Sivu: 21 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1119202122233171 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 601:stä 630:een 3312:sta
  1. #601
    Nyt tarvittas pientä jelppiä muila 9r:n omistajilta, eli kun toi oma laitos nostaa lämpöjä aikalailla eikä rupea flektiä pyörittämään. Onko noita lämpötila-antureita mennyt vai enkö uskalla pyörittää konetta tarpeeksi kuumaksi että lähtisi flekti pyörimään. Äsken pyöritin konetta niin että tosta digimittarista jäi kolme tolppaa vaille täydet lämmöt ja ei vielä flekti pyöriny...
  2. #602
    Mulla on -99 vuotinen ja siinä flekti lähtee kun 5 "tolppaa" palaa. Niitä taitaa olla yhteensä 7. Normi ajossa 3 tai 4 palaa.
  3. #603
    Itellä kans rupiaa 5 pykälässä lekti huutaan ja normi ajossa 3 pykälää. Kylillä kun kurvailee niin joskus käy 4 tolppaa. Mopo -99 mallia.
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  4. #604
    Onks ketään joka olis vaihtanut ysiin zx10r keulaa? Mulla on sellanen projekti vielä kesken, ja kaverilla myös

    -98 pyörään vaihtu jo talvella -02 swingi ja iskarikin.
  5. #605
    Minulla on ratakäytössä Kawa ZXR 750 RR (-92), johon olen laittanut zx9r:n (-96) moottorin.

    Koneeseen olen tehnyt alla olevat muutokset:

    Wisecon 950-männät 13:1
    Palotilan ja kanavien muotoilu
    RST-kittiventtiilit (tasapohjaiset)
    Kittijouset
    Ti-retainerit
    Kittinokat säädettävillä nokkapyörillä; in 102, ex 106 astetta
    39 mm:n suoravetokaasarit (kittiosia sisällä), pääsuutin 152
    Pelkät trumpetit (ei siis ilmanputsaria)
    Termignonin racing-putkisto; vaihtoehtona avara- ja katu-vaimennin
    Paksummalla välilevyllä jäykistetty kytkin
    Dyna 2000 -syttyboksi, ennakko 41 astetta, rajoitin 12 000 r/min

    Käytin koneen dynossa (MP-Mesta Heikkinen, Joensuu):

    Tehoja oli 150,14 hv /11 000 ja vääntöä 101,25 Nm /10 000 takasella.
    Vaimentimilla ei ollut käytännössä eroa. Se oli yllätys.

    Kone tuottaa tehoa erittäin tasaisesti ja vääntökäyrä on äärimmäisen tasainen (käytännössä 100 Nm välillä 7800-10500)

    Pauli
  6. #606
    Paulillahan on siisti peli! Minkä verran on kilometrejä tullu tuolla setupilla ajettuu? Lähinnä ton 950kitin kestoikää mietin...

    39fcr:är 950kokoisessa koneessa? Ihmetytti ku eiks ne käytä 41:siä jo 899 kokoisessakin?

    Siilinjärvelläkö tuo pyörä on?
  7. #607
    Viime kesänä ajoin radalla noin 2700 km. Kansi oli silloin vakio, mutta 950-männät olivat jo käytössä. Kannen pitäisi kestää hyvin, koska siinä ovat nyt osat, joita käytetään 750-kittikoneessa. Ja siinä on rajoitin 13 700 r/min:ssa. Alakerta joutuu kovemmalle. Todennäköisesti vaihdan laakerit tämän kesän jälkeen.

    39 mm:n kaasarit toimivat erinomaisesti. Ne on myös helppo säätää. Itse asiassa säädät ovat samat kuin 750 -moottorin kanssa ajettaessa.

    Pyörä on Siilinjärvellä.

    Pauli
  8. #608
    1tkm takana uudella 9r:lläni
    Kyllä on kiva peli...

    Löytyisikö netistä/joltain videoita tjsp. eri putkilla oleviin 9r:iin?
    Vakio putken äänet eivät oikein sävähdytä
  9. #609
    Lainaa (oopo @ Huhti. 20 2007,18:08) kirjoitti
    1tkm takana uudella 9r:lläni
    Kyllä on kiva peli...

    Löytyisikö netistä/joltain videoita tjsp. eri putkilla oleviin 9r:iin?
    Vakio putken äänet eivät oikein sävähdytä
    Niin sitä pitää.
    Ja itellä on koko acra omassa ysissä ja saundit on vähintäänkin mahtavat ja kunnioitusta herätävät

    Suosittelen acraa
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  10. #610
    Mulla -99:ssä Leo Vincen Bolt On. Ääntä lähtee enemmän ku tarpeekx.
  11. #611
    Lainaa (ysi-ärrä @ Huhti. 20 2007,18:32) kirjoitti
    Ja itellä on koko acra omassa ysissä ja saundit on vähintäänkin mahtavat ja kunnioitusta herätävät

    Suosittelen acraa
    Mulla myös Akran koko ränni ja soundit ovat mielestäni vähintään edellä kuvatun mukaiset. "Pärinää ja pauketta" riittää tarvittaessa, mutta toisaalta pintakaasulla tohtii ajella betonilähiöissäkin. Jatkan Akraa suosittelevaa linjaa!
  12. #612
    Lainaa (oopo @ Huhti. 20 2007,18:08) kirjoitti
    1tkm takana uudella 9r:lläni *
    Kyllä on kiva peli...

    Löytyisikö netistä/joltain videoita tjsp. eri putkilla oleviin 9r:iin?
    Vakio putken äänet eivät oikein sävähdytä *
    itellä on kans akraa ja noin 15cm lyhennetty pönttö. Omaa mielee just sopivat äänet eikä sanomista tullu edes konttorilla. Katsastussetä sano vaa "Eihän tällaset popovitsin putket laillisii oo mut kai siellä jotkut villat sisällä on."
  13. #613
    Minun 9r,stä on ketjut ihan loppu.kävin tänään tilaamassa uudet,mutta otin piikkiä pienemmän kun normaali(16 hammasta),tulivaan mieleen kun sitä on pikkaisen piristetty ja se nokittaa nytkin aika helposti,niin miten kun on pikkaisen välitystiheämpi.Ettei satu konstaapeli viereen kun kiristää vaijerin tiukalle.
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  14. #614
    Lainaa (solifer @ Huhti. 27 2007,23:49) kirjoitti
    Minun 9r,stä on ketjut ihan loppu.kävin tänään tilaamassa uudet,mutta otin piikkiä pienemmän kun normaali(16 hammasta),tulivaan mieleen kun sitä on pikkaisen piristetty ja se nokittaa nytkin aika helposti,niin miten kun on pikkaisen välitystiheämpi.Ettei satu konstaapeli viereen kun kiristää vaijerin tiukalle.
    Ööö mikä tuossa on nyt se kysymys?

    Otit piikkiä pienemmän etusen ja entä sitte?

    Jos tarkoitat keuliiko herkemmin , niin kyllä se keulii. Mutta eikös se ole mukavaa
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  15. #615
    Lainaa (ysi-ärrä @ Huhti. 28 2007,08:43) kirjoitti
    Lainaa (solifer @ Huhti. 27 2007,23:49) kirjoitti
    Minun 9r,stä on ketjut ihan loppu.kävin tänään tilaamassa uudet,mutta otin piikkiä pienemmän kun normaali(16 hammasta),tulivaan mieleen kun sitä on pikkaisen piristetty ja se nokittaa nytkin aika helposti,niin miten kun on pikkaisen välitystiheämpi.Ettei satu konstaapeli viereen kun kiristää vaijerin tiukalle.
    Ööö mikä tuossa on nyt se kysymys?

    Otit piikkiä pienemmän etusen ja entä sitte?

    Jos tarkoitat keuliiko herkemmin , niin kyllä se keulii. Mutta eikös se ole mukavaa
    No joo oli vähän huonosti esitetty kysymys.Meinasin vaan sitä että onko joku todennut että välitys menee liian tiuhaksi,kun esimerkiksi ajelee maantiellä normaali nopeuksilla.Tuo Leonvinsen putki pitää jo nyt aika muhkeet murinat,osa talon naapureista vihjas jo viime vuonna,että on "siinä aika kova ääni".no minä tietysti näytin sitten parikertaa että kyllä ääntä piisaa jos kerran sitä haluatte.Meinaan vaan että tän ikäsen ei enään tarttes saada huomautuksi ainekaan äänistä,
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  16. #616
    Lainaa (solifer @ Huhti. 28 2007,09:04) kirjoitti
    Lainaa (ysi-ärrä @ Huhti. 28 2007,08:43) kirjoitti
    Lainaa (solifer @ Huhti. 27 2007,23:49) kirjoitti
    Minun 9r,stä on ketjut ihan loppu.kävin tänään tilaamassa uudet,mutta otin piikkiä pienemmän kun normaali(16 hammasta),tulivaan mieleen kun sitä on pikkaisen piristetty ja se nokittaa nytkin aika helposti,niin miten kun on pikkaisen välitystiheämpi.Ettei satu konstaapeli viereen kun kiristää vaijerin tiukalle.
    Ööö mikä tuossa on nyt se kysymys?

    Otit piikkiä pienemmän etusen ja entä sitte?

    Jos tarkoitat keuliiko herkemmin , niin kyllä se keulii. Mutta eikös se ole mukavaa
    No joo oli vähän huonosti esitetty kysymys.Meinasin vaan sitä että onko joku todennut että välitys menee liian tiuhaksi,kun esimerkiksi ajelee maantiellä normaali nopeuksilla.Tuo Leonvinsen putki pitää jo nyt aika muhkeet murinat,osa talon naapureista vihjas jo viime vuonna,että on "siinä aika kova ääni".no minä tietysti näytin sitten parikertaa että kyllä ääntä piisaa jos kerran sitä haluatte.Meinaan vaan että tän ikäsen ei enään tarttes saada huomautuksi ainekaan äänistä,
    Jep,jep

    Ei se varmaan vielä mene liian tiuhaksi tuo välitys.
    Itellä on vaihdettu takanen 41->45:een ja ihan hyvin toimii.
    Keulii herkemmin ja jaksaa mennä 6:lla rajottimelle asti (310km/h mittariin )
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  17. #617
    Lainaa (ysi-ärrä @ Huhti. 28 2007,12:21) kirjoitti
    Lainaa (solifer @ Huhti. 28 2007,09:04) kirjoitti
    Lainaa (ysi-ärrä @ Huhti. 28 2007,08:43) kirjoitti
    Lainaa (solifer @ Huhti. 27 2007,23:49) kirjoitti
    Minun 9r,stä on ketjut ihan loppu.kävin tänään tilaamassa uudet,mutta otin piikkiä pienemmän kun normaali(16 hammasta),tulivaan mieleen kun sitä on pikkaisen piristetty ja se nokittaa nytkin aika helposti,niin miten kun on pikkaisen välitystiheämpi.Ettei satu konstaapeli viereen kun kiristää vaijerin tiukalle.
    Ööö mikä tuossa on nyt se kysymys?

    Otit piikkiä pienemmän etusen ja entä sitte?

    Jos tarkoitat keuliiko herkemmin , niin kyllä se keulii. Mutta eikös se ole mukavaa
    No joo oli vähän huonosti esitetty kysymys.Meinasin vaan sitä että onko joku todennut että välitys menee liian tiuhaksi,kun esimerkiksi ajelee maantiellä normaali nopeuksilla.Tuo Leonvinsen putki pitää jo nyt aika muhkeet murinat,osa talon naapureista vihjas jo viime vuonna,että on "siinä aika kova ääni".no minä tietysti näytin sitten parikertaa että kyllä ääntä piisaa jos kerran sitä haluatte.Meinaan vaan että tän ikäsen ei enään tarttes saada huomautuksi ainekaan äänistä,
    Jep,jep

    Ei se varmaan vielä mene liian tiuhaksi tuo välitys.
    Itellä on vaihdettu takanen 41->45:een ja ihan hyvin toimii.
    Keulii herkemmin ja jaksaa mennä 6:lla rajottimelle asti (310km/h mittariin )
    Ok homma selvä.Ei kun hyviä ajokelejä. Tänään Mp kerhon ajokauden avajaiset,voi sitä pärinää ja pauketta.
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  18. #618
    Hei, nyt visainen kysymys. Kenellä menee -98 -99 vuotiseen kaasariin johtoja? Ja osaako joku kertoa mikä on näiden johtojen tarkoitus?

    Ostin 41mm keihinit ja nyt pitäs saada ne asennettua. Silloin aloin miettimään että mitäs ihmettä teen niille johdoille mitkä menee vakiokaasareihin??

    Joissakin malleissa ei kuulemma ole näitä johtoja? Onks mun saksan tuontipelissä jotain saaste härpäkkeitä sitten?
  19. #619
    Lainaa (deede @ Huhti. 28 2007,13:55) kirjoitti
    Hei, nyt visainen kysymys. Kenellä menee -98 -99 vuotiseen kaasariin johtoja? Ja osaako joku kertoa mikä on näiden johtojen tarkoitus?

    Ostin 41mm keihinit ja nyt pitäs saada ne asennettua. Silloin aloin miettimään että mitäs ihmettä teen niille johdoille mitkä menee vakiokaasareihin??

    Joissakin malleissa ei kuulemma ole näitä johtoja? Onks mun saksan tuontipelissä jotain saaste härpäkkeitä sitten?
    Olen miettinyt ihan samaa,mulla menee oikean puoleiseen kaasariin joku piuha??? mikä lie.kertokaa joku.!
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  20. #620
    joo, oikeen puoleiseen kaasariin menee kaasuläpän asentotunnistimelle piuhat. Mutta mulla menee jokaiseen kaasuttimeen piuhoja...

    Edit: Kaveri just tutki Haynesin manuaalia ja oli sitä mieltä että Californian, saksan ja sveitsin malleissa kaasuttimissa on Fuel Cut Of valve...

    Seuraava kysymys, onko kenelläkään kokemusta tällaisten irtikytkemisestä?

    Liekkö näiden toiminta on sellainen että jos pyörän lippaa niin anturi tunnistaa kaatumisen ja katkaisee kaasuttimissa polttoaineen kulun? Ja liekkö niin että kun pyörään kytkee virran niin tällöin venttiili avaa syötön, eli siinä vaiheessa venttiileille menee virta? Vai onko niin päin että kun anturi päättää niin sit vasta virta menee venttiileille ja syöttö katkeaa?



  21. #621
    Juu. Jos ne johdot menevät kohokammioon niin ne tosiaan katkaisevat syötön kun niihin kytkee virran. Eli jätä vaan kytkemättä.
    Ne syötönkatkaisusolenoidit on kattimalleissa ja katkaisevat syötön silloin kun mennään rajoitinta vasten, ettei kattiin mene bensaa.

    Niin ja on noita ainakin kotimaan F (02 ja 03)malleissakin.
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
  22. #622
    Hyvä homma, kiitos paljon tiedosta

    Onks kenellä kokemusta FCR 41 säätämisestä ysissä, akran kokoputkiston kanssa? Lähinnä kaiken maailman suuttimien kokoja ja neulojen mallia...

    Ostin käytetyt FCR:ät ja ne pitäs tosiaan kiinni lyödä.. ja sit jos joku penkkipaja suostuis ne säätääki vielä.
  23. #623
    Tiedoksi vaan kaikille 9R C-mallin rakentelijoille että 10R keula menee "heittämällä" paikalle kun prässää vanhasta keulasta emäputken irti ja laittaa sen 10R keulaan. *Pyörän akselit ovat halkaisijaltaan samankokoiset mutta holkkien kanssa joutuu luultavasti vielä tekemään pikku "säätöjä" että saa pyörän keskelle. *Jarrulevyissä taisi olla kokoeroa n. 4mm joten tuskin tarvitsee edes jarrulevyjä vaihtaa. *Voin kirjoitella lisää kun projekti etenee. *Tällä hetkellä hommat seisoo, koska maalarilla on kiireitä.



    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  24. #624
    Sledge, pitää sen verran korjata että myös ohjaus stoppareiden kanssa joutuu hieman "rakentaa", kympin alakolmiossahan ne on eripuolella ku ysissä.... Mut sen mitä itse katselin niin sen pystyy rakentaa rungon puolelle helposti.
  25. #625
    Terve!

    Tässä uusi 9R kuljettaja. Viikon olen ajellut ja kyllä hymyilyttää kun kahvasta kääntää. Yhden kerran olen ikävä kyllä joutunut kysymään virkavallalta kirjallisia ohjeita...
  26. #626
    Terve,

    nyt on mulla suzuki vaihtunu 2001 Kawa 9R:ään. Vaihdoin tänään Yoshimuran Sliparin ja soundit parani kivasti .

    ainoo mikä vähän mietittyttää on tuo venttiilien nakutus. Tiedän että Kawaan kuuluu tietty mekaaninen kolina koneeseen, mutta saako venttiilien nakutus kuulua kuinka hyvin vai pitäskö käydä säädättämässä?

    hakusessa olis siistit kaatumatapit
    minivilkut
    undertray jossain vaiheessa
    jne

    saa ehdottaa ja suositella



    Kawasaki ZX-9R
  27. #627
    Moro,
    Hyvän valinnan olet tehnyt
    Ja tuosta venojen nakutuksesta sen verran että kyllähän tuo mullakin nakuttaa aika kivasti ja on nakuttanut aina.
    Venat on säädetty 10tkm sitten ja hyvin nakuttaa

    Mutta kuitenkin olen tuossa miettinyt että ihan vaan mielenkiinnosta käytän venttilikopan auki ja tarkistan väljykset jossain vaiheessa kesää, ja tarvittaessa säädän uusiksi.Olen tutustunut tuohon mekaniikkaan ja en pidä sitä mitenkään ylitsepääsemättömämä hommana vaan pikemminkin mielenkiintoiselta. Mut tuonnempana kesää katotaan se homma.
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  28. #628
    Lainaa (Peetu9R @ Touko. 17 2007,19:37) kirjoitti
    Terve,

    nyt on mulla suzuki vaihtunu 2001 Kawa 9R:ään. Vaihdoin tänään Yoshimuran Sliparin ja soundit parani kivasti . *

    ainoo mikä vähän mietittyttää on tuo venttiilien nakutus. Tiedän että Kawaan kuuluu tietty mekaaninen kolina koneeseen, mutta saako venttiilien nakutus kuulua kuinka hyvin vai pitäskö käydä säädättämässä?

    hakusessa olis siistit kaatumatapit
    minivilkut
    undertray jossain vaiheessa
    jne

    saa ehdottaa ja suositella
    Jos 9 R:n kone ei nakuta / kalkata , niin se EI ole kunnossa , vaan todennäköisesti venttiilit kantaa ja siitä seuraa ajan myötä ongelmia .... näin sanoi mulle eräs tunnetuimmista virittäjävelhoista Suomen kamaralla .. Ps. Niitä venttiileitä on siellä niin monta ...
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

    http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
  29. #629
    Lainaa (ysi-ärrä @ Touko. 18 2007,08:44) kirjoitti
    Moro,
    Hyvän valinnan olet tehnyt
    Ja tuosta venojen nakutuksesta sen verran että kyllähän tuo mullakin nakuttaa aika kivasti ja on nakuttanut aina.
    Venat on säädetty 10tkm sitten ja hyvin nakuttaa

    Mutta kuitenkin olen tuossa miettinyt että ihan vaan mielenkiinnosta käytän venttilikopan auki ja tarkistan väljykset jossain vaiheessa kesää, ja tarvittaessa säädän uusiksi.Olen tutustunut tuohon mekaniikkaan ja en pidä sitä mitenkään ylitsepääsemättömämä hommana vaan pikemminkin mielenkiintoiselta. Mut tuonnempana kesää katotaan se homma.
    Jep, nyt kun on putki kiinni niin kuuluu venttiilien kolina vähän vähemmän
    Kawasaki ZX-9R
  30.  
  31. #630
    Jos venttiilit on säädetty ja tuntuu että vieläkin rolisee niin vois kai se kuulua myös nokkaketjusta pieni rallatus?? Elikkä perusnormaalia kilkattelua
    zx-6r -02
Sivu: 21 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1119202122233171 ... ViimeinenViimeinen