Sivu: 51 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41495051525361101 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1501:stä 1530:een 3312:sta
    Lainaa (pepper @ Syys. 20 2008,09:29) kirjoitti
    Mitä öljyä mun kannattais hommata tuohon -98 mallin ninjaan, ja paljonko sitä menee tuohon koneeseen? Tossa lueskelin noita talvisäilö ohjeita ja ajattelin vaihtaa nyt si pelkät ölpät ja keväällä si uudestaan suodattimen kera...
    Öljyn merkistä en mitään sano mutta vaihda se suodatin vaan jo syksyllä. Ei niitä ajamattomia öjyjä kannata ennään keväällä uudelleen vaihtaa. Kyllä ne öljyt muutaman kuukauden moottorissa ajamatta säilyy, jos ne kesänkin kestää ajaa.
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
    Näyttäis sää siltä että ensi keskiviikkona voisi mennä yrittää rikkomaan 1:40 aikaa ahvenistolla! Kaikki kynnelle kykevät testaamaan ysejään keskiviikon vapaaharjoituksiin.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
    Jahas. Alkaa vissiin syy selviimään tehojen olemattomuuteen. Käytin viime vuonna pyörän penkissä, jolloin konetehoja oli 144.7. Siitä pari viikkoa, ja käytin pyörän venttiilien säädössä. Ilmeisesti jako on nyt pielessä, jonka takia liki 20 hv kateissa. Vien samaan liikkeeseen katsottavaksi, ja jos heidän työvirhe niin reilusti lupasivat hoitaa kuntoon.
    Lainaa (Tontza @ Syys. 23 2008,11:26) kirjoitti
    Jahas. Alkaa vissiin syy selviimään tehojen olemattomuuteen. Käytin viime vuonna pyörän penkissä, jolloin konetehoja oli 144.7. Siitä pari viikkoa, ja käytin pyörän venttiilien säädössä. Ilmeisesti jako on nyt pielessä, jonka takia liki 20 hv kateissa. Vien samaan liikkeeseen katsottavaksi, ja jos heidän työvirhe niin reilusti lupasivat hoitaa kuntoon.
    Jos jako olisi pielessä, niin olisit kyllä varmasti poikkeuksellisena käynti(äänenä) sen huomannut.

Mutta jos tarkastukseen menee, niin pyydä samaan syssyyn tarkistamaan sitten venttiilit myös kannen puolelta, ettei vaan ole pientäkään tatsia ottaneet mäntään.

Mä oon saanut vähän "jokotai" vastauksia tuohon, miten reagoi jos esim. yhdellä hyppää jako pieleen. Osa porukasta meinaa, että voi hyvinkin ottaa jo silloin pienen kosketuksen ja sen verran vääntyisi ettei pääse venttiili enää kunnolla seetiä vasten eli alkaa hieman vuotamaan. Osa taas väittää, että yhdellä hyppääminen ei aiheuta vielä kosketusta.

Mutta jos oletamme, että jako on mennyt vaikka yhdellä pieleen, niin varmasti vaikuttaa käyntiin muutenkin että sen jo ihan korvalla (eron entiseen) huomaisi.

Noh, liikkeeseen vaan niin saavat asian selvittää. Mutta pyydä myös selvittämään ja korjaamaan omaan piikkiinsä jos on enemmän aiheuttanut injurea.

- P

Edit: mahdollista myös on, että ketju on jo niin venynyt ettei kiristin riitä ja kun se löysänä siellä reissaa, niin voi hyvinkin hypätä yli. Tässä tapauksessa ei periaatteessa olisi liikkeen vika, sillä venttiilinsäädössä nyt yleensä ei pureta koko konetta ja tarkisteta samalla onko ketju enää ohjearvoissa

Toisaalta, jos kiristin olisi tapissa, niin itse ainakin ilmoittaisin asiakkaalle asiasta ja pyytäisin lupaa tutkia ketjun kuluneisuuden. Joskun myös nuo kiristimet kanittaa ja ketju rallattelee todella löysällä kun kiristin ei enää kiri ollenkaan kun on jumissa.

Kyllähän tuo rallattaa, mutta en ole muita ysejä kuunnellut, niin ei ole vertailupohjaa. Pyörä kerkesi mulla olemaan n. 3 viikkoa ja 300km ennen säätöä, eli puukorvana en varmasti edes eroa huomaannut. Huollossa meinasivat, että luultavasti jako on pielessä. Tottakai se on tarkistettava sitten vuotaako venttiilit yms. toisaalta jos venttiilit olisi mäntiin tavanneet, niin ei toi luultavasti kävisi ollenkaan.

Pyörällä ajettu vasta 48tkm. Epätodennäköitä olisi tuo ketjun liika venyminen.

Vielä sen verran, että en mitenkään usko jaon voivan edes hypätä itsestään. Ketju voi löystyä ja pitää ääntä, mutta hyppääminen hampaalta kuulostaa oudolta. Mähän ajelen vieläpä hyvinkin rauhallisesti tuolla, eli ei kiljutusta. Saas nähdä nyt mitä selviää. Laitan infoa tännekin sitten. Torstaina menee pyörä pajalle.
    On niitä kuulemma sattunut, että ketju pomppaa pykälän yli jos kiristin ei ole toiminut kunnolla.

Ketju kuluu kokoajan, sama miten ajaa ja vedättää.. jos kiristin ei pysy mukana, niin silloin tuo skenaario on hyvinkin mahdollinen. Jos taas kiristin on hoitanut hommansa oikein, niin silloin tuosta ei ole pelkoa.

Kutosissa ja yseissä vaan tuppaa tuo kiristimen jousi ilmeisesti olemaan ongelmallinen joskus, eli jousi ei jaksa tuupata ketjua kiristävää tankoa eteenpäin ja näin ketju menee liian löysällä ja voi hypätä ylikin.

- P
    Oletko siis yseissä kuullut moista sattuvan? Itse en ole kuullut missään ketjukäyttöisessä vehkeessä hypänneen yli. Jakohihnalla toteutetut taas sit erikseen. Kyse siis autoista. No mutta asia selviää toivottavasti
    Saattaa olla, että pako ja imu nokat on menneet ristiin. Jännittää suorastaan mitä sieltä löytyy Silloinhan ei osumasta olisi pelkoa.
    Lainaa (Tontza @ Syys. 23 2008,17:50) kirjoitti
    Oletko siis yseissä kuullut moista sattuvan? Itse en ole kuullut missään ketjukäyttöisessä vehkeessä hypänneen yli. Jakohihnalla toteutetut taas sit erikseen. Kyse siis autoista. No mutta asia selviää toivottavasti
    Ulkomaanelävien foorumeilta muistan joskus lukeneeni ysinkin kohdalla, että olisi juminut kiristin aiheuttanut pykälän hypyn. Muissa malleissa / merkeissä ihan tältäkin foorumilta löytyy muistaakseni juttua, kokeiles haulla josko löytys jotain.

Kutospuolella itsekin käynyt jotain keskustelua noista kiristimistä ja samaa mallia esim. kawasaki.com - sivuston osalistan mukaan ysin ja kutosen kiristin. Eli kyllä tuo ilmeisesti ihan "yleinen" ongelma on tuo kiristimen kanittaminen.

Täällä en muista nähneeni koskaan mainintaa, että ysissä olisi jako hypähtänyt.

Mutta loppukaneettina, mahdollista se toki on, jos ketju vaan tarpeeksi löysällä (oli syy sitten kiristin, tai kiristimen kiristysvaran loppuminen eli liian venähtänyt ketju).

- P

edit: muutama linkki, eli kyllä tuo on hyvinkin mahdollista.

Hondassa,
    Suzukissa,
    Kysymys / vastaus - tyyppinen,
    vanhemmassa Hondan crossissa 2:lla hyppy yli,

Hieman myös ysiärrän kiristimestä:
    Tuolla samaa mitä olen höpöttänyt tässä ketjussa,
    vähän lisää "äänipohdintaa",
    vielä jotain..

Tuossapa jotain pikaisella kuukletuksella eli ihan hyvin löytyy jos haluat noista lisää lueskella netistä. Nuo on tosiaan hyviä kawa / 9R - foorumeita tuolla ulkomailla. Suosittelen ihan kaikille, tuolta löytää useasti ihan hemmetin hyvin infoa hankalampiinkin ongelmiin.

Eli mulla oli tosiaan tuo muistikuva, että ysi / kutonen on ongelmallisia välillä tuon kiristimen suhteen ja että sitä kannattaa joskus vähän tsekkailla, että kirii varmasti. Omassanikin rallatteli kohtuu kivasti jo viime kesänä ja voi olla myös osasyynä, että omasta menee mosa ihan atomeiksi talven aikana, kun ykkönen(sylinteri) hävitti puristukset melkein kokonaan. Tuo selviää tässä talven aikana, nyt ei vielä ole jaksanut kunnolla aloittaa tuota proggista.

En siis halunnut mitenkään pelotella, ajattelin vain että tuokin on mahdollista. Siellähän se liikkeessä nyt sitten selviää. Se tosiaan vaan on faktaa, että kyllä se ketju voi hypätä ja jaon sekoittaa, ei se kiristin siellä turhaan ole

- P

Lainaa (Tontza @ Syys. 23 2008,19:52) kirjoitti
    Saattaa olla, että pako ja imu nokat on menneet ristiin. Jännittää suorastaan mitä sieltä löytyy Silloinhan ei osumasta olisi pelkoa.
    haha, jos olisivat noin käsiä olleet, niin muista taputella silkkihansikkaalla päälakea asentajalta

Melko isolla merkitty ex / in

- P

Edit: mutta toivotaan ettei tosiaan mitää isompaa vialla ja että liike hoitaa hommat miehekkäästi kuntoon jos jotain ilmenee

Niinpä.
    Toisaalta kiireessä jne. on voinutkin akselit mennä ristiin. Kyllä mä ulvoisin naurusta, jos niin olisi käynyt. Voihan toki olla, ettei missään ole mitään vikaa. Siinä tapauksessa kadonneet konit on oikeasti karanneet. Veikkaan vaan, että jossain ne piilottelee
    Jaha, ei mennyt 1:40 ahvenistolla rikki, paras aika oli 1:41,3. Optimi aika olisi kuitenkin ollut 1:38,6 joten kyllä parannusvaraa vielä löytyy melkoisesti . Yksi ulosajo tuli viimeisessä tiukassa oikeassa ennen nopeeta osuutta. Perä lähti alta ja piti päättää että kaataako pyörän vai ajaako ulos, joten päätin ottaa vähän nurmikon kautta. Onneks nurmikkoa riitti ja muistin olla jarruttamatta etujarrua lukkoon ja sitten muistui mieleeni takajarrun käyttö. No siitä sitten pienen lenkin kautta takaisin radalle. Voisin todeta että ysin maasto-ominaisuudet olivat ihan kohtuulliset Tosin kyllä se oli kauttaaikojen hitain tapa ajaa ko mutka.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
    Jokos oot Tontza pyörän liikkeeseen vienyt / onko mitään selvinnyt?

- P
    Pyörä on pajalla, muttei vielä ole mitään kuulunut. Odotellaan
    Hehheh!

Homma selvisi. ei mitään vikaa missään Nyt pitää sanoa, etten ymmärrä näitä penkkien eroja sit ollenkaan. Bike world crankshaft teho 144.7vs. Viaber 112.9 takapyöräteho= koneelta n. 127.6.
    Melkoiset on erot. Mua ei haittaa, vaikkei paperilla tehoa ole kun seokset on kohdillaan. Toi ero on vaan niin suuri, että aloin epäilemään ongelmia. Kaveri totesi myös, että nokat on todella hyvässä kunnossa, jos ei ole sit vaihdettu. Puristukset oli kunnossa jne. Hymyilyttää, vaikka turhaa hommaa asentajalle. Asentaja tosin oli oikein leppoisa, eikä haitannut turhat työt. Samalla putsaa kaasarit. En muuten enää usko ku viaberin penkkituloksia
    Vähän tuli tyhmä olo, mutta parempi näin
    Nyt olisikin mukava saada muita ysin omistajia tuonne viaberin penkkiin, niin pääsee vertailemaan * Laitan vieläpä käppyrät tänne illalla, kun töistä kotiudun.

edit. Enpä saa kuvaa tänne.

No niin nyt on tämän kesän ajot ajettu.
    Elikkä pesin siinä mopon ja lykkäsin lämpimään odotteleen ens kevättä.
    Eipä tuota tullu paljoakaan tänä suvena ajettua ku vain n.4000km.

Syynä voin kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla sanoa, että ei paljo huvittanu vesisateessa ajella täällä meilläpäin.

No ,jokatapauksessa mopetti on nyt talviunilla. Saas nähä mitä sitä keksis talvenaikana siihen
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
    Lainaa (Tontza @ Syys. 25 2008,16:37) kirjoitti
    Nyt olisikin mukava saada muita ysin omistajia tuonne viaberin penkkiin, niin pääsee vertailemaan * Laitan vieläpä käppyrät tänne illalla, kun töistä kotiudun.

Mulla on viaberin penkissä takaselta mitattu 132,9hv. Ainut muutos vakioon on slipari. Mun pyörä on F2-mallia ('03)

En saa minäkään tällä hetkellä käppyrää (loivaa tasaista nousua * ) kun eri koneella kuva paperista.
    Ok, eli tuli hommattua 9-R vm-98. Siisti peli, lisähilppeitä löytyy mutta varsin hyvällä maulla tehty ja hyvällä pidolla ollut. Tykkään kovasti ja tuli muitakin pyöriä testattua mutta ehdottomasti ysi oli paras sekä ajettavuudeltaan että visuaalisesti (ainakin ko yksilö). Vielä kuitilleen tarkka historia jne.. Pyörässä mm. Yoshimura koko putkisto, dynojet yms.. Vaihdellaan mielellään kuulumisia ja osallistutaan samanhenkisten tapahtumiin

Dynolapussa 140+ hp.

Lainaa (Capri26 @ Syys. 27 2008,18:38) kirjoitti
    Lainaa (Tontza @ Syys. 25 2008,16:37) kirjoitti
    Nyt olisikin mukava saada muita ysin omistajia tuonne viaberin penkkiin, niin pääsee vertailemaan Laitan vieläpä käppyrät tänne illalla, kun töistä kotiudun.

Mulla on viaberin penkissä takaselta mitattu 132,9hv. Ainut muutos vakioon on slipari. Mun pyörä on F2-mallia ('03)

En saa minäkään tällä hetkellä käppyrää (loivaa tasaista nousua ) kun eri koneella kuva paperista.
    No on hyvät tehot. Mitenhän noin isot erot edes voi olla.. No talven aikana tallissa vois jotain ihmetellä. Ei jaksa stressaa
    Mulla taas -o1 Akran kokorännillä ,Dynon suutinsarjalla ja K&N filsulla 136,7 hv takanakilta ...toimii.
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
    Lainaa (Puppe 67 @ Syys. 29 2008,20:43) kirjoitti
    Mulla taas -o1 Akran kokorännillä ,Dynon suutinsarjalla ja K&N filsulla 136,7 hv takanakilta ...toimii.
    Niin ja mitattu siis Viaberilla -07 toukokuussa..
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
    Jepulis. Tuoreet dynolaput bike worldin penkistä. Takaselta 131.6 ja koneelta 143.7 Homma siis hoitui kaasarien putsauksella. Se miksi kaasarit oli niin tukossa, on ihan omaa tyhmyyttä.. siinähän oli alunperin k&n suodatin, jonka tietenkin pesin ja öljysin. Öljy vaan oli jotain x ja jämähtänyt kaasareiden kanaviin. Sellaista sitten tällä kertaa *
    Nyt tarvitsisi (taas) hieman apua tuon vanhan (-95) 9R:n kanssa.

Homma alkoi siitä kun huomasin pyörän alkavan merkkaamaan reviiriään vasemalle puolelle. Tippa tai pari, ei mitään lätäkköä.
    Kytkinnesteen silmä alkoi olla tyhjä, joten työsylinteri auki. Kumi aivan finaalissa, ihan repaleina.

Kapula käteen ja tilaamaan työsylinterin tiivarit. Tulossa ovat.

Nyt jäi mietityttämään sen akselin stefa, joka menee koko moottorin läpi. Olisiko ainakin osa vuodosta ollutkin moottoriöljyä?
    Siellä syvällä kai lienee jokin stefa? Dammit kun ei ole paukautuskuvaa. Järkeni mukaan siellä toisella puolella on täysi öljynpaine? Katteet paikallaan ei oikein näe sinne sisälle. Kuinkas sen saa vaihdettua? Jollain virkkuukoukullako sen vanhan saa pois? Vai miten? Ja mistä sen uuden stefan saa ostaa....? Ei ollut vielä tarkoitus laittaa tuota pyörää talviunille, taitaa vaan haluta itse sitä.

Kitoksia taas näin etukäeen hyvistä neuvoista.
    -Timppa

En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

Ray Of Darkness
    Lainaa (TiJuKo @ Loka. 06 2008,20:16) kirjoitti
    ... Dammit kun ei ole paukautuskuvaa.
    http://www.kawasaki.com/Home/Home.aspx
    Tuolta löytyy räjäytyskuvia. Vasen laita owners info jne. Sieltä jostain löytyy parts diagram.
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
    Onkos kellään tietoa sopiiko 2000-2003 vuoden putkistot 1999 vuoden malliin? Itse epäilen sopivan, mutta onko jollain faktaakin *

Homma alkoi siitä kun huomasin pyörän alkavan merkkaamaan reviiriään vasemalle puolelle. Tippa tai pari, ei mitään lätäkköä.
    Kytkinnesteen silmä alkoi olla tyhjä, joten työsylinteri auki. Kumi aivan finaalissa, ihan repaleina.

Nyt jäi mietityttämään sen akselin stefa, joka menee koko moottorin läpi. Olisiko ainakin osa vuodosta ollutkin moottoriöljyä?
    Siellä syvällä kai lienee jokin stefa? Dammit kun ei ole paukautuskuvaa. Järkeni mukaan siellä toisella puolella on täysi öljynpaine? Katteet paikallaan ei oikein näe sinne sisälle. Kuinkas sen saa vaihdettua? Jollain virkkuukoukullako sen vanhan saa pois? Vai miten? Ja mistä sen uuden stefan saa ostaa....? Ei ollut vielä tarkoitus laittaa tuota pyörää talviunille, taitaa vaan haluta itse sitä.

-Timppa
    Ei näyttäis olevan stefaa. Voin lähettää sulle skannatun räjäytyskuvan tuosta kytkimestä jos heität sähköpostiosoitteen.
    ZX9R -95
    Lainaa (micci @ Loka. 07 2008,16:47) kirjoitti

-Timppa
    Ei näyttäis olevan stefaa. Voin lähettää sulle skannatun räjäytyskuvan tuosta kytkimestä jos heität sähköpostiosoitteen.
    Laita vaan, jollei siitä ole liikaa vaivaa => tijuko (ät) gmail.com

Tuossa khassin linkissä ei myöskään näyttänyt olevan stefaa, siinä piirroksessa ei kyllä näkynyt muitakaan tiivisteitä *
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

Ray Of Darkness
  30.  
    Nyt on sitten kausi tältä kesää ohi. Vein tänään kawan talvisäilöön. Talven aikana tarkoitus vaihtaa stefat ja öljyt etupäähän.

Ex -KTM 790 Adventure R
    Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
    Ex -Suzuki GSX 1400
    Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
    Ex -Suzuki GSX 1400
    Ex -Kawasaki zx-9r-
Sivu: 51 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41495051525361101 ... ViimeinenViimeinen