No jopas oli projekti(Seeber @ Touko. 19 2005,12:46) kirjoitti
Toivovattavasti pääsen vähän helpommalla jos nyt iskarin satun hommaamaan..
Tulipa tuossa nyt sitten tehtyä ekat modifikaatiot pyörään![]()
Jostainhan se on aloitettava ja nyt on takana minivilkut kiinni.
Ero originaaleihin ja uusiin näkyy täältä
Vielä en raaskinu sahata tota lokaria pois, mutta suunnitelmissa se on. Seuraava ois vuorossa etupään vilkut.
Seeber, hyviä kuvia taas hienosta pärrästäToi huggeri näyttää istuvan mainiosti ja se lyhennys paransi sitä vain entuudestaan. Nyt pitää itekkin alkaa mettästään josko sais sinisenä samanlaista. Kesälomarahat odottaa tuhlaamistaan, joten voisko niitä parempaan miettiä tuhlaavansa kuin pärrään
Mitä tulee valokuvaamiseen, niin ihan asiansa nuokin kuvat ajoivat. Minkä tyyppisellä kameralla kuvaat? Yleensä noista digikameroista löytää sutkoht helposti sen kontrastin jolla saa valosuutta lisättyä. Sit mitä parempi kamera niin sitä enemmän valikoista löytyy säätömahdollisuuksia. Tosin, jos löytyy Photoshop koneelta niin sit ei oo väliä miten kuvaat kun siellä pystyy tekeen melkein kaiken tarvittavan kuvalle.
Kawasaki ZX-9R Ninja -04
Tyylikkäät vilkut sulla nyt Nautti! Vilkkujen vaihdolla Ysistä tulee paljon siromman näköinen.
Kyllähän toi huggeri paremman näköiseksi tuli, kun siitä sahasi sen 3 cm pois. Ei vaan taida olla kuvaa ennen lyhennystä, että pääsisi vertailemaan. Kyllähän mopo on ihan hyvä sijoituskohde, ei vaan kovin viisas loppupelejä ajatellen. Menee meikäläiseltäkin menee omat ja varastetut tohon mopoon..
Tosta kuvaamisesta, että kyllähän kameran pitäisi olla ihan laatupeli. Merkki Ixusja 4mg pikseliä ja kuvausvalikoita niin perkeleesti. Eli niitä mistä pystyy valitsemaan valmiit asetukset eri tilanteisiin. Mutta silti kuvat ovat aika pimeitä, vaikka arska paistaa täydellä teholla. Olen myös roplannut ISO-asetuksia eli ISO 200 ja 400 välillä.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Kiitosta(Seeber @ Touko. 24 2005,11:39) kirjoitti
uskon, että perästä saa vielä paremman kun tolle roiskeläpälle tekee jotain ja saa kilpeä nostettua.
Ja sitten lisää tästä kuvaamisesta. Esim voisi kokeilla laittaa Iso asetuksiin 50 ja valovoimakkuus keskelle. Tuo ISO200 on aikas paljon, eli parasta ois pistää arvoksi AUTO.
Tietty, jos viittit lähettää mulle alkuperäisen kuvan joka on mielestäsi tumma, niin voin katsoa mistä se johtuu. Eli alkuperäinen kuva suoraan kamerasta joka ei ole käynyt missään kuvankäsittelyohjelmassa. Lähetä se vaikka osoitteeseen peltonen.antti@luukku.com niin pystyn näkeen käyttämäsi asetukset siitä paremmin.
Kawasaki ZX-9R Ninja -04
Photobucketissa niitä kuvia on. Kuva ohjaamosta on pikkasen käsitelty Officen kuvankäsittelyohjelmalla. Siinäkin laitoin vain automaattisen korjauksen enkä muuta. kliks
Pitänee ottaa manuaali käteen ja katsoa mistä kontrastia saa säädettyä..
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Milläs renkailla ajelette? Mulla oli ensiasennuskumeina Misukan Pilot Sportit, jotka nyt vaihtuu Pilot Powereihin, joista on hyviä kokemuksia entisessä pyörässä. Myöskin Pilot Powerit ottivat kaksoisvoiton Motorradin rengastestissä, mikä kielii sitä, etteivät renkaat voi olla ihan scheisset.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Pirelliä,pirelliä...Edessä normi Diablo, taka Diablo Strada.
loppuun ajetut 012:t batlaxit alla, menee vaihtoo heti kun saan jostain rahaa. Varmaan Pilot powerit alle seuraavaksi...![]()
Mä oon päästelly viimeksi Metzelerin Z6:lla. Oon erittäin tyytyväinen nakkiin ollut. Samalla takasella on ajettu jo yli 10000 ja vieläkin olisi pintaa jäljellä vaikka kuinka. Radalla ei ole renkaalla käyty kuin kerran, mutta muuten hyvin sekalaista ajoa kaupunki/maantie.(Seeber @ Touko. 25 2005,12:04) kirjoitti
Toissapäivänä sitten kävi ohrasesti renkaan kanssa. Ilmeisesti ajoin lasiin ja gummi tusuksi. Ruiskin sitten vaahdot renkaaseen, jotta kotiin pääsen... Ilma pysyy edelleenkin renkaassa, mutta kaipa se turvallisuussyistä pitää vaihtaa uuteen. Vielä en ole vaihtanut, mut luulen, että ens viikolla gummi vaihtuu uuteen samanmoiseen.
Kävin tuossa viikonloppuna hieman ajelemassa kaverin ´99 mallisella R1:sellä. Heti ensimmäisessä risteyksessä huomasin suuren eron omaan ´99 malliseen 9R:ään... JARRUT !
Oikeasti, tuossa Yamahassa tuntui olevan todella huimasti tehokkaammat jarrut, pystyi yhdellä sormella kevyesti jarruttamaan yhtä tehokkaasti samalla tavalla mihin kawalla vaaditaan oikein kunnollista rutistusta koko kädellä. Myös jarrutuntuma oli parempi.
Onko nyt niin että Yamahassa vaan yksinkertaisesti on paremmat jarrut vaiko onko omassa pyörässäni jotain häikkää jarrutehon kanssa ? Yamahassa ei ole teräspunosletkuja ja palonen mallista/merkistä ei ole tietoa.
Voiko jarrupalat jotenkin mennä pilalle ? Siis toisin sanoen, pitäisikö tässä nyt itse lähteä kipin kapin ostamaan sintteripaloja omaan kawaan ? Kyllähän tuo omakin kawa pysähtyy, mutta huomattavasti kovemman rutistuksen vaatii. Jarrutuntuma kuitenkin oli tuossa Yamahassa sen verran parempi että olisi kiva jos pystyisi saamaan omatkin jarrut samalle tasolle. Rata-ajossa varsinkin jarrutuntuma on erittäin tärkeä.
ZX-10R
Koska olet viimeksi vaihtanut jarrunesteet? Ovatko jarrupalojen pinnat lasittuneet? Levyt urilla? Itse aina ennen kautta otan jarrupalat käteen ja rapsutan ne karheaksi hienolla santapaperilla. (saa tehdä kesken kaudenkin)
Teräspunosletkuilla paranee toki tuntuma ja teho.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Kyllä mulla ainakin pysähtyy ihan parilla sormella kahvaa puristaen, eikä tuntumakaan huono ole, eikä ole punos letkujakaan vielä.![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
En tiedä koska jarrunesteet vaihdettu, pyörä ollut minulla vasta muutaman kuukauden. Pitääpä repiä palat irti ja silmämääräisesti tutkia. Voiko noi palat yleensääkkään mennä pilalle, missä tilanteessa pinta voi lasittua ?
Voihan tietysti olla että noi mun palat on jotain mallia "halpis-ping-pong" ja sen takia teho on heikko...
ZX-10R
En osaa tarkemmin kertoa mistä johtuu palojen pinnan lasittuminen, mutta niinkin voi käydä ja allekirjoittaneelle on käynyt.Mutta se auttaa heti, kun hankaa niistä HIENOLLA santapaperilla liukkaan pinnan pois. Sekin voi olla, että jarrusatuloissa majailee jotkut Motonetin tarvikepalat. Mielestäni orkkispaloilla on paras pito orkkislevyhin. Esim. jotkut Ferodot orkkislevyillä olivat aivan hanurista; kiljuu pirusti ja jarruteho on paljon huonompi kuin orkkispaloilla. Mutta onhan Ferodolla eri versioita, joista olen kokeillut vain yksiä.
Jarrunesteet kannattaa tosiaan vaihtaa aika-ajoin, varsinkin jos ei ole tietoa koska ne on viimeksi vaihdettu. Vanha jarruneste on sellaista mustaa paskaa, jossa on myös kondensaatiovettä joukossa.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Renkaina eessä metzeler ja takana 10r ensasennusgummi dunlop 208 johon erittäin tyytyväinen.
Suk dik!
Terve.
Millainen säätövara zx-9r:ssä on noin niikun korkeuden suhteen olen noin 175 pitkä, eikä kaverin 9r:ssä oikeen jalat kunnolla yltäneet maahan. Eli onko mahdollista säätää pyörää paljonkin alemmaksi, jolloin tälläinen kääpiökin pystyy pyörällä ajamaan ja eteenkin liikuttelemaan paikallaan. Mikäli näin on että pyöraa saa säädettyä myös kääpiön mittoihin, on valinta pyorän hankinnan suhteen tehty!![]()
Säätövarasta en tiedä, mut ite oon kans tällainen persjalkainen eli vähän rapiat 170. Jalat kyllä riittää maahan koko jalan pituudelta kengät jalassaEi ole liian korkealta tuntunut. Joku asiasta enempi tietävä vois sitten noihin säätöasioihin ottaa kantaa. Kaupoille vaan
![]()
Ite oon tasan 170.Puolijalkasena ylettyy loistavasti,minkä pituudessa häviää,voimassa korvaa![]()
Ja jos madaltaa haluaa,koiranluut uusiin puihin.
Suk dik!
Kiitos teille.! Eli ei muutakun vakuutuksia tutkimaan ja pyörä talliin!![]()
Ja taas.. nurkkiin tuntuu olevan jäänyt 98 vm 9R:n tavaraa, jos joku kaipaa alkuperäistä kokoputkistoa niin voin luopua omastani kohtuuhintaan/tarjousten perusteella. Muistaakseni alkuperäiset suuttimetkin löytyy jostakin.
Kysellä voi meilitse:
harakiri@kolumbusPOISTATÄMÄ.fi
-H-
Morjentes.. tarvii varmaan itsekkin tänne esittäytyä..
Pyöränä on E1 mallin 9R. Ostin mopon viimevuonna 6500km taulussa ja nyt ois about 12000km puskettu. pyörästä ei voi sanoa muutakuin hyvää
Modauksista löytyy vance & hines ränniä, dynojet suuttimet, k&n filsu, homemade undertail, edessä nuolivilkut, takana kirkas led takavalo jossa integroidut vilkut. pyörä hetken mielijohteesta maalattu talven aikana tommoseks baby blue helmiäiseks
Ja sitten jotain kysymystä tällähetkellä alla battlaxit ja takarengas koossa 180/55 , muuttuuko hirveesti kankeemmaks jos laittais 190 leveen? alkais olee pikkuhiljaa vaihtokunnossa ja tollaset diablo corsat ajattelin laitta tilaukseen.
sitten.. mistäköhän tohon löytäis teräspunos jarruletkut? ja jos jollain ois ylimääräisenä moiset niin viestiä tulemaan, tumma vakiomallinen pleksikin ois hakusessa.
Kuvia kwakasta löytyypi täältä!
aika hiano toi sun ysis az-
varmaan livenä viel källimpi toi väri..
jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08
Tilasin kaverille teräspunotut jarruletkut eteen Luissilta. Itse en raaskinut tilata, mutta jos sitten joskus ens kesänä.. Riippuu rahatilanteesta. Himottaisi tilata kevyeemmät vanteetkin tai jos vaikka AVK:lla olisi 10R:n vanteita. Ovat ZX12R.org -foorumin mukaan pirun kevyeet verrattuna Ysin vakioihin.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Mites muuten jarrut nyt pelaa KnightOfNi?
Mulla olis pienoinen probleema pakoputkiston kanssa. Pyörään on siis vaihdettu hiilikuituinen Devilin puoliputkisto ja pari viikkoa sitten huomasin, että vaimennin heiluu ajaessa niin paljon, että tyvi on hangannut takajarrusylinterin ruuvin päähän niin paljon, että lakka on hioutunut änkkäristä pois ja tätä menoa on hiotumassa putkeen reikä. Myös änkkärin kiinnityspanta on liikkkunut niin paljon, että vaimentimeen on tullut n. 5cm mittainen hankautuma. Panta oli helvetin tiukkaan kiristetty ja huomasin, ettei pannan alla ollut sinne kuuluvaa kumitiivistettä. Eikä putkisto ollut muualta kiinni kuin äänenvaimentimesta ja pakosarjasta. sliparin liitoskohdasta, puolesta välistä putkistoa puuttuu kokonaan kiinnikepanta, vaikka kiinnitys kohdat kyllä pyörästä löytyy. Eikö änkkärin kiinnityspannan alla kuitenkin pitäisi olla tiivistekumi ja putki pitäisi olla puolesta välistä pyörääkin jossain kiinni?
Sliparin on asentanut Forssan Moto Focus, jonka asentaja on nähtävästi syntynyt peukalo keskellä kämmentä.
Noh, nyt on kuitenkin hommattu silikonikumia tiivisteen alle ja tänään rautakaupasta jokin panta, millä saan putken keskeltä kiinni pyörän runkoon. Vittu sentään kun saa nähdä perkeleesti vaivaa korjata "ammattilaisten" kämmejä.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Kiitoksia(suski750-f @ Kesä. 17 2005,07:24) kirjoitti
juu kyl se jännästi flippaa valaistuksesta riippuen, land roverista peräisin toi värikoodi
Koht vien ton 12tkm huoltoon ja sit dynotettavaks.. tarttee varmaan postaa laput tänne vertailuks.
Komee pärrä sulla Az-. Toi väri on aika veikeä![]()
Mites, onko muut huommannu millasia heittoja oman ysinsä nopeusmittarissa? Itse sitä epäilin ja sain nyt sitten tarkastettua sen GPS:n avulla. Nyt pitäis huollossa selvittää pystyäänkö tolle tekemään jotain. Toiseksi, miten tuo mittarin heitto vaikuttaa trippiin on tarkistettavien asioiden joukossa. Jos heitto on matkamittarissakin, niin kiva kun pyörän arvo laskee nopeampaa kuin mitä pitäisi. Heiton ollessa noin 10% esim 6000km pätkällä oikeasti onkin ajettu vain 5400km. Ei se koko ajan noin paljoa heitä, mutta vaikuttaa alentavasti pyörän arvoon kun kilometrejä alkaa tulemaan kunnolla.
Pyörä on siis -04 (ylivuotinen) ja heitot suunnilleen tällaisia:
oma mittari vs. GPS km/h
30 = 30
40 = 34,5
50 = 45,6
60 = 56,4
70 = 65,3
80 = 75,6
90 = 83,8
100 = 93,6
110 = 102
120 = 110
130 = 120
140 = 130
Sigman ostin jo ja on asennusta vaille valmiina kaikki.
Enää ei mene autoja enempää ohi kuin mitä itse ohitan![]()
Kawasaki ZX-9R Ninja -04
Tarttee varmaan tänne ilmottautua. Parikuukautta sitten tuli
pyörä vaihdettua vanha oli suzuki gsx750f -02 nyt on kawasaki zx-9r -00 (ylivuotinen) väriltään vihreä/lila
aivan mahtava peli ainakin parintuhannen kilsan jälkeen. *
Muuten vakio vilkut on vaihdettu ja hugger tilattu ei tunnu vaan tulevan, neljä viikkoo jo odotettu![]()
kawasaki zx-10r
Pelaa vielä samanlailla kun en ole kerinnyt paloja vaihtamaan. Kävin just äsken hakemassa RM Heinolta Carbone Lorrainen sintteripalat, pitää koittaa jos ehtis illalla asentamaan. Sitten vaan kädet ristiin että jarrut alkavat toimimaan paremmin. Jos ei, niin seuraavaksi jarrulitkut vaihtoon ja samalla sitten teräspunosletkut alkuperäisten tilalle.(Seeber @ Kesä. 17 2005,09:38) kirjoitti
Onko muuten kokemuksia noista Carbone Lorrainen paloista ? Olisen ottanut alkuperäiset, mutta niitä ei ollut hyllyssä. Heinolla tietysti kehuivat noita Lorrainen paloja....
ZX-10R
No ei etupalojen vaihdossa kauaa perse pauku. 2 min. homma![]()
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94