Sivu: 52 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 242505152535462102 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1531:stä 1560:een 3312:sta
  1. #1531
    Hetkonen, monellahan ajokausi jatkuu kolmen viikon päästä taas :

    Itelläkin on tainut tulla joku 700 km tällä viikolla. Säät ovat suosineet tämmöisiä freeridereita
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  2. #1532
    Lainaa (TiJuKo @ Loka. 07 2008,19:25) kirjoitti
    Lainaa (micci @ Loka. 07 2008,16:47) kirjoitti
    Lainaa (TiJuKo @ Loka. 06 2008,20:16) kirjoitti
    Nyt tarvitsisi (taas) hieman apua tuon vanhan (-95) 9R:n kanssa.

    Homma alkoi siitä kun huomasin pyörän alkavan merkkaamaan reviiriään vasemalle puolelle. Tippa tai pari, ei mitään lätäkköä.
    Kytkinnesteen silmä alkoi olla tyhjä, joten työsylinteri auki. Kumi aivan finaalissa, ihan repaleina.

    Kapula käteen ja tilaamaan työsylinterin tiivarit. Tulossa ovat.

    Nyt jäi mietityttämään sen akselin stefa, joka menee koko moottorin läpi. Olisiko ainakin osa vuodosta ollutkin moottoriöljyä?
    Siellä syvällä kai lienee jokin stefa? Dammit kun ei ole paukautuskuvaa. Järkeni mukaan siellä toisella puolella on täysi öljynpaine? Katteet paikallaan ei oikein näe sinne sisälle. Kuinkas sen saa vaihdettua? Jollain virkkuukoukullako sen vanhan saa pois? Vai miten? Ja mistä sen uuden stefan saa ostaa....? Ei ollut vielä tarkoitus laittaa tuota pyörää talviunille, taitaa vaan haluta itse sitä.

    Kitoksia taas näin etukäeen hyvistä neuvoista.
    -Timppa
    Ei näyttäis olevan stefaa. Voin lähettää sulle skannatun räjäytyskuvan tuosta kytkimestä jos heität sähköpostiosoitteen.
    Laita vaan, jollei siitä ole liikaa vaivaa => tijuko (ät) gmail.com

    Tuossa khassin linkissä ei myöskään näyttänyt olevan stefaa, siinä piirroksessa ei kyllä näkynyt muitakaan tiivisteitä *
    Tättärää, nyt kun töiltä hieman kerkesi, niin purinpa katteet pois ja eikun tiirailemaan tarkemmin tuota asiaa. Siellä on stefa. Puikon paksuus 8mm ja ulkohalkaisija 14.6mm. Tässä ratsussa se on todella väljän tuntuinen, eli pakko vaihtaa.

    Mistähän ihmeen firmasta voisi tuollainen, ihan normi stefa löytyä, joka sellaisen suostuisi ihan myymäänkin. Nää muutaman euron jutut on joskus niitä hankalimpia. Ihan äkkikooklettamalla en löytänyt. Eli tuon koko voisi olla oikeasti n. 7.5x15mm, paksuudella ei ole väliä, siinä suunnassa tilaa on riittämiin.

    Löytyisihän tuohon täysi tiivistesarja, ei viittis millään ostaa yhden stefan takia.... *
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  3. #1533
    Ai sielä oli sittenkin?? Raportoi nyt tänne jos jostain löydät sellaisen stefan mikäli tarvii itekin vaihtaa talven aikana.
    ZX9R -95
  4. #1534
    Lainaa (micci @ Loka. 11 2008,14:58) kirjoitti
    Ai sielä oli sittenkin?? Raportoi nyt tänne jos jostain löydät sellaisen stefan mikäli tarvii itekin vaihtaa talven aikana.
    Juu, voinhan raportoidakin. Tänään sain sen vanhan stefan pois sieltä, oli muuten tiukassa. Ei tullut suoraan vetämällä, vaan piti ruuvarilla napauttaa ikäänkuin poikittain ja sitten 2 tuuman rautanaulasta tehdyllä koukulla vetää pois pihtien kanssa.

    Tiivistekeskuksesta löysin aika lähellä olevan koon, voisi jopa käydä. Katsotaan tulokset ensi viikolla kun on taas vapaata ja pääsee hakemaan osat ja asentelemaan.

    Täytyy tässä rykäistä ensin alta pois kaksi 12h yövuoroa, harrastetaan taas niiden jälkeen *
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  5. #1535
    Moro! Uusi Ninjan omistaja ilmoittautuu foorumille. Elikkäs yönmusta vm. -99 töröttää autotallissa nyt 4 viikkoa.
    - Devil'n kokoputkisto
    - Dynojet satsi
    - K&N vapari

    Eli hyvin perussetillä ollaan liikenteessä. Voimaahan tuossa tuntuu olevan suht kiitettävästi ja ajettavuuskin suorastaan yllättävän hyvää monentyyppisessä ajossa.

    Hyvää syksyä Ninjailijoille. Vielähän tässä on kesää jäljellä..
    ZX-9R -99
  6. #1536
    eilen tuli pari sataa kilometriä lisää mittariin. Rupeaa olemaan toi ilman suodatin aika tukossa, tuntuu meinaan aika tukkoselta. Mutta onhan sillä ajettu se 6 tkm. Pitäneen vaihtaa uusi.

    Nyt sit meni 30tkm rikki mittarissa
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  7. #1537
    Lainaa (sky @ Loka. 14 2008,10:26) kirjoitti
    eilen tuli pari sataa kilometriä lisää mittariin. Rupeaa olemaan toi ilman suodatin aika tukossa, tuntuu meinaan aika tukkoselta. Mutta onhan sillä ajettu se 6 tkm. Pitäneen vaihtaa uusi.

    Nyt sit meni 30tkm rikki mittarissa
    Miksi uusi? Onko jo huonossa kunnossa alkuperäinen? Nuo ovat kuitenkin melko pitkäikäisiä myös nuo alkuperäiset eli veikkaan kyllä, että puhdistamisella / pesemisellä selviät, koska käsittääkseni ysin suodatin ei ole ns. kertakäyttökamaa ainakaan Haynesin oppaan mukaan.. en nyt ihan suorilta muista, joku voi varmaankin tarkentaa / tai voin tarkistaa, töistä päästyäni asian oppaasta?

    - P
  8. #1538
    Lainaa (micci @ Loka. 11 2008,14:58) kirjoitti
    Ai sielä oli sittenkin?? Raportoi nyt tänne jos jostain löydät sellaisen stefan mikäli tarvii itekin vaihtaa talven aikana.
    Jep, homma hoidettu.

    Stormilta kytkimen työsylinterin korjaussarja 14e, Tiivistekeskuksesta stefa 5e.
    Ei pahan hintainen remontti. Samalla kun katteet olivat irti vaihdoin tuoreet öljyt ja suodattimen.

    Stefa jonka laitoin oli kokoa 8x16x7mm, on vähän piukka menemään paikoilleen. Pikkuisen hiontaa ulkoreunalta ja liukasteen kanssa paikalleen. Toimii. Oikea koko olisi varmaankin 8x15x7mm, sellaista vaan ei löytynyt ainoaltakaan myyjältä.

    Koeajolla revittelin oikein kunnolla, kierrokset punaiselle muutamaan otteeseen ja kytkintä pehmeästi sekä kovalla kädellä...

    Tuossa systeemissä on sellainen juorureikä josta vuodon sattuessa joko öljy tai jarruneste valuu moottorin kylkeä pitkin maahan. Nyt on kuiva...

    Ei muuta kuin *



    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  9. #1539
    tuli sellainen tässä mieleen että, millaisia eroja on 2002, 2003 malleissa, tiedän kyllä että katteet, jarrut ja takahaarukka eroavat hieman, mutta miten on tekniikan laita, onko sama kone kaikin puolin, lähinnä kulutusosien puolesta, käykö esim -02 öljynsuodatin -03 pyörään.
    penkki pitäisi saada paremmaksi (pehmeämmäksi) ja ajattelin tehdä itse, mutta alkuperäistä en kehtaa rikkoa eikä -03 pyöriä näy juurikaan purussa, kun taas 2000-2002 pyöriä on enemmänkin, eli käykö -02 penkki -03 pyörään suoraan tai pienellä modaamisella, vai miten on muut laittaneet penkkiä pehmeämmäksi, vai oletteko laittaneet? *

    niin ja oma pyörä oli 2003 mallia



    jeah!
  10. #1540
    Lainaa (juka @ Loka. 18 2008,19:52) kirjoitti
    tuli sellainen tässä mieleen että, millaisia eroja on 2002, 2003 malleissa, tiedän kyllä että katteet, jarrut ja takahaarukka eroavat hieman, mutta miten on tekniikan laita, onko sama kone kaikin puolin, lähinnä kulutusosien puolesta, käykö esim -02 öljynsuodatin -03 pyörään.
    penkki pitäisi saada paremmaksi (pehmeämmäksi) ja ajattelin tehdä itse, mutta alkuperäistä en kehtaa rikkoa eikä -03 pyöriä näy juurikaan purussa, kun taas 2000-2002 pyöriä on enemmänkin, eli käykö -02 penkki -03 pyörään suoraan tai pienellä modaamisella, vai miten on muut laittaneet penkkiä pehmeämmäksi, vai oletteko laittaneet? *

    niin ja oma pyörä oli 2003 mallia
    2000 & 2001 (E) samoja pyöriä ja 2002 & 2003 (F) ovat samoja pyöriä.. eli tarkoittanet kun puhut että käykö 2002 & 2003 osat yhteen, että käykö E- ja F-mallien osat yhteen, eli esim. 2001 osat 2003 ja päinvastoin?

    Osa käy ja osa taas ei. Penkit mm. erilaiset, eli suorilta eivät mene ilman modaamista.

    katso kawasaki.com parts-listeistä eri osien numerosarjoja se kertoo jo jotain, että mikä löytää samalla osanumerolla ja mikä ei.

    - P

    Edit: varmista siis esim. purkaamolta ostaessasi että mistä mallista (vuosilukuihin ei voi luottaa, kun jotkut kertovat mm. ajelevansa 2004 ysillä eli ostettu vain ylivuotisena ja sitten puhutaan paskaa vuosimallista) osa on.. eli jos myydään 2002 penkkinä, niin varmista että on F-malli siis eikä esim. E-malli.. jos F ja sulla itsella siis on 2003 F, niin päikseen tietenkin passaa osat. 2000 ja 2001 niin ei enää passaakaan.



  11. #1541
    Noniin, nyt on taas kaasu herkässä kun vaihtoi uuden ilmanputsarin. *

    Nyt ois pätevä ysi alennus myynnissä, jos kiinnostaa vaikka päivittää 90-luvun ysi, 2000-luvun ysiin. Pyörää on haukuttu oikein urakalla jne, mutta näyttäis tuolla pääsevän kohtuu aikoihin radallakin * Pyörän myynnin syy on tahto vaihtaa kotariin ja sen jälkeen hankin ehkä sen kilvettömän kilokyykyn

    =owner_vehicle&PL[0]=listOwnerVehicle.php]http://www.nettimoto.com/viewVeh....cle.php



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  12. #1542
    vaihdat 6tkm välein uuden ilmansuodattimen?! Noh, kukin tyylillään ja pysyypähän kauppiaat tyytyväisinä.

    Onnea pärrän myyntiin! Kotarit ovat kivoja vehkeitä, ja onpahan muutakin reittiä ajeltavana kuin asfaltoituja.

    - P



  13. #1543
    Lainaa (Perkele @ Loka. 20 2008,11:14) kirjoitti
    vaihdat 6tkm välein uuden ilmansuodattimen?! Noh, kukin tyylillään ja pysyypähän kauppiaat tyytyväisinä.

    Onnea pärrän myyntiin! Kotarit ovat kivoja vehkeitä, ja onpahan muutakin reittiä ajeltavana kuin asfaltoituja.

    - P
    Ootkos muuten ikinä katsonut miltä suodin näyttää 6 tkm:n jälkeen? * Voin kyllä kertoa että Kawasakin alkuperäinen foam filtteri on niin tukossa että sen kuulee korvalla ja kone on aivan tukkonen. Ihan jopa tyhjäkäynnillä. Niin ja en minä sitä vaihda vaan pesen ja kuivaan, jonka jälkeen laitetaan takaisin paikoilleen. Ostin nyt toisen kappeleen, jolloin voin vuorotella suodattimia ja vaihdon voi näinollen tehdä tarvittaessa varttitunnissa. Kokemukseni perusteella suodatin kannattaisi vaihtaa 3 tkm:n välein Ois kuule mennyt se 1:40 rikki ahvenistolla jos olisin kerennyt vaihtaa suodattimen ennen viimestä ratakäyntiä





    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  14. #1544
    Lainaa (sky @ Loka. 21 2008,11:05) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Loka. 20 2008,11:14) kirjoitti
    vaihdat 6tkm välein uuden ilmansuodattimen?! Noh, kukin tyylillään ja pysyypähän kauppiaat tyytyväisinä.

    Onnea pärrän myyntiin! Kotarit ovat kivoja vehkeitä, ja onpahan muutakin reittiä ajeltavana kuin asfaltoituja.

    - P
    Ootkos muuten ikinä katsonut miltä suodin näyttää 6 tkm:n jälkeen? Voin kyllä kertoa että Kawasakin alkuperäinen foam filtteri on niin tukossa että sen kuulee korvalla ja kone on aivan tukkonen. Ihan jopa tyhjäkäynnillä. Niin ja en minä sitä vaihda vaan pesen ja kuivaan, jonka jälkeen laitetaan takaisin paikoilleen. Ostin nyt toisen kappeleen, jolloin voin vuorotella suodattimia ja vaihdon voi näinollen tehdä tarvittaessa varttitunnissa. Kokemukseni perusteella suodatin kannattaisi vaihtaa 3 tkm:n välein Ois kuule mennyt se 1:40 rikki ahvenistolla jos olisin kerennyt vaihtaa suodattimen ennen viimestä ratakäyntiä

    Tjuu, olen nähnyt miltä ysin suodatin näyttää ja jopa saanut ihan kunnialla putsattuakin ja hyvin on hönkinyt putsaamisen jälkeen, ilman uuden vaihtamista. Tuo 3tkm kuullostaa kyllä aika hullulta! Tietenkin jos ajaa jotain kunnon "hiekkapölypaskaraitteja" useasti, niin tarve putsaamiselle on kovempi.

    Alkuperäinen oli mulla vielä paikoillaan ennen K&N:n vaihtamista ja kertaalleen sen puhdistin, oli kunnolla paskassa, mutta sopivilla tököteillä sai kyllä puhdistettua hyvään kuosiin..

    Ällös suutu, et maininnut missään kohti että yleensä puhdistelet. Puhuit vain uuden vaihtamisesta. Alkuperäisen pitäisi kyllä ilmeisesti kestää ihan puhdistamalla kohtuullisen paljon kilometrejä, mutta jos tosiaan ajat ns. huonoissa / pölyisissä olosuhteissa paljon, niin sitten varmaan asia on eri.

    Mulla ei ollut K&N kerännyt kesän 10tkm kovinkaan paljoa paskaa, mutta foami nyt menee jumiin toki nopeammin, mutta senkin kyllä kohtuudella putsattua saa.

    - P
  15. #1545
    Joo, no, kyllähän ton suodattimen tehtävä on kerätä se paska pois ilmasta. Foamisuodin kun vielä öljytään, niin se paska pysyy siinä vielä hyvin kiinni, joten suodatin tosiaankin tukkeutuu. En osaa sanoa tuohon olosuhteisiin mitään. Mutta mm. öiset maaseutugpt kesäkuussa tukkivat suodattimen ötököillä. * Tuossa itseasiassa oli harvinaisen vähän ötököitä. Ja enhän minä pyörällä muualla ajele kuin maaseudulla tai radalla, joten kyllä sitä ilmasta kerääntyy kaikenmailman hattiwatteja * Ja kyllä muuten oli pyörän kierrosrekisteri ihan eri oloinen, kun vaihdoin uuden suodattimen. Kävin siis heittään tänään 100 km testilenkin. Ja jos siis minulla 6 tkm:n jälkeen pyörä alkaa tuntumaan _oikeasti_ tukkoselta, niin kuvittelisin että se suodatin kannattaisi putsata n. puolessa välissä nykyisestä "huoltovälistä".



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  16. #1546
    Kymysys...
    onkos kukaan foorumilainen päivittäny b-mallin takaiskaria toisenlaisella?? hyllys olis 07vm 1000rr iskari
    (Showa mel-a21) esijännityksen + sisään ja paluujouston säädöillä , ja ajattelin soveltaa talven aikana paikoilleen. mietiskelin vaan että meneköhän ne viimesetkin ajo ominaisuudet tommosessa vaihdossa??
  17. #1547
    No ei ne ainakaan voi huonontua , mutta jos laitat jämäkämmän iskarin, niin vois olla hyvä vaihtaa myös jämäkämpi jousi
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  18. #1548
    Oliskos jollain käytössä Haynesin tai joku muu huoltomanuska, josta löytyisi -95 9R:n (B malli tuo kai lienee) sähkökaavioita senverran että selviäisi mitkä ovat virtalukolta lähtevä ruskea ja punainen johto. Tässä kun talvihuoltoa pikkuhiljaa tehdään, huomasin noiden nirhautuneen melkein poikki jäähdyttimen yläreunaan. Riippuen siitä mitkä nuo on, voisi selvitä joitain käyntiongelmia joiden kanssa on painiskeltu melkein koko kesä...

    Tattista jo näin etukäteen *
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  19. #1549
    Itse itelleni vastaten. Tuo ruskea on sytytysvirtapiuha. Oli muuten kupari 30cm matkalta mustunut, ei tee hyvää kuparijohtimelle hinkata alumiiniin. Tulee sähkökemiallinen pari jossa epäjalompi alkaa oksidoitumaan, tässä tapauksessa kupari....

    Tuon punaisen johdon merkitys ei yleismittarilla äkkisälteen selvinnyt, olisko startin piuha tms.

    Saas nähdä alkaako käynti parantua kun saa kaasarit sun muut lelut paikoilleen. Ongelma on siis ollut ettei moottori toimi ollenkaan alle 2th/rpm. Lisäksi käynnistyyy huonosti kylmänä ja liikkeelle ei toivoakaan jollei ryypyllä kierrokset vähintään 3th/rpm. Muuten stumppaa. Lämmittyään moottori toimii loistavasti, vaan tyhjäkäynti pitää olla sen 2th/rpm.

    Sytytyspiuhat on vaihdettu takuulla laadukkaisiin, tulpat ehjät, imuvuotoja ei löytynyt. No, onhan tässä talvi aikaa testailla...
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  20. #1550
    Onko venttiilit säädetty koska? Entä akun kunto?
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  21. #1551
    Lainaa (Kwaks @ Loka. 27 2008,17:37) kirjoitti
    Onko venttiilit säädetty koska? Entä akun kunto?
    Venttiilit säädetty 8th sitten. Akku uusittu 5/08, jonka jälkeen 3th ajoa.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  22. #1552
    Lainaa (TiJuKo @ Loka. 27 2008,20:42) kirjoitti
    Lainaa (Kwaks @ Loka. 27 2008,17:37) kirjoitti
    Onko venttiilit säädetty koska? Entä akun kunto?
    Venttiilit säädetty 8th sitten. Akku uusittu 5/08, jonka jälkeen 3th ajoa.
    Onko myös tuossa mallissa kleen-tyyppinen ratkaisu? Jos on, niin tarkista että niillä imukurkuilla sijaitsevilla "alipainenipoilla" on letkut kunnolla kiinni. Tuoreemmissa malleissa nämä ohjaavat kleenin venttiileiden aukeamista ja jos nuo ovat irti, niin repii aika iloisesti ylimääräistä ilmaa ja laihentaa seosta pirun paljon. Tämä tulee varsinkin kylmänä esille, kun tarvisi rikkaampaa seosta mutta letku irti = liian laihaa = käy huonosti. Kun lämpenee, niin käynti tasoittuu, muttei muutu kuitenkaan hyväksi koska seos kulkee liian laihalla läpi koko alueen.

    Tuommoinen tuli mieleen.

    - P
  23. #1553
    Ei niissä imukurkuissa mitään nippoja tai letkuja ole ja muutkin letkut näyttivät ihan hyväkuntoisilta liittimiä myöten. Ainoastaan ne ilmaletkut jotka tulevat etulampun alta ja menevät suoraan kaasuttimille olivat melko täynnä kaikenmaailman ölliäsiä sun muuta skeidaa.

    Sain eilen kaasarit kiinni ja laitoin käymään, tuntui että olisi käynyt vähän paremmin (toiveajatteluako), tosin kauaa ei voinut käyttää kun ei ollut kuin kaasarilliset bensaa. Tankki on maailmalla maalarilla. Täytyy viritellä jostain kannusta väliaikainen bensatankki.

    Asiasta kolmanteen... Kytkimen osat pitäisi myös uusia. En tiedä alkoiko luistamaan sen takia kun on testailtu normaaleilla tyhjäkäyntipyörimisnopeuksilla ja huudattamalla ja luistattamalla liikkeelle, vai vaikuittaisiko se kun epähuomiossa meni mineraaliöljyt moottoriin.

    Toisaalta näin syyskeleillä voisi olla hyväkin tuollainen takapyörän luistonesto *

    Onko tuossa kytkinrempassa jotain erityistä joka tulisi huomioida, tai tarvitaanko jotain erityistyökaluja? Niitä metallilevyjä ei kai tarvitse vaihtaa jolleivat ole sinistyneet tai kierot? Eli massalevyt ja jouset vain uutta ko kö?
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  24. #1554
    Lainaa (Tontza @ Syys. 25 2008,16:37) kirjoitti
    Nyt olisikin mukava saada muita ysin omistajia tuonne viaberin penkkiin, niin pääsee vertailemaan * Laitan vieläpä käppyrät tänne illalla, kun töistä kotiudun.


    edit. Enpä saa kuvaa tänne.
    Vähä myöhässä vastailen, mut pärrä on tullu penkitettyä viaberilla. muistaakseni 120hp takikselta devilin sliparilla. Ja nyt menee sit uusiks penkkiin kun kävi rosvot kylässä ja vei pakarin perkele * Seuraavaks tulee sitten yosin putki ni pääsee vertailee noita dyno käppyröitä noitten putkien välillä. Ja jos joltain löytyy sivukatteet -98 vuoden 9ärrään ni voisimpa ostaa pois. Privaa saa laittaa.
    zx-9r
  25. #1555
    Lainaa (TiJuKo @ Loka. 28 2008,14:08) kirjoitti
    Ei niissä imukurkuissa mitään nippoja tai letkuja ole ja muutkin letkut näyttivät ihan hyväkuntoisilta liittimiä myöten. Ainoastaan ne ilmaletkut jotka tulevat etulampun alta ja menevät suoraan kaasuttimille olivat melko täynnä kaikenmaailman ölliäsiä sun muuta skeidaa.

    Sain eilen kaasarit kiinni ja laitoin käymään, tuntui että olisi käynyt vähän paremmin (toiveajatteluako), tosin kauaa ei voinut käyttää kun ei ollut kuin kaasarilliset bensaa. Tankki on maailmalla maalarilla. Täytyy viritellä jostain kannusta väliaikainen bensatankki.

    Asiasta kolmanteen... Kytkimen osat pitäisi myös uusia. En tiedä alkoiko luistamaan sen takia kun on testailtu normaaleilla tyhjäkäyntipyörimisnopeuksilla ja huudattamalla ja luistattamalla liikkeelle, vai vaikuittaisiko se kun epähuomiossa meni mineraaliöljyt moottoriin.

    Toisaalta näin syyskeleillä voisi olla hyväkin tuollainen takapyörän luistonesto *

    Onko tuossa kytkinrempassa jotain erityistä joka tulisi huomioida, tai tarvitaanko jotain erityistyökaluja? Niitä metallilevyjä ei kai tarvitse vaihtaa jolleivat ole sinistyneet tai kierot? Eli massalevyt ja jouset vain uutta ko kö?
    Itsekin suunnitelin tekeväni kytkinrempan talven aikana ja eipä tuossa mitään ihmeellistä näyttäisi olevan. Mulla vikana taasen on kun kytkin ei tahdo irrottaa kunnolla, ajattelin vaihtaa sekä massa- että välilevyt. Välilevyjä vaan löytyy useamman paksuisia joten alkuperäiset on syytä mitata.
    Haynesin manuaalissa oli joku ohjekin tuon kytkimen liikeradan mittaamisen mutta se ei kyllä auennut mulle.
    ZX9R -95
  26. #1556
    Wheee! Talviremppa vahvasti käynnissä, eli sain jo aikaiseksi valuttaa entiset ölpät pois koneesta.

    Joskohan sitä pääsis lähiaikoina koneen tiputtaan ja sitten purkamaan ja tsekkaileen ykkösen vauriot. Tuossa olis tavoitetta, mutta niin hemmetin paljon muita juttuja menossa, töissä & vapaa-ajalla. Minkäs teet.

    Noh, ei muutku hyviä talviunia & remppoja ysiläisille mä lähen nyt viihteelle!

    - P
  27. #1557
    Tuli sitten hommattua Akran rosteriputkisto hiilikuituänkällä ebaystä, painaa kokonaisuudessaan samanverran kuin tuo vanha käyrästö. *




    ZX9R -95
  28. #1558
    Noniiin, setä luovutti. Aijoin tänään ysin talliin. Pitää kuitenkin vielä käydä jokupäivä vaihtamassa öljyt, jonka lisäksi pitäisi jaksaa pestä ja vahata pyörä. Mutta tosimotoristit jatkaa vielä kautta...

    Suunnittelin vähän pyörän vaihtoa, mutta olisihan se halvempaa ehostaa vanhaa ja laittaa avarampi savustuspönttö, vaihtaa suutinsatsi ja viedä pyörä säädettäväksi. Ehkä sillä sitten jaksaisi ajaa vielä sen yhden kesän ja käydä ajamassa apparalla alle 1:40 ajan
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  29. #1559
    Lainaa (Perkele @ Marras. 01 2008,17:47) kirjoitti
    Wheee! Talviremppa vahvasti käynnissä, eli sain jo aikaiseksi valuttaa entiset ölpät pois koneesta.

    Joskohan sitä pääsis lähiaikoina koneen tiputtaan ja sitten purkamaan ja tsekkaileen ykkösen vauriot. Tuossa olis tavoitetta, mutta niin hemmetin paljon muita juttuja menossa, töissä & vapaa-ajalla. Minkäs teet.

    Noh, ei muutku hyviä talviunia & remppoja ysiläisille * mä lähen nyt viihteelle!

    - P
    elä sie suotta huolehdi, kerkiäähän sitä keväämmälläkin * * *



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  30.  
  31. #1560
    Lainaa (micci @ Marras. 04 2008,18:55) kirjoitti
    Ja nyt jäi ylimääräiseksi aiemmin ostettu Giannelli bolt-on vaimennin. En tiedä voiko tuota tehopöntöksi kutsua ja painaakin saman kuin alkuperäinen mutta ainakin omaan silmään se on siistimmän näköinen. 100€ vaihtais omistajaa, on käytännössä kuin uusi.

    Minkäslaiset äänet tuossa Giannellissa on verrattuna orkkispönttöön?
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
Sivu: 52 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 242505152535462102 ... ViimeinenViimeinen