Sivu: 6 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456781656106 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 3312:sta
    Kappas!

Tulihan tämmönenkin threadi huomattua ja se innoitti uudelleenrekisteröintiin.

Eli alla on sininen 9R, vuosimallia 2003. Ostin uutena 05/2003 ja on rullattu melkein 20000 kilsaa. Oon ollu tyytyväinen, vaikka eihän tuolla nakkikiskalla enää katu-uskottavuutta 10R, R1, CBR1000, GSXR lailla saa, no se sopii vässykälle hienosti.

Kilkkeitä mopossa ei pahemmin ole, mitänyt saksasta tilattu halpis, slip-on, tuplakupla ja sitten tietty katit, kleenit ja muu turha ahdistava poistettu + säädetty (138hp / 98nm potki Imatran Kisan penkille, hienolla käyrällä, jonka kaivan paremmalla ajalla.) Crashpäditkin tilasin, mutta güntteri unohti lähettää asennussarjan.

Renkaina oon ajanu (takarenkaiden kestot suluissa) Michelin Pilotsporttia (9000 km), Pirellin Evocorsaa (4500), Metzelerin M1 (4500), 010 (1700! (kesti vaan 3 pv Motoparkkia!) ja nyt on alla Diablo Corsat ekaa päivää...

Rataa kierretään etupäässä Motoparkissa ja ajellaan etelä-savon seudulla.

Kulutusta oon seurannu tarkasti, maantiellä menee 5 l/100km (jos oikein nihistää, voi päässä 4 litraan) radalla oon saanu menemään parhaimmillaan 12 l /100km, siis pelkkaa vingutusta yli 10000 kiekan lähes koko ajan. Taulukko löytyy, jos joku insinööri haluaa tarkastellla. *

Kymysys: Onko kukaan koskaan mistään löytäny 15-piikkistä eturatasta? Ulkomailta löytyy, mutta tilaa nyt sitä sitten, tulee kalliiks mokoma.

Jeab, elikä ei kun pdietään threadi voimissaan, kiva lukee kaikki omaa mallia koskeva tieto samasta paikasta!
    Noniin, nyt on Carbone Lorrainet hidastamassa vauhtia. Pestiin samalla kunnolla jarrusatulat ja männät. Ei siellä mäntiä jumissa ollut, eikä vanhatkaan palat mitenkään lasittuneilta näyttäneet. Vaihdoin samalla jarrulitkut.

Tulos = Erittäin hyvä !

Jarrutuntuma ja teho paranivat huomattavasti, nyt saa kahden sormen puristuksella perän nousemaan ihan helposti ja parantunut tuntuma vielä tuo lisää luottoa jarruihin. Pientä parannettavaa tosin aina löytyy, jarrukahvan liikerata on vieläkin suht iso, mutta siihen ei muu auta kuin vaihtaa alkuperäiset letkut teräspunosletkuihin.

Summa summarum = Nyt olen erittäin tyytyväinen jarruihin
    ZX-10R
    Miten oli km-huollot F-mallin yseillä? Manuaali jäi edelliselle omistajalle ja huoltokirjaan/korttiin merkattu viimeksi 12 000 huolto. Nyt 17 000 mittarissa...
    ZX-9R 2002
    Yamaha YZ 250 2001

" R.I.P. Dimebag 1966-2004 "
    6000 kilsan välein. 18000 on se pienempi huolto, 24000 on sitten erittäin iso huolto keulaöljynvaihtoineen sun muineen...
    Lainaa (Northern_lights @ Touko. 11 2005,07:41) kirjoitti
    Lainaa (Kwaks @ Touko. 10 2005,16:04) kirjoitti
    Lainaa (Northern_lights @ Touko. 10 2005,14:57) kirjoitti
    Ai niin, mullahan on tosiaan 9R vuosimallia: 94

Vakiopaska, vaihtovilkkulussu, ei ajokunnossa, vitun hienoa.

Sijainti: Hevonvitunkuusi, Mikkelissä saattaa myös aika-ajoin pyöriä. Vältelkää, menee muuten päivä pilalle.
    Mikäs on ysissä vikana?
    Omistaja, tarkemmin sen yksinkertaisuus.

Luulin nimittäin, että WP:n iskunvaimennin tulee kuukaudessa, ei tullut, pari kuukautta ollut kuulema jälkitilauksessa. Ah, tätä odotuksen tuomaa ilon tunnetta...

Eli siis syksyllä totesin alkuperäisen takapumpun liian löysäksi, viisaana miehenä päädyin uuteen iskariin, toinen vaihtoehto olisi ollut huollattaa alkuperäinen. Takaiskari ja etuvastaavien jäykemmät jouset tilautin ja nyt olenkin odotellut takaiskaria, joka kuulema on jälkitoimituksessa. Eteen jouset ovat kuulema saapuneet ja tänään vien vaihdettaviksi, mikäli Tojota kestää...

Mukavaa käydä kesäkeleillä katselemassa pyörää, joka ainoastaan iskunvaimentimen vuoksi on levällään, mukavuutta lisää pikkuveljen pyörä, joka on ajossa ollut lienee kuukauden päivät. Ja lisääntynyttä mukavuuta potensseihin kasvattaa vitullinen määrä töitä, joiden vuoksi pyörän kasaaminen seuraavien viikkojen aikana onnistuu ainoastaan yöllä...

Patoutumiako? Niitä... Ja paljon.
    Viime perjantaina sain kauden aloitettua, WP vaihtui lennosta Öhlinssiin. Soittelin tuon WP:n vuoksi maahantuojalle, joka kertoi syyksi muutokset iskunvaimentimien valmistuksessa ja ongelmat tuotannon käynnistämisessä. Myyjä, jolta iskarin tilasin, tiivisti vain n. kolmen kuukauden ajan koko paskan sanaan "jälkitoimituksessa". Kyllästyin koko tapaukseen ja vaihdoin suosiolla merkkiä.

Kausi kestikin huimat kaksi päivää, joina huomasin viime syksyisen viittä vaille keittämisen jättäneen jälkensä kannentiivisteeseen. Jäähdytysnesteet hupenivat kummasti ja syystä tai toisesta flektin anturi on sanonut sopimuksensa irti (aiheutti viimesyksyisen keittämistapauksen), nämä kaksi kun yhdistetään, saadaan tulokseksi mukavia hetkiä tienpäällä (kaupungissa erityisesti).

Pyörän sain huoltoon ja pari-kolme viikkoa kertoivat kestävän pyörättömyyttä. Pyörä on kuitenkin huollossa samaisessa liikkeessä, jossa hoettiin kolme kuukautta "jälkitoimituksessa" sanaa ja jotenkin on pelkotiloja persiissä kauden seuraavasta jatkumispäivästä...

Terv. Nimim: Corolla kulkee ja vitutus kasvaa äärettömyyksiin.
    No voi fak. Kannentiivisteen vaihto taitaa vaatia koneen irroituksen rungosta. Aina noissa on jotain! Kyllästyinkin omani ropaamiseen ja vaihdoin uudempaan kusiaiseen. Tyytyväinen olen ollut, mutta paperin pojat vois tehdä sovun, niin pääsis makseleen pyörää pankille. Perkele.
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
    Laitatin ysiin keväällä suutinsarjan ja vapaavirtausfiltterin. Mulla on putkena nyt joku Remuksen bolt-on, joka valitettavasti on vähän ahdas. Putkessa on joku ihme suppilo keskellä ja säätömiehen mukaan ei tuu virtausta tarpeeksi läpi. Tehot jäi nyt 128 polleen pyörästä mitattuna ja säätömiehen mukaan kunnon kokoputkistolla saataisiin parannusta mukavasti aikaan.

Nyt olen miettinyt Acran kokoputkiston laittamista. Mitäs sanotte, onko mitään järkee, putkistohan on suhteellisen kalliskin. Olisko peli taas säädettävä kun putki vaihtuu? Ilmeisesti... ainakin itse niin luulisin.
    128 hv? Penkeissä tietty eroja, mutta aika alhaiselta kuulostaa. Mitähän tuo on vakiona antanut, penkitittekö? Oliko samassa penkissä ajettu vastaavia vakioita tms? Yleensä penkittäjällä on tuntuma, onko kaikki kohdillaan, vertailuja vastaaviin tms. Slipariviritteiset uudemman korin 9R:t antaa helposti 140 pollen tuntumaan takanakille. Kuten totesin: Eri penkkien tuloksia ei kannata verrata.

9R:n vakioputki (pakosarja) ei tietämäni mukaan hirvittävän ahdistava ole, onko siis siinä Remuksessa joku "suipennustorvi?"

Halvimmalla varmaan selviät, kun hankit vaikka minkä tahansa absorptiovaimentimen (semmonen mistä näkee suoraan läpi)Niitä kun saa esmes saksasta 250€ hintoihin. Ei sen alkukäyrän vaikutus katuajossa niin hirvittävä ole, kisahärvelit erikseen.

Niin ja säädettävä se tod. näk. on. Kun pyydät penkittäjän "ajamaan" seokset eri alueilla, niin tiedät jo paljon enemmän. Ensin vaikka putken vaihdon jäljiltä perstuntumasäädöillä sinne päin, sitten penkkiin ja lopulliset säädöt. Yleensähän änkkärinvaihdon yhteydessä riittää pykälää isommat pääsuuttimet, neulojen nosto prikoilla, seosruuvia hiukan auki, tms yhdistelmä. Ittellä riitti -03 mallisessa pelkät pykälää isommat pääkköset ja jo oli aavistuksen paksulla. Poistettiin siis katti ja laitettiin henkittävämpi änkkäri.
    Lainaa (Vode3 @ Kesä. 28 2005,15:21) kirjoitti
    128 hv? Penkeissä tietty eroja, mutta aika alhaiselta kuulostaa. Mitähän tuo on vakiona antanut, penkitittekö? Oliko samassa penkissä ajettu vastaavia vakioita tms? Yleensä penkittäjällä on tuntuma, onko kaikki kohdillaan, vertailuja vastaaviin tms. Slipariviritteiset uudemman korin 9R:t antaa helposti 140 pollen tuntumaan takanakille. Kuten totesin: Eri penkkien tuloksia ei kannata verrata.

9R:n vakioputki (pakosarja) ei tietämäni mukaan hirvittävän ahdistava ole, onko siis siinä Remuksessa joku "suipennustorvi?"

Halvimmalla varmaan selviät, kun hankit vaikka minkä tahansa absorptiovaimentimen (semmonen mistä näkee suoraan läpi)Niitä kun saa esmes saksasta 250€ hintoihin. Ei sen alkukäyrän vaikutus katuajossa niin hirvittävä ole, kisahärvelit erikseen.

Niin ja säädettävä se tod. näk. on. Kun pyydät penkittäjän "ajamaan" seokset eri alueilla, niin tiedät jo paljon enemmän. Ensin vaikka putken vaihdon jäljiltä perstuntumasäädöillä sinne päin, sitten penkkiin ja lopulliset säädöt. Yleensähän änkkärinvaihdon yhteydessä riittää pykälää isommat pääsuuttimet, neulojen nosto prikoilla, seosruuvia hiukan auki, tms yhdistelmä. Ittellä riitti -03 mallisessa pelkät pykälää isommat pääkköset ja jo oli aavistuksen paksulla. Poistettiin siis katti ja laitettiin henkittävämpi änkkäri.
    Tarkka arvo penkissä oli siis 128,7 Ennen suuttimien ja ilmafiltterin vaihtoa 4hp vähemmän). Tää mun ysi on c-malli eli vm -98. Penkitys ja säätö tehtiin Tampereella Bike-Doctorilla. Kaverin kyllä pitäisi olla pätevä noissa säätöhommissa. Muiden kun oman pyöräni penkityksistä en huomannut kysellä mitään...

Siinä mun Remuksessa tosiaan on joku "suipennustorvi" eli keskellä vaimenninta on ahtauma, tiedä sitten mikä siinä on ideana , Ruusilan(säätömies) mukaan on liian ahdas. Siksi ajattelin sitä "kokoränniä" laittaa, varsinkin kun nyt olisi suht edullisesti sellainen tarjolla.

Kyllä mun ilmeisesti säädettävän se sitten tarvii käyttää mikäli putkiston vaihdan. Itse en viitsi mennä räpeltämään, tod.näk. saan mopon vaan huonommaksi.

Lainaa (Seeber @ Kesä. 17 2005,08:54) kirjoitti
    Tilasin kaverille teräspunotut jarruletkut eteen Luissilta. Itse en raaskinut tilata, mutta jos sitten joskus ens kesänä.. Riippuu rahatilanteesta. Himottaisi tilata kevyeemmät vanteetkin tai jos vaikka AVK:lla olisi 10R:n vanteita. Ovat ZX12R.org -foorumin mukaan pirun kevyeet verrattuna Ysin vakioihin.
    Tuossa kun on tullut harrastettua renkaanvaihtoa jos johonkin vessaan, pitää erityisesti mainita 9R:n vanteet. Ne painavat niin paljon, että ne pitäisi melkein nostaa trukilla rengaskoneelle!!!

10R:n vanteet ei välttämättä sovellu ihan suoraan... ihmemaa Ozilta löytynee sopivat vanteet jotka menevät suoraan alkuperäisten tilalle.

Eri asia onko siinä mitään järkeä, mutta toisaalta ei koko moottoripyöräilyssä ole välttämättä järkeä
    Lainaa (Jyri @ Kesä. 29 2005,11:23) kirjoitti
    Tuossa kun on tullut harrastettua renkaanvaihtoa jos johonkin vessaan, pitää erityisesti mainita 9R:n vanteet. Ne painavat niin paljon, että ne pitäisi melkein nostaa trukilla rengaskoneelle!!!
    Senpä takia justiinsa. Viimeksi, kun vein takarenkaan vanteineen päivineen rengastajalle, meitä oli 3 ukkoa nostamassa sitä rengaskoneelle ja selkä on vieläkin kipeä.

Ameriikan serkkujen mukaan Ötsin vanteilla ajo eroaa huimasti orkkiksiin. Täytyy sit ens kesällä kattella mikä on fyffetilanne.
    Tai vois tietty sahata vanteiden puolista puolet pois..
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
    Lainaa (vahvajussi @ Kesä. 29 2005,11:09) kirjoitti
    Tarkka arvo penkissä oli siis 128,7 Ennen suuttimien ja ilmafiltterin vaihtoa 4hp vähemmän). Tää mun ysi on c-malli eli vm -98. Penkitys ja säätö tehtiin Tampereella Bike-Doctorilla. Kaverin kyllä pitäisi olla pätevä noissa säätöhommissa. Muiden kun oman pyöräni penkityksistä en huomannut kysellä mitään...

Siinä mun Remuksessa tosiaan on joku "suipennustorvi" eli keskellä vaimenninta on ahtauma, tiedä sitten mikä siinä on ideana * , Ruusilan(säätömies) mukaan on liian ahdas. Siksi ajattelin sitä "kokoränniä" laittaa, varsinkin kun nyt olisi suht edullisesti sellainen tarjolla.

Kyllä mun ilmeisesti säädettävän se sitten tarvii käyttää mikäli putkiston vaihdan. Itse en viitsi mennä räpeltämään, tod.näk. saan mopon vaan huonommaksi.
    No sitten eikun uusi kokoränni / uus änkkärii. Tosin jos 4 hv tuli jo alkuperäiseen lisää, niin hyvä tuo on pelkällä änkkärillä. Saisko sitä suipenninta poistettua?

Kuten sanottu, ei noita penkkituloksia kannata vertailla. Kuitenkin nuo 98-> eteenpäin valmistetut 9R:t antaa tehoja suhtkoht samalla lailla 2003:een asti, kunhan ahdistavan änkkärin vaihtaa.

Itte en mitannu ennen änkkärin vaihtoa, pihi kun olen ja säädinkin itse. Keskialueella oli melkoinen muutos: Tuokin lyijykeula alkoi nostamaan etutassua helpommin.

Lainaa (Seeber @ Kesä. 29 2005,11:49) kirjoitti
    Senpä takia justiinsa. Viimeksi, kun vein takarenkaan vanteineen päivineen rengastajalle, meitä oli 3 ukkoa nostamassa sitä rengaskoneelle ja selkä on vieläkin kipeä.

Ameriikan serkkujen mukaan Ötsin vanteilla ajo eroaa huimasti orkkiksiin. Täytyy sit ens kesällä kattella mikä on fyffetilanne.
    Tai vois tietty sahata vanteiden puolista puolet pois.. *
    1½ puolalla meinasit sitten ajella? Olishan se kiva kokeilla keveämpiä vanteita, vaan taitaa mennä väliraha 10R:ään noihin vanteisiin, eivät ole ihan edullisia. Olisko ideaa mitkä vanteet sopis tuohon suhthelpolla? Tietty huomattavasti kevyemmät. Eräs tuttu joskus puheli, jotta olivat sorvanneet ZZR1100:een kevyet vanteet ja siitä tuli ajettavuudeltaan lähes 750:n luokkaa. Painoa kun ottaa pyörivästä massasta niin se tuntuu...
    Lainaa (Vode3 @ Kesä. 29 2005,14:27) kirjoitti
    No sitten eikun uusi kokoränni / uus änkkärii. Tosin jos 4 hv tuli jo alkuperäiseen lisää, niin hyvä tuo on pelkällä änkkärillä. Saisko sitä suipenninta poistettua?

Kuten sanottu, ei noita penkkituloksia kannata vertailla. Kuitenkin nuo 98-> eteenpäin valmistetut 9R:t antaa tehoja suhtkoht samalla lailla 2003:een asti, kunhan ahdistavan änkkärin vaihtaa.

Itte en mitannu ennen änkkärin vaihtoa, pihi kun olen ja säädinkin itse. Keskialueella oli melkoinen muutos: Tuokin lyijykeula alkoi nostamaan etutassua helpommin.
    Tarkoitin, että tuo 4 hp max tehoa tuli kun lisättiin suutinsarja ja ilmafiltteri. Tuo Remuksen bolt-on oli jo ennen näitä toimenpiteitä. Oon miettinyt sitä "suipentimen" poistoa, mutta hankalalta se näyttää. On ihan keskellä vaimenninta ja näyttää siltä, että se olisi samaa "puuta" sisuskalujen kanssa eli vaikaea taitaa olla poistaa.

Jos nyt saan sen kokorännin tingattua sopivaan hintaan taidan sen ostaa
    Hiilarivanteet ne oikeastaan olla pitää!
    Kaverin pyörä on ihan mielettömän keveä ajaa johtuen juuri hiilarivanteista.
    Mikäs pyörä on kyseessä?
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
    Vaikea sanoa tuosta Remuksesta, jos penkittäjä sanoo, että se ahdistaa, niin uskoisin häntä.

Kaverilla oli aikanaan 1100gikserissä miehekäsääninen Sebringin kokoputki, joka ei penkityksessä osoittautunutkaan kovin hyväksi: Vaihto Acran kokoputkeen ja tehoa tuli toistakymmentä hepoa lisää. Tuossa oli ennen änkkäriä joku kuristus / vaimennussysteemi, joka toimintaa rajoitti. Vaikea tietty kuvitella, että viritysänkkäri olisi vakio kammiovaimenninta ahdistavampi. Tuossa esimerkkitapauksessa vika oli siis käyrästössä.
    Lainaa (Seeber @ Kesä. 29 2005,15:32) kirjoitti
    Mikäs pyörä on kyseessä?
    Ducati 748R.
    Oikein hieno namipala, siinä on lisäksi hiilaritankki, lampputeline, yms yms yms yms yms...
    Lainaa (Vode3 @ Kesä. 30 2005,11:46) kirjoitti
    Vaikea sanoa tuosta Remuksesta, jos penkittäjä sanoo, että se ahdistaa, niin uskoisin häntä.
    Juu, kyllä mää sitä säätäjää uskon. Katsottiin vielä taskulampulla putken sisään ja kyllähän siellä ihan selkeä "supistus" näkyi keskellä.
    Tilasin kaverille teräspunotut jarruletkut eteen Luissilta. Itse en raaskinut tilata, mutta jos sitten joskus ens kesänä.. Riippuu rahatilanteesta. Himottaisi tilata kevyeemmät vanteetkin tai jos vaikka AVK:lla olisi 10R:n vanteita. Ovat ZX12R.org -foorumin mukaan pirun kevyeet verrattuna Ysin vakioihin.

10R:n vanteet ei välttämättä sovellu ihan suoraan... ihmemaa Ozilta löytynee sopivat vanteet jotka menevät suoraan alkuperäisten tilalle.

Eri asia onko siinä mitään järkeä, mutta toisaalta ei koko moottoripyöräilyssä ole välttämättä järkeä *
    Vanhan pyörän omistajalla on aina vaikeampaa... Löytyyköhän linkkiä, mistä omaan -94 9R:ään voisi vanteita katsella ja ehkäpä jopa tilata?

Juu, tässä tapauksessa ei ole mitään järkeä vanteita vaihtaa, paremmat tulokset saisi aikaan vaihtamalla koko pyörän. Mutta ensi talven aikomuksena on tuota kohta jo maksettua paskaani laitella omistajansa näköiseksi (eli rumaksi ja luotaan työntäväksi), eikä järjen käyttö ole koskaan ollut vahvin piirteeni, miksipä sitä itseään muuttamaan.

Kausi mitä ilmeisemmin jatkuu oman 9R:n kohdalla parin viikon sisällä, valoa siis tunnelin päässä...
    Lainaa (Northern_lights @ Kesä. 30 2005,12:44) kirjoitti

Eri asia onko siinä mitään järkeä, mutta toisaalta ei koko moottoripyöräilyssä ole välttämättä järkeä *
    Vanhan pyörän omistajalla on aina vaikeampaa... Löytyyköhän linkkiä, mistä omaan -94 9R:ään voisi vanteita katsella ja ehkäpä jopa tilata?

Juu, tässä tapauksessa ei ole mitään järkeä vanteita vaihtaa, paremmat tulokset saisi aikaan vaihtamalla koko pyörän. Mutta ensi talven aikomuksena on tuota kohta jo maksettua paskaani laitella omistajansa näköiseksi (eli rumaksi ja luotaan työntäväksi), eikä järjen käyttö ole koskaan ollut vahvin piirteeni, miksipä sitä itseään muuttamaan.

Kausi mitä ilmeisemmin jatkuu oman 9R:n kohdalla parin viikon sisällä, valoa siis tunnelin päässä...
    Homma kannattaa ilman muuta hoitaa kunnolla.
    Tuossa tilanteessa itse etsisin taikasanaa "box of old race bits".

Hyvä paikka moisen boksin löytämiseen voi olla vaikka ebay.de. Sieltä uskaltaa kyllä tilata jos on kyllin varovainen ja ei usko ihan kaikkea...

Hiilikuituvanteet maksavat noin 3500-5000 Euroa, eli ei ihan halpaa. Tankin saa tonnilla (korkkeineen yms hilppeineen), muut kikkareet maksavat mitä maksavat. Nämä siis Ducatin tapauksessa

Kannattaa ottaa mittalaitteet kauniiseen käteen ja etsiä käsiinsä toisten uudempien Kawasikamallien vanteita. Niitä tutkien voi olla, että jostain saisi tehtyä ja teetettyä holkein ja sovittein sopivat osat.

Järkevintä on ostaa suosiolla -03 636R. Siitä löytyy kiukkuista menoa enemmän kuin vanhasta painavasta kullannupusta ja ne eivät enää syksymmällä juuri 9000-10 000 € enempää maksa... Tyhmä sinänsä sanoa näin, koska itse tykkään laitella vanhempia mopoja. Lisäksi oma Ducatini on monen tehopelin omistajan mielestä "iso musta ruma painava ja laiska" diisseli, vaikka itse siitä pidänkin yli muiden vaihtoehtojen. Eipä kannata järkevyyttä punnita näissä asioissa - fiilispohjalta on terveellisempää mennä
    Kuvia 9R:stä auringonpaisteessa
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
    Lainaa (Jyri @ Kesä. 30 2005,13:35) kirjoitti
    Lainaa (Northern_lights @ Kesä. 30 2005,12:44) kirjoitti

Homma kannattaa ilman muuta hoitaa kunnolla.
    Tuossa tilanteessa itse etsisin taikasanaa "box of old race bits".

Hyvä paikka moisen boksin löytämiseen voi olla vaikka ebay.de. Sieltä uskaltaa kyllä tilata jos on kyllin varovainen ja ei usko ihan kaikkea...

Hiilikuituvanteet maksavat noin 3500-5000 Euroa, eli ei ihan halpaa. Tankin saa tonnilla (korkkeineen yms hilppeineen), muut kikkareet maksavat mitä maksavat. Nämä siis Ducatin tapauksessa

Kannattaa ottaa mittalaitteet kauniiseen käteen ja etsiä käsiinsä toisten uudempien Kawasikamallien vanteita. Niitä tutkien voi olla, että jostain saisi tehtyä ja teetettyä holkein ja sovittein sopivat osat.

Järkevintä on ostaa suosiolla -03 636R. Siitä löytyy kiukkuista menoa enemmän kuin vanhasta painavasta kullannupusta ja ne eivät enää syksymmällä juuri 9000-10 000 € enempää maksa... Tyhmä sinänsä sanoa näin, koska itse tykkään laitella vanhempia mopoja. Lisäksi oma Ducatini on monen tehopelin omistajan mielestä "iso musta ruma painava ja laiska" diisseli, vaikka itse siitä pidänkin yli muiden vaihtoehtojen. Eipä kannata järkevyyttä punnita näissä asioissa - fiilispohjalta on terveellisempää mennä *
    Saa nähdä mitä ensi talvi tuo tullessaan vanteiden osalta, asia jääköön hautumaan loppukesän ajaksi.

Ensimmäinen ostos talvea varten on tehty, näillä näkymin "pääsen" pitkästä aikaa lasikuidun kimppuun ja kawan perse kokee muodonmuutoksen, R6:n katteen avittamana. Jospa ensimmäisenä teen tuon perän valmiiksi ja katson vasta sitten, ehdinkö ennen ensi kesää muita muutoksia tekemään. Töitä on liikaa, kun näihin tärkeimpiin asioihin ei aika tahdo riittää...

Uudempi, kevyempi, tehokkaampi ja kaikin puolin parempi pyörä olisi tietysti helppo ja huoleton ratkaisu, mutta asuntolaina toimii tällä hetkellä hyvänä jarruna pyörän vaihdossa. Ja kun tuo nykyinen rakkine on kokonaan maksettu, koen suuressa viisaudessani järkeväksi ratkaisuksi rakennella sitä (uudempikin pyörä joutuisi kuitenkin rautasahaan ja muihin työkaluihin tutustumaan) oman mieleni mukaisesti. Nykyisen pyörän aion pitää itselläni, enkä ole sille muita omistajia edes harkinnut, vitusti järkeä siinäkin päätöksessä...

Mikähän perkele saa ihmisen purkamaan tieten tahtoen toimivan pyörän ja viettämään talvisin kaiken liikenevän vapaa-ajan rakentelemalla "uutta" ja "paremman näköistä" ratkaisua, vittua ja perkelettä hokien? Olisikohan Legot saanut jäädä sinne kaupan hyllylle aikoinaan..?

Ja sinne radallekin pitää tänä kesänä lähteä itseään masentamaan, muuten tässä kokee, että on turhaan vaihdellut iskareita ja eturattaan kokoa...
    Sain vihdoin ja viimein näpättyä kuvia.

ZX-9R 2002
    ZX-9R 2002
    Yamaha YZ 250 2001

Lainaa (w-mies @ Heinä. 08 2005,12:36) kirjoitti

ZX-9R 2002
    Erikoisen värinen?Mutta Ysit on hienoja
    Suk dik!
    Lainaa (anttari @ Heinä. 08 2005,17:00) kirjoitti
    Lainaa (w-mies @ Heinä. 08 2005,12:36) kirjoitti

ZX-9R 2002
    Erikoisen värinen?Mutta Ysit on hienoja
    No vihreän oisin halunnu mutta ei ton ikäsiä ysejä ollu ostohetkellä hirveästi tarjolla. Varsinkin kun tämä pyörä löyty 10 km päästä ja halvemmalla kuin muut ehdokkaat. Eipä tuu heti vastaan samanlaista.
    ZX-9R 2002
    Yamaha YZ 250 2001

Makian näköinen Ysi, mutta reilut 2cm pussystripet takarenkaassa pisti pahasti silmään. Mikä ravistuksenvakaaja sulla on?

Ottaako muuten sulla toi Yoshimura kiinni takajarrusatulan jarruletkun kiinnityspulttiin kun ajaa kaks päällä? Mulla on Devil kohta hankautunut puhki ja pitäis miettiä uutta putkea. Vaihtoehtoina ovat Yoshimuran RS3 tai TRS suoralla huilulla tai sitten Akrapovicin Race karbooni. Vika on siinä, että MotoFocuksessa on asennettu tohon vm. 95 kuuluva änkkäri.

990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
    Jotenki arvasin että joku kommentoi tuosta takanakista. Vaihdoin tuon kumin alle viime viikolla enkä oo kerenny vielä kunnolla sillä ajeleen. Ja nekin ajot shortsit jalassa, eli hyvin varovasti... niin niin, seli seli

WP:n ohjausiskari. Ei ota putki kiinni; katos mulla tuo rouva on aika kevyt.

Pitäisköhän photoshopata nuo pussystripet pois ennen ku muutkin huomaa...

ZX-9R 2002
    Yamaha YZ 250 2001

Onko toi Yoshimuras TRS suora putki vai kammiovaimentimen tyylinen? Paljon potkii takanakilla? Hepat ja nyyttonit.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  30.  
    Suoralla putkella. 142 takaselta Bikefoxin penkissä. Vääntöjä en muista eikä ole käyriä enää tallessa. Saitko muuten sen syttypyörän laitettua?
    ZX-9R 2002
    Yamaha YZ 250 2001

Sivu: 6 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456781656106 ... ViimeinenViimeinen