hmm... mielenkiintoinen ratkaisu. Tosin luulisin että sopii ainoastaan kyytiläiselle![]()
Nimittäin Jarru/vaihdepoljin on ihan väärässä paikassa kun tuota pyörittelee... joko liian lähellä, kaukana, ylhäällä tai alhaalla... säätöjähän kyllä löytyy mutta...
- ZX9R -
Kyllä mä tuotakin asiaa mietin, mutta toisaaltaan mun kokoa 46 oleva ajokenkä kyllä yltää Jarrulle ja vaihdevivulle. Vakiotapeilla vaihdevipu on vähän hankala, mutta kyllä sitä on oppinut käyttämään. Eteenpäin siirtäminen voi todella haitata kun on se 46 mono. Mutta se ei oikeastaan ole tarkoituskaan. Ja jarrupolkimen käyttö on marginaalista (hidasajo). Lähinnä kiinnostaa asennot taakse tai ylös. Ylä asentohan on siitä hyvä että ei tuu keuliessa vahingossa painettua jarrupoljinta. Nimin. takajarrulevy savunneena(revengeant @ Heinä. 06 2008,13:35) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
heh![]()
Minä taas opettelen keulimaan jarrua vasten... pampperssi foorumilla isot pojat niin opettaa![]()
- ZX9R -
Noniin. Nyt on tän kauden chiken stripet poistettu apparalla, vapaa harjoituksissa. Aluksi oli kyllä kankeaa, loppu puolella ajoaikaa oli jouhevaampaa, mutta edelleen hidasta![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jaha, näyttäis siltä että ysipärräkuskit on karanneet kesälaitumille, kun on hiljaista kuin huopatossutehtaalla
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
No niiin, missä työ ootte, kun ei teitä näy edes radalla! Kävin tänään vapaaharjoituksissa ahvenistolla testaamassa hankkimani kulutuspalalliset nahkahousut. Tekniikka alkaa löytymään, vauhti on vaan vielä aika rauhallinen. Mutta tuosta se lähtee
Eli kyllä se ysiärrä taittuu mutkaan ja polvenkin saa maahan vakio jalkatapeilla. Mutta en silti muuta mielipidettäni ysipärrästä.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Onkin muuten hiljasta..
Ku uskaltas itekkin kantata polvi maassa..
Ehkä vielä jokupäivä, sitte ku on kasvanu isoks.
Hävettää, ku takapyörä on keskeltä silee ja reunoilla on karvat jälellä..
sevenfifty
Eihän sitä millään kerkiä .org!:in äärellä naputtelemaan kun pitää töissä käydä ja vapaa-ajat vääntää kahvaa...(sky @ Heinä. 11 2008,10:26) kirjoitti
8000km takana tälle kaudelle ;)
Kyllä, täällä lapissa on pitkät välimatkat.
- ZX9R -
Onkos kukaan tilaillut mistään ulkomailta ysiinsä etujarrulevyjä? Vähän sieppaa sumekon 250e/zipale hinta.. Hyh =) Ihanan kallista..
"When you're pushed, killing is as easy as breathing" - John Rambo
ZX-9R vm. 2001
kokeilin eilen muutaman kerran kovemmasta vauhdista nopeaa pysäytystä, sekä samaisella parkkipaikalla saattoi etunen kävästä ilmassa.
Tämä pienen ajelu hetken jälkeen huomasin, että toisesta etupumpusta on tullut vähän öljyä stefan kautta.
Onko normaalia, että etupumppujen joutuessa vähän kovemmalle rasitukselle voi öljyä tulla vähän läpi.![]()
Öljyä on siis tullut todella vähän ja aikaisemmin normaali ajossa en ole huomannut, että olisi vuotanut.
Ex -KTM 790 Adventure R
Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki zx-9r-
Ei pitäisi kunnossa ollessaan stefojen hikoilla ollenkaan, vaan öljyjen pysyä kokonaisuudessaan sisäpuolella. Veikkaanpa että oireilu alkamassa pikkuhiljaa ja tulee pahenemaan. Millos oot / tuohon pyörään on viimeksi huollettu etupää?(Vanro @ Heinä. 17 2008,07:53) kirjoitti
Jos ei tietoa, niin pistä keula osiksi ja vaihda öljyt ja stefat samalla. Yleensä porukka tuppaa laistamaan noista hommista ja sisällä voi olla melkoista kuraa. Viimeistään jos siis nyt (oletus) hikoilee kunnolla jarruttaessa vanhoja jankkeja pois, niin jos teet öljynvaihdon, niin uudet tulee ihan saletissa ulos ilman stefojen vaihtoa.
Seuraile aktiivisesti tilannetta (ettei käy niin että on kohta etujarrulevyillä asti öljyä) ja jos jatkuu niin keulan huoltoa vaan. On muuten uusilla öljyillä (ja säädettynä) ihan eri vehje ajaa!
- P
Edit: käyn vetämässä aika usein tuolla parkkiksilla kunnon jarrutreenejä ja varsinkin keväisen keulahuollon jälkeen seurannut aktiivisesti että hikoileeko ja ei ole tullut tippaakaan ulos. Tästä syystä sanonkin että tavaran tulee pysyä sisällä myös reippaammissa "pohjauksissa".
Ei pitäisi kunnossa ollessaan stefojen hikoilla ollenkaan, vaan öljyjen pysyä kokonaisuudessaan sisäpuolella. Veikkaanpa että oireilu alkamassa pikkuhiljaa ja tulee pahenemaan. Millos oot / tuohon pyörään on viimeksi huollettu etupää?[/QUOTE]
Kiitos vastauksesta. Näin oletinkin, että kaiken öljyn tulee pysyä sisässä vaikka reippaamin ajelee. Etupäähän ei ole vielä tehty huoltoa. Pyörällä ajettu vajaa 14tkm, mutta johan tuo pyörä on 5 vuotta vanha, joten eipä ihme että alkaa stefat kovettumaan ja hikoamaan.
Täytyypä hoitaa saman tien kuntoon, ennen kuin alkaa enemmän vuotamaan. Itselläni ei ole muuta remontti paikkaa kuin taloyhtiön parkki, joten pitää viedä suosiolla huoltoon laitettavaksi.
Ex -KTM 790 Adventure R
Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki zx-9r-
Tilaa jenkkilästä suoraan braking piparkakut, o katu-uskottavammat ja halvatkin(Red5 @ Heinä. 16 2008,22:13) kirjoitti
![]()
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Jep ja kulutuspalat voi hioa ja narmuttaa viilalla, niin saa lisää sitä rispektiä *(J.V. @ Heinä. 17 2008,13:36) kirjoitti
Mutta milläs saa ne chicken stripet pois, ettei narahda fuskaamisesta? *
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tuoltapa ohjeet siihenkin(sky @ Heinä. 17 2008,23:21) kirjoitti
Bajahillin squid manual
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Ajamallahan nuo on onneksi lähteny poies(sky @ Heinä. 17 2008,23:21) kirjoitti
itse asiassa pitäs saada vielä puoli senttiä per puoli pois niin olis koko pinta käytetty. Se tehdään ennemmin radalla, kuin mutkapätkillä. Jos vaan tälle kesälle edes radalle kerkeää. Sen verta on ollut "isi" työllistetty viime aikoina
- P
Höpsistä, piparkatut tilataan äiteeltä jouluisin(J.V. @ Heinä. 17 2008,13:36) kirjoitti
![]()
"When you're pushed, killing is as easy as breathing" - John Rambo
ZX-9R vm. 2001
Taas tuli ulkoilettu ysipärrää ahvenistolla. Sade vaan sotki harjoittelun, mutta kyllä se tuntuma alkaa silti löytymään.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kehtaakohan tänne zetoriomistajan kirjotella. Kaveri tuossa suunnitellu laittavansa 9r:n. Mitäs omistajat sanoo mihin asioihin kannattaisi kiinnittää koeajossa huomiota
ZZR 1100 -93
ZX10R -05
Tottakai kehtoopi kirjoitella(Jassu9 @ Heinä. 22 2008,23:35) kirjoitti
Osaatkos tarkemmin sanoa, mikä malli on kaverillas kiikarissas?
- P
Selevä,(Jassu9 @ Heinä. 23 2008,12:39) kirjoitti
ensimmäinen vinkki olis, jotta jos perse kestää niin laittaa suoraan 98+ vuosimallia olevan. Eli C ja siitä ylöspäin. Pärrä keveni + sitä paranneltiin vähän joka kohdasta tuossa kohtaa kehityshistoriaansa..
Lisäksi noissa aikaisemmissa on ollut kansien kanssa ongelmata ilmeisesti aika paljonkin. En tiedä onko noissa sentään tuota vena-ongelmaa sitten ollut, mutta kansia on mennyt irti/poikki/halki
C-malli ja uudemmat ovatkin sitten hyviä ja tietääkseni myös ihan yhtä kestäviä kuin muutkin vastaavat japanialaiset. Venojen tsekkausväli on vain kohtuu lyhkänen, mutta mulla ei oo haitannut kun itse näiden kanssa värkkäilen. Mulla ei E2:n kohdalla ole ollut mitään ongelmia ja aivan helvetin hyvä "all-around" kikotin tämä on. Just kun tässä kirjoittelen, niin päättänyt tässä vajaan 500km reissun ja kyllä taas moneen otteeseen ajattelin, että on tää loistopeli. Välillä mentiin melkein polvi maassa (mutkapätkää) ja ihan kaikennäköistä ajoa mahtui tuohon ja hyvin toimii!
- P
Viimein sain putken vaihdettua. Vilkut meni taas uusiks ja kilpiteline. Pikkuhiljaa tätä tuunaillaan, hommia näitten kans onneks riittää!
![]()
(Anne @ Heinä. 23 2008,23:43) kirjoitti
Mä voisin vielä luopua tosta savunvärisestä plexistä , joka sopii tohon sun pyörään vallan mainiosti...
![]()
dodii, nyt se sitten selvisi. Pakoputki oli poikki yhdestä pakosarjan "laipasta" josta se ääni tuli, joten pienellä hitsaus hommalla selvittiin tuostakin(esanahka @ Heinä. 01 2008,19:39) kirjoitti
Nyt baanalle.. On meinaa aivan mahtavat ajokelit
![]()
zx-9r
Onkos tämä nyt parempi kikka kuin laittaa lyhyemmät koiranluut, samatarkoitus kuitenkin eiks?(Capri26 @ Syys. 30 2007,23:20) kirjoitti
Kuulemma ketterämpi ajettava tulee perän korotuksella, mutta mitens tuleeko käsille liiaksi painoa pitkille matkoille?
Monster 620
ex. ZX-9R
Onko ysien omistajilla tietoa tai kokemusta miten saa tuota "tärinää" vähemmäksi?
- Eturenkaalla ajettu 4000km
- ja takarenkaalla alle 1500km. (Kuinka paljon tasapainoitus vaikuttaa?)
- Ketjut on aika tuskasen kuluneet.
- Ohjauslaakeri olisi ehkä syytä vaihtaa, kuinka iso projekti?
- venttilejä ei ole 20 000km säädetty
Kiitoksia vastauksista![]()
Ei mitään syytä paniikkiin tuosta tärinästä, jos se ei ole aivan älytöntä. Kyllä ysi tärisee jonnin verran aina.(riekha01 @ Heinä. 26 2008,16:21) kirjoitti
Toki ku teet nuo huollot mitä tuohon kirjoitit eli vaihtoon ja säätöön,niin eiköhän tärinät helpota.
Ei oo ohjauslaakerin vaihto mikään ongelma,eli helppo ku heinänteko.Jos vähänkään on remontoijan vikaa.
Tarkista tuo eturenkaan kunto sanoisin.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Niin ja kylläpäs oli mukavaa käydä reenaamassa tuota joensuuta silmälläpitäen,huippunopeutta.
Piti oikein videokamera laittaa paikoilleen ja sitte mentiin.
Saapa huomata mitä kulkee todellista noilla uusilla väleillä(17/45)?
Kyllä mittariin kerkiää ottaa 300km/h(1800m) mut todellista en tiedä.
Viimeksi oli16/45 ja sillä mentiin rajottajaa vasten 264km/h, mittarin tikuttaessa 310km/h.Välitykset sekoittaa todellista noinkin paljon
No viikonpäästä nähdään mitä kerkiää.![]()
![]()
![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Nyt on niiten selitysten vuoro, luovun tavotteestani tulla ajamaan. Tulisin kuitenkin kannustamaan sinua, mutta kun tällä kertaa tapahtuma ei ole yleisölle auki.(ysi-ärrä @ Heinä. 26 2008,17:32) kirjoitti
Kootut selitykset:
Huomenna on tarkoitus lähteä joensuuhun sukulaisten luo ja seuraavat asiat on tekemättä:
-Ilmanputsari putsaamatta (moottori ei anna maksimi tehoja)
-Öljyt vaihtamatta. Ajettu monta rataharjoittelua ja ovat jo ½ vanhat, joten ei uskalla ajaa huippuja, ettei kone leivo kiinni.
- Takarengas vaihtamatta, 1.5 mm pintaa jäljellä, joten valmistaja ei takaa kestävyyttä kovilla nopeuksilla.
-Etupää säätämättä uusille keulaöljyille.
-Perävaunun pohjan sain kunnostettua, mutta kuljetusteline on vielä tekemättä, joten pyörän kuljettaminen 400 km matkan on riskaapelia ja vaatisi hyvin paljon varovaisuutta.
-Vaimo ei tykkää jos aikani sukulaisten luona menee pyörän laittamiseen.
Ja sit se todellinen syy:
En vain uskalla![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)