Tervetuloa kerhoon, tuon paikaltaan kaatamisen suoritin itsekin pari vuotta takaperin, vauhdista kaatamisesta jo viestiä laitoinkin.(vahvajussi @ Elo. 07 2005,11:16) kirjoitti
Ja täytyy tietysti laittaa paremmaksi:
Lauantaina alkoi vesipumppu vuotamaan, hauska kesä.
Tulis jo se talvi, niin pääsis haistelemaan lasikuitua, silloin ei vituta yhtään...
Sulle on kyllä niin paljon sattunut tänä kesänä etten millään pääse lähellekään(Northern_lights @ Elo. 08 2005,10:48) kirjoitti
Tulipa otettua tietoinen riski ja kokeiltua hiljaisella motarinpätkällä miten nopeusmittarin viisari kiipeää. Moottoritievauhdista pudotin neloselle ja annoin mennä torvi auki niin pitkään kuin kantti kesti. Arvelin, että kiihtyvyys hidastuu dramaattisesti 250kmh jälkeen, mutta katin kontit. Viisari vääntyi sitkeästi n.280kmh kohtaan, jonka jälkeen sain kierrettyä mittariin vähän yli 290kmh. Kierrokset eivät vielä olleet punaisella, mutta edestä alkoi lähestyä autoja, sekä suljettu alue, jossa testasin alkoi myös päättyä, joten oli heivattava..Pienellä vedätyksellä vielä olisi mennyt viisari tappiin saakka eli lukemaan 300kmh tai jopa yli.
Ja muistakaa, että tällaisiin kokeiluihin pitää olla suljettu alue sekä nimismiehen ja äidin kirjallinen lupa, muuten ei hyvä heilu.
Mitäs muut Ysikuskit ovat saaneet mittariin? Veikkaanpa, että aikalailla samoja lukemia.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Kyllä sen ton verran pitääkin mennä. Oma täysin vakio -02 636 kelas mietoon alamäkeen ilman nahkapukua ja kyttyrää sen 280km/h. Kyllähän siinä jo farkut lepattaa *![]()
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
Seeber, oliko noi vauhdit vakiomittarin mukaan? Paljonko sait jäämään sigmaan todellisempaa nopeutta?
Missäs tää suljettu alue on jos itekkin tulis koittaan vakiokalustolla![]()
Kawasaki ZX-9R Ninja -04
Toi vedätys oli muuten sitten koko matkan ylämäkeen. "Suljettu" alue oli Salossa moottoritiellä Märyn ja Piihovin rampin välillä. *Jos ajaisin toiseen suuntaan, niin luonnollisesti tulos olisi parempi. Kyllä siinä todellista nopeutta oli sen verran, että olisi Iltasanomiin päässyt, jos olisi joku ollut suorittamassa virallisen mittauksen?
Sigma jostain syystä jättää lukemaksi vain 227,6kmh oli mittarissa sitten 250kmh tai 300kmh. En tiedä mistä johtuu. *Hidas mopo. *
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Noni... ite tuli tuossa jokin aika sitten pidemmällä reissulla tehtyä tuttavuutta paremmin pyöräni kanssa. Pari vetoa tuli tehtyä ja kokeiltua myös esim. miten jaksaa vääntää isoilla vaihteilla kiihdyttäessä. Nelosella kun vetäsi ja vitoselle vaihto, niin mentiin mukavasti oman mittarin mukaan 245 ja sigmaan jäi 220. Piti hiukan malttaa mieltä kun matkatavarat ois pian jääny kyydistä.
Varaa oli vielä vaikka kuinka ja noita lähdetään varmaan sit kokeileen kunnolla ensi kesänä lentokenttäajoissa.
Sigmasta huomasin sen verran, että noissa nopeukssissa toimi todella hitaasti. Numerot eivät päivity ja tuntuu ettei pysy oikein perässä.
Mikä parasta, niin eilen tankin täyttetyä nollailin mittareita ja sattu silmään pistään sigmasta kohta max speed. Ruudussa komeilee rouheat 345.1. Kyllä se siis suurempiakin lukuja rekisteröi*huokaus* Pystyispä oma pärrä oikeesti tohon
Tainnu magneetti jäädä vaan sopivasti kohilleen valoissa tai muuta vastaavaa.
Kawasaki ZX-9R Ninja -04
Oman 9R:n neula ei ole 260:n yli vielä kurkannut, ensimmäisellä kerralla loppui suljetun alueen suora kesken, toisella kerralla taasen suljetun alueen muut käyttäjät alkoivat uhkailla takavaloillaan.
Ensimmäisellä kerralla oli vielä vakiovälitykset, toisella kerralla vinguttelin piikkiä pienemmällä eturattaalla ja varaa tuntui vielä kierroslukumittarissa olevan tuon 260:n ylitykseen.
Joskus kokeilin suljetulla alueella 250:n vauhteja täydellä tankkilaukulla, suosittelen. Mikään ei voita tunnetta siitä, että pää repeää paikaltaan minä hetkenä hyvänsä. Nautinto saattaa olla verrattavissa anaaliseksin tuomaan nautintoon, kun itse on ottavana osapuolena ja antavan osapuolen miehisyys on höyryveturin kokoluokkaa, varmaksi en osaa kuitenkaan sanoa, kun pyllyni on vielä neitsyt.
Sun pyllys mikään neitsyt oo(Northern_lights @ Elo. 26 2005,12:54) kirjoitti
![]()
Oma ysi menee yli 200km/h.
Nimim.höyryveturi
Suk dik!
No on se nyt perkele, jos ei mies oman pyllynsä tekemisiä tiedä!(anttari @ Elo. 26 2005,15:13) kirjoitti
Kyllä siinä tähän mennessä on yksisuuntainen liikenne ollut, eikä kukaan oman muistini, käsitykseni ja tuntoni mukaan ole väärään suuntaan ajellut.
Vitullisia kännejä olen elämäni aikana "muutaman" kappaleen juonut, mutta kertaakaan en ole krapulassa havainnut, että pyllyyn koskee ja kakki tulee miten ja minne huvittaa, eli enpä usko, että minussa asuu piilohomo, joka pullahtaa esiin alkoholia nauttiessa.
Ja vaikkei nimimerkkisi pitäisikään paikkaansa ja sen kuuluisi olla "pumpulipuikko" niin aivan varmasti uskon, että jotain henkisiä tai fyysisiä vammoja jää pumpulipuikonkin vierailusta, olin sitten kuinka kännissä tahansa.
Eli sekoitat minut johonkin toiseen, olen pahoillani.
Terv. nimim: Neitsytpylly.
Pahoitteluni, ettei tässä viestissä käsitelty alkuperäistä aihetta ollenkaan, en kuitenkaan viitsi omaa ketjua perustaa oman ruumiinosani vuoksi...
Tere,käyköhän 9rrien koneen heittämällä toisiinsa? Esim.-95 moottori -00 vuoden peliin.Yhell kaverilla c-malli ja haluais siihen e-mallin motin(sillä moottori hajalla)![]()
Suk dik!
Morjesta 9r kuskit!
Etsin gixeri faitteriini 9r:n peräkatettä. Jos jollakulla myytävänä, niin otathan yhteyttä: riku.penttinen@pp.inet.fi
Nyt on Kawassa Kawaan kuuluva putki. Eilen lähti Devil eläkkeelle ja tilalle tuli Sloveniasta asti Akrapovic karboon. Työnjälki ja laatu hivelee silmiä sekä kuuloelimiä. Myös painoero on huomattava, vaikka Devilkin on karboonia. Johtuu varmaan metalliosista. Akran pönttö on omaan silmääni paljon siromman näköinen.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Pääsinpä lähelle. Autokoulun auton perään pamahti ja voltti siit ojaan...(vahvajussi @ Elo. 10 2005,10:42) kirjoitti
Täällä myynnissä hyvä -00 ysikawa.
Ostakaahan pois, tai jatkan itse ajamista tuolla taas ensi kesänä.
Noniin, nyt onneksi kurkkasin ilmanputsari osastolle pyörässäni. Ja ei naurattanu. Vai huollettuja pyöriä, Paskat. Myyntimiehen puhetta sanon minä. Hiekkaa putsarin läpi/ohi mennyt, eikä mitää sellasta hiekka pölyä. Kertokaapas onko toi ilmanputsari kotitekoinen, vai onko noi tollasia??? Laitoin K&N putsarin, vaikka vähä jumppaa toi teettää huoltojen muodossa. Ja samalla vaihdoin syttypyöräksi factoryn +4 degrees mallin. Ainaki veto parani, kylmänä käy "keveämmin". Kylminä aamuina tuntui että sai liikaa ennemmin. Onkohan sivuilla oleva syttypyörä vakio?
kuvat on tuolla --> http://personal.inet.fi/surf/mopo/
Tuo suodatin on alkuperäinen ja se hiekkakin on ihan oikealla puolella suodatinta. Se keltainen puoli kuuluu nimenomaan alaspäin siellä suodatin kotelossa. Mutta jos joku väittää että tuo on juuri huollettu niin.....![]()
ZZR 1400 ABS -07
ZX-9R -03/-04
ZZR 600 -93
ZZR 500 -90
RD 125 DX -77
No oli toi oikein päin kyllä, mutta falskas reunoista, noita hiekan "jyviä" kaivoin topsipuikoilla pois sitte kaasareiden kurkkujen väleistä, jne. Tietääkös kukaa tosta sytty pyörästä? Oli sen näkönen toi mutteri jolla oli kiinni, että avattu oli ennemminki. Jossei sit joku huolto vaadi ton mutterin irrotteluja.
Pistin tuossa tunti sitten factoryn 4:n asteen sytkäpyörän ysiin. Pyörä tuntui vapaalla kaasutellessa hieman kierrosherkemmältä ja ajossa alemmilla kierroksilla pyörä tuntui jotenkin vaan paremmalta. Olin kuitenkin aistivinani että yläkierroksilta puuttui jotakin. Joko tehoja lähti ylhäältä tai sitten tehot tasaantui eikä niin selvää tehopiikkiä enää löytynyt. Kuitenki tassu nousi kovilla kiihdytyksillä vielä 2. vaihteellakin; kuten aiemminkin. Heitän viikonlopun aikana dynojetit paikalleen ja ens viikolla mennään penkkiin. Harmi etten penkittäny pyörää ennen sytkäpyörän asennusta, ois ollu mukava nähdä oliko siitä mitään hyötyä vai tuliko vaan "musta tuntuu"-heppoja. No, pistän ens viikolla tänne käppyrää näytille. Bikefoxilla tuosta on aiemmin mitattu 142 takaselta. Jos pääsis nyt edes lähelle tuota![]()
Mutta eikö viritys olekin onnistunut jos tehot tippuu vaan 10% ?![]()
Tuli sitten hankittua kawasaki. Kuvia projektista tässä. Ja katteitahan ei tietenkään voi käyttää...
Ducati 749 -04
Menit sitten raiskaamaan hienon 9R:n. Täältä ei heru bonuspisteitä hienojen sporttipyörien pilaajille.![]()
![]()
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Ensimmäinen ajokauteni -04 9R:llä on takana päin. Mittariin kertyi vähän alle 7500 erittäin nautinnollista kilometriä. Koko summa on pelkkää mutkapätkäajelua, työmatkat hoidin Fjoortilla. Ajoon sisältyy pelkästään yksi reissu Alastarolla. Sakoilta selvittiin taas ja pyörää en onnistunut kippaamaan edes kotipihalla.*kop kop*
Pyörässä ei ollut koko kautena minkäänlaista vikaa. Ei niin mitään. Kasawika lähti joka kerta käyntiin kuin palmun alta innokkaana uuteen lenkkiin.![]()
Jokainen varmaan arvaakin, että olen ollut pyörään enemmän kuin tyytyväinen: paras ajamani pyörä omaan käyttötarkoitukseeni. Eli mutkapätkille ja radalle ilman superäärimmäistä ajoasentoa ja myös kaksipäällä ajoon. Tehoa on yläkierroksilla julmetusti ja vääntöä riittävästi pienien modifikaatioiden jälkeen: mutkista avattaessa pitää olla tarkempana kuin kusiaisilla. Kurviin pyörä taittuu ajatuksen voimalla ja muuttaa ajolinjaa S-mutkissa riittävän nopeasti meikäläiselle varsinkin ride heightin noston jälkeen, joten huhulta, että uudehko 9R olisi kömpelö mutkissa voi leikata siivet jo viimeistään tässä vaiheessa.
Nyt ei muuta kuin syyshuoltoa tekemään ja odottelemaan huhtikuun loppupuolta. Suunnitelmissa kunnon pesun ja vahauksen lisäksi öljyn & suodattimen vaihto (Shell Advance Ultra) piikin pienemmän eturattaan asennus sekä syttypyörän vaihto Factoryn +4 asteeseen.
Mites muitten kausi meni? Ja mitä luvassa talven aikana?
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Jaa *(Seeber @ Loka. 01 2005,20:36) kirjoitti
![]()
Ducati 749 -04
Näyttää PAAljon paremmalta kuin alkuperäinen.(HJA @ Loka. 02 2005,03:42) kirjoitti
"Fuck the aerodynamics, its power that counts"![]()
niin onneksi ne katteet saa myös takaisin ja toivottavasti mahdollisimman pian HJA!!!![]()
Nimenomaan(rg500-ex @ Loka. 02 2005,08:41) kirjoitti
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Kuulin huhuja hinnasta, halvalla sait.(HJA @ Loka. 01 2005,12:00) kirjoitti
Mitäpä teet etukatteelle?
Kausi meni täysin vituiks, kuten edellisistä kirjoituksistani voi päätellä, eli:(Seeber @ Loka. 01 2005,21:46) kirjoitti
Alkukauden odottelin takaiskaria, takaiskarin tultua pyörä keitti ja oli huollossa n.kuukauden. Huollon jälkeen ajelin viikon ja kaaduin hiekkatiellä kävelyvauhdista oikealle kyljelle, katteisiin pari halkeamaa, "muutama" naarmu, jne, jne. Kilometrejä kaudelle kertyi alle 4000 kpl, eturenkaasta loppui pinta ja takarengas alkoi olla sakoilla, jotenka laitoin pyörän seisontaan. Kelejä olisi vielä piisannut, mutta tämän kesän tuurilla päätin lopettaa ajelut ja säästää huollot ja renkaanvaihdot talvelle. Paska kesä.
Talvella luvassa:
-Uuden takakatteen teko, nykyinen ei kelpaa.
-Takakatteen myötä vaihtuu myös äänenvaimentimen paikka ja koko, nykyinen on naarmuilla ja kolhittu.
-Uudempia ja kevyempiä vanteita olen harkinnut, nykyiset painaa liikaa.
-Viikonloppuna katselin etukatetta ja sekin alkoi näyttää pahalta, joko korjailen nykyistä, teen uuden tai ostan uudemman ja matalamman katteen, jonka sorvailen paikalleen talven aikana.
-Nykyinen väri ei kelpaa, koko paska täytynee maalata (maalauttaa).
Aika ja raha tulevat näyttämään, mitä kaikkea edellä mainituista saan kevääseen mennessä tehtyä, tällä hetkellä aika ei riitä ja rahat on vähissä, eli alku on ainakin lupaava...
Onko kokemuksia venttiilien välysten säädöstä ja onko vaikutusta käyntiääneen? Voi olla mielikuvituksen tuotetta mut kun vaihdoin ceebrasta 9ärrään, niin käyntiääni kuulostaa "säklätykseltä". Pyörä toimii kyllä enemmän kuin asiallisesti ja pauhua tuntuisi olevan enemmän kuin omiksi tarpeiksiKeväällä sitten huollon jälkeen penkkiin...
Terve kaikille!
Tuli ostettua vm -99 oleva 9R ja haluaisin kuulla, mitä öljyä kannataa käyttää! Laatikko pelaa tällä hetkellä kuin kello, joten ajattelin olisiko Sellin Advance Ultra 4 hyvä Öljy kyseiseen pyörään?
Kertokaa omat kokemukset eri öljystä