Löytyisköhän jostain 9r:n alkuperäiset värit, siis mitä on ollut minäkin vuonna saatavana?
Siis esim. kuvat eri väreistä vaikka vuosittain?
sevenfifty
zx-9r(bmweero @ Maalis. 22 2008,14:54) kirjoitti
Siitä sitten valitset vuosimallin ja clikkaat kohtaa specification. Tuolta ei tosin löydy kuvia, ainoastaan värit.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kiitos sky!(sky @ Maalis. 24 2008,17:12) kirjoitti
Eli tuolloin on siis ollut vain candy sininen, gandy punanen ja lime vihree..
Ajattelin, että jos palauttas tuon mun pyörän alkuperäis väriin.. joka lienee lime vihree..
Tai saa nähä, kunhan ens kesän ajelee, niin ei tiijä jos vaikka mieli muuttuu.
sevenfifty
Noin nyt se on yksi jakso takana pyörä historiassani.Myin zx9ärräni
pois tänään.Pyörä on EHDOTTOMASTI paraspeli mitä minulla on koskaan tähän mennessä ollut,jään haikein mielin viettämään loppu illan kotona.Mutta ei niin huonoa että ei jotakin hyvääkin,pyörän osti nuori terävän oloinen kaveri,joten peli on varmaan hyvissä käsissä.On ihan mukava tunne kun voi antaa pyörän tietäen,että
Kaveri tulee varmasti nauttimaan sen antamasta kyydistä!
![]()
![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Jeps, hieno pärrähän ysi on. Siitä ei pääse mihinkään. Mutta aika aikaansa kutakin harvemmin näillä (merkki kuin merkki / malli kuin malli) tulee koko ikäänsä ajettua.(solifer @ Huhti. 01 2008,22:39) kirjoitti
Käyhän välillä ysiketjussa turisemassa
- P
Nyt on pikakaasu asennettu meikän pyörään. Just sain valmiiks, eli en ehtiny nauttimaan kevään varmaan lämpimimmästä (tähän asti) päivästä tien päällä. No sen verran oon ehtiny kokeilemaan tässä joku viikko takaperin että sain todeta ettei uudet tiheämmät välitykset liian tiheet ole. Eli viime kesänä mulla oli mun '03 ysissä edessä 1 pienempi ratas ja nyt kun meni ketjut vaihtoon niin samalla laitoin 44 hampaisen taakse vs 41 tehtaalta. Ketjut muuttu samalla 520 ja edessä edelleen 15-piikkinen. Ajattelin kun lähdin joskus kuukausi sitten ekan kerran koittamaan että pystyyköhän tolla noin tiheillä välityksillä edes ajamaan eturengas maassa. No ei se nyt niin mahdoton ollut mitä pelkäsin, mutta kun lähdin valoista kiihdyttämään moottoritietä niin kyllähän se rajoittajalla kävi kolmella ekalla kun en ollut tarpeeks hereillä.
Onko teillä muilla ysissä pikakaasua/kokemusta siitä? Ajoin muutaman kymmenen metriä ja ensivaikutelma oli että alhaalta tuntuu paljon voimakkaammalta tolla pikakaasulla kuin vakiokahvalla. No voihan se ajamattomuuskin saada saman tunteen aikaseks mutta odotan innolla sitä jos keskeltä ylös tulee yhtä paljon lisää voiman tunnetta kuin äsken pienillä kierroksilla kokeillessa!
Tulikin kausi avattua tuossa aprillipäivänä. Reilu 300 km tuli ajettua Lappeenrannasta kotio. Olihan kivaa ja ilmakin oli ihan hyvä. Nyt on saatu ensikokemukset ysistä ja kivaa oli ajella.
Kausi kans korkattu täällä laihian suunnalla ja onhan se mukavaa pitkästä aikaa.
Ainoa mikä harmittaa on tuo 2-vaihteen rusahtaminen. Nyt on Hondan GN4 öljyt sisässä jotka vaihdoin syksyllä ennen talviteloille Seuraavaksi meinasin kokeilla Delvacia , onkohan tuota suodatinta syytä vaihtaa kun eihän nuo hondan öljyt ole tuolla ehtinyt olemaan kuin vajaat 100km ja pari käyttökertaa talven aikana?
Eihän se suodatin paljon maksa mutta kun se on niin pirun ahtaassa paikassa vaihtamisen kannalta...
ZX9R -95
Tänään taas muistu mieleen miks ysi on ihan kohtuullinen pyörä. Kävin heittää illalla lenkin er5:llä.
A) Pelotti kun pyörä tärisi ja meni niin epävakaasti
B) Pelotti koska pyörässä on niin heikkotehoiset jarrut
C) Pelotti pyörän alla olevat "ylivuotiset" (lue kovettuneet) touring metzellerit
D) Katteetonta pyörää ei oo tehty näihin arktisiin olosuhteisiin.
Joku tokaisi tuolla paskanjauhannassa että GPZ500 on haluttu rangaista motoristeja, tai jotain sinne päin. No, joo ER on hyvin pitkälti samaa tekniikkaa.
Pointti: Ehkä tässä taas jaksaa paremmin ajaa muutaman tonnin 9r:llä.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Pitipä siinä käydä ulkoiluttaan ysiä näin talven jälkeen
Vaihdoin siinä öljyt ja suodattimen niin sitte iski himo että kokeileen on päästävä.
Voi helevata että olikin mukavaaMeinas vaan lähtä mopo käsistä ku tuota hiekkaa on vielä täälä korkeuksilla tiet täynnä.
Mut onneksi päästiin pelkällä voplauksella jatkaan matkaa.
Vielä ku jaksas odotella muutaman viikon niin sitte mennään täysillä.
On se vaan mukavaa.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
![]()
Jep , kausi vihdoin korkattu ja varokaa sitä hiekkaa siellä mutkateillä ja varsinkin tuntemattomilla sellaisilla , ettei tarvitse heti pyörää pajalle viedä näin kauden alussa ....
Huoltoasemien pihat on täynnä hiekkaa. Kaveri meinas pistää kikserinsä katuun tankkauspisteellä, kun jalka lipes kun oli hiekkaa kengän alla.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tuli hankittua 9ärrä -00- ja kovat ois poltteet tien päälle.
Mutta pärrä juuri sisäänajettu ja mittarissa 35600km ja ajattelin viedä pyörän 36000 huoltoon samantien kauden aluksi. Mistä löytää listan mitä tuolla huollossa tulee tehdä esim netistä? Ja minkä verran 36000 huollosta kannattaa maksaa?
Pyörä menee siis liikkeeseen huoltoon, kun itse osaa juuri ja juuri ilmanpaineet tarkastaa.
Pyörä ja kuski Rovaniemellä joten huoltopaikkoina käy Rovaniemi ja Kemi. Kauemmas ei kehtaa lähteä huollattaan. Roissa kawasaki huoltoa ei ole eivätkä osaa sanoa hintaa ennenkuin tietävät mitä huollossa tulee tehdä.
Onko Rovaniemellä tai Kemissä huollattaneita, jotka osaa neuvoa oikeaan paikkaan tai antaa hinta-arviota. Tietty hinta-arviot käy muualtakin suomesta, niin tietää ettei kovin pahasti kuseteta.
Kiitän.
kyseessä on ns. 12 tkm:n huolto. Tarkastavat mm. ventiilien välykset. Itse selvisin muistaakseni vajaalla 300 €:lla. Hinta riippuu paljolti siitä että tarviiko niitä venttiilejä alkaa säätään. Kaasuttimien sykronointi tarkistetaan myös. Öljyt + suodatin vaihtuu tietenkin. Mahdollisesti jarrunesteet ja jäähdytinesteet, riippuen siitä että koska ne on viimeksi vaihdettu. Jarrupalat tarkistetaan myös jne. Eli hinta muodostuu vähän sen mukaan, että mitä kaikkea tarvii vaihtaa.(manwithaplan @ Huhti. 05 2008,02:59) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jep, ja eikös täällä joku huudellu että oli menny yli tonni :mitähäh:tuohon vena remppaan.(sky @ Huhti. 05 2008,10:28) kirjoitti
Mut se on tosiaan niin paljon siitä kiinni mitä joutuu tekeen.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Joopa joo.. Tänään sain pyörän kasaan. Jokohan kohta arvaisi käydä omalla mopolla ajelemassa? Täällä on vaan kanssa tuota hiekkaa niin pirusti..
Kävin talven aikaan pyörää läpi mm. jarrut + venttiilien säädöt.
Vielä ajattelin keulaöljyt vaihtaa..
sevenfifty
Näkyy muuten olevan että jos akun jännite laskee aika reilusti kuten mulla oli tehny(2,6v kokonaisjännite akulla).
Ja kun laitoin auton akulla käyntiin ,niin valot välkkyy ja mittarit toimii miten sattuu ja vilkutkin vilkutti tosi tiheään.
Mutta kun otin ja latasin laturilla akun täyteen ,niin johan herkesi valot välkkymästä ja vilkutkin palasi normaali vilkutustiheyteen.
Mistä lie moinen johtuu, tiedä noita sitte.
Mut jos jollai tekee samanmoisesti niin ei hätää. Ei muuta ku akku lataukseen.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Alkaa nuo lumet sulaa jo täältä kainuustaki niin pitäs rueta pikkuhiljaa tilailee palikaa ninjaan! *
Osaisko joku kertoa mistä kannattas tilata viri-osaa vm.99 9r:ään?
Paikallaan on jo micronin slipari ja tarkotus ois ostaa lisäksi syttypyörä,suutinsatsi ja vapari ja sit säätöön!
Kyselin vähän niin all rightillä ois jotain factoryn suutinsatseja ja syttypyöriä mutta merkki ei ainakaan kerro mitään?
Onko mitään väliä ostaako dynojetin suutinsarjan vai factoryn?
Dynojetin sarjoja ja kn:n vapareita tuntus olevan joka paikassa myynnissä mutta syttypyöriä en löytäny oikeestaan muualta kun all rightiltä niin mietinpä vaan että jos joku osais kertoa jotain paikkoja mistä vois ostaa nuo kaikki osat kerralla että ei tarviis monesta paikasta tilailla?
Ajokausi viimein avattu viime lauantaina, kun sai pyörän taas kasaan. Nyt vaan sit odotellaan parempia kelejä.
Underi ja led-vilkut tuli tosiaan asennettua. Runkokin tuli kiillotettua, onneks sekin homma on nyt ohiTosin nyt alkaa se rungon kiiltävänä pito..
Täällä muutama kuva nykyisestä ulkoasusta
Pleksi tulee vaihtumaan vielä vihreään tuplakuplaan ja takavalo vaihtuu kirkaslasiseksi led-valoksi. Jotkut hillityt teipit pitäisi vielä suunnitella ja laittaa. Jos sillä tämän ajokauden sit pärjäisi![]()
Kiitos, luonnossa näyttää kyllä paremmalta(Perkele @ Huhti. 15 2008,10:19) kirjoitti
Pitää vaan yrittää pitää puhtaana kun on tälle tiellä lähdetty. Mutta mikäpä sen kivempaa kuin puunata pyörää..
Tietysti pitää laittaa kuvia kun saat pyörän kasaan! Tunnistaa sit tien päällä ja päästään järkkäämään nuo kokoontumisajotkin(Perkele @ Huhti. 15 2008,10:19) kirjoitti
Täällä kolmas ilmottautuu apsikahville..(Perkele @ Huhti. 15 2008,10:19) kirjoitti
Avasin 17.4. ajokauden..
Tuntuis tuo oma laitos toimivan aika hyvin, pikkasen trötää 2-3t kierroksilla, jos läristelee kaupungissa.
Vähän ärtsympi kuitenki ku tuo 1.6 carina.![]()
sevenfifty
Laitetaas sitten omasta pyörästä ne lupaamani paremmat kuvat. Etuvilkkuja en oo saanut aikaiseksi vielä vaihtaa. No, ehkä sitten ensi talvena.
PS. Tuosta takarenkaasta voivat tarkkasilmäiset tsekata kuinka paljon pyörällä on kehattu kantata.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Hieno on pyörä!
Minäkin oon ahkerasti ajellu omalla ysillä.
Ryhdyin alustaa säätämään ja huomasin, että vasemman etuiskarin paluuvaimennuksen säätö jotenkin jumittaa..
Sitä ei saa kuin kahdeksan naksua kiinnipäin (löysimmästä asennosta) ja sitten se alkaa purra kiinni johonkin..
Takaiskarin säädöt olivat liki löysimmillään ja keulassa oli KAIKKI eriparisäädöissä.
Nyt on keulan säädöt liki tehdassäädöissä ja molemmilla puolin samanlaiset. Takaiskari on nyt hieman tiukempi. Tuntuu että muutos edelliseen oli jo nyt valtava! Ei enää "notku" kurveissa
Täytynee ottaa tuo keula työn alle lähiaikoina, kun on vielä ne keulaöljytkin vaihtamatta..
sevenfifty
On kelit kohdallaan...
Käytin tänään pyörääni dynopenkissä.
http://img76.imageshack.us/my.php?im...gasdynool3.jpg
Oli kuulemma seokset napissaan.
Kaikki kilkkeet on kiinni.
Kylä lähtee..![]()
If it's not broken-----Fix it, until it is...
Kawasaki ZX9-R vm.99
(Kawazaki @ Huhti. 29 2008,17:02) kirjoitti
![]()
No jopas nyt jotakin ... mitähän kilkkeitä sun härvelissä on oikein kiinni ...?? Pikkasen tuntuu toi vääntöpuoli olevan optimistinen tossa penkissä (mutu) ...
Ps Väännön rundit ... löytyykö niitä ..???
Joo, tiedän tuon penkin.(Puppe 67 @ Huhti. 29 2008,22:02) kirjoitti
Silti ihmettelen ,kun välillä lukee tätä 9R foorumia, että ihmiset ei saa 9R:n keulaa nousemaan...Minulla on välillä vaikeaa pitää se maassa 2 vaihteen loppukierroksilla.Kolmosellakaan ei parane olla pieniä kumpuja tiessä.Eli ykkösellä en hirveästi kiihdyttele.(itse painan 90kg)
Pyöräni on suht. paljon ajettu, silti pelaa hyvin.Olen sitä paljon omistusaikanani huoltanut/huollattanut.
Pyörässä on Yoshimuran täysputki,syttypyörä,BMC-race ilmafilsu ja suutinsarjaa en ole itse laittanut, mutta joku siellä kuulemma on.
Mittasivat seokset samalla kun penkittivät.Sanoi, että seokset ovat keski- ja yläkierroksilla ihan kuin kisasäädöissä.
Tyhjäkäynti oli kuulemma vähän laihalla.
Väännön rundeja ei ikävä kyllä löydy.
Vääntö on kyllä todella laaja pyörässäni, ihan näin perstuntumaltakin.
If it's not broken-----Fix it, until it is...
Kawasaki ZX9-R vm.99
Joo, kyllä toi vääntökäyrä näyttä aika hurjalta! Kyllähän toi koko ränni tuo lisää puhtia tonne yläpäähän, joten ei se nyt sinänsä ihmetytä, että keula tykkää pompata. Kateeks käy, omastani löytyy korkeammat huippuarvot, mutta eipä niistä piikeistä ole paljoa iloa.(Kawazaki @ Huhti. 30 2008,11:24) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jes, no nyt on ajokausi korkattu täälläkin perällä
Piti siinä käydä tankilla ja hieman ravotella tuossa kylillä. Voi hemmetti että tuntukin mukavalle.
Pitää vaan opetella ajamaan noila uusilla ajosaappailla ku ei saamari millää meinannu osata nostella vaihteita ylöspäin.Tai sitte säätää tuota vaihdevipua pikkasen ylös.
Mut mukavaa oli, ja kyllä noilla 16/45 välityksillä on kiva kiihytellä ku keula on höllässä, ei meinaa millään pysyä ykösellä ja kakosella tiessä
Mut nyt pitää mennä tarkastaan että kaikki pultit ja osat on suurinpiirtein tallella ja kireällä ku tuohan oli ihan atomeina talvella.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Ajatella, että sulla on ollut VAAN about 30 kw tehoista hukassa.(Perkele @ Touko. 01 2008,01:52) kirjoitti
Mutta sulla tosissaan alkaa aivan uusi ajokausi, kuin uudella pyörällä aloittaisist!
Itse käytin penkissä juuri siksi, että tulee selvyys pyörän toimminnasta. Ja kunnossahan se oli.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mistä mahtaa löytyä noita seat-cowleja?(Perkele @ Touko. 01 2008,21:44) kirjoitti