Hienoa jälkeä Anne muuten pärrän parissa.
Tuosta kuvan Yammusta tuli mieleen, että eikös olis tuossa vaiheessa sama jättää vain änkkäri irti putkesta = samat soundit kuin tuossa vaihtoehdossa ja rahaa säästyy?
Itse en henk.koht. laittas ysiin tuommoista, sillä jonkinlaista massiivisuutta pitää jotenkin olla, kun ei ole tuommoinen kevarin kokoinen & virtaviivainen nykykyykky. Jotain siis perusvaimentimen ja 15cm mittaikseksi pätkäistyn väliltä, niin avot! Itse mietin tuota omaa Yoshia vähän lyhentää, mutta enpä mahda haluta enää isompia ääniä. Just sopivan kovat nyt.
- P
Makuasioitahan nämä on *(Perkele @ Kesä. 17 2008,01:04) kirjoitti
Mun mielestä taas isot putket kuuluu vaan isoihin nakuihin, kuten esim. gsx1400... Tekee mielestäni perän hemmetin raskaan näköiseksi, varsinkin kun esim.tossa Annen pyörässä on perän linjausta juuri yritetty keventää...
niin... Ei tuo racefit oikeesti ole mikään älytön ääneltään, vaikka onkin noin pieni kokoinen... Niilläkin on erikseen sitten slahscut "vaimentimet" , mitkä sitten vähän pitää ääntä *
Racefitin ainut miinus on sen hinta ja vähän vaikea saatavuus...
Hyvinhän tuo istuu uuteen 10R:ään, vaikka ei ole mitenkään kauhean siro perältään:
![]()
Ite tuossa istuskelin parkkipaikalla ja pohdin 9r:n tuunausta oikean pyörän näköiseksi.
A) pyörään pitäisi saada madallusarja:
- Koiran luut
- Eteen ja taakse jäykemmät jouset
- keulaputkien nosto --> keula laskee ja ohjauskulma pysyy hyvänä
-
B) Jalkatappien siirtosarja
- Lowriderilla varpaat ottaa muuten liian helposti kiinni
C) Keulan kuplakatteen sahaus
- Sahataan ja muotoillaan kate lyhyemmäksi
- Kuvittelisin että katteen tukirautaa ei enään tarvita
- Peilit pitäisi sijoittaa jonnekin, mutta mihin???
D) no se perän perinteinen käsittely (tehty jo)
Ne miettii joilla on aikaa.... Taitaa jäädä vain ajatuksen tasolle.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Voi hitto ku ois unelma tuollanen kymppi(samserious @ Kesä. 17 2008,10:46) kirjoitti
![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
(Perkele @ Kesä. 17 2008,00:59) kirjoitti
Itse vedin kylmästi pois kaikki paitsi akkukotelon ja siitä takarenkaan suuntaan noin 15cm sitä lokarizhydeemiä.Tilaa tuli mun mielestä jopa hieman lisää , ainut huono puoli on että kamat kolisee underin "päällä"...nyt sinne mahtuu renkaanpaikkauspullo ,ketjurasvapurkki ,vara hanskat kylmille keleille , rättiä ja 10x10 cm sivujalan tukilätkä...Ps Se o iso
Juu liian massiivinenhan tuo ysi on vakiona ja kevennystä kaipaisi hieman, varsinkin tuo peräpää jonka yleensä porukka pistääkin kohtuu nopeasti uusiksi.(samserious @ Kesä. 17 2008,10:46) kirjoitti
Meinasin vain että tuo racefit-vaihtoehto meni mun mielestä hieman överiksi ysiinkun se edelleen pysyy kohtuu massiivisena, vaikka perälle tekisi mitä ja sitten tuon racefitin kanssa näyttäs semmoiselta jotenkin koomiselta - tai helvetin hyvältä
paha sanoa. Kuka kokeilee ja postaa kuvia?
Toisaalta kuten yhdessä toisessa ketjussa puhuttiin niin ysin tunnistaa semmoinenkin super-sportiksi joka ei pyörästä mitään muuten tajua. On nimittäin varmaankin just tuo koko ja tietynlainen "massiivisuus" joka leimasi näitä 90-luvun ja 00-taitoksen sportteja. Sitten meni enemmän kevareiden näköisiksi.
Itselläni on pyörä ja perä keventynyt tosi paljon viime talven aikana, joten samojen juttujen kanssa paininut aiemmin. Mä tein kompromissin eli perä kevyeksi ja normikoon änkkärillä putki tuonne. Lopputulos ihan hyvä ja jos vielä tosiaan vähän lyhentäs vielä vaimenninta
Mutta tietyissä pärrissä (uudemmissa) noi racefitit on hyvännäköisiä toki, todella hyvän! Mulla itellä vielä harkinnassa jos tuota Yoshia lyhentäs jotain 15cm. Tekis tosi paljon ulkonäköön lisää, mutta kun noi äänet on just hyvät noin. Paha päättää.
- P
On sulla Puppe ainakin hemmetin iso sivujalan tuki(Puppe 67 @ Kesä. 17 2008,21:31) kirjoitti
hitto että repesin.. mä oon tyytynyt vaan semmoiseen 5cm x 5cm kokoiseen pikkupalaan. Tai no sekin on pyöreä.. paljonkohan tuossa on säde.
Mutta asiasta kolmanteen.. ihan hyvin tuonne tosiaan tilaa vielä jää. Eilen kävin pärrällä Bilhelvetessä ja mahtui ainakin 4kpl erilaista putkiliitosta (lvi-sälää) + semmoinen grillin puhdistusharja hyvin tuonne peräkonttiin.
- P
Mistäs interwebistä löytyy jotain kivoja kauppoja missä on kuviakin noista mopojen sipistelytuotteista (ducktaileista ja noista undereista yms..)? Omat googletukset osuu aina johonkin ihan random liikkeisiin missä ei oikein ole mitään kuvia eikä mitään havainnollista..
Tai mistä porukka niitä nyt yleensä on tilannut?
"When you're pushed, killing is as easy as breathing" - John Rambo
ZX-9R vm. 2001
Säilytystilaa jäi yllättävän paljon, en teurastanut tuota työkalulokeroa kokonaan. Underi toimii nyt pohjana.
Sie löysit jo nämä? Underin ja vilkut tilasin Motohellistä.(Red5 @ Kesä. 18 2008,02:06) kirjoitti
Motohell.fi
dragrace.fi
Storm-Motor.fi
No mun mielestä ongelma on juuri siinä, että ysi näyttää vähän kornilta, kun peräpään keventää kunnolla. Kyllä tolle etupäälle myös pitäis saada jotain tehtyä...(Perkele @ Kesä. 18 2008,00:13) kirjoitti
10r:llä oon muutaman kymmenen kilometrin ajanut. Se on totta että tommonen tuntuu vähän kuin kevarin päälle istuis. Tosin tehoa on vähän erilailla ja alustakin alkaa tuntua hyvältä vasta +100 km/h jälkeen.
Aijuu, on kuulemma poliisisedätkin käyttäneet zx-9r:iä. Olen kuullut myös huhua että jossain lehdessä on ollut arvostelu pyörästä ja siinä on todettu että säätämättä pyörä on arserista, mutta hyvin säädettynä se on hyvä pyörä ajaa.
Right-heightin nosto + tukiraudat edestä veks + perä kevennettynä on mun mielestäni just hyvä. Tykkään etukatteesta tuollaisenaan, koska antaa hemmetin hyvin suojaa eikä silti näytä miltään ihan hirveältä. Semmoinen kompromissi tuokin, kuten koko pyörä periaatteessa. Eli right-heightillä perä nousee vähän keulaan nähden, tukiraudat pois tuomasta "massiivisuutta" + peilit mä vaihdoin vähän erinäköisiksi niin vaikuttaa nuokin jo jotain.(sky @ Kesä. 18 2008,12:59) kirjoitti
Ja juu, kyllähän tuolla lätäkön toisella puolella on ysiä (huom! siis alusta oikein säädettynä) kehuttu oikeinkin hyväksi pyöräksi myös radalla. Kyllähän se enemmän voimaa tarvii, mutta se vakaus! Sitä mä ainakin rakastan.. isossakin vauhdissa ajetut tiukat mutkat ja etenee niin pirun vakaasti. Esim. 675 Daytona tuntui hemmetin rauhattomalta muutamalla mutkapätkällä ajettuna. Olis pitänyt alusta tietenni mulle säätää erikseen kun kaverin kanssa ollaan niin eri painoisia, mutta levotonta ja jopa pelottavaa (ei syntynyt luottoa) oli meno.. Radalla taas kun ei tartte routavaurioiden sun muiden kanssa painia, olis varmaan fiiliskin ollut eri.
Haluaisin kylläkin tuota Daytonaa (niin pirun hehkutettu pärrä) päästä kokeileen omalle painolle ja ajotyylille säädettynä. Paha mennä haukkumaan silloin kun säädöt on itselleen varmasti päin prinkkalaa. Täytyy kyllä silti sanoa, että tuo Daytonan omistaja oli aika myyty ysillä ajosta. Just vakaudesta ja voimasta / väännöstä. Alustaa kehui kovastikin..
Mutta tuon jälkeen oman ysin puikkoihin ja ei tuntunut montut sun muut vaan alusta söi ne oikein mukavasti ja uskalsi päästää mutkiin ihan eri tahtia.
Eli allekirjoitan tuon Jenkkilehtien jne. & Skyn maininnan että säädettynä pelittää oikeinkin mukavasti.
Nuo katteet on kyllä kivat kylmällä säällä ja vesisateessa.
Lupailin aiemmin kuvia tuosta uudesta Underista ja niitä kyseltiin myös tuolla yksityisviestien puolella. Joten pistän tähän muutaman kuvan. Underia en ole kerinnyt vielä maalaamaan ja tarkoitus olis tässä lähipäivinä homma suorittaa. Sitten vain asentelemaan ja uusia kuvia paikoilleen asennettuna:
- P
^ ompas hyvännäkönen underi! Niin mistäs tuon hommasit ja paljon oli hintaa? tuon vois laittaa kyllä hankintaan.
zx-9r
Tuolla Jenkkilän ebayssä noita on silloin tällöin myynnissä. Jos omaa esim. vihreän Ninjan niin ei tartte maalailla, kun suurinosa on vihreitä mitä tuolla on(esanahka @ Kesä. 18 2008,16:49) kirjoitti
mä metsästin mustan ja pistän tuolla harmaalla sävyllä yli tuosta.
Nuo kustantaa postikulujen kera jotain 100-150€ riippuen keneltä ostaa. Mä jaksoin ootella aika pitkään ja sain tuon 99$ hintaan + postit päälle. Yleensä on jotain 130-150$ hintaa.
Tuossahan on tosiaan myös vilkut integroituna tuohon takavaloon, mutta ajattelin jättää kytkemättä ettei liikaa setä sinisten huomiota kiinnitä. E-merkintöjä kun ei ole ollenkaan..
- P
Edit: ja on muuten aika pirun kirkkaat noi ledit kun testasin tuossa vähän aikaa sitten. Mulla on tällä hetkellä pyörässä ledi-versio tuosta alkuperäisestä (eli sama muoto, mutta ledit sisällä & kirkas lasi) ja ei millään ole yhtä kirkas. Eli pitäs näkyä ihan ok kun jarruttelee
Toi perän nosto sinänsä vähän mietityttää. Eli oisko kuiteskin fiksumpaa laskea vain keulaa? Musta näyttää siltä että yksi 9r:n ongelma on korkealla oleva painopiste. Se tekee pyörästä kankeamman käsitellä.(Perkele @ Kesä. 18 2008,15:28) kirjoitti
Mua kiinnostaiskin tietää, että pystyykö tuosta tekemään lowrideria siten, että sillä pystyy ajamaan vielä radalla, muutakin kuin varttimailia.
Tarvis vähän apua...
ZX-9R vm.2000.
Mistä löytyy vilkkurele? Eli led-vilkut vaihdettu ja motonetistä haettu led-vilkkujen rele (9,90), mutta ei hajuakaan missä se alkuperäinen luuraa?
Penkin alle katoin ja ei kyllä pistä silmään mitään mihin ton uuden releen vois tunkasta.
rivien välistä voitte jo varmaan päätellä ettei ihan mikään sähkömies oo täällä toisessa päässä vaan ihan armoton tunari, joten apu ois tarpeen.
Jos se ostamasi motonetin elektroninen rele on semmonen pyöreä ulkomuodoltaan ja omaa läpinäkyvän rusehtavan kannen, niin älä sitten ihmettele, jos vilkut ei toimi pelkällä releen vaihdolla. Ite kokeilin tota motonetin relettä ja ei ollut oikeasti elektroninen vaan tarvii jonkunverran kuormaa toimiakseen(toimii jos laittaa ledit pelkästään taakse tai eteen, mutta jos laittaa sekä eteen että taakse, niin kuorma ei riitä).(manwithaplan @ Kesä. 19 2008,18:14) kirjoitti
Sinänsä paska homma, että tommosia edes myydään nimellä "elektroninen rele", vaikka sisällä on selvästi liikkuvia osia.
Takapenkki irti -> etupenkki irti -> tankki irti -> siinä tankin takaosan (eli kulkusistas vähän eteenpäin(manwithaplan @ Kesä. 19 2008,18:14) kirjoitti
) alla suurinpiirtein se rele.. semmoinen musta mötikkä vähän koneen yläpuolella.
- P
Hienoa! Paljon kiitoksia. Siellähän tosiaan joku musta mötikkä tököttää. Ei muuta kuin vaihtamaan. Pitääköhän tankki ihan kokonaan poistaa vai riittääkö kun takaa sitä vähän nostaisi?
Ja rele ei ole se halvin pyöreä malli vaan sijoitin ihan vajaan kympin saadakseni kunnon releen jossa lukee että vilkkurele led-vilkuille. Toivottavasti sillä toimii.
No niin, tankki siirtyi helposti vähän sivummas, jotta releeseen pääsi käsiksi.
Mutta mites toi rele nyt kytketään kun siinä on kolme uloketta ja vastapäässä vain kaksi?
Kaikkia variaatioita kokeilemalla ei saatu kuin vilkku palamaan koko ajan tai ei ollenkaan ja tietysti viisi palanutta sulaketta. Koiteltiin siis eri järjestyksiä maalla ja ilman ja myös virtaa akulta.
Kyseessä siis motonetin led vilkkurele 48-1886 (9,90e)
Edit:
No niin. Tuota kalliimpaa ei saanut toimimaan mitenkään mutta vaihdoin sen siihen haukuttuun halvempaan ja toimii ku junan vessa. Kerrankin halpa ja hyvä samassa paketissa =)
Tuli nyt itsekkin hommattua zx-9r vm2001
ajettu 41tkm (ostettuna 39tkm)
Pyörä ihan vakio, Yoshimura pönttö laitettu ja sininen Pleksi
eli ensi talveksi menee talliin tuunattavaksi kunhan jaksaa lakata ajelemasta
Tuossa
Onnittelut hienosta valinnasta pärrän suhteen. Niin ja änkkärivalintakin on just oikea(Bluue @ Kesä. 23 2008,21:57) kirjoitti
Toi kuvalinkki ei pelitä.. pistäs uudestaan, niin pääsee tsiikaan minkänäköinen pärrä kyseessä.
- P
Edit: sain kuvan auki, kun poistin http - alun tuosta osoitteesta ja imuroin kuvan suoraan koneelle. Hieno väri, yksi hienoimpia ysiärrän värejä mun mielestäni (oman lisäksi) haha
liityn joukkoon! -01 9R pihassa ja 16tkm mittarissa.![]()
- ZX9R -
Welcome to the group! Hieno pärrä ja hyvä vuosikerta(revengeant @ Kesä. 24 2008,19:13) kirjoitti
- P
No siitähän me kaikki kawakuskit ollaan samaa mieltä, että vihreä on se OIKEA väri. Mutta minkä värisenä se näyttää hyvältä, aiheuttaneen keskustelua.(micci @ Kesä. 24 2008,07:46) kirjoitti
![]()
Juuri ahvenistolla käyneenä pakko todeta, että eipä ole devilin sliparilla + db-killerillä enään asiaa tuonne. Tylysti ajoivat pois radalta kesken ajon kun db-mittari näytti 104db
Aika bebusta kyllä. Menee sitten putki vaihtoon tai joko sitä keksii jotain kikkaa tohon, et saa db:t laskemaan. Oisko jollain jotain hyvää poppaskonstia kui sais noi äänet hiukka pienemmäksi? Villojahan vois tietty koittaa vaihtaa..
Niin ja se värihän on kawassa se vihreäMakuasioita tietty.
zx-9r
Ei auta villojen vaihdot.. teet jostain yleishuilusta (esim. Stormilta saa) patentoimalla sinne vaimentimen sisään vähän killeriä, tai sitten ostat vain sen Devilin valmiin.(esanahka @ Kesä. 24 2008,22:44) kirjoitti
Kyllä noita pystyy itekkin väsäämään, kun vaan sopivaa (halkaisijat, vaimentimen kulmat jne.) tavaraa löytyy. Sitten vain patentoimaan kiinni eli yleensä poraileen putken ulostulon lähelle reikä, jonka kautta saat jotenkin huilun sisälle kiinni jollain mutteri/ruuvi patentilla etc.
Ja tosiaan, ainoa oikea väri on vihreä, mutta komein se ei ole. Mielipiteitähän on taas yhtä paljon kuin persereikiäkin
- P
Moro(esanahka @ Kesä. 24 2008,22:44) kirjoitti
Vielä löytyy hyllystä täysin virheetön ysin kokoränni.
Ruvetaan vaihtaan putket keskenään?
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)