Kuinka paljon tehohävikkiä vrt kone/takapyöräteho?(sky @ Heinä. 19 2011,16:43) kirjoitti
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Tuon 4-1 yhdistävän putkiston ja väliputken kiinnitys oli putkikiristimellä, yksi pultti pannassa siis
Sääteelin tuossa nyt noitten aiempaa ketjusta löytyvien ohjeiden mukaan etuputket keskiasetuksille, ja tuntui jo heti (entistäkin) paremmalta ajella. tänään ei tuntunut käsissä lainkaan niin pahalta päästellä roudan raiskaamaa tiepätkää, mikä eilen ei ollut kovin mukava ajaa. Kiitos!
![]()
Mietin siis vaan yleisesti.. Että onko toi oma nyt tehoton lussu, vai hyvä yksilö...(MikkoMää @ Heinä. 19 2011,18:52) kirjoitti
Kertoi penkittäjä, että konetehoista 5% vähennettynä tulos 146hv. Eli mitä toi nyt siis on oikeasti takapyörältä..?
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Eikös se jotain 10% luokkaa ole? jos koneelta 146hp niin oisko se joku 130 takaselta, mutu mutu(Kawa600 @ Heinä. 19 2011,18:57) kirjoitti
zx-9r
Koneteho siis 5% enemmän kuin tuo 146. Tuo 146 oli koneteho - 5%. Jos hävikkiä 10%, niin silloinhan oma puskis takanakille reilut 135.(esanahka @ Heinä. 19 2011,21:43) kirjoitti
![]()
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Onkos kukaa ajan minkää sorttista iron buttia ysillä ? Luken noit tarinoit + kuunnellu paris miitis ja alkan kuumottaa aika hullust =)
Moro äijät!
Oliskos kenelläkään mahdollisuutta lainata mulle katsastuksen ajaksi C-mallin vakioputkistoa? Taikka sitten mahdollisesti jotain tieliikennehyväksyttyä Akran vaimenninta?
Mulla on maahantuontirekisteröinti/katsastus edessä ja pyörässä on kiinni akran koko ränni lyhennetyllä vaimentimella---> ei mene läpi katsastuksesta.
Asun Riihimäellä!
Meneekö E-mallin putki tuohon?(deede @ Heinä. 27 2011,21:10) kirjoitti
edit: Niin siis tuohan on kokoputkisto. Mulla vaan väliputki ja slipari.
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Juu, mulla on akran koko ränni eikä mitään orggisputken osia
Auttakee auttakee. Liikun aika paljon myös Vantaalla/Helsingissä päin jos kauempana edes jollain ois?
olisiko kenelläkään myynnissä edullista tehoputkea kawaan zx-9r 1999vm
ei tarvitse välttämättä olla mikään huippu putki kunhan nyt jonkinmoinen rimpula olisija edullinen ennen kaikkea
![]()
Kawasaki ZX-10R vm:2006
Exät.
Kawasaki ZZR 1100 vm:1994
Honda Cbr 1100XX vm:1998
Suzuki GSX-R 1000 vm:2001
Yamaha R1 vm:2000
Kawasaki ZX9-R vm:1999
Honda FireBlade 900RR vm:1994
Suzuki GSX-R 750 vm: 1986
Kawasaki GPZ 500 vm: 1984
Kingille: surffaahan Saksan ebayta, www.ebay.de
Omasta putkistosta maksoin ehkä 200€. Akran koko ränni mikä oli kaaduttu radalla, vaimennin oli vähän ruma, muuten täysin pelittävä.
Hakusanoiksi esim. zx9r ja Akrapovic . Sit sama englannin ja jenkkien ebay sivuille ;)
Saksasta postikulut on yleensä 20€ luokkaa.
kiitti neuvoista pitääpäs mennäkkin heti vähän surffaileen(deede @ Heinä. 29 2011,21:53) kirjoitti
olisi vielä yksi kysymys. kysymys on kyllä vähintäänkin noob mutta pakko kysyä kun ei itsellä kokemusta eikä tietoa kyseisestä asiasta ole. eli jos ostan koko rännin pitääkö tehdä pyörään jotain säätöjä ? entäs jos ostan pelkän pöntön ?
Kawasaki ZX-10R vm:2006
Exät.
Kawasaki ZZR 1100 vm:1994
Honda Cbr 1100XX vm:1998
Suzuki GSX-R 1000 vm:2001
Yamaha R1 vm:2000
Kawasaki ZX9-R vm:1999
Honda FireBlade 900RR vm:1994
Suzuki GSX-R 750 vm: 1986
Kawasaki GPZ 500 vm: 1984
Eiköhän se kunnollisen toiminnan takaamiseksi pidä kaikki säätää, kun muuttuu moottorin "hengitykset" yms...(kingbrowning @ Heinä. 31 2011,01:18) kirjoitti
Omassa kiinni ainakin vapari + slipari ja menee maanantaina MotoVillen osaavaan hoitoon, koska edellisen omistajan hommista ei mitään faktaa. Nyt kuluneen 5tkm jälkeen tuntui siltä, että ei tuo 9R ole voitu suunnitella tuolla tavalla _optimaalisesti_ toimivaksi, miten se nyt on toiminut, vaikka joka kerta hymyn saakin huulille.
Kovat on odotukset, että venttiilien,kaasareiden yms säädön yms jälkeen olis alla ihan uusi pyörä...![]()
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Mullekin pitäis alkavalla viikolla tulla jenkeistä Dynojetin suutin/neulasarja. Ebaysta tietenkin. Olikohan 84€ postikuluineen ;)
Jossain kait sekin pitäis säädättää. Mutta pitää nyt katsoa miten pelittää ns. Persdynolla.
Vieläkään en oo saanut vakioputkea lainaan... Enkä kyllä akran vaimennintakaan. Mis kaikki ysikuskit on? Ajamassako? XD
Tässä yksi uusi ZX-9R omistaja esittäytyy.
Kotipihalleni ilmestyi vaihdossa -99 mallinen 9R 3 viikkoa sitten puolivahingossa ( www.nettimoto.com/1146438 ).
Tarkoituksena oli myydä yksi turha auto pois ( koska se oli minulle väärän merkkinen ja autoja on muutenkin jo 7:n autotallillisen verran, *olen harrastanut vanhoja mersuja 20 vuotta ) tai vaihtaa se moottoripyörään.
Ajatuksissa oli ensisijaisesti rauhallisempi customi, mutta kun 9R:ää tarjottiin edullisesti, päätin ottaa sen ( tietenkin myös se, että pyörä tuotiin pihalleni, vaikutti asiaan *).
Nyt on tullut ajettua vasta noin 1000km, mutta mukavalta peliltähän tuo 9R vaikuttaa, jopa tällaisen "metriheikin" ( 198cm/110kg) käsissä.
Jos tällä nyt parivuotta ajelisi ja vaihtaisi sen sitten uuteen 10R:n
Ei kiinnosta pätkääkään
Se oli sit siinä, koukkuun jäit!(adenauer300 @ Elo. 01 2011,08:40) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kuis hyvin ton takajarrun pitäs toimii ysissä ? Tuntuu et asvaltil saa painaa iha tosissaa et alkaa tapahtuu (ja lukkoo et saa jarruu ellet paina koko voimal jarrupoljint). Sit tuntuu et siin polkimes ois tyhjää ko sitä polkasee.
Miettin et ilmaisin sen, mut sit mittaris on 53tkm ja ite oon pyörän kolmas omistaja ja ei *hajuukaa koska vaihettu jarrunesteet. Kui usein noit tarttee vaihella ees ? Ja kui iso projekti noi nesteet on vaihtaa ?
EDIT: Nii ja pyörän vuosmalli o -99
Onhan se mukava palata useamman vuoden jälkeen takaisin ryörän selkään.(sky @ Elo. 02 2011,20:47) kirjoitti
Kerkesin jo viikko sitten tilata korkeamman savunharmaan visiirin HongKongin Ebaystä ja eilen se jo tuli postipakettina.
Melkoisesti muuttui ajo, kun nyt ei enään ajoviima puhaltele rintakehään.
Naapurini osti tuollaisen uuden 10R:n kaksiviikkoa sitten ( ja 4000km sitten ). Melkoinen ero on 9R:ään verrattuna.
Vakuutusten vertailu muuten kannattaa, vaikka se on joskus hieman työlästä.
Kyselin eilen hintoja ja tänään täytyy käydä vaihtamassa vakuutukset If:stä Pohjantähteen... Säästää reilut 200€ ajokaudessa
Ei kiinnosta pätkääkään
Kyllä se hiljentää hyvin, jos se vain toimii oikein. Ei se juurikaan voimaa tarvitse, että takapyörä menee lukkoon.(VezQu @ Elo. 04 2011,03:16) kirjoitti
Kannattaa ensin katsoa onko jarrunestettä tarpeeksi ( ja ettei ole vuotoja ), sitten jarrupalat ja sylinterien toiminta. Jos kaikki nämä on Ok, niin sitten vain vaihtamaan nesteet. Homma ei ole iso tai kallis.
Taitaa huolto ohjeman mukaan nesteiden vaihto kuulua isoon huoltoon ( 24tkm välein )
Ei kiinnosta pätkääkään
Neste on todella halpaa ja ilmaus on erittäin helppoa jos on kaveri apuna. Itse suosittelen nesteiden vaihtoa joka kevät. Etujarrut voi ilmata vaikka parikin kertaa kesässä, jos on yhtään vanehempi mopo*(tiivisteet eivät ole enään kaikkein kimmoisimmat)(adenauer300 @ Elo. 04 2011,08:56) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
ebay?(juha66 @ Elo. 05 2011,15:08) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mulla ois E-mallin putki, eli siis kaikki kilkkeet sinne pakosarjalle asti jos siinä on riittävästi.. Ainut huonopuoli että asun Jyväskylässä asti ja tartten todennäkösesti syssyllä sitä itekkin kun suomeen pitäs saada rekkarit. Mutta jos tuut hakemaan ja tuot takas niin voin kyllä lainata..(deede @ Heinä. 27 2011,21:10) kirjoitti
Mulla olis ylimääräisenä E-mallin ysistä jäänyt vakioputki, eli koko paska vaimentimineen. Voisin tuon myydä, jos joku tarvitsee. Helpoiten varmaankin Jkl:n säteelle, koska lähettäminen hankalahkoa. Parilla sataa saa hakea pois.
Lisäksi löytys Remuksen bolt-on tyyppinen vaimennin kyseiseen pyörään. Tästä pyytäisin 120€.
Myynnissä..
- P
Moi!
Oisko jollain hajua, että käykö c-ysiin 6" takavanne? Tällä hetkellä 5,5" ja vaihtoa vailla ja tossa ois halvalla ehjä 6" mutta kun ei ole tietoa, että käykö toi juuri tohon c-mallin ysiin.
zx-9r
Paljonkos sulla olikaan tehoja takarenkaalla, kun tarvii saada keveämpää nakkia taakse!(esanahka @ Elo. 10 2011,17:11) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kevyemmästä en tiiä, mut laakerit jynssäs sen verta hyvin kiinni et laakeripesät paskana.. Näin ainaki huollossa sanoivat. Tos ois tosiaan 6" takanen 140e. Uus joku 700 e vissiinki. No tällästähän tää näitten vanhojen rassien kans on(sky @ Elo. 10 2011,21:26) kirjoitti
![]()
zx-9r
kerronpa sinulle, että jos laitat tuohon normilevysen renkaan, niin renkaan profiili madaltuu ja loivenee, eli se ei todellakaan paranna ajoominaisuuksia, vaikka halvalla saat(esanahka @ Elo. 10 2011,22:12) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Sky: Siitä nytkyttämisestä, niin nykikö se sulla vain tollasissa 20-30 nopeuksissa? Kun minusta tuntuu, että melkein vaihde kuin vaihde niin alle 3500rpm alkais se nytkytys... No okei ei nyt sentäs 4,5,6 niinkään huomaa kun vauhtia onjo sen 80, mutta jos oikein keskittyy niin sanoisin niin. Oliskohan tossa vaan säädöt viturallaa, kun moottorijarrutuksissakin pitää hitaassa vauhdissa painaa kytkin pohjassa kun on niin nihkeetä menoa *Ja kun en oikein tunne tätä tekniikka puolta.