Terve! Mistäpä löyty mopo, eikai Espoon AVK:lta?(unifil @ Loka. 05 2010,22:31) kirjoitti
Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
Jokos on eBaystä kateltu? Saksan ja UK:n eBayt kannattaa käydä eka läpi ja jollei sieltä natsaa niin sitte tältä puolen isoo vettä.(unifil @ Loka. 05 2010,22:31) kirjoitti
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Sieltähän se! Onko tuttu pyörä??(Oka @ Loka. 05 2010,23:28) kirjoitti
ZX-9R -95
Kyllä selailin ebaytäkin muttei löytynyt ainakaan vielä. Pitää jatkaa hakemista..(JaL3 @ Loka. 06 2010,03:41) kirjoitti
ZX-9R -95
Ka juu, parisen kesää tuolla tuli ajeltua. Sittemmin eräs naapuri keksi peruuttaa sen parissa kumoon ja lunnaiksi meni.(unifil @ Loka. 06 2010,07:12) kirjoitti
Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
Ok. Olisi kiva kuulla lisää ko. moposta. Laitoin sulle meiliä...(Oka @ Loka. 06 2010,18:19) kirjoitti
ZX-9R -95
Jep jep, kävikös kukaan ysi kuskeista kuluneen kesän aikana tahkuamassa noita huippunopeuksia lentokenttäajoissa?
Mielenkiinnolla oisin tiedustellu mitä nopeuksia saitta yseillä?
Vai oliko se vaan mun juttu ajaa kovaa ysillä mailille.
Ja olinpa unohtaa. jouniri:han se vasta kovaa vetikin ysillä kevyellä kaasulla terästettynä,heh.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Moi. Aattelinpa kysyä täältä onko kukaan ite synkronoinu noita 9ärrän kaasareita itse? Kaikki neuvot ja ohjeet ois tervetulleita. Jos ite yrittäs tehdä sen homman. Tallista löytyis autokäyttöön tarkoitettu synkkamittarikin,kun siihen sais vaan sopivat liittimet. Jos se nyt käy tuohon käyttöön muuten?
No jos vähänkin ruuvimeisseli pysyy kädessä niin hommahan on aika simppeli, alipaineyhteethän löytyy sieltä imusarjan alapuolelta, oliko muistaaksei m6, väliaikaisen tankin joudut kehittelemään jostain, itse tein 2ltr happokanisterista, ensiksi kytkin mittarin kaikki neljä letkua erillisen adapterin avulla vain yhteen kurkkuun ja kalibroin mittarin pylvät näyttämään samaa.. sen jälkeen vain jokaiselta kurkulta letkut mittariin ja säädin ensin 1. ja 2. syl näyttämään samaa ja sen jälkeen 3. ja 4. näyttämään samaa ja tämän jälkeen kaasareiden keskeltä nämä pari yhteen.
Kyllä tuo synkkaus kannattaa, itse huomasin että sellaista terävyyttä tuli alakierroksille selvästi ja tyhjäkäynti parani hyvästä erinomaiseksi.
-peltsi-
hei ukot!
paljonko on venavälykset -94? oon purkanu kaiken ylimääräisen edestä poisja seuraavaksi mittaukset ja säätöpalojen osto jos tarviaa.. meinasin samalla vaihtaa kaasareiden ja ilmanputsarikotelon väliin tulevat o-renkaat..ovat painuneet littaniksi. minimoin ainaskii vuodot.
Tulisko muille mitään vinkkejä mieleen?
Osta ainakin koppa asennuskaljaa. Ensimmäiset 12 menee jotta saat hommat käyntiin ja toiset 12 menee sitten v*tutukseen kun homma meni käteen...(rumakuhelvetti @ Marras. 07 2010,21:15) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jos joku tarvitsee Haynesin manuaalin niin tuolta huuto.netistä edullisesti
Haynes manuaali
oisko kellään kokemusta motorex öljyistä käykö zx9r kawasakiin -00![]()
ex KTM 990 SMT 2010
ex suzuki gsf1250sa 2008
ex yamaha fz1-n 2006
ex kawasaki zx9r 2000
Miks ei kävis...? Motorexin valikoimasta löytyy sopivan viskositeetin öljyjä useemmanlaista(romi @ Joulu. 13 2010,13:13) kirjoitti
![]()
R1 07
Tuli vaan mieleen noista öljyistä.. Tänä päivänä nuo kurat alkaa olla kaikki täyssynteettisiä ja enemmän ja vähemmän muiden valmistajien sekoituksia.
Loppupeleissä kun puhutaan suht vakio kamppeista moottorin ja voimansiirron osalta niin en jaksa uskoa että öljyn merkillä on niin älyttömästi merkitystä. Suurin ero öljyissä tulee synteettisen ja mineraalin välille.
Tähän asti kaikki öljyt joita olen tuohon ninjutsuun työntänyt on pelittänyt hyvin. Ainut ero jonka olen huomannut niin jotain öljyä pyörä vie enemmän kun toista, samoilla viskoilla. Kytkin ja vaihteet on toiminut yhtä hyvin/huonosti. Jotkut öljyt hieman karstaavat enemmän ts eivät huuhtele moottoria yhtä hyvin.
Mineraali pysyy molekyylirakenteensa puolesta yleensä paremmin kuin täyssynteettinen... Myös jäykemmän kuran vaihtaminen yleensä auttaa. Ja miksei tuo Delvacci toimi hyvin jos on aiemmin ajanut suht laadukkailla öljyillä, eikä millään shellin naminamilla (lue x100).
ZX-9R -99
Delvacci toimii ainakin hyvin Chevyn 6.5 TD V8:ssa![]()
ZX-9R -99
Terve!
Uusi ysiärrän omistaja ilmoittautuu tulevalle ajokaudelle* *
![]()
<p>Z750 -04</p>
Moro!
Uusi ZX-9R Ninja kuski ilmoittautuu. Tossa perjantaina tulee haettua liikkeestä pois kyseinen pyörä. Vuosimallia 95, 900cc.
Semmosta kysymystä alkuunsa, onko kukaan ko. malliin laukkuja asentanut? Takalukku olisi ihan kiva, sivulaukkuja en laittele. Slipari on myös pyörässä niin ei mahdu sivulaukut. Mutta, neuvoja ja ehdotuksia otettaan vastaan laukku asennuksista. Iso kiitos!
Ps. nii ja mikäs olis sellanen hyvä vaihtoväli öljyille? 10tkm?
Kawasaki ZX-9R Ninja
Suzuki Hayabusa
Öljyt on hyvä vaihtaa 5-6 tkm:n välein, mutta venttiilit kannattaa tarkistaa ja säätää tarvittaessa 3 tkm:n välein!(Yamashiro @ Helmi. 08 2011,16:31) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Venttiilit kannattaa tarkistaa aina ennen ajoonlähtöä. Perusrituaali(sky @ Helmi. 08 2011,17:42) kirjoitti
![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Kiitos vastauksesta, pitääpä tarkistella ja katella noi. Jossain tuolla oli mainittu noista öljyistäkin mitä laatua kannattaa laitella. Onkos kukaan laitellu täällä tollaseen -95 ZX-9R:ään takamatkalaukkua, kuulemma sais siiheen taakse kikkailtua..? Onko kokemuksia? Ihan käytännöllinen ois omassa ajossa.(-kepa- @ Helmi. 08 2011,18:27) kirjoitti
Kawasaki ZX-9R Ninja
Suzuki Hayabusa
suosittelen kunnon tankkilaukkua ja jos taas tarvit paljon tilaa reissuun, niin osta pehmeät sivulaukut mikäli ajelet ykspäällä. Ei mitään turhia lisähärpäkkeitä rumentaan mopoa.(Yamashiro @ Helmi. 11 2011,08:27) kirjoitti
paitsi että vaimentimen paikka voi estää pehmeiden takalaukkujen jäytön.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Joo, asiaa kyllä puhut jottei turhia härpäkkeitä rumentamaan pärrää.(sky @ Helmi. 11 2011,13:46) kirjoitti
Kunnon tankkilaukku kyllä kuullostaa asialliselta. Ajan yksin ja myös emännän kanssa. Pitemmät reissut ajetaan yleensä kahestaan. Sinänsä siinä mielessä takalaukku olisi kätevä. Mutta jos kikkailuksi menee, niin annan olla. Tosiaan noi pehmolaukut ois muuten hyvä idea, mutta tulee toi vaimennin aika ylös, jottei taida kyllä mahtua. Mutta, eipä sitä hirveellä tavara määrällä muutenkaan reissata. Mut pistäkään kuvia jos jollakin sattuu olemaan tämän tyylistä viritystä/härpäkettä omassaan tai noista pehmolaukuista... *
Edit: Tai minkäslaisia tankkilaukkuja käytätte ko. pyörässä?
Edit: Vielä semmosta ajattelin kysästä ihan pyöräkohtasesta keskustelusta, että onko kellään tiedossa mistä saisi kyseisin pyörän kirjallisuutta ladattua taikka sopivaan hintaan? Kellään myydä?
Kawasaki ZX-9R Ninja
Suzuki Hayabusa
Itse käytän ihan lidl-laatua olevaa tankkilaukkua. Siinä on magneetti-kiinnitys plus remmi tankin eteen ja tankin alle. Itse en koskaan laita tankin ali remmiä, koska magneetit pitävät laukun todella hyvin paikoillaan. Laitan vaan etukiinnityksen etukatteen tukirautojen ympäri. Se on ihan hyvä ominaisuus, jos laukun saa vetoketjun avulla isommaksi tai piemmäksi, kuten monessa kankaisessa matkalaukussa on ko ominaisuus.(Yamashiro @ Helmi. 11 2011,19:30) kirjoitti
Esim Giwin edullinen tankkilaukku
Esim. Nichen Sivulaukut
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Itekkin alkanu tuon pöyrän kanssa kallistumaan tankkilaukun puolelle. Kätevä ja kun ostaa sopivan, oman tarpeen mukaan riittävän, niin hyvin menee. Toi Giwin laukku näyttää ihan näppärältä.(sky @ Helmi. 11 2011,20:58) kirjoitti
Kawasaki ZX-9R Ninja
Suzuki Hayabusa
Oon kääntäny kohta koko foorumin ympäri ja en ole löytänyt kyseiseen pärrään kunnollista service mauaalia. Puhutaan -95 vuosimallista. Ei kellään sattus olemaan koneellaan? Tai tietää mistä sais ladattua kunnollisen?
Kawasaki ZX-9R Ninja
Suzuki Hayabusa
Kuulut ikinä googlesta? click En ole testannut että file on kunnossa, mutta lähtee kuitenkin lataamaan...(Yamashiro @ Helmi. 16 2011,18:24) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Olen kuullut ja nimen omaan tuo ei ole kunnollinen... Sisällysluettelo on tohon vain scannattu.(sky @ Helmi. 16 2011,22:43) kirjoitti
Kawasaki ZX-9R Ninja
Suzuki Hayabusa
Aijaa, oletko muka ladannut tuon tiedoston kun kerran tiedät?(Yamashiro @ Helmi. 17 2011,10:27) kirjoitti
Ja jos sulla on edes tuollainen huono dokumentti, niin voit ihan itse rakentaa siihen hakemiston linkkeineen jollakin sopivalla pdf-editorilla
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Latasin tuon tiedoston ja siinä oli vain tuo sisällysluettelo. Tiiä sitten mitä muut sieltä saa.Mutta löysin jo sellasen kunnollisen manuaalin. Tosin siinä on vuosimallit -97-98 mutta ei mahda olla hirveitä eroja vuosimallista -95?
Kawasaki ZX-9R Ninja
Suzuki Hayabusa