Selitykset hyväksytty
No meikä pitää sitte yksistään ysin mainetta yllä ja väännetään tuppi nurin.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Btw, siitäkin huolimatta ajoin tänään ahvenistolla 1:42´62 ajan. Takana on toinen ajokausi ja 7 kertaa radalla, joista 6 kertaa ahvenistolla, joista taas 5 kertaa tänävuonna.(ysi-ärrä @ Heinä. 28 2008,16:10) kirjoitti
Nostan hattua jokaiselle ysikuskille, joka ajaa nopeammin ahvenistolla.Capri26 on todistettavasti (otettu aika) ajanut pari kymmenystä nopeamman ajan. Mutta ei tänään siihen pystynyt
Mutta en silti uskalla lähteä ajamaan huippuja
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Aika hyvä aika tuo jo. Olin alku kesästä ysillä ahvenistolla, mutta sattuipa sitten satamaan koko päivän joten jäi sitten ajat ajamatta. Vähän kyllä jäi harmittamaan. Toissa vuonna olin edellisen kerran tuola ja cbr600f:llä ajoin 1:48 muistaakseni. Ois ollu kiva katsoa pääseekö ysillä lujempaa(sky @ Heinä. 29 2008,00:24) kirjoitti
![]()
zx-9r
Ei muuta kun kokeilemaan, se on kiva jos on jotain haastetta, veikkaan että tuon Capri26:n ajan vielä rikon. Toivottavasti kuitenkin ajan, enkä omaa pyörääni(esanahka @ Heinä. 29 2008,13:26) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tähän pakko kommentoida että tänä vuonna oon ajanu vain n kolmasosan viimevuotisesta ja radalla n. neljäsosan viime vuoteen verrattuna. Kuitenkin vasta kolmas vuosi elämässäni mopon sarvissa. Tänä vuonna on pelottanut toi mutkainen polku ihan eri lailla kuin viime kesänä....(sky @ Heinä. 29 2008,00:24) kirjoitti
Ja tuossa (teko)syy miks en uskaltanu ajaa kovempaa:
[IMG]http://img299.imageshack.us/img299....MG]
Jeps, sitä toivotaan! Sky on mielestäni oppinut tosi paljon verrattuna ekaan ratapäiväänsä jossa olin mukana. Nyt ei ollut enää väkisin riuhtomista ja repivää ajotyyliä, nyt oli kiva ajella ja katsoa miten ysi puree asvalttiin paremmin kun bostikki!(sky @ Heinä. 29 2008,00:24) kirjoitti
Noniin!
Ketäs tulossa tuonne Jänkhälle Jytisee X - tapahtumaan?
Täältä tulossa 2kpl 9R:iä ja yks 6R....![]()
![]()
![]()
![]()
- ZX9R -
Kyllä se Sky:n aika tuosta vielä aika putoo varmasti. Ahvenistolla menee ~1.40 ilman jarrujakin ja eräskin matkapyörä lasketti ~1.38(sky @ Heinä. 29 2008,13:36) kirjoitti
![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
No niin ,nyt on Lentokenttäajot takana.
Ja ajot meni hienosti. Tuli siinä oma ennätyskin rikottua reilusti viimekesästä.
Vuosi sitten 264km/h, välityksillä(16/45). Ja nyt väleillä17/45, 280km/hJa vieläkin meni rajoitinta vasten ennen mittauspistettä
Ja parasta oli se että siinä jäi muutama tonninen pyöräkin meikän vanhanliiton ysille![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Hyvinhän toi suoraan kulkee, mä oon ollut aina samaa mieltä asiasta(ysi-ärrä @ Elo. 03 2008,14:11) kirjoitti
![]()
Mutta, ihan oikeesti erittäin hyvä tulos ysillä
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tulipa tässä vähän roplattua fillaria. Vaihdoin ketjut ja rattaat. Hommasta ollut kyllä puhetta, mutta oman touhuni kanssa kävi vähän veikeästi. Siis lähinnä homma paisuiTilasin orkkisosat kun sain hyvään hintaan ja elin siinä käsityksessä, että ketjut olisivat niitattavat.
No, niittaustressi laukesi siinä vaiheessa kun avasin paketin ja totesin uuden ketjun olevan ns. päättymätön.
Mitäpä siitä, eipä tartte ressaa niittien kestävyydestäeli swingi irti.
Tosissaan, vanha eturatas oli jo aika vainaa :
Eikä kyllä ketjutkaan kovin hyvässä kuosissa olleet. Olihan niillä jo kait työnnetty se 48tkm. Takaratas ei niin pahalta näyttänyt.. Olipa muuten aikaslailla paskaa rataskotelossa, varmaan 2 nyrkillistä. Plus se, että edellinen omistaja todennäköisesti käyttänyt jonkinlaista valaanspermaa ketjujen voitelussa, oli meinaan se kakka sellaista mökköä että hyvä kun irtosi !Onneksi oli purkki luotettavaa Sisu-rasvanpoistajaa
Loppujenlopuksi koko homma ei kovin paha ollut. Eturattaan mutteri oli tiukassa, mutta senkin sai melko kivuttomasti irti. Joku kaverina on hyvä olla painamassa takajarrua ja näinpäinpois.
Erikoistyökalu swingin akselin lukkomutterin irroitukseen oli aika välttämätön kapistus :
Eipä sitten käydä jeesustelemaan hitsauslaadusta, se toimi hienosti ja kesti vääntää momenttiinkin takaisinRuma = funktionalismia. Plus se oli halpa
Pyörän tunkkauskaan ei näköjään ysissä ollut ongelma. Jalan kun ottaa irti ja asettaa sopivan metallicaputken ja pienet hallitunkit molemminpuolin saa aikaiseksi melko tasapainoisen tunkitusratkaisun.
No, mitäpä tästä enempää avautumaan. Tuli huollettua ja sipisteltyä. Asennuskaveri oli korvaamaton. Sitten vaanja sen jälkeen
Mitähän muuten joku mp-liike ottaa moisesta hommasta? Kellään kokemuksia?
"When you're pushed, killing is as easy as breathing" - John Rambo
ZX-9R vm. 2001
Jaa-a, jotenkin alkaa tuntua siltä että saattais olla keväällä hyvin pidetty (muistettu aina kierrättää konetta, jottei osat jumahda kiinni karstan vuoksi) -01 ysi kohtuu kilometrein kaupan (27 Tkm tällä hetkellä mittarissa). Hinta riippuu siitä, että onnistunko kaatamaan sen vielä tänä kesänä radalla.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Meinasitkos nopeempaan vaihtaa??(sky @ Elo. 04 2008,21:28) kirjoitti
sevenfifty
Mulla otti mp-huolto Jari Suokas 1,5 tunnin työn (90 euroa) ketjujen, ja rattaiden vaihdosta (niitattavat). Olivat putsanneet kaikki paikat erittäin hyvin, eli pisteet siitä. Omasta oli samoilla kilometreillä eturatas samannäköinen. Ketjut pullautti rasvat pihalle, joten vaihto oli enemmän kuin tarpeen. Todella kestäviä olivat alkuperäisosat. Tuumasi asentaja, ettei uudet D.I.D ja JT yhdistelmät varmaan noin hyvin kestä.. Tosin en meinaa enää noin loppuun niitä ajaakaan. Muuttui kulkukin paljon tasaisemmaksi, yllätys(Red5 @ Elo. 04 2008,20:16) kirjoitti
![]()
No tehot ja väännöt on ihan riittävät jopa vakiona. Tosin se avarampi savustuspönttö vois olla hyvä hankinta rataajoa silmällä pitäen. Mutta joka tapauksessa pitäs olla kevyempi ja sporttisempi pyörä, jotta on mukavampi radalla. Eli kyllä tässä uudehko tonninen on haussa.(bmweero @ Elo. 05 2008,01:01) kirjoitti
Minä olen ajannut pyörällä 8200 km --> ja teettänyt 12 Tkm ja 24 Tkm huollot liikkeessä. Viimesimmän huollon teki Jari Suokas viime talvena. Pyörään vaihettiin silloin uudet ketjut ja rattaat sekä uusi kaasuvaijeri.
Tämä siis ihan vinkkinä, jos joku haaveilee päivittävänsä ysinsä kaksituhattaluvun puolen malliin.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jaha, vai on pyörän vaihto meininki.(sky @ Elo. 05 2008,08:35) kirjoitti
Itelläki on käyny mielessä, josko sitä ens kesänä raskis vaihtaa uudempaan ja isompaan. Mulla on vaan vielä kokoluokka auki.
Koska oon ainakin vielä merkkiuskollinen, niin vaihtoehdot on zx10r, zx12r ja zzr1400.
Muita en edes harkitse.
Mulla on kriteerinä että lujaa pitää kulkea .
Rata hommat ei hirveesti innosta.Kiihdytys ja huippunopeusajot kylläkin.
Mut katotaan sitä sitte ens suvena.
ps. jänkhällä jytisee tapahtumaan ollaan menossa![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Hohoi ysi ukot ja akat!
Ketäs muita on menossa jänkhälle jytisee tapahtumaan ,muitaku meikä ja revengeant?
Tulkaahan vaan muutkin niin saa höpöttää ja
Anne kans kempeleestä mukaan
Nimi muokattu uusiin kuosiin
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
^ Oon Anne nykyään, ilman beetä. *
Thanks anyway! *![]()
Onse niin ikävää, kun on tehnyt niin paljon savottaa ettei oo kerennyt käydä ulkoiluttamassa mopoaan. Toisaaltaan on ollut ihan terapeuttista raivata tien pohjaa pöpelikköön, siinä kun näkee heti työnsä jäljen. Toki siinä jokin kärrypolku olikin ennen, mutta ois tarkotus että mökin pihaan pääsis jatkossa 90-luvun lopun perhegolffillakin, tai siis ennen kaikkea poiskin, varsinkin sateen jälkeen.
nimin. kerran traktorilla pois vedetty(e: siis golffi eikä 9r
)
Tosin mä en oo sentään kaatanut 9r:ääni siihen pihaan toisin kuin eräs kaveri kaatoi seiskapätkänsä siihen
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tulipa noudettua ysi kotiin, olipa mukava käydä maaseudulla tuulettamassa itseään ja ysiä taas pitkästä aikaa.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ysistä kuva.
Ukkosmyrskyä karkuun![]()
- ZX9R -
onko sulla tuossa kuvassa pitkät päälä vai palaako lyhyilläkin molemmat umpiot?(revengeant @ Elo. 12 2008,16:32) kirjoitti
Kyse siis pyörästä
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
no, kyllä uudemmissa yseissä on 2xh4 polttimot, tiedoksi vaan(ysi-ärrä @ Elo. 12 2008,17:51) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Elähän mittään(sky @ Elo. 12 2008,18:00) kirjoitti
. Onhan mullakin tätänykyään kakslamppunen keula
Eiku joku kerto että ei sais palaa lyhyillä molemmat umpiot. Taitaa taas olla niitä essonbaari huhuja![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Umpioiden merkinnät määrää saako molemmissa palaa valot yhtä aikaa. Omassa ysissä palaa molemmissa.
H-kirjain = halogeenivalaisin.
R-Kirjain = kaukovalaisin
C-kirjain = lähivalaisin.
HCR merkinnällä saa samassa umpiossa palaa lyhyet ja pitkät
Korjatkaa jos olen käsittänyt väärin.
Ex -KTM 790 Adventure R
Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki zx-9r-
Lyhyet palaa.(ysi-ärrä @ Elo. 13 2008,08:01) kirjoitti
Rosvottu toiselta lampulta virta toiselle, näin kytkettynä olkoon kunnes toisin määrätään.
Motonetin siniset hehkut paikallaan, ens kaudeksi sitten talvella tallin hämärissä xenon settiä paikalleen.
- ZX9R -
Lakitekstiä lainattuna maffilta:
kirjoitti
- ZX9R -
No mulla on Saksan tuontipyörä. Voi olla että noissa on maakohtaisia eroja, mutta onpahan tohon paperit saatu.(revengeant @ Elo. 13 2008,10:05) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
2xH4 on mullakin.
Toinen H4 on uutena ollut kytkemättä jostain kumman syystä.
- ZX9R -
No hemmetti, mullakin ois valmiudet toisellekki umpiolle lyhyvien piuha. Pitääpä tökätä vaan paikoilleen.
Laitoin meinaan sen jo siinävaiheessa ku vaihdoin tuon keulan,mutta jätin vielä lyhyet "yks silmäseksi".
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Tänään oli sattuu ja tapahtuu päivä. Ampasin aamulla ahvenistolle ajamaan vapaa harjoitteluun. Aikaa oli tasan tunti, joten se piti käyttää tarkkaan hyväksi. Siinä kiireessä sitten ajoin vähän liian kovaa, vaikka rengas paineet eivät olleet vielä kohdillaan ja ajoasennossakin oli korjattavaa. Lopputuloksena oli pieni perän lipeäminen ennen tunnelia olevassa mutkassa. Muuten ajo meni ihan hyvin ja ratakilometrejä kertyi n. 75 km.
Myöhemmin päivällä lähdin kurvaileen maaseudulle ja ajelin sitten visiiri auki kuuden kybän aluetta ja joki iso ötikkä lensi kypärän sisään. No, ajattelin että ehkä se sinne kuoli. Muutama kilometri myöhemmin huomasin että silmäkulmalla että kimalainen ryömi kypäräni sisällä. Siinä vaiheessa tuli käyttöä tälle merkille:
pysäytin pyörän äkkiä ja avasin visiirin ja nappasin kimalaisen pellolle kypärästä.
Jatkoin sitten matkaa lempi syheröpätkälleni. Tämä on sellainen että perus touringajalle tulee muutamassa kohdassa vaikeuksia pitää 80km/h mittarissa, tai ainakaan pyörä ei pysy silloin omalla kaistalla. Ajoin ekan kerran pätkän tarkastaakseni ettei siellä ole soraa, mutaa yms tms. Sitten otin vähän reippaammin toki nopeusrajoituksen huomioiden
Tulin kurvista ulos ja näin kissan lähtevän juoksemaan tien yli. Tuossa hetkessä tajusin että mikäli aijon ajaa loppukauden ja säästyä ylimääräisiltä asian hoidoilta, niin joudun teurastamaan tuon kissan. Kissa juoksikin suoraan takarenkaan alle. Ei muuta kun katsomaan miten kissalle kävi. Ei ollut kaunista katsoa kissan päätä. Kissan sydän löi kuitenkin, joten hain painavan teräreunaisen kiven, jolla napautin kissan niskan katki. Harmittelin kun ei ollut leathermania mukana, jolla olisin voinut viiltää kaulalaskimon auki. Täytyneen jatkossa pitää teurastusvälinettä sekä autossa, että moottoripyörässä mukana.
Lieneen turvallisinta antaa pyörän seistä loppupäivän pihalla
Pahoitteluni kissan omistajalle.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)