Missäs teillä lämmöt huitelee? Itellä matka-ajossa 64-65 astetta...
zx9r -00
Oisin taipuvainen väittään että sun termostaatti ei toimi, eli ei sulkeudu. Toinen vaihtoehto on että lämpötila-anturi on paskana. Epäilisin kuitenkin ensimmäistä.(Hanuri @ Heinä. 03 2009,22:32) kirjoitti
Matka-ajossa lämpötila on luokkaa 80 astetta.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Paikoillaan ollessa lämmöt nousee kuitenkin ihan hyvää tahtia sadan yli ja flekti lähtee pyöriin, mutta matkavauhdissa tosiaan putoo äkkiä alle 70 asteeseen. Pääasia, ettei käy liian kuumana.(sky @ Heinä. 03 2009,23:49) kirjoitti
Täytyy kuitenkin tutkia asia kun säät paranee...
zx9r -00
Maantiellä 78-82 riippuu kelistä, helteillä siinä 82 ja jos joutuu pysähtyyn niin kipuaa aika nopeesti ylöspäin ja flekti lähtee päälle 103 asteessa.(Hanuri @ Heinä. 03 2009,22:32) kirjoitti
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Muuten sama mutta kovemmissa vauhdeissa tipahtelee lähemmäs 70 normipäivänä ei helteellä.(pepper @ Heinä. 05 2009,01:55) kirjoitti
Mitä putkistoja näihin on saatavana? Orkkisputki on kyllä niin hyvän näköinen ettei tekis mieli vaihtaa ja äänetkin siedettävät.. Mutta oon alkanu miettiin että pitäiskö kuitenkin vähän piristää?
Johan olen pyörällä reilun tuhat kilometriä ajanut
Hyvin jaksaa näinkin tän kesän ainakin mutta ei tiedä mitä talvi tuo tullessaan
Mulla normiajossa lämmöt luokkaa 86-89 C.
![]()
No voi prkl! Ainakun saa vian korjattua niin ilmenee uutta. Taitaa olla toi mun ysi kyllä joku sunnuntai kappale![]()
Onkos porukalla kytkimet hajonnu yseistä? Eli kylmällä koneella liikkeelle lähdettäessä kun päästää kytkimen irti tai moottori jarrutuksessa niin kytkimestä kuuluu sellanen ilkeän kuulonen narahdus? Ja tämä siis ensimmäisen 15min aikana käynnistyksestä. Nyt kokoajan vaan pahenee tuo ääni.
En tiedä vaikuttiko tuo öljyn vaihto asiaan, iskin TB:n superbike ölpät sisään. Kai se pitää kokeilla niitä delvacceja kun porukka niin paljon niitä kehuu. Tossa kaveri ehdotteli, että voisi olla kytkimen painelaakeri menossa?
zx-9r
Se painelaakerin vaihto on niin pieni ja halpa homma että ainakin minä vaihtaisin sen tuon tulevan öljynvaihdon yhteydessä ihan varmuuden vuoksi. Tiiviste maksaa 7-8e, ja laakeri laakeriliikkeessä 5-6e. Samallahan kannattaa tietysti tarkistaa massa- ja välilevyjen kunto.
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
En välttämättä suosittele Delvackia laittamaan. Itsellä ainakin yläällä (lähellä rajoitinta) kytkimellä pitovaikeuksia ja välillä tuntuu vapaa löytyvän vääristä väleistä(esanahka @ Heinä. 05 2009,17:11) kirjoitti
. Ajoin noilla ölpillä noin 1000km ja vaihdoin pois, niin kaikki edellämainitut oireet katosi.
"Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
^Delvacit voi tehä tuon ekassa vaihdossa riippuen mitä mömmöö on ollu pohjalla, kaikkihan ei ulos tule. Eli oikea tapa on vaihtaa 'Vacit, ajaa tonni ja pistää tuoreet Delvacit niin toimii kuten pitää.
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Ite käytin ysissäni aina castrollin 10w-40 ja ei ikinä ollu mitään ongelmaa missään.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Mul on ölppinä motorexin 10-50:set ja toimii hyvin, vaihteet menee napakasti ja kytkin toimii... Ja käykin vielä nätistiEn kyllä lähtis niillä öljyillä "korjaan", kyllä sen kuuluu ilman vacceja toimia...
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Vietävän sentään, eräs nimeltämainitsematon firma jätti kertomatta että ovat saaneet laskutusluvan vakuutusyhtiöltä kaskomälliin. Asia ei sinänsä v*tuttais mutta, kun vakuutusyhtiö pistää lunastukseen, mikäli vahinko on 70% pyörän arvosta. Ainut vaan että eivät kysyneet minun mielipidettä pyörän arvosta. Jos oisivat maksaneet lunastuksessa korjausarvio summa / 70% * 100% Niin olisin kiljuen pistänyt lunastukseen. Syystä että mulla oli menossa uudet nakit alle ja 36 tkm:n huolto painamassa päälle. Nämä em kulut tekee yhteensä luokkaa 1000 € mikäli venttiilejä säädetään. Joten olisin tyytynyt em. laskemaani korvaussummaan ilomielin. Kaiken lisäksi pyörästä olisi saanut sen 2-3 k€ myydessä, joten vakuutusyhtiö olisi voittanut helposti. Samoin minä olisin ollut tyytyväinen.
No, osat oli tilattu jo ja pyörä on jo 36 tkm huollossa, joten minkäs teet.![]()
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Pyörä on edelleen huollossa, mutta alle heitetään uudet K3:set. Takanen tietysti 190/55Jotain ne höpis uudesta kumiseoksesta, mutta takasessa näkyi olevan paljon harvemmassa kuvioo, joten teoriassa pitäs olla muutama promille lisää pitopintaa.
Joo, olivat ihanan kalliit. Pelkät kiekot 430 €.Sitä en tiedä oliko mitään järkeä, mutta jären hiventähän ei oo edes koko harrastuksessa. Sen kuulin kuiteskin et venttiilejä ei tarvi säätää, joten huolto pysyneen kohtuu hinnoissa. Vieläkun sais pyörän alle ja pääsis radalle koittaan joko taas uskaltais kantata kunnolla kun on uudet nakit alla
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Huomenta!
Ajattelin kysäistä mielipidettä täältä ja josko jollain löytyisi sattumoisin kokemusta samasta pyörästä.
Eli edellinen pyörä oli cbr 900rr jonka myin pari kesää sitten ja nyt olen ollut pari kesää ilman. No pyöräkuume on taas kova ja olen katsellut jotain 97-00 vuoden 9ärriä koska niitä tuntuu saavan reippaasti alle 5k. Kysyisinkin, että minkälainen pyörä mahtaa tämä kawa olla verrattuna tuohon cebariin?
Mielellään sellaisia objektiivisia mielipiteitä kaikesta mahdollisesta. =)
Onko kukaan huoltanu KAwasakai zx9r 1998 tai vastaavan takaiskaria? Pikkasen joo pomppii ku ei penkillä enää pysy...
Osta vähintään -98... Eiköhän hontra ollut altavastaaja noihin aikoihin tehojensa ja painonsa puolesta.En oo ite hontalla ajanut mut isot pojaat on kertonut. Niin ja se halvin ei sit välttämättä oo paras...(Blavatsky @ Heinä. 10 2009,04:28) kirjoitti
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Muuttuuko noissa joku radikaalisti sitten 97-98?(pepper @ Heinä. 10 2009,15:07) kirjoitti
1998 (omistajana) voin sanoa että muuttuuu kaikki olennaisesti. 1998 eteenpäin on tehoja enemmän ja painoa vähemmän.(Blavatsky @ Heinä. 10 2009,15:23) kirjoitti
Juu eli tehot ja paino sekä venttiilivaivat on historiaa...
Edit. kirjotushäriö
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Tehotkin historiaa...(pepper @ Heinä. 10 2009,16:30) kirjoitti
zx9r -00
(Hanuri @ Heinä. 11 2009,11:23) kirjoitti
![]()
![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Joo, kyllähän nuo 98:sta eteenpäin olevat ysit kulkee ihan kivasti. Mullakin oli -99 ja sillä oli mukava kiusata 2000 vuoden paremmalla puolen olevia pyöriä nopeuden suhteen. Huom. Katso lentokenntäajot joensuu 2008. Siellä niitettiin monta uudempaa tonnista ja isompaakin![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
joo, legendan mukaan yhdestä ysistä levis motti kesken kiihdytyksen, mutta rullas kuiteskin about kolmee markkaa tutkaan... *(ysi-ärrä @ Heinä. 11 2009,13:29) kirjoitti
Ed: Kuka viittii maksaa 60€ + matkakulut siitä että pyörä
kulkee kaks ja puolmarkkaa....
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Joo, kyllähän Rissasen ysi vainaa oli melkoinen kulkija. Ja mukava tuolla Joensuussa on käydä ajeleen. Tänä vuonna taitaa jäädä lähtemättä ,ku tuli tuolla Hallissa käytyä. Se ois kyllä parempi joensuussa ,et siellä ei ois noita kotiloita seassa. Toki tänä vuonna on osallistumis hinta aika kova,mut elämä on.(sky @ Heinä. 11 2009,23:24) kirjoitti
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Täh? Siis 60e osallistuminen tohon vai?(sky @ Heinä. 11 2009,23:24) kirjoitti
Mää en ymmärrä miten joku viittii ajella varttimailia vakiolla pyörällä?
Joskus ratapäivillä käytyäni ei voinut vähempää kiinnostaa vakiot mopot viivalla.
Jatkettuja ja muutenkin viritettyjä busia ja turbopyöriä jaksoi katsoa mutta ei todellakaan mitään vakiopeliä.
katsominen ja itse ajaminen on aivan eri asia. kyllä siinä tuntee aikamukavasti kun adrenaliini virtaa kun siinä viivalla odottaa valojen vaihtumista. KOKEILE...(EdTotal @ Heinä. 12 2009,13:38) kirjoitti
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Niin ja sit tarkennusta että Joensuussa ei ajeta varttimailin matkoja ,vaan mailin tai 1800m matkoja.(EdTotal @ Heinä. 12 2009,13:38) kirjoitti
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
En oo vakiopelillä kokeilemassa(zeta1 @ Heinä. 12 2009,14:09) kirjoitti
Kyllä siihen jotain tarttis ittekkin tehdä ei muuten kehtaa edes aikaa sanoa
Juu tiedän että kyse oli 1800metristä siellä, tuli vaan samalla mieleen ja haluaisin kuulla hyviä perusteluja VAKIOLLA vartin suorittamiseen.. En sinne menisi edes enzolla koska se on vakio.. Mielummin autolla jossa alkujaan 100 heppaa ja viivalla 400 omasta työstä johtuen.