Viikonloppuna tuli kawaan yli 1000km lisää. Ajelin torstaina kovassa vesisateessa Tampereelta Lieksaan. Eilen ajelin kuivassa, mutta todella kylmässä säässä Lieksasta Tampereelle. Lieksasta puolenpäivän aikaan startatessa lämmintä oli 6 astetta. (paleleeJaTäriseekylmästäMuttaAjaaTyytyväisenäHymi ö)
Pitää kyllä vähän kehua uutta takarengastakin. Michelin Pilot Power 2ct toimi todella hyvin vaikka oli kovin vaihtelevat kelit. Kawakin toimi koko matkan moitteettomasti![]()
Ex -KTM 790 Adventure R
Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki zx-9r-
Puppe:lle tiedoksi
C2 mallissa 180 leveä takanen,
uudemmissa 190.
- ZX9R -
Ainakin pistämällä C2:een 190 takarenkaan, kuten esim M3:n, niin johan on hauska profiili takasessa.(revengeant @ Syys. 01 2008,17:57) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jaahasta jaa. Pistin Frentubon teräspunosletkut tuohon ysimötköttimeeni. Helppo ja hauska operaatio. Ainakin spyyke tuntuu sanovan että tuntuma on napakampi. No, mene ja tiedä, onhan ne reissinkit![]()
"When you're pushed, killing is as easy as breathing" - John Rambo
ZX-9R vm. 2001
Kas vain, olet siis vaimon siskon miehen veli.(Vanro @ Syys. 01 2008,10:32) kirjoitti
Mutta kyllä ysillä kelpaa ajaa sateella, kun siinä on sentään kunnon katteet, mutta muuten...
Mutta anyway, me tunnemme jokatapauksessa toisemme.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kyllä vaan. nyt minäkin yhdistin henkilön. Veli mainitsikin, että ajelet ysillä.(sky @ Syys. 01 2008,22:48) kirjoitti
![]()
Ex -KTM 790 Adventure R
Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki zx-9r-
Joo, täytyypä katsoa tuo kiristin. Venttiilinvälykset tuosta olikin jo säädetty keväällä, mutta luultavasti tarkistan ne kuitenkin kunhan pyörä menee talviseisontaan. Justiinsa tuossa latailen korjausopasta, mistä varmaankin nuo välyksetkin löytyy.(Perkele @ Syys. 01 2008,09:03) kirjoitti
Kyllä se pitää tuo penkkireissukin koittaa johonkin väliin heittää, niin saa sitten tosiaan nuo seoksetkin kohdalleen. Öljyt pitää kanssa vaihtaa, pitäsköhän kokeilla nyt sitä paljon puhuttanutta delvaccia kun sitä niin paljon on kehuttukin...![]()
ZX-9R -99
Ninja alko mulle renttuileen eilen illalla, saamari sentään! Eka startista hörähti muttei käynnistyny. Tuumasin ett lisää ryyppyä kun oli kylmä kone..ja sää. Eipä sanonu enää mitään!
Edes mittarilukemat ei syttyny, vain himmee valo. Vilkut, takavalot ja parkit toimi. Kattelin tappokytkimet ja vaihteet ja akunnavat ja liitokset ym. Akussakin täyslataus. *![]()
Vika löyty, IGN-sulake oli kärvähtäny, mut miks? Kosteus?
Uus tilalle ja pyörä tulille! *
Pääsin heittään pikkulenkin mut motariviimassa tuli jo vähän vilu. Mut en kyllä anna periks vielä! *![]()
Onks sulla tampereella tallia? voitais joskus katella vähän sun ysin säätöjä, että oisko noissa parantamisen varaa.(Vanro @ Syys. 02 2008,08:52) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
mistähän tuon korjausoppaan sais latailtua -98 mallin pyörään...
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
https://kokkonen.zone
Alustaa olis varmaan hyvä säätää.(sky @ Syys. 03 2008,13:24) kirjoitti
Minulla vaan ei ole tallia täällä Tampereella.
Ex -KTM 790 Adventure R
Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki zx-9r-
Olipa hyvä että ei sen kummempaa ollu häikkänä(Anne @ Syys. 03 2008,11:49) kirjoitti
Joo, periksi ei vielä anneta,kyllä päästellään ja kovaa vielä.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Jos ensi viikonloppuna ois kunnon sää, niin olisi hieno kauden päätös, jos pääsisi Motoparkkiin ajamaan. Ja seuraavalla viikolla, jos säät suosii, niin voisi käydä ajamassa vielä ahvenistolla pari vaparia ja sitten pyörän voisikin työntää talviunille....![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kauden päätös
Ei millään meinaa käydä nätisti. Kuulostaa niinku kolmella vaan kävis. Tulpilla ajettu 3tkm. rkele!
Pitää laittaa talviteloille ja alkaa tutkimaan mikä siellä on vikana, toivottavasti vaan tulppa.
- ZX9R -
valistakaas viisaampina.. kumpi suutinsatsi kannattais lykätä sisää (FACTORYN) *orkkis vai racekit??
samalla menee vaihtoo syttypyörä.
vanha -96 9r rämisee kylmänä käynnistettäessä, vika ei kuulosta nokkaketjulta/kiristäjältä, mikä muu voisi olla vikana?
Pärrä puskettiin talliin (tjuu, puskettiin rampin avulla, kun tuohon mun asunnon varastoon / talliin on muutaman portaan nousu) ja kävin tuossa ostamassa läjän laatikoita, mihin on hyvä purkaa moottorin eri osioita, ettei mene palikat sekaisin jne.
Nytja ENSIMMÄINEN talli-ilta alkakoon, purkamisen merkeissä siis.. toisaalta hullua, ihan ootin että pääsen talliin värkkäämään! Kyllä tämä on meikäläiselle aika iso osa tätä harrastusta! Pakko se kai myöntää, kesälläkin tuntui välillä että pitäs päästä jotain mopoon värkkäämään..
Ei muutaku hyvää yötä, joulua & talvea.. kommentoin täällä kuulumisia silloin tällöin. Voi olla että kirjoittelu jää taas harvemmalle, kun näin aikaisin siirryin sitten talviaikaan
- P
Onkos kukaan saanut modattua jonkun muun pyörän kovia sivulaukkuja 9r:ään?? Mulla on -94 malli. Prkeles ku tuohon ei laukku telineitä saa mistään... Niinku ei mitään muitakaan lisähärpäkkeitä.
Mun mielestä ysi on kuitenkin enemmän supersportti (kohta tulee varmaan taas mielipiteitä tähän liittyen, kyllä se silti sitä on) kuin matkalehmä eli just hyvä ettei sivulaukkuja edes ole saatavilla(clansman @ Syys. 13 2008,12:37) kirjoitti
Ei herneitä siis! Mutta ihan tosiasiassa, johonkin malliin muistan jonkun asentaneen, olisiko sitten ollut näitä uudempia? B-malliinko ei löydy mistään?
- P
Eipä ole mistään löytynyt laukkusatseja. Sportti on joo, mutta kovat laukut olis vaan niin kätevät reissuilla. Ei viittisi zetoriinkaan vaihtaa ton takia. Kuitenkin 9r:rrä on minusta hyvä matka-ajossa. Kesällä Lappiin ajaessa 800km siivu ei tuottanut tuskia. Kai sitä on kangaslaukkuihin tyytyminen.
Jeps, hemmetin hyvähän noilla on matkaa vetää, tuosta ehdottaman samaa mieltä kanssasi.(clansman @ Syys. 13 2008,13:03) kirjoitti
Ikävä homma jos tosiaan on tarvetta laukuille eikä niitä mistään saa. Mutta kyllähän noilla kankaisilla tosiaan pärjää ihan ok. Eikös ne Biliksen halpalaukut ole kuulemma (täälläkin varustepuolella juttua ollut) olleet tosi hyviä. Todella pitkää siivua vedetty ja hyvin ovat mukana roikkuneet.
- P
Laitampa tännekin. Tänään käytin kawan KX-centerillä dynossa.
133.8 hp / 92.23nm takarenkaalta. Pyörään laitettu yoshimuran slipari, muuten vakio. Käppyrät oli mielestäni hyvät Dynolappu
Seokset oli suurinpiirtein kohdallaan. Puolikaasulla seokset oli vähän laihalla ja vastaavasti täyskaasulla rikkaalla. Suutinsatsilla saisi varmaan korjattua seokset kohdalleen.
Ex -KTM 790 Adventure R
Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki zx-9r-
Hyvät on tehot. Itseäni ihmetyttää oma mopo. Käytin omani vianorilla kesällä, ja vain 114.9hv. Pyörässä yoshimura bolt on, ja dynojet suutinsatsiSeokset hitusen rikkaalla kauttaaltaan.
Harri meinasi, ettei tarvii enää säätää. Laskin neuloja pykälän, kun ekalla kerralla kävi reilusti rikkaalla. Totesi myös, että originaali neuloilla ja suuttimilla toimisi paremmin.
Tuo ei taida olla suomen malli. ko pyörää on viety ympäri mailman mitä erilaisimmilla kuristuksilla.(Tontza @ Syys. 14 2008,23:56) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Vaikuttaisi tosiaan olevan kuristettu malli. Aikaisemmin taisi olla jotain juttua kuristuksista ja niiden poistosta.(sky @ Syys. 15 2008,08:51) kirjoitti
Ex -KTM 790 Adventure R
Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki zx-9r-
Jaha, lieköhän tänään oli kauden viimeinen ratasessio. Tuli ajettua about 150 km, 46 kierrosta ahvenistolla.
Paras aika oli 1:45.5, vasta viimeisillä kierroksilla uskalsi kuluttaa kulutuspaloja ja homma alkoi muutenkin olla kohillaan, ei vain enään jaksanut ajaa enenpää ja vaapaavuorokin alkoi loppua.
Eli ajoin tällä kaudella radalla ainoastaan ahvenistolla ja paras aika oli puolitoista kuukautta sitten: *1:42.62
Ajokertoja ahvenistolla tais kertyä about 8 kpl. Ajokilometrejä ei tainut tällä kaudella tulla ysiin kuin about 3700 km.
Ajokausia on ysillä takana kaksi ja kilometrejä on tullut ysiiin 19500 lisää. Eli ois hyvä aika pistää ysi kiertoon *
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Niinpä.. Pyörä on vm.99 eli c malli. Ihan "suomalainenkin" vielä. Ei ainakaan ole rekisteriotteessa muita rek. tunnuksia. Eihän näistä käytettynä ostetuista kuitenkaan varmaksi osaa sanoa..
Venttiilit on säädetty 4tkm sitten, kaasarit synkattu yms. Ihmetyttää vaan.
Täytyy nyt kuitenkin todeta että kyllä tekee vielä mieli yrittää rikkoa ysillä 1:40:n raja, ennen kuin vaihdan pyörää![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mitä öljyä mun kannattais hommata tuohon -98 mallin ninjaan, ja paljonko sitä menee tuohon koneeseen? Tossa lueskelin noita talvisäilö ohjeita ja ajattelin vaihtaa nyt si pelkät ölpät ja keväällä si uudestaan suodattimen kera...
paskapuhetta mutta otan sen silti...