34´6 *
Pyörän modaukset:
-metalliset jarrupunosletkut edessä
-perää nostettu prikkojen avulla
-Takajousi vaihdettu progressiiviseen jouseen
-etuputkia nostettu 4 mm
-taakse lisätty +1 piikki rattaaseen
-taakse vaihdettu 55 profiilin rengas
Eli näillä mennään *
Seuraava tavote ensikesälle ois näillä eväillä 1:34 rikki ja jos lisätään viritysastetta niin sitten 1:33 rikki.
Viimekaudesta tulos on parantunut 6,7 sekuntia. Viimekaudella ajoin vissiin jonkun 800 km ahvenistolla. Tällä kaudella taitaa olla jo yli 1200 km ahvenistolla.
Ja vähän pientä yleistä v*ttuilua: Myydään suomen nopein ysiärrä!!! Jos on erimieltä, niin ei muuta ku todistamaan asian laita ahvenistolle.... *
Ps. Tosi kuski mitään jalkatappien siirtosarjaa tartte. Alla kuva miltä näytti ajokengänkärjet ennätystehtailun jälkeen. *
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tervehdys!
Pyörää oon kovasti ollut hankkimassa, 9R yhtenä vaihtoehtona.
Ajatuksena olisi kysellä mitä olisi tärkeä osata katsoa sellaisesta jos/kun sopiva löytyisi l. onko niissä mitään tyyppivikoja mitä osaisin etsiä?
Kävin tänään yhtä katselemassa ja kylmiä tyyppejä ottamassa, onko vaihteissa vähän pientä kankeutta tyypillisesti? Kun pyörä oli käynnissä niin ykkönen meni kuin ajatus (tai siis sujuvasti) päälle, samoin kuin takas vapaalle, mut kakkonen vasta kun edestakas samalla heijas, pyörä oli siis käynnissä koko ajan..? Samoin käynnissä ollessaan kuului mielestäni vasemmalta puolelta jokin naputus/naksutus (ei voimakas), mitähän voisi epäillä? Ei mielestäni venttiilivälykset, sen luulisin erottavani mutta mielessä kävi ketjunkiristin, naputteleeko ne yleensäkin? Tietysti jotain ääntä pitääkin vähän kuulua että tietää että käynnissä on.. *![]()
Jonkinverran olen samanlaisella ajellut ja jäänyt mieleen oikein mieleisenä pyöränä, siksipä innostus olisi ko peliin. Tämä kyseinen yksilö oli oikein kohtuullisilla kilometreillä ja siistin näköinenkin, vm. -99.
Kiitokset jo etukäteen mielipiteistä ja tiedoista! *![]()
- Hullu saa olla muttei tyhmä
Osta tuosta em suomen nopein ysi. On vuosimalliltaan -01 ja ajettu joku 38 tkm. Toinen kylki on menossa uusiks vakuutuksesta. Eli siihen tulee uutta osaa, sivukate, etukate, peili, vilkku, laturinkoppa ja tankki maalataaan uudestaan. Eli pelihän on kuin uusi *Ja kaato ei tapahtunut edes radalla ja kovassa vauhdissa ja sen jälkeen on ajettu vissiin 4-5 tkm, eikä kone ole edes levinnyt
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)