Sivu: 89 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3979878889909199 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2641:stä 2670:een 3325:sta
  1. #2641
    Hieron kauppaa juuri tollasesta vm-99 ja vm-01 *9R:ästä.

    Mihin hintaan olette saaneet vakuutuksia ko. pyörään?

    Eikä nyt kiinnosta täysillä bonareilla, vaan mahdollisimman perusalennuksilla, joita nyt voi tällänen normi-ihminen saada.

    Toivottavasti piakkoin saa tuollaisen omaksi. *



    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  2. #2642
    Lainaa (Kawa600 @ Huhti. 21 2011,22:55) kirjoitti
    Hieron kauppaa juuri tollasesta vm-99 ja vm-01 *9R:ästä.

    Mihin hintaan olette saaneet vakuutuksia ko. pyörään?

    Eikä nyt kiinnosta täysillä bonareilla, vaan mahdollisimman perusalennuksilla, joita nyt voi tällänen normi-ihminen saada.

    Toivottavasti piakkoin saa tuollaisen omaksi. *
    Mulla oli ex ysiin kasko ja liikenne n.1200,- vuodessa(halvin) ja bonuksia ei ollut aiemmin kertynyt.



    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  3. #2643
    Itellä 20% bonareilla pohjolast 701e.
  4. #2644
    40% bonareilla trygissä noin 700 jöröö. liikenne ja osakasko. pitäs varmaa vaihtaa ku kallistuu joka vuosi tuo hinta.
    zx-9r
  5. #2645
    Ifissä 420e 20% jonka sain kysymättä uuteen vakuutukseen!
  6. #2646
    Minkäslaisii suojapeitteit ootte ostan pyörän päälle ? Tarkotus ois hommaa jonkulaine suht cheap mikä pitäs sadetta. Kattelin googlel ni ihmisit vaa valittan et osa noist peitteist naarmuttais vaa pyörää.
    Sit kysymys nro2. Onks kukaa laittan pidempää ketjusuojaa ? Pari sataa km ajellu tol pyöräl ja vasen takakate siit alapuolelt suht hyväs ketjurasvas.
  7. #2647
    Täällä olis myös aikeita hommata prätkä muutaman vuoden tauon jälkeen ja tuo 9r jotenkin napostelis.
    Vaikuttais ok peliltä vähän pidemmällekkin taipaleelle ja noita näyttäis saavan ihan ok hintaan.

    Kysymyksiä mitä nyt on mielessä,

    Onko 60 000 km paljon -03 pyörälle? Mitä noilla yleensäkkin päästelee jos huollot ym tehty kunnolla?

    Paljon on myös myynnissä -90 lukulaisia mistä useilla ajettu alle 40-50 tkm, onko tuota mittaria noin helppo fixata vai mikä mahtaa olla syy pieniin kilsoihin?

    Minkä verran ko. vehje suurinpiirtein vie petroolia/100km ns. normaali ajossa?

    Minkälainen isompi huolto on tulossa 60 tkm jälkeen ja mitä semmonen suurinpiirtein kustantaa? Köyhäähän se kiinnostais, mutta ite mielenkiinnosta kyselen ;), no joo..

    Entäpä onko näissä jotain "lapsuksia", eli tyyppivikoja tai muita mihin pitää kiinnittää huomiota?

    Kiitoksia jo etukäteen vastanneille!


    PS.
    Jos sinä joka olet vaihtamassa mustaa -03:sta pois tällä viikolla treen seudulla, luet tätä niin pistäppä viestiä. Kuulin aikeistasi liikeen myyjältä tänään
    Nyt - Yamaha Super Tenere xt1200z 2011
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  8. #2648
    Lainaa (Webbis @ Huhti. 26 2011,19:39) kirjoitti
    Täällä olis myös aikeita hommata prätkä muutaman vuoden tauon jälkeen ja tuo 9r jotenkin napostelis.
    Vaikuttais ok peliltä vähän pidemmällekkin taipaleelle ja noita näyttäis saavan ihan ok hintaan.

    Kysymyksiä mitä nyt on mielessä,

    Onko 60 000 km paljon -03 pyörälle? Mitä noilla yleensäkkin päästelee jos huollot ym tehty kunnolla?

    Paljon on myös myynnissä -90 lukulaisia mistä useilla ajettu alle 40-50 tkm, onko tuota mittaria noin helppo fixata vai mikä mahtaa olla syy pieniin kilsoihin?

    Minkä verran ko. vehje suurinpiirtein vie petroolia/100km ns. normaali ajossa?

    Minkälainen isompi huolto on tulossa 60 tkm jälkeen ja mitä semmonen suurinpiirtein kustantaa? Köyhäähän se kiinnostais, mutta ite mielenkiinnosta kyselen ;), no joo..

    Entäpä onko näissä jotain "lapsuksia", eli tyyppivikoja tai muita mihin pitää kiinnittää huomiota?

    Kiitoksia jo etukäteen vastanneille!


    PS.
    Jos sinä joka olet vaihtamassa mustaa -03:sta pois tällä viikolla treen seudulla, luet tätä niin pistäppä viestiä. Kuulin aikeistasi liikeen myyjältä tänään
    noilla kilometreillä ei huoltovälit ole välttämättä synkassa, eli homma menee puhtaasti siten että täytyy kysellä koska on viimeksi tehty mikäkin huolto ja mitä on vaihdettu ja koska.

    Käytännössä kaikki muu on kulutustavaraa paitsi kytkin ja jarrulevyt. Ja jälkimmäiset maksaa n. 400-500€. Tosin ne on sitten helppo vaihtaa itse.

    esim.

    Jarrupalat n. 60€
    Öljyt + suodatin n. 40-50€
    Kaasuvaijeri n. 160€ ?
    Ketjut + rattaat n. 200 €
    Rengassetti n. 400 €
    jarrulevyt eteen 400-500€


    Venttiilien tarkistus ja kaasarien synkkaus n. 300 €
    Venttiilien säätö ja kaasarien synkkaus n. 400-500 €

    verkkokaupoista löytyy aika edullisestikin palikkaa.

    Ps. mulla -01 kaupan hyvään hintaan. Pyörästä löytyy melkein hintansa verran viripalikkaa valmiina! * Ja pyörän historian voi lukea tältä foorumilta hyvin pitkälle. Eli voit selvittää esim. onko siinä ollut ihmevikoja tms, kun vaan viittit kahlata tämän ketjun läpi



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  9. #2649
    Nyt ois täälläkin -01 9r:n uusi onnellinen omistaja. Ensimmäisen 150km jälkeen vaikuttaa hyvältä, poweria riittävästi ja kyllä tämä jopa menettelee kun vertauskohtana on ex-hayabusa ;).

    Kiitos vaan sky tarjouksesta, mutta löyty hyvä peli muualta.
    Nyt - Yamaha Super Tenere xt1200z 2011
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  10. #2650
    ööööö, löytyskö keltään ehjää jäähdytysneste säiliöö -01 vuosimallia. Oli toi pyörä alkutalvesta kylmäsäilössä ja kovemmilla pakkasilla kopautin säiliön reunaa nähdäkseni liikkuuko vesi vielä. Nyt kun muovi oli lämmennyt, niin halkeamillahan se oli

    ELi taitaa jäädä vappuajelut vähemmille, tosin ei tuosta näytä vesi tulevan kuitenkaan läpi. Mutta en kuitenkaan halua että jäähdytinsäiliö alkaa kusemaan 95 asteista vettä jalalle kesken ajon...

    Mutta ääääääänet kuulosti mukavilta näin talven jäljiltä!!!!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  11. #2651
    Biltemalla on muuten ihme akkuja. Nyt lähti kolmas kausi käyntiin bilteman akulla. Akkua ei ollut ladattu koko talvena. Marraskuun lopulla käytin pyörää 10 minuuttia kun vein sen lämpimään talvisäilöön. Tällöin pyörä ei käynnistynyt ilman apuvirtaa, mikä sinänsä on ymmärrettävää. Nyt kun sitten lykkäsin akun kiinni, hanan auki ja ryyppyä päälle, niin jonkin aikaa sahattuani pyrä alkoi yskimään ja parin sammumisen jälkeen se hörähti käyntiin iloisesti!

    Itse olin aivan varma että saan ostaa uuden akun keväällä ja että mopo ei lähde käyntiin ilman apuvirtoja

    Kiitos biltemalle hyvästä akusta!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  12. #2652
    Lainaa (sky @ Huhti. 30 2011,13:09) kirjoitti
    Biltemalla on muuten ihme akkuja. Nyt lähti kolmas kausi käyntiin bilteman akulla. Akkua ei ollut ladattu koko talvena. Marraskuun lopulla käytin pyörää 10 minuuttia kun vein sen lämpimään talvisäilöön. Tällöin pyörä ei käynnistynyt ilman apuvirtaa, mikä sinänsä on ymmärrettävää. Nyt kun sitten lykkäsin akun kiinni, hanan auki ja ryyppyä päälle, niin jonkin aikaa sahattuani pyrä alkoi yskimään ja parin sammumisen jälkeen se hörähti käyntiin iloisesti!

    Itse olin aivan varma että saan ostaa uuden akun keväällä ja että mopo ei lähde käyntiin ilman apuvirtoja

    Kiitos biltemalle hyvästä akusta!
    Sanos muuta, itella kans kolmas tai neljän vuosi bilteman 30e akulla ja hyvin pelittää
    zx-9r
  13. #2653
    Lainaa (esanahka @ Huhti. 30 2011,13:54) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Huhti. 30 2011,13:09) kirjoitti
    Biltemalla on muuten ihme akkuja. Nyt lähti kolmas kausi käyntiin bilteman akulla. Akkua ei ollut ladattu koko talvena. Marraskuun lopulla käytin pyörää 10 minuuttia kun vein sen lämpimään talvisäilöön. Tällöin pyörä ei käynnistynyt ilman apuvirtaa, mikä sinänsä on ymmärrettävää. Nyt kun sitten lykkäsin akun kiinni, hanan auki ja ryyppyä päälle, niin jonkin aikaa sahattuani pyrä alkoi yskimään ja parin sammumisen jälkeen se hörähti käyntiin iloisesti!

    Itse olin aivan varma että saan ostaa uuden akun keväällä ja että mopo ei lähde käyntiin ilman apuvirtoja

    Kiitos biltemalle hyvästä akusta!
    Sanos muuta, itella kans kolmas tai neljän vuosi bilteman 30e akulla ja hyvin pelittää *
    Taitaa tulla Bilteman akut samalta linjastolta, kuin nämä kalliimmat merkkiakut
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  14. #2654
    Lainaa (-kepa- @ Huhti. 30 2011,15:31) kirjoitti
    Lainaa (esanahka @ Huhti. 30 2011,13:54) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Huhti. 30 2011,13:09) kirjoitti
    Biltemalla on muuten ihme akkuja. Nyt lähti kolmas kausi käyntiin bilteman akulla. Akkua ei ollut ladattu koko talvena. Marraskuun lopulla käytin pyörää 10 minuuttia kun vein sen lämpimään talvisäilöön. Tällöin pyörä ei käynnistynyt ilman apuvirtaa, mikä sinänsä on ymmärrettävää. Nyt kun sitten lykkäsin akun kiinni, hanan auki ja ryyppyä päälle, niin jonkin aikaa sahattuani pyrä alkoi yskimään ja parin sammumisen jälkeen se hörähti käyntiin iloisesti!

    Itse olin aivan varma että saan ostaa uuden akun keväällä ja että mopo ei lähde käyntiin ilman apuvirtoja

    Kiitos biltemalle hyvästä akusta!
    Sanos muuta, itella kans kolmas tai neljän vuosi bilteman 30e akulla ja hyvin pelittää *
    Taitaa tulla Bilteman akut samalta linjastolta, kuin nämä kalliimmat merkkiakut *
    No ei taida, Exide kesti vain kaks kautta, vaikka latailin sitä talvellakin...
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  15. #2655
    Lainaa (pepper @ Huhti. 22 2011,16:05) kirjoitti
    Lainaa (Kawa600 @ Huhti. 21 2011,22:55) kirjoitti
    Hieron kauppaa juuri tollasesta vm-99 ja vm-01 *9R:ästä.

    Mihin hintaan olette saaneet vakuutuksia ko. pyörään?

    Eikä nyt kiinnosta täysillä bonareilla, vaan mahdollisimman perusalennuksilla, joita nyt voi tällänen normi-ihminen saada.

    Toivottavasti piakkoin saa tuollaisen omaksi. *
    Mulla oli ex ysiin kasko ja liikenne n.1200,- vuodessa(halvin) ja bonuksia ei ollut aiemmin kertynyt.
    Miulla Ifistä -95 vuosmalliin oli n. 349€ vuoteen, ilmanseisonta aikaa. Seiston ajan kanssa ois ollu joku 800€ Tohon sain vielä täydet alotus bonukset kun ei ollut aikasempaa vakuutusta ifistä. Ajattelin m yös autoni siirtää samaan vakuutkseen, tulee huommattavasti halvemmaksi kuin lähivakuutukselta. Ifillä on myös tosi kattavat kaskot.
    Kawasaki ZX-9R Ninja

    Suzuki Hayabusa
  16. #2656
    Nonii, nyt musta tuli pyörätön renkaanpotkija....

    Onnea uudelle yrkin omistajalle, pyörä meni heinolaan!

    Eiköhän uusi omistaja ilmesty tänne notkumaan lähitulevaisuudessa.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  17. #2657
    Lainaa (sky @ Touko. 07 2011,12:49) kirjoitti
    Nonii, nyt musta tuli pyörätön renkaanpotkija.... *

    Onnea uudelle yrkin omistajalle, pyörä meni heinolaan! *

    Eiköhän uusi omistaja ilmesty tänne notkumaan lähitulevaisuudessa.
    Noo aikansa kutakin, meinasitkos seuraavaks 10r:n hommata? Vähän on vaihto kanssa pyöriny mielessä kun niin kauan jo tolla ysilla ajellu, mutta toisaalta ei jaksais investoida uuteen ja tossa ysissäkin tota paukkua riittää vielä ihan kivasti. Ja ajoasentokin paljon kivempi ku 10r:ssä. Ehkä se on sitte se customi seuraavaks *
    zx-9r
  18. #2658
    Lainaa (esanahka @ Touko. 07 2011,19:10) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Touko. 07 2011,12:49) kirjoitti
    Nonii, nyt musta tuli pyörätön renkaanpotkija.... *

    Onnea uudelle yrkin omistajalle, pyörä meni heinolaan! *

    Eiköhän uusi omistaja ilmesty tänne notkumaan lähitulevaisuudessa.
    Noo aikansa kutakin, meinasitkos seuraavaks 10r:n hommata? Vähän on vaihto kanssa pyöriny mielessä kun niin kauan jo tolla ysilla ajellu, mutta toisaalta ei jaksais investoida uuteen ja tossa ysissäkin tota paukkua riittää vielä ihan kivasti. Ja ajoasentokin paljon kivempi ku 10r:ssä. Ehkä se on sitte se customi seuraavaks *
    Kyllähän sitä rupes kuski nykysin kiihtyyn ennen ysiä

    Kybä ois mielessä ja kyllä mielessä on käynyt leirin vaihto rykkösen puikoissa... Riippuneen vähän mitä sattuu saamaan hyvään hintalaatusuhteeseen. Voipi olla että tässä joutuu odottamaan kuukauden pari, että hinnat vähän tippuu realistisemmiksi...

    Kuka hullu maksaa -05 kybästä 8K€
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  19. #2659
    Tervehdys.
    Kuten nikki kertoo millä pyörällä ajetaan.
    Viime syksynä tän - jonkun hienon kaksväri Ysiärrän hankin ja nyt oon koittanut opetella tämän kanssa elämään.

    Kokemuksia on viime syksyn kakspyöräluisto kurapelloksi muuttuneella hiekkatiellä (oli kenties vähän tuskainen olo - jaaha, tähänkö mä tän kaadan)
    mut pysyin pystyssä...

    pari tonnia tälle kesälle takana - pitää alkaa katsoa uutta takanakkia - kuluu aika kyytiä alta pois.

    Lämpökahvat ja xenonvalot kun vielä saa niin sitten on paketti kasassa kyllä.

    Miten muiden kesä on alkanut ?
    Häh? No emmä ainakaan vielä osaa moottoripyöräillä - oppimisestakaan en oo niin varma...
  20. #2660
    Käyttäkös muuten kukaan täältä 9R kuskeista pärrää radalla? Itellä ois tarkotus lähteä tossa kesä-heinäkuun tienoilla rata-ajokursseille.. Ensiviikolla on etuiskari huolto ja siinä samassa säädätän alustan kohilleen.. Millasena pärränä ootte kokenu radalla?
    Kawasaki ZX-9R Ninja

    Suzuki Hayabusa
  21. #2661
    Lainaa (Yamashiro @ Touko. 10 2011,17:55) kirjoitti
    Käyttäkös muuten kukaan täältä 9R kuskeista pärrää radalla? Itellä ois tarkotus lähteä tossa kesä-heinäkuun tienoilla rata-ajokursseille.. Ensiviikolla on etuiskari huolto ja siinä samassa säädätän alustan kohilleen.. Millasena pärränä ootte kokenu radalla?
    Tulihan tuota pärrää ulkoilutettua radalla jonkin verran... Aavistuksen kankea ja raskas, mutta kun kuski oppii viemään pyörää eikä toisinpäin, kuten alussa

    Pyörä kyllä taittuu radalle, kun sen säätää hyvin. Itse nostin perää laittamalla prikkoja takaiskarin päälle ja keulaa laskin nostamalla keulaputkia ylöspäin 3-4 mm.

    Jos on kunnon renkaat ja nostaa jalkatappeja, niin pitoa piisaa niin paljon että moottorinposken voi käyttää kantatessa maassa nimin kokemusta on.

    Väittäisin että kun E tai F mallissa on kaikki palikat hyvin kohdillaan ja käyttää slicksejä, niin ahvenistolla Esim pääse liki 1:30 aikaan. Omani oli 5Hz GPS:llä mitattuna *1:33.5. Optimiaika olisi ollut 1:32.1 ja mielestäni ajosuoritteessani olisi ollut vielä huomattavasti parannettavaa. Itse en käyttänyt slicksejä, enkä rengaslämppäreitä. Rengas lämppäreiden avulla olisi saanut enempi nopeita kierroksia ja sitä kautta myös enemmän mahdollisuuksia onnistumisiin.

    Myös kuskin paino vaikuttaa pyörän käytökseen radalla. Itse kun olen kevyt 100 kg äijä, niin vakiojouset ovat syvältä. Takajousi on aivan liian lötkö. Vaihdoin tilalle progressiivisen jousen, joka olisi itseasiassa saanut olla vieläkin jäykempikin. Eteenkin olisisi PITÄNYT vaihtaa jäykemmät jouset. Ysin iskarit ovat siitä kurjat, ettei niissä ole erikseen nopeita ja hitaita vaimennuksia. Eli kun tämä satakilonen jössikkä vetää liinat kiinni pääsuoran lopussa, niin etupumput on kasassa välittömästi. Tämä taas tarkoittaa sitä että ohjauskulma jyrkenee valtavasti lisää ja jos on epätasaista (kuten ahvenistolla) niin pyörästä tulee aivan holtiton. Ohjausiskari voisi auttaa siinä tapauksessa merkittävästi. Itse laitoin keulaan aavistuksen jäykemmät öljyt ja ne tuntuivat minusta paremmilta.

    Noin lähtökohtaisesti suosittelisin seuraavat toimenpiteet, varsinkin kun on tarkoitus huoltaa etuiskarit:

    -Jäykemmät etujouset
    -Selkeästi jäykempi takajousi, kenties progressiivinen?
    -keulan lasku
    -perän nosto
    -iskareiden *ja jousien esijännityksen säätö
    -jalkatappien nosto esim adapteripaloilla
    -kaasukahvan vaihto pikakaasuun
    -pehmeät katurenkaat alle
    -Ahvenistolle ainakin saa laittaa tiheemmät välitykset (itsellä oli +2 taakse (tämä setuppi muuten lyhentää akseliväliä, tosin en tiedä onnistuuko uusilla vakioketjuilla, voi olla että uusien ketjujen mitta ei riitä, vanhoilla riitti)
    -suosittelen rengaslämppäreiden hankkimista
    -opettele heti alussa laittamaan oikeat rengaspaineet radalle
    -Kun olet opetellu riittävästi rataajoa, niin suosittelen ottaan käyttöön xrac-jarrupalat.(alussa niillä ei saa muuta kuin vahinkoa aikaiseksi ;)


    Lähtökohta on se että pyörän pitää taittua kuin itekseen, jos se on säädetty hyvin rataajoon



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  22. #2662
    Lainaa (sky @ Touko. 10 2011,22:36) kirjoitti
    Lainaa (Yamashiro @ Touko. 10 2011,17:55) kirjoitti
    Käyttäkös muuten kukaan täältä 9R kuskeista pärrää radalla? Itellä ois tarkotus lähteä tossa kesä-heinäkuun tienoilla rata-ajokursseille.. Ensiviikolla on etuiskari huolto ja siinä samassa säädätän alustan kohilleen.. Millasena pärränä ootte kokenu radalla?
    Tulihan tuota pärrää ulkoilutettua radalla jonkin verran... Aavistuksen kankea ja raskas, mutta kun kuski oppii viemään pyörää eikä toisinpäin, kuten alussa

    Pyörä kyllä taittuu radalle, kun sen säätää hyvin. Itse nostin perää laittamalla prikkoja takaiskarin päälle ja keulaa laskin nostamalla keulaputkia ylöspäin 3-4 mm.

    Jos on kunnon renkaat ja nostaa jalkatappeja, niin pitoa piisaa niin paljon että moottorinposken voi käyttää kantatessa maassa nimin kokemusta on.

    Väittäisin että kun E tai F mallissa on kaikki palikat hyvin kohdillaan ja käyttää slicksejä, niin ahvenistolla Esim pääse liki 1:30 aikaan. Omani oli 5Hz GPS:llä mitattuna *1:33.5. Optimiaika olisi ollut 1:32.1 ja mielestäni ajosuoritteessani olisi ollut vielä huomattavasti parannettavaa. Itse en käyttänyt slicksejä, enkä rengaslämppäreitä. Rengas lämppäreiden avulla olisi saanut enempi nopeita kierroksia ja sitä kautta myös enemmän mahdollisuuksia onnistumisiin.

    Myös kuskin paino vaikuttaa pyörän käytökseen radalla. Itse kun olen kevyt 100 kg äijä, niin vakiojouset ovat syvältä. Takajousi on aivan liian lötkö. Vaihdoin tilalle progressiivisen jousen, joka olisi itseasiassa saanut olla vieläkin jäykempikin. Eteenkin olisisi PITÄNYT vaihtaa jäykemmät jouset. Ysin iskarit ovat siitä kurjat, ettei niissä ole erikseen nopeita ja hitaita vaimennuksia. Eli kun tämä satakilonen jössikkä vetää liinat kiinni pääsuoran lopussa, niin etupumput on kasassa välittömästi. Tämä taas tarkoittaa sitä että ohjauskulma jyrkenee valtavasti lisää ja jos on epätasaista (kuten ahvenistolla) niin pyörästä tulee aivan holtiton. Ohjausiskari voisi auttaa siinä tapauksessa merkittävästi. Itse laitoin keulaan aavistuksen jäykemmät öljyt ja ne tuntuivat minusta paremmilta.

    Noin lähtökohtaisesti suosittelisin seuraavat toimenpiteet, varsinkin kun on tarkoitus huoltaa etuiskarit:

    -Jäykemmät etujouset
    -Selkeästi jäykempi takajousi, kenties progressiivinen?
    -keulan lasku
    -perän nosto
    -iskareiden *ja jousien esijännityksen säätö
    -jalkatappien nosto esim adapteripaloilla
    -kaasukahvan vaihto pikakaasuun
    -pehmeät katurenkaat alle
    -Ahvenistolle ainakin saa laittaa tiheemmät välitykset (itsellä oli +2 taakse (tämä setuppi muuten lyhentää akseliväliä, tosin en tiedä onnistuuko uusilla vakioketjuilla, voi olla että uusien ketjujen mitta ei riitä, vanhoilla riitti)
    -suosittelen rengaslämppäreiden hankkimista
    -opettele heti alussa laittamaan oikeat rengaspaineet radalle
    -Kun olet opetellu riittävästi rataajoa, niin suosittelen ottaan käyttöön xrac-jarrupalat.(alussa niillä ei saa muuta kuin vahinkoa aikaiseksi ;)


    Lähtökohta on se että pyörän pitää taittua kuin itekseen, jos se on säädetty hyvin rataajoon
    Mjoo, taitaa aluksi riittää minulle toi pyörän säätö, alottelija olen niin vauhdit ei ole hirveän kovia vielä. Jalktappien nostamisesta en oikein tiedä, kun saattaa minulle aika ahdas ajoasento tulla. Mutta tuo jousituksen säätö oli kyllä mukava kuulla. Nyt osaan suunnilleen kertoa paikalliselle huoltajalle mitä haen pyörästä. Itsekkin olen siinä about 100kg paikkailla.

    Ajoajat ei niin tärkeitä minulle vielä ole, kunhan pääsen sisälle itse ajotekniikaan kunnolla. Alan hommata sitä mukaa lisävarusteita kun alkaa suju ajo suhteellisen hyvin, mm rengaslämppärit, slicsejä yms. Opiskelija kun vielä olen niin rahat ei ihan kaikkeen riitä.

    Onko muuten millanen pyörä ajaa sitten ihan siviilissä tuollaisilla asetuksilla?
    Kawasaki ZX-9R Ninja

    Suzuki Hayabusa
  23. #2663
    Tässä nyt varmaankin tulossa 98/99 tai 01 9R.
    Hintaeroa melkein samoilla kilometreillä sellanen 1000-1500€.

    Onko tuossa vm-01 mitään niin huimastyi parempaa, että kannattaisi tuo ylimääräinen investointi tehdä vai onko erot vaan marginaalisia ja kosmeettisia (etukate) ??
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  24. #2664
    Lainaa (Kawa600 @ Touko. 11 2011,12:19) kirjoitti
    Tässä nyt varmaankin tulossa 98/99 tai 01 9R.
    Hintaeroa melkein samoilla kilometreillä sellanen 1000-1500€.

    Onko tuossa vm-01 mitään niin huimastyi parempaa, että kannattaisi tuo ylimääräinen investointi tehdä vai onko erot vaan marginaalisia ja kosmeettisia (etukate) ??
    C-mallista on saatu tosihyviä lukemia säädettynä ulos kun on laitettu slipari, vapaavirtaussuodin ja suutinsatsi. Pärjää varmasti e-mallille tehoissa. Muuten en pyörästä osaa sanoa onko mitään, kun en ole ajanut.

    Jos haluaa uudempaa, niin silloin mielestäni kannattaa hankkia suoraan F-malli. Se on oikeasti hitusen parempi keskialueelta, kuin e-malli ja slipari + suutinsatsiyhdistelmällä on varmasti hyvä peli. F-malllin merkittävin muutos e-malliin nähden on muuttuneet kaasarit. Paremmuudesta en sinänsä osaa sanoa muuta kuin, että vaikuttaisi käyrien perusteella olevan tehokkaampi keskialueella kuin se e-malli.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  25. #2665
    No tää mun e- malli tuntuu yhdeltä juhlalta edellisen cb500s:n jälkeen.
    Veto alkaa kolmen tonnin tietämiltä ja menee kiitettävällä kiireellä sinne, missä tarvitaan seuraavaa pykälää.

    Tosin mä ajan yksin ja koitan opetella ajamaan.
    Tuntui huollon jälkeen että herkkyys olisi vielä lisääntynyt.

    Hiekkatiekokemuksia sen verran, että tosi kranttu rengaspaineille - ajoin alkuun liian pienillä paineilla ja hyvin meni hiekkatietä mutta nostettuani paineet kohdilleen, alkoi kuvioiden tekeminen...
    Häh? No emmä ainakaan vielä osaa moottoripyöräillä - oppimisestakaan en oo niin varma...
  26. #2666
    Lainaa (ZetaÄxYsiÄrrä @ Touko. 17 2011,20:44) kirjoitti
    Veto alkaa kolmen tonnin tietämiltä ja menee kiitettävällä kiireellä sinne, missä tarvitaan seuraavaa pykälää.
    Kumma juttu, mun ex e-ysissä alkoi veto vasta kuuden tontun jälkeen ja loppui yhdeksän tontun jälkeen *

    Ps. ysiä ei ole tehty hiekka teille, mulle tuli maksaan yks hiekkatiepätkän jälkeinen remontti 3200€ *

    Toi sun CB500S oli taas kuin luotu huonommille teillekin *

    Avaintekijä on rengasleveys...



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  27. #2667
    Onkos kellää ysissä kiinni takalaukkutelinettä laukkuineen? Jos on niin vaikuttaako ajossa mitenkään?
    Ite asentelin telineet ja laukun (v46 monokey) mutten oo vielä ehtiny koittaa.
    Tarkotus ei oo tuota tuossa jatkuvasti kiinni pitää mut reissun päällä loistava.
    Nyt - Yamaha Super Tenere xt1200z 2011
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  28. #2668
    Lainaa (Webbis @ Touko. 19 2011,20:41) kirjoitti
    Onkos kellää ysissä kiinni takalaukkutelinettä laukkuineen? Jos on niin vaikuttaako ajossa mitenkään?
    Ite asentelin telineet ja laukun (v46 monokey) mutten oo vielä ehtiny koittaa.
    Tarkotus ei oo tuota tuossa jatkuvasti kiinni pitää mut reissun päällä loistava.
    Itse itseäni lainaten ja testaten.. ei vaikuta ajossa yhtään!
    Nyt - Yamaha Super Tenere xt1200z 2011
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  29. #2669
    Lainaa (Webbis @ Touko. 20 2011,17:29) kirjoitti
    Lainaa (Webbis @ Touko. 19 2011,20:41) kirjoitti
    Onkos kellää ysissä kiinni takalaukkutelinettä laukkuineen? Jos on niin vaikuttaako ajossa mitenkään?
    Ite asentelin telineet ja laukun (v46 monokey) mutten oo vielä ehtiny koittaa.
    Tarkotus ei oo tuota tuossa jatkuvasti kiinni pitää mut reissun päällä loistava.
    Itse itseäni lainaten ja testaten.. ei vaikuta ajossa yhtään!
    Kyllä ne rupeaa kuulemma kahden markan vauhdeissa jo vaikuttamaan. Varsinkin kuulemma takaboxi. Tästä syystä matkasporteissa on kuulemma ainoastaan sivulaukut. Tosin nämä asiathan eivät koske suomen nopeuksissa, vaan vasta sitten jos menet käymään saksan autobaanoilla
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  30.  
  31. #2670
    JIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!

    Tuli punamusta vm-01 9R taloon!!!!!!! *

    6 vuotta ilman pyörää ja nyt on Kawasaki, tietysti, taas alla!

    Reilun tuntuinen myyjä ja käsirahaa vastaan on nyt muutama päivä aikaa tutustua pyörään rauhassa ja sitten taskut tyhjiksi.

    Nyt takana 200km ja tuntuu loistopyörältä. Pyörän keveys ja ketteryys yllätti ainakin minut todella positiivisesti.

    Kilsoja 34tkm, mikäli mittariin uskomista.

    Pyörässä kiinni Akran slipari ja ohjausiskari.
    Äänet on sopivan äkäiset ja moottori tuntuu vetävän hyvin ja tasaisesti. 3000-kierroksen kohdalla tuntuu vähän "karhealta", mutta se taitaakin olla ominaisuus tuossa pyörässä.

    Toivottavasti ei tule mitään ikäviä ylläreitä eteen ja pyörä kestää...

    Jotenkin pitäisi keksiä vaihtoehto tuolle hirveälle orkkis kilpitelineelle. Näytti vaan olevan se takalokasuoja ja kilpiteline samaa muovinpalaa, joten ehkä hankala modata? *

    Voi tätä onnea... *
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Sivu: 89 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3979878889909199 ... ViimeinenViimeinen