Alkuperäinen (ja ihan #%tun kallis)..(Meisseli_007 @ Touko. 02 2008,00:24) kirjoitti
Jenkkilästä harvemmin Pyramidia, mutta esim Targaa löytyy ja on myös kallis.
Ebay UK -> Pyramidia kohtuu usein myynnissä, mutta hinnat nousevat usein liian koviksi.
Harvemmin noita "nätin" näköisiä.. yleensä jotain Ermaxin penkin peittävää (ei korvaavaa) mallia tarjolla..
Tuosta ensialkuun..
- P
Edit: alimpaan vielä lisäkommenttia. Jonkun mielestä tuo penkin peittävä malli on ihan ok (tulee siis penkin päälle vielä lisäksi), mutta mun mielestä tuo pelkkä takapenkki on melko isokokoinen hökötys (hyvä kyytiläiselle kylläkin), mutta kun tuon peittää vielä muovinpalalla niin lopputulos on vielä massiivisempi. Noi Pyramidin on ihan helvetin hyvännäköisiä ja jos on undertray ja perusplastiikat muutenkin veks, niin "vanhasta rohnosta" alkaa kehkeytyä ihan oikeasti huomattavasti sirompi. Itse olin ihan yllättynyt kun underin heitin talvella + perä muutenkin uusiksi ja noi muut kilkkeet niin ihan erinnäköinen pärrä alkaa olla. Vielä tuo takapenkki veks, niin hyvä tulee.
Edit2: ainiin myös nuo takana olevat kauhukahvat lähtee hyvin nopeasti poies tuolta. Ajattelin tylysti vetästä reiät umpeen ja ehkä sitten joku soppeli tarra päälle. Ans kattoo mitä keksii.. Ihan taakse jää väkisilläkin ne kohdat peittämättä, missä menee suoraan läpi ja takavalon kautta runkoon kate kiinni. Eli joko F-mallin perällä kokonaan piiloon, tai sitten vain noi etummaiset reiät piiloon ja tyytyy lopputulokseen. Oon nähnyt muutaman 6r:n siten että tehty yllämainittu -> ja taas kerran perä on huomattavasti sirompi.
- P
Kiitti linkeistä.(Perkele @ Touko. 02 2008,00:55) kirjoitti
Miten on, mahtaako noi -01 seat-cowlit käydä myös 02-03 malleihin?
Joo, kalliita ovat![]()
Eivät käy ainakaan ilman muokkausta. F-malliin meni persus kokonaan uusiksi (kahvat poistui ja muutenkin penkit jne. eri tavalla toteutettu). C & E menee yks yhteen, mutta F on sitten asia erikseen.(Meisseli_007 @ Touko. 02 2008,01:07) kirjoitti
- P
Itse tilasin suoraan Stormilta valmiiksi maalattuna pyörän väriin , pari viikkoo ja osa oli Suomessa ... kallishan tuo oli , mutta elämä on .....(Meisseli_007 @ Touko. 02 2008,00:24) kirjoitti
Ps Huomattavasti ryhdikkäämmän oloinen kuin Ermaxin vastaava tekele ...
(sky @ Huhti. 30 2008,14:42) kirjoitti
![]()
Nyt taitaa Sky puhua palturia , korkeammat huippuarvot ... hehehe.... eihän toi alkuperäinen savustuspönttö voi toimia viripalikoiden kanssa , on se sen verran ahdas sisältä ...
![]()
Huh. Alkaa tässä vähän polttelemaan jo päästä ajelemaan. Pyörä tosin vielä vähän osissa ja vasta tiistaina ajokortti pitäisi olla ajokortti taskussa
Siitä siis kysymykseni. Tuli vähän kiireessä purettua muutama osa ja jostain typerästä syystä en painanut mieleeni kaikkien letkujen kulkureittejä. Eli, löytyykö keneltäkään valokuvia oman ysin spurguilusta kaasuttimen yms hilujen ympäriltä? Ei tarttisi ihan yritys-uudelleen setillä duunailla kasaan jos menee tiukaksi niiden imutorvien tms asettelun kanssa.
Niin ja mopedi on 2001 vuoden 9r.
"When you're pushed, killing is as easy as breathing" - John Rambo
ZX-9R vm. 2001
Ihan mielenkiinnosta kyselisin et mitä te ootte saanu mittariin lukua jos on ollut piikkiä normaalia pienempi eturatas?
Kun mä äsken tossa koitin niin se kelas jotain 250-270 rajotinta vasten kutosella.. ihan tarkkaa lukemaa en tiä ku jännitti touhu muutenki jo
Ku meinasin ku mul on speed-o-healer siin et jos se ois jotenki vääril asetuksil et tjsp.. et mimmosta mötäkkää sen kuuluis mennä ?
- I will go on my way from the cradle to the grave. -
Itellä on 4 piikiä isompi takarissa ja mittariin jää jäpittään lukema 310km/h 6:lla rajoittimen alkaessa paukkua(Ni-Go @ Touko. 03 2008,17:42) kirjoitti
Saman muuten näkyi menevän uudella mittarillakin(zx6r).![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Mulla on tuossa E-mallissa edessä jarruongelma. Toisenpuolen jarru jumittaa ja levy kuumenee selkeästi toista puolta enemmän.
Mikä neuvoks? Kiinnostaa jarrusatularemontti sitten pieniä kiviäkin.Onneks on sentään paljon mukavammin saatavilla kuin autossa.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kait se perus "ensiapu" on herkistellä mäntiä.Painat ulos ja sitten painat ne sisään.Ja eiku toistoja vaan....(sky @ Touko. 03 2008,22:44) kirjoitti
Jarrusatulat irti ofc.
Älä sitten muljauta niitä mäntiä ulos asti.
If it's not broken-----Fix it, until it is...
Kawasaki ZX9-R vm.99
Ja kun mäntä on ulkona niin suihkauta CRC:tä tai jotain vastaavaa männän kylkeen ennen kuin painat sen sisään. CRC vähän voitelee ja liuottaa männän ja sylinterin väliin kertynyttä likaa pois.(Kawazaki @ Touko. 04 2008,00:04) kirjoitti
ZZR 1400 ABS -07
ZX-9R -03/-04
ZZR 600 -93
ZZR 500 -90
RD 125 DX -77
Tulipa mieleen kun on puhetta noista "ysin jarruista" niin, että kuuluuko noissa etujarrulevyissä olla muutama milli klappia kun siitä levystä ottaa kiinni ja heiluttelee? Taka kiekossa ei ole mitään, mutta mulla on etulevyissä sellanen parin millin klappi. Kaveri puhu tossa, että olisi "kelluvat" jarrut et kuuluu asiaan, mutta alkoi vaan kuumottaa kyseinen asia ja ajattelin teiltä ysiläisiltä kysästä asiaa ?? Toivottavasti joku ymmärsi mitä ajan tässä takaa![]()
zx-9r
Niin ne jotkut väittää että ne holkit, joiden päällä ikäänkuin levyt makaa, pitäisi aika ajoin putsata. Mulla ei kyllä levyt liiku. Pitäs vissiin ottaa hammasharja käteen ja ruveta putsaan holkkeja.(esanahka @ Touko. 04 2008,13:38) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Joo, ei itelläkään nuo levyt heilu mihikään. Ainoastaan kuuluu sellanen helähdys kun antaa luunappia levyyn.
Mut ei mitään klappia ole.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Juu, kelluvat levyt ne on.Joskus olen pultti&mutteri systeemillä (pultti niitin läpi ja mutteri toiselta puolelta sopivan kovaa kiinni) herkistellyt niitä "niittejä".Akkuporakoneeseen hylsy kiinni ja eiku pyöritteleen.Kait siinä voi jotain smörjaa (CRC) laittaa, että lika irtoaa.(esanahka @ Touko. 04 2008,13:38) kirjoitti
If it's not broken-----Fix it, until it is...
Kawasaki ZX9-R vm.99
Ok, kiitti vinkistä! Eli onko tossa pointtina se, että se niitti ikäänkuin menee kasaan jollon se levyn välys pienenee? Rupes vaan kuumottaa kun tänää kattelin kaverin 12r:n jarruja (samanlaiset) ja niissä ei ollu juuri mitään välystä. Eli voiko ne irrota tai jotain jos menevät liian löysälle jotenki?(Kawazaki @ Touko. 04 2008,19:18) kirjoitti
Tuntuu vaan jotenki hassulta noi jarrulevyt ku ne heiluu sivuttain ja eteenpäin millin pari![]()
zx-9r
Pointti ei ole painaa kasaan, vaan laittaa tuo niitti ns. vapaaksi.Eli älä vaan kiristä liikaa, vaan just sen verran että niitti pyörii mukana.(esanahka @ Touko. 04 2008,20:42) kirjoitti
Niitin tulee pyöriä suht. herkästi siinä paikallaan.Niitit saattavat ajan myötä jumittaa, jolloin levy ei pääse elämään yhtään ja siitä seuraa ainakin tärinää jarrutuksessa.
If it's not broken-----Fix it, until it is...
Kawasaki ZX9-R vm.99
Ookoo, eli mulla noi niitit on just sellaset et ne pyörii ihan helposti siinä, ovat jopa sellasia väljähköjä siinä. Mutta, kiitos näistä vinkeistä, ehkä sitä uskaltaa lähtee pommittaa tolla taas(Kawazaki @ Touko. 04 2008,20:52) kirjoitti
![]()
zx-9r
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mä miellään näkisin dynoruneja, jotka on otettu juuri ennenkuin on viripalikat lisätty ja heti sitten sen jälkeen samalla dynolla otettuja verrokki dynoruneja.(Puppe 67 @ Touko. 02 2008,21:12) kirjoitti
Puhutaan sitten kun on lyödä faktaa pöytään, siitäkin huolimatta vaikka juuri huomasin, että tuossa lukee tehon olevan takapyörältä.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Suosittelen Powerbronze: Powerbronze(Meisseli_007 @ Touko. 02 2008,00:24) kirjoitti
Seatcowl 98,75€ : Seatcowl Kawa 9R
Vielä kuvaa asennettuna:
![]()
Time flies when you think your going fast
Jaahas nyt varasin itelleniki ajan dynoon tohon Tampereen Bike Doctoriin keskiviikoks.. saas nähä miten kawan käy![]()
- I will go on my way from the cradle to the grave. -
Bike Doctorin penkki onkin kuulemma yksi Suomen julmimmista penkeistä yhdessä Viaberin penkin kanssa(Ni-Go @ Touko. 05 2008,13:42) kirjoitti
. Noi Fuchksin penkin on ilmeisesti kautta linjan hieman optimistisempia .Penkkitesti löytyy Mp-Maailman numerosta 3/2008 .... uskokoon ken tahtoo.....
![]()
Tziigapas Kawanakin säkin toi Mp-Maailman numoro kolmosen ( 3 ) penkkitesti . On meinaan toi Rikun käyttämä Fuchksin penkki hiukka optimistinen. Verrattuna siis Viaberin tai Bike Doctorin penkkeihin , joita testissä kehuttiin.(Kawazaki @ Huhti. 30 2008,11:24) kirjoitti
![]()
Oma on penkitetty Bikeworld Vantaan FUCHS:n penkillä.
Penkki ilmoitti kampiakselitehoksi 141.3 hv. Kuvaajasta katsottuna vääntö oli n. 104 nm. Valmistaja ilmoittaa tehoksi 106 kw, eli 142 hv, joten täsmäis aika hyvin. Tosin en tiedä että kuinka hyvin noi valmistajan arvot pitää todellisuuden kanssa paikkansa.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mulla viaberin penkki antoi 120hp ja reilu 90nm takikselta. Vakio mylly kaikin puolin lukuun ottamatta sliparii. Onhan noissa penkeissä eroo juu kun luki sen mp-mailman penkki vertailun.
Samasta pyörästä muistaakseni 20hp eroja takanakilta. Kyllä mullekki se 140hp takikselta kelpais![]()
zx-9r
Minulle tulee Mp-maailma lehti.(Puppe 67 @ Touko. 05 2008,16:49) kirjoitti
Silti veikkaan että tehoa on enempi kuin vakiossa.(eos. kun ei ole ikinä ihan vakio ollut)
Viaberin penkkiin oli jo varattu aika viime kesänä, mutta en sitten kerennyt sinne.
Kaikki vaan Rikulle mittaamaan, niin saadaan vertailuja.
Jos joku tietty maksaa ja tilaa inhimillisen ajan Viaberilta, voin myös siellä käydä.Saatais hyvä vertailu pohja ihan objektiivisesti, eikä "TM testasi talvirenkaat" tyylillä.
Koko putken vaihdolla oli todella iso ero pelkkään slipariin verrattuna.
Sliparista tuntui tulevan vain enemmän ääntä.
Ai niin, kampiakselitehot oli 152,7Hv.Löytyy lappu, mutta en jaksa skannata sitä.
If it's not broken-----Fix it, until it is...
Kawasaki ZX9-R vm.99
1 Kilowatti on 1,36hv:aa, eli 106kW = n.144hv jos pilkkua viilataan.(sky @ Touko. 05 2008,17:49) kirjoitti
http://www.autowiki.fi/index.php/Kilowatti
If it's not broken-----Fix it, until it is...
Kawasaki ZX9-R vm.99
Myönnetään, amerikkalaisten tekemät muutoslaskurit laskee väärin. Olisi pitänyt turvautua vanhaan kunnon MAOL:in taulukko kirjaan.(Kawazaki @ Touko. 06 2008,12:21) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)