Sivu: 58 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 848565758596068108 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1711:stä 1740:een 3312:sta
  1. #1711
    Jostainhan se paineita läpi päästää... Tuo kannentiiviste on aika hyvä veikkaus, mutta jos haluaa ajatella "valoisammin" voi jäähdyttäjän korkin myös tarkastaa että kunnossa.

    Joko Perkeleen roottori alkaa olla läjässä?
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
  2. #1712
    Lainaa (julma2000 @ Huhti. 09 2009,07:30) kirjoitti
    Osaisiko joku sanoa missä vika on kun minuulla -99 mallissa joskus tulee paisuntasäiliön kautta vedet ulos. Vesi on sormella kokeiltun kylmää. Tuo ilmiö tulee silloin tällöin yleensä ei koskaan maantiellä vaan esim. kauoungissa. Lämmöt näyttäisivät olen ihan notmaalit ennen tuota tapahtumaa. Voisiko vesipumpussa olla jotain vai termarissa. Kiitos jo etukäteen!
    itsellä samaa "ominaisuus" ilmestyi Suitzaan viime syksynä...Kannentiiviste oli mulla entinen, luultavasti myös sinulla!!! No mut kausi aluillaan, eikä ole iso homma vaihtaa...
    ZX12R vm.2004
    muzzy 1427cc yms.
  3. #1713
    1100 km rullattu tässä kuussa. Näköjään pitäs etunen vaihtaa välittömästi. Öljytkin ovat alkaneet muuttaa väriään, joten ne voisi kevään kunniaksi vaihtaa. Vietävä kun ovat renkaiden hinnatkin nousseet!!!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  4. #1714
    Mystistä, vaihdoin toissa syksynä sintteripalat ja ne ovat nyt sille tosi jännästi huvenneet. Ne siis kestivät about 7000 km, jotka sisälsi n. 8. ratapäivää. Alkuperäiset taisivat normipalat taisi kestää päälle 20 tkm.
    Täytyneen tilata ostaa uudet. Oisko jollain ehdottaa hyviä paloja?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  5. #1715
    Onkos kukaan suorittanut B-ysiin tuota laturin ketjun kiristysoperaatiota? Itselläni kylmänä venyy ja paukkuu niin, että dieselmersu-efekti alkaa olla jo vähän turhankin voimakas.

    Onko tuo kytkimen irroitus kuinka vaativa operaatio/minkäsorttisia ongelmia voi tulla vastaan ja tarvitseeko tuohon joitain erikoistyökaluja? Itselläni ei nimittäin ole tällä hetkellä omaa tallia ja hommasta pitäisi päivässä selvitä jos kaverin tallissa kävisi ropaamassa.
    Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
  6. #1716
    Nyt alkaa taas olla kawa iskussa.
    Talven aikana vaihdettu putkisto, säädetty venat, uusittu roppakaupalla kulutusosaa sekä laitettu huggeri ja undertray.



    Sulais vaan tuo eilen satanut lumi pois ja kuivais tiet niin pääsis baanalle *
    ZX9R -95
  7. #1717
    Lainaa (micci @ Huhti. 10 2009,16:51) kirjoitti
    Nyt alkaa taas olla kawa iskussa.
    Talven aikana vaihdettu putkisto, säädetty venat, uusittu roppakaupalla kulutusosaa sekä laitettu huggeri ja undertray.



    Sulais vaan tuo eilen satanut lumi pois ja kuivais tiet niin pääsis baanalle *
    Da , komeen näköinen peli .... Akrasta vielä 10 cm pois , niin avot .....
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

    http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
  8. #1718
    Siellähän näyttäis olevan moottorisahakin valmiina, eikun lyhentämään...
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  9. #1719
    Lainaa (TiJuKo @ Huhti. 10 2009,20:15) kirjoitti
    Siellähän näyttäis olevan moottorisahakin valmiina, eikun lyhentämään... *
    no kato, kaikilla ei oo hondaa
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  10. #1720
    Lainaa (micci @ Huhti. 10 2009,16:51) kirjoitti
    Nyt alkaa taas olla kawa iskussa.
    Talven aikana vaihdettu putkisto, säädetty venat, uusittu roppakaupalla kulutusosaa sekä laitettu huggeri ja undertray.



    Sulais vaan tuo eilen satanut lumi pois ja kuivais tiet niin pääsis baanalle *
    komee peli!
    mistäs löysit ton underin??? koittanu metsästää jo jokusen tovin.
  11. #1721
    Lainaa (McPain @ Huhti. 09 2009,10:25) kirjoitti
    Jostainhan se paineita läpi päästää... Tuo kannentiiviste on aika hyvä veikkaus, mutta jos haluaa ajatella "valoisammin" voi jäähdyttäjän korkin myös tarkastaa että kunnossa.

    Joko Perkeleen roottori alkaa olla läjässä?
    Pikkuhiljaa pikkuhiljaa

    Lisäksi pistin eilen tilaukseen Apen manuaalisen kiristimen, joten josko vielä tuonkin odottaisi saapuvaksi ennen mosan runkoon nostamista.

    - P



  12. #1722
    Lainaa (tonza.h @ Huhti. 11 2009,08:38) kirjoitti
    komee peli! *
    mistäs löysit ton underin??? koittanu metsästää jo jokusen tovin.
    Vai että moposahalla Acraa poikki ja pinoon. *
    Tosin ehkä sitä vois enstalvena sopivammilla työkaluilla hiukan lyhentää.
    Tuolla juttua tuosta underista:
    Undertray projekti



    ZX9R -95
  13. #1723
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 14 2009,11:03) kirjoitti
    Lainaa (McPain @ Huhti. 09 2009,10:25) kirjoitti
    Jostainhan se paineita läpi päästää... Tuo kannentiiviste on aika hyvä veikkaus, mutta jos haluaa ajatella "valoisammin" voi jäähdyttäjän korkin myös tarkastaa että kunnossa.

    Joko Perkeleen roottori alkaa olla läjässä?
    Pikkuhiljaa pikkuhiljaa

    Lisäksi pistin eilen tilaukseen Apen manuaalisen kiristimen, joten josko vielä tuonkin odottaisi saapuvaksi ennen mosan runkoon nostamista.

    - P
    Kansi kasassa ja eilen sain tiputettua ryhmän takaisin paikoilleen. Voi helevettiläinen mikä tuusaus tuossa oli. Kokeilin ensin ns. helpon kaavan kautta, joka ei osoittautunutkaan kovin helpoksi. Eli laitoin männät valmiiksi putkiin ja sitten M10 kierretangon avulla (2 kpl molempiin laitoihin konetta, kannen pulttien reikiin ruuvattuna) ryhmä sopivasti hollille lukkopihdeillä pysyi paikoillaan kun ei kaveria ollut pitämässä lohkoa paikoillaan.

    Sain laitimmaiset kanget kiinni mäntiin vielä kohtuu helposti vaikka aikamoisia kirurgin otteita tuo kyllä vaati eli männäntapit ensin läpi ja sitten vielä toiselle puolelle sokat.

    Noh, sitten alkoikin mielenkiintoinen jumppa, kun konetta pyörittämällä otin 2 & 3 kanget samalle tasolle 1 & 4:n kanssa. Tilaa jäi enää niin vähän, ettei millään saanut ujutettua tappeja mäntiin, saati sitten vielä sokkia.

    Tässä vaiheessa meni hermot ja nappasin ryhmän irti, männät pois putkista ja männät suoraan kankiin kiinni. Tämän jälkeen olikin aika mielenkiintoinen operaatio (yksin tehden) saada ujutettua kaikki männät "aluilleen" viisteisiin siten, ettei yhdenkään männän renkaat tykkää kyttyrää. Jumppasin puoli tuntia, pikkuhiljaa lukkopihdeillä millejä alaspäin kerrallaan. Kun alkoi näyttää hyvältä (kaikki männät samalla tasolla & ylin ja keskimmäinen renkas viisteen ohi) sitten vain pikkuhiljaa ujuttamalla ja alempia renkaita tsekkailen & painellen meni sisään.

    Noh, hyvä tuli.. kädet verillä, kun tuo ryhmän alle tuleva peltitiiviste on aika veitsenterävä ja kun joutui mäntiä altapäin avittamaan putkiin, niin kädet näppärästi veressä kun tiiviste otti välillä sormiin sopivasti.

    Kytkin vielä kuosiin ja pääsee nostamaan konetta runkoon. Eipä tässä kiire ole, kun noita aamupakkasiakin pukkaa vielä ihan kiitettävästi.

    - P



  14. #1724
    Jälleen paha kymysys!

    Onko tietoa/kokemusta miten 99 vuosimallin lampun umpio reagoi 100/90W lampun kanssa. Kuulemma saattaa lämmön vaikutuksesta sulahdella...
    ZX-9R -99
  15. #1725
    Lainaa (-KoSSu- @ Huhti. 17 2009,11:22) kirjoitti
    Jälleen paha kymysys!

    Onko tietoa/kokemusta miten 99 vuosimallin lampun umpio reagoi 100/90W lampun kanssa. Kuulemma saattaa lämmön vaikutuksesta sulahdella...
    Neuvoisin ostamaan jonkun lyhytikäisen +ääretön % lisää valoa. Jos se ei riitä, niin laita sitten miuluummin xenon-sarja.

    Poliiseille voit todeta mikäli pysäyttävät, että maksat mieluummin mahdolliset sakot, kuin että otat hirven syliisi
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  16. #1726
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 17 2009,10:17) kirjoitti
    Kytkin vielä kuosiin ja pääsee nostamaan konetta runkoon. Eipä tässä kiire ole, kun noita aamupakkasiakin pukkaa vielä ihan kiitettävästi.

    - P
    No nyt viikonloppuna ei sit kannata läträtä viinalla... Kirvelee pirusti jos läikytät käsille
    Meinasin tänään työntää pyörän ulos ja ainakin koekäyttää ja katsoa miten pelaa. Keskiviikolle lupaa näemmä jo +10..
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
  17. #1727
    Lainaa (sky @ Huhti. 18 2009,10:01) kirjoitti
    Lainaa (-KoSSu- @ Huhti. 17 2009,11:22) kirjoitti
    Jälleen paha kymysys!

    Onko tietoa/kokemusta miten 99 vuosimallin lampun umpio reagoi 100/90W lampun kanssa. Kuulemma saattaa lämmön vaikutuksesta sulahdella...
    Neuvoisin ostamaan jonkun lyhytikäisen +ääretön % lisää valoa. Jos se ei riitä, niin laita sitten miuluummin xenon-sarja.

    Poliiseille voit todeta mikäli pysäyttävät, että maksat mieluummin mahdolliset sakot, kuin että otat hirven syliisi
    Sata varma , että umpion heijastinpinta tummuu ennemmin tai myöhemmin ja tuskinpa ne johdotkaan kestä sitä 100 w , kun ne on tarkoitettu 60 w .......Xenonit peliin , oikein suunnattuna eivät kuulemma poliisitkaan pahemmin narise muotilampuista .....
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

    http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
  18. #1728
    Lainaa (McPain @ Huhti. 18 2009,10:21) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 17 2009,10:17) kirjoitti
    Kytkin vielä kuosiin ja pääsee nostamaan konetta runkoon. Eipä tässä kiire ole, kun noita aamupakkasiakin pukkaa vielä ihan kiitettävästi.

    - P
    No nyt viikonloppuna ei sit kannata läträtä viinalla... Kirvelee pirusti jos läikytät käsille
    Meinasin tänään työntää pyörän ulos ja ainakin koekäyttää ja katsoa miten pelaa. Keskiviikolle lupaa näemmä jo +10..
    Jepulis, ei tullut läträttyä viinan kanssa, öljyn, liuottimien jne. kansas sitäkin enemmän

    Sain viikonloppuna kytkimeenkin vaihdettua levyt & jouset ja kannen kirin paikoilleen. Vähän taas pisti miettimään tuo momenttiavaimen kanssa tuusaaminen, kun muutaman kannenpultin kohdalla tuntui, ettei naksausta kuulu ikinä *

    Tuohon vaikuttanee se, että ovat kuusiokolokannalla ja pitää avaimeen laittaa aika pitkällä varrella oleva räikkään tarkoitettu kuusioavain. Tulee aika pitkä varsi ja veikkaan että vaikuttaa momenttiavaimen toimintaan, koska ei saa niin tasaisesti välttämättä väännettyä.

    Noh, jokainen pultti meni oikeaan momenttiinsa ilman tuhoja mutta hiki tuli vääntäessä.

    Tänään nokat paikoilleen ja pitää mittailla vielä venavälykset, että ovatko päässeet muuttumaan venojen läppäämisen & karstojen poistamisen vuoksi. Säätämistä varmaan tulee jonkin verran ja paloja menee vaihtoon. Onneksi tuli tilattua tuo Hot-cam:sin korjaamopalasarja vuosi sitten, niin ei tarvi paloja metsästää.

    Vielä kun tulis se Apen ketjun manuaalikiristin, niin alkas olla mosa valmis runkoon. Polttelee, polttelee!

    - P

    Edit: käytitkö ysiä muuten viikonloppuna? Jos, niin hyvinkö pörisi?



  19. #1729
    Jäi pyörän myynnistä ylimääräiseksi ZX-9R:n takateline jos jollakin on tarvetta. Käy ainakin vuosimalleihin 2002-2003 ja merkki on Hepco&Becker.


    Tällainen teline

    Kyselyitä voi laittaa YV tai jonnepee(ät)gmail.com
    Kawasaki ZX-9R
    Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Suzuki GSF-1200 Bandit
  20. #1730
    Nonni ! nyt päästään oikeen topikin alle rustailee tuoreena 9R omistajana
    Kevyen kenttätestauksen perusteella ei pääse hankintaa moittimaan ja tuntuu menohalujakin olevan ihan mukavasti reservissä. Lämmintä kesää odotellessa ja hyviä ajoja toivotellessa !


    Minivilkkua yms hilpettä tekis mieli ruuvata paikolleen.. mutta katotaan ny
  21. #1731
    Mittasin välykset, kaikki palat meni vaihtoon.
    Stefatkin sain vaihdettua muutaman tunnin kiroilun jälkeen, s*tanan erikoistyökalut! *
    Yhen lenkin oon jo päässy ajeleen ja sit pukkas lunta!
    Mut tästähän se lähtee, lupas jo lämpenevää *
    Indian Scout

    Annen Lasipuoti
  22. #1732
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 20 2009,11:30) kirjoitti
    Edit: käytitkö ysiä muuten viikonloppuna? Jos, niin hyvinkö pörisi?
    Joo käytin ja kävin pari lenkkiäkin ajamassa. Hiukan joutuu "hienosäätämään" vielä... Ilma/bensa suhde varmaan hiukan pielessä kun tekee seuraavaa: Lähtee hyvin käyntiin, tyhjäkäynti ihan hyvä ja tasainen, mutta harvakseltaan saattaa "aivastaa" putkesta. Alakierroksilla vetoja hyvin (normaalisti) mutta mielestäni kun avaat kunnolla kaasun (vetoja edelleen kohtuullisesti) pakoääni kuullostaa hiukka "pärisevältä" tai miten ton nyt kuvais.. Viittaisko toi nyt siihen että pitäs kokeilla nostaa/laskea neuloja vai mitä kokeilis.?
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
  23. #1733
    Lainaa (McPain @ Huhti. 21 2009,09:32) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 20 2009,11:30) kirjoitti
    Edit: käytitkö ysiä muuten viikonloppuna? Jos, niin hyvinkö pörisi?
    Joo käytin ja kävin pari lenkkiäkin ajamassa. Hiukan joutuu "hienosäätämään" vielä... *Ilma/bensa suhde varmaan hiukan pielessä kun tekee seuraavaa: Lähtee hyvin käyntiin, tyhjäkäynti ihan hyvä ja tasainen, mutta harvakseltaan saattaa "aivastaa" putkesta. Alakierroksilla vetoja hyvin (normaalisti) mutta mielestäni kun avaat kunnolla kaasun (vetoja edelleen kohtuullisesti) pakoääni kuullostaa hiukka "pärisevältä" tai miten ton nyt kuvais.. Viittaisko toi nyt siihen että pitäs kokeilla nostaa/laskea neuloja vai mitä kokeilis.?
    Ootko talven aikana muuttanut muuten kokoonpanoa syksyyn nähden?

    Oot varmaankin ilmansuodattimen puhdistanut? Jos et, niin kannattaa varmaan pestä & öljytä. Ai niin! Sullahan oli faitteri tämä, onko ilmapuoltakin modattu, vai vakioboksi kaasareissa kiinni edelleen?

    Parkissa ollessa voisit kokeilla kaasutella, että pöläyttääkö korkeammilla kiekoilla ollenkaan mustaa savua, jos tekisi näin niin viittais tuohon rikkaaseen seokseen neulojen / pääsuuttimen alueella. Alkaako se "röpötys" tietyillä kiekoilla vai ihan täysjengoilla? Jos alkaa jo keskivaiheilla, niin neulojen säätämistä vois olla tiedossa.. tuosta onkin paha sanoa, että meneekö laihalle vai rikkaalle. Talven jälkeen on kyllä porukalla ollut yleensä bensan saannin kanssa ongelmia (kaasarit jankissa, suodattimet jankissa, bensahana voi temppuilla jne.) joten voisko olla että ei saa kunnolla soppaa? Oliko sulla tuoretta gasoa tankissa ja kaasareissa? Vanhalla bensallahan tekee juurikin kuvailemaasi ilmiötä ja voi helpottaa kun ajelet vanhat pois ja tuoretta sisään.

    Kokeiles paikoillaan vähän kaasutella ja tarkkaile pakokaasun väriä. Jos menee selvästi rikkaalle, niin pitäisi tuprautella tummaa sauhua.

    - P

    Edit: niin ja muuten, ootko viimeksi milloin kaasarit synkannut? Tuo kyllä vaikuttaa koko pyörän käyntiin yleensä, mutta tuli vielä tuokin mieleen.



  24. #1734
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 21 2009,09:42) kirjoitti
    Lainaa (McPain @ Huhti. 21 2009,09:32) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 20 2009,11:30) kirjoitti
    Edit: käytitkö ysiä muuten viikonloppuna? Jos, niin hyvinkö pörisi?
    Joo käytin ja kävin pari lenkkiäkin ajamassa. Hiukan joutuu "hienosäätämään" vielä... *Ilma/bensa suhde varmaan hiukan pielessä kun tekee seuraavaa: Lähtee hyvin käyntiin, tyhjäkäynti ihan hyvä ja tasainen, mutta harvakseltaan saattaa "aivastaa" putkesta. Alakierroksilla vetoja hyvin (normaalisti) mutta mielestäni kun avaat kunnolla kaasun (vetoja edelleen kohtuullisesti) pakoääni kuullostaa hiukka "pärisevältä" tai miten ton nyt kuvais.. Viittaisko toi nyt siihen että pitäs kokeilla nostaa/laskea neuloja vai mitä kokeilis.?
    Ootko talven aikana muuttanut muuten kokoonpanoa syksyyn nähden?

    Oot varmaankin ilmansuodattimen puhdistanut? Jos et, niin kannattaa varmaan pestä & öljytä. Ai niin! Sullahan oli faitteri tämä, onko ilmapuoltakin modattu, vai vakioboksi kaasareissa kiinni edelleen?

    Parkissa ollessa voisit kokeilla kaasutella, että pöläyttääkö korkeammilla kiekoilla ollenkaan mustaa savua, jos tekisi näin niin viittais tuohon rikkaaseen seokseen neulojen / pääsuuttimen alueella. Alkaako se "röpötys" tietyillä kiekoilla vai ihan täysjengoilla? Jos alkaa jo keskivaiheilla, niin neulojen säätämistä vois olla tiedossa.. tuosta onkin paha sanoa, että meneekö laihalle vai rikkaalle. Talven jälkeen on kyllä porukalla ollut yleensä bensan saannin kanssa ongelmia (kaasarit jankissa, suodattimet jankissa, bensahana voi temppuilla jne.) joten voisko olla että ei saa kunnolla soppaa? Oliko sulla tuoretta gasoa tankissa ja kaasareissa? Vanhalla bensallahan tekee juurikin kuvailemaasi ilmiötä ja voi helpottaa kun ajelet vanhat pois ja tuoretta sisään.

    Kokeiles paikoillaan vähän kaasutella ja tarkkaile pakokaasun väriä. Jos menee selvästi rikkaalle, niin pitäisi tuprautella tummaa sauhua.

    - P

    Edit: niin ja muuten, ootko viimeksi milloin kaasarit synkannut? Tuo kyllä vaikuttaa koko pyörän käyntiin yleensä, mutta tuli vielä tuokin mieleen.
    Vakio boksi on paikallaan, uudet keitot tankissa, kaasarit varmasti puhtaat, "pärinä" alkaa keskivaiheilla, kaasareita ei synkattu minun omistusaikana(viim.kesästä).

    Täytyy käydä kaasuttelemassa ja haisteleen kaasuja..
    Toi tuli mulle AVK.lta ja siihen oli väliaikaisesti laitettu 6r etukate ja sivukatteet mitkä ei istuneet siihen oikein mitenkään. Ilmakennoston putket eivät menneet runkoonasti vaan siihen jäi sellainen 5cm rako. Silloin toi teki suunnilleen samoin. Sit hommasin siihen omat 9 katteet niin alko pelittämään. (ekaks kylläkin puutu aina kun vauhti yli 60, mut sillon olin unohtanut laittaa sen kaasareiden kansien tuuletusletkun sinne keulaan kiinni..) Tosta vois ajatella että ilman tuleminen putsarille on joko alkuperäisesti suurempi tai sitten ei.. Täytyy lähteä tutkimaan.
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
  25. #1735
    Lainaa (McPain @ Huhti. 21 2009,11:41) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 21 2009,09:42) kirjoitti
    Lainaa (McPain @ Huhti. 21 2009,09:32) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 20 2009,11:30) kirjoitti
    Edit: käytitkö ysiä muuten viikonloppuna? Jos, niin hyvinkö pörisi?
    Joo käytin ja kävin pari lenkkiäkin ajamassa. Hiukan joutuu "hienosäätämään" vielä... *Ilma/bensa suhde varmaan hiukan pielessä kun tekee seuraavaa: Lähtee hyvin käyntiin, tyhjäkäynti ihan hyvä ja tasainen, mutta harvakseltaan saattaa "aivastaa" putkesta. Alakierroksilla vetoja hyvin (normaalisti) mutta mielestäni kun avaat kunnolla kaasun (vetoja edelleen kohtuullisesti) pakoääni kuullostaa hiukka "pärisevältä" tai miten ton nyt kuvais.. Viittaisko toi nyt siihen että pitäs kokeilla nostaa/laskea neuloja vai mitä kokeilis.?
    Ootko talven aikana muuttanut muuten kokoonpanoa syksyyn nähden?

    Oot varmaankin ilmansuodattimen puhdistanut? Jos et, niin kannattaa varmaan pestä & öljytä. Ai niin! Sullahan oli faitteri tämä, onko ilmapuoltakin modattu, vai vakioboksi kaasareissa kiinni edelleen?

    Parkissa ollessa voisit kokeilla kaasutella, että pöläyttääkö korkeammilla kiekoilla ollenkaan mustaa savua, jos tekisi näin niin viittais tuohon rikkaaseen seokseen neulojen / pääsuuttimen alueella. Alkaako se "röpötys" tietyillä kiekoilla vai ihan täysjengoilla? Jos alkaa jo keskivaiheilla, niin neulojen säätämistä vois olla tiedossa.. tuosta onkin paha sanoa, että meneekö laihalle vai rikkaalle. Talven jälkeen on kyllä porukalla ollut yleensä bensan saannin kanssa ongelmia (kaasarit jankissa, suodattimet jankissa, bensahana voi temppuilla jne.) joten voisko olla että ei saa kunnolla soppaa? Oliko sulla tuoretta gasoa tankissa ja kaasareissa? Vanhalla bensallahan tekee juurikin kuvailemaasi ilmiötä ja voi helpottaa kun ajelet vanhat pois ja tuoretta sisään.

    Kokeiles paikoillaan vähän kaasutella ja tarkkaile pakokaasun väriä. Jos menee selvästi rikkaalle, niin pitäisi tuprautella tummaa sauhua.

    - P

    Edit: niin ja muuten, ootko viimeksi milloin kaasarit synkannut? Tuo kyllä vaikuttaa koko pyörän käyntiin yleensä, mutta tuli vielä tuokin mieleen.
    Vakio boksi on paikallaan, uudet keitot tankissa, kaasarit varmasti puhtaat, "pärinä" alkaa keskivaiheilla, kaasareita ei synkattu minun omistusaikana(viim.kesästä).

    Täytyy käydä kaasuttelemassa ja haisteleen kaasuja..
    Toi tuli mulle AVK.lta ja siihen oli väliaikaisesti laitettu 6r etukate ja sivukatteet mitkä ei istuneet siihen oikein mitenkään. Ilmakennoston putket eivät menneet runkoonasti vaan siihen jäi sellainen 5cm rako. Silloin toi teki suunnilleen samoin. Sit hommasin siihen omat 9 katteet niin alko pelittämään. (ekaks kylläkin puutu aina kun vauhti yli 60, mut sillon olin unohtanut laittaa sen kaasareiden kansien tuuletusletkun sinne keulaan kiinni..) *Tosta vois ajatella että ilman tuleminen putsarille on joko alkuperäisesti suurempi tai sitten ei.. Täytyy lähteä tutkimaan.
    Ok,

    suosittelen lämpimästi tekemään tuon kaasarisynkan, vaikkei välttämäti tätä aiheuta, mutta jos mopo on radikaalisti muutettu takaisinpäin entiseen ja kaasarit olis synkattu tuon "6r - modin" jälkeen, niin tilanne tosiaan muuttunut ja vaatii myös synkan.

    Tuo nyt ei varmaankaan noita ongelmia aiheuta, mutta käynti paranee kummasti silti.

    Olet tehnyt tuon ns. Kleen-modin kuten aiemmin mainitsit. Teitkö nyt talven aikana sen vai onko pyörä ollut käytössä / pelannut oikein modin tekemisen jälkeen? Tuossa nimittäin semmoinen homma, että imukurkuissa olevat nipat täytyy olla visusti tulpattuna, kun sieltä poistaa noi Kleenin ohjaukseen liittyvät letkut (muistaakseni 1 & 4 kurkut ohjaa tätä) + 2 & 3 myös tulpattuna.

    Jos noita ei tulppaa tai on huonosti tulpattuna, niin imee runsaasti ylimääräistä ilmaa ja menee laihalle seokset. Vaikuttais kylläkin enemmän ehkä alakiekoilla tuo, mutta miksei myös ylemmillä alueilla.

    Testaa tosiaan ensin, ihan silmämääräisesti, käviskö rikkaalla yläpäässä. Jos ei selkeästi tummaa tupruttele, niin käy läpi kaikki noi letkut sieltä konetilan puolelta, että ovat varmasti kiinni kunnolla ja ei pääse vetämään mistään ylimääräistä ilmaa. Lisäksi tulee mieleen, että repiskö ilmaa imukurkkujen puolelta (onko kurkut kunnolla kiinni kannessa? Kaasarit kunnolla kiinni kurkuissa?). Tuon voi testata ns. startti-suihkeella, kun kone käy niin antaa vähän suihketta tuonne kurkkujen kohdille ja jos kiekat selvästi nousee, niin imuvuoto kyseessä.

    Jotenkin vaikuttaa, että hyvinkin vois olla tuolla ilmapuolella toi ongelma, jos tosiaan ollut 6r:n katteet ja tämän jälkeen muutettu takaisin / lähemmäs orkkista. Mites toi putsari, ootko puhdistanut kunnolla kopan & suodattimen?

    - P



  26. #1736
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 21 2009,11:50) kirjoitti
    [suosittelen lämpimästi tekemään tuon kaasarisynkan, vaikkei välttämäti tätä aiheuta, mutta jos mopo on radikaalisti muutettu takaisinpäin entiseen ja kaasarit olis synkattu tuon "6r - modin" jälkeen, niin tilanne tosiaan muuttunut ja vaatii myös synkan.

    Tuo nyt ei varmaankaan noita ongelmia aiheuta, mutta käynti paranee kummasti silti.

    Olet tehnyt tuon ns. Kleen-modin kuten aiemmin mainitsit. Teitkö nyt talven aikana sen vai onko pyörä ollut käytössä / pelannut oikein modin tekemisen jälkeen? Tuossa nimittäin semmoinen homma, että imukurkuissa olevat nipat täytyy olla visusti tulpattuna, kun sieltä poistaa noi Kleenin ohjaukseen liittyvät letkut (muistaakseni 1 & 4 kurkut ohjaa tätä) + 2 & 3 myös tulpattuna.

    Jos noita ei tulppaa tai on huonosti tulpattuna, niin imee runsaasti ylimääräistä ilmaa ja menee laihalle seokset. Vaikuttais kylläkin enemmän ehkä alakiekoilla tuo, mutta miksei myös ylemmillä alueilla.

    Testaa tosiaan ensin, ihan silmämääräisesti, käviskö rikkaalla yläpäässä. Jos ei selkeästi tummaa tupruttele, niin käy läpi kaikki noi letkut sieltä konetilan puolelta, että ovat varmasti kiinni kunnolla ja ei pääse vetämään mistään ylimääräistä ilmaa. Lisäksi tulee mieleen, että repiskö ilmaa imukurkkujen puolelta (onko kurkut kunnolla kiinni kannessa? Kaasarit kunnolla kiinni kurkuissa?). Tuon voi testata ns. startti-suihkeella, kun kone käy niin antaa vähän suihketta tuonne kurkkujen kohdille ja jos kiekat selvästi nousee, niin imuvuoto kyseessä.

    Jotenkin vaikuttaa, että hyvinkin vois olla tuolla ilmapuolella toi ongelma, jos tosiaan ollut 6r:n katteet ja tämän jälkeen muutettu takaisin / lähemmäs orkkista. Mites toi putsari, ootko puhdistanut kunnolla kopan & tiivisteen?

    - P
    Talvella tein ton Kleen-modin ja nipat pitäs olla visusti tukossa. Käyn hakemassa vielä uuden putsarin tänään ja kokeilen huomenna onko vaikutusta. Tossa paikallaan kun käyttelin ja kaasuttelin ei silmämääräisesti ole mitään ongelmaa missään(ei siis savuta..). Käy ja kukkuu ihan hyvin. Ei röpöttele eikä pauka ja kiekat nousee vaivatta aina rajoittajalle asti. Tuo synkka olis kyllä hyvä tehdä mutta ei ole nyt mittaria hätiin.. Letkuissa ei pitäisi olla vuotoja mutta täytyy nekin vielä tsekata. Jos ei putsari auta mitään niin täytyy koittaa nostaa tai laskea neuloja ja katsoa onko vaikutusta. (kai tossa on säädettävät neulat?) Välillä alkaa tuntumaan että onko vikaa ollenkaan vai kuvitteleeko sitä omiaan
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
  27. #1737
    Lainaa (McPain @ Huhti. 21 2009,13:02) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 21 2009,11:50) kirjoitti
    [suosittelen lämpimästi tekemään tuon kaasarisynkan, vaikkei välttämäti tätä aiheuta, mutta jos mopo on radikaalisti muutettu takaisinpäin entiseen ja kaasarit olis synkattu tuon "6r - modin" jälkeen, niin tilanne tosiaan muuttunut ja vaatii myös synkan.

    Tuo nyt ei varmaankaan noita ongelmia aiheuta, mutta käynti paranee kummasti silti.

    Olet tehnyt tuon ns. Kleen-modin kuten aiemmin mainitsit. Teitkö nyt talven aikana sen vai onko pyörä ollut käytössä / pelannut oikein modin tekemisen jälkeen? Tuossa nimittäin semmoinen homma, että imukurkuissa olevat nipat täytyy olla visusti tulpattuna, kun sieltä poistaa noi Kleenin ohjaukseen liittyvät letkut (muistaakseni 1 & 4 kurkut ohjaa tätä) + 2 & 3 myös tulpattuna.

    Jos noita ei tulppaa tai on huonosti tulpattuna, niin imee runsaasti ylimääräistä ilmaa ja menee laihalle seokset. Vaikuttais kylläkin enemmän ehkä alakiekoilla tuo, mutta miksei myös ylemmillä alueilla.

    Testaa tosiaan ensin, ihan silmämääräisesti, käviskö rikkaalla yläpäässä. Jos ei selkeästi tummaa tupruttele, niin käy läpi kaikki noi letkut sieltä konetilan puolelta, että ovat varmasti kiinni kunnolla ja ei pääse vetämään mistään ylimääräistä ilmaa. Lisäksi tulee mieleen, että repiskö ilmaa imukurkkujen puolelta (onko kurkut kunnolla kiinni kannessa? Kaasarit kunnolla kiinni kurkuissa?). Tuon voi testata ns. startti-suihkeella, kun kone käy niin antaa vähän suihketta tuonne kurkkujen kohdille ja jos kiekat selvästi nousee, niin imuvuoto kyseessä.

    Jotenkin vaikuttaa, että hyvinkin vois olla tuolla ilmapuolella toi ongelma, jos tosiaan ollut 6r:n katteet ja tämän jälkeen muutettu takaisin / lähemmäs orkkista. Mites toi putsari, ootko puhdistanut kunnolla kopan & tiivisteen?

    - P
    Talvella tein ton Kleen-modin ja nipat pitäs olla visusti tukossa. Käyn hakemassa vielä uuden putsarin tänään ja kokeilen huomenna onko vaikutusta. Tossa paikallaan kun käyttelin ja kaasuttelin ei silmämääräisesti ole mitään ongelmaa missään(ei siis savuta..). Käy ja kukkuu ihan hyvin. Ei röpöttele eikä pauka ja kiekat nousee vaivatta aina rajoittajalle asti. Tuo synkka olis kyllä hyvä tehdä mutta ei ole nyt mittaria hätiin.. Letkuissa ei pitäisi olla vuotoja mutta täytyy nekin vielä tsekata. Jos ei putsari auta mitään niin täytyy koittaa nostaa tai laskea neuloja ja katsoa onko vaikutusta. (kai tossa on säädettävät neulat?) Välillä alkaa tuntumaan että onko vikaa ollenkaan vai kuvitteleeko sitä omiaan
    Jos vakioneulat, niin eivät ole säädettävät. Näitä pystyy kyllä nostamaan prikkojen avulla, laskeminen ei siis onnistu mutta periaatteessa laskemiselle (vakioneulat) ei pitäis olla tarvetta ollenkaan.

    Mulla on tuo carbtuner2 synkkalaite, jos tarvitset, niin voin kyllä lainata tuota.

    - P
  28. #1738
    Jospa niihin neuloihin ei tarttis kajota..
    Laitoin YV..
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
  29. #1739
    meikäläinen meinas laittaa lämpimän päivän kunniaksi "ratahousut" jalkaan, mutta olivat kutistuneet niin paljon talvenaikana, että tulin siihen tulokseen jotta pidemmälle lenkille, jota olin sunnitellut laitan kuitenkin normi housut jalkaan. Toisaaltaan kun on tehovalvontaviikko, niin poliisit varmaan sakottais jo siitä että on kuluneet kulutuspalat polvissa.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  30.  
  31. #1740
    Lainaa (imattila @ Huhti. 20 2009,20:25) kirjoitti
    Nonni ! nyt päästään oikeen topikin alle rustailee tuoreena 9R omistajana
    Kevyen kenttätestauksen perusteella ei pääse hankintaa moittimaan ja tuntuu menohalujakin olevan ihan mukavasti reservissä. Lämmintä kesää odotellessa ja hyviä ajoja toivotellessa ! *


    Minivilkkua yms hilpettä tekis mieli ruuvata paikolleen.. mutta katotaan ny
    Teretulemas.. nätti ysi sulla! Ei muutaku helvetisti hyviä kilometrejä ja naatiskelua ysin parissa tälle kesälle

    - P
Sivu: 58 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 848565758596068108 ... ViimeinenViimeinen