No niin , nyt on tämän vuoden ajot ajettu.
Meinaan alkaa kelit oleen jo perseestä ettei enää jaksa kytätä säätiedotuksia ajoja varten.
Ja toisaalta tuli suditeltua takanen kankaille, niin ei enää tälle syksylle viitti uutta vaihtaa.
Nyt kun tuli jo mopotti pestyä vimosenpäälle, niin ei muuta ku mopo talliin ja purkuun.
Siinä sitä onki ku pitää saada runko paljaaksi että saa maalata/maalauttaa sen mattamustaksi. Ja venat pitää kahtua/säätää tässä talven aikana.
Mut mukava kesä on takana ,kilsoja 7100.
Nyt vaan puunaamaan ja odotteleen ens kevättä ja vittuileen muille täällä orgissa ku ei pääse ajeleen. Niinhän ne muutkin tekee![]()
![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Kyllä olet varmaan oikeassa sen nimen suhteen,mutta mulla meni Botniaring päivän aikana vaihteet ihan jäykäksi,luulin,että oli joku vika lootassa,no öljyt jäähty ja taas alkoi vaihteet pelittää,mutta jäi silti sellaisiksi jäykiksi.Teboilin öljyn jälkeen ei mitään ongelmaa.(sky @ Syys. 28 2007,18:20) kirjoitti
![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Äläs nyt, tänäänkin tuli ajettua joku 260 km. Oli mahtava ajosää ja luontokin näytti oikein upealta.(ysi-ärrä @ Syys. 30 2007,16:49) kirjoitti
Ei todellakaan mopoa vielä talliin...
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Käyppäs vilaseen vähän sitä takapakkaa. Idea on kuitenkin se että prikkojen avulla iskaripakan kokonaispituus kasvaa. Eli prikat tulee rungossa olevan kielekkeen ja iskaripakan yläpuolella olevan haarukan pulttiliitoksen väliin.(Attitude @ Syys. 30 2007,12:03) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tosta takapään korottamisesta, itse laitoin kesän alussa kanssa prikat takaiskarin yläpäähän kun renkaiksi tuli täksi kesäksi takaisin 190/50 (nyt kyllä ens kesää ja allelaittoa varastossa odottamassa 190/55). Tossa kuva mun ysin (2003 eli F-malli) prikoista paikallaan: Perä ylemmäs(Attitude @ Syys. 30 2007,12:03) kirjoitti
No nyt selkes!(Capri26 @ Syys. 30 2007,23:20) kirjoitti
Kyllä se näin useasti on että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa![]()
ZH2 2020
Olikos kellään kokemusta ohjausiskarin käytöstä ysipärräs? Aijuu, ysipärrät on niin huonosti kääntyviä ja raskaita lehmiä, ettei ne mitään ohjausiskaria tartte!
Tulipahan tuossa vähän istuttua kymppipärrän kyydissä. Ihmettelin että mistä siihen saa oikein ajovalot päälle, kun näytti parkit olevan päällä. Mutta sitten muistinkin että siinähän on vaan yks kupinen tuikku.Jarru siin ol ihmeellinen, sen sai painettua pohjaan saakka. Vaan kyllä se ol ketterän ja kevyen olonen ysipärrään tottuneelle ja äreä olonen peli ol kun ol änkyräkin vaihettu. Mutta taas kerran muistu mieleen et ei se ysipärrä oo mikään oikia ärräpyörä. Huomaahan sen jo alustasta ja ajomukavuudesta!
T: jo 15 tkm ysipärrällä Ja vieläpä tänä kesänä.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
En malta olla haukkumatta lisää omaa pyörääni kun on kokemusta kertynyt (omaansa kai saa sentään haukkua) . Mittarissa on reilu 23 tkm:
Tuntuu siltä kuin nokkaketju rallattais kovasti, pakosarjan tiiviste vuotaneen (kuuluu outoa ääntä tietyillä kierroksilla), ketjut lieneen loppu (yleistä värinää, mm jalkatapit ovat alkaneet väristä vietävästi), toinen etujarruista laahaa hiukan, ohjauslaakeri tuntuis olevan väljä, etuakselilta kuuluu outoa tikitystä ainakin tiukissa kaarteissa (huomasin radalla).
Ilmeisesti pitäis vielä vaihtaa etupumppujen öljyt, liekö pitäs myös takaiskari huollattaa?
mm. Mikä pyörä! Lyhyesti tiiivistettynä Kawasaki.
Ilmeisesti on ihan normaalia teetättää 9r:lle yli 1000 € remontti 24 tkm:n kohdalla.Oisin varmaan jo myynyt pois, mutta kun olen vanha toyota kuski, niin on vähän saanut siedätystä kolinoihin ja särinöihin.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
(sky @ Loka. 01 2007,21:43) kirjoitti
![]()
nooh Sky , eiköhän tosta sun vuodatuksesta mene yli puolet ihan normikulumisen piikkiin....ketjut kuluu , toisilla nopeammin kuin toisilla (riippuu ajotavasta...huollosta > säätöä , rasvausta) , pakosarjan tiivisteet kun vuotavat myös Hondissa , etupumppujen öljyt vaihdetaan juuri siinä 24 tkm huollossa , ohjauslaakeri kuluu ja kuluu vielä enemmän jos klappia ei kiristetä ajoissa , etujarrun laahauksenkin saa pois , kun putsaa mönjät ja rasvaa liut .... mikähän se tikitys mahtaa sitten olla ....onkohan sulla se sekuntikellon tikitys säädetty vaan niin kovalle , kun niitä rataennätyksiä olet yrittänyt pitää pilkkanaan ....
![]()
![]()
![]()
(sky @ Loka. 01 2007,21:43) kirjoitti
Btw , en usko , että se 24 tkm huolto nyt sentään yli tuhatta Equu maksaa edes nokkaketjun vaihdon kanssa ....
![]()
No, laskin kaikki tarvittavat huollot, myös takapumpun, ketjut, nokkaketjun tms. Jarruremonttikaan tuskin kuuluu 24 tkm:n huoltoon. Sen vois tehdä kyllä itse, vaan muistelempa että tiivistesarjat maksaa jo itessään maltaita.(Puppe 67 @ Loka. 02 2007,11:46) kirjoitti
Lähinnä se hämmästyttää, kuinka 24 tkm:ssä voi tulla niin paljon kulumaa.Toki asiaan vaikuttaneen että pyörällä on ajettu yli 15 tkm:ä yhtenä vuotena, joten jarruremontteja, etupuppujen öljyjä (2 vuotta/24 tkm) tms ei ole ajoittunut pitemmälle aikavälille.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
(sky @ Loka. 02 2007,14:46) kirjoitti
Mikäs kohta siinä takaiskarissa pitää loppujen lopuksi huoltaa , siis ellei jousta vaihdeta ....ysissä kun on oikein nipalla kaikki linkut ,ainut ongelma siinä on varmaankin se ,että muistaa voidella ko. kohteet mieluummin vaikka liian usein , kuin ei olleskaan ...ja se etusen jarruremppa menee kyllä siinä samalla kertaa kuin jarrupalojen vaihtokin , ei oo ihmeellinen juttu tehdä ...
Voi,voi sentään.Mitähän sitäpitäs sanoo,no mulla on ittelläni sama pyörä(2001 ajet,36500km).Heti alkuun että,pyöräni on teknisesti uuttavastaavassa kunnossa.Okei,sille on anettu kenkää oikeinkin reilusti,radat on tullut tutuiksi.Vielä ei ole ilmennut mitään kyseisistä ongelmista mitä sinulla on esiintynyt.Oletkohan huoltanut pyörääsi oikein,esim kun minä vaihdan jarrupalat,niin putsaan aina männät jarru pölystä pois,ennenkuin painan ne takaisin sisään,että saan asennettua uudet.Kuten tuossa yksi kaveri sano,RASVANIPAT Jousivivustossa ja SvingissäRasvaa sisään 2,kertaa kesässä.Öljyt riittävän usein jos kengittää pyörää.Etupään öljyt tulisi vaihtaa noin kahden ajokauden jälkeen,etenkin jos tulee kilometrejä paljon.Ketjut ja rattaat on kulutustavaraa,kun ne alkaa pitää ääntä,vaihdetaan ne.Uusilla ketjuilla pyörkin kulkee herkemmin.Huoltoa ja huolen pitoa sanon minä. Ei sitten millään pahalla(sky @ Loka. 02 2007,14:46) kirjoitti
Minä olen ainekin ollut hirmu tyytyväinen pyörääni,paukkuja riittää ihan mukavasti(vaihdettu Dynot,slipari,K&N)
Toki jokainen saa haukkua omaansa,mutta myös ei omaansa,vai mitä!
![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Piti sanoman siitä takaiskarista, että eikös tuo ole kaasuiskari? Jos on niin kuvittelisin että se pikkuhiljaa vuotaa, tässäkin tapauksessa se on varmastikin sen 7 vuotta vanha. Korjatkoon joku jos on parempaa tietoa.(solifer @ Loka. 02 2007,20:14) kirjoitti
Piti vaan sanoman että mopoon turha laittaa uutta änkyrää, suutinsatsia yms. jos alusta on arserista (lue matkamallia). Joten olen kuluttanut aikaani alustan säätöön. Eli ekaksi säädettiin jousitus ja iskunvaimennus puhtaasti perstuntumalta kadulle sopivaksi (eli menikö säädön myötä paremmaksi vai hunommaksi ==> lisää säätöä). Pyörästä tuli sillä konstilla huomattavasti ajokelpoisempi. Kun sekään ei riittänyt taakse 55 - profiilinen rengas. Sekään ei riittänyt joten perä ylös ja keula alas. Ehkäpä sitä ens kesänä jo pääsee siirtymään koneen puolelle.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kävin tänään ajeleen 160 km iltalenkin. Alusta tuntui hyvältä, ainut että kun lämpötila 5-6 astetta, niin otin suosista ihan iisisti.![]()
Kyllähän toi diablo corsa 3 lämpesi, kun vain vähän yritti kanttailla ja antaa kevyesti hanaa kaarteessa. Mutta tosi vaimeesti kuitenkin.
Puolenvälin jälkeen alko kaasuttimet jäätymään. Jouduin 3 kertaa pysähtymään, jotta kaasuttimet sulaisi. Mutta jos on vielä tilaisuuksia ajamiselle, niin käytän ne kyllä.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ja jälleen uusi 9R kuski ilmoittautuu. Pyöränä kuvan mukainen -95 vuotinen yksilö. Pari viikkoa sitten ostettu ja kilometrejä tullut n. 500km, kaikenkaikkiaan ajettu 60tkm. Edelleen hymy naamalla kun pyörän vaan näkee edes tallissa.
Ajokelejäkin luvattu ensiviikoksi joten ei puhettakaan mistään talviunista vielä.
Ai niin, kuva on entisen omistajan myynti-ilmosta mutta tuskin pahastuu.![]()
ZX9R -95
Oikein paljon onnea hyvän pyörän ostosta
Ja tervetuloa kawapäisten joukkoon![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Kiitos.
Olisko mitään hyvää suositusta moottoriöljyksi, olen kyllä jo lukenut tämän viestiketjun läpi mutta ei tuosta nyt oikein selvyyttä tullut. Vai onko vain parempi kokeilla ja koittaa onnea?
Oireena on ykköseltä kakkoselle vaihtaminen kovemmassa kiihdytyksessä jolloin vaihde ikävästi rusahtaa sisään.
Justiin muuten luvattiin about 10 astetta ja aurinkoista tännepäin joten kausi jatkuu.![]()
ZX9R -95
Ite oon käyttäny castrollin gps ää ja mitään ongelmaa ei ole ollu.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Nonniin öljyt on nyt vaihdettu. Liikkeessä sai mulle myytyä Hondan GN4 öljyt, vaihteita ei nyt pääse/viitsi lähteä kokeilemaan ennen kevättä. Jos ei meinaa toimia hyvin niin vaihdetaan sitten toiset. Oli muuten pirullisen ahtaassa paikassa tuo suodatin...
ZX9R -95
Olisko vinkkiä missä vika kun bensa- ja lämpömittari jäkittävät paikallaan noin puolessa välissä asteikkoa vaikka akku ja tankki ovat olleet jo viikon irti?
Lämpömittari on mielestäni toiminut aina aiemmin ok, noussut parissa minuutissa pohjasta normilukemiin mutta bensamittari on kyllä näyttänyt vähän omiaan. Välillä tankki täynnä mittari näyttänyt vain reipasta puolta tankkia ja välillä mittari heittänyt tyhjästä lähes täydeksi vaikka todellisuudessa tankki olisikin lähes tyhjä.![]()
ZX9R -95
Nyt ois runko maalattu mattamustaksi
Pitäs ruveta lyömään mopottia kasaan seuraavaksi.
Ja venttiilit säätää samalla. Nythän se on helppoa ku motti on irtaallaan lattialla.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Pikaista tieto tarvis vm.-95 ZX9 minkä levyinen takavanne
Tjahans.. talvi senkusta etenee ja kesä lähenee ;)
Ysi alkaa kokea melkoista muodonmuutosta tässä kokonaisuutena. Tallissa näppejä tullut palellutettua viime aikoina aika paljon.
Tehdyt:
- Undertray & huggeri maalailtu
- kilpiteline väsätty ja ihan hieno tuli jopa
- minivilkut tuohon telineeseen sitten kiinni (edessä jo valmiiksi suoraan katteeseen mountatut vilkut, joten sinne ei tarvi säätöä).
- Katit sai kyytiä (Saksan versiossa kun on tosiaan, kuten jo tässäkin ketjussa mainittuna, 2 kpl kat) ja toisin kuin moni luulee, niin väliputkessa oleva katti ei ulotu kuin about 8cm putken sisälle eli putki ei ole kollektorille asti täynnä "reikälevyä". Kohtuu helposti lähtee helvettiin, kun ensin rälläköi n. 3-5cm putkesta pois ja poralla suoraan katin läpi vähän reikää ja jollain pihdeillä nykii paskan poies.
- Remuksen bolttari meni paikoilleen, mutta lähti samantien myös pois. Syy selviää myöhemmin tässä listalla.
+ paljon muuta pikkusäätöä. Hommasin loppukesästä mm. Carbtuner 2:n, joten pystyy nyt ite värkkään kohdilleen myös synkat. Ei sitten jaksanut ruveta tilanpuutteen vuoksi vesivaakasysteemiä kasaamaan. Lisäksi tilasin Jenkkilästä kunnon paketin venojen säätöpalojaeli pitäs riittää vähäksi aikaa kun on ns. "korjaamosatsi"..
Todo:
- Eli Remuksen bolt-on lähti sitten samantien pois, koska tuli ostettua aika hemmetin hyvään hintaan Yoshimuran TRS Tri-Oval Race-kokoränni. Tuote on uusi ja hintaan en viitsi ees sanoa, kun vieläkin ihmetyttää miten sain noin halvalla tuon. Joskus osuu oikeaan paikkaan vissiin oikeaan aikaanEi kukaan tarvis Remuksen asiallisessa kunnossa olevaa suoraa (ei db-killereitä) bolttaria 98-01 ysiin? Jos kiinnostaa esim. Jyväskylän lähettyviltä tulla katsomaan, niin tervetuloa. Tuo on Saksasta ostettu ja vissiin jopa jotain paperiakin tuli mukana, liekkö jopa siellä katsastettu. E-merkintöjä ei vissiin ole, voin kyllä tsekata.
- Suutinsatsi lähtee lähipäivinä tilaukseen. Ivan's:n satsi tulee näillä näkymin.
- K&N filsu paikoilleen
- Iridiumit paikoilleen
- Kleen tukkoon.
- under & hugger & läpinäkyvä led-takavalo paikoilleen.
- Uudet ketjut ja rattaat paikoilleen. Suunnittelin laittaa 44 taakse, kun ei jaksais mittarivirhettä pienemmällä etusella. Kun kerta vaihtoon menee, niin sama laittaa sitten vaikka muutamaa lenkkiä pidempi ketju ja isompi ratas taakse.
Tämmöstä rojektia mulla on pukannut tässä viime aikoina. Toivottavasti kerkee kaiken tekemään ja vielä säätämään kevääseen mennessä mopon kuntoon.
- Pärkäle
Hieno kun joku viittii.(Perkele @ Joulu. 12 2007,20:51) kirjoitti
Mulla dynot,leonvinsen slipari,
K&N,Säädetty ja penkitetty.Takapyörältä 145 hummaa ja torgue
114.7/9000r/min ö baut.![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Hienot lukemat takikselta! Ohhoh! Jotain 130-140hp tottunut vastaavilla vireillä näkemään notta ei ollenkaan paha..(solifer @ Joulu. 12 2007,22:06) kirjoitti
LINKKIVINKKI KAIKILLE:
Jos joku kaipaa esim. Haynesin huoltomanuskaa tai vastaavia kirjoja edukkaasti, niin tsekatkaa ihmeessä Saksan Amazon !!!
EU:n sisällä kun maksaa kirjatilauksen postikulut vain 3€ ja muutenkin hinta yli puolta halvempi esim. tälle opukselle zx-7r / zx-9r
Just tilasin tuon Saksasta ja hintaa tuli 18€ kirja (uusi) ja 3€ postikulut. Ei paha!
- P
Termula!
Viittiskö joku 02-03 äffän omistava palstaveli ottaa kuvaa tuosta etuyläkatetta tukevasta systeemistä.
Omassa ärsyttää suunnattomasti se, että kyseinen putkihässä on vielä "vanhaa" mallia eli melkoinen metalliviritys. Tarkoitan siis tuota putkesta tehtyä tukirakennetta, joka on kiinni (ainakin 00-01 mallissa) peilien kanssa samoilla pulteilla.
Ilmeisesti tuossa seuraavassakin mallissa on jotain tukirautaa siellä, mutta menee jotenkin katteen mukaisesti sinne jonnekkin mittariston taakse?
Ajattelin ruveta kuvien pohjalta virittämään hieman siistimmän tukisysteemin tuohon eteen. Ei viitti kokonaan poiskaan repiä, ettei tuu nopeemmissa vauhdeissa yllätyksiä ;)
(solifer @ Joulu. 12 2007,22:06) kirjoitti
![]()
Hei Solifeeri, mikäs dyno sulla oli käytössä tossa penkityksessä...??? Aikas rajut lukemat pelistä lähtee nuilla virityksillä.... Itellä Akran kokoränni+ K&N +dynojet suutunsatsi ja 137,8 hv /10651 rpm ja / 99 Nm / 9108 rpm takikselta ja Viaberilla säädelty.....
![]()
Moro vaan se oli Lahessa Riku motorin dyno,en muista merkkiä.Mä voin laittaa sulle sähköpostina sen käppyrän.(Puppe 67 @ Joulu. 19 2007,12:07) kirjoitti
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Ei kukaan viittis mulle muutamaa kuvaa räpsästä tuosta f-mallin keulasta? Tarttis vähän nähdä vaan, että minkälaiset tukirakenteet siellä on yläkatteelle, vai onko ollenkaan? Eli mittariston sivuilta, sisäpuolelta jos kuvia vois joku mukava kaveri ottaa.. kiittää kovasti hän!(Perkele @ Joulu. 15 2007,12:26) kirjoitti
- P