^ No enpä ees oo tullut ajatelleeksi, mut varmasti pitää paikkaansa...
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Eläs nyt kuule viitti... *(Perkele @ Kesä. 19 2009,09:38) kirjoitti
Nimenomaan kadulla olisin kiinnostunut siitä että mitenkä pyörän rakennemuutokset vaikuttavat pyörän ajo-ominaisuuksiin. Kyllähän se radalla kääntyy aina kun tietää että tuossa pitää kääntää ja noin paljon. Tosin hiki siinä voi tulla, jos pyörästä on tehty huonompi ajo-ominaisuuksiltaan.
Ja eihän siinä mitään, kuhan itse tiedostaa mitä on tekemässä, eikä kuvittele ajavansa superkyykyllä
Ja tosiaan jos keulii ja pommittelee pitkin maaseutuja, niin jos ei oo käsitystäkään siitä mitenkä pyörä toimii, niin todennäköisesti siinä käy huonosti, kun sen ainoan kerran tulee se yllättävä tilanne. Ja vaikka käviskin pulla, niin kyllä se tuurikin aina joskus loppuu. Sen jälkeen voidaan keskustella uudestaan siitä pyörän ajoominaisuuksien ja ajotaitodon tarpeesta, mikäli on enään keskustelijaa olemassa.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Öh? Otitkohan sä nyt tuon jotenkin väärin? Sähän olet puhunut melkein rata-ajosta pelkästään tässä viime aikoina? Ei tuo mitään vittuilua ollut, ajattelin että peilasit rata-ajokokemuksiin tuota renkaan koon muutostakin, ei se herranjestas mitään vittuilua ollut!(sky @ Kesä. 19 2009,20:15) kirjoitti
Jos tuo viestisi nyt oli mulle kohdistettu, niin meinaat että "pommittelen maaseuduilla", "keulin" tuolla menemään jne? Missä mä näin olen maininnut?
Aika rankkoja heittoja jos nuo nyt ylipäätään oli mulle kohdistettu. Alusta on ollut jo tässä uudessakin mun painolle & ajolle kohtuu hyvin säädöissä.. kahden ensimmäisen illan hommina tuo tuli tehtyä. Meinaatko että kuvittelen hanskaavani pärräni (omasta mielestäni) jotenkin yyberhienosti? Missä mä tämmöstäkään olen maininnut? Ja meinaat, että vitsailen jotenkin sun heitoista tms? Hyviä pointteja sä heität, joskus olen jotain ilmanputsarin vaihtamista hieman kyseenalaistanut, tai jotain ison huollon hinnasta kuittaillut, mutta kertaakaan en ole mielestäni maininnut tai halveerannut alustan säätämisen tärkeyttä jne. Vai olenko?
Ja jos tuo sun heittosi, että tuuri loppuu joskus jne. oli tosiaan mulle henkilökohtaisesti, niin aika karua tekstiä.. ethän sä tunne mua, ole ajanut mun kanssa jne. Meinaatko että pommittelen tuolla jotenkin tuurilla menemään.. eipä tuolla hirveesti tule edes pommiteltua, ei ole oikein semmoinen ajotapa vaikka joskus vähän kovempaa menenkin, menee varmaan moni muukin, sinäkin kenties?
- P
Edit: näiden keskustelupalstojen huono puoli on tuo viestin helppo väärinymmärtäminen, vaikka hymiöitä porukka pyrkii lataileen sekaan. Voi olla, että mäkin ymmärsin sun viestin ihan päin persettä.. Pakko silti vielä sanoa, että ethän luule, että minä kuvittelen pyörän olevan hyvä sellaisenaan? Ei mulla turhaan ole tulossa noita jarruprojekteja jne. Haluan saada tuon huomattavasti paremmaksi kuin se tehtaalta lähtösin on.. en siis pelkästään ole konetta virittelemässä tms. Mä treenailen aika paljonkin tuon pyörän hallintaa normiajon lisäksi eli pyrin olemaan kohtuu sinut pyöräni kanssa. Äkkitilanteita meistä ei ikävä kyllä oikein kukaan pysty treenaamaan, mutta kuten mainitsit, niin olis hyvä juttu jos oman pyöränsä ja pyörän rajat jne. tuntee mahdollisimman hyvin.. jos ja kun se tilanne sattuu eteen.
Radalla olis tarkoitus käydä uutta tulokasta taluttelemassa mahd. monta kertaa tälle kesälle. Kunhan vaan saa lomat rullaamaan. 2 pientä lasta vie kohtuu paljon aikaa ja lähin rata ei ole 20min. ajomatkan päässä, joten 2 kertaa viikossa radalla on mulle sula mahdottomuus.
Edit2: niin ja Sky, en missään nimessä ole kyseenalaistanut mitenkään sun know-howta esim. alustan suhteen.. jos olet näin ymmärtänyt, niin kuittaan sen tässä ja nyt. Tuo kommenttini, että olet hurahtanut rata-ajoon oli tarkoitettu ihan positiivisessa mielessä, eli olisi pitänyt kirjoittaa se jotenkin "Sky on ajanut tuota värmettä nyt kohtuu paljon radallakin, joten tietää varmasti mistä puhuu".. asia vilipitön häh?
Peace and out!
Rauha maahan, ei toi ollut sulle, vaan ihan yleisesti. Olen pahoillani, ei ollut todellakaan tarkoitus sinua loukata.(Perkele @ Kesä. 20 2009,00:11) kirjoitti
Enhän minä juuri mitään alustasta vielä ymmärrä. Olen vasta tämmönen "rataketun pentu". Pikku hiljaa kun rullaa siellä radalla riittävästi ja kurvinopeudet kasvaa ja pienet jalanhipaisut ja pieni luisto ei vie pää huomiota ajosta, niin alkaa pikkuhiljaa voida huomioimaan paremmin ja paremmin pyörän käytöstä.
Minä olen aloittanut tämän harrastuksen vähän toisesta suunnasta kuin yleensä aloitetaan. Minä lähdin säätämään jousitusta, iskunvaimennusta, ohjauskulmia ja rengastusta. Hyvin usein laitetaan heti ekana pönttö, suutinsatsit, ilmanputsari, huggeri, undertail, ducktail, tuplakuplaa tms.
Moottorista en tiedä mitään, siitä löytynee Perkeleeltä hyvät tiedot. Kyllä varmaan olisin itsekin laittanut rahaa kiinni moottorin puolelle, mutta rahat meni toiseen pyörään. Nyt ei sitten ole enään rahaa
10 hp lisää takanakille, niin ahvenistolle, se varmaan riittäis hienosti.
Ja ilman muuta, uutta pönttöä vaan kehiin ja muutakin kilkettä, jos kukkaro kestää. Mitä tulee "maaseutuGP:hin" niin kyllä sitä on tullut jokunen vaarallinen tilanne vastaan. Varsinkin 20 tkm sitten tuli otettua tarpeettomia riskejä. Viimeksi selvisin märällä asfaltilla etusen lukkiutumisesta puhtaasti tuurilla, mutta viime sunnuntaina hiekalla sitä ei enään ollut. Tosin jarrut alkoi olla vissiin kurjassa kunnossa. Niitä vaarallisia tilanteita tulee aina joskus väkisinkin, mutta niitä on ihan hyvä miettiä jälkikäteen ja miettiä mitenkä niitä voi jatkossa välttää.
PS. Perkeleelle täydet rispektit harrastuksen suhteen. Miehen viesteistä käy selväksi että mies ottaa harrastuksen tosissaan
Piti vaan tossa kommentoida siihen 180 leveen nakin tilalle 190, niin ei se kovin radikaalisti ominaisuuksia muuta. Jos on sitä mieltä, että 190 näyttäis miehekkäämmältä takana, niin siitä vaan. Kannattaa kuitenkin sen verran olla analyyttinen, että huomaa että se pyörän käytös todellakin muuttuu. Tosin eroa on sikäli vaikea huomta, koska 190 tuntuu varmasti paremmalta, kuin loppuun ajettu 180 nakki.
Kuinka kaukana mahtaa olla uudemman 9r tehoputkiston istuvuus -94 B-malliin.
B:n tehoputkistoja en meinaa enään löytyä, mutta uudempiin on tarjolla reilusti.![]()
Ai niin Perkele, tuu tänne hämeeseen käymään, niin käydään vähän ahvenistolla pyörimässä rinkiä. Voin koittaa saada majoituksen n. 25 km:n päässä radalta, porukoitteni mökillä. Niin ja voishan sitä poiketa samalla alastarolle
Siellä mökkitiellä on vasta kaadettu yks suitsa ja yks kawa(sori oli ihan pakko *
)
Kiitoksia kutsusta, pistän korvan taakse jos mihinkään väliin mitenkään saa sovitettua. 3 viikon kesälomanpätkästä ensimmäiset puoltoista menee pohjoisen reissuun ja sitten loput varmaankin hiton pihanlaittoon(sky @ Kesä. 20 2009,11:01) kirjoitti
menin naiselle lupaamaan, että etupiha rakennetaan uusiksi.
Mutta olis kyllä kiva päästä joskus jonkun kokeeneemman kanssa kiertämään, niin välttäs heti alusta asti pahimmat virheet ja oppis perusasiat heti ensimmäisista kerroista lähtien.. ei lähtis nääs kehittyyn ns. väärään suuntaan, kun vaikea korjata jälkeenpäin jos pitkän aikaa tehnyt asioita väärin.. jos siis ihan tosissaan pääsis / alkaisi ajamaan.. hieman on päässyt kokeileen, mutta aika lapsenkengissä on.
Ahvenisto vaan hieman vaarallinen lähteä juttuja treenaamaan turva-alueiden mitättömyyden vuoksi.. toinen mikä mietityttää on se, että pitäs periaatteessa mennä taas esim. tuen päiville, kun ajokoulutuksen kanssa saa ne vakuutuksetkin voimaan radalle.. mun vakuutus ei korjaa mitenkään ratalippoja. Pitäs varmaan noikin taas kilpailluttaa.. sais edes jollain kovalla omavastuulla ratalipat korvauksen piiriin, niin ei tarvis pyörän hajoittamista niin paljoa pelätä
Ja Sky, kiitoksia viimeisistä. Olin ymmärtänyt viestisi väärin, niinkuin vähän eilen veikkailinkin. Oli vaan pakko varmistaa tuo
- P
Juu no meikäläisen ajelut onkin 95% tollasta kaupunki/maaseutu kruisailua joten ei toi ajettavuus juttu ole niin tärkeä. Ja onhan toi leveempi takanakki aika paljon komeempi kieltämättä *(sky @ Kesä. 18 2009,17:04) kirjoitti
Mutta jos sitä kohtapuoli sais uudet renkaat alle niin pääsee sitten vähä itsekkin vertailemaan noita ajettavuus eroja. Halvalla jokatapauksessa sain rengas sarjan joten ei ole valittamista
Mitenkäs muutes toi ohjauslaakerin kuluminen/hajoaminen esiintyy ajossa? Välillä jarruttaessa ravistaa etupäätä jotenki oudosti. Viimeaikoina alkanu ilmentymään tollasta ajossa niin tulipa mieleen kun vanha pyörä on niin joko olis sen ohjauslaakerin vaihdon aika.
zx-9r
Voi esiintyä aika moninaisilla tavoilla ilmeisesti, riippuen pyörästä ja muista ohjaukseen jne. vaikuttavista seikoista. Tuo ravistaminen on yksi oireista yleensä. Lisäksi voi esimerkiksi ilmetä myös siten, kun irroitat kädet stongasta ajon aikana, niin lähtee ravistelemaan pyörää / alkaa kehittään pientä woblausta -> jos kovin huonossa kunnossa, niin älä kovin pitkään jatka testiä, ettei woblaus pääse pahemmaksi ja etene runkoon asti(esanahka @ Kesä. 22 2009,10:47) kirjoitti
Tuon ravistuksen vois kyllä aiheuttaa myös itse jarrut, eli esim. kiero levy, epätasaisesti kuluneet palat, levyn niitit jumissa jne.
Perinteinen testi, eli ota etupäätä vähän ylös ja testaa vetämällä hieman etupumpuista, jos on ihan romuna / tai pahasti löysällä, niin saattaa tuntua jo jonkinlaisena klappina. Lisäksi heiluttele sieväkseen stongaa puolelta toiselle ja tunnostele tuntuuko missään kohti semmoista pykälää / vastustusta. Jos on kulunut pykälä, niin se tuntuu tuolla testillä helposti.
Tuosta voi selvitä kiristämällä hieman laakeria (tämä kannattaa tehdä tarkkaan, ettei tule liian kireälle = viimeistään hajoittaa laakerin). Jos muuta mittaustapaa ei ole, niin vesipullotestin voi tehdä, eli vaikkapa 1½-litran vesipullo stongan päähän köytettynä pitäis antaa sopivasti painoa ja hiljalleen taittaa tangon painon puolelle. Jos kiristys ei auta tai tuntuu selvää kulmaa, niin sitten laakeri vaihtoon. Jos menee vaihtoon, niin kartiorullalaakeri (liekö tuo oli oikea nimi) tilalle, sillä kestää paljon paremmin kuin alkuperäinen normimallin laakeri.
- P
Nyt voikin hyvillä mielillä liittyä tällekkin foorumille. Omistukseen siirtyi pitkän pyörän hankitaprosessin jälkeen Zx9r vm-96. On kyllä kaikinpuolin fiksun oloinen laite! Voimaa on omiin käyttötarpeisiin ihan riittävästi ja ajo-ominaisuudet ovat mielestäni huippuluokkaa, kun muihin ikäisiinsä sportteihin on verrannut.
Tuo keskustelu renkaan leveydestä pisti sen verran silmään, että pakko yhtyä mukaan. Pyörässäni on siis nyt 180/55 leveä takarenkagas ja tällä viikolla olisi tarkoitus tilata uusi nykyisen kuluneen tilalle. Mielessä oli 190/50 tai 190/55. Kuinka ratkaisevasti 10mm leveämpi ja 5mm profiililtaan matalampi rengas vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin. Radalle ei olla menossa ainakaan tänä kesänä, mutta mutkapätkiä tullaan varmasti jyystämään, kuten myös pitkiä maantie taipaleita. Michelinin Pilot Sport 190/50 vaikuttaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta?
Onko täällä joku laittanut tuollaiseen 01-03 ysiin xenoneja? Ajattelin laittaa itselle tuollaiset H4 bi-xenon polttimot molempiin umpioihin. Haluaisin vaan tietää, että saako niitä suunnattua ja tuleeko valokuviosta hyvä?
Ex -KTM 790 Adventure R
Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki zx-9r-
Tein itse, säästin! Tein itse uudestaan ja säästin lisää!
Kävin ostaa tuossa jarrurasvaa ja säädin uudet tiivisteet paikoilleen. Männät tuntuivat aika jäykiltä, mutta asensin satulat paikoilleen. Vaihdoin myös jarrupääsylinterin tiivisteet ja sama homma. Taistelin pitkän aikaa että sain edes ilmattua jarrut. Pyörittelin etupyörää ja jarrut tuntui laahaavan. Tein pienen testilenkin ja totesin jarrujen pelittävän. Vedin nahkat päälle ja lähdin testaileen Jarrut oli todella tehokkaat. Satasesta kun löi tiukan jarrutuksen, niin johan per lähti ilmaan. Ravistus ei kuitenkaan ollut kadonnut. Ajelin pitkän matkan jarruttamatta ja pysähdyin testaan levyjä. Hyvä että pystyi nopeasti koskettamaan niitä.
Ajoin kotio ja aloin selvittään ko asiaa. Selvisi että rasva on jarrujen ulkoisille osille!Joku oli vaihtanut kolmet tiivisteet autoonsa, ennenkuin hänelle oli selvinnyt ko seikka. Ei muuta kuin satulat irti ja tappelemaan. Siinä sivussa hajosi paineilma ilmaimenikin. Nestepöntön kansi hajosi. Sitten aloin tappelemaan mäntiä irti. Nehän ei liikkuneet mihinkään, vaikka kun satuloita testasi ilman levyjä, niin kaikki männät vetäytyi aina aavistuksen taakse päin. Ei muuta ku satula halki ja pihdit käteen. Käyttämällä kohtuullista väkivaltaa sain männät ulos, mutta niiden ulkoreunoihin jäi pahannäköiset jäljet pihdeistä!
Sitten vaan tiivisteet irti ja saippualiuokseen likoamaan yön ajaksi.
Kaiken lisäksi kaikki tiivisteet oli kunnossa, eli putsaus ja rasvaus _oikealla_ jarrutiivisterasvalla olisi riittänyt. Eli ostin 150€ tiivisteet hifistelläkseni. Ja vaurioitin mäntiä, joten remontti meni täysin perinteiusesti. Onneks 360 punnalla saa uudet männätNo, ehkäpä viilaan päät ja reunoihin käytän vähän vesihiemopaperia. Eipä ne reunat osu normaalisti siihen ensimmäiseen tiivisteeseen, joten ei ne skraapat reunoissa haittaa.
Terveisiä perkeleelle "onnistuneesta" remontista![]()
Ne männät tarvii sen jarrutiivisterasvan?(sky @ Kesä. 23 2009,02:08) kirjoitti
Oon aatellut ittekin purkaa jarrut ja putsata, kun ne hieman ravistaa. Skylla on nyt kokemusta, nii josko ois jotain vinkkejä miten kannattaa tehdä?
kolmeen asti yöllä tein hommia. yhdeksältä aamulla jatkettiin. Nyt on pyörä kasassa, mutta pelko perseen alla! Suottaapi olla että on lähestymässä paha V*tutus-rintamaLaitanpa nahkat päälle ja lähden kokeileen pystyykö sillä pyörällä ajamaan ollenkaan...
Kyllä se siitä onnistuu, älä turhaan stressaa, tai no helppohan se on sanoa sivusta.. kyllä noi tuppaa suttaantumaan. Jos et tee, et voi oppia ja virheistä oppii parhaiten.. tuo vanha viisaus pätee edelleen. Jotkut opetukset tulevat vain joskus kalliiksi, mutta oppirahat joutuu yleensä jokainen maksamaan.(sky @ Kesä. 23 2009,15:56) kirjoitti
Mulla on ollut muutaman kerran melkein itku kurkussa ja miettinyt, että miksi helvetissä en vienyt osaavalle pajalle, mutta niin ne vaan on tupannut kuitenkin selviämään ja joskus siitä joutuu hieman maksamaan. Osaa seuraavalla kerralla välttää sudenkuopat..
Jos olis käynyt niin, että ne männät on ottanut pahasti siipeensä, niin hommaat jostain käytetyt esim. tilalle jos et halua uusista köyhtyä kovin hirveitä. Negatiivinen puoli on se, että mopotti joutuu sitten seisomaan sen osien metsästyksen ajan ja kesken parasta ajokautta (ainakin kelien puolesta tällä hetkellä) tuo on ihan hemmetin turhauttavaa. Noita osia, esim. jopa uudet satulat voi saada kohtuu nopsaakin suomen/ruotsin rommareilta ja voi tulla aika edukkaaksikin. Ebay auttaa monesti kans, mutta osien saanti sitten kestääkin pidempään.
Mitä teit korjaustoimenpiteenä muuten noille? Hiomapaperia yms?
- P
Edit: ja tosiaan varoituksen sanana kaikille jarruremppaa tekeville -> ne männät on aika ohkasta tavaraa loppupeleissä. Äkkiä saa tuhoja aikaan liialla forcellatai ainakin pahoja naarmuja ja noi on vähän niinkuin etupumppujen pinnat eli pienetkin naarmut aiheuttaa helposti vuotamista.
Ravistus on järkyttävää kun tekee nopean tiukan jarrutuksen. Hampaat meinaa tippua suusta. Rauhallinen, mutta tiukka jarrutus toimii hyvin. Toinen levy lakkasi lämpenemästä, mutta toinen lämpenee vielä siten että ei meinaa kunnolla pystyä koskemaan. Mutta sylki ei kuiteskaan kiehu. Seuraavaksi täytyy puhdistaa jarrulevyjen niitit. Veikkaampa, että siellä saattaa olla osasyy ravistukseen. Toiselle satulalle annan vähän silikoonihoitoa ulkoisesti. Katsotaan jos tepsii. Kyllä ne männät liikkuu joka tapauksessa paremmin kuin ennen.
Eipä niistä jäljistä mitkä jäävät männässä tiivisteen yläpuolelle mitään haittaa ole tiivistykselle jos ei nyt niin pahoja ole että johonkin hankaavat.
Jarrurasvan kanssa ne pitää kasata kummiskin, pitäisi liikkua sisään ihan sormilla puristamalla.
Testasin itselläni kasauksen jälkeen satulat irrallaan mäntien toimivuutta ja huomasin että lähtivät liikkeelle eri järjestyksessä.
Pienet männät ekana ja niin edespäin.
Onko kukaan havainnoinut samaa eli pitäisikö näin toimia, ilmeisesti?
Omassani ei ole vielä tärinää uudelleen ilmaantunut.
No nyt selvis se minkätakia pyörä woblaa jarrutuksissa välillä. Oli sitten toisesta etupampusta stefat pettäny näköjään kun oli aivan öljyssä. Joskus alku kesästä noita pamppuja vielä ihmettelin joten täs lähi aikoina toi on sitten menny hajalle.
Noo ei muutakun iskarit huoltoon ja uutta nakkia niin eiköhän tuo taas uudesta mene *![]()
zx-9r
Perseelleen men. Toinen satula pelittää, toinen ei. Silikooni vain pahensi asiaa, joten ei muuta ku kolmas kerta toinen satula auki. Ilmeisesti puhdistin toisen satulan ulommat tiivistekumit huonosti. Ulommissa tiivisteissä on sisäpinnassa pieni ura, johon rasva kerääntyy näppärästi.
Hojjaaa.... Tästä se yleensä meikäläisellä alkaa ajoneuvon lähtölaskenta....![]()
Tulin testilenkillä siihen tulokseen , että jumittavan satulan toisen puolen männät/mäntä on jumissa. Halkasin satulan ja kuinka ollakaan, toisenpuolen kaikki männät olivat totaallisen juntturassa, eivät tulleet ulos ja kun painoi sisään, niin menivät parimilliä sisään ja palautuivat takaisin!Toisen puolen männät olivat vain vähän jumissa. Syy toisen puolen mäntien jumittamiseen ei selvinnyt.
Se minkä opin on, että männän ja jarrupalan väliin ei kannata laittaa rasvaa, koska kun säädät mäntien kaa, niin ne on ennemmin tai myöhemmin siellä jarrumännän ulomman tiivisteen välissä ja se ei auta männän toimintaa.
Jätin satulan palat kasattuina pöydille, saapa nähdä vieläkö männät liikkuu aamulla. Huomenna sitten taas satula paikoilleen ja jarrujen ilmaus.![]()
Toisen puolen satula avattu, kasattu, laitettu paikalleen, ilmattu. Nyt näyttäis toimivan kohtuullisesti. Eli äkkiä myyntiin... *
Joo eli selvis osa syy, miksi kuumeni niin vietävästi. Toisen puolen levy on aavistuksen kiero. Kun jarrut lopulta lakkasivat laahaamasta, niin ilmeni että toinen levyn puolikas on ihan kylmä ja toinen puolikas lämminNe niititkin on putsattu, joten kiero mikä kiero. Eli ravistus ei poistu voimakkaissa jarrutuksissa aivan kokonaan. Mutta Levy kuitenkin jäähtyy aivan riittävästi.
Toivottavasti jarrut pysyy kunnossa. Nyt täytyy joku päivä käydä ahvenistolla testaan alkaako levyt hohtaan punasena.
Sain tänään kortin ja kävin kokeilemassa 00vm. ZX-9R:ää.
Kyllä on mahtava peli huomenna haen sen![]()
Tosiaan. Jos jarrut ravistaa, niin kannattaa ekana putsata jarrulevyjen niitit. Ainakin E-mallissa homma toimii siten että otat sen kuusiokoloavainsarjan isoimman millisen avaimen (kokoa en muista mutta kuitenkin sen perusarjan isoin.) Työnnät sen niitin sisälle. Sopii juuri sopivasti. Sitten ruiskutat vaikka jarrucleaneriä niittiin ja pyörittelet niittiä ympäriinsä. väännä niittiä myös ylös alas ja sivusuunnissa. Ei kuitenkaan hampaat irvessä, jottei levy väänny kieroksi. Tällöin niitin jousi antaa periksi. Seuraavaksi ruiskutat sinne CRC:tä perään ja sama homma. Sit kun niitti pyörii kunnolla, niin siirryt seuraavaan. Lopuksi peset jarrulevyn jarrucleanerillä kokonaan ja pyyhit sen pois. Sitten käyt ajeleen hiljakseen ja jarruttelet. Niittien välistä tulee CRC:tä levyille, mutta pyyhit aina vähän matkan välein norot pois. Sit kun noroja ei synny, menet jarruttelemaan kunnolla. Älä kuiteskaan liikaa, jotta levyt ei ylikuumene turhaan.
Kannattaa ekaks tehdä toinen puoli ja sitten vasta toinen puoli, jotta ainakin toinen levy jarruttaa kunnolla. Ja jos joku kauhistelee levyn osien rasvaamista, niin ei se montaa jarrutusta kestä se CRC levyn pinnassa, kyllä se palaa ja haihtuu pois. Ja jos epäilet että levy ei jarruta, niin jos levy kuumenee, niin kyllä varmaan toimii silloin.
Sitten vaan lähet ajeleen ja teet muutaman kunnon jarrutuksen ja ajat 5-10 km jarruttamatta ja pysähdyt moottorijarrutuksen ja takajarrun avulla bussipysäkille. Kokeilet että levyt on "kylmät". Kokeile kädellä koko levy läpi, siirtäen pyörää vähän välissä. Jos joku kohta levystä on selkeästi lämpimämpi kuin muualta, niin levy on ko kohdasta kiero ja silloin ei satuloiden avaaminen välttämättä hirveästi auta.
Älä nyt hulluttele!! Haet multa saman ikäsen bleidin, ni ei tarvi taistella sen tekniikan kanssa ja onhan tuon ikäinen Honda ihan eri planeetalta muutenkin!!(EdTotal @ Kesä. 25 2009,17:08) kirjoitti
Elä sie kehtaa paskaa jauhaan, miks oisit mukamas hyvää myymässä poies(mukko @ Kesä. 25 2009,18:46) kirjoitti
![]()
No sanos muuta!!(sky @ Kesä. 25 2009,18:52) kirjoitti
uuemman tieltä ajattelin, ne kun ei ton ikäsistä liikkeessä tahdo juuri hyvittää!! Taidan saatana ajella museokilville saakka, kun ei ilmaseksi viitti antaa. Sais siitä joku kumminkin pirun hyvän pyörän(tutustu biken vertailuun `00). Aika samantyyppisiä pyöriä kawan kanssa loppujen lopuksi.( vaikka ykkös ja nelos sijan väliin mahtuu suitsa ja yamppi
)
Onnea kortin johdosta(EdTotal @ Kesä. 25 2009,17:08) kirjoitti
Maltilla sit... Ja pysy vaan tuossa kawassa, honda miehethän on tunnetusti ho...![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Juu kawassa pysytään kyllä.(pepper @ Kesä. 25 2009,22:24) kirjoitti
Viikonloppuna tuli jo 600 kilsaa ajettuakin.
Onneks ei tullu ostettua mitään kusiaista siihen olis varmaan jo kyllästynyt![]()
Just sain vaihdettua kusiaisen -00 ZX-9ärrään.(EdTotal @ Kesä. 30 2009,21:46) kirjoitti
Tosin kyllästyin kusiaiseen vasta kun olin heittäny ärrällä lenkin...
zx9r -00