Jotta semmosta.. Menipä etupää uusiksi, huollossa selvisi jotta kromi pinnoite iskareiden pumppujen kohdalta on mennyt aaltomaiseksi ja sen takia vasenpuoli rupesi vuotamaan tässä joku aika sitten *ja kuulemma myös oikeapuoli rupeaa vuotamaan koska on yhtäkulunut. Heikkisen huolsi noi nyt tilapaisesti hiomalla parempaan kuntoon pintaa ja laitto uudet öljyt ja stefat pumppuihin, pari viikkoa pitäisi noiden kestää kunnes rupeavat vuotamaan taas. Mutta onneksi löyty purkaamolta kunnolliset etuiskarit hintaan 135€ kappale. Alkuperäset ois maksanu 423€ kappale. **Mutta, ei voi mittään, näitä sattuu. Nyt on myös pyörän takaiskarikin huollettu, paskaset öljyt oli ollu sisällä ja kaasut lähteäny. Ei ihmekkään kun tuntu niin löysältä. Nyt pyörä tuntuu ihan erilaiselta ajaa kun on iskarit kuosissa, ensiviikonloppuun tulee uudet etuiskarit ja sitten lopullinen alustan säätö ja ruveta ratapäiviä varmistelemaan.
Ps. Onnea uuden 9R omistamisen johdosta! *![]()
Kawasaki ZX-9R Ninja
Suzuki Hayabusa
Vastaus: peräkate irti ja rautasaha käteen!(Kawa600 @ Touko. 21 2011,05:17) kirjoitti
Eli leikkaat lapion tälleen irti:
leikailet sopivan palan alumiinipeltiä johon taivutat kuvan mukaisesti kulman (katso tarkkaan lampun alapuolelta). *Kun olet tsekannut että pala istuu hyvin niin maalaat sen. Kiinnitys sitten poppareilla ja sikaliimalla.
On halpa ja hyvin toimii *
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
btw,Oisko joku wailla zx9r:n -01 (EE/E2) alkuperäistä kokoränniä? Ei kolhuja tms ja nyt kun se on irti se on helppo kiillottaa.
Saa tarjota jos tarttee. Pönttöhän näkyy yllä olevassa kuvassa.
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Juu no senhän sanoo järkiki että kun vauhti kasvaa niin alkaa tulee täryä, mut kyllä tuon vehkeen kanssa on vedetty reippaasti yli kahta markkaa busalla ja nätisti pysy kyydis(sky @ Touko. 20 2011,20:53) kirjoitti
.
Mutta siis normaalissa motarinopeudessa tuota ei huomannu ollenkaan.
Nyt - Yamaha Super Tenere xt1200z 2011
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
EX - Suzuki Hayabusa 2004
EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
Joo toki. Muistelen vaan lukeneeni täältä että joillakin on meinannut lähteä ja joillakin on lähtenyt saksanmaalla pyörä lentoon kovissa vauhdeissa. Varmaan riippuneen aika paljon pyörästä ja laukuista.(Webbis @ Touko. 21 2011,20:23) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
^kannattaa muuten laittaa kilvelle taustalevy. Exälläni on kilpi aika huonosti kiinni, voipi lentää vielä lepikkoon
Aluksi kaikki näytti hyvältä, kilpi ei edes taipunut, mutta n. 16 tkm jälkeen kilpi on aika hyvin lähtenyt murtumaan kiinnityspulttien ympäriltä![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Rengastuksen uusiminen alkaisi olla ajankohtainen. KO pyörään en ole aikaisemmin renkaita ostanut.
Mahtuuko takana pyörimää 190 leveä kumi ja onko kellään kokemuksia onko leveydellä suurta vaikutusta Kwaakun käytökseen? Kyseessä ei ole kisakuski, vaan 2-3 viikonloppua kesässä radalla viettävä sunnuntai kuski
Vakio rengastushan pyörään 120/70 17 etu ja 180/55 17 takana.
Pyörähän on vm.94 zx-9r eli B malli.
Sky -
On pakko ajaa hiekkatietä kun kotoa lähtiessä on n. 6 kilometriä santaränniä ennen kuin pääsee kovemmalle alustalle.
Hyvin tää 9Rkin siinä menee kun muistaa ajaa kieli keskellä suuta.
Sulla on orkkistorvi myydä - onko hintava tapaus?
Mulla on joku Micronin slipari pyörässä paikalla ja vaikka kuinka oon etsinyt, koko putkea ei saa enää mistään
alkuperäinen olis ehkä hyvä olla varalla jos katsastusuhat muuttuu todellisuudeksi.
Ilmoittelet kai - hintahaarukka kiinnostaa kyllä.
Häh? No emmä ainakaan vielä osaa moottoripyöräillä - oppimisestakaan en oo niin varma...
No paljonko tarjoat? Parihunttia lähtöhinta?(ZetaÄxYsiÄrrä @ Touko. 25 2011,14:40) kirjoitti
Eihän etuputkella ole hintaa, mutta se on pakko ottaa mukana *![]()
Juuri mainitsemastasi syystä arvo voi nousta, mutta minä en aio pitää sitä nurkissa pyörimässä siihen asti
Kyseessä oli siis E1/E2 mallin putki.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
nyt tuli 9r kanssa mystinen vika vastaan.. elikkä käytin koneen vasenta poskea irti, hioin, maalasin ja laitoin takasin. Tämän jälkeen rupesi kierroslukumittari heittämään volttia.. toimii täysin normaalisti tyhjäkäynnillä, mutta kun kaasun kääntää nopeasti tappiin ei mittari nouse mukana vaan aluksi viisari tipahtaa nolliin ja vasta muutaman sekunnin viiveellä pompahtaa näyttämään oikeaa lukua.. moneen kertaan olen käyttänyt auki kylkeä ja yrittänyt selvittää vikaa mutta mysteeriksi on tähän mennessä jäänyt.. veikkauksia viasta otetaan ilomielin vastaan!
Ei ne käyrät oo vastenmieliset ottaa ollenkaan - helpompaahan se on, jos on koko rööri vaihtaa kerralla - luulen...(sky @ Touko. 25 2011,20:15) kirjoitti
Saako sen rännin nähdä jossain?
Puhutaan hinnasta sitten siinä
niistä kun en tiedä just mitään.
Jos putki sen näköinen, ettei
kukkamullaksi muutu seuraavan vuoden sisään
sulla on kaupat tehtynä - tavaran ja maksuvälineen pitää vielä vaihtaa omistajaa...![]()
Häh? No emmä ainakaan vielä osaa moottoripyöräillä - oppimisestakaan en oo niin varma...
putki on Riihimäellä ja Hämeenlinnaankin sen saa. Etukäyrästö on muistaakseni vähän ottanut ruostetta kun oon erehtynyt viemään sen kellariin.(ZetaÄxYsiÄrrä @ Touko. 28 2011,04:51) kirjoitti
Kuhan pääsen mökiltä joskus kotio, niin voin raahata sen ulos ja ottaa jokusen kuvan. Valitettavasti ei oo ketään misua laittaa kuviin bikinit päällä *
Orggis pönttö maksaa 1350€. Ja etukäyrästö on halpa vain n. 700€. Postikulut tietysti päälle. Näin ollen katsoisin että tämä käytetty ränni on kohtuuhintainen![]()
Toki kun se on irtonainen niin rättilaikka saisi sen varmaan upeaan kiiltoon, jos kromaus on vaan riittävän paksu. Sitä en muuten tee kaupanpäälle enään!
E: en oo vieläkään kerennyt, kun oon hieronut kauppaa pyöristä, saattaapi olla että leiri vaihtuu
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tietääkö kukaan mistä kannattaisi lähteä metsästämään tuota
9r:n bensahanan muovi osaa mistä sitä pitäisi kääntää?
Vanha tippunut jonnekkin tienvarteen kun päässyt ilmeisesti ruuvi löystymään.
Olisi nimittäin kovin kätevää saada käännetty hana varatankille tarvittaessa.
Green Lightning
Mulla on ollu mielessä sama homma, kerro mullekkin jos jostain löydät(hebbe @ Kesä. 02 2011,21:36) kirjoitti
![]()
Nyt - Yamaha Super Tenere xt1200z 2011
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
EX - Suzuki Hayabusa 2004
EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
reilu 8 puntaa + postikulut 15 puntaa(Webbis @ Kesä. 02 2011,21:48) kirjoitti
Homma voi kannattaakin jos on myös muuta tilattavaa
Eli kohtuu kallis muovinappi ;)
Cornwall kawasaki Centre
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Luulin jo löytäneeni mutta, en....
FAIL
eipä taida olla edes oikea osa mutta sama numero kylläkin....
Green Lightning
Nyt on kawassa etuiskariputket uuvet.. Samalla tehtiin vähän säätöä alustaan, säädettiin iskarin paluuta ja menoa parmemaksi. Samalla tuli päntättyä päähän vähän noita säädön saloja. *Huomaa kyllä nyt jotta pyörä on ihan erilainen käsitellä, paljo kätevämmin käyttäytyy mutkissa ja jousitus pelaa niin kun pitää. Takajousen painetta pitäs ehkä hitusen lisää, mutta katella se sitten myöhemmin. Lauantaina KTM Track `n Racing tapahtumaan hämeenlinnaan!
Kawasaki ZX-9R Ninja
Suzuki Hayabusa
Nosta ehdottomasti vielä perää ja laske keulaa, niin a'vot!(Yamashiro @ Kesä. 03 2011,06:52) kirjoitti
Menisköhän tuohon vanhaan ysiin vielä taakse 190/55? Ton E-mallin ajettavuus parani huomattavasti lisää, kun lykkäs taakse 55:n V-profiilisen renkaan![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mistähän mahtaa olla kyse, kun Ninjan etupäästä kuuluu napsaus aina kovemmin jarruttaessa tai terävästä töyssystä ajettaessa?
Ohjauslaakeri on puhdistettu, rasvattu ja säädetty viimeksi 2007 ja 13 000km sitten, jota itse epäilen äänen lähteeksi...
ZX-9R -00
Ducati Monster 620 -03
*wirn*(sky @ Touko. 28 2011,18:56) kirjoitti
No mä sitä torvea - niistä misuista nyt niin, sulla kai kuitenkin Pyhiä Birmoja tms. kissoja![]()
Olen tulossa rata-sm viikonloppuna hämeenlinnaan, jonka yhteydessä voisin käydä kurkkaamassa ja sit mahdollinen nouto kun saadaan aikatauluihin sopimaan - esim. juhannusviikolla.
Ei tällä oo hengenhätä ainakaan mulle, kun tää tulee vain
"jos joskus tarvitaan"- osaksi...
Ja kiireen ymmärtää, sillä mopon valinta on vakava asia![]()
Häh? No emmä ainakaan vielä osaa moottoripyöräillä - oppimisestakaan en oo niin varma...
Aika vahvastihan tuo ohjauslaakerivialta kuulostaa. Eiköhän se ohjauslaakeri ole saanut tarpeeks vettä näinä parina menneenä vuotena ja tehnyt tehtävänsä yhdessä kilometrien kanssa.(VilleHu @ Kesä. 05 2011,08:25) kirjoitti
Kilometrien puolesta tuo ei ole vainaa, mutta vuosia on tullut kyllä
Optimisti, jolla on rajattomasti aikaa voi koittaa rasvata ja kiristää, mutta työ on sen verta iso, että kannattaa vaihtaa suosiolla uusi, vaikka ne laakerit maksaakin n. 70-80€.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Joo. Mä voin kertoa osoitteen YV:nä josta putkea voi käydä katsomassa ko viikonloppuna. Paikka taitaa olla n. 3 km päässä radalta. Soitat vaan ovikelloa ja kysyt putkea ja jos ei ketään avaa, niin sitten hipsit katselemaan putkea talon taakse ilmoittamastani paikasta(ZetaÄxYsiÄrrä @ Kesä. 05 2011,08:47) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kertokaas viisaammat.
Pyörän etupää täristää todella voimakkaasti 120km/h -->
Pyörän ostin pari viikkoa takaperin alla n. 4 vuotta vanhat Pilot Powerit. Pintaa vielä näennäisesti kohtuullisesti. Koeajolla ei vastaavaa ilmennyt vielä 140km/h nopeudessa. Kävin lisäämässä paineita, koska tuntui tahmealta hitaassa ajossa. Ennen lisäystä paineina oli n. 2.3baria, jotka nostin n. 3 bariin.
Voisiko olla niin, että edellinen omistaja pitänyt liian pieniä paineita, jonka takia kumi kulunut pykälille ja nyt kun nostin paineita niin tuntuu jo alhaisemmassa nopeudessa tuo tärinä.
En nyt ainakaan itse keksi mitä pyörästä varsinaisesti voisi olla rikki(?)
Omasta mielestäni oireet pahenivat tuon ilman lisäyksen jälkeen. Tai en ainakaan muuhun osaa yhdistää.
110km/h kohdalla menee vielä ihan tasaisesti. Eikä tärinä tunnu liittyvän moottorin kierroksiin.
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
eteen n. 2.4-2,5 bar ja taakse 2,7-2,9 bar.(Kawa600 @ Kesä. 08 2011,18:08) kirjoitti
Kovaan ajoon vähemmän paineita, tourinkiin enemmän.
Jos edessä on 3 baria, niin kyllä varmaan täristää.
Tarkistapa myös jousen preloadit ja iskarin naksut. Katsoppa huoltooppaasta perussäädöt iskarille ja jousille.
Preloadiin pitäisi löytyä tieto kuinka monta viivaa pitää näkyä ja naksuille taas naksausmäärät.
Mikä vuosimalli?
Jos olet lukenut yhtään aikaisempaa, *niin tahmeaan käytökseen vaikutta seuraavat asiat:
- Alipaine eturenkaassa
- huonosti säädetty alusta
- rengasprofiili
- rungon geometria
toimenpiteet:
-Eli jos mahdollista, vaihda seuraavaksi Kunnon V- & 55- profiilinen takarengas. Eteen normi v-profiili
- Vaihda taakse jäykempi jousi, esim. progressiivinen.
- Säädä jousitus ja iskunvaimennukset
- nosta perää lykkäämällä prikkoja takaiskarin päälle (4-5mm). Tämä ei onnistu D-mallissa.
- nosta keulaputkia 3-4 mm
- Laita keulaan tarvittaessa astetta jäykemmät keulaöljyt. Sopii varsinkin kunnon isännille
Tarkista aina jousituksen ja iskunvaimennuksen toiminta rungon geometrian muutosten jäljiltä.
nimin. ysillä 1:33,5 ahvenistolla (mitattu 5 hz GPS:llä).
Ps. Tarjoan munkkikahvit sille joka laittaa paremmaksi ysillä
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
höpöhöpö.. *
Normi nurkkapyörittelyssä todellakaan tarvii pitää mitään 2.4barin paineita - kuluu vaan nopeasti. On todella löysä ja tuntu et keula sukeltaa alta. Näytti myös siltä, että kului aikalailla epätasaisesti. Täristi aavistuksen myös niillä vanhoilla paineilla, joten en usko et olis liian kovat.
Kuskilla kokoa 190/114, joten ei tuolla mitään pikkupaineita voi pitää. ;)
Edellinen Kawan 636 ei edessä 2.8 ja takana reilulla 3 barin paineilla todellakaan oireillut tuolla tavalla.
Kokeilin uudella asfaltilla ja täristää myös, joten vaikka olis prkl 4 barin paineet, niin ei varmasti röykkyytä ton pyörän keulaa niin, että katteet heiluu ja kädet irtoo tangosta.
Ja tuohon tahmeaan hidasajoon juuri tuo paineen nosto auttoikin, niin kuin oli tarkoituskin. Mutta ei kyllä kieltämättä tunnu kivalta, ettei ysillä voi kovempaa kuin 120 ajella.
Vuosimalli on -01, eli E1(?).
Jousitukseen kajoan kun saan manuskan käsiini.
P.S.
Uudet renkaat tilauksessa, mutta ajattelin noilla vielä normiajoa vetää. Tosin jos eturenkaassa jotain mätää, niin heti vaihtoon.
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Koskas keulaöljyt on vaihdettu? Tosiaankin jäykemmät öljyt vois olla hyvät varsinkin näillä helteillä.(Kawa600 @ Kesä. 08 2011,19:39) kirjoitti
Osaatko saksaa? *
98-2001
Salasana (rar-file):
zx-9r.fr
Iskunvaimennus/jousitus kohdasta Federung *
Ei muuta kuin ruuvari ja lenkkiavain käteen ja alustaa säätään. Muulla ei sinänsä oo väliä, kuhan säädät symmetrisesti! Laitat ekaks ne perusasentoon ja sitten meet ajeleen kuoppaselle ja mutkaselle tielle ja säädät naksu kerrallaan ja jousenesijännitystä viivojen mukaan pikkasen kerrallaan. Sit vaan koitat perseellä ja käsillä tuntea miten alusta muuttuu. Ajelet ihan kunnolla kuopista ja töyssyistä. Tosin älä aja lujempaa kuin 80-100 km/h.
Suorista voi sanoa että sun massoilla saa tuota pumppia olla aika reilusti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ei mitään tietoa millon on keulaöljyt vaihdettu. Jämäkältä toi keula kyllä tuntuu. Vaikea sanoa paljon on painauma kun ei ole USD-keulaa tuossa. Tuntumallako sitten vaan?(sky @ Kesä. 08 2011,20:53) kirjoitti
Saksa ei oikein taitu, vaikka joskus koulussa tulikin luettua. *
Mutta ei se tuota tärinää siltikään ratkaise. Itse kyllä epäilen tuota eturengasta tai sitten joku paino lähtenyt renkaasta irti ja ei ole kunnolla balanssissa(?)
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Jos on vielä mahdollista, niin vaihdapa se 55-profiilinen takanakki tilaukseen. Sopii ongelmitta E-maalliin taakse ja paranee selkeästi ajoominaisuudet. Paitsi jos sulla oli se huggeri, niin sit ei välttämättä mahdu.(Kawa600 @ Kesä. 08 2011,21:53) kirjoitti
Juu, tuntumalla säädetään, kyllä sä huomaat koska keula alkaa muuttua kivikovaksi ja iskut alkaa tulla käsille, kun lisäät pumppia tarpeeks. reboun (paluuvaimennus) ei oo ehkä ihan niin selkeä.
Preloadin myös jäykentää keulaa ja heikentää kääntyvyyttä. Kun preloadia on paljon niin kaikki tärinä alkaa siirtymään tiestä ohjaustankoon. Preload pitäis periaatteessa mitata painuman mukaan, mutta meitsi on kyllä säätänyt ihan tuntumalta.
Etuiskarin toimintaa voi testata laittamalla niparin kiinni pumpun varteen sisään työntyvän varren juureen ja tekemällä pari tiukkaa jarrutusta. Niparin paikasta näkee kuinka kasaan pumput menee tiukassa jarrutuksessa.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)