1.25´2![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Käy kolmella tyhjäkäyntiä ja pikkukaasulla.. Kun kääntää kahvasta enemmän alkaa toimimaan.. Mikä vikana?
Voisko olla joku tulppa pimenemässä(EdTotal @ Elo. 14 2009,16:02) kirjoitti
![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
vois huomenna ihan kuulostella vikaa..missäpäin turkua majailet? haen omani huollosta huomenna niin vois tsekkailla jos apu kelpaa? veikkaan itsekin tota tulppa/kaapeli häikkää..
Tero Eskelinen
Jos ei tulpanvaihto / sytytyspuolen tsekkaus eli tulpanjohdot jne. ei auta, niin kyseessä voi olla myös imuvuoto. Eli joku imukurkuista (ne kumiset tutit johon kaasarit tulee kiinni) falskaa, Kleeniä ohjaavista alipaineletkuista joku irti, imukurkkujen alapuolella olevista nipoista joku löysännyt (samat joista otetaan alipaine kaasarisynkkaa varten) tai ilmanputsarikotelo auki jostain kulmasta hieman jne. Vaihtoehtoja on monia.(EdTotal @ Elo. 14 2009,19:40) kirjoitti
Mutta paha imuvuoto tekee juuri tuommoista huonoa tyhjäkäyntiä / käy huonosti alakierroksilla. Kun antaa happea, niin imuvuoto (laiha seos siis käytännössä) ei enää sekoitakkaan seosta niin pahasti ja kone käy normaalisti.
- P
Edit: ja loistojuttu FireBlade ettei ollut kansi / tiiviste paskana. Oliko vain helevetin vanhat & paskaset nesteet sisällä?
Oliko meikästä jopa hyötyä, kun laitoin niitä yhteystietoja muutamaan otteeseen. Ensin CTerroriin ja sitten sen ölppäpohjan tiivisteeseen liittyen? Helkkari jos näin on, kerrankin meikästäkin jotain apua täällä bittiavaruudessa(FireBladeESE @ Elo. 12 2009,15:49) kirjoitti
- P
Uittamolla asustelen, mutta kyllä tolla ajamaan pystyy voin sitä tulla vaikka jonnekkin näyttämään(FireBladeESE @ Elo. 14 2009,20:32) kirjoitti
![]()
Joo tosiaan imuvuoto vois olla.(Perkele @ Elo. 14 2009,20:58) kirjoitti
Tuli ajettua vähän kovempaa joku 5 kilometriä jonka jälkeen oireen huomasin..
Sitä tässä olen pohtinutkin että voisko se olla joku tulppa tms. Kun kerran kaasusta ihan selvästi paranee... Ei ole siis pelkästään tietyillä kierroksilla vaan vetoa tarttee.
Kaasupohjassa toimii aivan yhtä hyvin kun ennenkin.
Puigilta löytyy ainakin useisiin kyykkäreihin kohtuu hyviä pleksejä. Sorry etten ole mitään vastannut, nyt vasta hokasin tän sun viestin. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan(Hanuri @ Elo. 08 2009,13:34) kirjoitti
Toisaalta MRA on kyllä tuttu & turvallinen merkki, joten ei välttämättä hirveästi kummene vaihtamisella.
Jos hommaat kuitenkin esim. Puigin pleksin, niin vaikka Sakemannien ebaysta ennen kuin suomesta.. täällä on ilmaa hinnoissa niin jurkeleesti!
- P
Eturattaalta päin toinen pytty pimee eli onko se kakkonen vai kolmonen?
Kastelin putket niin se kuivu paaaaljon hitaammin.
juu kyllä oli paljonin hyötyä kiitos vaan(Perkele @ Elo. 14 2009,21:18) kirjoitti
aamulla hakee pyörä takas ja uudet tarrat kiinni ja eikun vaan
![]()
Tero Eskelinen
Koneen edestä siis katsot, eli seisot pyörän edessä ja oikealta kädeltä kun lähtee laskemaan, niin käyrästön toinen putki ei kuumu? Silloin se on kakkonen joka ei polta tavaraa kunnolla.(EdTotal @ Elo. 14 2009,21:55) kirjoitti
- P
juu vois kattoo huomenis vaikka auranlaakson abc:lla, jahka saan oman pyörän haettua ja lätkittyä tarrat kiinni(EdTotal @ Elo. 14 2009,21:22) kirjoitti
![]()
Tero Eskelinen
Paras kierrosaika kemoralla 1.24´8 (113 km/h avg)
Vmax 213 km/h
Tota Vmax ei ole kovin vaikea rikkoaKun oikein ruvettiin pohtimaan että miks mun ysissä ei oo puhtia kovemmissa nopeuksissa, niin kyllä se on se 55 takarengas joka syö sitä vääntöä niin paljon, jotta kovemmissa nopeuksissa se alkaa kostaantumaan.
Laitoin sitten niparin kiinni etupumppuun, kun lähin ajaan ja kun sitten vilkasin mihin se oli siirtynyt, niin se oli näppärästi kiinni etupumpun alemmassa "kiinnitys kolmiossa".Oli aika vinkeitä nuo jarrutukset n. 210 km/h nopeudesta. Iskarit pohjaa välittömästi ja sitten koko pyörä heiluu ihan miten sattuu....
Sempä takia ei voinut jarrua jättää ihan viime tinkaan.
Mutta oli todella positiivinen kokemus tuo Kemora, suosittelen lämpimästi tutustumaan paikkaan!![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ens kesänä rehvit ja opetat mua ajamaan?(sky @ Elo. 14 2009,22:47) kirjoitti
Vakuutukset tosiaan vaihtumassa kenties tässä tulevaisuudessa ja tulevilla ei tarttis miettiä milloin menee radalle ja mitä sattuu
Eli sun edellinen tarjous on mielessä siis..
- P
Mikä ettei. Tuollanen hyvä setti ois, että aloittais ahvenistolta, sieltä siirtyis Alastarolle ja sieltä sitten Kemoraaan. Miq:n pitäs saada asuntovaunu lainaan, joten yöpymiset alastarolla ja kemoralla pitäs saada hoidettua helpolla. *(Perkele @ Elo. 14 2009,23:17) kirjoitti
Ahvenisto on hyvä paikka startata, koska se on erittäin tekninen rata.
Siellä voisi käydä jopa kahtena päivänä. Sen jälkeen alastarolle nostattaan vauhtia ja lopuksi Kemoralle päästämään vauhtipiru kokonaan irti *
Meillä on Miq:n kaa suunitteilla ens kesälle joku vastaava reissu, tosin HL ja KL on vaimoilta anomatta
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Juu eli kakkospytyssä palaa huonosti.(Perkele @ Elo. 14 2009,22:01) kirjoitti
Nokkaketjua olen vaihtamassa, ja jotta yhtenäisen ketjun saisi laitettua paikalleen, niin pitäisi kampiakselista saada ratas irti. Onhan se irroitettavan mallia? Ulosvetäjän kanssa kokeilin jo nopsasti ja kovin on ainakin kiinni.
Pyöränä on siis -94 9R
uudemmista ei irtoa ainakaan, tuskin tuosta vanhastakaan.. Eli joudut käytännössä koko koneen purkamaan, jos haluat laittaa uuden ketjun katkaisematta sisään.(Ramiko @ Elo. 15 2009,16:20) kirjoitti
Helpommalla pääsee, kun hommaa niitattavan lukon ja entinen siten poikki ja sen avulla uusi paikoilleen + niittaus. Toinen vaihtoehto on dremelöidä se alhaalla, lohkossa oleva "tuki" pois siitä alapuolelta, mutta ei kovin suositeltavaa.. ohjurinahan se samalla toimii ja tuskin on turhaan siihen insinöörit sitä uloketta tehneet. Jossain lukenut joskus, että joku sen poistanut, mutta tätä en missään nimessä siis suosittele.
- P
oonko sokee mut en huomaa mitään erikoista? *Hyvä että sait kuntoon *
eiku sieltä puuttuu ruuvi vai?
Tero Eskelinen
Joo pultti oli tärinästä tippunu pois. Onneks oli helppo ja nopea korjata tuo vika(FireBladeESE @ Elo. 16 2009,17:50) kirjoitti
![]()
Imuvuotohan siellä siis oli(EdTotal @ Elo. 16 2009,18:00) kirjoitti
jotenkin noi oireet kuullostikin siltä.
- P
ja taas pääset ajelee rauhas takapyörälläno ei vaine... olipa muuten halpa korjaus
![]()
Tero Eskelinen
Juu imuvuoto. Aloin sitä itsekkin tuumimaan tarkemmin kun sitä ehdotit ja oikeassa olit(Perkele @ Elo. 16 2009,18:18) kirjoitti
Juu takarengasta on jo testattu hyvin toimii!
Korjaus oli ilmainen kun kaveri tarjosi pultin![]()
Tympeetä on. Menneen vuosituhannen supersportista alkaa tulla rajat vastaan. Kierrrosaikoja ei enään kovinmontaa sekunttia paranneta. Toki joku Rossi ajaisi tuollakin kevyesti 10 sekuntia parempia kierrosaikoja, mutta Rossi osaa ajaa pyörää vielä siinä vaiheessa, kun muilta mopo lähtee käsistä.![]()
Eli pitäs saada pyörä jossa on radalle tarkoitetut komponentit. Ei tuossa normi kybässäkään oo alusta sitä luokkaa että sillä tosissaan rata-ajoa harrastettais. Joten kannattaako sitä vanhaan ysiin vaihdella todella kalliita komponentteja rata-ajoa varten. Toki sitä saa tekohengitettyä sen verran, että sillä pärjää jonkin aikaa, mutta todella kallista se on.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ei tollaseen pyörään sentään kymppitonneja mene kuten autoon joten ei se niiiin kallis harrastus ole(sky @ Elo. 16 2009,22:06) kirjoitti
![]()
Itella 99vm ysissä kiinni Puig'n tuplakupla. Ero vakioon alkaa olla huima 150km/h nopeuksissa. Takarenkaalta taisin ostaa tuon ikkunan.(Perkele @ Elo. 14 2009,21:29) kirjoitti
ZX-9R -99