Sivu: 41 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3139404142435191 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1201:stä 1230:een 3312:sta
    Muistelen lukeneeni täältä että joku maksoi 24 tkm huollosta about 1200 €.

Mut ei se mitään. Tänään tappelin etujarrujen kanssa. Tuli sitten irrotettua palat ja tajuttua kuinka helppo homma se on! Samalla tietysti muistui mieleeni että maksoin viimesyksynä 30 € jarrupalojen vaihtotyöstä, kun olin niin totaalisen tympiintynyt autojen jarrusatuloihin.

Tuli vaan mieleen että mitäs mömmöä tonne jarrumännille vois ruiskuttaa, öljy ei oikein sovi jarruosiin ja jarrulevyjen puhdistusaine ei sovi jarrumäntien tiivisteille.

Viimevuonna elvistelin että etujarruissa on 12 mäntää, joten kylä jarruttaa! Tänävuonna manaan että etujarruissa on 12 mäntää, joiden tiivisteet voi jumittaa!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
    Lainaa (sky @ Touko. 06 2008,19:42) kirjoitti

Mut ei se mitään. Tänään tappelin etujarrujen kanssa. Tuli sitten irrotettua palat ja tajuttua kuinka helppo homma se on! Samalla tietysti muistui mieleeni että maksoin viimesyksynä 30 € jarrupalojen vaihtotyöstä, kun olin niin totaalisen tympiintynyt autojen jarrusatuloihin.

Tuli vaan mieleen että mitäs mömmöä tonne jarrumännille vois ruiskuttaa, öljy ei oikein sovi jarruosiin ja jarrulevyjen puhdistusaine ei sovi jarrumäntien tiivisteille.

Viimevuonna elvistelin että etujarruissa on 12 mäntää, joten kylä jarruttaa! Tänävuonna manaan että etujarruissa on 12 mäntää, joiden tiivisteet voi jumittaa!
    Kyllä minä olen CRC:tä ruiskinut sinne mäntiin.Pyyhkii suurimmat sitten pois.
    If it's not broken-----Fix it, until it is...
    Kawasaki ZX9-R vm.99
    Lainaa (Kawazaki @ Touko. 06 2008,20:04) kirjoitti

Mietin tässä että voisiko ilma vaikuttaa jarrujen palautumattomuuteen?

Lainaa (sky @ Touko. 06 2008,20:16) kirjoitti

En usko ilmojen vaikuttavan.Huomaat, kun otat satulan kerrallaan irti ja painat männät ulos, niin osa tulee herkemmin ulos ja menee herkemmin painamalla sisään.Ja eiku toistoja ja crc:tä, että kaikki olisivat yhtä herkkiä.
    Vaatii hiukan kekseliäisyyttä ja työkaluja, että voi osaa männistä estää tulemasta ulos, niin voi keskittyä yhteen mäntään kerrallaan.

Kawasaki ZX9-R vm.99
    Lainaa (Kawazaki @ Touko. 06 2008,20:30) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Touko. 06 2008,20:16) kirjoitti

En usko ilmojen vaikuttavan.Huomaat, kun otat satulan kerrallaan irti ja painat männät ulos, niin osa tulee herkemmin ulos ja menee herkemmin painamalla sisään.Ja eiku toistoja ja crc:tä, että kaikki olisivat yhtä herkkiä.
    Vaatii hiukan kekseliäisyyttä ja työkaluja, että voi osaa männistä estää tulemasta ulos, niin voi keskittyä yhteen mäntään kerrallaan.
    tuossa on se syy miksi en haluaisi irroittaa satulaa. Eikä sitä periaatteessa tarvitsisikaan, mutta jos sinne ruiskuttelee crc:tä kun se on paikoillaan, niin sit on joka paikka rasvassa.

Aaah! Pärrä läjässä, kortti taskussa, ja ekat ajot takana! Mainiota! Todella nerokasta!
    "When you're pushed, killing is as easy as breathing" - John Rambo

ZX-9R vm. 2001
    dodiin... kävin pyörällä penkissä Tampereella Bike Doctorilla...

Eli tehoja takapyörältä irtos 128,5 heppaa ja vääntöä 93,90 Nm

fillarissa on slipari, k&n filsu ja dynojetin suuttimet..

Penkittäjä sano et ois pari heppaa saanu lisää tehoa jos ois ollu vähän pienemmät suuttimet, et noi rupes vetää karvan verran rikkaalle 5krpm jälkeen...

Muuuut... kovaa ajoa!
    - I will go on my way from the cradle to the grave. -
    No niin...

Meikäläisellä sitten Ysi aikakausi päättyi ja pyörä vaihtui ZZR 1400:een. Yhdeksää päivää vaille neljä vuotta ja 39000 km yhteistä matkaa kesti. Kivaa oli jokaisella kilometrillä eikä yhtä akun hyytymistä lukuun ottamatta ollut mitään ongelmia.

Vakio 9R:kin verrattuna tuo Zetori tuntuu aika hengettömältä, kun lähtee ohittamaan alle 4000 rpm:n kierroksilla. No, kai siihen jotain apua joskus löydy.
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
    Lainaa (khassi @ Touko. 07 2008,17:52) kirjoitti
    No niin...

Meikäläisellä sitten Ysi aikakausi päättyi ja pyörä vaihtui ZZR 1400:een. Yhdeksää päivää vaille neljä vuotta ja 39000 km yhteistä matkaa kesti. Kivaa oli jokaisella kilometrillä eikä yhtä akun hyytymistä lukuun ottamatta ollut mitään ongelmia.

Vakio 9R:kin verrattuna tuo Zetori tuntuu aika hengettömältä, kun lähtee ohittamaan alle 4000 rpm:n kierroksilla. No, kai siihen jotain apua joskus löydy.
    Ei muutaku hyviä kilometrejä uuden Zetorin kanssa

Hyvä pärrähän tää ysi on, mutta vaihtelu virkistää. Varsinkin jos noinkin pitkän pätkän jo ehdit ysillä vetää.

- P
    Lainaa (Ni-Go @ Touko. 07 2008,16:58) kirjoitti
    dodiin... kävin pyörällä penkissä Tampereella Bike Doctorilla...

Eli tehoja takapyörältä irtos 128,5 heppaa ja vääntöä 93,90 Nm

fillarissa on slipari, k&n filsu ja dynojetin suuttimet..

Penkittäjä sano et ois pari heppaa saanu lisää tehoa jos ois ollu vähän pienemmät suuttimet, et noi rupes vetää karvan verran rikkaalle 5krpm jälkeen...

Muuuut... kovaa ajoa!
    >Tätähän mä just tarkoitinkin ... mulla kiinni Akran täysränni , K&N:nän racefiltteri ja Dynojetin suuttimet ... 136,7 hv takaselta /10651 Rpm ja 98,9 Nm / 9100 Rpm ....Pyörä käy ja kukkuu vallan mainiosti .... Ja Viaberilla penkitetty kesällä -07
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
    Tulevana viikonloppuna olis tarkotus käydä katsomassa yhtä 9R Kawaa vuosimallia 2001. Mitähän tommosessa olis syytä tarkemmin tarkastella,tuleeko käyttäjillä mieleen jotain tyypillisiä ongelmia? kilsoja on noin 30tkm.
    Kusi hattuu kihahtaa minulle, niin etten edes tervehdi. Kusinen hattu päässä kuuluisana seison. Lehden kannessa hattuun kusen. Hatun pesen ja lehden luen. Ketään en tervehdi, kun lehtiä luen.
    Lainaa (Chris @ Touko. 08 2008,21:18) kirjoitti
    Tulevana viikonloppuna olis tarkotus käydä katsomassa yhtä 9R Kawaa vuosimallia 2001. Mitähän tommosessa olis syytä tarkemmin tarkastella,tuleeko käyttäjillä mieleen jotain tyypillisiä ongelmia? kilsoja on noin 30tkm.
    Nämä löysin googlettamalla: Tyyppiviat,mieletön tehorekisteri,hyvä ajaa,hyvän näkönen ja herättää kunnioitusta muissa motoristeissa.

Yleisin "vika" näissä on tyhjä tankki.Se kannattaa ainakin katsoa.

ps.riippuu paljon kyllä kahvan asennosta.

Kawasaki ZX9-R vm.99
    juu, no tuossa pyörässä ei ole tietääkseni tyyppivikoja:

Siinä on vain ominaisuuksia - joko hyviä tai huonoja, jotka voi ihan itse päättää kumpaan se kuuluu.

+ Pyörä on supersport (tosin jo vanhentunut sellainen)
    + tehorekisteri toimii mukavasti, varsinkin pitkillä vedoilla.
    + analoginen mittaristo, on nopea ja helppo lukea kovemmassakin vauhdissa
    + sopii käytökseltään hyvin myös aloittelijalle
    + pyörä sopii monenlaiseen ajoon
    + hintalaatusuhde kohdillaan
    +/- moottori pitää mekkalaa/kilesee/kolisee, ei sovi neuroottisille ihmisille ;)
    +/- takapenkkiläiselllä on hyvät tilat
    +/- takaKahvoista on hyvä siirtää pyörää, mutta ne rumentava pyörää.
    +/- pyörässä on hyvät katteet, tosin se näyttää vähän turhan massiiviselta
    +/- pyörässä (E ja F) on erittäin hyvät valot, mielestäni umpiot on tosin liian massiivisen näköisiä. Tosin pimeellä sitä asiaa ei tosiaankaan murehdi ;)
    +/- Pyörän alusta on vakiona aika pehmeä. Riippuu ihan ajosta ja tottumuksesta, millaisen sen haluaa olla.
    +/- Ajoasento, siitä joko pitää tai ei pidä
    +/- pitkillä suorilla ei malta olla kääntämättä kahvaa
    - Kakspäällä pyörä on täys letku, ilman ylimääräisiä lisäsäätöjä.
    - Pyörä on aika raskas verrattuina nykyisiin ärräpyöriin. ( kuskistahan se käsittely on tosin kiinni)
    - suuri osa pyöristä nykii todella ärsyttävästi alakierroksilla.
    - E-mallista ainakin puuttuu hätävilkku (jos ei puutu, niin kertokaa mullekin)
    - vaihtovalo puuttuu
    - E-mallista puuttuu bensamittari
    - E-malliin ei löydy valmiita sivulaukkutelineitä
    - Jos haluaa E-malliin crashbadit, niin tarvii muokata katteita

+ pyörä on hyvä aihio rakenteluun. Siitä saa ihan mukavan paketin, jos tykkää virittää, säätää ja tuunata.

Venttiilit tuntuu pitävän aika hyvin säätönsä. Omassani ei tarvinut säätää ekan 12 tkm:n kohdalla venttillejä ja 24 tkm:n kohdalla ne olivat vielä ihan kohtalaisen hyvissä arvoissa. Tämä siis vain oma kokemukseni.

Lainaa (sky @ Touko. 09 2008,11:40) kirjoitti
    +/- moottori pitää mekkalaa/kilesee/kolisee, ei sovi neuroottisille ihmisille ;)
    Tuskimpa tuo pikku mekkala pahasti korvaan osuu, kun omat edelliset pyörät on 2001 YamahaR1, jossa nokkaketju rallatti aikalailla, sen jälkeen Ktm Duke2, se tärisi ja kolisi ihan jokapaikasta. Ja nykynen Monsteri on vaan Ducati ja kuulostaa Ducatilta. joten eiköhän noi rivikonee ominaisuudet tunnu hyvin tasaisilta ja äänettömiltä.

Kusi hattuu kihahtaa minulle, niin etten edes tervehdi. Kusinen hattu päässä kuuluisana seison. Lehden kannessa hattuun kusen. Hatun pesen ja lehden luen. Ketään en tervehdi, kun lehtiä luen.
    Lainaa (sky @ Touko. 09 2008,11:40) kirjoitti
    juu, no tuossa pyörässä ei ole tietääkseni tyyppivikoja:

Siinä on vain ominaisuuksia - joko hyviä tai huonoja, jotka voi ihan itse päättää kumpaan se kuuluu.

+ Pyörä on supersport (tosin jo vanhentunut sellainen)
    + tehorekisteri toimii mukavasti, varsinkin pitkillä vedoilla.
    + analoginen mittaristo, on nopea ja helppo lukea kovemmassakin vauhdissa
    + sopii käytökseltään hyvin myös aloittelijalle
    + pyörä sopii monenlaiseen ajoon
    + hintalaatusuhde kohdillaan
    +/- takapenkkiläiselllä on hyvät tilat
    +/- takaKahvoista on hyvä siirtää pyörää, mutta ne rumentava pyörää.
    +/- pyörässä on hyvät katteet, tosin se näyttää vähän turhan massiiviselta
    +/- pyörässä (E ja F) on erittäin hyvät valot, mielestäni umpiot on tosin liian massiivisen näköisiä. Tosin pimeellä sitä asiaa ei tosiaankaan murehdi ;)
    +/- Pyörän alusta on vakiona aika pehmeä. Riippuu ihan ajosta ja tottumuksesta, millaisen sen haluaa olla.
    +/- Ajoasento, siitä joko pitää tai ei pidä
    +/- pitkillä suorilla ei malta olla kääntämättä kahvaa
    - Kakspäällä pyörä on täys letku, ilman ylimääräisiä lisäsäätöjä.
    - Pyörä on aika raskas verrattuina nykyisiin ärräpyöriin. ( kuskistahan se käsittely on tosin kiinni)
    - suuri osa pyöristä nykii todella ärsyttävästi alakierroksilla.
    - E-mallista ainakin puuttuu hätävilkku (jos ei puutu, niin kertokaa mullekin)
    - vaihtovalo puuttuu
    - E-mallista puuttuu bensamittari
    - E-malliin ei löydy valmiita sivulaukkutelineitä
    - Jos haluaa E-malliin crashbadit, niin tarvii muokata katteita

+ pyörä on hyvä aihio rakenteluun. Siitä saa ihan mukavan paketin, jos tykkää virittää, säätää ja tuunata.

Venttiilit tuntuu pitävän aika hyvin säätönsä. Omassani ei tarvinut säätää ekan 12 tkm:n kohdalla venttillejä ja 24 tkm:n kohdalla ne olivat vielä ihan kohtalaisen hyvissä arvoissa. Tämä siis vain oma kokemukseni.
    Itse ostin pyörän nimenomaan ajoasennon takia.Pystyy helposti ajamaan 600km putkeen, kun ei ole liian etukeno ajoasento, silti pyörä on suht. sporttisen näköinen.Mitä nyt peffa saattaa puutua vähän .
    Radalle en sillä ollut koskaan menossakaan, mitä nyt ehkä lentokenttä ajot menisi.
    Itselläni pyörä ei nyi, paitsi alle 2krpm.
    Eikä moottori kauhiasti kilise eikä kolise.Mitä nyt normi.kawan äänet löytyy kyllä.

Kaks päällä todellakin letku, ilman lisäsäätöjä.

-Hätävilkkuja ei ole minullakaan, mutta eipä ole ollut tarvis niille (ainakaan vielä).
    -Eikä ole bensamittariakaan minulla, mutta matka-ajossa trippimittari on toiminut hienosti, eikä älyttömiä vie matka-ajossa.
    -vaihtovaloa en ole kaivannut, kun pyörä alkaa keulimaan on aika laittaa kytkin pohjaan ja vaihtaa isompaa (näin ainakin 2 vaihteesta eteenpäin).

Nämä on sitten omakohtaisia fiiliksiä, ei saa ottaa itseensä.
    Kawasaki ZX9-R vm.99
    Ja kaatumatatteja löytyy semmoisia, ettei tarvitse katteita sorvata.

Nimim. sellaiset laittanut juuri muuan viikko sitten paikoilleen. Menee ihan sivukatteen (se isoin pultti) kiinnitykseen kiinni ja korvaa siis tämän alkuperäisen pultin/ruuvin.

- P
    Lainaa (Perkele @ Touko. 09 2008,16:20) kirjoitti

Nimim. sellaiset laittanut juuri muuan viikko sitten paikoilleen. Menee ihan sivukatteen (se isoin pultti) kiinnitykseen kiinni ja korvaa siis tämän alkuperäisen pultin/ruuvin.

- P
    Kerros mulle äkkiä mistä niitä saa? Ja mitä maksaa?

Vähän kyllä epäilyttää ko pultin kesto... Mutta jos se uppoo ja tukeutuu katteen koloseen, niin kai se kate ottaa iskua myös vähän vastaan.

Lainaa (sky @ Touko. 09 2008,16:32) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Touko. 09 2008,16:20) kirjoitti

- P
    Kerros mulle äkkiä mistä niitä saa? Ja mitä maksaa?

Vähän kyllä epäilyttää ko pultin kesto... Mutta jos se uppoo ja tukeutuu katteen koloseen, niin kai se kate ottaa iskua myös vähän vastaan.
    Tuossa listaa ja sopivaa valkkaamaan.. Ollos hyvä.

- P

Edit: eihän noi kunnon rysäyksessä välttämättä kovin kauaa siellä mukana pysy, mutta pienemmissä lipoissa tai paikaltaan kaadossa voipi auttaa paljonkin.

Lainaa (Kawazaki @ Touko. 09 2008,16:15) kirjoitti
    -vaihtovaloa en ole kaivannut, kun pyörä alkaa keulimaan on aika laittaa kytkin pohjaan ja vaihtaa isompaa (näin ainakin 2 vaihteesta eteenpäin).
    Sulla siis keulii 3,4,5 & 6 - vaihteella

Sorry offtopic oli pakko heittää perjantaihäröilyt

- P
    Lainaa (Perkele @ Touko. 09 2008,18:09) kirjoitti
    Lainaa (Kawazaki @ Touko. 09 2008,16:15) kirjoitti
    Sulla siis keulii 3,4,5 & 6 - vaihteella

Sorry offtopic oli pakko heittää perjantaihäröilyt

- P
    Arvasin!
    En jaksanut enään korjata sitä.
    No, idea oli ettei ole koskaan rajoittajalle mennyt.
    Kawasaki ZX9-R vm.99
    Onko kukaan menossa Susikoskelle huomenna?
    http://www.elisanet.fi/akms/

Klikkaa linkistä linkkiä...
    Viime vuonna oli muutama mopotin siellä.Arviolta 700.

Sieltä varmaan löytyy minun "joka" vaihteella keuliva hirmu.

Kawasaki ZX9-R vm.99
    Morjens vaan.

Eka päivä "uudella" ysiärrällä takana, on se vaan komee peli !

Heti tiukka kyssäri:
    Kello näyttää olevan pielessä mittaristossa, mites tuon saa asetettua aikaan? Kun ei tullu pyörän mukana mitään manuaalia niin ei pysty lunttaamaan... :\
    Lainaa (Pesone @ Touko. 14 2008,21:35) kirjoitti
    Morjens vaan.

Heti tiukka kyssäri:
    Kello näyttää olevan pielessä mittaristossa, mites tuon saa asetettua aikaan? Kun ei tullu pyörän mukana mitään manuaalia niin ei pysty lunttaamaan... :\
    Et maininnut mikä malli kyseessä. En tiedä onko noissa vanhemmissa (mittarista on erilainen) kello samoilla periaatteilla, mutta näissä uudemmissa menee suur.piirt:

1. virrat on
    2. painat sitä kello/lämpö (clock / temp) nappia silleen että on kellonaikamoodissa
    3. pidät samaa nappia sitten pohjassa muutaman sekunnin
    4. tunnit & minuutit alkaa vilkkumaan
    5. painat taas samaa nappia uudestaan kerran ja tunnit alkaa vilkkumaan
    6. odo/trip napilla väännät tunnit kohdilleen
    7. painat taas kertaalleen clock/temp -nappia
    8. nyt minuutit alkaa vilkkua ja odo/trip -napilla nämäkin kuntoon
    9. painat vielä kertaalleen clock/temp siten että alkaa taas molemmat vilkkumaan
    10. ja loppuun painat odo/trip niin tiedot jää talteen
    Lainaa (Perkele @ Touko. 14 2008,22:21) kirjoitti
    Lainaa (Pesone @ Touko. 14 2008,21:35) kirjoitti
    Morjens vaan.

Heti tiukka kyssäri:
    Et maininnut mikä malli kyseessä. En tiedä onko noissa vanhemmissa (mittarista on erilainen) kello samoilla periaatteilla, mutta näissä uudemmissa menee suur.piirt:

1. virrat on
    2. painat sitä kello/lämpö (clock / temp) nappia silleen että on kellonaikamoodissa
    3. pidät samaa nappia sitten pohjassa muutaman sekunnin
    4. tunnit & minuutit alkaa vilkkumaan
    5. painat taas samaa nappia uudestaan kerran ja tunnit alkaa vilkkumaan
    6. odo/trip napilla väännät tunnit kohdilleen
    7. painat taas kertaalleen clock/temp -nappia
    8. nyt minuutit alkaa vilkkua ja odo/trip -napilla nämäkin kuntoon
    9. painat vielä kertaalleen clock/temp siten että alkaa taas molemmat vilkkumaan
    10. ja loppuun painat odo/trip niin tiedot jää talteen
    Jep ,samanlailla on c-mallin mopetissakin eli 98-99.
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)

Hupsista, juu tosiaan vm. 98. elikä ei oo temp / clock namiskuukkelia, ainoastaan mode ja trip (reset) napit löytyy. Modea kun painelee niin vaihtuu kokonais km, trip, ja kello näyttöön.

Mistäs mun kannattais alkaa metsästää sirompaa kilpitelinettä, minivilkkuja ym tuunauspalikkaa... nuo vakiot on vähän möhkylät

On kyllä aivan sairaan mahtava fiilis ajella tolla pyörällä, en tiennykään että housut jalassa voi olla näin hauskaa...

Lämpömittari on mun mallissa semmosina palkkeina ilmoitettu. palkit lisääntyy vasemmalta oikeelle sitä mukaa kun lämpenee.
    Tuli hankittua tänä keväänä -94 9r. Ajettu 37tkm. Takarengas räjähti ja uusi on vaihdettu tilalle. Uudella on tullut ajeltua n. 500km. Ajo-ominaisuudet tuntuu heikentyneen... Etupää tuntuu jotenkin huteralta. Varsinkin käännöksissä ja tuuli ottaa jotenkin etupäähän rajusti. Kokoajan saa olla ohjaamassa. 30000km huolto tuolle on jäänyt tekemättä. Onko joillain vastaavia kokemuksia? Kaipa sitä huoltoon kannattaisi viedä. Mitähän tommonen "iso huolto" kustantaa?
    Lainaa (clansman @ Touko. 15 2008,20:20) kirjoitti
    Tuli hankittua tänä keväänä -94 9r. Ajettu 37tkm. Takarengas räjähti ja uusi on vaihdettu tilalle. Uudella on tullut ajeltua n. 500km. Ajo-ominaisuudet tuntuu heikentyneen... Etupää tuntuu jotenkin huteralta. Varsinkin käännöksissä ja tuuli ottaa jotenkin etupäähän rajusti. Kokoajan saa olla ohjaamassa. 30000km huolto tuolle on jäänyt tekemättä. Onko joillain vastaavia kokemuksia? Kaipa sitä huoltoon kannattaisi viedä. Mitähän tommonen "iso huolto" kustantaa?
    Kyllä mä suosittelisin että tuosta venttiilien välykset tarkistettais, kun on noita yhdeksänkytluvun alkupuolen malleja. Huollon hinta riippuu ihan työn määrästä. itsellä maksoi 12 tkm:n huolto n. 300 €.

Kyllähän tuo uusi takarengas parantaa pyörän kääntyvyyttä. Se mm. Nostaa pyörän perää, jolloin ohjauskulma jyrkkenee ja pyörän kääntyvyys paranee. Mutta sen pitäisi näkyä silleen että etupää tuntuu nimenomaan paremmalta ja tuntuu että se ois paremmin kiinni tiessä. Onko eturengas missä kunnossa? Ja koskas keulaöljyt on viimeksi vaihdettu? Ja oletko tarkistanut että etupään vaimennussäädöt on symmetriset.

Tuuli ottaa kyllä pyörään aika rajusti. Jos tuuli tulee sopivasta kulmasta eetuviistosta, niin ajo on todella inhottavaa.

Eturenkaassa on pintaa kyllä reilusti. Taakse ostin metzeler z6:sen edessä on Bridgestone. Keulaöljyjen vaihdosta ei ole mitään tietoa... Etupään vaimennuksen säätöjen tarkastus on mulle kyllä uusi asia. Voiskohan niissä säädöissä olla sitten jotain häikkää, kun painan kummiskin 90kg ja perus säädöt on vissiinkin 68kg:lle.
  30.  
    Lainaa (clansman @ Touko. 15 2008,21:51) kirjoitti
    Eturenkaassa on pintaa kyllä reilusti. Taakse ostin metzeler z6:sen edessä on Bridgestone. Keulaöljyjen vaihdosta ei ole mitään tietoa... Etupään vaimennuksen säätöjen tarkastus on mulle kyllä uusi asia. Voiskohan niissä säädöissä olla sitten jotain häikkää, kun painan kummiskin 90kg ja perus säädöt on vissiinkin 68kg:lle.
    Etupäätä ei välttämättä saa kovin hyväks, jos öljyt on vanhentuneet. Joten suosittelisin vaihtamaan ne keulaöljyt, ennenkuin näet hirveästi vaivaa keulan säätöön.

Katso nyt aluksi vaimennuksen ja paluuvaimennuksen kohdat. Lasket kuinka monta naksua löytyy, kun käännät säädön vastapäivään niin kauan kuin naksuja kuuluu. Ota luvut ylös.

Tuossa pyörässä on lieneen 13 paluuvaimennus naksua ja 9 vaimennusnaksua. Sen jälkeen käännät paluuvaimennusta myötäpäivään 6-7 naksua ja vaimennukseen 5 naksua. Teet tämän tietysti kummallekin puolelle. Tämän jälkeen käyt testaan miltä pyörä tuntuu. Säätöjen pitäisi olla tällöin vakiosäädöissä.

Tämän jälkeen käyt ajaan jotain tietä missä on töyssyjä ja kurveja ja tunnustelet miltä keula tuntuu ajaa. Lisäät vaikka aluksi kaksi naksua ja testaat että menikö paremmaksi vai huonommaksi. Veikkaisin että vaimennusta saa olla ainakin sen pari naksua enemmän kuin mitä vakiona.

Aijuu, keulaputkien yläpäässä on paluuvaimennus ja alapäässä vaimennus.

Sivu: 41 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3139404142435191 ... ViimeinenViimeinen